Socios | dinsdag 13 mei 2008 @ 19:23 |
Hier alweer deel 114 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder interesse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek. Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Hispeed, goederenzut doen ze niet meer. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster. PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), worden alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Randstadrail Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor. Kijk voor meer (niet erg up-to-date) info: op http://www.randstadrail.nl Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Sinds mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden door Syntus (in opdracht van CXX) met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten, met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen. De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier reed eerst nog Plan V, sinds september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Sinds december 2007 rijdt Veolia op de Maaslijn met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia GTW's besteld (maar dan met meer stoelen: 5-op-een-rij ipv 4), en noemt de dingen "Velios". Sinds 28 februari 2008 rijden er geen Wadlopers meer. ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen plek was in de dienstregeling om de gewone stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er op een los spoortje een tram van de HTM (tweedehandsje uit Hannover). Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (ICRm) en waren voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Tegenwoordig hebben de Benelux-rijtuigen (met uitzondering van de Bs) een 'zuurstok'-kleurstelling. Binnenkort krijgt de Benelex nieuwe locs, die op de HSL kunnen rijden. De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC's) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSH tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Sinds eind 2007 wagen een aantal vaste bezoekers van deze reeks zich aan wat uitzoekwerk, en dan verschijnen er bij toerbeurt leuke diepte-verhaaltjes over bepaalde stations: Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork IJmondlijn door von_Preussen Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
Peterselieman | dinsdag 13 mei 2008 @ 19:30 |
Voor de mensen die morgen en donderdag met xx via de kippenlijn willen reizen: Gelukkig hebben we de foto's nog ![]() | |
Tecnix | dinsdag 13 mei 2008 @ 19:32 |
Plan V + T is weer terug op Baarn - Utrecht ![]() | |
ghizzer | dinsdag 13 mei 2008 @ 19:48 |
quote:was die ooit weg dan? ga zo tv(p) kijken ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 13 mei 2008 @ 19:52 |
Na Rijswijk begon ook delft zuid te stinken vandaag, Zuurstok express reed er ook langzaam doorheen | |
Socios | dinsdag 13 mei 2008 @ 20:08 |
quote:Werd laatste tijd gereden door SGMm, af en toe een verdwaald V´tje. ![]() | |
dennistd | dinsdag 13 mei 2008 @ 20:26 |
quote:ligt dat niet aan die brand? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 13 mei 2008 @ 20:42 |
quote:Ja hoor, daar istie..en HAP ![]() ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 13 mei 2008 @ 20:50 |
quote:Theorie: 07:50 trein 47728 ACTS Onnen - Bremen (di-za) 09:56 trein 55341 RN Onnen - Veendam (ma-vr) 12:56 trein 55340 RN Veendam - Onnen (ma-vr) 14:15 trein 45767 RN Onnen - Leer (ma-vr) 14:53 trein 60249 ACTS Veendam - Mvtw (zo) 15:03 trein 60253 ACTS Veendam - Mvtw (di+do) 15:25 trein 60244 ACTS Mvtw - Veendam (ma) 16:25 trein 60244 ACTS Mvtw - Veendam (di-za) 17:25 trein 45766 RN Leer - Onnen (ma-vr) 18:25 trein 60252 ACTS Mvtw - Veendam (wo+vr) 19:58 trein 47729 ACTS Bremen - Onnen (ma-vr) 20:03 trein 48640 RN Hermalle - Veendam (ma+wo+vr) Bron: Rolandrail | |
dennistd | dinsdag 13 mei 2008 @ 20:59 |
quote:was meer bedoeld als tvp ![]() | |
ghizzer | dinsdag 13 mei 2008 @ 21:18 |
ik vind gewoon Arnhem - Winterswijk dubbelspoor met bovenleiding. helaas vinden heel veel mensen dat niet. | |
Willy84 | dinsdag 13 mei 2008 @ 21:40 |
quote:Heb het vorige week met een bezoekje mogen vereren in het kader van "Willy on tour". ![]() Vind het een mooie omgeving maar op de terugweg, tegen de spits in, zater er maar weinig mensen in die trein. Het is nou niet bepaald druk te noemen in die hoek. ![]() Dus denk niet dat het financieel haalbaar is. Uit het vorige topic, vet dat kopsoortje in Amersfoort. Herkende het gelijk aan die stationskap. Jammer dat ze het weggehaald hebben. Maar waarom eigenlijk ![]() | |
von_Preussen | dinsdag 13 mei 2008 @ 21:40 |
Ja, en ik wil dat er een speciale ICE rijdt van Rotterdam Alexander naar Holten, alleen voor mij. Trouwens, wie is welke trajecten eigenlijk helemaal zat, omdat je ze zo vaak hebt gereden dat ze enorm beginnen te vervelen? Voor mij: - Apeldoorn - Amersfoort; - Deventer - Arnhem; | |
Willy84 | dinsdag 13 mei 2008 @ 21:43 |
Amsterdam Amstel-Amsterdam CS Maar alles beter dan de metro! | |
ghizzer | dinsdag 13 mei 2008 @ 21:43 |
ik vind Varsseveld-Arnhem zwaar bout. is maar 45 km. of zoiets, maar die trein stopt daar tienmiljoen keer. schiet voor geen hol op. om er maar over te zwijgen dat die trein 's avonds maar eens per uur rijdt en de laatste trein uit arnhem richting achterhoek om half 11 vertrekt. | |
Charango | dinsdag 13 mei 2008 @ 22:04 |
Qua aantal reizen zou dat voor mij dan Almelo - Deventer worden. Zo'n beetje de startbaan voor mijn meeste treinreizen. Als het om saaiheid gaat moet ik zeggen dat Apeldoorn - Amersfoort (en dan vooral Stroe-Amersfoort) zo saai is als een schaakwedstrijd tussen schildpadden. | |
Brembo | dinsdag 13 mei 2008 @ 22:10 |
quote:Heeft het meer nut een uitgebreide stabiele spitsbestendige dienstregeling, met 2x per uur een sneltrein (doetinchem - zevenaar - arnhem) en 2x per uur stoptrein tussen winterswijk en arnhem. Daarnaast is de spoorverdubbeling tussen deventer en Zwolle zinvoller, verbaast me nog dat tussen Zutphen en Deventer maar 2x trein tuft in het uur! | |
Socios | dinsdag 13 mei 2008 @ 22:11 |
Apeldoorn - Amersfoort vind ik net als Zwolle - Amersfoort juist leuke lange trajecten, maar goed, ik reis ze dan ook niet dagelijks ofzo. Hilversum - Amsterdam en Hilversum - Utrecht ben ik lang zat geweest toen ik ze tot een aantal jaar geleden veel reed. Harlingen - Leeuwarden vind ik nog altijd prima, ook als dagelijkse pendel. Al heeft die extra stop in Deinum wel voor wat minder comfort gezorgd. Al met al geen enkel traject op dit moment dat me neus uitkomt. ![]() | |
Peter | dinsdag 13 mei 2008 @ 22:35 |
quote:Ik vin ook Deventer - Olst dubbel spoor, maar de duitsers vonden van niet ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 13 mei 2008 @ 22:40 |
Ik vind Dordrecht Breda Best wel Bout... En Delft Helmond is ook kut en dan met namen dordrecht Breda dus en Tilburg Eindhoven... | |
Dr_Flash | dinsdag 13 mei 2008 @ 22:45 |
ik vin Utregt - Den bosch oost dubbeslpoor den bos oost de gekste eigelijk is et allemaal maar kudt heefd er imant al een citaro op lijn 41 gezien? | |
sander89 | dinsdag 13 mei 2008 @ 23:43 |
![]() terug vind perron plaatje ![]() | |
Peter | woensdag 14 mei 2008 @ 00:00 |
![]() ![]() | |
bork | woensdag 14 mei 2008 @ 00:21 |
quote:Hengelo oost? | |
sander89 | woensdag 14 mei 2008 @ 00:26 |
quote:Nee ![]() | |
bork | woensdag 14 mei 2008 @ 00:39 |
quote:Enschede Drienerlo ![]() | |
sander89 | woensdag 14 mei 2008 @ 00:41 |
quote:Ja ![]() | |
bork | woensdag 14 mei 2008 @ 00:47 |
quote:Tsja eigenlijk verw8 je dan dat typische kegeltje ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 14 mei 2008 @ 02:12 |
quote:Gelukkig niet zeg. | |
Bommenlegger | woensdag 14 mei 2008 @ 02:17 |
quote:Vraag ff aan dj-flash. Schijnt de goeroe van lijn 41 te zijn ![]() | |
Charango | woensdag 14 mei 2008 @ 09:33 |
Volgens mij is Fles jr. een beetje met z'n pappa's account aan het spelen.... [ Bericht 2% gewijzigd door Charango op 14-05-2008 10:09:22 ] | |
Alexxxxx | woensdag 14 mei 2008 @ 10:54 |
Kssst rekels, niet over bussen praten! tenzij een citaro op lijn 41 door een trein is geschept ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 14 mei 2008 @ 12:34 |
