Kan je aub inhoudelijk over Marco van Basten praten en dus niet offtopic gaan!quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:40 schreef Tennessee het volgende:
de vorige was nog niet eens vol en de fok-kleuters hebben al twee nieuwe geopend... stoer hoor!
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:42 schreef Tennessee het volgende:
[..]
kan jij je dan gedragen als de volwassen vent die je zegt te zijn inplaats van een dreinerig kind?
quote:
Waarom verwacht je dan dat Van Basten persee EK wordt? Dat is dan een oneerlijke verwachting en eis.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:40 schreef sjimz het volgende:
Tennessee, jij zegt dat Roemenie wordt verslagen op basis van kwaliteiten.
Dat was helaas tijdens de kwalificatie reeks niet te zien.
Ik verwacht het helemaal niet, ik hoop het alleen.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:57 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Waarom verwacht je dan dat Van Basten persee EK wordt? Dat is dan een oneerlijke verwachting en eis.
Nee, je eist het.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:00 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik verwacht het helemaal niet, ik hoop het alleen.
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:18 schreef M0NTANA het volgende:
Wanneer doet Marco van Basten het goed, volgens jullie? Als hij komend EK de groepsfase overleeft? Als hij derde wordt in de groep? De kwartfinale haalt? Of alleen als we Europees kampioen worden?
quote:
Ik eis het niet hoor, dat maak je er zelf van.quote:
Lijkt me een terechte eis, z'n beleid wordt altijd verdedigd met het excuus dat hij presteert. Nou dan moet hij ook gewoon presteren. Het slaapverwekkende voetbal maakt volgens sommigen niks uit als hij presteert. Nou, slaapverwekkend is het voetbal geweest, als de prestatie dan ook nog wegvalt heeft hij eigenlijk niks over, en dus ook niet goed gepresteerd.quote:
Dus jouw criterium voor een goede coach is Europees Kampioen worden, ongeacht omstandigheden, beschikking van spelers, scheidsrechterlijke dwalingen, betere tegenstanders? Dus Louis van Gaal, Advocaat, Hiddink, Rijkaard .. Het zijn allemaal stuk voor stuk geen goede coaches? Allemaal geen Europees Kampioen geworden.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:07 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik eis het niet hoor, dat maak je er zelf van.
Ik zeg alleen dat ik dan pas vind dat Marco een goede coach is.
Maar aangezien ik toch totaal geen verwachtingen heb kan ik dus veilig blijven vinden dat Marco geen geschikte bondscoach is.
Nu trek je zelf weer conclusiesquote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dus jouw criterium voor een goede coach is Europees Kampioen worden, ongeacht omstandigheden, beschikking van spelers, scheidsrechterlijke dwalingen, betere tegenstanders? Dus Louis van Gaal, Advocaat, Hiddink, Rijkaard .. Het zijn allemaal stuk voor stuk geen goede coaches? Allemaal geen Europees Kampioen geworden.
Omdat ik Nederland in de juiste samenstelling reken tot de betere landen van Europa.quote:Maar hoe kan je uberhaupt van iemand waar je geen verwachtingen van hebt pas zeggen dat hij goed is, wanneer hij de laatste horde voldoet? Dan zou hij toch al geslaagd zijn bij het behalen van de volgende ronde, want dat is al boven je verwachting.
Ik vind niet dat je het zo zwart wit kan stellen. Hij moet de juiste selectie maken, hij moet de juiste opstelling maken, hij moet de best mogelijke opstelling maken en hij moet zijn spelers motiveren. Daarna is hij afhankelijk van of Van Persie die bal wel goed voorlegt en van Nistelrooy de bal ook afmaakt. Daarna is hij afhankelijk of van der Sar die bal wel tegenhoudt, nadat Heitinga is uitgespeeld. Daarna is hij afhankelijk van een grensrechter die wel of geen buitenspel ziet.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:11 schreef Solstice het volgende:
[..]
Lijkt me een terechte eis, z'n beleid wordt altijd verdedigd met het excuus dat hij presteert. Nou dan moet hij ook gewoon presteren. Het slaapverwekkende voetbal maakt volgens sommigen niks uit als hij presteert. Nou, slaapverwekkend is het voetbal geweest, als de prestatie dan ook nog wegvalt heeft hij eigenlijk niks over, en dus ook niet goed gepresteerd.
De best mogelijke opstelling maken en spelers motiveren doet hij al niet, dus blijft over het presteren. Valt dat weg, valt zijn hele bestaansrecht als coach weg. Dankzij zijn beleid op elk gebied heeft hij het ernaar gemaakt dat hij gewoon de finale moet halen, en het liefst winnen als rechtvaardiging voor de afgelopen jaren.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:18 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je het zo zwart wit kan stellen. Hij moet de juiste selectie maken, hij moet de juiste opstelling maken, hij moet de best mogelijke opstelling maken en hij moet zijn spelers motiveren. Daarna is hij afhankelijk van of Van Persie die bal wel goed voorlegt en van Nistelrooy de bal ook afmaakt. Daarna is hij afhankelijk of van der Sar die bal wel tegenhoudt, nadat Heitinga is uitgespeeld. Daarna is hij afhankelijk van een grensrechter die wel of geen buitenspel ziet.
Ten tweede, je zit ondanks of dankzij of whatever wel in een poule met Frankrijk, Italie en Roemenie. Het zou niet wereldschokkend zijn wanneer je er niet doorheen kan komen. Hoe je dat beoordeelt en kwalificeert zal afhangen van de manier waarop. Ik denk dat Marco van Basten meer krediet zal krijgen wanneer hij met goed spel en ongelukkige resultaten uitgeschakeld wordt in de poulefase of eerste knockout ronde, dan wanneer hij met enorm slecht voetbal, maar elke keer op penalties en geluk de finale zal bereiken.
Nou ja, ik doe het met de feiten die jij geeft. Als jij het zo zwart/wit en kort en bondig stelt, dan kan ik niets anders doen dan zo'n conclusie trekken.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:16 schreef sjimz het volgende:
[..]
Nu trek je zelf weer conclusies, dat lukt je wel aardig moet ik zeggen.
Maar niet zo goed om te verwachten of eisen dat je Europees Kampioen wordt. Nederland zou inderdaad, ongeacht spelers en coach, altijd minimaal de kwartfinale moeten bereiken met een degelijke winstmogelijkheid op de halve finale. De halve finale zou het uitgangspunt moeten zijn. Maar daarna.. Het hangt dan van zoveel factoren af.quote:[..]
Omdat ik Nederland in de juiste samenstelling reken tot de betere landen van Europa.
Een samenstelling die er onder Van Basten nog niet is uitgekomen, maar hoop doet leven.
Hier ben ik het wel mee eens.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:11 schreef Solstice het volgende:
[..]
Lijkt me een terechte eis, z'n beleid wordt altijd verdedigd met het excuus dat hij presteert. Nou dan moet hij ook gewoon presteren. Het slaapverwekkende voetbal maakt volgens sommigen niks uit als hij presteert. Nou, slaapverwekkend is het voetbal geweest, als de prestatie dan ook nog wegvalt heeft hij eigenlijk niks over, en dus ook niet goed gepresteerd.
Het kan natuurlijk ook dat de "kleintjes" gewoon elk jaar sterker worden... De "andere grote landen" hebben deze kwalificatie óók niet alles met 4-0 gewonnen, in tegendeel zelfs...quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:51 schreef Gordon_Shumway het volgende:
...Het was niet zo dat als Nederland tegen Albanie speelde je er eens goed voor ging zitten en je werd getrakteerd op een 4-0 overwinning...
D'r zijn ondertussen wel 30 landen die meer goals dan ons hebben gemaakt. En een groot deel van die landen heeft geen spelers in de klasse, Seedorf, v. Persie, v.d. Vaart, v. Nistelrooij.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:16 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook dat de "kleintjes" gewoon elk jaar sterker worden... De "andere grote landen" hebben deze kwalificatie óók niet alles met 4-0 gewonnen, in tegendeel zelfs...
Noord-Ierland bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:26 schreef Solstice het volgende:
[..]
D'r zijn ondertussen wel 30 landen die meer goals dan ons hebben gemaakt. En een groot deel van die landen heeft geen spelers in de klasse, Seedorf, v. Persie, v.d. Vaart, v. Nistelrooij.
je vergeet;quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:22 schreef Gordon_Shumway het volgende:
...
Portugal: 3-0 en 2-0 tegen Azerbeidzjan, 3-0 Kazachstan, 4-0 Belgie.
Zijn toch cijfers die meer overtuigen, vooral tegen Belgie want die andere landen stellen niet zoveel voor.
...
Neemt niet weg dat ook Portugal onder die 30 landen valt die meer dan ons gescoord hebben.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:31 schreef Tennessee het volgende:
[..]
je vergeet;
Finland - Portugal 1-1
Polen - Portugal 2 - 1
Servië - Portugal 1 - 1
Armenië - Portugal 1 - 1
Portugal - Polen 2 - 2
Portugal - Servië 1 - 1
en Portugal - Finland 0 - 0
Dat is één van onze argumenten ja.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:58 schreef Tennessee het volgende:
is dat nu jullie argument? dat er landen zijn die meer hebben gescoord dan Nederland?
is dat dan ineens géén scorebordjournalistiek, waar jullie zo'n hekel aan hebben?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:59 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Dat is één van onze argumenten ja.
Nee. Wil je dat ik het uitleg?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:00 schreef Tennessee het volgende:
[..]
is dat dan ineens géén scorebordjournalistiek, waar jullie zo'n hekel aan hebben?
We zullen het zien in juni... dit soort vergelijkingen van wie er nou beter is, Albanië, Servië, Slovenië of Finland schiet volgens mij niet echt op...quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:33 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Vind ik over het algemeen betere landen dan Wit-Rusland, Albanie, Luxemburg, Slovenie. Zeker Servie, Polen schat ik hoger in, en Finland wint ook van Albanie en Luxemburg.
Ok, dan hoop ik dat je honger voorgoed is gestild.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:06 schreef Tennessee het volgende:
[..]
nee, liever niet, ik heb voorlopig weer even mijn buik vol van jou en je vriendjes...
Dat klopt wel ja, dat is wel gokwerk.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:08 schreef Tennessee het volgende:
[..]
We zullen het zien in juni... dit soort vergelijkingen van wie er nou beter is, Albanië, Servië, Slovenië of Finland schiet volgens mij niet echt op...
Precies - daarom is uiteraard de topictitel letterlijk genomen je reinste lachwekkende kolder geworden natuurlijk, maar goed het is een leuke reeksquote:Op vrijdag 25 januari 2008 22:34 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Het ligt eraan of je voor resultaat gaat (wat op het laatst ook niet meer zo heel goed was) of voor mooi voetbal. Maar aangezien men voor resultaat gaat blijft ie gewoon.
Ook logisch, je ontslaat niet iemand na 3,5 jaar een half jaar voor het EK
Het is een groep van één man geloof ik.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:16 schreef Tennessee het volgende:
het is traditie geworden voor een bepaalde groep mensen terwijl er een andere groep mensen is die zich er aan stoort... Van die laatste groep heb ik geloof ik de grootste bek...
Vind je dat belangrijk, hoeveel mensen het met me eens zijn? Zou je je anders opstellen als er meer mensen het me eens zouden zijn?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:17 schreef EnGCatjuh het volgende:
...
Het is een groep van één man geloof ik.
...
Zou dat misschien ook voor een deel te maken kunnen hebben met het negatieve commentaar bij de wedstrijden? Zelf irriteer ik me daar meer aan dan aan het spel.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 22:21 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ik vond het in het begin zeker geen fout van de KNVB, toen was het voetbal ook nog gewoon 90 minuten goed te doen. Nu voelt het als een verplichting en zit ik de 90 minuten niet meer uit zonder te zappen
Dankjewel Remlofquote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:26 schreef remlof het volgende:
Ik ben het wel met je eens Tennessee, maar door er steeds weer over te beginnen roep je weer reacties op en wordt dit topic verneukt. Discussieer hier gewoon inhoudelijk over Van Basten als coach van het nederlands elftal aub.
Ik ben dat ook met je eens, dat we, zeker de laatste kwalificatie, te weinig hebben gescoord. En dat is misschien wel ons zwakste punt... Ik weet niet waar het aan ligt, maar tot nu toe hebben we, op die éne wedstrijd tegen Portugal ná, wél genoég gescoord. Als dat zo de rest van de wedstrijden onder Van Basten zo blijft, dat we genoeg scoren en niet te veel tegendoelpunten krijgen, dan gaan we ver komen van de zomer, en wie weet nog met mooi voetbal ook... Zelf heb ik liever dat we met lelijk voetbal de finale winnen dan dat we er met mooi voetbal in de eerste ronde uitliggen, nu we ons hebben gekwalificeert.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:39 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Dat klopt wel ja, dat is wel gokwerk.
Maar ik blijf erbij dat je met spelers als Ruud, Robin, Rafael, Wesley, Clarence vaker dan 15 keer moet scoren. Het zijn allemaal aanvallend sterke spelers, die redelijk tot vaak scoren bij hun club en daar erg belangrijk zijn. Ligt het aan Marco dat dit bij Oranje niet lukt?
Als zelfs Georgie vaker scoort.
lolquote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:47 schreef VoreG het volgende:
Nederland wordt gewoon Europees Kampioen en dan krijgen we de komende 10 jaar van Tennessee (die dan inmiddels al bijna 50 is!) te horen dat hij gelijk had.
Wat een heerlijke zomer gaat dit worden.
Dat we te weinig gescoord hebben was gewoon een tegenargument van mij, omdat jij zo gek bent op die cijfertjes. De grootste reden voor mij om hem eruit te willen is nog steeds het verschrikkelijk slechte spel, de manier van omgaan met mensen en het selectie en opstellingsbeleid. Dat er 30 landen qua goals voor ons geëindigd zijn was puur om aan te tonen dat het ook statistisch gezien niet alleen hosanna is. De 2e plek in de poule is misschien een andere mooie statistiek.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:48 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik ben dat ook met je eens, dat we, zeker de laatste kwalificatie, te weinig hebben gescoord. En dat is misschien wel ons zwakste punt... Ik weet niet waar het aan ligt, maar tot nu toe hebben we, op die éne wedstrijd tegen Portugal ná, wél genoég gescoord. Als dat zo de rest van de wedstrijden onder Van Basten zo blijft, dat we genoeg scoren en niet te veel tegendoelpunten krijgen, dan gaan we ver komen van de zomer, en wie weet nog met mooi voetbal ook... Zelf heb ik liever dat we met lelijk voetbal de finale winnen dan dat we er met mooi voetbal in de eerste ronde uitliggen, nu we ons hebben gekwalificeert.
quote:Op zaterdag 26 januari 2008 10:48 schreef Solstice het volgende:
[..]
Dat we te weinig gescoord hebben was gewoon een tegenargument van mij, omdat jij zo gek bent op die cijfertjes. De grootste reden voor mij om hem eruit te willen is nog steeds het verschrikkelijk slechte spel, de manier van omgaan met mensen en het selectie en opstellingsbeleid. Dat er 30 landen qua goals voor ons geëindigd zijn was puur om aan te tonen dat het ook statistisch gezien niet alleen hosanna is. De 2e plek in de poule is misschien een andere mooie statistiek.
Qua resultaat is dat een waarheid die staat als een huis, qua veldspel niet helemaal want er werd toen niet eens zo slecht gespeeld. Alleen op de momenten dat Nederland er moest staan stonden ze niet en dat kan je Van Gaal ook aanrekenen.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 10:56 schreef Tennessee het volgende:
[..]
. Dat het allemaal hosanna is hoor je mij ook niet zeggen, maar het gaat in ieder geval beter dan onder Van Gaal denk ik...
Het was ontopic, want Tennessee gebruikte de TT als argument dat de stemming negatief was. Mogen de posts weer terug?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 10:19 schreef venomsnake het volgende:
Hele ros posts verwijderd. Ook HIER gaan we niet meer verder lullen over de TT, de OP en het postgedrag van Montana, Sjimz Tennessee, EnGCatjuh etc.
Gewoon over Marco van Basten nu!!
- niet slechter dan onder Advocaat: men verwacht meer vvan het NLs elftal dan realistisch is. Vergelijk met het spel van ander teams die kwalitatief gelijk/beter geacht moeten worden - dat is in de kwalificatie ook niet echt top - kortom: de verwachting van nationale eltallen is in 95% van de gevallen slechter dan wat je er van te voren van hoopt en dat heeft weinig met MvB te maken.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 10:48 schreef Solstice het volgende:
[..]
De grootste reden voor mij om hem eruit te willen is nog steeds het
- verschrikkelijk slechte spel,
- de manier van omgaan met mensen
- het selectie en opstellingsbeleid.
Een bal over de grond inspelen naar het middenveld is al te veel gevraagd op het moment. Dat vind ik echt diepbedroevend, en onder Advocaat was dat echt niet zo. Zoiets simpels mag je zeker wel verwachten van Oranje, landen als Ierland, Schotland en een hele pleur nog mindere landen lukt het wel. Over het vorige EK ben ik verder ook helemaal niet ontevreden.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:24 schreef Doc het volgende:
[..]
- niet slechter dan onder Advocaat: men verwacht meer vvan het NLs elftal dan realistisch is. Vergelijk met het spel van ander teams die kwalitatief gelijk/beter geacht moeten worden - dat is in de kwalificatie ook niet echt top - kortom: de verwachting van nationale eltallen is in 95% van de gevallen slechter dan wat je er van te voren van hoopt en dat heeft weinig met MvB te maken.
- MvB zal niet de makkelijkste zijn, maar uiteindelijk komt hij er met iedereen uit behalve die ander MvB - maar ook dat lijkt me geen makkelijk mannetje. Aan de andere kant wist Frankrijk ook het prima te doen zonder de goede voetballers (maar lastige mannen) Cantona en Ginola. Dat is voor de balans van het elftal soms nodig
- dat laatste is juist de laatste jaren steeds stabieler en logischer dan in de eerste jaren ...
Het geheugen is iets heel wonderlijks blijkbaar, want onder Advocaat was het niet beter. Onder zijn leiding is er maar een wedstrijd echt goed gespeeld, namelijk tegen Schotland thuis. Maar dat wel nadat de Schotland uit wedstrijd een drama was. De wedstrijd voor het EK, thuis tegen Ierland wat echt drama was (MvB deed het beter tegen ierland uit ...), was een van de ergste wedstriijden die ik gezien heb. Op het EK werd maar een wedstrijd gewonnen (in 90 minuten), namelijk tegen Letland, en het was dankzij het feit dat Tsjechie deed wat het moest doen dat ze de volgende ronde haalde. En onderuit tegen dezelfde tegenstander als MvB.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 17:14 schreef Solstice het volgende:
Een bal over de grond inspelen naar het middenveld is al te veel gevraagd op het moment. Dat vind ik echt diepbedroevend, en onder Advocaat was dat echt niet zo. Zoiets simpels mag je zeker wel verwachten van Oranje, landen als Ierland, Schotland en een hele pleur nog mindere landen lukt het wel. Over het vorige EK ben ik verder ook helemaal niet ontevreden.
Welke studie is dat? Just curious.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 17:14 schreef Solstice het volgende:
Dat hij niet de makkelijkste is klopt helemaal, dat het een volslagen idioot op het gebied van mentale voorbereiding is nog meer. Heb d'r zelf in korte tijd door studie aardig wat kijk opgekeken, en de grofste fouten zijn op dat gebied al gemaakt. Verder is hij juist helemaal niet realistisch, van MvB en Cocu wordt verwacht dat ze de bal veroveren de aanval opzetten en hem ook zelf nog even inschieten, terwijl Sneijder een heel WK maar wat aan kan klooien en dan alsnog een 7 krijgt van Bassie. Balans in het elftal heeft deze man sowieso nog nooit van gehoord anders zette hij geen spelers die al geen actie hebben, of alleen een actie binnendoor op de buitens. v. Bommel is juist bij elke club waar hij speelde een balans-speler geweest, net als Edgar "we roepen Wouters ook niet meer op" Davids trouwens.
Het was wel via een voorzet van Urby - die ook als middenvelder ingezet wordt - dat NL van Albanie won. Grappig trouwens dat wat ik anderhalf jaar geleden al riep en bestreden werd nu gemeengoed geworden in: dat Urby een slechte verdediger is. Seedorf speelt toch? Als het aan mij lag Davids ook, maar hey, ik hoef die jongens niet tot een team te vormen.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 17:14 schreef Solstice het volgende:
Dat laatste is redelijk onzin, een speler die Ajax eigenhandig bijna een tiental goals heeft gekost wordt nog steeds opgeroepen terwijl de Cler steeds afvalt. Bankzitters van HSV en Ajax worden verkozen boven gerenommeerde krachten als Davids en Seedorf, die er na een promotiecampagne trouwens dan uiteindelijk toch bijgekomen is. D'r wordt een systeem gespeeld waar geen adequate spelers voor opgeroepen worden. 4-3-3 met buitens speel je normaal gesproken toch zoals de naam al doet vermoeden met buitens.
