abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 mei 2008 @ 13:39:08 #221
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_58511185
Gisteren North-by-northwest gezien van Hitchcock. Een paar fantastische scenes en goed spel van Cary Grant. Toch een beetje Indiana Jones meets James Bond. Niet helemaal mijn type film.
Overal verstand van.
pi_58512292
Excuses, deze post hoorde in FMT.

Fok! Movie Trivia - Mei 2008 I
Graag op anoniem
pi_58517919
quote:
Op maandag 5 mei 2008 09:33 schreef Flumina het volgende:

[..]

Inderdaad. Vandaar mijn mail naar RTL.
[..]

Dit is een van de meest genante dingen die ik ooit heb gelezen. Zoek jij maar even gauw op wat 'fatsoen' betekent. En als je dan toch bezig bent kan je gelijk de betekenis van 'humor' nagaan, want volgens mij heb jij van beide nog nooit gehoord.

Ontopic: Ghost Rider wist mij emotioneel te raken. Ik werd er in en in triest van, me realiserend dat films stuitend k*t kunnen zijn. Dus Mark Steven Johnson, bedankt voor deze innerlijke verlichting, maar dit was de laatste film van je die ik zag. (Jack Ketchum's) The Girl Next Door wist mij aardig te verrassen. Prima geacteerd, redelijk overtuigende karakters en bovendien liep het niet op misplaatste horror, wat gezien het verhaal niet ondenkbaar was geweest. Touch of Evil was een van de beste films die ik ooit heb gezien. Gaaf verhaal, fantastische beelden, mooie rollen van zo ongeveer iedereen en een lekker vlotte montage. Oja, ook nog een bijzondere fijne soundtrack. Vele malen overtuigender dan (het natuurlijk niet onverdienstelijke) Citizen Kane imo. Live Free or Die Hard was best cool, al vond ik de special effects wat tegenvallen. Ook acteerde Willis verrot, maar het is 'm hier vergeven. Fascinerend was Eyes Wide Shut, ontzettend pretentieus maar zo ontzettend nauwkeurig en deskundig gemaakt dat het alle pretenties wat mij betreft waarmaakt. Bovendien kan ik Cruise altijd wel waarderen (als acteur, that is, wat hij ernaast allemaal uitvreet interesseert me niets) en vond ik vooral de ongrijpbare, dromerige en benauwende sfeer ontzettend sterk neergezet. Misschien kan ik nu eindelijk eens A Clockwork Orange gaan kijken . Out of the Past was wel gaaf. Het had een tof verhaal, vette acteurs en was mooi in beeld gebracht, maar aan de andere kant wist het me nergens echt te grijpen. Frontière(s) wist me ook niet echt te grijpen, maar was zo lekker over the top dat ik me er goed mee heb vermaakt. Wait Until Dark was iets spannender trouwens, maar ik had het gevoel dat er iets meer in had gezeten. Hepburn was soms wel erg hysterisch ook maar Arkin maakte weer een hoop goed. Bovendien was het verhaal oké, dus het kijken zeker waard. En alles is beter dan Ghost Rider. Ohja, mijn Nederlands begint nu al krakkemikkig te worden, dus vergeef me alle foute zinnen.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_58518370
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 19:49 schreef Doff het volgende:
Eyes Wide Shut, ontzettend pretentieus
Mag niet.
Graag op anoniem
  dinsdag 6 mei 2008 @ 23:55:28 #225
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_58522694
Vanavond gezien in de bios:

[REC]
Een kleine 3 maanden schreef ik hier dat ik met Cloverfield toen al één van de tofste van het jaar in de bios had gezien. Boy, was I wrong! Wat ik toen uiteraard nog niet wist is dat ik vandaag de Spaanse horrorfilm [REC] ging zien. Man, man, man. Zoiets spannends, zulke spanning heb ik nog maar zelden meegemaakt in de bios. En er zal ook heel wat voor nodig zijn om dit te evenaren.

We volgen Angela, een tv-verslaggeefster die reportages maakt over mensen die hun beroep uitoefenen wanneer de meeste van ons op één oor liggen. Deze keer gaat ze samen met haar cameraman Pablo op bezoek bij de brandweer. Ze krijgt er een rondleiding en uitleg over hoe het geheel in z`n werk gaat. "Hopelijk gebeurt er vanavond nog iets, zodat we zien hoe jullie werk er echt uit ziet." zegt ze hoopvol. Dat is natuurlijk de Goden verzoeken en even later is het zover: de brandweermannen krijgen een oproep om te gaan kijken bij het huis van een vrouw die opgesloten zit in haar appartement.
Uiteraard gaan Angela en Pablo mee, dit is natuurlijk waar ze op hebben gewacht. Wat ze aantreffen wanneer ze arriveren overtreft al hun verwachtingen...

Na films als The Blair Witch Project en het eerdergenoemde Cloverfield wordt ook in [REC] gebruik gemaakt van een "handheld camera": ongeveer alles wordt vanaf de schouder gefilmd. Op deze manier zit je als kijker midden in de actie. In Cloverfield werkte dit al geweldig en ook hier wordt deze manier van filmen optimaal uitgebuit. Vanaf het begin waan je je in de hoedanigheid van Angela`s cameraman. Eerst lijkt het niet echt veel toe te voegen aan het verhaal en heb je zoiets van "is dit het nou?". Maar langzaam maar zeker blijkt echter dat regisseur Jaume Balagueró de spanning op een geweldige manier opbouwt. Langzaam aan wordt het tempo verhoogt en neemt de spanning razendsnel toe.
Het tweede deel van de film is dan ook niets minder dan briljant. Door het af en toe uitvallen van het licht en omdat je alleen maar stemmen om je hoort is de spanning te snijden. Het zweet staat je in de handen en op je voorhoofd. Dit is écht oprecht spannend en worden alle goedkope schrikmomenten goed omzeilt.
De laatste 20 minuten van de film zijn waarschijnlijk één van de meest intenste en spannendste die ik ooit heb meegemaakt. BRIL-JANT!.
Als dan ook het einde nog meer dan dik in orde is, is het meesterwerk compleet.

Jaume Balagueró toont gelukkig en met groot succes aan dat horror nog steeds spannend kan zijn en dat een andere aanpak ook in dit genre goed kan uitpakken.
Ik mag het dan al eerder gezegd hebben, maar het kan niet anders dan dat [REC] één van de grootste verassingen en spannendste en intenste films van het jaar is.
Als je de kans krijgt: gaat dat zien in de bioscoop!!!

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 10/10
  woensdag 7 mei 2008 @ 00:19:09 #226
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_58523099
Fur: An Imaginary Portrait of Diane Arbus (2006, VS, Steven Shainberg)
Deze film zou men pretentieus kunnen noemen. Maar dat is juist de sfeer, die precies past bij het onderwerp, een normale rijkelui's vrouw met een saai bestaan, die door haar mysterieuze bovenbuurman wordt meegenomen in een wereld van avantgardische "freak"shows en zo ontwaakt als kunstenares. De hele film dient natuurlijk als metafoor hiervoor, vandaar ook de ondertitel.
Nicole Kidman is ongelovelijk charmant en elegant in de film. Downey Jr. is ook sterk als die 99% van de film onherkenbaar is.
Als de film een half uur korter was geweest en daardoor iets meer vaart had gehad, was die beter geweest.
cijfer: 7.5

Se ying diu sau (Snake in the Eagle's Shadow) (1978, HK, Woo-ping Yuen)
Vermakelijke kung-fu film van het trio Jackie Chan, Siu Tien Yuen en regisseur Woo-ping Yeun, die o.a. ook het superieure Drunken Master maakten. Jammer genoeg is niet alle kung-fu humor in deze film even geslaagd. Bovendien had de film een verschrikkelijke syntehesizer score. Maar de actie was wel weer goed en daar doe ik het voor.
cijfer: 7.5
  woensdag 7 mei 2008 @ 00:51:55 #227
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_58523519
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 23:55 schreef Timo20 het volgende:

[REC]

Als je de kans krijgt: gaat dat zien in de bioscoop!!!

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 10/10
Nederland is weer eens bedroevend met de selectie van distributie. 1 zaaltje in Amsterdam. Maar daar in tegen Meet the Spartans draait in alle mogelijk bioscopen van het ganzen land. TOP!

Ik ben echt benieuwd welke fietsbel dat bepaald. Men wat zou je binnen lopen als je REC zou programeren. Ik denk dat Spaans zeker een barriere is. Saw was ook al z'n misser van de bovenste plank. Finding Nimo die een jaar later pas uittwam. Er zit echt iemand met filmverstand dat bepalen wat we te zien krijgen, NOT.

Gros van de mensen kan Engels amper verstaan. uhuhuhu je DVD heeft geen ondertitels. Dus om een spaanse film niet te programeren is geen argument.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_58523718
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 00:51 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nederland is weer eens bedroevend met de selectie van distributie. 1 zaaltje in Amsterdam. Maar daar in tegen Meet the Spartans draait in alle mogelijk bioscopen van het ganzen land. TOP!

Ik ben echt benieuwd welke fietsbel dat bepaald. Men wat zou je binnen lopen als je REC zou programeren. Ik denk dat Spaans zeker een barriere is. Saw was ook al z'n misser van de bovenste plank. Finding Nimo die een jaar later pas uittwam. Er zit echt iemand met filmverstand dat bepalen wat we te zien krijgen, NOT.

Gros van de mensen kan Engels amper verstaan. uhuhuhu je DVD heeft geen ondertitels. Dus om een spaanse film niet te programeren is geen argument.
In welke zaal in Amsterdam? Had net al gekeken met een zoekmachine maar nog niets gevonden.
pi_58523939
Strange Wilderness

Waardeloze kutzooi geschreven door stoners en uitgeacteerd door, tja.. talentloos is niet waar maar de hoofdpersoon is te slecht voor woorden. Normaal ben ik helemaal voor stonerfilms maar deze is gewoon slecht. Plot in het kort: Papa had wildlife show, papa gaat dood. Zoon neemt over. Zoon verneukt het. Word ontslagen als ie niet met een geweldige schow komt. Oom komt met foto's van bigfoot. Roadtrip naar jungle (Hilariteit alom ). Jungle stuff. Einde.

Paar keer kunnen lachen, maar het werd steeds slechter.
Cijfer: 3
Imdb: 5.3
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  woensdag 7 mei 2008 @ 02:24:47 #230
16701 scanman01
Today's a good day
pi_58524374

When night is falling
Camille, professor aan een christelijk college, heeft een verhouding met haar collega Martin. Een huwelijk zou ten goede kunnen komen aan haar carrière en status, en lijkt een vanzelfsprekende keuze in haar tot nu toe geordende bestaan. Een ontmoeting met de verleidelijke circus-artieste Petra verandert echter alles.
Mooie film! Niet geweldig, maar wel de moeite van het kijken waard. Pascale Bussieres speelt de hoofdrol.

Cijfer: 7,5
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 7 mei 2008 @ 02:32:35 #231
16701 scanman01
Today's a good day
pi_58524430
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 23:55 schreef Timo20 het volgende:

[REC]
Hmmm... je noemt 'Blair witch" en 'Cloverfield' in je bericht. Blair Witch vond ik net zo spannend als het gemiddelde vakantiefilmpje van mijn oma, maar 'Cloverfield' daarentegen was wel geweldig. Moeilijk dus om je review over 'Rec' in te schatten.
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 7 mei 2008 @ 08:50:48 #232
52357 Lambiekje
pi_58525729
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 01:08 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

In welke zaal in Amsterdam? Had net al gekeken met een zoekmachine maar nog niets gevonden.
http://www.belbios.nl/ en dan selecteer je REC. >> Filmtheater Kritereon.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 7 mei 2008 @ 08:53:51 #233
52357 Lambiekje
pi_58525777
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 02:32 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Hmmm... je noemt 'Blair witch" en 'Cloverfield' in je bericht. Blair Witch vond ik net zo spannend als het gemiddelde vakantiefilmpje van mijn oma, maar 'Cloverfield' daarentegen was wel geweldig. Moeilijk dus om je review over 'Rec' in te schatten.
Blair Witch speelt op je eigen angsten. Mens is van nature bang. Maar als je geen angsten kent om snachts in het bos alleen te zijn, dan is het niet eng. Blair bespeeld op de verbeelding.
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:42:59 #234
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_58526657
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 01:31 schreef HostiMeister het volgende:
Strange Wilderness

tja.. talentloos is niet waar maar de hoofdpersoon is te slecht voor woorden.
Vrij hopeloze carriere ook...
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_58536005
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 08:50 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

http://www.belbios.nl/ en dan selecteer je REC. >> Filmtheater Kritereon.
Dank je
  woensdag 7 mei 2008 @ 19:01:18 #236
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_58538417
De net gekeken naar de film: Mr. Brooks (2007)
Einde is ook echt bruut, spannende film, zeker een aanrader

quote:
Het is Earl Brooks (Kevin Costner) altijd gelukt een gespleten leven te leiden: aan de ene kant is hij de onkreukbare zakenman en perfecte huisvader, maar daarnaast heeft hij het bloeddorstige alter ego Marshall (William Hurt) die hem tot gruwelijke moorden aanzet. Hij komt echter in de problemen wanneer er foto's worden genomen van zijn laatste moordpartij. Naast de opportunistische fotograaf, wordt hij ook op de hielen gezeten door de doortastende rechercheur Tracy Atwood (Demi Moore). Is Mr. Brooks slimmer dan zijn tegenstanders en kan hij voorkomen dat zijn vrouw en dochter achter zijn schokkende dubbelleven komen? Of wordt hij voor eens en voor altijd ontmaskerd?
  woensdag 7 mei 2008 @ 20:59:11 #237
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_58540891
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 00:51 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Absoluut mee eens. Was daarom ook blij te zien dat ie in de Kinepolis in Belgie wel draait. Wel in een kleine zaal en zonder veel publiek (ik was alleen ) maar dat maakt niet uit. Hij draait iig.
Het wordt echt ontzettend hoog tijd dat mensen in Nederland leren programmeren. Maar ja, zolang het geld op brengt...
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 02:32 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Noem deze 2 puur omdat ze van een zelfde manier van filmen gebruik maken, om een vergelijking te maken.
Heb The Blair Witch niet helemaal gezien dus daar kan ik niet goed over oordelen
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:00:25 #238
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_58542175
Ik denk dat [REC] wel echt een film is om in de bioscoop te zien. Ik heb hem gewoon op mijn tv gekeken en dan blijft er niet veel van over omdat je alleen maar zit te turen om nog iets te kunnen zien door al het geschok en out of focus geshit. Ik heb hem zelfs niet in 1x afgekeken omdat ik hem te saai vond.
Ben wel heel benieuwd hoe ik hem in een bioscoop ervaren had. Of op een grote plasma met dolby-surround. Dat helpt wellicht ook al een hoop.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:02:59 #239
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_58542238
Overgens zelf gisteren Diary of the Dead gekeken. Viel me reuze mee. De boodschap ligt er wel dik bovenop en het is soms meer een observatie over de nieuwe media dan een zombiefilm, maar ik heb me goed vermaakt. En daar gaat het geloof ik om.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:11:46 #240
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_58542445
Into the Wild.
Helemaal geweldig. Beste film van het afgelopen jaar. En ik heb er veel gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')