Dat had idd gisteravond na 5 minuten afgelopen moeten zijn. Maar goed, gaat er zaterdag nog iemand naar de Kiekenpoot van hier? ![]() SPOILER | |
SpeedyRich | woensdag 14 mei 2008 @ 19:33 |
het schijnt dat er een V250 stel van NS in NL staat (arhem ofzo iets) iemand pics ![]() | |
dennistd | woensdag 14 mei 2008 @ 20:06 |
quote:volgens mij is ie aan het testrijden in tsjechië | |
Peterselieman | woensdag 14 mei 2008 @ 20:10 |
Misschien staat er een schaalmodel, maar heb niet gehoord dat de kruimeldief nu al naar Nederland zou komen. AnsaldoTilburg is namelijk nog aan het testen en het leveren laat nog 5 jaar op zich wachten ![]() | |
Willy84 | woensdag 14 mei 2008 @ 20:23 |
quote: ![]() ![]() | |
bright_side_of_life_ | woensdag 14 mei 2008 @ 20:44 |
Volgens RTV Rijnmond :quote: | |
Mark-Hgl | woensdag 14 mei 2008 @ 21:05 |
quote:Vet, een stopper Enschede-Utrecht! ![]() Overigens zijn ze druk bezig weer een broodjeszaak in te richten nadat die kegel vorig jaar vol water is gelopen ![]() | |
Wadloper | woensdag 14 mei 2008 @ 21:17 |
quote:Bedankt! Zal morgen een poging gaan wagen ![]() ![]() | |
sander89 | woensdag 14 mei 2008 @ 22:17 |
quote:Eindelijk, hopelijk komt die lijn eindelijk goed op gang. Zijn er straks toch 2 per uur en over paar jaar zal nog veel meer zijn, denk dat toch als we over 20 jaar terug kijken toch erg blij zijn dat die lijn er ligt. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 14-05-2008 23:35:27 ] | |
thats-me | woensdag 14 mei 2008 @ 22:20 |
Heb weer eens een filmpje gemaakt van de werkzaamheden tussen Almelo en Almelo de Riet. (is geen technisch hoogstandje).. Beelden gemaakt vanmiddag. Heb ook nog een paar plaatjes geschoten afgelopen tijd, ook geen hoogstandjes ![]() ![]() Om te beginnen, station deventer gisteren. Er hangt inmiddels ook een nieuw bordje ![]() En nog wat andere plaatjes, geschoten afgelopen weken. | |
Willy84 | donderdag 15 mei 2008 @ 00:01 |
Gaaf filmpje over Almelo. Ben al een tijdje niet meer langs gereden. Liggen ze een beetje op schema? Hoe is de planning? Als ik het zo bekijk schiet het aardig op! | |
De_Hertog | donderdag 15 mei 2008 @ 08:24 |
De Maaslijn mag ook wel een keertje dubbelspoor worden. En dan een mooie intercity van Maastricht naar Nijmegen / Arnhem. Als we toch aan het wensen zijn ![]() | |
Wadloper | donderdag 15 mei 2008 @ 10:22 |
Zo, ik ben weer terug van 2 uurtjes Zuidbroek ![]() Treinen reden op goede sterkte verder, en heb de eerste 2 goederentreinen gezien die Zug mij gegeven had ![]() Foto's volgen binnenkort ![]() | |
Wadloper | donderdag 15 mei 2008 @ 14:02 |
Rijdt die Rurtalbahn nog eigenlijk Zug-Chef? Ik heb deze al een tijdje niet meer gezien te Zuidbroek. Hij kwam altijd rond 15.45 aan, en ging dan als losse loc door naar Groningen. Doorkomst Sappemeer meestal rond 15.55 ![]() | |
JDude | donderdag 15 mei 2008 @ 14:21 |
Trein rijdt truck omver in Oosterhout donderdag 15 mei 2008 | 10:01 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 15 mei 2008 | 13:46 OOSTERHOUT - Op bedrijventerrein Weststad is donderdagochtend een vrachtwagen geladen met gevaarlijke stoffen aangereden door een goederentrein. Er raakte niemand gewond maar al urenlang is er gevaar voor ontploffing. Dat zou desastreus zijn omdat er bedrijven in de directe omgeving met chemische stoffen werken. Het ongeluk gebeurde tegen 09.00 uur. "Wij reden langs de Rederijweg richting Weststadweg", vertelt een van de machinisten van Railion die op de locomotief zat. ter hoogte van het bedrijf Elde zagen de machinisten hoe een vrachtwagen die het spoor over wilde rijden netjes stopte. Maar achter deze wagen kwam een combinatie aan die niet stopte, voor de stilstaande wagen langsreed en het spoor kruiste. Ondanks de luide claxon van de locomotief zette de chauffeur door. De trein raakte de vrachtwagen vol op de oplegger die kantelde. De chauffeur was hevig geschrokken maar bleef ongedeerd. De oplegger was geladen met vaten van duizend liter waarin acetyl en aceton zat. Levensgevaarlijke stoffen, aldus de politie. Bijkomend probleem was een van de banden van de oplegger. Door het ongeval was die band onder grote druk komen te staan. Als de band klapt zouden de gevolgen niet te overzien zijn, zo luiden de voorspellingen. Maar de vrachtwagen kan niet worden leeggemaakt zolang de spanning op die band zo hoog is, zegt de politie. Er wordt nog gezocht naar een oplossing. | |
von_Preussen | donderdag 15 mei 2008 @ 14:45 |
Gewoon de fik erin. | |
SpeedyRich | donderdag 15 mei 2008 @ 19:00 |
quote:als je humoritsch wil zijn sla je de plank compleet mis | |
Brembo | donderdag 15 mei 2008 @ 19:32 |
quote:Nou koop maar nieuwe benelux loc's of laat mat'54 maar herbouwen, wat is dat ding lelijk ![]() | |
Willy84 | donderdag 15 mei 2008 @ 19:37 |
Nieuwe hov-rn.nl is uit. | |
ghizzer | donderdag 15 mei 2008 @ 20:02 |
thats-me vette pics! holten moet ik ook eigenlijk eens een halve dag gaan staan. vind ik wel vet, van die kleine statiosn, waar meer dan de helft van de treinen keihard doorragt. en dan die herrie aan je kop, geweldig vind ik dat! | |
JDude | donderdag 15 mei 2008 @ 20:08 |
Als klein JD'tje ging ik wel eens voor de lol op station Elst staan kijken, idd. | |
Zug-Chef | donderdag 15 mei 2008 @ 20:55 |
quote:Theoretisch reed dat ding tot eind april, daarna zou het vervoer over gaan naar een andere vervoerder (...). Desalniettemin reed vorige week maandag 5 mei de trein toch weer met tractie van Rurtalbahn. Standaard rijdt dat ding trouwens zoiezo maar 1x per 2 weken en alleen op maandagen uit Veendam ri Duitsland. Dus of de trein aanstaande maandag weer rijdt... we zullen zien... | |
Peterselieman | donderdag 15 mei 2008 @ 21:16 |
quote:Daarin lees ik dat de NS niet 50, maar 51 nieuwe VIRM stellen + een volledig opgebouwde kopbak heeft gekocht ![]() | |
bork | donderdag 15 mei 2008 @ 22:41 |
Ik werd vandaag om 13.00 compleet verrast in Den Bosch door een (slaap)trein, bij nader inzien bleek dit een bedevaartstrein te zijn. Best populair (in Brabant) gekeken naar het aantal uitstappers ![]() | |
thats-me | donderdag 15 mei 2008 @ 22:44 |
quote:Ze lopen 6 maanden achter op schema, het was de bedoeling dat eind dit jaar, de eerste treinen door de tunnel reden. Dat gaan ze niet halen, volgend jaar deze tijd. Is eerder haalbaar. Preciese planning kan ik even niet vinden ![]() En een nieuwsbericht over de eerste 'trein' 'over' Almelo verdiept. ALMELO - Er wordt nog volop gegraven, maar ondertussen rijdt de eerste ‘ trein’ al over het traject van Almelo Verdiept. Het gaat om een graafmachine die over rails rijdt. Reden voor de bijzondere constructie is simpelweg dat er langs het traject geen ruimte is voor een graafwerktuig. ![]() „Aan de Ambtstraat kon een graafmachine vanaf de straat het werk doen”, zegt Harriët Wiggers van Prorail. „Maar op het deel tussen de Violierstraat en het Rietstation is daar geen plek voor. Aan de ene kant zijn tuinen en aan de andere kant is het hulpspoor. De aannemer gebruikt daarom een traverse van een kraan die op rails boven de te graven tunnelbak rijdt.” Langs de Ambtstraat in het deel van de toekomstige tunnelbak dat onder water staat, zijn duikers bezig met de voorbereiding van de eerste vloeren die binnenkort gestort worden. In juni is daar voor het eerst de tunnelbak te zien. Bron http://www.tctubantia.nl/(...)-Almelo-Verdiept.ece En als aanvulling onderstaande foto, een bewerkte foto met een Impressie van de toekomstige tunnelbak. Foto genomen van de zelfde positie als de foto in het nieuwsbericht. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 16 mei 2008 @ 08:44 |
quote:Gaat weer lekker daar... ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 16 mei 2008 @ 08:55 |
Gdogloeidnehoerezooi... | |
NordicBlue | vrijdag 16 mei 2008 @ 10:01 |
![]() Tevens TVP ![]() | |
dennistd | vrijdag 16 mei 2008 @ 10:29 |
Charango | vrijdag 16 mei 2008 @ 10:30 |
Het elektrische Spurtje stond vandaag ten zuiden van Utrecht CS (Waar ook een aantal verlepte SGM staan; opstelterrein [...]?) Sorry, Noordblauwtje, had geen camera bij me ![]() | |
dennistd | vrijdag 16 mei 2008 @ 10:31 |
stond ie daar niet voor instructie (of ben ik nou ik de war met de SLT, die staat daar namelijk ook ergens) | |
NordicBlue | vrijdag 16 mei 2008 @ 10:52 |
quote: ![]() OT: het was een intercity met reizigers, dus dan zal ie wel niet voor instrucie hebben gestaan> | |
Peterselieman | vrijdag 16 mei 2008 @ 11:18 |
quote:De SLT staat er geloof ik voor instructie. De GTW's zijn nog aan het proefritten, maar overnachten daar ook. Alleen ik meende dat ze op Cartesiusweg stonden. | |
dennistd | vrijdag 16 mei 2008 @ 11:18 |
quote:in het EK-forum kun je die aanvragen quote:ik had het over die elektrische spurt, grapjas ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 16 mei 2008 @ 11:38 |
Zeg dit is het treinentopic hoor, dat kut voetbal mag van mij meteen weg ![]() ![]() | |
vw_caddy | vrijdag 16 mei 2008 @ 11:51 |
Over een lengte van 300 meter zijn er dwarsliggers beschadigd. Er zijn slagen in het spoor en er moet een termietlas worden vervangen. De brug is beschadigd aan het loopgedeelte. Prognose van hersporen is 16.00. ![]() | |
TravelCharlie | vrijdag 16 mei 2008 @ 13:24 |
quote:Idd ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 16 mei 2008 @ 14:06 |
Welke loopbrug is er dan beschadigd? | |
ReisT | vrijdag 16 mei 2008 @ 14:31 |
Kan alleen maar dit bruggetje zijn. quote: | |
Willy84 | vrijdag 16 mei 2008 @ 15:16 |
quote:Dat had ik een flink aantal topics geleden al gemeld. Slim onderhandeld van NS ![]() | |
Socios | vrijdag 16 mei 2008 @ 15:52 |
En wanneer komen ze in dienst? ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 16 mei 2008 @ 19:18 |
Heeft iemand die vorkheftruck vergeten ofzo? | |
dennistd | vrijdag 16 mei 2008 @ 19:37 |
quote:nee, ding kwam zonder brandstof te staan precies op een overweg | |
sander89 | vrijdag 16 mei 2008 @ 20:14 |
Toch wel raar dat niet van spoor heeft kunnen krijgen, denk dat je net zoals bij een auto gewoon nog op de startmotor kan rijden. | |
Dr_Flash | vrijdag 16 mei 2008 @ 23:20 |
quote:Behalve als meteen de bellen gaan rinkelen. Behalve als de startmotor niet aanslaat. Behalve als dat ding gauw 1500 kilo weegt en je hem ook niet kan duwen. | |
Alexxxxx | vrijdag 16 mei 2008 @ 23:23 |
Heftruck heeft geen versnellingen he? ![]() ![]() *voormalig heftruckchauffeur meld* | |
Peterselieman | vrijdag 16 mei 2008 @ 23:36 |
quote:Ergens in het najaar zullen de eerste stellen wel de grens over komen lijkt me. | |
Dr_Flash | vrijdag 16 mei 2008 @ 23:50 |
quote:Dat is nog steeds niet iets waar 84 ton eloc en 10 keer 30 ton rijtuig echt wakker van ligt ![]() | |
ghizzer | zaterdag 17 mei 2008 @ 00:08 |
quote:In Duitsland wisten zelfs een kudde schapen een trein te laten ontsporen, dus tegenwoordig kijk ik nergens meer gek van op. En euh.. 3 á 4 ton voor een heftruck is niets. In het magazijn waar ik werk hebben ze er een paar rijden van een dikke 6 ton. En zelfs dat is nog niet extreem. weet dat Yale met de DB/EB heftrucks met een gewicht van 16 ton produceert. [ Bericht 2% gewijzigd door ghizzer op 17-05-2008 00:15:56 ] | |
NordicBlue | zaterdag 17 mei 2008 @ 00:29 |
Nog meer pics van de loc toevallig? | |
sander89 | zaterdag 17 mei 2008 @ 02:29 |
quote:Bewegende beelden ook goed? http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-377368/ | |
NordicBlue | zaterdag 17 mei 2008 @ 08:35 |
quote: ![]() | |
raaks | zaterdag 17 mei 2008 @ 13:15 |
quote: [ Bericht 5% gewijzigd door raaks op 17-05-2008 13:16:59 (..) ] | |
JDude | zaterdag 17 mei 2008 @ 13:19 |
Tweede foto-albumpje gewonnen bij NS Hispeed ![]() ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 17 mei 2008 @ 13:29 |
quote:De heftrucks op de hoogovens wel eens gezien? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 17 mei 2008 @ 13:46 |
quote:Opbokken. Open maar een heftrucktopic ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 17 mei 2008 @ 13:52 |
quote:Meerdere keren gedaan ![]() ![]() | |
winterapfel | zaterdag 17 mei 2008 @ 14:31 |
quote:eey, die's genomen vanaf het terrein van dsm ![]() | |
ghizzer | zaterdag 17 mei 2008 @ 16:08 |
quote:ff één foto daarvan aub. ben toch wel erg benieuwd. eentje moet kunnen. gewoon eentje ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 17 mei 2008 @ 16:25 |
quote:Ik heb geen fotos gemaakt op het hoogovensterrein de keer dat ik daar was, was er best wel illegaal namelijk ![]() | |
Eix | zaterdag 17 mei 2008 @ 16:53 |
quote: ![]() Ik pas eentje. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 17 mei 2008 @ 16:55 |
quote:Ik heb ook ooit zoeen mailtje gehad. Wat moet ik ermee man ![]() | |
Willy84 | zaterdag 17 mei 2008 @ 16:58 |
Wtf waar gaat dit over? Foto album winnen...heb ik wat gemist? | |
Dr_Flash | zaterdag 17 mei 2008 @ 17:07 |
quote:Ja dat wordt geloof ik verloot onder mensen die in het NSpanel zitten en dan af en toe wat vragenlijstjes vol spugen. Eoa waardecheque van 9,50 waarmee je van je eigen foto's een fotoboek kunt laten maken, met maximaal 32 foto's erin of zo. zoiets. Iets doms iig. | |
JDude | zondag 18 mei 2008 @ 10:07 |
Die boekjes hebben ook ongeveer het formaat van een AH-kassabon. Met drie artikelen er op. Maar goed, als het gratis is gaan we niet zeuren, natuurlijk ![]() | |
Dichterbijer | zondag 18 mei 2008 @ 13:07 |
Die machinisten die Best voorbij willen rijden doen dat nu nog maar voor de helft ![]() Ze rijden zover de tunnel in dat de trein voor de helft VOORBIJ het perron pas tot stilstand komt. Dit heb ik nu al twee keer meegemaakt... t'is toch van de zotte :/ | |
Willy84 | zondag 18 mei 2008 @ 18:56 |
Zag vandaag een VIRM in de 800/3000 voorbij komen met 1 bak echt compleet beschilderd, en dan ook echt compleet ![]() ![]() | |
bright_side_of_life_ | maandag 19 mei 2008 @ 01:27 |
quote:Op de veiling hoorde ik het verhaal dat de heftruck van een tuindersbedrijf was. Een grote tuinder, met kassen aan beide kanten van het spoor. Daarom rijden ze voortdurend heen-en-weer met heftrucks, want alleen op het hoofdbedrijf hebben ze een sorteer- en verpakkingsloods. De heftrucks zijn vrij licht want ze rijden iedere keer met 'n paar bakken losse producten. In die plukbakken kun je niet te veel gooien want anders wordt alles geplet. Het zijn vaak jonge gasten die met die heftrucks rondraggen. In dit geval was de knul 17 jaar. Het is op dezelfde plek al eens eerder raak geweest. | |
Willy84 | maandag 19 mei 2008 @ 02:38 |
Dat er op zo'n druk traject eigenliijk nog overwegen zijn..... | |
ghizzer | maandag 19 mei 2008 @ 08:21 |
quote:wat is jouw definitie van licht in deze context? een heftruck weegt altijd minstens een paar ton en kan oplopen tot tientallen tonnen.. bovendien, (het is overigens beslist niet provocerend bedoeld!!!) wat wil je daarmee zeggen? | |
Dr_Flash | maandag 19 mei 2008 @ 08:29 |
quote:Ja, stond ik ook van te kijken. Maar volgens GE is het de enige nog maar gelukkig ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 19 mei 2008 @ 09:29 |
quote:Er zijn er 2 tussen den haag en rotterdam, de andere is ter hoogte van Kethel http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=51.947084,4.388325&spn=0.001162,0.002511&t=h&z=19 | |
bright_side_of_life_ | maandag 19 mei 2008 @ 12:43 |
quote:Met vrij licht bedoel ik dat het een heftruck is die 3-4 ton op de lepels kan pakken. En zwaar is dan een heftvermogen van 40+ ton. | |
bork | maandag 19 mei 2008 @ 16:04 |
Wij dachten gisteren, vanweg de stoomdagen in Dorderecht en iets in Luik dan zal het in Hoorn wel lekker rustig zijn. ![]() Daar om 11 uur de "Enkhuizen" gepakt naar Medemblik. ![]() Het was toch redelijk druk maar goed te doen, ook het weer werkte mee. Een fijne meevaller was dat onze rit (plus boottocht) dankzij onze museumjaarkaart niks kostte! ![]() Onderweg gestopt op diverse (gerestaureerde) stations, SPOILERmet als eindpunt Medemblik. ![]() Verder met de boot naar Enkhuizen waar een batterij treinen stond geparkeerd op het kop/eindtation. Tenslotte in A'dam overgestapt waar ik deze Northlander en Hondekop weer tegenkwam, helaas wat gelig door het smoezelige VIRM-raampje. ![]() ![]() Al met al een geslaagd dagje stoomtrammen, ik weet nu daardoor wel het verschil tussen een stoomtrein en stoomtram. ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door bork op 19-05-2008 20:51:39 ] | |
Charango | maandag 19 mei 2008 @ 16:25 |
quote:En dat is? ![]() BTW, op welke Nederlandse stations kan je uit de automaat een Schöner Tag Ticket kopen? Enschede, Venlo, Heerlen? Bork moet misschien ook maar eens een Schöner Tag doen: SPOILER | |
Wadloper | maandag 19 mei 2008 @ 18:30 |
Die 766 ![]() Hoe bedoel je ff snel een verfje eroverheen ![]() | |
SNArky | maandag 19 mei 2008 @ 21:25 |
De 4026 is inmiddels ook al door een "artiest" van een "kunstwerk" voorzien... | |
Peterselieman | maandag 19 mei 2008 @ 21:36 |
quote:Alsmede het voormalig Mendinistel, de 4023 | |
Dr_Flash | maandag 19 mei 2008 @ 22:09 |
quote: ![]() Uit de tijd dat "alle nieuwe bordjes van de dag" nog de norm was ![]() | |
bork | maandag 19 mei 2008 @ 22:34 |
quote:Ahum da's dus duidelijk, je zal toch nog een keer op pad moeten ![]() De gemeenteraad van Medemblik heeft op 10 september 2007 besloten om het stationsgebouw van Abbekerk-Lambertschaag aan te kopen. Het is mogelijk dat het stationsgebouw ter beschikking wordt gesteld aan de museumstoomtram. [1] | |
Dr_Flash | maandag 19 mei 2008 @ 22:36 |
ja, en Bennebroek-Sijbekarspel ligt daar nog, en Medemblik zonder bouwsteigers moet nog, en zo zijn er nog wel wat redenen. Was het verbouwen inmiddels klaar? | |
bork | maandag 19 mei 2008 @ 22:47 |
quote:Medemblik was af voor zover ik er verstand van heb. Stond in ieder geval helemaal geen bouwmateriaal meer. | |
Willy84 | dinsdag 20 mei 2008 @ 00:10 |
quote:Het is wel weer feesttijd ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 20 mei 2008 @ 08:56 |
niet vergeten: quote: | |
en_door_slecht | dinsdag 20 mei 2008 @ 09:53 |
Rail Away, altijd top. Heb trouwens nog een aflevering of 35 liggen. Sommige mpg, sommige DivX, sommige met die aap van de EO en sommige met die BBC dude. Iemand nog belangstelling? (Twee of drie DVD's) Maar een tijd geleden stond er hier in het topic een opmerking over internationale treinkaartjes waar namen op moesten staan en de treinreiswinkel die dat alvast had ingevuld met "TREINREISWINKEL". Voor welk land gold dat? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 20 mei 2008 @ 10:25 |
en_door_slecht? Hoeveel gieg is dat bij elkaar? Misschien valt er iets te regelen qua hosting ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 20 mei 2008 @ 10:29 |
Ook niet vergeten, zoals ik vandaag ![]() quote: | |
en_door_slecht | dinsdag 20 mei 2008 @ 11:18 |
quote:Het zijn twee volle DVD's met 25 afleveringen die in 't engels zijn. Samen ongeveer 9GB. Dan heb ik 10 afleveringen die vnl van de EO zijn maar ikzelf niet heb opgenomen, die zijn 2,7 GB. En sinds een paar weken ben ik die meuk zelf aan het opnemen met MythTV, daar staan nu 4 afleveringen, waarvan twee de eerste 3 minuten missen i.v.m. een foute tijd op mijn server. Die zijn ongeveer 700MB per aflevering en daar heb ik nog geen reclame e.d. vanaf geknipt. Het totaal staat nu dus op ongeveer 14GB. | |
Dr_Flash | dinsdag 20 mei 2008 @ 12:35 |
quote:Frankrijk, dat was ik ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 20 mei 2008 @ 12:36 |
AL die railaway afleveringen wil ik ook graag hebben als dat kan ![]() | |
bork | dinsdag 20 mei 2008 @ 12:43 |
quote:Ik ben zo'n maandje of 3 bezig, eo-afleveringen compleet, geknipt en al, mpg-formaat. Als iemand een gat heeft in zijn serie(s) kan ik die eventueel aanvullen/invullen. | |
Peterselieman | dinsdag 20 mei 2008 @ 12:47 |
Deze is mooi gedaan:![]() komt van de site van Nico Spilt | |
en_door_slecht | dinsdag 20 mei 2008 @ 12:50 |
quote:En hoe gaan we dat even regelen? Zal ik ze maar gewoon even op wat DVDtjes zetten en dan per snail mail? Of heb jij een dikke FTP-bak staan? Ik kan mijn server ook wel tot FTP bak omklussen, maar als daar 3 mensen van gaan lopen sleuren, ben ik 45 GB verder en heb ik zeker 6 dagen geen internet meer. Overigens ben ik vanaf 17 juli 5 weken weg (fietsen, maar eerst met de trein naar Warsazwa ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 20 mei 2008 @ 12:51 |
quote:Ik heb van Rail Away nog niets eigenlijk. Ik kan wel ruilen tegen tientallen fragmenten en alle cabineritten die ooit op Trainmagazine.nl verschenen zijn ![]() | |
en_door_slecht | dinsdag 20 mei 2008 @ 12:52 |
quote:Oke, ik zal eens een lijstje gaan maken van wat ik heb. (Post ik morgen wel ff, nu niet veel tijd) | |
Dr_Flash | dinsdag 20 mei 2008 @ 12:53 |
quote:Meet, laptop, USB-HDD, biertje ![]() | |
en_door_slecht | dinsdag 20 mei 2008 @ 13:10 |
quote:Oh ja, er bestaat ook nog een leven naast de pc. ![]() | |
UncleSam | dinsdag 20 mei 2008 @ 16:43 |
Weet iemand hoeveel handmatig bediende overwegen er in NL zijn? ProRail.nl zegt 172. Maar dat cijfer vertrouw ik niet omdat daar ook staat dat er 2712 overwegen zijn, terwijl dat er 3000 zijn (toch?). | |
Peterselieman | dinsdag 20 mei 2008 @ 16:48 |
Het klopt wel aardig, want de meeste handmatig bediende overwegen zijn overwegen waarbij de machinist even moet stoppen, op een knop moet drukken om de bomen te laten dalen en dan als een witte lamp brandt weer verder mag. Het exacte aantal overwegen in Nederland ken ik niet. | |
UncleSam | dinsdag 20 mei 2008 @ 16:53 |
En nog een vraag, is er in heel NL ATB? Hier staat: "Ongeveer 95% van de treinkilometers in Nederland wordt afgelegd onder het ATB-regime." Maar dat rapport stamt nog uit 2000. | |
Peterselieman | dinsdag 20 mei 2008 @ 17:10 |
Nee, er zijn baanvakken op industrieterreinen, museumspoorlijnen e.d. waar geen ATB is. Ook zijn er baanvakken zoals de HSL-zuid en de Betuweroute waar ERTMS gebruikt wordt. De eerstegenoemde is nog niet opgeleverd. Verder kun je hier: http://www.prorail.nl/NR/(...)tmaanv831mrt2008.pdf op pagina 133 zien welke beveiliging de sporen hebben, echter staan daar de museumspoorlijnen en enkele stukjes waar goederentreinen nog komen niet op | |
Darkwing_Duck | dinsdag 20 mei 2008 @ 19:02 |
Ja ik heb een 16 gieg stickje ![]() ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 20 mei 2008 @ 20:44 |
Merk en type: SGMm Eigenaar: NS Land van herkomst: Nederland Locatie: Hoek van Holland Datum: 19 mei 2008 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: "vlaflip" en handelen in TV afleveringen mag niet op fok, grote foei! | |
dennistd | dinsdag 20 mei 2008 @ 21:15 |
Op utrecht overvecht staat trouwens een stationsbordje dat geen opschrift heeft, of maar aan een kant | |
Peterselieman | dinsdag 20 mei 2008 @ 21:26 |
quote:Zie ze steeds vaker ja, want ook Zuidhorn en Groningen Europapark hebben er een. | |
Dr_Flash | dinsdag 20 mei 2008 @ 21:37 |
quote:Loop toch niet zo te zaniken man ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 20 mei 2008 @ 21:43 |
quote:Wees blij dat ik het bij een grote foei laat, elke andere mod had iedereen in dit topic laten bannen ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 20 mei 2008 @ 21:44 |
En dat terwijl er zonet een gebande user op mn bank naar dat programma heeft gekeken! Op mijn TV! De EO! ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 20 mei 2008 @ 21:45 |
quote:Dat zijn dan nog dubbele lichtbakken neem ik aan? Heerlen de Kissel en Eygelshoven Markt hebben gewoon enkelzijdige lichtbakken. En om eerlijk te zijn, meer heb je niet nodig ook. Maar aan de spoorkant moet het wel te zien zijn op zich. in Opheusden bijvoorbeeld is dat nog knap lastig... | |
Dr_Flash | dinsdag 20 mei 2008 @ 21:50 |
quote:Wat op zich best een zuiverende werking had kunnen hebben ![]() Ik heb ook net naar de EO zitten kijken trouwens. EN ik heb ervan genoten ![]() | |
en_door_slecht | dinsdag 20 mei 2008 @ 21:51 |
quote:En volgens mij zijn de lijnen in het noorden ATB-NG. (Maar ik ben maar een broekje in treinenland, dus hecht er niet teveel waarde aan.) | |
Dr_Flash | dinsdag 20 mei 2008 @ 21:51 |
quote:Jij hebt de drek uit de overstortbak van fok naast je op de bank zitten? ![]() Huuuu ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 20 mei 2008 @ 21:54 |
quote:De baanvakken zonder bovenleiding waar reizigerstreinen rijden, zijn idd allemaal voorzien van ATB-NG. Het stukje naar Veendam heeft bijvoorbeeld nog geen beveiliging. | |
Tecnix | dinsdag 20 mei 2008 @ 22:00 |
Van de zomer spoorwandelen in france ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 20 mei 2008 @ 22:26 |
quote:normaal zitten er alleen hele mooie vrouwen op ![]() maar ja het is niet altijd feest ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 20 mei 2008 @ 22:30 |
quote:Ik ga binnenkort weer eens wat met WO1 doen. tikje Arras - Amiens moet wel kunnen lijkt me ![]() | |
Tecnix | woensdag 21 mei 2008 @ 18:41 |
Vandaag een ATB'tje gehad nabij Diemen-Zuid ![]() | |
ghizzer | woensdag 21 mei 2008 @ 19:13 |
wtf is een ATB'tje? | |
Peterselieman | woensdag 21 mei 2008 @ 19:14 |
De eerste nieuwe VIRM is ook in het land, de 9548. Zag op Somda een link naar een filmpje: Op 30 juni worden de eerste 2 nieuwe stellen officieel afgeleverd. En voor de liefhebbers nog even een screencap van het stel: ![]() | |
JDude | woensdag 21 mei 2008 @ 19:21 |
quote:Een noodremming door ingreep van de ATB? ![]() | |
sander89 | woensdag 21 mei 2008 @ 19:30 |
Heb al effe gezocht maar nog niet kunnen vinden, zijn er eigenlijk cijfers over de atb remmingen hoe vaak die voorkomen per jaar etc. ?quote:Ben erg benieuwd hoe ze aan binnenkant uit zien en de trappen zo breed zijn geworden dat je iemand goed passeren. | |
Peterselieman | woensdag 21 mei 2008 @ 20:14 |
Zijn geen cijfers over het aantal ATB-remmingen per jaar. Alleen de keren dat het gevaar oplevert, zoals het passeren van een rood sein na een remming worden genoteerd. | |
Dammie | woensdag 21 mei 2008 @ 20:29 |
Hebben jullie de EK trein, de oranje ICE van de NS al gezien? op treinennieuws.nl staat de neus afgebeeld. EDIT: hierbij ook de foto, van Wietze Boersma, hier afgebeeld: ![]() [ Bericht 21% gewijzigd door Dammie op 21-05-2008 20:34:43 ] | |
Dr_Flash | woensdag 21 mei 2008 @ 20:50 |
fotosoep ![]() | |
JaFFe | woensdag 21 mei 2008 @ 22:12 |
Het mooiste aan de storing in utrecht vanmorgen was dat geen enkele trein kon rijden en plotseling verscheen daar plotseling een blokkendoos wel grappig om te zien. | |
Willy84 | donderdag 22 mei 2008 @ 12:40 |
Overgenomen van een ander forum en omdat ik de VSM ook een warm hart toedraag ![]() quote:Ze staan momenteel 300 stemmen achter dus ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 22 mei 2008 @ 12:46 |
Belgen proberen trein te stelen | |
UncleSam | donderdag 22 mei 2008 @ 14:26 |
quote:In 2007 waren er grofweg 96 ATB remmingen. Veelal veroorzaakt door technische storingen. | |
spy08 | donderdag 22 mei 2008 @ 14:56 |
quote: ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 22 mei 2008 @ 14:58 |
quote:"grofweg 96"? ![]() ![]() ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 22 mei 2008 @ 15:00 |
Gehoord van een chauffeur van het GVB. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 22 mei 2008 @ 15:01 |
Ik had het moeten weten ![]() | |
sander89 | donderdag 22 mei 2008 @ 15:07 |
Zag laatste loc rijden die ik nog niet kende, dus effe gezocht en gevonden wat het is. Is de Voith Maxima 40 CC een dieselhydraulisch loc, volgens mij nog aardig onbekend in NL. ![]() Weet niet wat ik er van moet vinden, mooi is die niet maar echt lelijk ook weer niet. | |
UncleSam | donderdag 22 mei 2008 @ 15:07 |
Ik kan het cijfer niet garanderen nee, en dit zijn dus alleen geregistreerde ATB remmingen, het kan zijn dat er perongeluk andere incidenten in de zoekquerie zijn gevallen, maar van wat ik kan zien klopt het aardig. Ik werk bij ProRail ![]() | |
Peterselieman | donderdag 22 mei 2008 @ 16:35 |
quote:Dat zijn de geregistreerde ja. Het echte aantal ATB remmingen is er een veelvoud van. Alleen zorgen de meeste remmingen er niet voor dat of de dienstregeling verstoord wordt of dat er gevaar is. | |
Alexxxxx | donderdag 22 mei 2008 @ 18:06 |
Voith zoekt monteurs. ![]() | |
Brembo | donderdag 22 mei 2008 @ 19:08 |
quote:Intressant dubbele 3 assige onderstel ![]() | |
Willy84 | donderdag 22 mei 2008 @ 19:12 |
quote:Ooow werk jij bij Prorail ![]() Weet je dan toevallig ook waarom je voor Amersfoort altijd moet wachten voor een rood sein? Waarom de stroomstoringen bij Utrecht zijn iederen keer? Waarom ze goederentreinen eerder laten vertrekken zodat ik in de intercity met stoptreinsnelheid ga? Waarom ze de wissels op zomertijd hebben gezet? ![]() Ik heb nog veel meer vragen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 22 mei 2008 @ 19:13 |
En waarom de treinen bij Eindhoven bijna altijd vertraging oplopen? ![]() | |
Willy84 | donderdag 22 mei 2008 @ 19:15 |
quote:Ik vind het wel een vette loc ![]() ![]() Weet alleen niet welk bedrijf hem heeft besteld en hoeveel? | |
Willy84 | donderdag 22 mei 2008 @ 19:18 |
quote:En bij Winterswijk, Amsterdam, Utrecht, Amersfoort, Almelo, Zwolle, Rotterdam, Breda en Schiphol ![]() | |
sander89 | donderdag 22 mei 2008 @ 19:26 |
quote:Hele spoor net van NL bedoel je ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 22 mei 2008 @ 19:28 |
quote:Dat had-ie nou niet moeten zeggen idd ![]() | |
Willy84 | donderdag 22 mei 2008 @ 19:31 |
quote:Nu op DJ achtige praktijken op het antwoord wachten ![]() ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 22 mei 2008 @ 19:36 |
Ik ga solliciteren als manager bij prorail. Ik kan niks, ik wil niks, ik weet niks, ik doe niks, ik wil veel geld verdienen en veel vrij zijn. | |
Darkwing_Duck | donderdag 22 mei 2008 @ 19:43 |
Morgen tot en met zondag treinen rond kopenhagen ![]() ![]() | |
Willy84 | donderdag 22 mei 2008 @ 20:02 |
quote:Gaaf ![]() Have fun! Ben benieuwd naar de pics. Nu maar hopen dat Prorail geen spaak tussen de wielen steekt ![]() | |
Peterselieman | donderdag 22 mei 2008 @ 20:09 |
quote:Dat moet wel lukken, Alex | |
Dr_Flash | donderdag 22 mei 2008 @ 20:16 |
quote:Copycat ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 22 mei 2008 @ 20:17 |
quote:Jammer. Er mist nog wat. Ik wil graag reizigers pesten Ik wil graag om me heen in het rond blaffen hoe goed ik alles wel weet, ook al mag ik alleen maar koffie rondbrengen. | |
Alexxxxx | donderdag 22 mei 2008 @ 20:32 |
quote:Ik ben mod op fok, dan hoef ik dat er toch niet apart bij te vermelden? Leek me duidelijk dat ik aan die kwalificaties al voldoeed ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 22 mei 2008 @ 20:36 |
quote:Oh ja, goed punt. En hang voor de zekerheid even een bordje om je nek met "Ik deug nergens voor" Dan kan je niet meer stuk ![]() | |
sander89 | donderdag 22 mei 2008 @ 20:38 |
OMG afzeik topic word het ![]() ![]() Mijn moeder zegt dat je niet mag pesten ![]() ![]() | |
bork | donderdag 22 mei 2008 @ 20:44 |
quote:Die is de LUL, sterkte kerel, je zult het nodig hebben ![]() | |
UncleSam | donderdag 22 mei 2008 @ 21:03 |
Zal ik er dan maar gelijk bij zeggen dat ik niet ga over verkeersleiding, seinen, storingen, bla die bla. | |
Dr_Flash | donderdag 22 mei 2008 @ 21:24 |
quote:TE LAAAAAAAAAAAAT ![]() ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 22 mei 2008 @ 21:31 |
quote:je bent de 1guy1brush van Prorail, en maakt de WCs schoon? | |
Dr_Flash | donderdag 22 mei 2008 @ 21:56 |
Gatver lexxie ![]() ![]() | |
ghizzer | donderdag 22 mei 2008 @ 22:00 |
gassies, morgen reis ik van Doetinchem naar Amsterdam Amstel en zaterdag van Amsterdam Amstel naar Ede-Wageningen (retour). Ben van plan om rond een uur of 10 's avonds weer van Ede-Wageningen naar Amsterdam Amstel te reizen. 9292ov.nl geeft aan via Utrecht, maar NS (zonder dat ik de verklaring vinden kan) via de kippenlijn en dan Amersfoort/Duivendrecht. Wie moet ik geloven volgens jullie? thanx alvast voor de info! (oh ja, zondag ga ik dan weer van Amsterdam Amstel naar Doetinchem, nog niet gemeldde werkzaamheden gepland?) | |
Peterselieman | donderdag 22 mei 2008 @ 22:06 |
Je moet de NS geloven, want er zijn werkzaamheden tussen Driebergen-Zeist en Utrecht dit weekend, maar het kan zijn dat het stukje tussen Driebergen en Utrecht de NS bus te nemen en dan vanaf daar je treinreis te vervolgen, sneller is dan omreizen via de kippenlijn | |
ghizzer | donderdag 22 mei 2008 @ 22:17 |
quote:ah ok heel hartelijk thanx!(Y) nu zie ik dat de trein op de heenweg (Duivendrecht - Ede/W) over Utrecht/stopbus gaat (reisplanner NS). maar krijg ik geen gezeik met conducteurs als ik mijn alternatieve route over Amersfoort neem? | |
ghizzer | donderdag 22 mei 2008 @ 22:21 |
ow hoeft al niet meer. heb t inmiddels gezien. kan gewoon! jow jow. | |
Darkwing_Duck | donderdag 22 mei 2008 @ 23:54 |
quote:Kan wel zijn, maar voorlopig ga ik voor iets wat NAAST heet station ligt, en waar jij alleen maar naar kon kijken ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 23 mei 2008 @ 00:10 |
quote:Tivoli bedoel je? Ben ik in 2005 al in geweest ![]() | |
Willy84 | vrijdag 23 mei 2008 @ 00:34 |
quote:Jij werkt op de afdeling P&O ![]() ![]() quote:Cool! Ik woon ook bij Amsterdam Amstel ![]() Lekker kut dat er weer eens werkzaamheden zijn ![]() klik Zojuist trouwens ICM ![]() [ Bericht 54% gewijzigd door Willy84 op 23-05-2008 00:40:08 ] | |
Zug-Chef | vrijdag 23 mei 2008 @ 07:46 |
Trein 30311 (Lw-Gn v 6:58) heeft niet gereden vanwege oa deurstoringen aan het achterste stel (317). Uiteraard werd er niets omgeroepen, zodat trein 30211 (Lw-Gn v 7:03) met +6 voor ons weg tiefte... ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 23 mei 2008 @ 09:07 |
Dat klopt. Het eerste wat je ziet als je www.arriva.nl inklopt is "U bent de klos!" ![]() en inderdaad: quote: De groeten van Arriva, en barst maar ![]() | |
De_Hertog | vrijdag 23 mei 2008 @ 09:56 |
quote:Volgens http://de.wikipedia.org/wiki/Voith_Maxima : 15 door Ox-traction, met een optie op 23 meer 2 door de Havelländische Eisenbahn, met een optie op 6 En in februari nog 77 door een onbekende partij. Ik heb nog gezocht, maar kon verder niets hierover vinden. Vanwege het aantal moet het haast wel een grote vervoerder zijn. | |
dennistd | vrijdag 23 mei 2008 @ 10:10 |
er staat: Mitte Februar 2008 sind 77 Exemplare der Maxima bestellt. volgens mij wordt daar toch echt mee bedoelt dat er tot half februari 77 zijn besteld (in het totaal dus) | |
De_Hertog | vrijdag 23 mei 2008 @ 10:22 |
quote:Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben ![]() Maar dan nog, zelfs als je de opties mee rekent zit je nog met een 'gat' van 31 locs. | |
Zug-Chef | vrijdag 23 mei 2008 @ 11:51 |
Vanochtend om 9:22 in het geile doch landelijk gelegen Grou-Jirnsum:![]() Vanwege de hoge lok-defectenstand bij ACTS rijdt huurlok 1601 van Railion samen met de ACTS 6703 de Leeuwarder-Shuttle trein 60263 en passeert de Shell-Gas toko nabij het station van Grou Jirnsum op weg naar de Maasvlakte West | |
Dr_Flash | vrijdag 23 mei 2008 @ 11:55 |
quote:hmmmkay ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 23 mei 2008 @ 12:04 |
Opvallende combi ![]() En ik maar denken dat zug-chef inmiddels wel richting Leer was vertrokken. | |
TravelCharlie | vrijdag 23 mei 2008 @ 12:57 |
Btw hoe zit het eigenlijk met die nieuwe VIRM's en die nieuwe sprinters (SLT)? Rijden deze al ergens in de dienst of zijn ze nog aan het testrijden oid? | |
Peterselieman | vrijdag 23 mei 2008 @ 13:10 |
De eerste nieuwe VIRM is al in het land (zie ook eerder in dit topic). Spoedig zullen er meerdere volgen, waarna op 30 juni de eerste inzet zal volgen. Met de SLT zijn ze nog in de testfase. Wanneer de eerste inzet daarvan is, is nog niet bekend. | |
Zug-Chef | vrijdag 23 mei 2008 @ 13:13 |
quote:Nee ik ging die kant op vanwege de ACTS Bremen-trein, maarja dat kon ik nu dus niet meer halen dus maar thuis gebleven. Vanmiddag naar Steenwijk voor de VSM Stomert :--) | |
ReisT | vrijdag 23 mei 2008 @ 15:43 |
quote:SLT zal ingezet gaan worden vanaf aanvang dienstregeling 2009, ergens half december dus. Hopelijk betekent nog een half jaar testrijden ook dat ze dan wel zo'n beetje storingsvrij zijn tegen die tijd. | |
HetMeesterbrein | vrijdag 23 mei 2008 @ 16:19 |
- [ Bericht 52% gewijzigd door HetMeesterbrein op 23-05-2008 16:26:52 ] | |
Socios | vrijdag 23 mei 2008 @ 17:41 |
Wat grappig! Eloc 1601 zag ik vanochtend al GDST staan te Leeuwarden. Die zie je niet veel daar. ![]() | |
Tecnix | vrijdag 23 mei 2008 @ 17:58 |
Vanmorgen de ICE3 te weesp ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 23 mei 2008 @ 20:02 |
Stoomtrein voor Stoom in Fryslân was vanmiddag mooi op tijd in Leeuwarden ![]() | |
tomme6 | vrijdag 23 mei 2008 @ 20:57 |
Tis feest in helmond! De laatste dagen staan zowel de SLT als de nieuwe treinen van arriva samen opgesteld! leuk om te zien! | |
bork | vrijdag 23 mei 2008 @ 21:35 |
quote:Da's niks mis mee ![]() | |
Brembo | zaterdag 24 mei 2008 @ 11:00 |
quote:Op donderdag nog een ICE + ICE van Amsterdam naar Duitsland, ook erg leuke combinatie! | |
Willy84 | zaterdag 24 mei 2008 @ 14:20 |
Dan heb je toch 16 bakken, vette combi! | |
Wadloper | zaterdag 24 mei 2008 @ 16:10 |
Gisteren volgens mij Zug-Chef gezien in Zuidbroek, toen hij om 18.43 met de trein richting Nieuweschans ging. | |
Willy84 | zaterdag 24 mei 2008 @ 19:05 |
quote:We weten nu wel waar Zug zijn neukertje heeft ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 24 mei 2008 @ 20:56 |
quote:Hij woont pas 2 jaar samen gek ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 24 mei 2008 @ 21:03 |
![]() Beaucourt-Hamel, Noord-Frankrijk, 9 april 2006. Verlaten goederenloods langs de lijn Arras-Amiens. Op 24 mei 2008 toegevoegd als 2.423e bordje aan mijn collectie ![]() | |
Wadloper | zaterdag 24 mei 2008 @ 21:11 |
2423 bordjes! ![]() Netjes Fles! ![]() | |
SevenWonders | zaterdag 24 mei 2008 @ 21:32 |
Zat in de IC naar Amersfoort op weg naar Rijssen (in mijn hoofd het idee om in R'dam de trein van 11:08 te nemen, gaattie tegenwoordig om x:02 !!) Enfin, in Utrecht kwam een stoomlocomotief met een lange sleep wagens voorbij rijden...Sunder-Express nogwat...waar ging dat ding naar toe, weet iemand dat?![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 24 mei 2008 @ 21:37 |
quote:Hey, een mens moet ERGENS goed in zijn ![]() | |
Willy84 | zaterdag 24 mei 2008 @ 22:01 |
quote:Ja, dus ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 24 mei 2008 @ 22:15 |
quote:Specs | |
Willy84 | zaterdag 24 mei 2008 @ 22:32 |
Wat is Altohistio? | |
Dr_Flash | zaterdag 24 mei 2008 @ 22:34 |
quote:Alternatieve en Historische bordjes ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 24 mei 2008 @ 22:38 |
quote:Dat zijn - Oudere stijl bordjes op bestaande stations - bordjes die nog staan op inmiddels gesloten stations - bordjes op stations langs museumlijnen overigens niet strikt geregeld per land als in "het land waar het station in ligt" maar vooral "het land waar de bedienende maatschappij gevestigd is" Zo uit m'n hoofd maakt dat verschil voor 3 stations: Vetschau (ligt in Duitsland, telt voor Nederland) Volmerange-les-Mines (ligt in Frankrijk, telt voor Luxemburg) Audun-le-Tiche (ligt in Frankrijk, telt voor Luxemburg) Van Audun-le-Tiche is ook nog een tweede bordje, uit de tijd dat het nog door de SNCF bediend werd, en dat telt dus weer voor Frankrijk, in de AltoHisto categorie. ![]() Ja, ik vraag er ook niet om, al dat gemoeilijkdoe ![]() | |
knars | zaterdag 24 mei 2008 @ 23:05 |
Zo, een paar topics gemist geloof ik. Maar wel mooie de SLT gespot naast wat spurts vlakbij Utrecht. En weer ouderwets lang stilgestaan voor Utrecht, deze week. EN voor het eerst sinds 1996 weer gratis NS koffie gezopen, meestal ben ik de stremmingen wel voor of weet ik de grootste teringzooi te ontwijken. Deze week niet dus ![]() | |
JeePee83 | zaterdag 24 mei 2008 @ 23:23 |
quote:Dat kan ik ook wel bevestigen. Ik was er ook namelijk ![]() | |
Zug-Chef | zondag 25 mei 2008 @ 00:34 |
Vandaag de hort opgeweest met een aantal zeer fraaie treinen cq platen en een bezoek aan Emmerich....![]() ITL 150 is met een vol beladen Schkopau-shuttle onderweg van Emmerich naar de Rotterdamse Haven, hier bij de Heinz fabriek te Elst. Vanwege werkzaamheden bij Driebergen-Zeist en Tilburg zal de trein kopmaken in 's Hertogenbosch en via Utrecht het Rotterdamse bereiken. ![]() Vanwege de werkzaamheden bij Driebergen-Zeist moeten de internationale treinen omrijden via Nijmegen-'s Hertogenbosch. Zo ook de ICE treinen Frankfurt(Main) Hbf - Amsterdam Centraal. Treinstel 4604 van de Deutsche Bahn bij Elst. ![]() Het jaarlijkse uitje van de Westfalendampf naar Amsterdam Centraal had dit jaar een speciaal tintje. Vanwege de werkzaamheden bij Driebergen-Zeist werd deze 'Sonderzug' omgeleid via Tiel. Net voordat stoomlok 01 1066 met de uit 14 rijtuigen bestaande trein de Betuwelijn op stoomt, wordt de Heinz fabriek bij Elst gepasseerd. ![]() De omgeleide City Night Line 300 uit Milano en Wien passeert pünktlich Elst op weg naar 's Hertogenbosch en uiteindelijk Amsterdam Centraal. Binnen in de trein zal het 'gemütlich' geweest zijn, want de trein had vanaf Emmerich ook de gestrande reizigers van de Euro Night 346 uit Berlijn/Kopenhagen/Warschau/Moskau bij zich, vanwege een te grote vertraging werd deze trein opgeheven te Emmerich. ![]() RD 189 076 arriveert met de zaterdagse lege Houtafvaltrein in Emmerich en zal na vertrek de Betuweroute oprijden om uiteindelijk aan het eind van de middag door een RN6400 van Kijfhoek naar Roosendaal gebracht te worden. ![]() Tussen Emmerich en Wesel ligt het dorpje Praest, waar zojuist een veld met maiszaad is geplant. Aangezien de droogte is het nog niet gaan groeien als kool. Waardoor dan de ICE 4602 naar 's Hertogenbosch nog mooi in het groene veldje te bewonderen is. ![]() DB 110 209, een van de weinige nog rijvaardige 'Kastenzehner' (BR 110 met platte neus), passeert te Praest bei Emmerich met een Sonderzug / Lourdestrein van de Christophorus Reisedienst. Emmerich is eindbestemming. ![]() Even later is de trein gearriveerd op spoor 2 te Emmerich. ![]() Stapels Bagage en Lourdes.. ![]() Vettigheid in Emmerich, eventjes weer met de gedachten van lange reizigerstreinen op grensstation Emmerich... Vet! ![]() Groen Bagagerijtuig van.. de EETC, uit Nederland dus! ![]() Zie maar :--) ![]() SNCF rijtuig ![]() Oplettenden hadden m al gezien, een in TEE-kleuren getooid oud Restauratierijtuig... Hoe VET!! ![]() Nadat de trein geheel geruimd en leeg is, wordt het lege materieel terug de Duitse rijdraad geduwd en zal de lok even later omlopen en zich gereed maken voor vertrek richting Duisburg/Düsseldorf. ![]() Terug in Nederland stoomt de Sonderzug uit Amsterdam terug naar Duitsland, lok 01 1066 heeft er zin in, nadat men uit Utrecht vertrokken is wordt er gelijk vol de vaart in gezet richting Tiel | |
Willy84 | zondag 25 mei 2008 @ 02:36 |
Hele vette pics Zug! ![]() ![]() | |
Wadloper | zondag 25 mei 2008 @ 09:49 |
quote:Oke ![]() Ik stond te wachten op de 60252, 74428 en de 48460 ![]() ![]() Stond jammer genoeg niet op de goede plaats voor de 45766 ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2008 @ 11:38 |
zo zo, netjes Zug ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zondag 25 mei 2008 @ 11:49 |
Thx ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2008 @ 11:59 |
Toch nog stevig dus ![]() ![]() | |
Socios | maandag 26 mei 2008 @ 05:33 |
Fraaie foto´s. Hoe ben je naar Emmerich gegaan? Er stoppen nauwelijks treinen vanuit Nederland. ![]() | |
ghizzer | maandag 26 mei 2008 @ 11:32 |
welke stations lijken op elkaar/vind jij dat op elkaar lijken? evt. met foto's ![]() "TS" begint: Aalten en Terborg Diemen-Zuid en Amsterdam Rai Olst en Rijssen (qua vorm en opstelling perrons) 's-Hertogenbosch en Amersfoort wie volgt? [ Bericht 0% gewijzigd door ghizzer op 26-05-2008 11:37:57 ] | |
weps | maandag 26 mei 2008 @ 12:12 |
Hoogkarspel & Bovenkarspel-Grootebroek Alleen aan de omgeving kun je t verschil zien... Het gebouw en de opstelling van stallingen enz zijn exact t zelfde. Best kut als je moe bent en t verkeerde station ziet... | |
Zug-Chef | maandag 26 mei 2008 @ 12:13 |
quote:Ik kwam een fotograaf tegen bij Elst die ook die kant op wilde. Mocht meerijden :--) | |
JDude | maandag 26 mei 2008 @ 13:11 |
quote:Haarlem is in een film gebruikt als vervangend decor voor Amsterdam CS. | |
Peterselieman | maandag 26 mei 2008 @ 13:19 |
quote:Was een aanfluiting ja, zelfs voor de niet al te goede film Oceans Twelve | |
Rewimo | maandag 26 mei 2008 @ 13:44 |
Vraagje: hoe kom ik zondag bij de Kuip? Ik weet dat er een station pal naast ligt, maar in de treinplanners van NS en OV9292 zie ik het niet staan ![]() | |
dennistd | maandag 26 mei 2008 @ 13:47 |
Is dat niet een station dat alleen bij wedstrijden open is? http://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Rotterdam_Stadion Alleen supporterstreinen dus | |
Rewimo | maandag 26 mei 2008 @ 13:48 |
Dat hoop ik dus ![]() | |
Zug-Chef | maandag 26 mei 2008 @ 14:06 |
Rotterdam Stadion wordt naar mijn weten alleen gebruikt voor supporters van bezoekende clubs die zo'n treincombiticket hebben. | |
Rewimo | maandag 26 mei 2008 @ 14:11 |
Ik dacht dat ze bij interlands misschien ook open zouden zijn. Maar dan moeten we dus maar met de tram vanaf Centraal of zo. | |
Willy84 | maandag 26 mei 2008 @ 14:12 |
quote:Nu heb ik geen foto's bij de hand, maar Rai en Diemen zuid zijn toch duidelijk anders. Lijkt echt niet op elkaar. ![]() | |
bork | maandag 26 mei 2008 @ 14:41 |
quote:Deze zie ik niet zitten ,toevallig precies 2 van de 3 die ik erg goed ken ![]() | |
ReisT | maandag 26 mei 2008 @ 15:09 |
's-Hertogenbosch en Amersfoort lijken niet echt precies op elkaarmaar er zijn wel overeenkomsten, wat beiden hebben: -modern stationsgebouw, -moderne traverse -stationshal op zelfde hoogte als traverse -oorspronkelijke overkapping voor de eerste perrons -eilandperron met moderne overkapping voor de later toegevoegde spoortjes 6 en 7 | |
Socios | maandag 26 mei 2008 @ 17:54 |
´Vroeger´ reden er bij interlands en andere belangrijke wedstrijds altijd pendeltreinen tussen Rotterdam CS en Rotterdam Stadion. Tevens stopten er doorgaans ook doorgaande treinen voor reizigers richting Dordrecht. Deze extra treinen stonden meestal op NOS TT-753. Daar zie ik ze nu (nog) niet staan. Wordt Rotterdam Stadion dan daadwerkelijk niet meer gebruikt in ´deze vorm´? Het was er vaak gigantisch druk... | |
Rewimo | maandag 26 mei 2008 @ 18:03 |
Ik zal TT in elk geval even in de gaten houden van de week, bedankt voor de tip ![]() | |
Gutz | maandag 26 mei 2008 @ 18:08 |
Als je naar de kuip moet gewoon Rotterdam Zuid pakken. Kwartiertje lopen, station stadion is alleen nog in gebruik bij risicowedstrijden. (ado, ajax en psv). | |
Zug-Chef | maandag 26 mei 2008 @ 18:14 |
Nog een plaatje van afgelopen vrijdag;![]() Vanwege het stoomfestival "Stoom in Friesland" tussen Sneek - Stavoren dit weekeinde, wordt op vrijdagmiddag al de stoomtrein van de VSM naar Leeuwarden gereden. Oudgediende 23 071 en seriegenoot 23 076 passeren met de vrij lange trein Steenwijk. | |
Dr_Flash | maandag 26 mei 2008 @ 18:20 |
+ bla bla binnenkort afgelopen bla bla ATBverplichting bla huilverhaal bla ![]() | |
Peterselieman | maandag 26 mei 2008 @ 18:24 |
quote:+ bla bla geld van de regering voor de inbouw van ATB bij historische treinen bla bla ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 mei 2008 @ 18:39 |
+ bla bla alleen kastje wordt vergoed bla bla inbouw niet bla bla inbouw ruim 2 keer zo duur als kastje bla althans dat is het laatste wat ik ervan gehoord heb ![]() | |
ghizzer | maandag 26 mei 2008 @ 18:44 |
quote:diemen-zuid is eigenlijk gewoon een kopie van amsterdam rai, alleen dan zonder glazen (bolle) zijwanden (deze zijwanden heeft naast amsterdam rai sporen 1 en 4 van duivendrecht ook). leuke kenmerkende details zijn het dak (v-vorm) en de schuin 'afgesneden' liftschacht met een blauw dak die boven het dak uitsteekt. | |
Willy84 | maandag 26 mei 2008 @ 19:08 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Willy84 | maandag 26 mei 2008 @ 19:09 |
quote:Zal er binnenkort toch eens opletten, maar de verschillen zijn ook groot. Zo zit er bij Diemen Zuid gene metro station direct naast. Poortjes zijn boven ipv beneden (rai) geen kiosk. Andere kap volgens mij ook? ![]() | |
dennistd | maandag 26 mei 2008 @ 20:18 |
quote:begin deze maand was ik bij de zlsm en toen heb ik het er nog over gehad met een conducteur. die vertelde dat het 300.000 euro zou kosten per loc, en nu maar meer 30.000 euro | |
ghizzer | maandag 26 mei 2008 @ 21:17 |
ik vraag me eigenlijk af, welke functie heeft de (volgens mij enkelsporige) boog van diemen richting diemen-zuid? ik ben erg benieuwd! alvast hartelijk dank! | |
Dr_Flash | maandag 26 mei 2008 @ 21:19 |
cargo, omleidingen ![]() | |
Peterselieman | maandag 26 mei 2008 @ 21:30 |
En volgens mij enkele LM ritjes van reizigersmat | |
Dr_Flash | maandag 26 mei 2008 @ 22:08 |
quote:Ik wou zeggen, ik ben er vorig jaar nog met een risicowedstrijd van de NVBS geweest ![]() | |
Willy84 | maandag 26 mei 2008 @ 22:20 |
quote: quote:Idd, Cargo en LM rijdt er standaard overheen. Omleiding via daar heb ik nog nooit van gehoort ![]() De Arena heeft trouwens ook zijn eigen perron voor risico bezoekers ![]() | |
Willy84 | maandag 26 mei 2008 @ 22:21 |
quote:Vertel? Was dat weer zo'n leuke rondrit ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 mei 2008 @ 22:32 |
quote:Ja, was hip ![]() ![]() ![]() ![]() Kan toch niet iedereen zeggen ![]() | |
ghizzer | maandag 26 mei 2008 @ 22:41 |
ok, zomaar ff als tussendoor, lijn Amersfoort - Ede-Wageningen heb ik bij deze genomineerd voor Grote Prijs Voor Grootste Pauperlijn van Nederland. Met name in Ede is het huilen met de pet op. Het gaat zo traag als dikke stront. Schiet geen reet op. Op de fiets ben je net zo snel! | |
Willy84 | maandag 26 mei 2008 @ 22:46 |
Ahh vet cool ritje! Kan ik me nog iets van herinneren hier op forum. Was dat met koninginnedag? Zo ja, dan zit in in de stad met een biertje ![]() SPOILERHoeveel euro's was je eigenlijk kwijt? Kreeg ook nog een mailtje over een afscheidsritjevan die Citysprinter. | |
Willy84 | maandag 26 mei 2008 @ 22:49 |
quote:Die lijn geeft ook een soort van sneltram idee idd ![]() Vind het wel een gaaf traject maar is in niks te vergelijken met een hoofdtraject. ![]() Had ik al gemeld dat ik een Benelux stam in dienst had gespot met twee 1e klas bakken en een halve 2e klas bak helemaal "versierd" ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 mei 2008 @ 22:49 |
quote:Martenshoek - Sappemeer-Oost kan je op de fiets ook wel winnen van de trein hoor. En dan heb je het nog over Nederland. In Polen ken ik een traject van een kilometer of 140 waar de trein 4 uur over doet, terwijl het hemelsbreed misschien 50 km is. ook DAT win je dus op de fiets. | |
Dr_Flash | maandag 26 mei 2008 @ 22:54 |
quote:Nee maar zo kan ik nog 20 trajecten opnoemen.. of dat nou iets bijzonders is.. ![]() | |
Willy84 | maandag 26 mei 2008 @ 22:56 |
quote:Mmm nee is opzich niet bijzonder idd. Maar als je normaal nooit op zulke lijntjes komt sta je wel even te kijken dat je ongeveer in iemands achtertuin rijdt. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 mei 2008 @ 23:00 |
quote:Oh ja, ik merk ook wel aan mezelf, en aan veel anderen, dat Almelo-Mariënberg ongeveer wel een verplicht nummertje is geworden ![]() | |
Willy84 | maandag 26 mei 2008 @ 23:06 |
Dat lijntje moet ik ook weer eens heen, goed dat je het zegt! Laatste keer was ik er met de wadsloper. Ik weet dat ze de drgl hebben uitgebreid en er met Lintjes rijden. Vind van Almelo naar Emmen dan wel leuk. Alleen dan door naar Groningen met die bus.. Het is een mooie omgeving maar die rit duurt zo lang. Daar wordt je niet vrolijk van. | |
bork | dinsdag 27 mei 2008 @ 00:53 |
Ja Polen, fijn HAFAS online, maar niks over lokale vertragingen, voer maar in voor 8 juni: Warszawa - Krakow (dat is ook nog eens in het abp), alles behalve dit: 08.06.2008 / Warszawa Centralna - Kraków Główny Departure Arrival Travel time Number of changes Train type Name 10:27 13:26 2:59 h - IC Wyspiański Departure Arrival Travel time Number of changes Train type Name 12:12 15:27 3:15 h - IC Norwid Affijn ben benieuwd hoe het afloopt. Je kan ook niks regelen online voor een kind van onder de 3 terwijl ze je wel bekeuren voor 0,65 euro wanneer je geen geldig kaartje voor de smurf hebt. Beetje druk met voorbereidingen o.a.: nieuwe baan en vakantietje, mooie pics (zoals altijd van Zug), zelf 3 rare dingen gezien/meegemaakt, extra stop afgelopen weken Almere strand ivm de Libelle en bomvol met Libelle-dames. Vorige week donderdag een VIRM op Overvecht en meetvoertuigen afgelopen donderdag op Utrecht CS en Den Bosch CS. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 27 mei 2008 @ 07:51 |
Zo ik ben terug uit kopenhagen.... Het werd toch een huurauto ![]() | |
JDude | dinsdag 27 mei 2008 @ 07:54 |
quote:Ja, daar ben ik nog eens uitgestapt. Met een voetbaltrein over de Maliebaan, dat was ook wel grappig ![]() | |
JDude | dinsdag 27 mei 2008 @ 08:01 |
Op de terugweg ergens voor Utrecht stranden (iets met een 1800'je en bliksem) en pas om 2.00 in Arnhem staan was dan weer minder tof. | |
Dr_Flash | dinsdag 27 mei 2008 @ 10:11 |
quote:Vanavond. Opletten dus ![]() ![]() ![]() | |
TommyGun | dinsdag 27 mei 2008 @ 10:26 |
quote:Enige nadeel altijd is dat de druk op je oren bij station Best nog hoger is met 2 treinen in die tunnel... Verder is 't wel tof idd dat je best lang naast elkaar rijdt ![]() | |
ReisT | dinsdag 27 mei 2008 @ 10:37 |
quote:Twee jaar terug was dat nog wel zo. quote: ![]() | |
biertapper | dinsdag 27 mei 2008 @ 12:11 |
quote:753 Teletekst di 27 mei ******************************** 7/7 S P O O R W E G E N extra 1 juni Nederland - Wales in de Kuip 2008 Voorafgaand aan de wedstrijd rijden er treinen van: - Rotterdam CS naar het Stadion ieder kwartier tussen: 11.57 en 14.42 uur. - Dordrecht naar het Stadion om: 12.06, 12.36, 13.06, 13.36, 14.06, en 14.36 uur. Na afloop rijden er treinen van het - Stadion richting Rotterdam CS om: 16.54, 16.59, 17.05, 17.13, 17.24, 17.28, 17.35 en 17.40 uur. - Stadion richting Dordrecht om: 17.11, 17.24 en 17.41. ****Bron:ProRail verkeersinformatie *** Aldus teletekst ![]() | |
bork | dinsdag 27 mei 2008 @ 17:17 |
Geen treinverkeer van en naar Amsterdam?? zaak Rond Amsterdam Centraal rijden geen treinen door gevraagde politie-assistentie. om 17.11 Ontruiming CS ![]() | |
Socios | dinsdag 27 mei 2008 @ 17:46 |
quote:Dus toch! ![]() | |
Socios | dinsdag 27 mei 2008 @ 17:49 |
quote:In Rail Magazine 254 wordt gesproken over een heel reële kans op heropening Stadskanaal - Veendam en aanleg Stadskanaal - Emmen waardoor er een kortere spoorverbinding ontstaat tussen Emmen en Groningen. | |
sander89 | dinsdag 27 mei 2008 @ 18:02 |
quote: ![]() quote:Gelukkig snel opgelost ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 27 mei 2008 @ 20:20 |
FUCK wat is die Jungfraujochbahn vet zeg, de tering ![]() Daar ga ik nog even een keertje wat recht zetten ![]() | |
Tecnix | dinsdag 27 mei 2008 @ 22:04 |
Even een vraagje. Ik wil van de vakantie vrienden opzoeken in frankrijk. Maar nu wil ik via het spoor ![]() Ik heb even zitten denken hoe ik het best kan gaan maar misschien weten julie een betere route. Soestdijk - Utrecht CS - Maastricht - Luik - Luxemburg - Nancy - Langres of Vesoul. Maar nu ben ik benieuwd of jullie een betere of een andere route hebben | |
Dr_Flash | dinsdag 27 mei 2008 @ 22:13 |
Utrecht - Roterdam en dan gewoon doorrammen met de Thalys? Is wel een stuk sneller iig ![]() | |
Tecnix | dinsdag 27 mei 2008 @ 22:20 |
quote:Hmm tot Paris, en dan nog de TGV naar Besacon of niet? | |
SevenWonders | dinsdag 27 mei 2008 @ 22:28 |
quote:Dordrecht vs. Zwolle | |
ghizzer | dinsdag 27 mei 2008 @ 22:33 |
quote:vind ik heel ver gezocht. | |
Eix | dinsdag 27 mei 2008 @ 22:59 |
quote:Maastricht - Luik - Luxemburg gaat volgens mij het snelst over Brussel aangezien de aansluiting in Luik vanuit Maastricht belabberd is. De route via Luik lijkt me wel mooier. Wil zelf ook nog eens naar Luxemburg. | |
bork | dinsdag 27 mei 2008 @ 23:55 |
quote:Volgens mij is dat het snelst, je kan ook via Duitsland naar Straatsburg reizen en dan naar Vesoul. Die route is ook redelijk snel, wel meer overstapjes. | |
Willy84 | woensdag 28 mei 2008 @ 04:06 |
quote:Iets met gratis bier enzo ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 28 mei 2008 @ 08:40 |
quote:www.Bahn.de daar staat alles ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 28 mei 2008 @ 08:41 |
Wie voelt zich nu al bekeken in de trein? ![]() http://www.nu.nl/news/158(...)_met_camera%27s.html | |
Zug-Chef | woensdag 28 mei 2008 @ 09:56 |
![]() Ten behoeve van tests rijdt de Leeuwarder-shuttle vandaag met een 189'er. Net als de lok in opzending, de 513-9, is ook de 189 092 van leasemaatschappij MRCE. Normaliter wordt deze zwarte krachtpatser gebruikt voor de CityNightLine-treinen. De vol beladen trein passeert de toekomstige locatie van het station Leeuwarden Werpsterhoek. |