Onder Advocaat werden de middenvelders nog regelmatig gevonden en de bal niet blind naar voren geroeid. Ik zeg nergens dat het geweldig was onder Advocaat, maar d'r werd wel veel beter samengespeeld. En ja, ik vind wel dat het onder Advocaat beter was. Smaken verschillen blijkbaar. Die wedstrijden tegen Ierland zijn natuurlijk helemaal geen vergelijk, zet de spelers van toen en onder v. Basten bij Ierland eens naast elkaar.quote:Op zondag 27 januari 2008 09:45 schreef Doc het volgende:
Het geheugen is iets heel wonderlijks blijkbaar, want onder Advocaat was het niet beter. Onder zijn leiding is er maar een wedstrijd echt goed gespeeld, namelijk tegen Schotland thuis. Maar dat wel nadat de Schotland uit wedstrijd een drama was. De wedstrijd voor het EK, thuis tegen Ierland wat echt drama was (MvB deed het beter tegen ierland uit ...), was een van de ergste wedstriijden die ik gezien heb. Op het EK werd maar een wedstrijd gewonnen (in 90 minuten), namelijk tegen Letland, en het was dankzij het feit dat Tsjechie deed wat het moest doen dat ze de volgende ronde haalde. En onderuit tegen dezelfde tegenstander als MvB.
Het is dus volkomen kolder te beweren dat het allemaal beter was onder Advocaat beter was.
Mentale training en coaching in het voetbal van Maaskant en Chin. Hun boek is online te verkrijgen, wel een aanrader op zich. Heb me ook verdiept in de Mindset methode, die meer op het tennis gericht is, maar je in principe op elke sport kunt toepassen. En wil nog een studie gaan doen van de methode van Marcel Lukassen van sportpartners, moet daar nog even voor sparen.quote:Welke studie is dat? Just curious.
Ik zet het wat zwaar aan, daar heb je gelijk in. Maar wat v. Basten wel zei was dat het hun schuld was dat Sneijder niet functioneerde(wat hij in het begin en eigenlijk nu nog niet eens toe wilde geven). Het was blijkbaar niet zijn schuld dat Sneijder i.p.v. zich met de aanval te bemoeien nu ineens de taak had spelers als Deco en Riquelme te verdedigen.quote:In je voorbeeld overdijf je met wat Marco vroeg van MvB en Cocu. Maar het zou kunnen dat hij iets meer van hen verwachtte omdat zij meer ervaren spelers waren. Daarnaast hebben zijn buitenspelers al heel regelmatig bij hun clubs als buitenspeler gefungeerd dus heel vreemd is dat niet.
Dat vind ik dan meer een diskwalificatie van de rest van het team, en van Albanië, dat een speler die zo slecht in vorm is toch beslissend weet te zijn. Dat Urby een slechte verdediger is roep ik ook al van voor het eerste jeugd-EK onder Foppe. En zo zijn d'r meer. Seedorf speelt nu eindelijk na een lobby van hemzelf en de media, maar is over het algemeen nog niet verder gekomen dan af en toe eens 5/10 minuten invallen. Maar in het seizoen 2006/2007 was Seedorf bijvoorbeeld ook al verschrikkelijk goed, en werd hij niet opgeroepen. Dat je je fysiek sterkere spelers, waaronder Davids, maar dus ook v. Bommel en Seedorf van je afgekeerd hebt breekt je trouwens op, want zelfs Luxemburg steekt tegenwoordig ons middenveld al met twee vingers in de neus over.quote:Het was wel via een voorzet van Urby - die ook als middenvelder ingezet wordt - dat NL van Albanie won. Grappig trouwens dat wat ik anderhalf jaar geleden al riep en bestreden werd nu gemeengoed geworden in: dat Urby een slechte verdediger is. Seedorf speelt toch? Als het aan mij lag Davids ook, maar hey, ik hoef die jongens niet tot een team te vormen.
Dat ben ik dan niet met je eens.quote:De resultaten van MvB zijn voldoende goed om hem niet te ontslaan voor zijn selectie keuzes.
Dat doet hij nu al 3,5 jaar, dus zo vreemd is dat niet dat hij dat de laatste wedstrijden ook doet. Terugkerende fout die je trouwens ziet is dat hij allemaal "voetballende" spelers opstelt, en boven dat allemaal spelers die naar binnen trekken. Materazzi, Cannavaro, Pirlo, Gattuso, Thuram, Gallas, Vieira en Makelele zien je al komen.quote:BTW, de laatste wedstrijden heeft hij gespeeld zonder echt met buitenspelers gespeeld te hebben.
Ik denk dat we het simpelweg over een aantal zaken oneens zijn, Niets mis mee. Smaken verschillen inderdaad. Zo verbaas ik me dat jij het onder Advocaat beter vond (zowel qua resutaten als qua spel - veel verwarring omtrent de opstelling/tactiek - zie ik dat echt niet en volgens mij waren de beschikbare spelers onder Advocaat kwalitatief beter - we hadden toen tenminste nog verdedigers). Maar in deze discussie is het niet zo dat iemand hier absoluut gelijk heeft denk ik eerlijk gezegd.quote:Op zondag 27 januari 2008 10:03 schreef Solstice het volgende:
...
Ik denk dat we in ieder geval wel mogen vaststellen dat er niemand meer is die vind dat Van Basten ontslagen zou moeten worden... Wat mij betreft dus tijd voor een nieuwe titel, maar dat is geen nieuws...quote:Op zondag 27 januari 2008 12:46 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik denk dat we het simpelweg over een aantal zaken oneens zijn, Niets mis mee....
Laten we het daar maar op houden inderdaad. Daarmee is deze discussie voor mij ook af, want ook al wordt van Basten kampioen of in de eerste ronde uitgeschakeld, is het nog steeds subjectief of hij het goed gedaan heeft of niet. @Tennessee ik vind nog steeds dat hij ontslagen moet worden, dus dat gaat niet op denk ik. Maar ik denk dat ik me hierna ook niet meer laat zien in deze threadreeks, al heb ik dat ook al eerder gedacht. In ieder geval voor de volgers, succes gewenst het komende EK.quote:Op zondag 27 januari 2008 12:46 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik denk dat we het simpelweg over een aantal zaken oneens zijn, Niets mis mee. Smaken verschillen inderdaad. Zo verbaas ik me dat jij het onder Advocaat beter vond (zowel qua resutaten als qua spel - veel verwarring omtrent de opstelling/tactiek - zie ik dat echt niet en volgens mij waren de beschikbare spelers onder Advocaat kwalitatief beter - we hadden toen tenminste nog verdedigers). Maar in deze discussie is het niet zo dat iemand hier absoluut gelijk heeft denk ik eerlijk gezegd.
quote:Op zondag 27 januari 2008 13:28 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik denk dat we in ieder geval wel mogen vaststellen dat er niemand meer is die vind dat Van Basten ontslagen zou moeten worden... Wat mij betreft dus tijd voor een nieuwe titel, maar dat is geen nieuws...
Met een andere bondscoach zullen we tijdens EK beter presteren, dus ben nog altijd voor ontslag, ook al weet ik dat de kans op het winnen van de Staatsloterij groter is.quote:Op zondag 27 januari 2008 13:28 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik denk dat we in ieder geval wel mogen vaststellen dat er niemand meer is die vind dat Van Basten ontslagen zou moeten worden... Wat mij betreft dus tijd voor een nieuwe titel, maar dat is geen nieuws...
Je roept in ieder geval niet meer dat je de meerderheid vertegenwoordigd, dat is vooruitgang!quote:Op zondag 27 januari 2008 18:00 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Met een andere bondscoach zullen we tijdens EK beter presteren, dus ben nog altijd voor ontslag, ook al weet ik dat de kans op het winnen van de Staatsloterij groter is.
Helaas is dat gedelete maar Catjuh zei gisteren dat het de titel van de "MvB als persoon"-topic is... ik reageerde daarop door te zeggen dat het de titel van de gemergde "MvB als Bondscoach" en de "MvB moet ontslagen worden"-topics is... verder is er ook nog de Marco van Basten als speler topicquote:Op zondag 27 januari 2008 15:33 schreef Doc het volgende:
...
De titel is inhoudelijk natuurlijk twijfelachtig, maar Fok!-technisch volkomen verantwoord
Daar ben ik niet zo zeker van, binnen een half jaar hier een team van maken gaat lastig wordenquote:Op zondag 27 januari 2008 18:00 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Met een andere bondscoach zullen we tijdens EK beter presteren
Het "MvB als Bondscoach-" en het "MvB moet ontslagen worden-"topic gaan beide over Marco van Basten de (bonds)coach. Daarnaast is er een topic over de speler Marco van Basten, dat kan gewoon separaat blijven lopen (alhoewel het geen stormlooptopic is zo te zienquote:Op zondag 27 januari 2008 19:14 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Helaas is dat gedelete maar Catjuh zei gisteren dat het de titel van de "MvB als persoon"-topic is... ik reageerde daarop door te zeggen dat het de titel van de gemergde "MvB als Bondscoach" en de "MvB moet ontslagen worden"-topics is... verder is er ook nog de Marco van Basten als speler topic
Kan iemand nou uitleggen hoe het in werkelijkheid zit, of is dat dan weer verboten?
Euh, nee, sorry, dat klopt niet... Het Marco van Basten als bondscoach topic zal in principe stoppen na de EK van de zomer, tenzij er mensen over zijn bondscoachschap na willen babbelen. Dat de "Marco van Basten moet ontslagen worden"-reeks ná de EK gewoon doorgaat als hij clubcoach is geworden is al vaker gezegd... Dat zijn volgens mij dus écht verschillende topics, ze zijn in ieder geval op verschillende tijdstippen begonnen met allebei een heel ander uitgangspunt... Én ze hebben een andere telling... Maar dus vooral een ander onderwerp...quote:Op zondag 27 januari 2008 19:43 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Het "MvB als Bondscoach-" en het "MvB moet ontslagen worden-"topic gaan beide over Marco van Basten de (bonds)coach...
Het Marco van Basten als bondscoach topic is gewoon hetzelfde als het Marco van Basten topic. Dan kan je misschien net zo goed het Marco van Bastens als coach van Milan topic openen. Of van Ajax. of waar hij ook heengaat. Het blíjft het Marco van Basten topic.quote:Op zondag 27 januari 2008 19:50 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Euh, nee, sorry, dat klopt niet... Het Marco van Basten als bondscoach topic zal in principe stoppen na de EK van de zomer, tenzij er mensen over zijn bondscoachschap na willen babbelen. Dat de "Marco van Basten moet ontslagen worden"-reeks ná de EK gewoon doorgaat als hij clubcoach is geworden is al vaker gezegd... Dat zijn volgens mij dus écht verschillende topics, ze zijn in ieder geval op verschillende tijdstippen begonnen met allebei een heel ander uitgangspunt... Én ze hebben een andere telling... Maar dus vooral een ander onderwerp...
Nou, er is toch ook de Marco van Basten als speler topic ?quote:Op zondag 27 januari 2008 19:58 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Het Marco van Basten als bondscoach topic is gewoon hetzelfde als het Marco van Basten topic. Dan kan je misschien net zo goed het Marco van Bastens als coach van Milan topic openen. Of van Ajax. of waar hij ook heengaat. Het blíjft het Marco van Basten topic.
Ze zijn op andere tijdstippen begonnen, maar zijn gemerged door de FA's, dus dat betekent dat ze één zijn. Dat topicnummer zegt niet gek veel. Onderwerp is ook hetzelfde: Marco van Basten. In welke functie, dat maakt niks uit. Het hoofdonderwerp blijft Marco van Basten.
Als je zo een onderscheid wil maken, moet je dat ook met clubtopics doen: Ajax, het selectiebeleid; Ajax, de trainingen; Ajax, de wedstrijden; Ajax, het bestuur, en ga zo maar door.
Komt omdat hij twee carrières heeft gehad. Een als speler, lang geleden, daarna is hij een lange tijd gestopt, en daarna is hij als coach begonnen. Als hij stopt met bondscoach zijn, dan begint hij geen nieuwe carrière.quote:Op zondag 27 januari 2008 20:00 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Nou, er is toch ook de Marco van Basten als speler topic ?
quote:Op zondag 27 januari 2008 20:02 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Komt omdat hij twee carrières heeft gehad. Een als speler, lang geleden, daarna is hij een lange tijd gestopt, en daarna is hij als coach begonnen. Als hij stopt met bondscoach zijn, dan begint hij geen nieuwe carrière.
Maar wat mij betreft mogen die topics gemerged hoor.
Waarom niet? Als de topicstarter dat vindt, dan mag hij dat.quote:Op zondag 27 januari 2008 20:03 schreef Tennessee het volgende:
[..]
En vind jij dan dat ná het EK de naam van dé Van Basten topic "MvB moet ontslagen worden" moet blijven? Ongeacht wat hij gaat doen?
Omdat er dan wellicht één of twee mensen met een hekel aan Van Basten zo'n topic zouden kunnen kapen door elke keer te zorgen dat ze de eerste zijn waardoor er een continu gevecht tussen die personen en andere personen zou kunnen ontstaan dat voor derden vervelend zou kunnen zijn?quote:
Nee hoor, dat gebeurt niet. Het is het goed recht van de TS om de TT te bepalen. Als hij een topic wil openen dat Marco van Basten #45: Wat een Hondelul heet, dan mag dat ook. Dat de rest het dan niet met de OP eens is, het zij zo. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening.quote:Op zondag 27 januari 2008 20:06 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Omdat er dan wellicht één of twee mensen met een hekel aan Van Basten zo'n topic zouden kunnen kapen door elke keer te zorgen dat ze de eerste zijn waardoor er een continu gevecht tussen die personen en andere personen zou kunnen ontstaan dat voor derden vervelend zou kunnen zijn?
Marco moet nu niet meer opstappen, daar is het nu helaas te laat voor.quote:Op zondag 27 januari 2008 20:12 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Die eeuwige discussie over de TT, de kans dat Marco alsnog voor het EK opstapt is kleiner dan dat jullie het eens worden
Dat is mooi, dat wil dus zeggen dat de titel kanslozer is dan de discussie erover!quote:Op zondag 27 januari 2008 20:12 schreef Gordon_Shumway het volgende:
... de kans dat Marco alsnog voor het EK opstapt is kleiner dan dat jullie het eens worden
Het gaat niet om of een titel op waarheid berust, of dat er en bepaalde kans bestaat, maar dat de titel de mening is van de topicstarter, die op dit forum gewoon wordt gerespecteerd. Dat je het daar mee eens bent, dat kan, maar dat is jouw probleem. Daar ontwikkel je normaal gesproken een schild voor.quote:Op zondag 27 januari 2008 20:15 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Dat is mooi, dat wil dus zeggen dat de titel kanslozer is dan de discussie erover!
Leuk dat je denkt dat dat niet gebeurt, maar het herhalen van een deel van de regels is geen uitleg of onderbouwing van die stelling, zeker niet omdat ze steeds worden aangepast zoals bij dit deel weer het geval was...quote:Op zondag 27 januari 2008 20:14 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Nee hoor, dat gebeurt niet. Het is het goed recht van de TS om de TT te bepalen. Als hij een topic wil openen dat Marco van Basten #45: Wat een Hondelul heet, dan mag dat ook. Dat de rest het dan niet met de OP eens is, het zij zo. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening.
Mijn punt was dus dat zo'n titel dan gekaapt kan worden wat discussie oplevert. En dan kan je die discussie wel verbieden, maar dat vind ik dus een beetje vreemd op een discussieforum.quote:Op zondag 27 januari 2008 20:17 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Het gaat niet om of een titel op waarheid berust, of dat er en bepaalde kans bestaat, maar dat de titel de mening is van de topicstarter, die op dit forum gewoon wordt gerespecteerd....
Die discussie wordt niet verboden als het over het onderwerp gaat, niet over de TT.quote:Op zondag 27 januari 2008 20:18 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Leuk dat je denkt dat dat niet gebeurt, maar het herhalen van een deel van de regels is geen uitleg of onderbouwing van die stelling, zeker niet omdat ze steeds worden aangepast zoals bij dit deel weer het geval was...
[..]
Mijn punt was dus dat zo'n titel dan gekaapt kan worden wat discussie oplevert. En dan kan je die discussie wel verbieden, maar dat vind ik dus een beetje vreemd op een discussieforum.
hier ben ik het niet mee eens, maar aangezien we schijnbaar aan het praten zijn over een andere wijziging ga ik er verder ook even niet op in.quote:Op zondag 27 januari 2008 20:27 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Die discussie wordt niet verboden als het over het onderwerp gaat, niet over de TT.
Over dat bovenste ga ik niet door, want dat is onzin. Dat weet je net zo goed als ik. Dat jij misschien niet helemaal op de hoogte was over het reilen en zeilen op het forum, betekent niet dat de regels opeens zijn veranderd.
Advocaat kan misschien nog - afhankelijk van je smaak- de tijd zorgt dat men dat blijkbaar graag vergeet (schotland uit, ierland thuis, USA thuis, alleen direct van Letland kunnen winnen op het EK; gekloot met de tactiek etc), maar je meer verbijten onder een coach die twee maal de kwalificatie haalt dan onder een coach die dat niet haalt (Van Gaal) - dat verbaast me dan echt.quote:Op zondag 27 januari 2008 19:43 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Hoewel ik niet van mening ben dat Marco van Basten nog voor het EK moet vertrekken zal ik er ook geen traan om laten dat hij na het EK opstapt. Het spel onder zijn voorgangers is ook niet altijd even goed geweest, ik heb me echter minder zitten te verbijten dan de afgelopen jaren onder Marco van Basten. Wat dat betreft denk ik dat het tijd is voor een frisse wind. Iemand die de groep weer bij elkaar kan brengen en echt aan het voetballen krijgt. MvB heeft veel nieuwe en jonge spelers een kans gegeven, dat is lovenswaardig. De resultaten (qua scorebordjournalistiek) waren ook goed, maar ik heb nooit het idee gehad dat er een team staat. Dat er een Nederlands Elftal is dat om de prijzen (halve finale) mee kan doen.
Ik doel voornamelijk op het vertoonde spel zoals ik dat beleefd heb tijdens de regimes van beide bondscoaches.. Misschien dat het inderdaad ook wel de tijd is, heeft Van Basten de pech dat mensen na het gemiste WK onder Van Gaal, 'tegenvallend spel' onder Advocaat en nu de nieuwe 'teleurstelling' onder Van Basten het allemaal op hem 'afreageren'..quote:Op zondag 27 januari 2008 21:11 schreef Doc het volgende:
[..]
Advocaat kan misschien nog - afhankelijk van je smaak- de tijd zorgt dat men dat blijkbaar graag vergeet (schotland uit, ierland thuis, USA thuis, alleen direct van Letland kunnen winnen op het EK; gekloot met de tactiek etc), maar je meer verbijten onder een coach die twee maal de kwalificatie haalt dan onder een coach die dat niet haalt (Van Gaal) - dat verbaast me dan echt.
Jammer...quote:Op zondag 27 januari 2008 23:37 schreef sjimz het volgende:
Net op Studio Voetbal: Van Basten overweegt om helemaal als trainer te stoppen.
Kunnen we in SPT misschien een "Marco van Basten als golfer"-reeks opstarten!quote:Op zondag 27 januari 2008 23:37 schreef sjimz het volgende:
nieuwe PGA winnaar van de US openquote:Op maandag 28 januari 2008 00:15 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Kunnen we in SPT misschien een "Marco van Basten als golfer"-reeks opstarten!
Tennessee, als dit gebeurt, kom ik naar Den Haag om je een biertje te geven!quote:Op zondag 27 januari 2008 23:37 schreef sjimz het volgende:
Nou, als clubtrainer gun ik hem nog wel een kans hoor, alleen (nog) niet bij Ajaxquote:Op maandag 28 januari 2008 09:03 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Tennessee, als dit gebeurt, kom ik naar Den Haag om je een biertje te geven!
Dusquote:'Ajax en Van Basten hebben al gesproken'
30/01/2008 08:45
Ajax en Marco van Basten zijn de onderhandelingen begonnen om te komen tot een verbintenis voor het komende seizoen. Volgens De Telegraaf hebben de eerste gesprekken plaatsgevonden, maar willen beide partijen daar geen mededelingen over doen.
De naam Van Basten circuleert al langer in Amsterdam. De 43-jarige trainer kondigde afgelopen december aan na het EK van komende zomer afscheid te zullen nemen als bondscoach van het Nederlands elftal.
Ajax is voor komend seizoen op zoek naar een nieuwe trainer, nadat Henk ten Cate in oktober van het vorige jaar de wijk had genomen naar Chelsea. Adrie Koster nam het sindsdien van hem over en kreeg al snel te horen dat hij het seizoen mocht afmaken.
Ajax en Van Basten zijn geen vreemden voor elkaar. De voormalige spits begon zijn carrière in Amsterdam en verkaste na zes seizoenen in de hoofdmacht naar AC Milan. Van Basten zette ook zijn eerste stappen als trainer bij Ajax, waar hij enige tijd het belofteteam onder zijn hoede had.
In het kielzog van Van Basten lijken ook John van 't Schip en Rob Witschge terug te keren bij Ajax. De twee oud-spelers vormen met Van Basten de technische staf van Oranje en zouden hem ook terzijde kunnen gaan staan bij Ajax.
VI.nl
Agh hij mag toch blijvenquote:Van Basten: 'Kuijt speelt niet goed genoeg'
01/02/2008 15:11
Marco van Basten lichtte vrijdagmiddag toe waarom hij Dirk Kuijt niet oproept voor het oefenduel met Kroatië, komende woensdag in Split. 'Hij speelt nu niet goed genoeg', was de uitleg kort maar duidelijk. 'Ik ga hem vrijdagmiddag wel bellen. Ik kan me zo voorstellen dat hij teleurgesteld is.'
Kuijt verloor de concurrentiestrijd met collega-spitsen Ruud van Nistelrooy, Klaas-Jan Huntelaar, Jan Vennegoor of Hesselink en Ryan Babel. De aanvaller van Liverpool was sinds Van Basten in 2004 aantrad een vaste waarde in de selectie van het Nederlands elftal. Van de laatste 42 interlands was hij 39 keer aanwezig en speelde hij 34 maal mee.
Naast Kuijt liet Van Basten ook Urby Emanuelson en Danny Koevermans buiten de Oranje-ploeg. 'Urby en Danny zijn even geen basisspeler bij hun club. (...) Ik beschik over goede vervangers', wees de bondscoach naar de terugkeer van Tim de Cler en Jan Vennegoor of Hesselink.
Hij had beter Penders en Zwaanswijk kunnen selecteren.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 23:41 schreef sjimz het volgende:
En waarom heeft hij Mendes opgeroepen om een verdediger te vervangen.
Mendes speelt als verdediger echt als een slappe zak.
Zwaanswijkquote:Op dinsdag 5 februari 2008 23:47 schreef Radegast het volgende:
[..]
Hij had beter Penders en Zwaanswijk kunnen selecteren.
Op die manier valt het "verdedigen" van Urby niet zo op.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 23:41 schreef sjimz het volgende:
Maar hij heeft Urby toch maar weer toegevoegd!
En waarom heeft hij Mendes opgeroepen om een verdediger te vervangen.
Mendes speelt als verdediger echt als een slappe zak.
Zeker, al mis je wel een Robben en Van Persie die het spel wat breder houden (al is Van Persie natuurlijk geen vleugelspeler), Sneijder en VDV kruipen continu naar het midden toe.quote:Op woensdag 6 februari 2008 21:17 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ik vind het nu wel weer een keer leuk om Oranje te zien voetballen
Grote mond grote mond grote mond. Leuk he oordelen als er nog niet gespeeld isquote:Op woensdag 6 februari 2008 01:47 schreef golfer het volgende:
Straks, na de smadelijke nederlaag tegen Kroatië zal Marco ongeveer de volgende Louis van Gaalteksten uitkramen:
"Dit was ingecalculeerd"
"Ik heb veel patronen gezien die we hadden afgesproken"
"Het was een bewuste keuze van ons voor deze oefenwedstrijd om dit uit te proberen"
"We hebben onze toekomstige tegenstanders op het EK niet teveel informatie over ons vaste toekomstige systeem willen laten zien"
Bijna net zo stoer als achterafquote:Op woensdag 6 februari 2008 22:33 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Grote mond grote mond grote mond. Leuk he oordelen als er nog niet gespeeld is
Ik heb hem ook drie jaar lang verdedigd hoor.quote:Op woensdag 6 februari 2008 21:09 schreef VoreG het volgende:
Tennessee kom er maar in.
Waarom jank jij dan niet over de TT.quote:Op woensdag 6 februari 2008 22:47 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik heb hem ook drie jaar lang verdedigd hoor.
quote:Op woensdag 6 februari 2008 22:37 schreef DRD het volgende:
Moet eerlijk toegeven, dat ik een hele leuke wedstrijd heb gezien. Haast goed. Moet er nog even een nachtje over slapen wat ik hier nu daadwerkelijk van vind.
En anders ik welquote:Op woensdag 6 februari 2008 22:47 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik heb hem ook drie jaar lang verdedigd hoor.
Eens.quote:Op woensdag 6 februari 2008 23:00 schreef sjimz het volgende:
Ik heb het niet gezien, maar volgens mij was het een overtuigende overwinning.
Klasse Marco!
PC stond niet meer aan, dus zonder te FOK!ken naar bed gegaan.quote:
Demy de Zeeuw vond ik nog wel aardig, Giovanni van Bronckhorst voegt niets toe. Systeem is inderdaad beter dan voorheen, al ligt het vooral aan de felheid van de spelers en dat was gisteren uitstekend te noemen.quote:Op donderdag 7 februari 2008 08:42 schreef DRD het volgende:
Kroatië - Nederland:
- Een systeem wat daadwerkelijk functioneerd
- Creeeren van kansen
- Twee doelpunten uit aanvallen van de vleugel (De Cler en Afellay).
Enige waar ik geen fan van blijf is het koppeltje De Zeeuw - Van Bronckhorst. Niet dat ze gisteren grote fouten hebben gemaakt, maar het is toch alleaal niet geweldig.
In principe heb je waterdragers nodig om de rest beter te laten functioneren. Maar op de één of andere manier zie ik (vooral Gio gisteren, maar Demy heeft ook z'n dagen) geen lasten van anderen oppakken, maar alleen zelf een beetje heen en weer hobbelen.quote:Op donderdag 7 februari 2008 08:48 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Demy de Zeeuw vond ik nog wel aardig, Giovanni van Bronckhorst voegt niets toe. Systeem is inderdaad beter dan voorheen, al ligt het vooral aan de felheid van de spelers en dat was gisteren uitstekend te noemen.
Hulde voor de 7 "kern-spelers" die bij van Basten op dit systeem hebben aangedrongen of moet ik zeggen hebben opgeeist?quote:
Maar het feit dat hij er in meegaat getuigt ook van klasse.quote:Op donderdag 7 februari 2008 09:08 schreef PyTh het volgende:
[..]
Hulde voor de 7 "kern-spelers" die bij van Basten op dit systeem hebben aangedrongen of moet ik zeggen hebben opgeeist?
Robben is de enige echte buitenspeler, maar al twee jaar vergane glorie. Verder zijn er geen buitenspelers, dus ook niet in zo'n systeem spelen. Nee, ook niet met Babel, Kuijt en Van Persie.quote:Op donderdag 7 februari 2008 09:06 schreef EnGCatjuh het volgende:
Eindelijk een natuurlijk systeem inderdaad.
Enige nadeel van dit systeem is dat er mijns inziens geen ruimte is voor Van Persie, of Van der Vaart.quote:Op donderdag 7 februari 2008 10:40 schreef RayMania het volgende:
[..]
Robben is de enige echte buitenspeler, maar al twee jaar vergane glorie. Verder zijn er geen buitenspelers, dus ook niet in zo'n systeem spelen. Nee, ook niet met Babel, Kuijt en Van Persie.
Misschien een iets andere variant dan?quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:20 schreef pfaf het volgende:
[..]
Enige nadeel van dit systeem is dat er mijns inziens geen ruimte is voor Van Persie, of Van der Vaart.
Maar ik wil ze allebei.![]()
Inderdaad. Hij laat zich jammer genoeg te vaak te veel beinvloeden door Cruyf die als schipper aan wal staat.quote:Op donderdag 7 februari 2008 09:23 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar het feit dat hij er in meegaat getuigt ook van klasse.
Ik denk dat je juist dan de creativiteit beperkt en het helemaal kluitjesvoetbal wordt. Nu is er juist genoeg ruimte om of om de spits heen te zwerven of om de buitenkant te zoeken.quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:36 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Misschien een iets andere variant dan?
4-2-2-2, met Robin van Persie/Arjen Robben en Ruud van Nistelrooij/Klaas Jan Huntelaar voorin en Wesley Sneijder/Ryan Babel en Rafael van der Vaart/Clarence Seedorf daarachter?
Zeker. Enige optie isquote:Op donderdag 7 februari 2008 11:40 schreef VoreG het volgende:
Verzin maar eens een systeem met Sneijder, VDV, Seedorf, Van Persie, Nistelrooy zonder dat je te aanvallend raakt. Gaat lastig worden
Is ook zo, dit systeem maar verder uitwerken dan.quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:49 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik denk dat je juist dan de creativiteit beperkt en het helemaal kluitjesvoetbal wordt. Nu is er juist genoeg ruimte om of om de spits heen te zwerven of om de buitenkant te zoeken.
Denk dat je mits in vorm Van Persie - Van der Vaart - Sneijder de beste optie hebt, met het liefst Huntelaar ervoor. En dan Affelay en Seedorf wissels. Babel en Robben laten momenteel niet eens zien waarom ze er uberhaupt bij horen.
Vond Huntelaar gisteren buiten zijn goal om niet bijster sterk spelen.quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:49 schreef BliksemSchigt het volgende:
met het liefst Huntelaar ervoor.
Als we meer en beterer verdedigers hadden zou Heitinga ook prima voor de achterhoede kunnen spelen...quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:04 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Is ook zo, dit systeem maar verder uitwerken dan.
Zou je KJH boven Ruud van Nistelrooij verkiezen?
Achter de spits (ik verkies Ruud van Nistelrooij nog wel bven KJH) zou ik kiezen voor:
Clarence Seedorf - Wesley Sneijder - Robin van Persie
Waarbij de buitenste twee van positie wisselen en Rafael van der Vaart op alledrie de posities kan invallen.
Demy de Zeeuw ben ik verder ook wel van gecharmeerd, zou alleen graag iemand anders zien in plaats van Giovanni van Bronckhorst. Maar wie?
Die zou ik dan liever tussen de 3 hebben dan als stofzuiger en aangever...quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:06 schreef sjimz het volgende:
Als Afellay wat steviger was dan had ik hem graag op de positie van Van Bronckhorst gezien.
Ooijer-Mathijsen centraal en Heitinga samen met de Zeeuw als defensief blok op het middenveld??quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:08 schreef pfaf het volgende:
[..]
Als we meer en beterer verdedigers hadden zou Heitinga ook prima voor de achterhoede kunnen spelen...
Ik vind Huntelaar zo enorm gretig overkomen, die wil de bal het liefst bij van der Sar ophalen om te scoren. Hij maakt alles goed af. Denk echt wel dat het een serieuze optie moet zijn.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:04 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Is ook zo, dit systeem maar verder uitwerken dan.
Zou je KJH boven Ruud van Nistelrooij verkiezen?
Achter de spits (ik verkies Ruud van Nistelrooij nog wel bven KJH) zou ik kiezen voor:
Ik vind dat die drie gewoon daar spelen, wie waar staat op welk moment dan ook boeit me weinig. Wel denk ik dat Sneijder vanaf links, van der Vaart centraal en van Persie vanaf rechts ieder het meest tot hun recht komen, maar niet gebonden moeten zijn aan die posities.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:06 schreef PyTh het volgende:
[..]
Je middenveld met Persie ipv Babel is inderdaad de beste optie met Sneijder dan in een vrije rol aan de rechterkant, van Persie centraal en v.d. Vaart vanaf de linkerkant.
Van Bronckhorst en de Zeeuw deden het gisteren ook prima alleen zou ik liever van Bommel zien ipv van Bronckhorst al is dat natuurlijk ondenkbaar.
Misschien Maduro, Heitinga dacht ik ook aan. Dan zou Ooijer (quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:08 schreef pfaf het volgende:
[..]
Als we meer en beterer verdedigers hadden zou Heitinga ook prima voor de achterhoede kunnen spelen...
Verder hebben we Landzaat, maar daar moet ik niet aan denken.
Engelaar dan?
Ja. Eventueel met een Boulahrouz in de verdediging als die in vorm is. Heitinga is een blok, Gio niet.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:17 schreef PyTh het volgende:
[..]
Ooijer-Mathijsen centraal en Heitinga samen met de Zeeuw als defensief blok op het middenveld??
quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:17 schreef PyTh het volgende:
[..]
Ooijer-Mathijsen centraal en Heitinga samen met de Zeeuw als defensief blok op het middenveld??
Ik zou toch voor een andere speler op de plek van Melchiot, hij is niet snel genoeg meer.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:25 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Sar
Melchiot - Ooijer - Mathijsen - de Cler
Heitinga - De Zeeuw
Sneijder - Van Persie - Van der Vaart
Van Nistelrooij
Gio is een vaste waarde voor van Basten.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:37 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Ik zou toch voor een andere speler op de plek van Melchiot, hij is niet snel genoeg meer.
Daarnaast mis ik Van Bronckhorst in je opstelling, ik denk toch dat hij een vaste waarde is.
Anders doe je ff normale namen, dat leest wat makkelijkerquote:Op donderdag 7 februari 2008 12:31 schreef Robar het volgende:
Dit lijkt me wel wat . .
---Ruudjuh --- Van Persil
Raffie -- Snijdert -- Seedorp
-------Demi -- Heitinga
Timmie - Ooijer/Mattie - Boula/Melchiot
---------Oortjes
Of
-------------Ruud
--Rafael - Robin - Wesley
---Demy ------- Clarence
----------Johnny
Tim - Joris/Andre - Mario/Khalid
Goh, die peiling is alweer bijna twee maanden oud, hoe zouden de cijfers vandaag liggen?quote:Peiling: Van Basten moet opstappen
RIJSWIJK - zo 09 dec 2007 - Bondscoach Marco van Basten moet nu meteen al opstappen. Dat vindt een meerderheid van de Nederlanders die zijn ondervraagd voor een peiling van Maurice de Hond. Foppe de Haan wordt vervolgens het meest genoemd als opvolger.
Van Basten heeft besloten na het Europees kampioenschap in juni volgend jaar te stoppen als bondscoach van het Nederlands voetbalelftal. Van de ondervraagden ziet 53 procent liever dat de oud-international nu al opstapt. 41 Procent vindt dat niet nodig, 7 procent heeft geen mening...
Bron: Telesport
Ik twijfel aan die peiling.quote:Op donderdag 7 februari 2008 13:27 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Goh, die peiling is alweer bijna twee maanden oud, hoe zouden de cijfers vandaag liggen?
Dan heb je nu het antwoord op je vraag van twee maanden geleden, en je geeft het nog zélf ook!quote:Op donderdag 7 februari 2008 13:29 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ik twijfel aan die peiling.
Ik twijfel aan alle peilingen.
Bovendien denken veel mensen hier niet rationeel over na.
quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:37 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ik vraag je wáár je vandaan haalt dat maar een klein percentage van de voetbalvolgers wil dat Marco van Basten vertrekt en waarom Maurice de Hond ongelijk heeft...
Bakkal kan daar ook prima uit de voetenquote:Op donderdag 7 februari 2008 12:39 schreef VoreG het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met Schaars? Die zou perfect de plek van Van Bronckhorst kunnen invullen, erg goede voetballer.
-edit-
Spuit elf
Nu zal een groter deel willen dat hij aanblijft, logisch. Maar er is ook een deel dat niet naar één wedstrijd kijkt om aan een oordeel te komen, maar naar de totale bondscoach-periode van Marco van Basten.quote:Op donderdag 7 februari 2008 13:38 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Dan heb je nu het antwoord op je vraag van twee maanden geleden, en je geeft het nog zélf ook!
[..]
Wat natuurlijk veel belangrijker is.quote:Op donderdag 7 februari 2008 13:51 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Nu zal een groter deel willen dat hij aanblijft, logisch. Maar er is ook een deel dat niet naar één wedstrijd kijkt om aan een oordeel te komen, maar naar de totale bondscoach-periode van Marco van Basten.
Dat waren toch scorebordjournalisten?quote:Op donderdag 7 februari 2008 13:51 schreef M0NTANA het volgende:
...Maar er is ook een deel dat niet naar één wedstrijd kijkt om aan een oordeel te komen, maar naar de totale bondscoach-periode van Marco van Basten.
Nee, scorebordjournalisten zijn mensen die enkel kijken naar de cijfertjes, niet naar het spel, de progressie, etc.quote:Op donderdag 7 februari 2008 14:14 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Dat waren toch scorebordjournalisten?
Totaal Oranje onder Van Basten (oefenwedstrijden niet meegerekend)
28 gespeeld, 20 gewonnen, 5 gelijk en 3 verloren, 45 doelpunten gemaakt en 10 tegen
Kroatië - Nederland 0 -3
[ afbeelding ]
Wie zou jij dan op de plek van Melchiot zetten? Een betere rechtsback dan hij is er niet in mijn ogen.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:37 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Ik zou toch voor een andere speler op de plek van Melchiot, hij is niet snel genoeg meer.
Daarnaast mis ik Van Bronckhorst in je opstelling, ik denk toch dat hij een vaste waarde is.
Dan is MvB blijkbaar flexibel genoeg om daar naar te luisteren ...quote:Op donderdag 7 februari 2008 09:08 schreef PyTh het volgende:
[..]
Hulde voor de 7 "kern-spelers" die bij van Basten op dit systeem hebben aangedrongen of moet ik zeggen hebben opgeeist?
Ben jij een genaturaliseerde Duitser ?quote:Op donderdag 7 februari 2008 18:09 schreef Kerdaben het volgende:
Kromkamp zou van mij nog wel een kans mogen hebben, Melchiot vind ik maar niks.
Van Bronckhorst vind ik ook niks als verdigende middenvelder, voor Feyenoord is hij leuk maar niet voor het Nederlands elftal. Heitinga zou daar wel goed zijn maar dan moet Bouhlarouz wel goed gaan spelen anders is het helemaal niks centraal achterin. En Braafheid voor Mathijssen.
Ach, zo kan je overal een positieve draai aangeven.quote:Op donderdag 7 februari 2008 19:31 schreef Doc het volgende:
[..]
Dan is MvB blijkbaar flexibel genoeg om daar naar te luisteren ...
Veels te gróót risico.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:39 schreef VoreG het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met Schaars? Die zou perfect de plek van Van Bronckhorst kunnen invullen, erg goede voetballer.
-edit-
Spuit elf
Zoals je ook overal een negatieve draai aan kan geven - hetgeen jij de afgelopen maanden gedaan hebtquote:Op donderdag 7 februari 2008 22:16 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ach, zo kan je overal een positieve draai aangeven.
De morrende spelersgroep in combinatie met de kritische pers heeft er in mijn optiek juist voor gezorgd dat Marco van Basten wel moest veranderen van tactiek.
Had ik er toch (ook) een smilie achter moeten zetten.quote:Op donderdag 7 februari 2008 22:41 schreef Doc het volgende:
[..]
Zoals je ook overal een negatieve draai aan kan geven - hetgeen jij de afgelopen maanden gedaan hebt
Nederland kampioenuuuh!quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:01 schreef Kriegel het volgende:
------------------Sar----------------------
Melchiot - Ooijer - Bouma - De Cler
---------Heitinga - De Zeeuw
Sneijder - Van Persie - Seedorf/Vaart
---------Van Nistelrooy/Huntelaar------
Wie dan?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:04 schreef Dvm86 het volgende:
Hoe komt iedereen er toch bij dat Melchiot goed genoeg is? Hij is gewoonweg niet snel genoeg (meer) om snelle vleugelspitsen tegen te houden. Hij speelde niet slecht tegen Kroatie, maar je zag toch dat ie net iets tekort kwam. Daarnaast is Kroatie geen Italie of Frankrkijk.
Kromkamp!quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
Maar het is niet dat Kromkamp. Jaliens of Ooijer echt zoveel beter zijn.
Het is gewoon jammer dat Boula zo weinig speelt bij Sevilla.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
Maar het is niet dat Kromkamp. Jaliens of Ooijer echt zoveel beter zijn.
Dat ligt aan de opleidingen ja, wij zijn veel meer gericht op het afleveren van aanvallers dan verdedigers. We proberen van iedereen die een beetje kan voetballen een aanvaller te maken en als ze daar niet goed genoeg voor zijn laten we ze een linie of 2 zakken.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:27 schreef Dvm86 het volgende:
Hopelijk gaat Boula inderdaad meer spelen. Eventueel kan De Cler wisselen met Van Bronckhorst.
Interessantere vraag is hoe het komt dat wij Nederlanders geen goede verdedigers hebben? Waar kan dat aan liggen? De opleidingen?
Terwijl een verdediger in eerste instantie eerst maar eens gewoon moet afbreken.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:24 schreef EnGCatjuh het volgende:
En verdedigers moeten hier ook echt goed kunnen opbouwen
Dat vind ik niet zo 'quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:24 schreef EnGCatjuh het volgende:
Italie is wereldkampioen geworden en niet omdat ze zulke leuke meevoetballende verdedigers hadden.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:52 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo '' Anders verzand je al snel in langeballenvoetbal...
Dat is juist de hele Nederlandse voetbalmanier, opbouwen, dat kunnen we ook, want dat wordt er al ingeramd vanaf je 12e.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:24 schreef EnGCatjuh het volgende:
Alleen zie ik op dit moment niet zo veel verdedigers die echt goed kunnen opbouwen.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:55 schreef VoreG het volgende:
[..]
Dat is juist de hele Nederlandse voetbalmanier, opbouwen, dat kunnen we ook, want dat wordt er al ingeramd vanaf je 12e.
Beiden backs hebben aanvallende impulsen. Mathijsen geeft back-up aan Heitinga als hij bezig is aan de opbouw.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:58 schreef sjimz het volgende:
[..]
Alleen zie ik op dit moment niet zo veel verdedigers die echt goed kunnen opbouwen.
John Heitinga heeft een mooie pass maar voor de rest?
En dan heb je juist niets aan de creatieve mensen op het middenveld.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:52 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo '' Anders verzand je al snel in langeballenvoetbal...
Kan best hoor spelen met die verdediging.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 13:00 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
En dan heb je juist niets aan de creatieve mensen op het middenveld.
Dat vind ik ook het 'enge' aan het spelen met Boulahrouz, Ooijer, Mathijssen, De Cler en daarvoor Heitinga en de Zeeuw. Dan heb je achterin drie mensen die totaal niet kunnen opbouwen en een aanvallende linksback, met daarvoor ook twee rechtsbenige redelijke opbouwers.
De opening die Heitinga kan creeren met zijn lange pass komt beter tot zijn recht vanuit de verdediging, terwijl je toch ergens daar centraal ook echt wel een linkspoot moet hebben staan, want bewust of onbewust, het loopt toch lekkerder met en een linkspoot en een rechtspoot die de rust over de bal hebben om over korte afstanden openingen te zoeken.
quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:21 schreef PyTh het volgende:
[..]
Het is gewoon jammer dat Boula zo weinig speelt bij Sevilla.
-------------------Sar-----------------
Boula-Ooijer-Mathijssen-De Cler
---------Heitinga---De Zeeuw------
Sneijder--van Persie--v.d. Vaart
-----------van Nistelrooij------------
Dan zouden we zowaar een uitgebalanceerd elftal hebben.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 14:56 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Van Bommel gaat niet mee. Dus die kun je uit je hoofd zetten
Helaas, want die kan perfect naast de Zeeuw spelen en dan kan Heitinga een linie naar achteren.
Maar ik denk niet dat Zuiverloon Melchiot nog inhaalt voor het EK. En dat is nu toch wel even het belangrijkstquote:Op vrijdag 8 februari 2008 16:21 schreef sjimz het volgende:
Maar Zuiverloon kan nog beter worden, Melchiot zit al lang aan zijn top.
Gaat niet lukken. Ajax is morsdood en grote kans dat Ajax volgend jaar geen eens Champions League speelt, en Van Basten dus ook niet. Dan zou Van Basten dus volgend seizoen gelijk kampioen moeten worden en het seizoen daarop twee poulefases doorkomen en twee knockout rondes. Lukt niet, met geen enkele coach.quote:Op zondag 10 februari 2008 22:46 schreef Tennessee het volgende:
Ik vind dat jullie allemaal heel erg off-topic zijn, alweer. Deze topic gaat de hele tijd over alles behalve Marco van Basten.
Marco van Basten verdient gewoon een betere topic dan deze.
Misschien helpt dit; "Als Marco van Basten na het EK Ajax gaat coachen voorspel ik dat Ajax binnen twee seizoenen weer een halve finale Champions League speelt"...
Ik denk dus dat Van Basten in zijn eerste jaar bij Ajax zowel de titel als de beker gaat winnen en het jaar daarop heel hoge ogen in de Champions League zal gooien... Ik voorspel verder dat hij volgend jaar een paar heel erg leuke aankopen zal doen voor Ajax... Ik zou er bijna Ajax-fan van wordenquote:Op zondag 10 februari 2008 22:49 schreef RayMania het volgende:
[..]
Gaat niet lukken. Ajax is morsdood en grote kans dat Ajax volgend jaar geen eens Champions League speelt, en Van Basten dus ook niet. Dan zou Van Basten dus volgend seizoen gelijk kampioen moeten worden en het seizoen daarop twee poulefases doorkomen en twee knockout rondes. Lukt niet, met geen enkele coach.
Van Basten als bondscoach?quote:Op zondag 10 februari 2008 23:30 schreef Tennessee het volgende:
"poef, gone" Hij kwam, voegde niets toe, en was weer verdwenen...
Begin je nou alweer over de TT? Je weet toch dat eerst de "MvB als Bondscoach"-reeks begon, dat later ook de "MvB moet ontslagen worden"-reeks erbij kwam, dat die twee toen zijn ge-merged en dat het resultaat, deze reeks, de "centrale MvB als coach" topic is gemaakt door de moderators in hun oneindige wijsheid?quote:
Ja, maar ze moeten hem wel eerst vertellen welk spelsysteem hij moet hanterenquote:Op zondag 10 februari 2008 23:06 schreef Tennessee het volgende:
Wat Van Basten zijn kracht is, is dat prof-voetballers (behalve v.Bommel dan) wél zien dat hij het heel erg goed doet.
quote:Willem van Hanegem;"...Waar ik een beetje moe van ben, is dat de goede prestatie van het Nederlands elftal volledig wordt opgehangen aan dat nieuwe spelsysteem; 4-2-3-1. Het zat hem in Split veel minder in dat systeem dan in de overtuiging waarmee die jongens voetbalden. Misschien haalden ze die overtuiging wel uit de opstelling, dat kan. En misschien waren ze ook blij dat de bondscoach naar ze geluisterd had. Laten we het om te beginnen óók op een samenloop van omstandigheden houden.
Naar mijn idee speelt er wat anders een veel grotere rol. Dat EK komt er nu écht aan en Van Basten moet zijn selectie gaan samenstellen. Er komen misschien jongens bij en er gaan er zeker ook afvallen. Voor de wedstrijd tegen Kroatië viel Dirk Kuyt buiten de boot. Neem van mij aan, dat is een afschrikwekkend voorbeeld voor de meeste internationals. Kuyt, speler van Liverpool, een jongen van onbesproken gedrag, eentje die er altijd staat, een echt goede spits. Die viel er dus buiten. Dat doet pijn en niemand wil zulke pijn voelen.
Onze internationals willen allemaal dolgraag naar het EK, daar hebben ze alles voor over. Die drive zag ik in Split terug op het veld. Eindelijk. De tegenstander was niet zo goed als we dachten, maar de Kroaten probeerden met hard spel toch voordeel te halen. De manier waarop Oranje dat met hard en soms toch ook aantrekkelijk tegenspel neutraliseerde, maakte mij behoorlijk optimistisch. Dat heeft Van Basten toch maar mooi voor elkaar gekregen op vijf maanden voor het EK en daar maak ik hem een serieus compliment voor. Op deze manier wordt het alleen maar leuker, ook voor ons, om toe te leven naar de maand juni..."
Bron: AD
Het schrikeffect van het buiten de basis laten van Kuijt zou in mijn ogen best mee kunnen hebben gespeeld in het verbeterde spel, maar dat geeft dan ook meteen aan dat Van Basten dit al eerder had kunnen/moeten proberen om tijdens de kwalificatieronde al een ommezwaai ten goede te behalen.quote:
Van Basten is heel duidelijk de baas bij Oranje, vraag maar aan Van Bommel. Bij andere coaches was dat soms anders, die lieten zich bijvoorbeeld beinvloeden door wat de pers riep. Dat Van Basten zijn carriere als bondscoach niet is begonnen door aan de spelers te vragen hoe ze het liefst wilden spelen kan je hem niet kwalijk nemen. Hij begon met een Nederlands Elftal waar heel wat vaste spelers net waren afgehaakt. Dat hij nu in de échte aanloop naar het EK wél met zijn nieuwe kern aan vaste spelers overlegd is denk ik heel goed en gewoon, al wordt het zoals alles nu weer tegen hem gebruikt omdat allerlei mensen alsnog hun gelijk willen halen terwijl ze ongelijk hadden.quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:33 schreef ErikT het volgende:
Ik vind trouwens dat Van Basten wel aardig wat gezichtsverlies heeft geleden. 3 1/2 jaar erop hameren dat 433 heilig was, en nu soort van onder dwang van zijn spelers overstag...
Wie is er nu eigenlijk de baas bij Oranje?
Als het goed is, is het goed.quote:Op woensdag 13 februari 2008 14:39 schreef EnGCatjuh het volgende:
Wat een halleluja stuk in de VI zeg...
Emile Ratelbandquote:Op woensdag 13 februari 2008 14:42 schreef Charles.Darwin het volgende:
Als ik Van Basten was, haalde ik een goede motivator bij de groep, iemand die de tegenpool is van de toch wat sombere en nuchtere trainer. Dan komt het wel goed
quote:Op woensdag 13 februari 2008 14:25 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Van Basten is heel duidelijk de baas bij Oranje, vraag maar aan Van Bommel.
Voorbeelden?quote:Bij andere coaches was dat soms anders, die lieten zich bijvoorbeeld beinvloeden door wat de pers riep.
Dat doe ik ook niet. Wat ik hem wel kwalijk neem is:quote:Dat Van Basten zijn carriere als bondscoach niet is begonnen door aan de spelers te vragen hoe ze het liefst wilden spelen kan je hem niet kwalijk nemen.
Er komen en gaan altijd spelers.quote:Hij begon met een Nederlands Elftal waar heel wat vaste spelers net waren afgehaakt.
Het gaat helemaal niet om gelijk willen halen. Oranje heeft de afgelopen 3 1/2 jaar belabberd gevoetbald onder een coach die veel bedenkelijke beslissingen nam. Daar verandert zijn plotselinge ommezwaai helemaal niks aan. Al winnen we het EK, het WK is en blijft een drama van jewelste.quote:Dat hij nu in de échte aanloop naar het EK wél met zijn nieuwe kern aan vaste spelers overlegd is denk ik heel goed en gewoon, al wordt het zoals alles nu weer tegen hem gebruikt omdat allerlei mensen alsnog hun gelijk willen halen terwijl ze ongelijk hadden.
Nee. Daar is het WK een goed voorbeeld van.quote:Op woensdag 13 februari 2008 14:42 schreef Charles.Darwin het volgende:
hehe, Nederlanders willen het nationale elftal gewoon zien winnen, en uiteraard met spetterend voetbal. Dat vergt een zekere motivatie en groepsbinding, die alleen op de grote toernooien gekweekt kan worden. Als de groep straks compleet is, en Van Basten ze een paar weken onder zijn hoede heeft, is de kans aanwezig dat deze sfeer bereikt gaat worden. Maar het is geen garantie.
Niet als je kijkt in het licht van de eerdere reportages van hun.quote:Op woensdag 13 februari 2008 14:58 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Als het goed is, is het goed.
Zo'n poule doorkomen is anders gewoon erg knap. Er waren genoeg landen met een een beter en uitgebalanceerder team, zo slecht was het dus ook weer niet.quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:24 schreef ErikT het volgende:
[..]
Nee. Daar is het WK een goed voorbeeld van.
Ach, nog altijd beter laat dan nooit, we moeten ook niet té negatief zijn.quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:23 schreef ErikT het volgende:
Wat ik hem wel kwalijk neem is:
- jarenlang een systeem doordrammen waar we de spelers niet voor hebben
- op het allerlaatste moment tóch overstag gaan, ofwel: toegeven dat hij er 3 1/2 jaar fout zat. Dit is veel te laat.
Nee, hij moet het voordeel van de twijfel krijgen t/m het EK. Maar om hem nou meteen, zoals de VI doet, de nieuwe Michels te noemen...quote:Op woensdag 13 februari 2008 16:05 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ach, nog altijd beter laat dan nooit, we moeten ook niet té negatief zijn.
Bedankt voor de tip.quote:Op maandag 18 februari 2008 11:22 schreef BliksemSchigt het volgende:
Vanavond te gast bij Holland Sport op NED3 om 20.25. Gaat interessant worden; Nederlands elftal, Ajax-problematiek, Ajax-coach, Ajax rapport, EK, van Bommel.
Genoeg discussie voor een uitzending lang.
Portugalquote:Op woensdag 13 februari 2008 15:52 schreef Blawh het volgende:
[..]
Zo'n poule doorkomen is anders gewoon erg knap. Er waren genoeg landen met een een beter en uitgebalanceerder team, zo slecht was het dus ook weer niet.
Portugal
Italië
Engeland
Spanje
Brazilië
Argentinië
Frankrijk
Het Nederlands elftal wordt helaas in Nederland zwaar overschat. We hebben fantastische aanvallende middenvelders en een paar klasse aanvallers, maar verdedigend is het gewoon heel erg matig. We hebben nu geen Stam en Frank de Boer meer centraal achterin en ook onze controlerende middenvelders zijn geen wereldtop zoals Davids wel was in 1998 en 2000. We hebben goede spelers, maar de selectie is niet echt in balans omdat we simpelweg op bepaalde posities geen toppers hebben.
Ook op het EK moet er niet teveel verwacht worden, want er zijn nog steeds genoeg landen die wel in iedere linie wereldtoppers hebben, zoals: Spanje (al presteren die nooit op grote toernooien), Italië, Frankrijk en Portugal. Daarna komt er een heel rijtje outsiders, waaronder o.a. Nederland, Kroatië en Duitsland.
Inderdaad. En bij Holland Sport doen ze niet de standaard saaie vragen die je bij een persconferentie al te vaak hoort.quote:
Een middenveld met vd Vaart, Sneijder, van Bommel en Seedorf zou menig kland een moord voor doen....quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:52 schreef Blawh het volgende:
[..]
Het Nederlands elftal wordt helaas in Nederland zwaar overschat. We hebben fantastische aanvallende middenvelders en een paar klasse aanvallers, maar verdedigend is het gewoon heel erg matig. We hebben nu geen Stam en Frank de Boer meer centraal achterin en ook onze controlerende middenvelders zijn geen wereldtop zoals Davids wel was in 1998 en 2000. We hebben goede spelers, maar de selectie is niet echt in balans omdat we simpelweg op bepaalde posities geen toppers hebben.
Als ze een goede verdedigende mid hebben wel, ja.quote:Op maandag 18 februari 2008 11:44 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Een middenveld met vd Vaart, Sneijder, van Bommel en Seedorf zou menig kland een moord voor doen....
Ik denk dat van Bommel dat best wel aan zou kunnen.quote:Op maandag 18 februari 2008 12:09 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Als ze een goede verdedigende mid hebben wel, ja.
Je wilt zeggen dat Portugal op veel posities mindere spelers heeft dan Nederland?quote:
Dat zeg ik toch, daar ligt ons probleem niet. We hebben geen controlerende middenvelders van wereldklasse en achterin is het al helemaal middelmaat. Onze selectie is niet op alle posities sterk, landen als Portugal, Spanje, Italie en Frankrijk hebben zowel verdedigend als aanvallend echt veel kwaliteit. Dan kunnen wij leuke aanvallende middenvelders hebben (we kunnen ze niet eens allemaal opstellen), in balans is de selectie niet in vergelijking met de landen hierboven genoemd.quote:Op maandag 18 februari 2008 11:44 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Een middenveld met vd Vaart, Sneijder, van Bommel en Seedorf zou menig kland een moord voor doen....
Ik denk dat van Bommel of Seedorf prima als controlerende middenvelder uit de voeten kan.quote:Op maandag 18 februari 2008 13:29 schreef Blawh het volgende:
Dat zeg ik toch, daar ligt ons probleem niet. We hebben geen controlerende middenvelders van wereldklasse en achterin is het al helemaal middelmaat. Onze selectie is niet op alle posities sterk, landen als Portugal, Spanje, Italie en Frankrijk hebben zowel verdedigend als aanvallend echt veel kwaliteit. Dan kunnen wij leuke aanvallende middenvelders hebben (we kunnen ze niet eens allemaal opstellen), in balans is de selectie niet in vergelijking met de landen hierboven genoemd.
Niet in zijn eentje. Bij Bayern is hij ook een duo met Ze Roberto.quote:Op maandag 18 februari 2008 13:09 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Ik denk dat van Bommel dat best wel aan zou kunnen.
Dat filmpje dat ze lieten zien van die Albertini testimonial match.... Wat een doelpunt zeg! Toch wel knap ondanks zijn fysieke beperkingen tegenwoordig.quote:Op maandag 18 februari 2008 11:22 schreef BliksemSchigt het volgende:
Vanavond te gast bij Holland Sport op NED3 om 20.25. Gaat interessant worden; Nederlands elftal, Ajax-problematiek, Ajax-coach, Ajax rapport, EK, van Bommel.
Genoeg discussie voor een uitzending lang.
Seedorf als controlerende middenvelderquote:Op maandag 18 februari 2008 14:37 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Ik denk dat van Bommel of Seedorf prima als controlerende middenvelder uit de voeten kan.
Het grote probleem zit bij Nederland gewoon acherin. We hebben Heitinga en eventueel Boularouz (mits in vorm), de Cler en dan nog iemand. Dat kun je nou niet echt wereldtop noemen. Top tot Subtop wel natuurlijk aangezien we nog van der Sar op doel hebben staan.
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 16:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Seedorf als controlerende middenvelder![]()
Moet niet gekker worden
quote:Marco van Basten nieuwe trainer Ajax
Amsterdam, 22 feb 2008
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Marco van Basten, John van ’t Schip en Rob Witschge over hun trainerschap bij het eerste elftal. Van Basten tekent een contract dat hem vanaf 1 juli 2008 in beginsel voor 4 jaar als hoofdtrainer aan Ajax verbindt.
John van ’t Schip en Rob Witschge tekenen als assistent-trainers eveneens een contract voor 4 jaar dat ingaat op 1 juli 2008. In de contracten is een wederzijds evaluatiemoment opgenomen dat plaatsvindt na 2 seizoenen.
De voormalige Ajax-spelers Van Basten en Van ’t Schip waren in het seizoen 2003-2004 trainers van Jong Ajax. Vanaf het seizoen 2004-2005 hebben Van Basten (43), Van ’t Schip (44) en Witschge (41) het Nederlands elftal onder hun hoede.
De nieuwe technische staf zal op 5 maart 2008 om 11.00 uur worden gepresenteerd in de perskamer van Ajax.
Technisch directeur Martin van Geel: ,,‘We zijn hier erg blij mee. Het zijn drie ambitieuze trainers met een Ajax verleden, die alledrie een internationale carrière als voetballer en inmiddels de nodige ervaring als trainer met zich mee brengen. Daarnaast is het goed dat er duidelijkheid is nu we de technische staf voor de komende seizoenen rond hebben.”
Zaakwaarnemer Perry Overeem: ,,We hebben de afgelopen weken samen met de voltallige directie van Ajax hard gewerkt de aanstelling rond te krijgen. Beide partijen zijn zeer tevreden over het verloop en de resultaten daarvan. De duur die de onderhandelingen met zich meebrachten vertaalt de in acht genomen zorgvuldigheid en aandacht van het proces.”
Rijkaard bij Barça, Van Gaal, Van Basten bij Oranje, allemaal Ajax mensen.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 18:37 schreef jorienvdherik het volgende:
niemand nog die zn contract echt uitdient hoor
Nog niet, ik gun hem een kans. Als hij zijn geluk meeneemt, zouden we best kampioen kunnen worden. Ook al is het met afschuwelijk slecht voetbal, ook ik snak naar een kampioenschap, maakt niet uit hoe.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 19:23 schreef Charles.Darwin het volgende:
Wie verandert het topic in "Marco van Basten moet ontslagen worden, bij Ajax!"
Als de resultaten net zo zijn als Oranje zie ik het rooskleurig in.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 22:48 schreef buzzer het volgende:
Niemand gaat mij wijsmaken dat dit een verrassing was ?
OF het een goede zet is weet ik niet. Als Ajax net zo gaat voetballen als Oranje zie ik het somber in...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |