abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 april 2008 @ 11:40:39 #26
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_58356165
quote:
Op maandag 28 april 2008 11:06 schreef Falco het volgende:
Cloverfield
Deze film komt eigenlijk veel meer recht op je computerscherm dan op zo'n afstandelijk bioscoopscherm.
OK, ik kop 'm wel in ->
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 28 april 2008 @ 12:09:53 #27
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_58356795
quote:
Op maandag 28 april 2008 11:40 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

OK, ik kop 'm wel in ->
Wat een lelijke manier om een tvp te plaatsen .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 28 april 2008 @ 12:24:28 #28
13148 Shogo
Psycho...
pi_58357069
quote:
Cloverfield
Wat is dit gaaaf . Deze film komt eigenlijk veel meer recht op je computerscherm dan op zo'n afstandelijk bioscoopscherm. Je wordt er echt ingezogen. Cijfer: 8,5
Je hebt toch ook wel de CAM versie gekeken dan komt het nog veel meer tot zijn recht.
pi_58358577
quote:
Op maandag 28 april 2008 12:24 schreef Shogo het volgende:

[..]

Je hebt toch ook wel de CAM versie gekeken dan komt het nog veel meer tot zijn recht.
  maandag 28 april 2008 @ 14:30:53 #30
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_58359293
quote:

Cloverfield
Wat is dit gaaaf . Deze film komt eigenlijk veel meer recht op je computerscherm dan op zo'n afstandelijk bioscoopscherm. Je wordt er echt ingezogen. Cijfer: 8,5

JUIST niet. op het wittedoek is het veel indrukwekkender. Op TV/PC heb je geen last van het gewiebel, wat juist een 'extra' dimensie geeft.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_58360889
Zit Falco niet zo te pesten.
Graag op anoniem
  maandag 28 april 2008 @ 16:47:13 #32
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_58361862
Ik zal het uitleggen. Cloverfield is een registratie van een dude, die met camera een schokkende gebeurtenis vastlegt. We kennen natuurlijk allemaal 11 september en vast ook nog wel andere schokkende gebeurtenissen, waarbij je aan de TV gekluisterd bent. Cloverfield speelt hier natuurlijk op in en het gevoel van herkenning en het meebeleven is op een tv-scherm dan groter dan wanneer je in de bioscoop zou zitten.
Daarnaast hield ik telkens in mijn achterhoofd, deze videotape is door het departement van defensie gevonden in het gebied, wat vroeger Central Park heette. Je bent benieuwd hoe die videotape daar terecht is gekomen net als de vinders van die tape. Ook zij zouden dit eerder op een TV-scherm gezien hebben dan in de bios .

Overigens vond ik het gewiebel reuze meevallen, normaliter zou het veel heftiger geweest moeten zijn.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_58362746
quote:
Op maandag 28 april 2008 16:47 schreef Falco het volgende:
Overigens vond ik het gewiebel reuze meevallen, normaliter zou het veel heftiger geweest moeten zijn.
Vertel mij wat. Ik liep tyfus duizelig de zaal uit.
  maandag 28 april 2008 @ 17:46:55 #34
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_58362865
Direktøren for det hele (The Boss of It All) (2006, Den, Lars von Trier)
Deze film gaat natuurlijk de geschiedenis in vanwege von Triers experiment met Automavision. Een methode waarbij de computer de camarastandpunten, zoom en cuts bepaald. Persoonlijk vind ik dit experiment al zo mislukt, dat ik me afvraag waarom de film niet linea directa naar de prullenbak is verdwene. Maar von Trier vond hem kennelijk goed genoeg om uit te brengen. Dat zou te vergeven zijn, ware het niet dat het ook verder een ongrappige, matig geacteerde, amateuritisch overkomende film is.
cijfer: 4

Blinkende lygter (Flickering Lights) (2000, Den, Anders Thomas Jensen)
Lekkere zwarte komedie met een viertal sympathieke realistische gangsters.
cijfer: 7.5

Die Fälscher (The Counterfeiter) (2007, Oost, Stefan Ruzowitzky)
Dat dit, terwijl er genoeg betere buitenlandse films zijn verschenen, de oscar heeft gewonnen blijft een raadsel. Het is niet eens echt goed. Eerder matig, het thema van iemand, die in de oorlog moet kiezen tussen zijn eigen hachje of grotere principes komt nauwelijks uit de verf. En de karakters lieten me bar koud.
cijfer: 6

King of California (2007, VS, Mike Cahill)
Soms lijkt een films alles te hebben om goed te worden, maar mist die tijdens het kijken net die ziel. Dit is zo'n film. Dat had twee redenen, Michael Douglas en Evan Rachel Wood. Beide zijn zo matig in hun rol imho dat elke bezieling ontbreekt in de film.

Hakuchi (The Idiot) (1951, Jap, Akira Kurosawa)
Ik kreeg tijdens het kijken sterk het idee dat deze boekverfilming van Dostojevski met zijn sterrrencast, lange speeltijd en grote productie Kurosawa's grote meesterwerk had moeten worden, maar is dat verre van. Sterker nog het is de minste en saaiste Kurosawa die ik heb gezien. Gelukkig heeft de man een dozijn andere meesterwerken op zijn naam staan.

It's All Gone Pete Tong (2004,VK, Michael Dowse)
Leuke mockumentaire over een zeer succesvolle populaire dj, die door alle drugs en herrie langzaam doof wordt. Maar dan toch nog een come-back maakt.
cijfer: 7

Yihe yuan (Summer Palace) (2006, Ch,Ye Lou)
Iets wat tegenvallende, doch nog degelijke film met als grote thema's liefde en (sexueel) verlangen tegen de achtergrond van China eind jaren '80 en de jaren 90. De film is imo echter iets te kil en afstandelijk gefilmd om een band te kunnen opbouwen met de hoofdpersonages, waardoor echte emotionele impact ontbrak bij mij.

Dao (The Blade) (1995, HK, Hark Tsui)
Gewoon een lekkere, goed uitziende martial arts actie film.
  maandag 28 april 2008 @ 17:54:32 #35
16701 scanman01
Today's a good day
pi_58363026
Heeft iemand All American crime al gezien? Het is opnieuw een verfilming van het waargebeurde verhaal over dat meisje dat door een vrouw en haar kinderen en buurtkinderen wordt mishandeld en gemarteld. De andere verfilming is ook uit 2007, The girl next door. Ik kan het verhaal eigenlijk niet nog een keer aanzien, maar ben wel benieuwd welke beter is. Deze is dus met Ellen Page.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_58363091
There will be Blood

Een leuk verhaal, een toffe sfeer, en ik vond de hoofdpersoon ook nogal indrukwekkend. Jammer is alleen dat de film zooo lang uitgesmeerd is. Het kan er ook mee te maken hebben dat ik hem laat op de avond ging kijken.

Ik had gewoon echt moeite om met m'n hoofd erbij te blijven, en dat vond ik best jammer. Wel grappig om die ene jongen uit Little Miss Sunshine zo te zien.

45/56

2001: A Space Odyssey

Jezus, wat zag ie er mooi uit! Ik kon echt niet geloven dat de film uit 1968 komt. Ook het indrukwekkende gespeel met de zwaartekracht en het realistische toekomstbeeld (alhoewel 2001 er jammergenoeg niet zo uitzag).

Grappig om te zien hoe mobieltjes en internet enzo niet direct verwacht waren

De Stargate scene zag er ontzettend gaaf uit in ieder geval, al was ie wel wat langdradig.

Probleem bij mij is dus ook dat het verhaal van de monolieten zelf bijna onbevatbaar symbolisch is. Ik zat ook echt zo toen de film was afgelopen, maar wel heel erg onder de indruk.

32/36
pi_58364463
National Treasure 2

Zelfde als deel een, alleen nu geen Sean Bean, maar een Ed Harris die de badguy speelt. De familienaam van de schatjagers Gates is weer in gevaar omdat iemand naar voren komt met het bewijs dat grootpapa Gates iets te maken had met vermoorden van Lincon. Aan dat bewijs zat een schat vast, en die moet natuurlijk met allerlei raadseltjes en puzzeltjes opgespoord worden door in te breken op de meest ontoegankelijke plekken. Weer heerlijk vergezocht, veel actie en flauwe humor. Leuk voor een flauwe zondagavond als je niet te veel wil nadenken.

Cijfer: 6
Imdb: 6,7
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_58366254
Van de week The bank job gezien, ondanks dat ik films met Jason Statham altijd zeer vermakelijk vind vond ik deze wat tegenvallen. Voor zijn doen te weinig actie en de film was dan ook wat te lang vond ik.

6/10
  maandag 28 april 2008 @ 22:45:34 #39
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_58369318
P.S. I Love you (2007)
Holly (Hilary Swank) is een weduwe die haar verdriet verwerkt van het verlies van haar man. Vanaf haar 30ste krijgt ze steeds een brief of een pakketje wat hij heeft opgesteld in het vooruit. Om haar leven weer op het gareel te krijgen. Op zich is het wel een aardig romantische drama. Hilary is altijd wel sterk in het overeind houden van een karakter.

cijfer 6.5 / imdb 6.9
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_58370725
Teeth (2007)

Film over een meisje die erachter komt dat ze een paar tanden heeft op een aparte plaats .
De film begint wat langzaam, zitten een paar zeer mooie en bloederige scenes bij die ik niet snel zal vergeten en ook aardige humor in de film. 7/10
  dinsdag 29 april 2008 @ 00:19:56 #41
16701 scanman01
Today's a good day
pi_58371801

Cut off (2006)
Film over een rijk meisje dat van de ene op de andere dag geen geld meer krijgt van haar rijke vader en het dus alleen moet zien te redden. Samen met haar vriend besluit ze een overval te plegen.
Beetje flauwe film eigenlijk, vol met idiote en onlogische verwikkelingen.

Cijfer: 5,0
pi_58371820
quote:
Op zondag 27 april 2008 16:04 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

und
ontroerend
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  dinsdag 29 april 2008 @ 00:24:18 #43
16701 scanman01
Today's a good day
pi_58371884

Shawshank Redemption (1994)
Frank Darabont regisseerde deze verfilming van een boek van Stephen King. Een prachtig verhaal over vriendschap die ontstaat binnen de muren van de shawshank gevangenis, waar de bewakers nog optreden met harde hand. Hoofdpersonage is Andy (Tim Robbins), onschuldig veroordeeld voor de moord op zijn vrouw en haar minnares. In de gevangenis ontmoet hij Red (Morgan Freeman) en er ontstaat een bijzondere band tussen de twee.

Cijfer: 8,0
  dinsdag 29 april 2008 @ 02:50:11 #44
16701 scanman01
Today's a good day
pi_58373432

30 going on 30
Een echte, zogenaamde 'chick-flick'. Deze film zou ik dus in principe niet leuk moeten vinden, maar niets is minder waar. Het is in z'n genre een prachtige film met mooie hoofdrollen van Jennifer Garner (die ik voor het laatst heb gezien in 'Juno') en Mark Ruffalo. Volgens velen mag je de vergelijking met 'Big' niet maken, maar toch heeft het er wel vrij veel van weg. Vaak heb ik met dit soort films dat een film al snel iets te lang duurt, maar deze had nog wel even door mogen gaan eigenlijk. En dat is positief. Beoordeling in zijn genre:

Cijfer: 8,0
  dinsdag 29 april 2008 @ 02:58:47 #45
201361 pepu
Op de konijnen af= lekker?
pi_58379074
Wat vond je van Der untergang? Beetje een youtube linkje er neer zetten kan iedereen.
pi_58379292
Juno

Een komedie over een tienermeisje dat ongewenst zwanger raakt en daarna besluit haar kindje ter adoptie af te staan.
Ik vond het niet zo'n hele goeie film en het verbaasd me ook dat deze film zulke hoge cijfers heeft gekregen op IMDb. De eerste 15 minuten waren saai en daarna werd het verhaal wel wat beter maar nog steeds niet erg boeiend. Daarom 6/10.
pi_58379413
Afgelopen weekend een echte klassieker:

Dune

Ten opzicht van de moderne technieken is er echt niks aan qua special effects, maar het verhaal is des de rijker. Overigens de lange versie gekeken, digitally remastered directors cut, duurde ruim 2 1/2 uur, dus geduldig zitten
pi_58379603
Run Fatboy Run

Engelse film over man die de zenuwen krijgt als zijn vrouw zwanger voor het altaar staat en weg rent. Vijf jaar later krijgt zij een nieuwe sportieve vriend en de ex wil om zich te bewijzen een marathon lopen.
Vrij standaard film. Toch heb ik een paar keer om briljante grappen gelachen. Dit is een ideale film voor een gare zondagmiddag of maandagavond.

Cijfer: 6,5

Rise of the footsoldier
Op de hoes beweren ze harder en grover te zijn dan Green Street Hooligan en Football Factory. Dat klopt. het geweld is over the top in beeld gebracht. Maar beide films zijn stukken beter. Het verhaal bevat een te grote periode en het hoofdpersonage wordt totaal niet uitgediept. Sterker nog hij komt bijna niet in beeld. Teveel andere personages en een te groot tijdvlak verpestten het. Er word een goed sfeertje neer gezet, maar helaas slaat het verder de plank totaal mis. Overigens een van de eerste keeer dat ik op TV een goede verfilming zie van het inslaan van een XTC-pil. Door deze scene krijgt de film 2 punten meer!

Cijfer: 4,0
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_58379605
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 13:33 schreef iamredleader het volgende:
Afgelopen weekend een echte klassieker:

Dune

Ten opzicht van de moderne technieken is er echt niks aan qua special effects, maar het verhaal is des de rijker. Overigens de lange versie gekeken, digitally remastered directors cut, duurde ruim 2 1/2 uur, dus geduldig zitten
Alhoewel die film veel gaten in het verhaal slaat(zoals die sonic devices, wat een BULLSHIT ) vind ik dat die film de "eyrie" sfeer ontzettend goed neerzet door de rare techniek en manier van filmen. Erg leuke film.

Overigens krijgt de "personal shield" van mij de nominatie voor meest slechte special effect ooit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')