Het is gewoon jammer dat Boula zo weinig speelt bij Sevilla.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
Maar het is niet dat Kromkamp. Jaliens of Ooijer echt zoveel beter zijn.
Dat ligt aan de opleidingen ja, wij zijn veel meer gericht op het afleveren van aanvallers dan verdedigers. We proberen van iedereen die een beetje kan voetballen een aanvaller te maken en als ze daar niet goed genoeg voor zijn laten we ze een linie of 2 zakken.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:27 schreef Dvm86 het volgende:
Hopelijk gaat Boula inderdaad meer spelen. Eventueel kan De Cler wisselen met Van Bronckhorst.
Interessantere vraag is hoe het komt dat wij Nederlanders geen goede verdedigers hebben? Waar kan dat aan liggen? De opleidingen?
Terwijl een verdediger in eerste instantie eerst maar eens gewoon moet afbreken.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:24 schreef EnGCatjuh het volgende:
En verdedigers moeten hier ook echt goed kunnen opbouwen
Dat vind ik niet zo 'quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:24 schreef EnGCatjuh het volgende:
Italie is wereldkampioen geworden en niet omdat ze zulke leuke meevoetballende verdedigers hadden.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:52 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo '' Anders verzand je al snel in langeballenvoetbal...
Dat is juist de hele Nederlandse voetbalmanier, opbouwen, dat kunnen we ook, want dat wordt er al ingeramd vanaf je 12e.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:24 schreef EnGCatjuh het volgende:
Alleen zie ik op dit moment niet zo veel verdedigers die echt goed kunnen opbouwen.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:55 schreef VoreG het volgende:
[..]
Dat is juist de hele Nederlandse voetbalmanier, opbouwen, dat kunnen we ook, want dat wordt er al ingeramd vanaf je 12e.
Beiden backs hebben aanvallende impulsen. Mathijsen geeft back-up aan Heitinga als hij bezig is aan de opbouw.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:58 schreef sjimz het volgende:
[..]
Alleen zie ik op dit moment niet zo veel verdedigers die echt goed kunnen opbouwen.
John Heitinga heeft een mooie pass maar voor de rest?
En dan heb je juist niets aan de creatieve mensen op het middenveld.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:52 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo '' Anders verzand je al snel in langeballenvoetbal...
Kan best hoor spelen met die verdediging.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 13:00 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
En dan heb je juist niets aan de creatieve mensen op het middenveld.
Dat vind ik ook het 'enge' aan het spelen met Boulahrouz, Ooijer, Mathijssen, De Cler en daarvoor Heitinga en de Zeeuw. Dan heb je achterin drie mensen die totaal niet kunnen opbouwen en een aanvallende linksback, met daarvoor ook twee rechtsbenige redelijke opbouwers.
De opening die Heitinga kan creeren met zijn lange pass komt beter tot zijn recht vanuit de verdediging, terwijl je toch ergens daar centraal ook echt wel een linkspoot moet hebben staan, want bewust of onbewust, het loopt toch lekkerder met en een linkspoot en een rechtspoot die de rust over de bal hebben om over korte afstanden openingen te zoeken.
quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:21 schreef PyTh het volgende:
[..]
Het is gewoon jammer dat Boula zo weinig speelt bij Sevilla.
-------------------Sar-----------------
Boula-Ooijer-Mathijssen-De Cler
---------Heitinga---De Zeeuw------
Sneijder--van Persie--v.d. Vaart
-----------van Nistelrooij------------
Dan zouden we zowaar een uitgebalanceerd elftal hebben.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 14:56 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Van Bommel gaat niet mee. Dus die kun je uit je hoofd zetten
Helaas, want die kan perfect naast de Zeeuw spelen en dan kan Heitinga een linie naar achteren.
Maar ik denk niet dat Zuiverloon Melchiot nog inhaalt voor het EK. En dat is nu toch wel even het belangrijkstquote:Op vrijdag 8 februari 2008 16:21 schreef sjimz het volgende:
Maar Zuiverloon kan nog beter worden, Melchiot zit al lang aan zijn top.
Gaat niet lukken. Ajax is morsdood en grote kans dat Ajax volgend jaar geen eens Champions League speelt, en Van Basten dus ook niet. Dan zou Van Basten dus volgend seizoen gelijk kampioen moeten worden en het seizoen daarop twee poulefases doorkomen en twee knockout rondes. Lukt niet, met geen enkele coach.quote:Op zondag 10 februari 2008 22:46 schreef Tennessee het volgende:
Ik vind dat jullie allemaal heel erg off-topic zijn, alweer. Deze topic gaat de hele tijd over alles behalve Marco van Basten.
Marco van Basten verdient gewoon een betere topic dan deze.
Misschien helpt dit; "Als Marco van Basten na het EK Ajax gaat coachen voorspel ik dat Ajax binnen twee seizoenen weer een halve finale Champions League speelt"...
Ik denk dus dat Van Basten in zijn eerste jaar bij Ajax zowel de titel als de beker gaat winnen en het jaar daarop heel hoge ogen in de Champions League zal gooien... Ik voorspel verder dat hij volgend jaar een paar heel erg leuke aankopen zal doen voor Ajax... Ik zou er bijna Ajax-fan van wordenquote:Op zondag 10 februari 2008 22:49 schreef RayMania het volgende:
[..]
Gaat niet lukken. Ajax is morsdood en grote kans dat Ajax volgend jaar geen eens Champions League speelt, en Van Basten dus ook niet. Dan zou Van Basten dus volgend seizoen gelijk kampioen moeten worden en het seizoen daarop twee poulefases doorkomen en twee knockout rondes. Lukt niet, met geen enkele coach.
Van Basten als bondscoach?quote:Op zondag 10 februari 2008 23:30 schreef Tennessee het volgende:
"poef, gone" Hij kwam, voegde niets toe, en was weer verdwenen...
Begin je nou alweer over de TT? Je weet toch dat eerst de "MvB als Bondscoach"-reeks begon, dat later ook de "MvB moet ontslagen worden"-reeks erbij kwam, dat die twee toen zijn ge-merged en dat het resultaat, deze reeks, de "centrale MvB als coach" topic is gemaakt door de moderators in hun oneindige wijsheid?quote:
Ja, maar ze moeten hem wel eerst vertellen welk spelsysteem hij moet hanterenquote:Op zondag 10 februari 2008 23:06 schreef Tennessee het volgende:
Wat Van Basten zijn kracht is, is dat prof-voetballers (behalve v.Bommel dan) wél zien dat hij het heel erg goed doet.
quote:Willem van Hanegem;"...Waar ik een beetje moe van ben, is dat de goede prestatie van het Nederlands elftal volledig wordt opgehangen aan dat nieuwe spelsysteem; 4-2-3-1. Het zat hem in Split veel minder in dat systeem dan in de overtuiging waarmee die jongens voetbalden. Misschien haalden ze die overtuiging wel uit de opstelling, dat kan. En misschien waren ze ook blij dat de bondscoach naar ze geluisterd had. Laten we het om te beginnen óók op een samenloop van omstandigheden houden.
Naar mijn idee speelt er wat anders een veel grotere rol. Dat EK komt er nu écht aan en Van Basten moet zijn selectie gaan samenstellen. Er komen misschien jongens bij en er gaan er zeker ook afvallen. Voor de wedstrijd tegen Kroatië viel Dirk Kuyt buiten de boot. Neem van mij aan, dat is een afschrikwekkend voorbeeld voor de meeste internationals. Kuyt, speler van Liverpool, een jongen van onbesproken gedrag, eentje die er altijd staat, een echt goede spits. Die viel er dus buiten. Dat doet pijn en niemand wil zulke pijn voelen.
Onze internationals willen allemaal dolgraag naar het EK, daar hebben ze alles voor over. Die drive zag ik in Split terug op het veld. Eindelijk. De tegenstander was niet zo goed als we dachten, maar de Kroaten probeerden met hard spel toch voordeel te halen. De manier waarop Oranje dat met hard en soms toch ook aantrekkelijk tegenspel neutraliseerde, maakte mij behoorlijk optimistisch. Dat heeft Van Basten toch maar mooi voor elkaar gekregen op vijf maanden voor het EK en daar maak ik hem een serieus compliment voor. Op deze manier wordt het alleen maar leuker, ook voor ons, om toe te leven naar de maand juni..."
Bron: AD
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |