abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 mei 2008 @ 14:26:30 #281
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_58593819
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 12:41 schreef Mainport het volgende:

Allemaal geweldige films, maar niet in vergelijking natuurlijk met krakers als Crossroads en The Hottie en the Nottie.
Heb jy Nottie dan al gezien ...? ik heb geen review gezien
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_58593929
Niet? Hier staat-ie hoor.
Graag op anoniem
pi_58594462
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 12:00 schreef Lambiekje het volgende:
Loverboy (2005)
Dat ziet er me een vrij zieke/getwiste film uit, zoals "Festen" of "The War Zone".
  zaterdag 10 mei 2008 @ 15:35:20 #284
52357 Lambiekje
pi_58594708
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 14:36 schreef Mainport het volgende:
Niet? Hier staat-ie hoor.
Wil je wel eerst even waarschuwen, maar gelukkig was het niet dit
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Moderator zaterdag 10 mei 2008 @ 15:48:17 #285
9859 crew  Karina
Woman
pi_58594932
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 11:48 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het berust dus wel op waarheid. .. best wel fout dat ouders ze naar dat soort kampen stuurden terwijl er geen enkel toezicht op was. Je moet je kind wel gehaat hebben....
Ik zag in de afkondiging dat het op waarheid berustte, maar zo kwam het in de film niet over vond ik.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 10 mei 2008 @ 16:46:19 #286
16701 scanman01
Today's a good day
pi_58595661
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 15:35 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wil je wel eerst even waarschuwen, maar gelukkig was het niet dit
Als je die zonder geluid kijkt, is ze echt heel erg maf aan het doen.
Met geluid aan ook wel, maar zonder is echt heel apart. Alsof ze schokken krijgt.
My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 10 mei 2008 @ 17:52:42 #287
52357 Lambiekje
pi_58596744
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 15:48 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik zag in de afkondiging dat het op waarheid berustte, maar zo kwam het in de film niet over vond ik.
het romeo en julliet gedoe zal wel geromantiseerd zijn. Maar dat er dus kampen waren waar kinderen dus letterlijk mishandeld en vernederd werden en doden zijn gevallen zal kennelijk dan toch echt waar zijn.

Tja mensen doen rare dingen en soms is realiteit enger dan film, en dat na WO2.

mmm toch wel eng. Ik zou mijn kind op kamp sturen als het naar James Blunt luistert en Crocs draagt.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 18:07:59 #288
52357 Lambiekje
pi_58596964
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 16:46 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Als je die zonder geluid kijkt, is ze echt heel erg maf aan het doen.
Met geluid aan ook wel, maar zonder is echt heel apart. Alsof ze schokken krijgt.
dat nummer is zó fout, het blijft in je hoofd malen. Wat heb ik gedaan!
Je kende dat toch wel he ... oh wat erg het heeft zelfs op 1 gestaan.
  Redactie Games zaterdag 10 mei 2008 @ 18:18:12 #289
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_58597064

Vandaag even gekeken.
Vermakelijke actie-film niet meer niet minder, af en toe een beetje overtollig bloed en rondvliegende ledematen , maar hetzelfde blijft in lijn met de rest van de serie..

7.0/10
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_58597069
The Conversation (Francis Ford Coppola, 1974)
Harry Caul (Gene Hackman) is een afluisterexpert, die zijn geld verdient met het afluisteren van andere mensen. Wanneer hij een flard van een gesprek opvangt, meent hij iets op het spoor te zijn. Hoe meer stukjes hij bij elkaar sprokkelt en hoe vaker hij zijn tapes beluistert, des te meer hij ervan overtuigd raakt dat er zich spoedig een drama zal afspelen. Of is het slechts zijn fantasie die op hol slaat? Op zich een prima film, al zie ik er geen absolute topper in zoals sommigen dat wel zien. Spanning en sfeertje zijn prima, maar toch viel mij het geprezen einde toch wat tegen. Beetje lastig uit te leggen waarom eigenlijk. Verder wel leuke bijrollen van Harrison Ford en Robert Duvall. Wat ik begreep is Enemy of the State een soort van vervolg op The Conversation, had die film al wel eens gezien maar die ga ik nu nog maar eens kijken.7.4

Thank You for Smoking (Jason Reitman, 2005)
Charmante Nick Naylor is het hoofd public relations van de Amerikaanse tabaksbranche. Hij verzint van alles om het beeld van zijn branche zo positief mogelijk te krijgen. Ook al is het tegenwoordig bijna onmogelijk om een relatie tussen roken en gezondheidsproblemen te ontkennen, Nick krijgt het voor elkaar. Dat valt nog niet mee als hij tegelijkertijd een rolmodel moet zijn voor zijn 12-jarige zoon. Leuke originele komedie van de regisseur die ons afgelopen jaar Juno bracht. Ook dit is een subtiele komedie en ik kijk zeker uit naar toekomstig werk van Jason Reitman. Vooral de scenes waarin de woordvoerders van de tabaks- alcohol- en wapenbranche met elkaar ruzie maken wat de meest dodelijke branche is zijn zeer vermakelijk. Net als in Juno ook hier een leuke bijrol voor J.K. Simmons. 7.8

Iron Man (Jon Favreau, 2008 )
Tony Stark (Robert Downey J.R.) is een multi-miljardair, industrialist en bovenal een geniale uitvinder. Hij wordt ontvoerd en gedwongen om een verschrikkelijk wapen te bouwen. In plaats daarvan construeert hij een ingenieus ijzeren pak waarmee hij weet te ontsnappen. Als hij terugkeert in de V.S ondekt hij een wereldwijd complot dat de stabiliteit van de wereld in gevaar brengt. Onder zijn alias, 'Iron Man', probeert hij het tij te keren. Klinkt als een zeer slecht verhaal, maar toch is Iron Man een zeer vermakelijke aktiefilm geworden die het vooral moet hebben van de droge humor van Downey, een ander acteur had ik met trouwens ook niet voor kunnen stellen in deze rol. De aktie ziet er gelikt uit en je kan wel zien dat de film over een aardig budget beschikt. Toch ook wel enkele minpuntjes. Het plot bevat wel enkele gaten en Gwyneth Paltrow doet niet veel meer dan het scherm vullen (al is dat ook niet heel erg). Verder viel de bad-guy me wat tegen, met name het personage zelf want Jeff Bridges zet de rol op zich goed neer. 7.2

Fetten Jahre sind vorbei, Die (Hans Weingartner, 2004)
Jan, Peter en Jule zijn in hun rebellerende jaren. Ze zijn bevriend omwille van hun passie om de wereld te verbeteren, zonder geweld. Complicaties volgen als Jule verliefd wordt op beide jongens en één van hun ludieke acties volslagen misloopt. Goede Duitse productie die ook bij een tweede kijkbeurt makkelijk overeind blijft. Wat me wel wat stoorde was het nummer Hallelujah van Jeff Buckley. Het wordt in veel films en series gebruikt maar hier is het wel een overkill, het komt wel een keer of vier voorbij. Neemt overigens niet weg dat het een prachtig nummer is, maar als regisseur moet je nu maar eens op zoek naar wat anders. 7.8

Psycho (Alfred Hitchcock, 1960)
Bediende Marion Crane werkt hard, maar verdient te weinig. Op een dag krijgt ze van haar baas de opdracht een grote som geld naar de bank te brengen. In een vlaag van wanhoop besluit Marion zich het geld toe te eigenen en vervolgens slaat ze op de vlucht. Onderweg komt ze in een hevige storm terecht en moet ze noodgedwongen overnachten in het Bates Motel. Daar ontmoet ze Norman Bates, de mysterieuze, jonge eigenaar die een obsessie heeft voor zijn moeder. Wederom een prachtige film van Hitchcock die zijn tijd ver vooruit was. Het verhaal is sterk en dat gaat ook op voor de spanningsopbouw, de regie en het acteerwerk. Binnekort weer verder met de de Hitchcock box, ik heb nu een stuk of tien films van de beste man gezien en de eerste slechte moet ik nog tegenkomen. 8.0
  zaterdag 10 mei 2008 @ 18:30:06 #291
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_58597222
Iron Man
Erg tof, ook als hij geen superheld was geweest, zou een film over Tony Stark nog interessant zijn (in tegenstelling tot Peter Parker en andere vleesgeworden saaiheden zoals Scott Summers en Jean Grey). Ook lijkt de winnaar van de oscar voor beste special effects voor dit jaar al bekend. Qua casting is Downey uiteraard vrij spot-on, persoonlijk was ik niet helemaal overtuigd door Bridges, ik kan niet echt verklaren waarom, maar het was net iets té veel "zie mij eens de bad guy spelen", iets wat me bijvoorbeeld bij Spacey in Superman Returns ook al stoorde. Tot slot sprak de humor me wel aan, of dat nu uit het script kwam of een improviserende Downey was.

Bank Job
Degelijke genrefilm, nergens vervelend, maar ook nergens bijzonder. Veel meer valt er niet over te vertellen.

Vantage Point
Pff, hier had meer ingezeten. De film heeft een beetje last van een script dat denkt dat het ongelooflijk goed in elkaar zit, maar ik vond het nogal suf. Onthullingen die willen zijn, maar eerder overkomen. Dan negeer ik voor het gemak even al de plotholes en vergezochte/ongeloofwaardige elementen die deze film rijk is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 18:34:09 #292
52357 Lambiekje
pi_58597281
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 18:18 schreef Hulkio het volgende:
Binnekort weer verder met de de Hitchcock box, ik heb nu een stuk of tien films van de beste man gezien en de eerste slechte moet ik nog tegenkomen. 8.0
Met Frenzy had ik wat moeite, zijn een na laatste. De andere films zijn stuk voor stuk klassiekers.
Maar zijn sterkste periode is toch wel de jaren 50.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 23:24:50 #293
52357 Lambiekje
pi_58602554
Le Temps qui Reste (2005)
Een jongeman, homo, werkt als fotograaf en zakt tijdens een shoot in elkaar. Een hersentumor. Wil geen chemo en heeft naar schatting nog 3 maanden. Bij zijn ouders maakt hij flink ruzie door zuslief best wel grof te beledigen. Maakt het uit met zijn vriend en gaat naar zijn oma. Daar vertelt hij zijn verhaal. Op de terug weg ontmoet hij een bardame en gaat op haar voorstel in wat een wending aan zijn leven geeft.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 7.5 / imdb 7.2
pi_58602938
Celluar
Sterke film uit 2004
pi_58611905
Gisterenavond stukje meegepikt van Dogville( 2003) op Canvas
Had 'm al een keer gezien, maar hij blijft vreemd.
Het opmerkelijkste aan deze film is dat er bijna geen decor is. De huizen zijn gewoon aangeduid met lijntjes op de vloer (je kan dus gewoon van het ene huis in het andere kijken)

Nicole Kidman speelt Grace, die op de vlucht is voor gangsters en in een klein, op het eerste zicht lieflijk ogende, dorpje opgevangen wordt. Op het eerste zicht gaat dat goed, maar de slechte eigenschappen van de dorpsbewoners beginnen naar boven te komen, ze maken misbruik en Grace toont haar onmogelijkheid om zich te verdedigen al te vaak. De film draait voornamelijk om de morele kwesties die daarmee gepaard gaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_58615864
http://www.imdb.com/title/tt1033643/

What happens in Vegas.
Een aardige romcom.
En wat is die Diaz een lekker ding zeg!
  zondag 11 mei 2008 @ 21:28:36 #297
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_58615958
quote:
Op zondag 11 mei 2008 21:22 schreef Jakobw het volgende:
http://www.imdb.com/title/tt1033643/

What happens in Vegas.
Een aardige romcom.
En wat is die Diaz een lekker ding zeg!
Ik lees vooral dat er weinig romcoms zijn waarin de hoofdrolspelers nog minder chemistry hebben dat Kutcher en Diaz.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_58618302
Vandaag "Dances With Wolves" gezien. Die versie van bijna 4 uur dan

Toch maar wat vaker zulke klassiekers kijken
You dream it, I live it.
  maandag 12 mei 2008 @ 01:05:35 #299
16701 scanman01
Today's a good day
pi_58620514

The shrink is in
Komedie uit 2001 met echtpaar David Arquette en Courteney Cox Arquette in de hoofdrollen. De film is wel grappig, maar vliegt wat mij betreft een aantal keren uit de bocht. Gelukkig waren andere momenten wel weer erg leuk.
Cijfer: 7,0
My soul is painted like the wings of butterflies
  maandag 12 mei 2008 @ 01:27:06 #300
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_58620801
quote:
Op zondag 11 mei 2008 21:28 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik lees vooral dat er weinig romcoms zijn waarin de hoofdrolspelers nog minder chemistry hebben dat Kutcher en Diaz.
Maar dat maakt Cameron niet een minder lekker 'ding'. Hoogstens een mindere romcom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')