onder continu beinvloeding versta ik dat de trein real time update's krijgt van de baan en niet alleen bij een euro balisequote:Op vrijdag 2 mei 2008 00:12 schreef Duvel het volgende:
Jade? Ja, het is geen assentelsysteem.
Zie edit van mijn bovenstaande post.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 00:14 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
onder continu beinvloeding versta ik dat de trein real time update's krijgt van de baan en niet alleen bij een euro balise
Ik zag nog geen nieuwe, vandaar... Maar 't duurde ook f voor het topic zichtbaar was, brak forum.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 01:05 schreef Peterselieman het volgende:
Heb ik hier een beetje voor Jan met de korte achternaam een topic zitten openen?
Normaal opent degene die het topic sluit een nieuw topic![]()
ToonFrequent ?quote:Op vrijdag 2 mei 2008 00:12 schreef Duvel het volgende:
Jade? Ja, het is geen assentelsysteem. Die gele kastjes zijn voor het TF systeem denk ik.
Maar Jade is alleen treindetectie hè! Het is geen beïnvloedingssysteem.
Nee, niet op de Havenspoorlijn.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:23 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
ToonFrequent ?
Jade vertelt ook aan de trein hoe hardt ie mag rijden
Dus jade is wel degelijk continu beinvloeding![]()
Iets anders dan een ICE-3M kan het toch echt niet zijn.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 01:14 schreef bork het volgende:(...)
Ik gok een ICE-4, lijkt me erg sterk dat die luchtfotoos net op dag zijn genomen met omleidingen?
Kan iemand het treintype checken?![]()
Had gekund natuurlijk. Klein probleempje: Zoiets bestaat helemaal nietquote:Op vrijdag 2 mei 2008 01:14 schreef bork het volgende:
Ik gok een ICE-4,
Strikt genomen bestaan die dingen wel. De dieselvariant van de ICE, de ICE-TD bestaat uit 4 bakken. Vorig jaar was er een ritje van Aachen via Heerlen naar Amsterdam met hoogwaardigheidsbekleders. Zij werden dan ook vervoerd met 2 ICE-TD's:quote:Op vrijdag 2 mei 2008 13:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Had gekund natuurlijk. Klein probleempje: Zoiets bestaat helemaal niet
dat heeft er niets mee te maken. Dat weet je zelf ook wel.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 14:02 schreef Zug-Chef het volgende:
Strikt genomen bestaan die dingen wel. De dieselvariant van de ICE, de ICE-TD bestaat uit 4 bakken.
Thanks! ´Oude´ website/ treinplanner is veel beter.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 13:15 schreef ReisT het volgende:
Voor de liefhebbers van treinnummers, tariefeenheden en vertrekstaten, hier staat de oude gele website nog online!
Maar wordt die nog geüpdate? Of roert die gewoon in dezelfde database als die nieuwe? Dat zou vet zijn natuurlijkquote:Op vrijdag 2 mei 2008 17:55 schreef Socios het volgende:
[..]
Thanks! ´Oude´ website/ treinplanner is veel beter.
Dat zag ik jaquote:Op vrijdag 2 mei 2008 19:27 schreef Zug-Chef het volgende:
storingen en werkzaamheden pagina zijn iig wel up to date.
een trein die zich ICE-4 noemt.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 20:51 schreef tomme6 het volgende:
Welke trein met een wit dak en 8 bakken bestaat er dan wel niet? .. hmm
Zooooooquote:Op vrijdag 2 mei 2008 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
In Leeuwarden was vanmiddag iemand een toiletbril vergeten mee te nemen. Zag er een liggen op perron 4/5 van het station. Verder rolde er nog een koploper het station binnen met Beverwijk als eindbestemming. Zeker wat uit koers geraakt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
waarom heb je dan toon ferquente spoorstroom lopenquote:
En dan wil XX, IC diensten gaan doen? http://www.nu.nl/news/155(...)m_intercity%27s.htmlquote:Op zaterdag 3 mei 2008 13:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
het was vanmorgen weer prijs op de kippenlijn
Sorry, maar hier kun je een boek over schrijven en andere mensen hebben dat al gedaan. Het boek heet wikipedia, en geeft antwoord op jouw vragen, mits je in staat bent om enkele gegevens te combineren.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 12:41 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
waarom heb je dan toon ferquente spoorstroom lopen
in principe kan je dan ook met gelijkstroom over de baan heen als ie toch voor spoorbeveiliging dient ?
quote:Op vrijdag 2 mei 2008 22:28 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Zoooooovet heej! Shit heej, dat ik dat gemist heb..!!! Picszzzzzzzz
Wat een nieuws!!!
Hoeveel reporters van TV Leeuwarden waren erbij???
Desondanks die spoiler wil ik er toch even op reageren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet dat dit Fok! is maar toch...
Kan je nou ook eens normaal reageren als iemand zoiets meld? Je HOEFT er niet op te reageren, lees er gewoon overheen... Vind zo'n reactie zoals jij die maakt nogal sneu van aard...
Alsof er daar bij jou zoveel gebeurtquote:Op vrijdag 2 mei 2008 22:28 schreef Willy84 het volgende:
Zoooooovet heej! Shit heej, dat ik dat gemist heb..!!! Picszzzzzzzz
Wat een nieuws!!!
Dat zit er zeer mooi uit. Jammer dat het niet zoiets moois geworden isquote:Op zaterdag 3 mei 2008 12:40 schreef Dichterbijer het volgende:
http://www.fabrique.nl/index.asp?id=327&catid=275
http://www.fabrique.nl/index.asp?id=283&catid=235
Grappig om dat eens te zien wie dat ontwerpt.
Wat bertreft die trein:... deze ziet er vele malen beter uit dan die poepschepper....
Koop er zelf eenquote:Op zaterdag 3 mei 2008 20:29 schreef Duvel het volgende:
Koop een tafeltennistafel als je wil pingpongen.
Niet van mezelf, maar voor een indrukquote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:55 schreef ghizzer het volgende:
iemand wel eens in Railz Miniworld in Rotterdam geweest? en zo ja, was het wat?
* NordicBlue ziet geen plaatjequote:Op zondag 4 mei 2008 00:09 schreef Duvel het volgende:
Onder het mom van "hoi": ik zie je plaatje niet!
Edit 1: Oh wacht, nu wel.
Edit 2: Mag negatieve kritiek niet?
dat klopt maar ik heb het helemaal niet over de ATBquote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Sorry, maar hier kun je een boek over schrijven en andere mensen hebben dat al gedaan. Het boek heet wikipedia, en geeft antwoord op jouw vragen, mits je in staat bent om enkele gegevens te combineren.
Kortgezegd: onder 25kV kan geen GRS spoorstroomloop, dus zit er Jade, maar met Jade kun je geen ATB-EG voeren.
ik ben een jaarkaart houderquote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:55 schreef ghizzer het volgende:
iemand wel eens in Railz Miniworld in Rotterdam geweest? en zo ja, was het wat?
Klopt, het kàn. Bij de metro in Rotterdam wordt iets vergelijkbaars gebruikt, maar dan heet 't geen Jade, want het is van Siemens en niet van Alstom.quote:Op zondag 4 mei 2008 00:44 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
dat klopt maar ik heb het helemaal niet over de ATB
Ik zeg alleen dat jade ook gebruikt kan worden voor continu beveiliging(alleen de trein heeft geen jade uitlees apparatuur).
![]()
igg kan het dusquote:Op zondag 4 mei 2008 00:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Klopt, het kàn. Bij de metro in Rotterdam wordt iets vergelijkbaars gebruikt, maar dan heet 't geen Jade, want het is van Siemens en niet van Alstom.
Volledig bericht: http://www.nu.nl/news/155(...)m_intercity%27s.htmlquote:Connexxion daagt NS om intercity's
AMSTERDAM - Connexxion sleept de Nederlandse Spoorwegen (NS) voor de rechter om te voorkomen dat zij meedoen aan aanbestedingen voor streekbusvervoer.
De spoorwegen schermen hun spoor af, waardoor Connexxion geen intercity's kan laten rijden, en de spoorwegen mogen daarom niet meedingen met aanbestedingen in andere vormen van openbaar vervoer. Dat stelt een woordvoerder van Connexxion zaterdag.
Ze gaan geen Jade-ATB inbouwen in NL!quote:Op zondag 4 mei 2008 00:50 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
igg kan het dus
Dus we hoeven in NL niet aan de punt beveiliging (dat vind ik toch zo'n kut systeem)
Een betere reden voor een zondagse haltering in Staphorst heb ik nog niet gehoordquote:Op zaterdag 3 mei 2008 23:23 schreef Duvel het volgende:
Nog even en de lokale evengelische kerk ziet een gat in de markt: "God roept, doe het niet!"
ik vind dat level 1 wel zo'n kut levelquote:Op zondag 4 mei 2008 10:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze gaan geen Jade-ATB inbouwen in NL!Dat is inmiddels achterhaald. Eerder ERTMS en dat werkt helemaal niet via frequentiemodulatie, maar via GSM-R (level 2 althans).
Alleen op de HSL zit geloof ik Level 1, als terugval scenario voor als GSM-R gestoord is, Betuweroute is Level 2, Amsterdam - Utrecht in de toekomst ook.quote:Op zondag 4 mei 2008 12:20 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
ik vind dat level 1 wel zo'n kut level
Idd, rustig aan daar, want je weet maar nooit ... Alleen gaat een station aldaar me wat te ver.quote:Op zondag 4 mei 2008 10:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Een betere reden voor een zondagse haltering in Staphorst heb ik nog niet gehoord
Geruststellende gedachte, dat er zo een auto op dat spoor kan vliegenquote:Man dood na ongeluk Princeville
zondag 04 mei 2008 | 14:55
BREDA - Een 30-jarige man uit Etten-Leur is vannacht om het leven gekomen bij een ongeluk op het knooppunt Princeville in Breda.
Het slachtoffer was passagier in een auto die werd bestuurd door een 29-jarige plaatsgenoot. De bestuurder is ongedeerd.
Door nog onbekende oorzaak verloor de automobilist in een bocht de macht over het stuur van zijn auto, kwam tegen de vangrail aan en raakte in een slip. Zijn auto kwam op zijn kop tot stilstand op het spoor van de hogesnelheidslijn, naast de snelweg.
Lekker hoorquote:Op zondag 4 mei 2008 16:25 schreef Socios het volgende:
Na even wachten kwam Marianne Timmer dan voorbij.
Blijkbaar maakt het toch niet uit of er al of niet treinen overheen rijden, hij is toch doodquote:Op zondag 4 mei 2008 16:26 schreef JDude het volgende:
[..]
Geruststellende gedachte, dat er zo een auto op dat spoor kan vliegen.
Het eerste slachtoffer van de HSL? Of nee, wacht. Er was er toch al ergens eentje aan een stroomkabel blijven hangen?quote:Op zondag 4 mei 2008 16:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Blijkbaar maakt het toch niet uit of er al of niet treinen overheen rijden, hij is toch dood
Knappe prestatie op het gebied van "fatalities per million passenger miles"quote:Op zondag 4 mei 2008 16:29 schreef JDude het volgende:
Het eerste slachtoffer van de HSL? Of nee, wacht. Er was er toch al ergens eentje aan een stroomkabel blijven hangen?
Ze doen in België gewoon niet aan verharde perrons.quote:Op zondag 4 mei 2008 18:08 schreef JDude het volgende:
Kalmthout ziet er uit alsof het in 1965 opgeheven is. Maar goed, dat geldt wel voor meer Belgische stationnekes.
En voor sommige is dat nog echt waar ook. Die worden serieus in stand gehouden voor calamiteiten zoals werkzaamheden. Bij die gratie bestaan er nog stations als Machelen (uitwijk voor Buda) en Mortsel-Liersesteenweg (uitwijk voor Mortsel-Deurnesteenweg). De status van Baulers in deze is enigszins onduidelijk, maar er staan wel nog steeds bordjes.quote:Op zondag 4 mei 2008 18:08 schreef JDude het volgende:
Kalmthout ziet er uit alsof het in 1965 opgeheven is. Maar goed, dat geldt wel voor meer Belgische stationnekes.
Weet ik veelquote:Op zondag 4 mei 2008 18:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Fles, waarom noem je het ng steed Bordjes? En Geen Borden?
Heb lijn 41 geleed zien rijden hoorquote:Op zaterdag 3 mei 2008 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alsof er daar bij jou zoveel gebeurt
klopt, wat vind jij van level 1'?quote:Op zondag 4 mei 2008 12:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Alleen op de HSL zit geloof ik Level 1, als terugval scenario voor als GSM-R gestoord is, Betuweroute is Level 2, Amsterdam - Utrecht in de toekomst ook.
Hier nog eentje voor je:quote:Op zondag 4 mei 2008 17:55 schreef Dr_Flash het volgende:
En voor iedereen die inmiddels kotsmisselijk wordt van al die bordjes: Een verzamelingetje geen-bordjes
[ afbeelding ]
Zo'n kaart heb ik welquote:Op maandag 5 mei 2008 00:04 schreef Eix het volgende:
Hier nog eentje voor je:
[ afbeelding ]
Foto is gemaakt een halte voor station Mônosbel in Hongarije (nabij Eger). Prachtig gebied daar midden in heuvels. Als iemand een spoorkaart van Hongarije met alle stations kan opduikelen kan ik de naam van die halte wel vinden.![]()
Een spoorkaart van Hongarije.quote:Op maandag 5 mei 2008 00:04 schreef Eix het volgende:
Als iemand een spoorkaart van Hongarije met alle stations kan opduikelen kan ik de naam van die halte wel vinden.
Zou best kunnen. Twas onze interrail hè.quote:Op maandag 5 mei 2008 11:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo'n kaart heb ik welHad XBM deze niet een tijdje geleden al gepost trouwens?
Drie keer raden op welke trein ik stond te wachten vanmiddag in Sittard.quote:Treinbrand in Bunde snel onder controle
Bij een brand in een stoptrein bij station Bunde zijn geen gewonden gevallen. De brand brak even voor een uur vanmiddag uit door een oververhitte motor van de trein. De brandweer had het vuur snel onder controle. Er was vooral veel rookontwikkeling. Hoe groot de schade is, is onbekend.
Dat ligt eraan: prijstechnisch is puntbeïnvloeding beter. ATB-NG is puntbeïnvloeding, en werkt op zich best. Afhankelijk van je bloklengte kan continubeveiliging te prefereren zijn. Toen in de jaren '60 ATB werd overwogen in Nederland, adviseerde de spoorwegongevallenraad een systeem te nemen met puntbeïnvloeding, zoals bijvoorbeeld Indusi. Dit advies was voornamelijk gebaseerd op financiële overwegingen, plus dat de veiligheid niet significant zou verbeteren bij het gebruik van een continubeïnvloedingssysteem. NS koos dus wel voor het laatste.quote:Op maandag 5 mei 2008 19:26 schreef SpeedyRich het volgende:
die E versie van de spurt ziet er ook mooi uit
Mensen algemeen vraagje
Wat vinden jullie een beter beveiliging systeem
Punt beinvloeding
Waarbij de trein pas info krijgt over de stand van de seinen en spoor als ie een baken passeert
Continu beveiliging
Waarbij de trein constant info krijgt over de stand van de seinen en spoor Het zij via een coax kabel, GSM-R of spoorstroomlopen
Tofquote:
Mijn 1702 is toe aan een grote draaistelrevisie.quote:
Ik kan het me voorstellen, verbaast me eigenlijk enigszins dat na 1 jaar nog steeds geen trein rijdtquote:Op maandag 5 mei 2008 20:32 schreef Duvel het volgende:
Dat gedoe met die Benelux is om te janken trouwens.
Nee, de NMBS HLE-11 is van ca. 1985/1986 terwijl de 1600'en van 1981 tot 1983 geleverd zijn.quote:Op maandag 5 mei 2008 21:09 schreef Brembo het volgende:
Trouwens zijn die 11-serie van NMBS ouder dan de 16-serie van de NS
iddquote:Op maandag 5 mei 2008 21:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, de NMBS HLE-11 is van ca. 1985/1986 terwijl de 1600'en van 1981 tot 1983 geleverd zijn.
Ik kan me voorstellen dat het onderhoud van de 11 serie de laatste 5 jaar nogal erg achterstallig is geworden omdat het toch weg ging ivm de HSL.quote:Op maandag 5 mei 2008 21:29 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
idd
Het is wel apart dat de NS16/1800 beter lopen dan de 11 serie van NMBS, terwijl de NS serie toch ouder is
Continu beinvloedingquote:Op maandag 5 mei 2008 20:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat ligt eraan: prijstechnisch is puntbeïnvloeding beter. ATB-NG is puntbeïnvloeding, en werkt op zich best. Afhankelijk van je bloklengte kan continubeveiliging te prefereren zijn. Toen in de jaren '60 ATB werd overwogen in Nederland, adviseerde de spoorwegongevallenraad een systeem te nemen met puntbeïnvloeding, zoals bijvoorbeeld Indusi. Dit advies was voornamelijk gebaseerd op financiële overwegingen, plus dat de veiligheid niet significant zou verbeteren bij het gebruik van een continubeïnvloedingssysteem. NS koos dus wel voor het laatste.
Merk overigens op dat geen van beide series ook nog maar 30 jaar oud zijn. En dat dat helemaal niet oud is. Die ene flappie kan wel schrijvenquote:Op maandag 5 mei 2008 21:29 schreef SpeedyRich het volgende:
Het is wel apart dat de NS16/1800 beter lopen dan de 11 serie van NMBS, terwijl de NS serie toch ouder is
Maar dat is echt onzin. Alle mat'64 is minstens 40 jaar, en ACTS rijdt nog rond met 1200-locs uit 1955. De leeftijd kan nooit het probleem zijn. Alle koplopers en sprinters zijn ook al ouder, en zelfs de DDARretjes zijn al bijna zo oud. Leeftijd is hier echt onzin. Grootschalige nalatigheid in onderhoud, dat speelt welquote:De locs (van de serie 11, voor fijnproevers) zijn met 23 jaar in de herfst van hun leven.
Het zijn en blijven belgenquote:Op maandag 5 mei 2008 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Merk overigens op dat geen van beide series ook nog maar 30 jaar oud zijn. En dat dat helemaal niet oud is. Die ene flappie kan wel schrijven
[..]
Maar dat is echt onzin. Alle mat'64 is minstens 40 jaar, en ACTS rijdt nog rond met 1200-locs uit 1955. De leeftijd kan nooit het probleem zijn. Alle koplopers en sprinters zijn ook al ouder, en zelfs de DDARretjes zijn al bijna zo oud. Leeftijd is hier echt onzin. Grootschalige nalatigheid in onderhoud, dat speelt wel
Loop je nou mensen gewoon te overhoren of wat?quote:Op maandag 5 mei 2008 22:04 schreef SpeedyRich het volgende:
[oeverloos leuterverhaal]
je heb gelijk dus Duvel
Maar wat vind je nou van level 1 van ECTS ?
A Nee is deel gewoon wat infoquote:Op maandag 5 mei 2008 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Loop je nou mensen gewoon te overhoren of wat?![]()
Oh en het is ETCS, meneer klokje-klepeltje.
Possible. En ze komen van verschillende fabrikanten, de HLE-11 is een bicourante loc, terwijl de 1600'en een beproefd concept waren bij aankoop.quote:Op maandag 5 mei 2008 21:40 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat het onderhoud van de 11 serie de laatste 5 jaar nogal erg achterstallig is geworden omdat het toch weg ging ivm de HSL.
Mja, dit is op zich waar, maar heeft weinig waarde omdat volledige spoorstaafbreuken zo goed als nooit voorkomen. Wat wel voorkomt is dat er bijvoorbeeld een stuk uit de kop brokkelt. Dit wordt door het systeem niet gedetecteerd. Overigens wordt hier treindetectie en treinbeïnvloeding opnieuw door elkaar gehaald! Het zijn twee geheel verschillende zaken!! Je kunt prima ERTMS hebben met klassieke treindetectie!quote:Op maandag 5 mei 2008 22:04 schreef SpeedyRich het volgende:
Een voordeel is dat bij spoorstaaf breuken het sein afvalt en ook dat daar de trein direct van op de hoogte gesteld wordt. Continu beinvloeding is dus fail safe
Dit gaat alleen op voor systemen als ATB-NG. Indusi kent geen uitgesteld remmen bijvoorbeeld.quote:Een voordeel is dat als de trein een rood sein(of een ander sein met remopdracht) het beveiliging systeem niet meteen een remming afdwingt, als een sein met remopdracht gepasseerd wordt: het beveiligingsysteem kent het gewicht en het remvermogen van de trein en berekent een veilige remcurve tot aan de nieuwe snelheid of het rode sein.
Dit is op zich procedureel op te lossen.quote:Nog een nadeel is dat met bij een stroom uitval alle trein zijn verdenen en systeem kan ontrecht banen op groen zetten terwijl er treinen in het gebied staan.
Niets, eigenlijk.quote:Maar wat vind je nou van level 1 van ECTS ?
NU.nlquote:De laatste wagon van de internationale trein EuroCity Brussel-Zürich is maandagochtend losgeraakt in de Belgische Ardennen. De rest van de trein reed alleen voort.
De laatste wagon, met tien passagiers, kwam tot stilstand dankzij een automatische rem. De machinist stopte ongeveer 200 meter verderop om achteruit te rijden.
Het Belgische spoorbedrijf NMBS stelt dat zo'n incident zeer zeldzaam is, het komt slechts om de tien jaar voor. "Het is bovendien niet gevaarlijk", aldus een woordvoerder.
Bij het incident vielen geen gewonden.
(uit het IVW-rapport)quote:Op maandag 7 maart 2006 om 07:43 uur rijdt een geduwde reizigerstrein met 12 rijtuigen
tussen ’s-Hertogenbosch en Geldermalsen met de plaatselijke baanvaksnelheid van 130
km/h. Plotseling breekt de trein in tweeën. Beide delen van de trein remmen automatisch en
wijken van elkaar. Vlak voordat de treindelen tot stilstaand komen, botst het achterste deel
met een snelheidsverschil van 7,3 km/h tegen het voorste deel. Er vallen geen gewonden.
De schade is gering.
Een rijtuig is een ding met paarden er voor.quote:Op maandag 5 mei 2008 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Fucking moronsRIJTUIG. Wagons zijn voor kolen.
Dat zeg ik ook niet, en toevallig als je treindectie plaatsvindt met toonfrequente/prik/code spoorstroomlopen kan je er ook continu beveiliging er aan vast hangen.quote:Op maandag 5 mei 2008 22:27 schreef Duvel het volgende:
Mja, dit is op zich waar, maar heeft weinig waarde omdat volledige spoorstaafbreuken zo goed als nooit voorkomen. Wat wel voorkomt is dat er bijvoorbeeld een stuk uit de kop brokkelt. Dit wordt door het systeem niet gedetecteerd. Overigens wordt hier treindetectie en treinbeïnvloeding opnieuw door elkaar gehaald! Het zijn twee geheel verschillende zaken!! Je kunt prima ERTMS hebben met klassieke treindetectie!
Dus dat is dan ook een nadeel voor punt gewijs systemenquote:Dit gaat alleen op voor systemen als ATB-NG. Indusi kent geen uitgesteld remmen bijvoorbeeld.
Ja treinen gewoon door rood laten rijden zodat het systeem weer weet waar ze zittenquote:Dit is op zich procedureel op te lossen.
Maar je noemt het wel als expliciet voordeel! Terwijl het geen hout snijdt!quote:Op maandag 5 mei 2008 23:01 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, en toevallig als je treindectie plaatsvindt met toonfrequente/prik/code spoorstroomlopen kan je er ook continu beveiliging er aan vast hangen.
schrijffout van mijquote:Op maandag 5 mei 2008 23:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar je noemt het wel als expliciet voordeel! Terwijl het geen hout snijdt!
Doe jij dan is een nuttige bijdragequote:
Als we zo gaan beginnen, heb jij nog HEEL wat in te halenquote:
Nee zelf geschrevenquote:
Volgens mij ben ik niet begonnenquote:Op maandag 5 mei 2008 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als we zo gaan beginnen, heb jij nog HEEL wat in te halen
Wat de fokquote:
Loop je net van het Deense naar het Wit-Russische rijtuig om een witbiertje te halenquote:Op maandag 5 mei 2008 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NU.nl
Fucking moronsRIJTUIG. Wagons zijn voor kolen.
Overigens is zoiets in NL ook gebeurd:
[..]
(uit het IVW-rapport)
Ik denk daar wel altijd bij na als ik van het ene rijtuig naar het andere loop jaquote:Op maandag 5 mei 2008 23:38 schreef Willy84 het volgende:
Loop je net van het Deense naar het Wit-Russische rijtuig om een witbiertje te halen
Ik zat aan de verkeerde kant van de trein vanmorgen, niet gezien...quote:Op maandag 5 mei 2008 23:21 schreef Zug-Chef het volgende:
zoooo, de eerste 3 Arriva Elektro GTW's zijn in NL, vandaag binnengekomen:
[ afbeelding ]
ERS G1206 lok 1202 is met drie elektro-GTW Triebwagens van Arriva (503, 502 en 504) onderweg van Bad Bentheim naar Utrecht Cartesiusweg en passeren onder treinnummer 369750 het bos bij Soestduinen. Deze treinstellen zijn de elektrische variant van de GTW's en zullen gaan rijden tussen Dordrecht en Geldermalsen.
Eén tussenbak is er tussenuit. 't Was een drietje.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 11:47 schreef petre86 het volgende:
[..]
Hebben ze daar nu de tussenbak(ken) weg gehaald?
Da's jammer vind het wel wat hebben, hoe noem je zo'n tussenstuk nu eigenlijkquote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:41 schreef Peterselieman het volgende:
@Bork: Arriva zal geen tekeningen op het motorwagentje zetten. Alleen een naam op het treinstel, zoals het in het noorden ook al het geval is.
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:47 schreef bork het volgende:
[..]
Maar bedankt!psm! Een keer opbouwende kriktiek of een neutrale opmerking is een stuk plezieriger dan afbraakpolitiek van Fles
Ik zou het motorwagen noemen. De 2 assen onder het motorwagentje worden aangedreven. (Vandaar dus ook de benaming 2/6 en 2/8 bij de GTWquote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:47 schreef bork het volgende:
Da's jammer vind het wel wat hebben, hoe noem je zo'n tussenstuk nu eigenlijk(daar zit de electrische aandrijving bij dit type neem ik aan).
Die afbraakpolitiek ben ik ook wat zat.quote:Maar bedankt!psm! Een keer opbouwende kriktiek of een neutrale opmerking is een stuk plezieriger dan afbraakpolitiek van Fles
Tardosi Kõbányák moet dat zijn dan. 7x Bzmot per dag per richting, met op zondag nog een extra studententrein naar Eger voor wie het boeitquote:Op maandag 5 mei 2008 19:21 schreef Eix het volgende:
[..]
Zou best kunnen. Twas onze interrail hè.
De haltenaam staat niet op die kaart trouwens. Het is dat witte puntje tussen Szarvasko en Mônosbel.![]()
Paar jaar terug stond daar nog een half vergane Plan U, volgens goochelkaarten.quote:
Niet alleen bij dit type, alle GTW's hebben namelijk elektrische aandrijving. Alleen hebben sommige een dieselmotor nodig om zonder bovenleiding toch aan stroom te komen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:47 schreef bork het volgende:
(daar zit de electrische aandrijving bij dit type neem ik aan).
Er staat geen hek, je kan er zo bij, oftie open is dat weet ik nietquote:Op dinsdag 6 mei 2008 18:31 schreef Wadloper het volgende:
Ben ik toch wel benieuwd naar, kan je nog in die ICM die daar staat?
Het waren niet de eerste... deze spotte ik gisteren in De Bosch...quote:Op maandag 5 mei 2008 23:21 schreef Zug-Chef het volgende:
zoooo, de eerste 3 Arriva Elektro GTW's zijn in NL, vandaag binnengekomen:
Als het testen vlotjes verloopt, dan verwacht ik dat ergens in juli de V'tjes op dat traject verdwenen zijn.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 20:14 schreef Socios het volgende:
Hoelang kan men nog genieten van Plan V op die lijn?
Volgens mij wordt dat Nederlandse materieel goed onderhoudenquote:Op maandag 5 mei 2008 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Merk overigens op dat geen van beide series ook nog maar 30 jaar oud zijn. En dat dat helemaal niet oud is. Die ene flappie kan wel schrijven
[..]
Maar dat is echt onzin. Alle mat'64 is minstens 40 jaar, en ACTS rijdt nog rond met 1200-locs uit 1955. De leeftijd kan nooit het probleem zijn. Alle koplopers en sprinters zijn ook al ouder, en zelfs de DDARretjes zijn al bijna zo oud. Leeftijd is hier echt onzin. Grootschalige nalatigheid in onderhoud, dat speelt wel
Vooruit dan maar:quote:Op dinsdag 6 mei 2008 20:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als het testen vlotjes verloopt, dan verwacht ik dat ergens in juli de V'tjes op dat traject verdwenen zijn.
Er was iets meer aan de hand aangezien in heel Eindhoven er ook geen internet was. En de NS had het ook over een computer storing.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:23 schreef JeePee83 het volgende:
WTF is de vingerverfbrigade nu weer aan het kloten in Eindhoven dan??? Compleet ZO Brabant ligt plat. Lekker weer...
[..]
Daar moeten ze toch een keer mee ophouden bij NSR, is gewoonweg niet leuk meer.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 23:36 schreef Zug-Chef het volgende:
... de Koploper 4059 als zeer korte IC Enschede - Schiphol...
Toen stonden er ook nog DH's in Groningen!quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:52 schreef ReisT het volgende:
[..]
Paar jaar terug stond daar nog een half vergane Plan U, volgens goochelkaarten.
Was geen springer maar een ongeluk. Ik zit hier tegenover de overgang en heb het zien gebeuren. Ik zal je de details besparen, maar het was geen pretje in ieder geval.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:07 schreef sander89 het volgende:
Trein verkeer tussen Utrecht en Driebergen ligt plat door trein ongeval, waarschijnlijke een springer
Oke dat had ik ieder geval gehoord want bus chauffeur moest zo nodig melden waar precies om gingquote:Op woensdag 7 mei 2008 15:51 schreef SkaterSam het volgende:
[..]
Was geen springer maar een ongeluk. Ik zit hier tegenover de overgang en heb het zien gebeuren. Ik zal je de details besparen, maar het was geen pretje in ieder geval.
als je nog bij je mobiel kunt en een bericht posten op FOK! dan valt het ook nog wel meequote:Op woensdag 7 mei 2008 18:46 schreef Ravage het volgende:
Zit nu in de trein tussen Gouda en Utrecht, zit echt bomvol.. wordt er omgeroepen dat de trein langzamer gaat rijden op baanvakken met veel overwegen omdat de vluchtwegen in de trein geblokkeerd zijn..
Had ik nog niet eerder meegemaakt
Woensdag Gehaktdag...quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:51 schreef SkaterSam het volgende:
[..]
Was geen springer maar een ongeluk. Ik zit hier tegenover de overgang en heb het zien gebeuren. Ik zal je de details besparen, maar het was geen pretje in ieder geval.
Had zelfs een zitplaats, omdat ik in Den Haag al was ingestapt.. Gangpad stond wel vol, maar heb het idd wel eens erger meegemaakt. Vandaar dat ik me ook verbaasde over die mededeling (en de vraag om alle ramen open te draaien omdat de machinist bang was dat we anders te weinig zuurstof zouden krijgen)quote:Op woensdag 7 mei 2008 18:53 schreef dennistd het volgende:
[..]
als je nog bij je mobiel kunt en een bericht posten op FOK! dan valt het ook nog wel mee
Whehe ja.quote:Op donderdag 8 mei 2008 01:32 schreef Boschkabouter het volgende:
Op zondagnavond/nacht is de trein Den Helder - Heerlen ook lekker rustig. Op het eindstation zijn er af en toe maar 2 mensen die uitstappen.
Ik wilde een terrasje gaan pakken vanmiddagquote:Op donderdag 8 mei 2008 10:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zo Dadelijk alle 2ejaars van Rotterdam naar Utrecht vanmiddag....
ff lotrappen in de trein enzo.. chaos
Inderdaad, stoppert uit leiden naar ut-cs via Schiphol had +10. Dus had nog tijd genoeg om een starbucksje te halen na een dagje hard werken in de zon op het platformquote:Op donderdag 8 mei 2008 12:27 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Storing rond Utrecht CS. Lekkerrrrr
Media aan de Maas, ging niet door overigens, Storing Utrechtquote:Op donderdag 8 mei 2008 16:08 schreef von_Preussen het volgende:
2e jaars van wat?
Goederentreinen, is een van de vele cargolijntjes in het Ruhrgebietquote:Op donderdag 8 mei 2008 21:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wie weet wat er op dit lijntje rijd?
klik
Ik heb ff ingezoomd vanwege het vele spoor, als je uitzoomt is het wat duidelijker...
Nouja kreeg smsje van een contactje die wist dat dat transportje er aan zat te komen en waar ze heen gingen. Maarja, op de Cartesiusweg kan je alleen baggerplaten maken, leukst is natuurlijk om zoiets in de mooie natuur te doen :-) Zodoendequote:Op donderdag 8 mei 2008 22:06 schreef bork het volgende:
Weer een heleboel mooie platen Zug-Chef, hoe wist jij dat die gtw's op de Cartesiusweg stonden?
Ach, zitten was sowieso geen optiequote:Op donderdag 8 mei 2008 23:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Ahh weer zo'n huiliePlan T roelz man, moet je niet zo onderuitgezakt willen zitten, kut student
![]()
Plan T is nog wel tofquote:Op donderdag 8 mei 2008 23:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Ahh weer zo'n huiliePlan T roelz man, moet je niet zo onderuitgezakt willen zitten, kut student
![]()
Met dat missende stuk dubbelspoor? Je moet er maar van houdenquote:Op donderdag 8 mei 2008 22:09 schreef ghizzer het volgende:
de lijn Deventer - Zwolle <33333333333333333333333333333333333333333
Nog ff geduld, vanaf 9 december gaat ie van maandag tot en met zaterdag elk half uur rijden. Ook wordt die treindienst verlengt naar Enschede. 2800 tot Deventer gaat nog niet gebeuren. Er zit een cargopad in de wegquote:Op vrijdag 9 mei 2008 14:02 schreef von_Preussen het volgende:
Ze moeten die verrotte kutstopperT van Almelo naar Apeldoorn gewoon de gehele dag om het half uur laten rijden. Gisteren weer 45 minuten in Deventer moeten wachten omdat de aansluiting weer eens buitengewoon ruk was.
Er zijn wel 2 of 3 V'tjes aan de kant gegaan, geen T'tjes volgens mijquote:Op vrijdag 9 mei 2008 14:02 schreef von_Preussen het volgende:
Trouwens, als het goed is zijn in April de eerste stellen van Plan T aan de kant gegaan. Waar staan die dingen nu? Of hebben ze die zo het A’dam Rijnkanaal ingegooid onder het motto “uit het zicht, uit het hart”?
Er is wel ergens een treinnummerlijst, mat alle nummers erin.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 10:39 schreef Charango het volgende:
Is er ergens een site/document etc. met daarin een mooi overzicht van alle rijpaden in Nederland? Kan handig zijn bij speculaties hier.
Zie http://www.telegraaf.nl/b(...)r_quarantaine__.htmlquote:za 10 mei 2008, 02:44
Trein met 300 passagiers onder quarantaine
MONTREAL - Een trein met aan boord driehonderd passagiers is in Canada vrijdag urenlang onder quarantaine geplaatst. De autoriteiten waren bang dat een ernstige besmettelijke ziekte zich aan boord had verspreid.
Zij namen het besluit de trein stil te zetten en te isoleren nadat aan boord een vrouw door een onbekende aandoening was overleden. Ook andere passagiers hadden griepachtige verschijnselen. Een van hen werd met een helikopter overgevlogen naar een ziekenhuis. Toen uit eerste onderzoeken bleek dat de overleden vrouw geen besmettelijke ziekte had en ook de andere zieken aan boord geen infectie hadden, werd besloten dat de trein in de loop van de dag weer kon vertrekken, aldus lokale media.
De trein was onderweg van Vancouver naar Toronto. De reis van de Canadese westkust naar het oosten van het land duurt normaalgesproken drie dagen.
Vertrekstaten bedoel je? Kan je op die slechte nieuwe site lang naar zoeken. Gelukkig staat de oude stie nog ergens online: http://217.194.102.162/pages/index.htmlquote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:46 schreef ghizzer het volgende:
een *.pdf-bestand openen en dan zag je een overzicht van elke lijn (precies zelfde lay-out als de borden op alle NS-stations,
ik kan me het goed voorstellenquote:Op zaterdag 10 mei 2008 23:33 schreef bork het volgende:
Vandaag in een scheur gelegen. i.v.m. moederdag waren we met de oma's op stap en met de trein naar Rhenen (Ouwehand). Te vroeg voor de trein terug (x.08 en x.38) dus ga een stukje terug om een blikje drinken te kopen.
Kom iets over half terug hoor ik de fluit van de conducteur??? Vertik het om te rennen was toch veel te ver en loop rustig terug, terwijl er wel wat mensen renden.![]()
Hoor weer die fluit, zie weer mensen rennen en vloeken.![]()
Dan zie ik het zit die kleine smurf van ons met een fluit in zijn hand. Had hij van de conducteur zijn fluit gekregen. Hoor oma's zeiken en mopperen op de conducteur
, ik vond het geweldig vooral wanneer je mensen gesprekken en telefoongesprekken hoort voeren
over een ventje dat een treinfluitje heeft en dat ze daarom bellen omdat ze dachten dat ze te laat waren ofzo. Meesterlijk
, misschien had je er wel bij moeten zijn om het te snappen
.
Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)reinpassagier__.htmlquote:za 10 mei 2008, 22:14
Man trekt treinpassagier van rails af
SCHIPHOL - Een 48-jarige inwoner van Den Haag is zaterdag ternauwernood gered toen hij op het treinstation van Schiphol van het perron viel en er een trein kwam aanrijden. Een andere man die ook op het perron stond te wachten, sprong hem meteen achterna en trok hem van de rails af. De machinist kon zijn trein op vijftien meter voor de mannen stoppen door hard te remmen, aldus hetKorps landelijke politiediensten.
De Hagenaar bleek volgens de politie te veel te hebben gedronken. Hij heeft een bekeuring gekregen van zestig euro. De man die hem probeerde te redden, een 21-jarige inwoner van Punthorst, krijgt van de Spoorwegpolitie een bloemetje als dank voor zijn kordate optreden.
Mensen die de mede mens helpt zijn tofquote:Op zondag 11 mei 2008 11:47 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
In De Telegraaf :
[..]
Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)reinpassagier__.html
thanx! bovenstaande link brengt me idd naar de vertrekschema's waar ik naar zocht! (Y)quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
Vertrekstaten bedoel je? Kan je op die slechte nieuwe site lang naar zoeken. Gelukkig staat de oude stie nog ergens online: http://217.194.102.162/pages/index.html
Voor zolang het duurt, kan ieder moment afgelopen zijn natuurljk, hoewel... de planner voor 2007 is ook nog steeds online op planner2007.ns.nl
ah ok. en vanwaar kwam die trein? uit Arnhem? euhm.. wat is een ZAP en vanwaar Eindhoven ipv Zwolle? Ik bedoel, Eindhoven is een stuk verder van de plek waar Syntus opereert dan Zwolle.quote:Op zondag 11 mei 2008 13:56 schreef Wadloper het volgende:
Meestal is dat een overbrenging naar de werkplaats in Zwolle. Scheelt namelijk personeel en diesel.
In Zwolle krijgen zij onderhoud (groot onderhoud) en kregen ze een ritje KWB (kuilwielenbank). Nu gebeurt de KWB voor de lintjes en DM'90 stellen van Syntus in Eindhoven, van de ZAP stellen in Onnen.
ah ok thanx.. vaag dan dat de ZAP naar Onnen en niet naar het naburige Hengelo gaat.quote:Op zondag 11 mei 2008 15:31 schreef Wadloper het volgende:
Dat klopt, maar die stellen van Syntus worden gesleept door een dieselloc naar EindhovenAlleen voor onderhoud in Zwolle gaan ze nog als Ledig Materieel, of worden ze gesleept door ander materieel, zoals bijvoorbeeld een VIRM. Volgens mij komt deze dan uit Arnhem inderdaad. Normaal gingen ze in Zwolle naar de KWB, alleen heeft Zwolle geen meer, Onnen en Eindhoven wel, en nog wel meer plaatsen.
ZAP = Zutphen - APeldoorn, daar pendelen 4 DM'90 stellen rond. De 3401 en de 3443 t/m 3445.
Ook deze worden onderhouden in Zwolle, maar moeten naar Onnen voor de KWB.
Das humor en heel typisch dat gebel. Als er wel eens iets wordt omgeroepen in de trein dat er mogelijk vertraging gaat zijn begint iedereengelijk te bellen. "Ik kom later hoor..." "Ze roepen iets om...." "Ja ik houd je op de hoogte...." Om dan bij iedere boodscahp weer naar de telefoon te grijpen. Hoe overleefden we een treinreis toch in het pré-gsm tijdperk zou je je afvragen.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 23:33 schreef bork het volgende:
Vandaag in een scheur gelegen. i.v.m. moederdag waren we met de oma's op stap en met de trein naar Rhenen (Ouwehand). Te vroeg voor de trein terug (x.08 en x.38) dus ga een stukje terug om een blikje drinken te kopen.
Kom iets over half terug hoor ik de fluit van de conducteur??? Vertik het om te rennen was toch veel te ver en loop rustig terug, terwijl er wel wat mensen renden.![]()
Hoor weer die fluit, zie weer mensen rennen en vloeken.![]()
Dan zie ik het zit die kleine smurf van ons met een fluit in zijn hand. Had hij van de conducteur zijn fluit gekregen. Hoor oma's zeiken en mopperen op de conducteur
, ik vond het geweldig vooral wanneer je mensen gesprekken en telefoongesprekken hoort voeren
over een ventje dat een treinfluitje heeft en dat ze daarom bellen omdat ze dachten dat ze te laat waren ofzo. Meesterlijk
, misschien had je er wel bij moeten zijn om het te snappen
.
Daar? dat is toch het bochtje vanuit voorburg naar HS?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 23:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vet, dit weekend reizigerstreinen op de bickhorstboog, morgen ff doen...
Ja, omgeleide IC's Rotterdam - Goudaquote:Op zondag 11 mei 2008 18:11 schreef Fixers het volgende:
Daar? dat is toch het bochtje vanuit voorburg naar HS?
Nauwelijks. Een silberlingenstuurstand, en een BR423. En een filmpje van een BR218 die binnen loopt in Jünkerath, maar dat is ook niet erg spannendquote:Op maandag 12 mei 2008 00:05 schreef Willy84 het volgende:
Tof reisje gemaakt fles![]()
ook foto's van treintjes?
Rijden die dingen nog steeds? Ik vond ze tien jaar geleden al antiek..quote:
quote:Op maandag 12 mei 2008 11:06 schreef De_Hertog het volgende:
Rijden die dingen nog steeds? Ik vond ze tien jaar geleden al antiek..
Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)_treinverkeer__.htmlquote:ma 12 mei 2008, 12:12
Storing ontregelt treinverkeer bij Amersfoort
UTRECHT - Een sein- en wisselstoring ontregelt maandag het treinverkeer rond Amersfoort. Tussen Zwolle en Amersfoort rijden daarom geen intercity's. Dat meldt spoorbeheerder Prorail.
Ook rijden er geen stoptreinen tussen Amersfoort, Apeldoorn, Barneveld-centrum, en Nijkerk. Reizigers tussen Amsterdam en Zwolle wordt aangeraden via Utrecht en Arnhem te reizen. Prorail weet nog niet hoe de storing is ontstaan of hoelang de vertragingen kunnen gaan duren.
2:30, zie NS.nl, Bahn.de etcquote:Op maandag 12 mei 2008 13:47 schreef ghizzer het volgende:
hoelang doet die trein erover van Venlo naar Hamm?
rijden die er normaal wel dan?quote:Ook rijden er geen stoptreinen tussen Amersfoort, Apeldoorn.
Mat '64 zijn gewoon goede stellen. Helaas zijn ze een beetje te ver gegaan in het "moderniseren". Vorig jaar nog in zo'n ding gezeten. Het rijdt nog altijd prima, ze zijn gebouwd om eeuwig mee te gaan, maar die arrestantenbankjes zijn echt verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 14:02 schreef von_Preussen het volgende:
Oja, feit Plan V is ruk. Feit 2, Plan T is minder ruk. Conclusie, Plan V is rukker dan Plan T.
Trouwens, als het goed is zijn in April de eerste stellen van Plan T aan de kant gegaan. Waar staan die dingen nu? Of hebben ze die zo het A’dam Rijnkanaal ingegooid onder het motto “uit het zicht, uit het hart”?
Vroeger maakten ze ook treinen met oog op kwaliteit... nu is het echt tot een diep punt gedaald...quote:Op maandag 12 mei 2008 14:46 schreef Socios het volgende:
Zeker, Mat ´64 is ijzersterk. Sterker dan bijvoorbeeld dat gammele GTW. Dat haalt de 40 jaar bij lange na niet.
De GTW schijnt na 7 à 8 jaar al gereviseerd te moeten wordenquote:Op maandag 12 mei 2008 14:46 schreef Socios het volgende:
Zeker, Mat ´64 is ijzersterk. Sterker dan bijvoorbeeld dat gammele GTW. Dat haalt de 40 jaar bij lange na niet.
Inderdaad ja, en geregeld ook in Nederland. Degelijke echte treinen en niet van die lightrailcrap.quote:Op maandag 12 mei 2008 15:38 schreef Wadloper het volgende:
Vroeger maakten ze ook treinen met oog op kwaliteit... nu is het echt tot een diep punt gedaald...
Moet je voor de gein de pagina's over de restauratie van de TEE eens zoeken.quote:Op maandag 12 mei 2008 15:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Inderdaad ja, en geregeld ook in Nederland. Degelijke echte treinen en niet van die lightrailcrap.
Dat zeg ik, dat het lawaai maakt is tot daar aan toe, maar het zit zo gruwelijk.quote:Op maandag 12 mei 2008 14:33 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Mat '64 zijn gewoon goede stellen. Helaas zijn ze een beetje te ver gegaan in het "moderniseren". Vorig jaar nog in zo'n ding gezeten. Het rijdt nog altijd prima, ze zijn gebouwd om eeuwig mee te gaan, maar die arrestantenbankjes zijn echt verschrikkelijk.
De motoren zijn ook al niet meer wat het geweest is heb ik begrepen uit betrouwbare bron.quote:Op maandag 12 mei 2008 15:46 schreef Socios het volgende:
Ohw! Verbaast me niets, haha. Het geluid van de motor klinkt vaak niet gezond, het onderstel klinkt en ´voelt´ alsof het op instorten staat. Ben benieuwd hoe het straks met die electrische is.
Wat moet ik vinden?quote:Op maandag 12 mei 2008 15:49 schreef Daffodil31LE het volgende:
Moet je voor de gein de pagina's over de restauratie van de TEE eens zoeken.
Zat een maand of wat geleden in de 10320 als Sneltrein Groningen - Leeuwarden. Die motor maakte een ontzettend kabaal. Echt niet gezond en nog harder geluid dan een Wadloper.quote:Op maandag 12 mei 2008 16:03 schreef Wadloper het volgende:
De motoren zijn ook al niet meer wat het geweest is heb ik begrepen uit betrouwbare bron.
Vele storingen zitten er in, zelfs na aanpassingen...
Dat geldt ook voor Plan V, dus zo gek is dat niet hoor.quote:Op maandag 12 mei 2008 15:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De GTW schijnt na 7 à 8 jaar al gereviseerd te moeten worden
een lint is gewoon een kut op wielen en het heeft wel wat weg van een tram. meest kutte aan de lint is de minimale beenruimte en de storingsgevoeligheid van met name de deuren. ook loopt de reisinformatie maar zelden goed. in de zomer is het er bovendien vaak veel te cool (te extreme airco).quote:Op maandag 12 mei 2008 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
Een lint is gewoon een bus op rails met ook nog eens veel te weinig bagagerekken.
Ik kan me herinneren dat er toen ook vaak Koplopers reden op die dienst.quote:Op maandag 12 mei 2008 18:34 schreef ghizzer het volgende:
toen ik 10 jaar geleden regelmatig vanuit Arnhem naar Duivendrecht ging (intercity Den Helder) was deze altijd een extreem lange DDM. jeugdsentiment.
dat klopt inderdaad! daar heb ik toen ook vaak in gezeten! maar reisde vaak op vrijdagavond/zaterdagmorgen/zondagavond. vond het toen wel relaxt reizen. vooral om dat die DDM erg stil was, geen gekke 'computergeluiden' maakte en karakteriserend erg relaxt heen en weer schommelde.quote:Op maandag 12 mei 2008 18:52 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat er toen ook vaak Koplopers reden op die dienst.
Don't wait for me, Argentinaquote:Op maandag 12 mei 2008 20:00 schreef von_Preussen het volgende:
Zit er eigenlijk nog van iemand een verhaaltje aan te komen?
Ben je Julia's Tango aan het kijken ouwe bok?quote:
ja..quote:Op dinsdag 13 mei 2008 16:25 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen en donderdag rijden er vanwege de busstakingen geen treinen op de kippenlijn. Gaat weer goed met xx daar
Als het goed is rijdt die trein niet meer als zodanig. Het Vagron-afval gaat sinds vorige week mee met de Unit Cargo van Railion tussen Onnen en Leer. Het containerdeel gaat nu apart de grens over. Bron: Rolandrail forumquote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:11 schreef Wadloper het volgende:
Als ze donderdag nog steeds staken, kan ik mooi de 47728 trein van ACTS een keer op de plaat leggen met nieuwe digicam
Maar dan wordt er dus in Veendam gesplitst?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:29 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Als het goed is rijdt die trein niet meer als zodanig. Het Vagron-afval gaat sinds vorige week mee met de Unit Cargo van Railion tussen Onnen en Leer. Het containerdeel gaat nu apart de grens over. Bron: Rolandrail forum
een gechopte, verlaagde trein?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:56 schreef Socios het volgende:
Even een foto genomen van tv.
Een raadseltje.
Waar is dit en wat voor trein is er te zien?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |