abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 januari 2008 @ 08:58:17 #1
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56402986
quote:
Ajax praat met Marco van Basten
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Ajax heeft contact gelegd met Marco van Basten en is de onderhandelingen gestart om de huidige bondscoach van Oranje vanaf volgend seizoen vast te leggen als trainer-coach van de Amsterdamse club. Goed ingelichte bronnen binnen Ajax melden dit, maar beide partijen wensen in dit stadium van de onderhandelingen niet in te gaan op de eerste aftastende besprekingen.

De naam van Van Basten (43) circuleert al langer in de Amsterdam ArenA als opvolger van Henk ten Cate en interim-trainer Adrie Koster, die Ajax tot het einde van het seizoen onder zijn hoede heeft. Van Basten zou na het EK 2008 in Oostenrijk en Zwitserland aan de klus in de Amsterdam ArenA moeten beginnen.

Begin december 2007 maakte Van Basten bekend dat hij na Euro 2008 zal opstappen bij Oranje. De verwachting is dat ook de Oranjestafleden John van 't Schip en Rob Witschge mee verhuizen naar Ajax. Dat duo kan net als Van Basten terugkijken op een lange spelerscarrière bij Ajax.

Bron: De Telegraaf
Zoals verwacht is Marco van Basten benaderd door Ajax, zijn er hier Ajax-supporters blij met Van Basten als nieuwe trainer/coach? Het zegt genoeg dat alle Feyenoorders en PSV'ers staan te juichen, want Van Basten heeft het in zich om Ajax definitief naar de klote te helpen. Maar goed, zelf ben ik dus niet positief, integendeel zelfs. In mijn optiek moet je het verdienen om trainer/coach van Ajax te worden, het is een erebaan. Zeker nu het al tien jaar onrustig is, moet je ernaar streven om de allerbeste beschikbare trainer/coach aan te stellen. Maar wat doet Ajax? Zij kiezen voor de gemakkelijkste weg, een trainer/coach zonder ervaring en die als bondscoach al door zestien miljoen voetballiefhebbers is uitgekotst.

Bassie
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_56403039
Eens .

Na weken van drama en elke week bijna alleen verantwoordelijk voor puntverlies van Ajax besluit dit trainingswonder hem te belonen met weer een plek in Oranje, dan heb je de keuze uit zoveel spelers en dan kies je de allerbelabberste man voor op die positie..

1 voorbeeld. maar zegt mij genoeg..
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_56403128
Ik denk dat als hij dagelijks met spelers werkt hij best een goede coach kan worden. Ik had hem bijvoorbeeld best bij Heerenveen willen zien. Hij trekt ook topspelers aan denk ik.
pi_56403220
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:08 schreef MaxPower het volgende:
Ik denk dat als hij dagelijks met spelers werkt hij best een goede coach kan worden. Ik had hem bijvoorbeeld best bij Heerenveen willen zien. Hij trekt ook topspelers aan denk ik.
Welke topspelers willen dan onder Marco naar Ajax komen?
  woensdag 30 januari 2008 @ 09:18:23 #5
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_56403263
Misschien dat hij als clubcoach het veel beter doet, maar ik heb er totaal geen vertrouwen in
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_56403317
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  woensdag 30 januari 2008 @ 09:27:40 #7
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56403391
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:08 schreef MaxPower het volgende:
Van mij mag hij naar Heerenveen, geen probleem!

Marco van Basten zou een goede trainer/coach kunnen worden, maar waarom moet hij daar achter komen in de funtie van trainer/coach bij Ajax? Waarom niet bij een wat kleinere club, zoals Sparta of (no offence) Heerenveen? Waarom gokt het bestuur van Ajax überhaupt op Van Basten, terwijl het de laatste jaren al zo lekker gaat met de trainer/coaches van Ajax? Waar is de keuze van Van Basten op gebaseerd? Op zijn geweldige periode als bondscoach? Op dat ene jaartje Jong Ajax? Of (opnieuw) puur en alleen op basis van zijn verleden als voetballer?
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  woensdag 30 januari 2008 @ 09:28:24 #8
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56403408
Belangrijkere vraag: Wat vinden de spelers die wel dagelijks met hem gewerkt hebben van hem?
pi_56403451
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:15 schreef sjimz het volgende:

[..]

Welke topspelers willen dan onder Marco naar Ajax komen?
Van Basten heeft nog altijd een naam. Net als dat Kuffour voor de naam 'Ajax' is gekomen. Net als Luque. Zo heeft van Basten ook nog altijd de grote naam, en in het buitenland is dat echt niet minder geworden na twee kwalificaties voor eindtoernooien.

Ik denk ook dat het een goede clubcoach is en dat hij spelers verder kan ontwikkelen. Zorgen voor een goede technische staf op het veld en op het gebied van aankopen; dan zie ik het wel goedkomen.
pi_56403462
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:28 schreef pfaf het volgende:
Belangrijkere vraag: Wat vinden de spelers die wel dagelijks met hem gewerkt hebben van hem?
Dan nog beoordelen ze hem als bondscoach en niet als clubcoach.
Niemand kan vertellen hoe MvB het als clubcoach doet, omdat hij nog nooit clubcoach is geweest.
Ja, bij jong Ajax, maar dat is niet te vergelijken met een eerste elftal!
pi_56403466
Wat een drama weer in dat laatste zinnetje. .
Er zijn zat mensen die het wel een prima bondscoach vonden...
Ik sta er iig niet negatieg tegenover. Hoewel ik liever Rijkaard of Van Gaal zou willen zien.
-
pi_56403488
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:28 schreef pfaf het volgende:
Ik zou het ongelooflijk raar vinden, wanneer er niet met Huntelaar, Stekelenburg, Emanuelson en Heitinga even is overlegd hoe ze met hem hebben gewerkt en hoe ze daar in staan. Dan zal er vast wel iets positiefs zijn over de manier van werken met Van Basten wanneer ze onderhandelingen starten.
  woensdag 30 januari 2008 @ 09:35:59 #13
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56403505
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:32 schreef Robar het volgende:

[..]

Dan nog beoordelen ze hem als bondscoach en niet als clubcoach.
Niemand kan vertellen hoe MvB het als clubcoach doet, omdat hij nog nooit clubcoach is geweest.
Ja, bij jong Ajax, maar dat is niet te vergelijken met een eerste elftal!
Moah, de jongens die onder hem gewerkt hebben moeten toch een redelijke indicatie hebben. Hoe z'n trainingsstof is, z'n filosofie, tactische ingrijpen. In principe is er op die vlakken geen verschil tussen de jeugd van Ajax of het eerste elftal...
pi_56403506
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:27 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Van mij mag hij naar Heerenveen, geen probleem!

Marco van Basten zou een goede trainer/coach kunnen worden, maar waarom moet hij daar achter komen in de funtie van trainer/coach bij Ajax? Waarom niet bij een wat kleinere club, zoals Sparta of (no offence) Heerenveen? Waarom gokt het bestuur van Ajax überhaupt op Van Basten, terwijl het de laatste jaren al zo lekker gaat met de trainer/coaches van Ajax? Waar is de keuze van Van Basten op gebaseerd? Op zijn geweldige periode als bondscoach? Op dat ene jaartje Jong Ajax? Of (opnieuw) puur en alleen op basis van zijn verleden als voetballer?
Ik denk inderdaad dat Marco beter eerst in de relatieve rust van een club als Heerenveen zichzelf zou kunnen ontwikkelen voordat hij naar Ajax zou gaan. Heerenveen zou daar enorm van profiteren met talentvolle buitenlanders die dan voor Heerenveen ipv voor AZ of Groningen zouden kiezen.
pi_56403513
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:18 schreef Againzender het volgende:
Misschien dat hij als clubcoach het veel beter doet, maar ik heb er totaal geen vertrouwen in
van bommel ofzo....

inderdaad coach zijn moet je verdienen, direct bondscoach worden vanuit het niets gaat sowieso ook al nergens over. Maar goed de hele voetbalwereld bestaat uit vriendjespolitiek dus grote kans dat ie daadwerkelijk ook trainer van ajax wordt, tenzij die zelf aangeeft het niet te willen doen. En hopelijk voor ons is dat ook zo
  woensdag 30 januari 2008 @ 09:36:55 #16
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56403520
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:31 schreef BliksemSchigt het volgende:

Ik denk ook dat het een goede clubcoach is en dat hij spelers verder kan ontwikkelen. Zorgen voor een goede technische staf op het veld en op het gebied van aankopen; dan zie ik het wel goedkomen.
Waarop baseer jij die gedachte?

En denk je dat hij op dat punt ook beter is dan een Co Adriaanse?
  woensdag 30 januari 2008 @ 09:37:29 #17
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56403528
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:34 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Ik zou het ongelooflijk raar vinden, wanneer er niet met Huntelaar, Stekelenburg, Emanuelson en Heitinga even is overlegd hoe ze met hem hebben gewerkt en hoe ze daar in staan. Dan zal er vast wel iets positiefs zijn over de manier van werken met Van Basten wanneer ze onderhandelingen starten.
Ik doelde vooral op de jeugdspelers die echt een jaar lang elke dag met 'm gewerkt hebben. En natuurlijk de technische staf op de Toekomst, ook zij moeten toch een aardig beeld hebben van de clubcoach Van Basten.
pi_56403532
Maar goed, waar was de keuze voor van Gaal in '91 (?) op gebaseerd? Op zijn geweldige staat van dienst als speler en trainer? Pakte ook niet slecht uit.
  woensdag 30 januari 2008 @ 09:39:07 #19
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56403547
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:37 schreef MaxPower het volgende:
Maar goed, waar was de keuze voor van Gaal in '91 (?) op gebaseerd? Op zijn geweldige staat van dienst als speler en trainer? Pakte ook niet slecht uit.
Die was al enkele jaren actief binnen de organisatie bij Ajax, intern hij afgedwongen dat hij de kans kreeg om trainer/coach van Ajax te worden. Ajax moet iemand aanstellen die het verdiend, de best mogelijke moet het worden, het is een erebaan. Marco van Basten moet het eerst ook maar even afdwingen, wat mij betreft heeft hij dat als bondscoach niet gedaan.
pi_56403581
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:37 schreef MaxPower het volgende:
Van Gaal was al trainer bij AZ en Sparta geweest, daarnaast waren zijn kwaliteiten als speler al zeer goed zichtbaar.
Totaal verschillend van van Basten.
  woensdag 30 januari 2008 @ 09:43:19 #21
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56403607
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:41 schreef Robar het volgende:

[..]

daarnaast waren zijn kwaliteiten als speler al zeer goed zichtbaar.
Wat bedoel je hier mee?
  woensdag 30 januari 2008 @ 09:43:30 #22
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56403609
pi_56403630
Het is een grote LEUGEN!
pi_56403651
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:37 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik doelde vooral op de jeugdspelers die echt een jaar lang elke dag met 'm gewerkt hebben. En natuurlijk de technische staf op de Toekomst, ook zij moeten toch een aardig beeld hebben van de clubcoach Van Basten.
Wat is nu een jaar jong Ajax?
Misschien, dat hij een goede clubtrainer blijkt te zijn, kan best.
Maar waarom die gok nemen als Ajax zijnde?
Waarom niet gaan voor een trainer die zich al bewezen heeft zoals Co Adriaanse, Frank Rjikaard, Martin Jol, enzovoorts?

Ik snap niet waar Ajax zich op baseert, als ze MvB de "juiste" man vinden?????
  woensdag 30 januari 2008 @ 09:46:42 #25
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56403656
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:43 schreef pfaf het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier mee?
Het staat er een beetje onduidelijk, maar ik denk dat Robar bedoelt dat de leidinggevende, sturende en andere kwaliteiten die een trainer/coach moet hebben bij Louis van Gaal als speler al zichtbaar waren.

Vang Gaal was een geboren trainer/coach, terwijl Marco van Basten dit juist niet is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')