SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 6.5 / imdb 5.2Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Dit kun je niet menen. Dit soort troep zou verboden moeten worden.quote:Op zondag 27 april 2008 14:48 schreef phosporus het volgende:
meet the spartans: leuke film
http://www.imdb.com/title/tt1073498/
8 van de 10
Ben ik met je eens. Niet dat de film bejubeld wordt, maar hij wordt wél af en toe door het slijk gehaald. Slaat nergens op, want hij is best aardig. Day of the Women vind ik overigens wel écht een schrale titel.quote:Op zondag 27 april 2008 13:50 schreef Lambiekje het volgende:
De laatste van het vorige deeltje:
Day of the Woman aka I Spit on your Grave (1978)
Nee slecht is toch echt anders.
Ik bepaal zelf wel wat ik een meesterwerk vind en deze film was dat in ieder geval niet imho.quote:Op zondag 27 april 2008 12:32 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Is het niet de bedoeling dat je die een meesterwerk vindt?
ja ik vond dat een leuke film beter dan epic movie maar dat is niet zo moeilijk dunkt mequote:Op zondag 27 april 2008 14:56 schreef Morrigun99 het volgende:
Hey een nieuw topic!![]()
[..]
Dit kun je niet menen. Dit soort troep zou verboden moeten worden.
[..]
Ben ik met je eens. Niet dat de film bejubeld wordt, maar hij wordt wél af en toe door het slijk gehaald. Slaat nergens op, want hij is best aardig. Day of the Women vind ik overigens wel écht een schrale titel.
De reissue title .. I spit on your grave is schraler naar mijn idee.quote:Op zondag 27 april 2008 14:56 schreef Morrigun99 het volgende:
Hey een nieuw topic!![]()
[..]
Dit kun je niet menen. Dit soort troep zou verboden moeten worden.
[..]
Ben ik met je eens. Niet dat de film bejubeld wordt, maar hij wordt wél af en toe door het slijk gehaald. Slaat nergens op, want hij is best aardig. Day of the Women vind ik overigens wel écht een schrale titel.
undquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zag op IMDB dat dit een remake is van een Oostenrijkse film, misschien die versie ook eens bekijken, ik vermoed dat deze nog wat spannender is.
The 9th Company
Russische film over een bataljon soldaten dat naar Afghanistan wordt gezonden.
Ik ben niet zo'n fan van oorlogsfilm, maar deze heb ik geboeid gekeken. Het kwam redelijk authentiek over (voor zover ik dat kon beoordelen). Een paar scenes vond ik wel wat onrealistisch: de soldaat die zomaar in zijn eentje meegaat naar een dorpje om aan wat lucifers te komen, was nogal naief.
Het is een shot voor shot remake, dus alles wat in de U.S versie zat ook in de orginele verschilt niksquote:Op zondag 27 april 2008 18:54 schreef Karina het volgende:
Funny Games
Ik zag op IMDB dat dit een remake is van een Oostenrijkse film, misschien die versie ook eens bekijken, ik vermoed dat deze nog wat spannender is.
"hij is beter dan epic movie dus ik geef m maar een 8"quote:Op zondag 27 april 2008 15:01 schreef phosporus het volgende:
[..]
ja ik vond dat een leuke film beter dan epic movie maar dat is niet zo moeilijk dunkt me
OK, ik kop 'm wel in ->quote:Op maandag 28 april 2008 11:06 schreef Falco het volgende:
Cloverfield
Deze film komt eigenlijk veel meer recht op je computerscherm dan op zo'n afstandelijk bioscoopscherm.
Wat een lelijke manier om een tvp te plaatsenquote:
Je hebt toch ook wel de CAM versie gekeken dan komt het nog veel meer tot zijn recht.quote:Op maandag 28 april 2008 11:06 schreef Falco het volgende:
Cloverfield
Wat is dit gaaaf. Deze film komt eigenlijk veel meer recht op je computerscherm dan op zo'n afstandelijk bioscoopscherm. Je wordt er echt ingezogen. Cijfer: 8,5
quote:Op maandag 28 april 2008 12:24 schreef Shogo het volgende:
[..]
Je hebt toch ook wel de CAM versie gekeken dan komt het nog veel meer tot zijn recht.
JUIST niet. op het wittedoek is het veel indrukwekkender. Op TV/PC heb je geen last van het gewiebel, wat juist een 'extra' dimensie geeft.quote:Op maandag 28 april 2008 11:06 schreef Falco het volgende:
Cloverfield
Wat is dit gaaaf. Deze film komt eigenlijk veel meer recht op je computerscherm dan op zo'n afstandelijk bioscoopscherm. Je wordt er echt ingezogen. Cijfer: 8,5
Vertel mij wat. Ik liep tyfus duizelig de zaal uit.quote:Op maandag 28 april 2008 16:47 schreef Falco het volgende:
Overigens vond ik het gewiebel reuze meevallen, normaliter zou het veel heftiger geweest moeten zijn.
ontroerendquote:
Alhoewel die film veel gaten in het verhaal slaat(zoals die sonic devices, wat een BULLSHITquote:Op dinsdag 29 april 2008 13:33 schreef iamredleader het volgende:
Afgelopen weekend een echte klassieker:
Dune
Ten opzicht van de moderne technieken is er echt niks aan qua special effects, maar het verhaal is des de rijker. Overigens de lange versie gekeken, digitally remastered directors cut, duurde ruim 2 1/2 uur, dus geduldig zitten
quote:Op dinsdag 29 april 2008 13:41 schreef Haijo het volgende:
Alhoewel die film veel gaten in het verhaal slaat(zoals die sonic devices, wat een BULLSHIT) vind ik dat die film de "eyrie" sfeer ontzettend goed neerzet door de rare techniek en manier van filmen. Erg leuke film.
Overigens krijgt de "personal shield" van mij de nominatie voor meest slechte special effect ooit.
Leuke film inderdaad!quote:Op dinsdag 29 april 2008 15:24 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Lik wong (Riki-Oh: The Story of Ricky) (1991, HK, Ngai Kai Lam)
Lekkere slechte foute martial arts film, die vooral opvalt door de hoeveelheid gore. Ricky Oh vecht zich zo''n beetje lettelijk door zijn tegenstanders heen. Er is een scene waarin een tegenstander zichzelf open snijdt om daarna Ricky te wurgen met zijn eigen darmen. Dat is het niveau van deze film.
cijfer: 7.5
De vraag was: "wat zag je?" Mijn linkje was een antwoord. Maar ik best mijn mening geven. Ben maar niet bang...quote:Op dinsdag 29 april 2008 13:18 schreef trebremmit het volgende:
Wat vond je van Der untergang? Beetje een youtube linkje er neer zetten kan iedereen.
Ik heb hem na 10 minuten uitgezet, was noch dronken noch stoned, dus jaquote:Op dinsdag 29 april 2008 15:29 schreef Stansfield het volgende:
Meeting the spartans.
Wat een matige film zeg.
Ach ja .. Nazies en UFO's daar heeft videogoogle leuke videootjes van.quote:Op dinsdag 29 april 2008 15:29 schreef pepu het volgende:
[..]
De vraag was: "wat zag je?" Mijn linkje was een antwoord. Maar ik best mijn mening geven. Ben maar niet bang...
Je zou bijna medelijden krijgen met ome Adolf.
Nalv Goebbels, googelde ik een beetje. Die zat op Rolduc in Kerkrade,
in opleiding voor priester bij de Jezuïten!
http://my.opera.com/skunk(...)er-january-21st-2007
the big conspiracy
Hitler, Himmler, the Jesuit-trained Goebbels, and most of the major Nazis were Catholics and this is why there was so much cooperation and collaboration between Nazi Germany and the Vatican, as endlessly revealed in the decades since. The Knights of Malta coordinated the escape of the most vicious Nazis and scientists and mind manipulators like Josef Mengele to continue their horrors in the Americas. Many were issued with Knights of Malta passports. Hitler's one-time ally, Benito Mussolini, was also Vatican [in other words Jesuit]-controlled, as you would expect.
quote:Op dinsdag 29 april 2008 17:31 schreef Michael_Berryman het volgende:
Spiderman 2
Kutfilm, dat wist ik ook wel. Maar tja, als je even niets beters te doen hebt...
Inderdaad.quote:Op zondag 27 april 2008 14:57 schreef Viking84 het volgende:
Ik bepaal zelf wel wat ik een meesterwerk vind
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7 / imdb 6.5Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Penelope een topper, niet dat ik hem slecht vind ofzo, maar wat maakt het in jouw ogen zo goed?quote:Op woensdag 30 april 2008 20:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nu maar een maand top 10.
4. Penelope (Mark Palansky - 2006)
Niet veel gezien deze maand, maar net 10 films gehaald die in een toplijstje hoorden, vanaf 5 is het eigenlijk al de betere middelmaat.
he, titels bij plaatjesquote:
Nee nog niet.quote:Op donderdag 1 mei 2008 00:29 schreef Arcee het volgende:
Lonewolf2003, heb je Nicolas Winding Refn's Pusher-trilogie, bestaande uit Pusher, Pusher II en Pusher 3 al gezien?
[ afbeelding ]
Irritant? die soundtrack is juist geweldigquote:Op donderdag 1 mei 2008 01:05 schreef Falco het volgende:
There Will Be Blood
Afgezien van de bij vlagen irritante soundtrack
uhh .... je wilt toch niet zeggen dat deze niet het kijken waard zijn :quote:Op donderdag 1 mei 2008 03:08 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]
Breakfast at Tiffany's (1961)
Nee, deze film kan wat mij betreft dus niet meer. Ik kijk eigenlijk nooit films ouder dan 1970 en deze film uit 1961 bewijst weer dat dat niet zonder reden is. De films gaan wat mij beteft gewoon echt te traag. De acteurs spelen wel prima, zeker Audrey Hepburn, maar dat maakt de film nog niet goed. Na het zien van deze film had er - nogmaals : wat mij betreft - zeker een uur uit gemogen. In het begin spraken de personages me echt totaal niet aan. Later werd het iets beter, maar het verhaal greep me nooit echt. Jammer. Vanwege Audrey Hepburn toch nog een redelijk cijfer. Wel pijnlijk om te concluderen dat beide hoofdrolspelers veel te vroeg zijn overleden.
Cijfer: 6,5
quote:AIDS, Inc. is a film about the multi-billion dollar AIDS industry, and how it profits from continuing fears and misconceptions about the disease. While AIDS grabs the headlines and raises billions of dollars with celebrity endorsements and billionaire endowments, we are no closer to finding a cure than when the scourge first appeared 30 years ago. Could it be that after so many years of research, and so much money being spent, that the entire orthodox medical establishment has been wrong about AIDS, or even worse, has sought to profit on a system that it knew was flawed from the beginning? Doctor Robert Gallo who discovered the HIV virus said that there is no legitimate dissent when it comes to AIDS. But there are more than 5,000 physicians, microbiologists, journalists and activists who disagree and say that we have been misled about the real causes of AIDS and the nature of its treatment. The mainstream media has chosen not to provide an outlet for their opinions. In this important film, documentary filmmaker and health expert Gary Null, traveled to more than 30 countries over an eight year period to seek them out and get their interviews. This is the first film on AIDS that brings the most compelling of their arguments together in one place. Dr. Null blows the lid off the wealthy AIDS industry and shows how greed and corruption have prevented any real progress in fighting the epidemic or its underlying causes. The film challenges the entrenched notion that AIDS or HIV is an African monkey virus that is spread sexually and can be "treated" with harmful drugs. Instead, the film considers the common underlying conditions of the epidemic, such as malnutrition, unclean water, poverty, illness, and poor lifestyle choices. The evidence is damning, and a clarion call to the public that the AIDS Industrial Complex is on the wrong track and has become a spending juggernaut completely out of control.
nou nou, het einde is echt traaaaagquote:Op donderdag 1 mei 2008 15:07 schreef Falco het volgende:
Kijk eens wat Hitchcock-films (North by Northwest), je zal versteld staan van de snelheid waarmee de film je om de oren suist.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. De regisseur had er veel meer van kunnen maken en had zo 3 kwartier er uit kunnen knippen en dan was het een prima film geweest. Acteerwerk was verder echt prima
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
quote:Op woensdag 30 april 2008 19:48 schreef Lambiekje het volgende:
[ afbeelding ]
Teeth (2007)
Comedyhorror
Een preuts meisje wil het sex bewaren voor na het huwelijk. Maar ze ziet er nog al redelijk uit dus de jongens willen wel met haar. Als dan gozert haar probeert te verkrachten. Blijkt haar vagina tanden te bevatten. och wat een heerlijjk humor film.
En ja Vagina Dentata is mythologisch.Whehehe had hem al gezien vond idd wel geinig eigenlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7 / imdb 6.5![]()
Vond je hem de eerste keer wel goed of ook al matig/slecht?quote:Op donderdag 1 mei 2008 17:05 schreef RuneRose het volgende:
Into the Wild Ik heb hem eergistermiddag nogmaals gezien. En ik vond hem alleen maar minder worden. Ergerniswekkend zelfs. Dan komt er weer eens een hoogdravende quote, dan komt die Vedder weer tussendoor met zijn gejammer. Nee, mij doe je er geen plezier mee. Ik snap wel waarom veel mensen dit graag zien. Het is natuurlijk leuk even te ontsnappen aan de dagelijkse beslommeringen, en op deze manier even te mogen ruiken aan de vrijheid van Alexander. Lekker veilig, en dat was de film jammergenoeg ook. Gelukkig vond ik het einde nog wel goed.
Wat muziek betreft zijn de seventies zelfs het beste decennium. Qua films was het ook echt top. Een aantal echt regelrechte meesterwerkjes (zoals Cuckoo's Nest, Chinatown, Papillon, Godfather) komen uit de seventies. Ik heb gewoon nog echt weinig films uit de sixties of nog ouder gezien die me echt enorm konden boeien. De Bondfilms uit die tijd vind ik ook echt erg gedateerd.quote:Op donderdag 1 mei 2008 14:46 schreef Lambiekje het volgende:
en dan nog wat .. het valt me mee dat de lat op 1970 is gezet. Ik genoeg gasten die voor 1980 weigeren. behalve james bondMen is gewoon onwetend hoe veel moois er gemaakt is voor die tijd
![]()
Dan zal je het wat tegenvallen de nieuwe indy. ze hebben zoveel mogelijk jaren80 techniek gebruikt. Maar DieHard 4 was ook oldskool dus het zal wel meevallen.quote:Op donderdag 1 mei 2008 19:17 schreef Hulkio het volgende:
Raiders of the Lost Ark (Steven Spielberg, 1981)
Voordat de nieuwe in de bios komt eerst de andere drie delen nog maar een keer kijken. Dit eerste deel heb ik al vele malen gezien, maar het blijft een prima avonturen film met helaas wel behoorlijk gedateerde effecten. Het verhaal mag geen naam hebben en is dan ook ondergeschikt, het vermaak is zeker aanwezig in de vorm van humor aktie en een sterke score. Op naar het volgende deel! 8,0
Had je van de week naar JFK moeten kijken dat is zo veel beter. Vantange Point was erg standaard en een over ijverige bodyguard.quote:Op donderdag 1 mei 2008 19:36 schreef Bisoutje het volgende:
Vantage Point
Deze film was echt heel erg goed! Het stuk waarbij die president neer wordt geschoten wordt steeds overnieuw gespeeld, maar dan steeds vanuit andere personen die er bij betrokken zijn. Echt heel goed, want zo krijg je dus een compleet inzicht van de hele situatie![]()
Je vindt het ook niet zo heel goed dusquote:Op donderdag 1 mei 2008 22:30 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
De ondertitels waren niet veel beter.:')
Die is wel vrij tragisch inderdaadquote:Op donderdag 1 mei 2008 22:30 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
De ondertitels waren niet veel beter.:')
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 5.5 / imdb 6.4Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mèn ik heb weer zin om Ferris te gaan kijken, gewoon heerlijk die film. Dat is toch wel een van de must sees van de jaren 80. Dat is gewoon by far de beste teencomedy.
cijfer 4 / imdb 4.6
[ Bericht 3% gewijzigd door Lambiekje op 02-05-2008 10:09:50 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Ik had dus al iets over het einde gehoord en dat weerhoudt me dus ervan om de film te kijken.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 01:54 schreef Kinga het volgende:
Match Point (2005)
Zeer aardige film, alleen dat eindeTe absurd en out of chararcter.
Ik ben wel benieuwd, maar nog steeds huiverig om de film te kijken. Wat mij betreft was The girl next door een van de meest huiveringwekkende films die ik ooit heb gezien (niet helemaal kunnen afkijken) dus deze versie zal weinig anders zijn.quote:An American Crime (2007)
@Scanman
Ik vond the girl next door toch schokkender dan deze. Hoewel ik Ellen Page veel beter vond in de rol van Sylvia Likens. Ik zag haar voor het eerst niet als het sarcastische tomboy type, maar echt een lief onschuldig meisje. Het einde is wel creepy, anders dan the girl next door... maar dat moet je zelf maar zien
quote:Op vrijdag 2 mei 2008 03:18 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik had dus al iets over het einde gehoord en dat weerhoudt me dus ervan om de film te kijken.
[..]
Ik ben wel benieuwd, maar nog steeds huiverig om de film te kijken. Wat mij betreft was The girl next door een van de meest huiveringwekkende films die ik ooit heb gezien (niet helemaal kunnen afkijken) dus deze versie zal weinig anders zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
quote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:07 schreef Viking84 het volgende:
The Queen
Zeer onderhoudende film over het Britse koningshuis ten tijde van het ongeluk van Diana.
De hele film heb ik me geërgerd aan Elizabeth (maar nog meer aan prins Philip en de Queen Mother), maar op het einde kon ik zelfs wat compassie voor haar opbrengen. De hoofdpersonen waren zeer goed gecast, ik had vooral bij Helen Millen echt het idee dat ik naar de koningin zat te kijken.
Cijfer IMDB: 7,6 / Mijn cijfer: 7,5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
wat vind je qua natuur niet mooi dan?quote:Op donderdag 1 mei 2008 17:46 schreef RuneRose het volgende:
Toen vond ik er ook niet zo heel veel aan, jammergenoeg. Maar niet zo vervelend als deze keer. Ik hoor trouwens iedereen dat de film vol zit met prachtige beelden. Maar dat valt toch allemaal wel mee??
Het eerste deel van Cronica de una Fuga was niet zo sterk, een typisch stukje verdwijning. Maar het tweede deel was behoorlijk sterk. Echter Eve dönüs, dat vergelijkbare thematiek heeft, maar dan in Turkije is een stuk sterker.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 13:54 schreef Mainport het volgende:
Je bent wel coulant voor Cronica de una Fuga en Naissance des Pieuvres.
Ah, die heeft Sibel Kekilli. Zij scoort altijd extra punten.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 15:22 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Het eerste deel van Cronica de una Fuga was niet zo sterk, een typisch stukje verdwijning. Maar het tweede deel was behoorlijk sterk. Echter Eve dönüs, dat vergelijkbare thematiek heeft, maar dan in Turkije is een stuk sterker.
Naissance des Pieuvres vond ik lekker fris. Misschien scoort de film bij mij hoog omdat ik met weinig verwachting de bioscoop inging.
Die natuur is zonder deze film ook mooi. Ik heb vrijwel niets gezien dat ik bijzonder in beeld gebracht vond. Hoe je bij dat tweede komt is me een raadsel.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 11:48 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
wat vind je qua natuur niet mooi dan?
Natuur staat los van hoe een land geregeerd wordt. En overigens zijn US Nat. Parken erg clean. Geen rotzooi in de bosjes. Dat is in Nederland wel anders in onze bossen struikel je over de Taxi-drinkjes pakjes of zoals tegenwoordig diepe kuilen met ijzeren pinnen.
Ok.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 20:46 schreef Mainport het volgende:
Nou, ik heb het boek ook gelezen, en kan niet zeggen dat ik het een goede verfilming vind.
ze draagt zeer zeker niet haar keuze van kleding. Maar ja de jaren 60 was sowieso fout qua mode. Er komt niets in beeld als je dat bedoelt. En qua verminking moet je aan je eigen verbeelding laten. Het is duidelijk dat de film daar niet op wil scoren.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 20:47 schreef Mainport het volgende:
Hoe zit het met het skingehalte van Ellen Page, lambiekje?
De parken waar ik in Amerika ben geweest was er geen vuil op de grond. Wat dus hier in nederland wel is om de meter wel iets van plastic en blikjes.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 18:57 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Die natuur is zonder deze film ook mooi. Ik heb vrijwel niets gezien dat ik bijzonder in beeld gebracht vond. Hoe je bij dat tweede komt is me een raadsel.
Ellen Page lijkt me niet het type dat ooit een blootscene gaat doen. Ze lijkt me meer het feministische type.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 02:44 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ze draagt zeer zeker niet haar keuze van kleding. Maar ja de jaren 60 was sowieso fout qua mode. Er komt niets in beeld als je dat bedoelt. En qua verminking moet je aan je eigen verbeelding laten. Het is duidelijk dat de film daar niet op wil scoren.
Ja, en? Wat heeft dat hier mee te maken?quote:Op zaterdag 3 mei 2008 02:51 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De parken waar ik in Amerika ben geweest was er geen vuil op de grond. Wat dus hier in nederland wel is om de meter wel iets van plastic en blikjes.
In de trailer van 1 van haar nieuwe films is ze toch wel geregeld zonder kleren te zien.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 03:56 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ellen Page lijkt me niet het type dat ooit een blootscene gaat doen. Ze lijkt me meer het feministische type.
Ik denk dat ze stiekrm ook wel genoot van haar best wel foute - wie heeft er nog een rechtzaak nodig om iemand te veroordelen - rol in 'Hard candy'.
Ah ja ik ook was gisteren op TVquote:Op zaterdag 3 mei 2008 14:20 schreef Paaskonijn het volgende:
Schindler's List
Ook ik heb gister deze film gezien.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 14:24 schreef Karina het volgende:
10.000 BC
Cavevrouw wordt meegenomen door een bende slavenhandelaren. Caveman gaat er natuurlijk achteraan, tot aan de Pyramides in Egypte.
De film viel me erg tegen, ik had er veel meer van verwacht. De mammoeten zagen er wel aardig uit, maar bijvoorbeeld de "stampede" bij de pyramide was nogal nep. Eigenlijk had ik gedacht dat er meer "cavemen" in zou zitten, mannen in grotten met berenvellen om, dat soort dingen. Nu was het eigenlijk gewoon een cliche verhaaltje, man zoekt vrouw die ontvoerd is en vindt haar uiteindelijk terug.
Ze waren ook wel erg snel weer terug vanaf Egypte naar huis.
Het heeft daarentegen wel een positieve invloed op onze spelling.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 15:37 schreef Lambiekje het volgende:
Het is wel duidelijk wat voor zeer slechte invloed onderwijs is op onze psyche.
Hahaha.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 16:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het heeft daarentegen wel een positieve invloed op onze spelling.
Je bedoelt gewoon een puberale klootviool?quote:Op zaterdag 3 mei 2008 15:37 schreef Lambiekje het volgende:
En aangezien mensen wel weten wat voor poster ik ben ben (buiten TV), ik ben dus iemand die totale disrespect heeft voor autoriteit en mezelf niet wil conformeren aan een groep. En gewoon zaken voor mijzelf duidelijk heb. Ook al zegt een miljard mensen dat er vliegtuigen gebruikt zijn tijdens 911. Ik van mening dat het quatsch is en dat iedereen stupide en niet-zelfnadekend is. Het heeft me altijd al verbaasd hoe en groep kan reageren opzaken. En dat was al vroeg (jaar of 6)met een team samenstellen met gym.
Je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 17:07 schreef Falco het volgende:
Waarom reageert iedereen op die lelijke topickaap?
quote:Op zondag 18 november 2007 22:25 schreef Mike het volgende:
Pretentieus...dat is ontzettend op deze film van toepassing. Ik zei tegen degene met wie ik naar deze film was na een half uurtje 'Wat een pretentieuze crap' en helaas werd het daarna niet beter. Er zitten best aardige beelden in deze film en de muziek is af en toe erg mooi, maar van het verhaal is niks te volgen. Uiteindelijk werd het daarom een erg lange zit en heb ik werkelijk geen idee waar deze film over ging.
Bedankt Coppola, voor je meesterwerken in de jaren 70, maar ga nu maar met pensioen.
Hoe meer mensen het pretentieus noemen, hoe meer ik hem wil zien. Zodra iemand die term gebruikt vertrouw ik de insteek van de kijker al niet meer.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 17:20 schreef Seborik het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
Youth Without Youth (2007)
Pretentieuze magisch-realistische pseudo-filosofie, die zo nodig door moet gaan voor artistiek. Als het script al nog niet erg genoeg is, dan is het wel de manier waarop praktisch alle acteurs praten. Het is net of ze zeggen 'wat ongelooflijk kut, en nu heb ik ook nog eens teksten waar ik geen zak mee kan'.
Om Mike maar even te quoten:
[..]
Nee gewoon mensen wakkermaken. We zijn als westerse beschaving in zeer diepe hybernatie (winterslaap). En de mainstreammedia doet zijn taak, het aan de kaak stellen van zaken, zeer slecht. Eigenlijk is het gewoon staatspropaganda gevoed met reclame-inkomsten. Er is gewoon een 1984-wereld in de maak en niemand die het ziet (en wil zien). Men is veelste druk bezig met het zoveelste achterlijke joystick of spel voor zijn WII of kijkt naar zwaar overbetaalde schwalbemongolen uit Oegstbezië. Brood en spelen, de mensen domhouden.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 17:04 schreef Seborik het volgende:
[..]
Je bedoelt gewoon een puberale klootviool?
Uiteraard is iedereen die de film kijkt en hem vervolgens kut vindt een zelfgenoegzame vooringenomen klootzak die niet heeft opgelet bij (wetenschaps)filosofie die eens flink in z'n hol had moeten worden genomen door Feyerabend en dus geen kloot van de film kan begrijpen. Dat maakt het echter niet minder pijnlijk dat Coppola Youth Without Youth heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:11 schreef JelleS het volgende:
[..]
Hoe meer mensen het pretentieus noemen, hoe meer ik hem wil zien. Zodra iemand die term gebruikt vertrouw ik de insteek van de kijker al niet meer.
Als je nu nog Idiocracy had gezegd.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:35 schreef Lambiekje het volgende:
Films met een boodschap als Children of Men, Matrix 1, V for Vendetta, Equilibrium, Robocop wordt gezien als leuke fantasy-verhalen. Maar eigenlijk is het een spiegel van de bittere waarheid.
Waarom zou ik 9 euro voor een kaartje betalen om een film te zien die ik bij voorbaat al met de verkeerde insteek inga? Ik ging er naartoe om hopelijk verrast te worden door de nieuwe film van Coppola. Dat viel dus erg tegen. Het is geloof ik de enige keer dat ik het woord 'pretentieus' bij een film genoemd heb. Gewoon, omdat-ie zo over kwam.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:11 schreef JelleS het volgende:
Hoe meer mensen het pretentieus noemen, hoe meer ik hem wil zien. Zodra iemand die term gebruikt vertrouw ik de insteek van de kijker al niet meer.
En ja, ook daar zit meer waarheid in dan ons lief is. Maar volgens my heb ik al dat eens door laten schemeren.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als je nu nog Idiocracy had gezegd.
Dat kan heel goed natuurlijk. Zal me ook niets verbazen als ik de film ook niks vind. Maar pretentieus is zo'n lastige term, dat kan je maar heel zelden gebruiken. En meestal wordt het gebruikt door filmcritici die de intentie van de maker niet begrijpen of kunnen waarderen, en het daardoor maar pretentieus noemen. Het pretentieus noemen doet Coppola af als een arrogante, zelfvoldane wannabe kunstenaar. En dat wil ik toch nog niet gelovenquote:Op zaterdag 3 mei 2008 20:02 schreef Mike het volgende:
[..]
Waarom zou ik 9 euro voor een kaartje betalen om een film te zien die ik bij voorbaat al met de verkeerde insteek inga? Ik ging er naartoe om hopelijk verrast te worden door de nieuwe film van Coppola. Dat viel dus erg tegen. Het is geloof ik de enige keer dat ik het woord 'pretentieus' bij een film genoemd heb. Gewoon, omdat-ie zo over kwam.
Ik heb 'm even aangepast.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 20:17 schreef JelleS het volgende:
Maar pretentieus is zo'n lastige term, dat kan je maar heel zelden gebruiken. En meestal wordt het gebruikt door voor filmcritici die de intentie van de maker niet wel begrijpen of kunnen waarderen, en het daardoor maar pretentieus noemen overkomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 03-05-2008 22:20:06 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Dat gaat dan wel weer heel ver met method-acting.quote:imdb: trivia
According to the "Making of My Left Foot" segment on the Special Edition DVD, Daniel Day-Lewis broke two ribs during filming from assuming the hunched-over position in his wheelchair for weeks of filming. He also would refuse to come out of character. On visits to the set canteen, other people would have to help him with food. On one visit from his English agent, Day-Lewis again refused to come out of character as Christy Brown, and his frustrated agent took off.
quote:Op zaterdag 3 mei 2008 16:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het heeft daarentegen wel een positieve invloed op onze spelling.
Ja denk ik dus ook, wat een weirde en pijnlijke film om te kijken.quote:Op zondag 4 mei 2008 00:58 schreef Mr.Mills het volgende:
Teeth. Wtf ik weet echt niet wat ik hier nu van moet vinden.
Misdadigers worden in de watten gelegd. En Nederland is de gevangenis een 5-sterren staatshotel. Veel betere voorzieningen dat een gemiddeld gezin met kinderen heeft. En als je vrij komt heb je voorrang op een baan en huis. Als slachtoffer krijg je een trap na in ons Bananenrepubliek. Nee misdaad loont.quote:Op zondag 4 mei 2008 05:03 schreef bob1234 het volgende:
An american crime
Hij is minder schokkend dan de girl next door maar wel meer waarheidsgetrouw
Maar wow dit echt een zieke en nare film, en dan voor te stellen dat het in het echt nog zo 10 keer erger was wat ze met dat meisje deden. En dan na 20 jaar alweer vrij7/10
Leuk mythologsch vagina dentata verhaaltje toch...quote:Op zondag 4 mei 2008 00:58 schreef Mr.Mills het volgende:
Teeth. Wtf ik weet echt niet wat ik hier nu van moet vinden.
Nu nog Volle Maan en Snowfever bekijkenquote:Op zondag 4 mei 2008 09:49 schreef Falco het volgende:
Costa!
Er wordt altijd wat badinerend gedaan over de Nederlandse film. Daar ben ik het niet altijd mee eens, ik zie namelijk wel de joligheden in van wat naakt, bizarre dialogen en cheesy momenten die vele Nederlandse films rijk zijn. Oke, ten opzichte van pakweg Denemarken of Polen legt Nederland het wel af op filmgebied, maar met de films van eigen bodem kan ik ook wel vaak genieten. Ze hebben meestal toch wel een leuk onschuldig sfeertje...
Ik dacht daarom ook dat het allemaal wel meeviel met hoe erg Costa! zou zijn... Niet dus! Dit is echt zo ontzettend trerurig. De karakters dartelen alle kanten op in dit vehikel, waarbij een liefdesrelatie-verhaallijntje tussen Georgina Verbaan en Daan Schuurmans gecombineerd wordt met een vete tussen twee Spaanse discotheken. Twee dieptepunten uit de film: Georgina Verbaan die een puistje uitdrukt (het pus komt op de spiegel terecht) en Katja Schuurman die het heeft over leuke jongens uit Markelo, een schaamteloze referentie naar de geboorteplaats van regisseur Johan Nijenhuis. Cijfer: 3
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laten we Pista! vooral niet vergeten.quote:Op zondag 4 mei 2008 10:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nu nog Volle Maan en Snowfever bekijken
![]()
quote:Op zondag 4 mei 2008 10:41 schreef RuneRose het volgende:
Lambiekje, wat ben jij toch een vervelende draak. Kan je je niet film-gerelateerde meningen niet ergens anders gaan spuien. Of gewoon helemaal je mond dichthouden.
Engels sprekende Hitler & Nazi'squote:Op zondag 4 mei 2008 13:13 schreef Paaskonijn het volgende:
Gister Hitler: Rise of Evil gezien op tv
Is eigenlijk een miniserie maar alles achter elkaar was het net een film
Dat is wel jammer ja. Zou in het Duits zoveel mooier zijn.quote:
Dat zou ik niet doen na deze film. Der Untergang zuigt opzich best wel ergquote:Op zondag 4 mei 2008 17:19 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Dat was jammer maar voor de rest was het wel een goede film. Vanavond Der Untergang kijken.
Briljante film met een geweldige hoofdrol van Bruno Ganz.quote:Op zondag 4 mei 2008 17:19 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Dat was jammer maar voor de rest was het wel een goede film. Vanavond Der Untergang kijken.
Eigenlijk zou je dan ook Triumph des Willens moeten kijken.quote:Op zondag 4 mei 2008 17:19 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
waarom .. omdat Hitler een mens blijkt te zijn?quote:Op zondag 4 mei 2008 17:20 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Dat zou ik niet doen na deze film. Der Untergang zuigt opzich best wel erg
Waarom ?!quote:Op zondag 4 mei 2008 10:58 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
Ferris Bueller Day's off 6/10 --> Oude film, ik had m nog nooit gezien. Viel me tegen
Ook lekker RTL geen ondertitelingquote:Op zondag 4 mei 2008 19:41 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
waarom .. omdat Hitler een mens blijkt te zijn?
jezus christus stomme kutnerd tyft een eind op met je domme kutcomments op elke filmreactie van iemand hierquote:Op zondag 4 mei 2008 19:41 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
waarom .. omdat Hitler een mens blijkt te zijn?
Lijkt me een nodeloze persoonlijke aanval?quote:Op zondag 4 mei 2008 21:23 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
jezus christus stomme kutnerd tyft een eind op met je domme kutcomments op elke filmreactie van iemand hier
Je moet dan ook gewoon Olympia kijken. Dat is het echte meesterwerk van Fraulein Riefenstahl. Vooral esthetisch gezien dan. Triumph des Willens is nog wel aardig, eerst door de historische achtergrond, daarna door de visuele kunde. Maar je moet natuurlijk ook niet echt een documentaire verwachten maar gewoon een registratie.quote:Op zondag 4 mei 2008 19:46 schreef Doff het volgende:
Triumph des Willens is zonder twijfel de saaiste documentaire die ik ooit heb gezien. Komt geen einde aan. Der Untergang vond ik wel aardig, maar vooral dankzij het acteerwerk, het verhaal kon me gek genoeg niet zo boeien.
Weet men wel dat Bush nu gewoon een op een toespraken gebruikt. History repeats...quote:Op maandag 5 mei 2008 00:37 schreef JelleS het volgende:
[..]
Je moet dan ook gewoon Olympia kijken. Dat is het echte meesterwerk van Fraulein Riefenstahl. Vooral esthetisch gezien dan. Triumph des Willens is nog wel aardig, eerst door de historische achtergrond, daarna door de visuele kunde. Maar je moet natuurlijk ook niet echt een documentaire verwachten maar gewoon een registratie.
Inderdaad. Vandaar mijn mail naar RTL.quote:Op zondag 4 mei 2008 20:06 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Ook lekker RTL geen ondertitelingAh nu wel weer
![]()
quote:Hoi RTL,
Met de dodenherdenking in uw achterhoofd was u blijkbaar plots vergeten dat Duitsland de oorlog heeft verloren en dat de officiële taal in Nederland nog gewoon Nederlands is. Gelukkig kwam de ondertiteling na een kwartiertje terug zodat ik de film beter kon volgen dan alleen het begrijpen van de alom bekende nazi-kreten. Volgende keer echter dit soort grappen achterwege laten.
een soort Alles is liefde ?quote:Op maandag 5 mei 2008 01:39 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]
Scenes of a sexual nature (2006)
Best wel aparte film die zich afspeelt in één middag in een groot London's park. Ongeveer 7 zeer verschillende stelletjes worden gevolgd, met ieder hun eigen, aparte verhaal. Er is eigenlijk maar 1 verhaallijn die gedurende de gehele film steeds terugkomt. Voor de rest neemt iedere verhaallijn ongeveer 5 tot 10 minuten van de film in beslag.
Bepaalde delen van de film waren zeer interessant. Andere delen waren helaas wat minder. Toch was het geen 'waste of time'.
Cijfer: 7,0
Nee, zeer zeker niet. De verhalen worden eigenlijk niet eens echt afgerond. Alles speelt zich dus in 1 middag af en je bent getuige van iets wat de hoofdrolspelers meemaken. Het begint bv met een man die met zijn vrouw in het park ligt. Ze kletsen een beetje en opeens ziet hij iets verderop een mooie meid liggen die haar rok net iets te hoog heeft opgetrokken. Vanaf dat moment doet hij alsof hij de krant aan het lezen is, maar gebruikt de krant alleen om te voorkomen dat zijn vrouw ziet waar hij naar kijkt. Op een geveven moment ziet zijn vrouw het toch en besluit het hem erg moeilijk te maken. Dat stukje uit de film eindigt heel leuk en verrassend trouwens. Als ze dan later naar huis gaan verplaatst de camera zich naar een ander stel in het park.quote:
Klinkt op zich wel interessant. Verrassend eind in spoilersquote:Op maandag 5 mei 2008 10:47 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Nee, zeer zeker niet. De verhalen worden eigenlijk niet eens echt afgerond. Alles speelt zich dus in 1 middag af en je bent getuige van iets wat de hoofdrolspelers meemaken. Het begint bv met een man die met zijn vrouw in het park ligt. Ze kletsen een beetje en opeens ziet hij iets verderop een mooie meid liggen die haar rok net iets te hoog heeft opgetrokken. Vanaf dat moment doet hij alsof hij de krant aan het lezen is, maar gebruikt de krant alleen om te voorkomen dat zijn vrouw ziet waar hij naar kijkt. Op een geveven moment ziet zijn vrouw het toch en besluit het hem erg moeilijk te maken. Dat stukje uit de film eindigt heel leuk en verrassend trouwens. Als ze dan later naar huis gaan verplaatst de camera zich naar een ander stel in het park.
Debiel mailtje zeg. Is een klein foutje en als nederlander is het echt geen ramp om een beetje meer dan alleen het gebruikelijke engels en nederlands te kunnen spreken dan wel volgen. Sjongejonge, wat een heisa om nietsquote:Op maandag 5 mei 2008 09:33 schreef Flumina het volgende:
[..]
Inderdaad. Vandaar mijn mail naar RTL.
[..]
quote:Op maandag 5 mei 2008 10:51 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Klinkt op zich wel interessant. Verrassend eind in spoilers
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.My soul is painted like the wings of butterflies
De kleine foutjes komen mij net iets te vaak voor. Vooral bij de commerciële zenders. Ze hebben het maar op te letten als ze een film uitzenden. Ik bedoel, hoe moeilijk kan dat zijn?quote:Op maandag 5 mei 2008 11:11 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Debiel mailtje zeg. Is een klein foutje en als nederlander is het echt geen ramp om een beetje meer dan alleen het gebruikelijke engels en nederlands te kunnen spreken dan wel volgen. Sjongejonge, wat een heisa om niets
Leuk en aardig, maar dat kan ook op een normale manier en niet met zo'n debiel mailtje over dat duitsland de oorlog heeft verloren en dan op gebiedende wijs zeggen dat je niet meer zulke grappen wil. Ben blij dat ze uberhaupt zo'n film uitzenden, je kan er ook voor betalen dan weet je zeker dat het goed zit.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 11:50 schreef Flumina het volgende:
[..]
De kleine foutjes komen mij net iets te vaak voor. Vooral bij de commerciële zenders. Ze hebben het maar op te letten als ze een film uitzenden. Ik bedoel, hoe moeilijk kan dat zijn?
Mwah, ik was al bang dat het moeilijk zou zijn om zo'n geniaal boek te verfilmen. Dat werd bewaarheid. Overigens kon ik het nog wel waarderen, maar mijn vriendin, die het boek niet gelezen heeft, totaal niet.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 11:50 schreef Flumina het volgende:
Vanavond Hitchhiker's Guide to The Galaxy. Dat lijkt me een hele aardige film.
Ik heb het boek niet gelezen, maar kon de film best waarderen. Helaas kwam niet alles goed uit de verf, maar het film moet op zichzelf kunnen staan. Het moet niet zo zijn dat je het boek móet lezen om de film te begrijpen. Dat vind ik een slechte zaak.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 12:12 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Mwah, ik was al bang dat het moeilijk zou zijn om zo'n geniaal boek te verfilmen. Dat werd bewaarheid. Overigens kon ik het nog wel waarderen, maar mijn vriendin, die het boek niet gelezen heeft, totaal niet.
Dit is een van de meest genante dingen die ik ooit heb gelezen. Zoek jij maar even gauw op wat 'fatsoen' betekent. En als je dan toch bezig bent kan je gelijk de betekenis van 'humor' nagaan, want volgens mij heb jij van beide nog nooit gehoord.quote:Op maandag 5 mei 2008 09:33 schreef Flumina het volgende:
[..]
Inderdaad. Vandaar mijn mail naar RTL.
[..]
Nederland is weer eens bedroevend met de selectie van distributie. 1 zaaltje in Amsterdam. Maar daar in tegen Meet the Spartans draait in alle mogelijk bioscopen van het ganzen land. TOP!quote:Op dinsdag 6 mei 2008 23:55 schreef Timo20 het volgende:
Vanavond gezien in de bios:
[REC]
Als je de kans krijgt: gaat dat zien in de bioscoop!!!
IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 10/10
In welke zaal in Amsterdam? Had net al gekeken met een zoekmachine maar nog niets gevonden.quote:Op woensdag 7 mei 2008 00:51 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nederland is weer eens bedroevend met de selectie van distributie. 1 zaaltje in Amsterdam. Maar daar in tegen Meet the Spartans draait in alle mogelijk bioscopen van het ganzen land. TOP!
Ik ben echt benieuwd welke fietsbel dat bepaald. Men wat zou je binnen lopen als je REC zou programeren. Ik denk dat Spaans zeker een barriere is. Saw was ook al z'n misser van de bovenste plank. Finding Nimo die een jaar later pas uittwam. Er zit echt iemand met filmverstand dat bepalen wat we te zien krijgen, NOT.
Gros van de mensen kan Engels amper verstaan. uhuhuhu je DVD heeft geen ondertitels. Dus om een spaanse film niet te programeren is geen argument.
Hmmm... je noemt 'Blair witch" en 'Cloverfield' in je bericht. Blair Witch vond ik net zo spannend als het gemiddelde vakantiefilmpje van mijn oma, maar 'Cloverfield' daarentegen was wel geweldig. Moeilijk dus om je review over 'Rec' in te schatten.quote:
http://www.belbios.nl/ en dan selecteer je REC. >> Filmtheater Kritereon.quote:Op woensdag 7 mei 2008 01:08 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
In welke zaal in Amsterdam? Had net al gekeken met een zoekmachine maar nog niets gevonden.
Blair Witch speelt op je eigen angsten. Mens is van nature bang. Maar als je geen angsten kent om snachts in het bos alleen te zijn, dan is het niet eng. Blair bespeeld op de verbeelding.quote:Op woensdag 7 mei 2008 02:32 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Hmmm... je noemt 'Blair witch" en 'Cloverfield' in je bericht. Blair Witch vond ik net zo spannend als het gemiddelde vakantiefilmpje van mijn oma, maar 'Cloverfield' daarentegen was wel geweldig. Moeilijk dus om je review over 'Rec' in te schatten.
Vrij hopeloze carriere ook...quote:Op woensdag 7 mei 2008 01:31 schreef HostiMeister het volgende:
Strange Wilderness
tja.. talentloos is niet waar maar de hoofdpersoon is te slecht voor woorden.
Dank jequote:Op woensdag 7 mei 2008 08:50 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
http://www.belbios.nl/ en dan selecteer je REC. >> Filmtheater Kritereon.
quote:Het is Earl Brooks (Kevin Costner) altijd gelukt een gespleten leven te leiden: aan de ene kant is hij de onkreukbare zakenman en perfecte huisvader, maar daarnaast heeft hij het bloeddorstige alter ego Marshall (William Hurt) die hem tot gruwelijke moorden aanzet. Hij komt echter in de problemen wanneer er foto's worden genomen van zijn laatste moordpartij. Naast de opportunistische fotograaf, wordt hij ook op de hielen gezeten door de doortastende rechercheur Tracy Atwood (Demi Moore). Is Mr. Brooks slimmer dan zijn tegenstanders en kan hij voorkomen dat zijn vrouw en dochter achter zijn schokkende dubbelleven komen? Of wordt hij voor eens en voor altijd ontmaskerd?
Absoluut mee eens. Was daarom ook blij te zien dat ie in de Kinepolis in Belgie wel draait. Wel in een kleine zaal en zonder veel publiek (ik was alleenquote:Op woensdag 7 mei 2008 00:51 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nederland is weer eens bedroevend met de selectie van distributie. 1 zaaltje in Amsterdam. Maar daar in tegen Meet the Spartans draait in alle mogelijk bioscopen van het ganzen land. TOP!
Ik ben echt benieuwd welke fietsbel dat bepaald. Men wat zou je binnen lopen als je REC zou programeren. Ik denk dat Spaans zeker een barriere is. Saw was ook al z'n misser van de bovenste plank. Finding Nimo die een jaar later pas uittwam. Er zit echt iemand met filmverstand dat bepalen wat we te zien krijgen, NOT.
Gros van de mensen kan Engels amper verstaan. uhuhuhu je DVD heeft geen ondertitels. Dus om een spaanse film niet te programeren is geen argument.
Noem deze 2 puur omdat ze van een zelfde manier van filmen gebruik maken, om een vergelijking te maken.quote:Op woensdag 7 mei 2008 02:32 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Hmmm... je noemt 'Blair witch" en 'Cloverfield' in je bericht. Blair Witch vond ik net zo spannend als het gemiddelde vakantiefilmpje van mijn oma, maar 'Cloverfield' daarentegen was wel geweldig. Moeilijk dus om je review over 'Rec' in te schatten.
dan komt de prangende vraag .. hoeveel?quote:Op woensdag 7 mei 2008 22:11 schreef SnuggLe het volgende:
Into the Wild.
Helemaal geweldig. Beste film van het afgelopen jaar. En ik heb er veel gezien.
Ah, oke, zoals ik het zo schreef kwam het wat verkeerd over.quote:Op donderdag 8 mei 2008 01:06 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dan komt de prangende vraag .. hoeveel?
dat zei ik ook hè, deze film valt alles mee. het is redelijk goed afgewerkt.quote:Op donderdag 8 mei 2008 03:02 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]
The hottie and the nottie
Ik weet dat het enorm in de mode is om Paris Hilton zo ver mogelijk de grond in te boren en af te zeiken. Vandaar dat de film 'The hottie and the nottie' natuurlijk ook een 1 heeft op IMDB. Als je de commentaren leest weet je dat mensen zo'n hekel aan Paris schijnen te hebben dat ze een 1 geven zonder de film te hebben gezien. Op zich is dat best wel triest. Paris speelt gwoon een OK rol en doet het helemaal niet slecht. Ze zal volgens sommigen wel weer een razzi verdienen, maar wat mij betreft slaat dat nergens op. Net zoals Elisabeth Berkley destijds helemaal niet zo slecht wat als iedereen graag wilde. Hoe dan ook, deze film is best wel de moeite van het kijken waard.
Ze hebben dat andere meisje wat mij betreft wel té afschuwelijk gemaakt. Allemachtig..quote:Op donderdag 8 mei 2008 09:02 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat zei ik ook hè, deze film valt alles mee. het is redelijk goed afgewerkt.
Ik weet niet of je de andere films met Paris kent, maar dat zijn wel draken van films...
Ben ik het helemaal mee eens, als ik Rec in de bioscoop had gezien had ik het denk ik matig getrokken.quote:Op woensdag 7 mei 2008 00:51 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat klopt maar ondanks dat kon je gewoon zien dat als ze gewone tanden en geen pukkels heeft gewoon een mooi meisje is ... tenminste ik kon het aan haar ogen zienquote:Op donderdag 8 mei 2008 10:43 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ze hebben dat andere meisje wat mij betreft wel té afschuwelijk gemaakt. Allemachtig..
Shaun was 18 zeiden ze, maar leek er totaal niet op, verder verhaal was niet schokkend, maar beelden van Tokyo waren mooi + de race momenten waren wel tof om te zienquote:Shaun Boswell was altijd al een buitenbeentje. Zijn enige binding met de buitenwereld is illegaal straatracen. Om aan celstraf te ontkomen moet hij naar zijn vader in Tokio die daar in het leger zit. Japan is nu net het land waar het straatracen is uitgevonden... Bij zijn eerste mislukte poging neemt hij het op tegen de "Drift King" die banden heeft met de Japanse maffia, Yakuza. Hij begeeft zich noodgedwongen in de onderwereld van Tokio in een spel op leven en dood.
De beste vriend van die Melissa, was wel erg slechtquote:Melissa springt een gat in de lucht als haar gevraagd wordt mee te dansen in een videoclip. Jordi, die al jarenlang veel met Melissa optrekt, is ook razend enthousiast. Melissa kan zo keigoed dansen dat ze vast en zeker ontdekt wordt. Maar al snel blijkt dat het niet goed gaat met Melissa. Om haar onzekerheid te verbergen en beter te kunnen dansen, slikt ze pillen. En dat worden er steeds meer. Haar vrienden staan machteloos. Wat kunnen ze doen om Melissa te helpen?
quote:You have meddled with the primal forces of nature, Mr. Beale, and I won't have it. Is that clear? You think you've merely stopped a business deal? That is not the case. The Arabs have taken billions of dollars out of this country, and now they must put it back. It is ebb and flow, tidal gravity. It is ecological balance. You are an old man who thinks in terms of nations and peoples. There are no nations; there are no peoples. There are no Russians. There are no Arabs. There are no third worlds. There is no West. There is only one holistic system of systems; one vast, interwoven, interacting, multivaried, multinational dominion of dollars.
It is the international system of currency which determines the vitality of life on this planet. THAT is the natural order of things today. THAT is the atomic and subatomic and galactic structure of things today. And YOU have meddled with the primal forces of nature. And YOU WILL ATONE. Am I getting through to you, Mr. Beale? You get up on your little 21-inch screen and howl about America, and democracy. There is no America; there is no democracy. There is only IBM, and ITT, and AT&T, and DuPont, Dow, Union Carbide, and Exxon. Those are the nations of the world today.
Tegenwoordig is 't wel duizend keer zo ergquote:Right now, there is a whole, an entire generation that never knew anything that didn't come out of this tube. This tube is the gospel, the ultimate revelation; this tube can make or break presidents, popes, prime ministers; this tube is the most awesome goddamn propaganda force in the whole godless world, and woe is us if it ever falls into the hands of the wrong people, and that's why woe is us that Edward George Ruddy died. Because this company is now in the hands of CCA, the Communications Corporation of America; there's a new chairman of the board, a man called Frank Hackett, sitting in Mr. Ruddy's office on the twentieth floor. And when the 12th largest company in the world controls the most awesome goddamn propaganda force in the whole godless world, who knows what shit will be peddled for truth on this network?
Dat was meteen al duidelijk ja.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 00:33 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat klopt maar ondanks dat kon je gewoon zien dat als ze gewone tanden en geen pukkels heeft gewoon een mooi meisje is ... tenminste ik kon het aan haar ogen zien
Ach kom op man, een 7? Meest waardeloos plot ooit, allemaal matige acteurs en actrices. Slecht verhaal. Ik heb gewoon het idee dat je hier ff de "alto" moet uithangen. Je weet wel, standaard films die iedereen slecht vindt goed vinden om die reden. Een 2 op imdb is overdreven, dat is puur alleen omdat Britney er in speelt, net als bij the hottie met Paris, maar een 7 gaat er ver. Het is gewoon een matige film.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 01:40 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]
Crossroads (2002)
Na pasgeleden al die Paris Hilton film te hebben gezien die een 1 scoort op IMDB, was het nu tijd om te checken of de film van die andere immens geliefde meid, die een 2 scoort op IMDB, ook best wel meevalt. En ja hoor. 'Crossroads' is ook gewoon best een leuke film en Britney doet het helemaal niet zo slecht. Het is allemaal wel een beetje op hetzelfde toontje, maar toch viel het me niet tegen. Het is echt stompzinnig dat de film zo'n lage score heeft. Mensen moeten Britney Spears wel echt haten ofzo. (Maar dat wel eigenlijk wel duidelijk ja)
Tja, ik vond de film gewoon wel leuk en het verhaal ook. Ik wilde eigenlijk een hoger cijfer geven, maar ik wist dat dat nog meer reacties zou uitlokken. Vandaar de redelijk bescheiden 7,0.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 02:18 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ach kom op man, een 7? Meest waardeloos plot ooit, allemaal matige acteurs en actrices. Slecht verhaal. Ik heb gewoon het idee dat je hier ff de "alto" moet uithangen. Je weet wel, standaard films die iedereen slecht vindt goed vinden om die reden. Een 2 op imdb is overdreven, dat is puur alleen omdat Britney er in speelt, net als bij the hottie met Paris, maar een 7 gaat er ver. Het is gewoon een matige film.
Dat is dus een romcom die echt slecht is. Gewoon geen goede film. Slechte personages en geen leuke verhaallijnen. Ongelooflijk dat dit zo'n hit is in Nl. Zal er wel aan liggen dat wij zulke films eigenlijk nooit maken en áls er iets gemaakt wordt dat we het dan geweldig vinden.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 17:52 schreef jorienvdherik het volgende:
Alles is liefde gekeken vanmiddag,
Film ging wel, kijkt goed weg, leuk dat er zoveel bekende NL'er in zitten
Ik zeg ook niet dat ik de film niet mag, maar ik vond het gewoon een matige romcom, echt niets bijzonders. Maar misschien heb ik gewoon andere criteria. Tevens ben ik ook een van de weinigen die Britney wél mag, heb niets tegen d'r. Het komt nu gewoon over dat je dit soort films gewoon zulke punten geeft om dit soort discussies op te wekken. That's all.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 02:25 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Tja, ik vond de film gewoon wel leuk en het verhaal ook. Ik wilde eigenlijk een hoger cijfer geven, maar ik wist dat dat nog meer reacties zou uitlokken. Vandaar de redelijk bescheiden 7,0.
'Crossroads' is een romcom en er zijn er flink wat die een stuk slechter zijn. En Britney is heerlijk in deze film, maar ik ben me er terdege van bewist dat het heel erg not done is om Britney Spears leuk te vinden. Nou ja, dat moet dan maar. Ik denk echt dat mensen die romcoms leuk vinden, deze film zéker kunnen waarderen!
Echt, juist niet. Ik heb er juist geen zin aan om afgezeken te worden vanwege smaak of wat dan ook. Maar soms maakt het me even geen zak uit en dit was zo'n moment. Ik snap dat veel mensen die regelmatig hier posten en veel foreign movies enzo kijken deze film niet echt kunne waarderen. Maar voor de gemiddelde romcom kijker (en dat ben ik misschien zelf ook wel) is het gewoon zeker geen beroerde film. Maar misschien speelt het wel mee dat ik door alle anti Britney Spears meningen en berichten juist een soort van fan ben geworden. Niet vanwege de muziek, maar vanwege alles er omheen.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 02:29 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ik de film niet mag, maar ik vond het gewoon een matige romcom, echt niets bijzonders. Maar misschien heb ik gewoon andere criteria. Tevens ben ik ook een van de weinigen die Britney wél mag, heb niets tegen d'r. Het komt nu gewoon over dat je dit soort films gewoon zulke punten geeft om dit soort discussies op te wekken. That's all.
Whehehe, echt heel grappig, want dit klinkt me heel bekend in mijn oren. Of in iedere geval herkenbaar, zeker het laatste gedeelte. Maar dan is het tegenwoordig ook wel weer heel erg hip om de meest obscure films geweldig te vinden terwijl je het niet altijd zo ver hoeft te zoeken om vermaakt te worden. Mijn mening athans.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 02:34 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Echt, juist niet. Ik heb er juist geen zin aan om afgezeken te worden vanwege smaak of wat dan ook. Maar soms maakt het me even geen zak uit en dit was zo'n moment. Ik snap dat veel mensen die regelmatig hier posten en veel foreign movies enzo kijken deze film niet echt kunne waarderen. Maar voor de gemiddelde romcom kijker (en dat ben ik misschien zelf ook wel) is het gewoon zeker geen beroerde film. Maar misschien speelt het wel mee dat ik door alle anti Britney Spears meningen en berichten juist een soort van fan ben geworden. Niet vanwege de muziek, maar vanwege alles er omgeen.
Het spijt me echt donders.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 02:12 schreef Mainport het volgende:
Het gaat van kwaad tot erger, Scanman.
Dat heb ik dus met onze Paris.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 02:34 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Echt, juist niet. Ik heb er juist geen zin aan om afgezeken te worden vanwege smaak of wat dan ook. Maar soms maakt het me even geen zak uit en dit was zo'n moment. Ik snap dat veel mensen die regelmatig hier posten en veel foreign movies enzo kijken deze film niet echt kunne waarderen. Maar voor de gemiddelde romcom kijker (en dat ben ik misschien zelf ook wel) is het gewoon zeker geen beroerde film. Maar misschien speelt het wel mee dat ik door alle anti Britney Spears meningen en berichten juist een soort van fan ben geworden. Niet vanwege de muziek, maar vanwege alles er omheen.
Het berust dus wel op waarheid. .. best wel fout dat ouders ze naar dat soort kampen stuurden terwijl er geen enkel toezicht op was. Je moet je kind wel gehaat hebben....quote:Op zaterdag 10 mei 2008 11:15 schreef Karina het volgende:
Boot Camp
Losgeslagen jongeren worden naar een opvoedingskamp op de Fiji Eilanden gestuurd om ze wat discipline bij te brengen. Vriendje zorgt dat hij er ook terecht komt om vriendinnetje te redden. Natuurlijk zijn er allerlei misstanden op het kamp en is de leider niet echt zuiver op de graat.
Ik weet niet goed wat ik er van moet vinden: ik had het OF meer realistisch (als een documentaire) gewild OF juist meer "over the top" zoals bijvoorbeeld Battle Royale. Nu was het een beetje halfbakken allemaal en eigenlijk een liefdesverhaaltje (vriendje redt vriendinnetje). Maar toch wel een aardige film.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 6 / imdb 5.4Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Mijn favoriet is The Notebook.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 12:41 schreef Mainport het volgende:
Ik ben ook een echte romcom-liefhebber:
Jeux d'enfants
Bin-Jip
Roman Holiday
Bridget Jones' Diary
Yeopgijeogin geunyeo
Love Actually
Allemaal geweldige films, maar niet in vergelijking natuurlijk met krakers als Crossroads en The Hottie en the Nottie.
Heb jy Nottie dan al gezien ...? ik heb geen review gezienquote:Op zaterdag 10 mei 2008 12:41 schreef Mainport het volgende:
Allemaal geweldige films, maar niet in vergelijking natuurlijk met krakers als Crossroads en The Hottie en the Nottie.
Wil je wel eerst even waarschuwen, maar gelukkig was het niet ditquote:
Ik zag in de afkondiging dat het op waarheid berustte, maar zo kwam het in de film niet over vond ik.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 11:48 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het berust dus wel op waarheid. .. best wel fout dat ouders ze naar dat soort kampen stuurden terwijl er geen enkel toezicht op was. Je moet je kind wel gehaat hebben....
Als je die zonder geluid kijkt, is ze echt heel erg maf aan het doen.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 15:35 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Wil je wel eerst even waarschuwen, maar gelukkig was het niet dit
het romeo en julliet gedoe zal wel geromantiseerd zijn. Maar dat er dus kampen waren waar kinderen dus letterlijk mishandeld en vernederd werden en doden zijn gevallen zal kennelijk dan toch echt waar zijn.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 15:48 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik zag in de afkondiging dat het op waarheid berustte, maar zo kwam het in de film niet over vond ik.
dat nummer is zó fout, het blijft in je hoofd malen. Wat heb ik gedaan!quote:Op zaterdag 10 mei 2008 16:46 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Als je die zonder geluid kijkt, is ze echt heel erg maf aan het doen.
Met geluid aan ook wel, maar zonder is echt heel apart. Alsof ze schokken krijgt.
Met Frenzy had ik wat moeite, zijn een na laatste. De andere films zijn stuk voor stuk klassiekers.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 18:18 schreef Hulkio het volgende:
Binnekort weer verder met de de Hitchcock box, ik heb nu een stuk of tien films van de beste man gezien en de eerste slechte moet ik nog tegenkomen. 8.0
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7.5 / imdb 7.2Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Ik lees vooral dat er weinig romcoms zijn waarin de hoofdrolspelers nog minder chemistry hebben dat Kutcher en Diaz.quote:Op zondag 11 mei 2008 21:22 schreef Jakobw het volgende:
http://www.imdb.com/title/tt1033643/
What happens in Vegas.
Een aardige romcom.
En wat is die Diaz een lekker ding zeg!
Maar dat maakt Cameron niet een minder lekker 'ding'. Hoogstens een mindere romcom.quote:Op zondag 11 mei 2008 21:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik lees vooral dat er weinig romcoms zijn waarin de hoofdrolspelers nog minder chemistry hebben dat Kutcher en Diaz.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |