abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56598640
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 10:10 schreef pfaf het volgende:

[..]

Wie dan?
Ja, goeie vraag
  vrijdag 8 februari 2008 @ 10:21:09 #202
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_56598661
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 10:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
Maar het is niet dat Kromkamp. Jaliens of Ooijer echt zoveel beter zijn.
Het is gewoon jammer dat Boula zo weinig speelt bij Sevilla.

-------------------Sar-----------------
Boula-Ooijer-Mathijssen-De Cler
---------Heitinga---De Zeeuw------
Sneijder--van Persie--v.d. Vaart
-----------van Nistelrooij------------
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_56598745
Hopelijk gaat Boula inderdaad meer spelen. Eventueel kan De Cler wisselen met Van Bronckhorst.

Interessantere vraag is hoe het komt dat wij Nederlanders geen goede verdedigers hebben? Waar kan dat aan liggen? De opleidingen?

Ik verwacht trouwens dat Fer wel eens een grote kan worden.
pi_56600413
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 10:27 schreef Dvm86 het volgende:
Hopelijk gaat Boula inderdaad meer spelen. Eventueel kan De Cler wisselen met Van Bronckhorst.

Interessantere vraag is hoe het komt dat wij Nederlanders geen goede verdedigers hebben? Waar kan dat aan liggen? De opleidingen?
Dat ligt aan de opleidingen ja, wij zijn veel meer gericht op het afleveren van aanvallers dan verdedigers. We proberen van iedereen die een beetje kan voetballen een aanvaller te maken en als ze daar niet goed genoeg voor zijn laten we ze een linie of 2 zakken.

Zoals ik het nu zeg is het natuurlijk erg kort door de bocht maar het zit zeker dicht bij de waarheid.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_56600689
En verdedigers moeten hier ook echt goed kunnen opbouwen
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_56600829
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 12:24 schreef EnGCatjuh het volgende:
Terwijl een verdediger in eerste instantie eerst maar eens gewoon moet afbreken.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 12:52:46 #207
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56601127
quote:
Dat vind ik niet zo ' ' Anders verzand je al snel in langeballenvoetbal...
pi_56601160
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 12:52 schreef pfaf het volgende:

[..]

Italie is wereldkampioen geworden en niet omdat ze zulke leuke meevoetballende verdedigers hadden.
pi_56601172
quote:
Dat is juist de hele Nederlandse voetbalmanier, opbouwen, dat kunnen we ook, want dat wordt er al ingeramd vanaf je 12e.
pi_56601227
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 12:55 schreef VoreG het volgende:

[..]

Dat is juist de hele Nederlandse voetbalmanier, opbouwen, dat kunnen we ook, want dat wordt er al ingeramd vanaf je 12e.
Alleen zie ik op dit moment niet zo veel verdedigers die echt goed kunnen opbouwen.
John Heitinga heeft een mooie pass maar voor de rest?
pi_56601264
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 12:58 schreef sjimz het volgende:

[..]

Alleen zie ik op dit moment niet zo veel verdedigers die echt goed kunnen opbouwen.
John Heitinga heeft een mooie pass maar voor de rest?
Beiden backs hebben aanvallende impulsen. Mathijsen geeft back-up aan Heitinga als hij bezig is aan de opbouw.

We hebben juist geen verdedigers die 90 minuten lang achterin blijven staan en alles doodschoppen wat er langs komt. Heeft nooit in de training van Nederlandse spelers gezeten en zal er ook nooit inkomen.
pi_56601286
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 12:52 schreef pfaf het volgende:

[..]

En dan heb je juist niets aan de creatieve mensen op het middenveld.

Dat vind ik ook het 'enge' aan het spelen met Boulahrouz, Ooijer, Mathijssen, De Cler en daarvoor Heitinga en de Zeeuw. Dan heb je achterin drie mensen die totaal niet kunnen opbouwen en een aanvallende linksback, met daarvoor ook twee rechtsbenige redelijke opbouwers.

De opening die Heitinga kan creeren met zijn lange pass komt beter tot zijn recht vanuit de verdediging, terwijl je toch ergens daar centraal ook echt wel een linkspoot moet hebben staan, want bewust of onbewust, het loopt toch lekkerder met en een linkspoot en een rechtspoot die de rust over de bal hebben om over korte afstanden openingen te zoeken.
pi_56601534
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 13:00 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

En dan heb je juist niets aan de creatieve mensen op het middenveld.

Dat vind ik ook het 'enge' aan het spelen met Boulahrouz, Ooijer, Mathijssen, De Cler en daarvoor Heitinga en de Zeeuw. Dan heb je achterin drie mensen die totaal niet kunnen opbouwen en een aanvallende linksback, met daarvoor ook twee rechtsbenige redelijke opbouwers.

De opening die Heitinga kan creeren met zijn lange pass komt beter tot zijn recht vanuit de verdediging, terwijl je toch ergens daar centraal ook echt wel een linkspoot moet hebben staan, want bewust of onbewust, het loopt toch lekkerder met en een linkspoot en een rechtspoot die de rust over de bal hebben om over korte afstanden openingen te zoeken.
Kan best hoor spelen met die verdediging.
----------------Heitinga------------------
De Cler----------------------Buolahrouz
--------Mathijssen - Ooijer-------------

De Cler, Heitinga en Ooijer kunnen de opbouw wel verzorgen.
Ik acht de Cler daar wel toe in staat, hij heeft bij Ajax en AZ in systemen gespeeld waar dat juist zeer belangrijk was.
In ieder geval moeten Mathijssen en Boulahrouz fungeren als de echte mandekkers.
Heitinga, Ooijer en de Cler moeten zorgen voor de extra verdedigende hulp en de opbouw van achteruit.
pi_56601619
Boulahrouz is zo overschat, die hoef ik niet meer in het Nederlands elftal te zien mits hij wekelijks op niveau speelt. Het is een te trage mandekker. Mathijssen is een veel allrounder verdediger.
That's all folks!
pi_56601654
Het is niet voor niets dat hij zowel bij Chelsea als bij Sevilla op het tweede plan is geraakt.
Komt gewoon een stap tekort in de absolute top.
pi_56601773
Ik heb er vertrouwen in, dat Boulahrouz in de toekomst de onbetwiste centrumverdediger van het Nederlands elftal wordt. Mathijssen is juist overschat.
pi_56602976
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 10:21 schreef PyTh het volgende:

[..]

Het is gewoon jammer dat Boula zo weinig speelt bij Sevilla.

-------------------Sar-----------------
Boula-Ooijer-Mathijssen-De Cler
---------Heitinga---De Zeeuw------
Sneijder--van Persie--v.d. Vaart
-----------van Nistelrooij------------

Als Boulah niet aan spelen toekomt bij Sevilla, dan Melchiot op zijn plek. Verder een prima opstelling zo.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 14:47:39 #218
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_56603262
Hehe. Al het gezeik begint vruchten af te werpen.

We spelen geen 4-3-3 meer
Ik heb weer een beetje hoop voor het EK

Nu nog Van Bommel naast De Zeeuw en we worden 2e in de poule.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  vrijdag 8 februari 2008 @ 14:54:15 #219
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_56603392
Even het topic doorgelezen. Ik zag mensen filosoferen over:
- Kromkamp rechtsback. Dat lijkt me helemaal niks. Ik vind hem bij PSV maar zozo. Geen Oranjeklant.
- Bakkal naast De Zeeuw. Dat kan natuurlijk wel. Ff afwachten hoe het verder gaat dit seizoen.
pi_56603434
Van Bommel gaat niet mee. Dus die kun je uit je hoofd zetten

Helaas, want die kan perfect naast de Zeeuw spelen en dan kan Heitinga een linie naar achteren.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 14:57:33 #221
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_56603447
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 14:56 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Van Bommel gaat niet mee. Dus die kun je uit je hoofd zetten

Helaas, want die kan perfect naast de Zeeuw spelen en dan kan Heitinga een linie naar achteren.
Dan zouden we zowaar een uitgebalanceerd elftal hebben.
pi_56604717
Het is inderdaad de positie die je nog mist. En een sterke rechtsback, want met Melchiot win je de titel niet.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_56604826
en Zuiverloon als rechtsback?
pi_56604899
Ik vind Melchiot dan zekerder.
That's all folks!
pi_56604931
Maar Zuiverloon kan nog beter worden, Melchiot zit al lang aan zijn top.
pi_56605125
Hopelijk krijgen we een jonge speler die zich goed gaat doorontwikkelen in de komende maanden. Waarschijnlijk zal Van der Wiel nog lang niet goed genoeg zijn tegen de zomer, maar ik hoop van wel.

Offtopic: wie regelt trouwens tegen welke landen we vriendschappelijke wedstrijden spelen? Nu gaan we een beetje oefenen tegen Oostenrijk en soortgelijken. Ik had liever gezien dat we tegen Duitsland, Tsjechie of Spanje zouden oefenen.
pi_56607186
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 16:21 schreef sjimz het volgende:
Maar Zuiverloon kan nog beter worden, Melchiot zit al lang aan zijn top.
Maar ik denk niet dat Zuiverloon Melchiot nog inhaalt voor het EK. En dat is nu toch wel even het belangrijkst
pi_56607769
Kan Heitinga trouwens geen rechtsback spelen? Weet het niet meer zeker maar meen zoiets gezien te hebben bij zijn posities bij Football Manager ( ). En Braafheid in het centrum , snel, best sterk en redelijk opbouwend
Something good: you look like Snoopy and it makes me smile.
Where you need improvement: you have smelly dog farts.
pi_56607824
Rechstback vond ik Heitinga altijd maar ongelukkig.
Kan je beter Braafheid op de back positie zetten.
pi_56607874
Ja, links, maar daar is de Cler goed genoeg voor.
pi_56655013
Ik vind dat jullie allemaal heel erg off-topic zijn, alweer. Deze topic gaat de hele tijd over alles behalve Marco van Basten.

Marco van Basten verdient gewoon een betere topic dan deze.

Misschien helpt dit; "Als Marco van Basten na het EK Ajax gaat coachen voorspel ik dat Ajax binnen twee seizoenen weer een halve finale Champions League speelt"...
pi_56655126
quote:
Op zondag 10 februari 2008 22:46 schreef Tennessee het volgende:
Ik vind dat jullie allemaal heel erg off-topic zijn, alweer. Deze topic gaat de hele tijd over alles behalve Marco van Basten.

Marco van Basten verdient gewoon een betere topic dan deze.

Misschien helpt dit; "Als Marco van Basten na het EK Ajax gaat coachen voorspel ik dat Ajax binnen twee seizoenen weer een halve finale Champions League speelt"...
Gaat niet lukken. Ajax is morsdood en grote kans dat Ajax volgend jaar geen eens Champions League speelt, en Van Basten dus ook niet. Dan zou Van Basten dus volgend seizoen gelijk kampioen moeten worden en het seizoen daarop twee poulefases doorkomen en twee knockout rondes. Lukt niet, met geen enkele coach.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_56655228
quote:
Op zondag 10 februari 2008 22:49 schreef RayMania het volgende:

[..]

Gaat niet lukken. Ajax is morsdood en grote kans dat Ajax volgend jaar geen eens Champions League speelt, en Van Basten dus ook niet. Dan zou Van Basten dus volgend seizoen gelijk kampioen moeten worden en het seizoen daarop twee poulefases doorkomen en twee knockout rondes. Lukt niet, met geen enkele coach.
Ik denk dus dat Van Basten in zijn eerste jaar bij Ajax zowel de titel als de beker gaat winnen en het jaar daarop heel hoge ogen in de Champions League zal gooien... Ik voorspel verder dat hij volgend jaar een paar heel erg leuke aankopen zal doen voor Ajax... Ik zou er bijna Ajax-fan van worden
pi_56655357
Aan welke aankopen denk je dan?
pi_56655401
En ik voorspel dat Excelsior Cristiano Ronaldo weet los te weken van Manchester United, alsjeblieft zeg.
pi_56655606
Waar ik aan denk is wat een ballen die vent wel niet heeft... Het aandurven om eerst als bijna ervaringsloze coach het Nederlands elftal te gaan coachen, waar zijn voorgangers half zijn weggelachen of weggepest, en om dan als hij, ondanks zijn resultaten, niet bijster populair is het aan te durven Ajax te gaan coachen op een moment waarvan hij weet dat als hij het daar niet ook héél erg goed doet hij door de pers en het publiek nóg erger aan de schandpaal zal worden genageld.

Wat Van Basten zijn kracht is, is dat prof-voetballers (behalve v.Bommel dan) wél zien dat hij het heel erg goed doet. Dat zal het makkelijker maken voor hem om de juiste spelers met de juiste motivatie naar Ajax te halen. Wélke spelers precies weet ik natuurlijk ook niet...
  zondag 10 februari 2008 @ 23:15:18 #237
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_56655840
Ik vind dat jullie in deze topic wel heel erg offtopic gaan, want dit topic ging toch over Marco van Basten als bondscoach en niet als mogelijke toekomstige coach van Ajax?
Daar zijn heel andere betere topics over.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_56656208
"poef, gone" Hij kwam, voegde niets toe, en was weer verdwenen...
  zondag 10 februari 2008 @ 23:33:01 #239
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_56656277
quote:
Op zondag 10 februari 2008 23:30 schreef Tennessee het volgende:
"poef, gone" Hij kwam, voegde niets toe, en was weer verdwenen...
Van Basten als bondscoach?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_56656349
quote:
Op zondag 10 februari 2008 23:33 schreef golfer het volgende:

[..]

Van Basten als bondscoach?
Begin je nou alweer over de TT? Je weet toch dat eerst de "MvB als Bondscoach"-reeks begon, dat later ook de "MvB moet ontslagen worden"-reeks erbij kwam, dat die twee toen zijn ge-merged en dat het resultaat, deze reeks, de "centrale MvB als coach" topic is gemaakt door de moderators in hun oneindige wijsheid?
  Trouwste user 2022 maandag 11 februari 2008 @ 01:29:56 #241
7889 tong80
Spleenheup
pi_56657858
Daar gaan we weer

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 11 februari 2008 @ 01:38:08 #242
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56657914
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 13 februari 2008 @ 13:10:22 #243
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56702003
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_56702146
.
  woensdag 13 februari 2008 @ 13:19:20 #245
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_56702198
rechtstreeks van dumpert.nl, niet?
  woensdag 13 februari 2008 @ 13:26:24 #246
67174 Dos37
Come on Twente
pi_56702370
You wish
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 13 februari 2008 @ 13:33:50 #247
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_56702568
Ik vind trouwens dat Van Basten wel aardig wat gezichtsverlies heeft geleden. 3 1/2 jaar erop hameren dat 433 heilig was, en nu soort van onder dwang van zijn spelers overstag...
Wie is er nu eigenlijk de baas bij Oranje?
  woensdag 13 februari 2008 @ 13:34:58 #248
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_56702599
quote:
Op zondag 10 februari 2008 23:06 schreef Tennessee het volgende:
Wat Van Basten zijn kracht is, is dat prof-voetballers (behalve v.Bommel dan) wél zien dat hij het heel erg goed doet.
Ja, maar ze moeten hem wel eerst vertellen welk spelsysteem hij moet hanteren
pi_56702734
quote:
Willem van Hanegem;"...Waar ik een beetje moe van ben, is dat de goede prestatie van het Nederlands elftal volledig wordt opgehangen aan dat nieuwe spelsysteem; 4-2-3-1. Het zat hem in Split veel minder in dat systeem dan in de overtuiging waarmee die jongens voetbalden. Misschien haalden ze die overtuiging wel uit de opstelling, dat kan. En misschien waren ze ook blij dat de bondscoach naar ze geluisterd had. Laten we het om te beginnen óók op een samenloop van omstandigheden houden.

Naar mijn idee speelt er wat anders een veel grotere rol. Dat EK komt er nu écht aan en Van Basten moet zijn selectie gaan samenstellen. Er komen misschien jongens bij en er gaan er zeker ook afvallen. Voor de wedstrijd tegen Kroatië viel Dirk Kuyt buiten de boot. Neem van mij aan, dat is een afschrikwekkend voorbeeld voor de meeste internationals. Kuyt, speler van Liverpool, een jongen van onbesproken gedrag, eentje die er altijd staat, een echt goede spits. Die viel er dus buiten. Dat doet pijn en niemand wil zulke pijn voelen.

Onze internationals willen allemaal dolgraag naar het EK, daar hebben ze alles voor over. Die drive zag ik in Split terug op het veld. Eindelijk. De tegenstander was niet zo goed als we dachten, maar de Kroaten probeerden met hard spel toch voordeel te halen. De manier waarop Oranje dat met hard en soms toch ook aantrekkelijk tegenspel neutraliseerde, maakte mij behoorlijk optimistisch. Dat heeft Van Basten toch maar mooi voor elkaar gekregen op vijf maanden voor het EK en daar maak ik hem een serieus compliment voor. Op deze manier wordt het alleen maar leuker, ook voor ons, om toe te leven naar de maand juni..."

Bron: AD
pi_56702954
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:39 schreef Tennessee het volgende:

[..]
Het schrikeffect van het buiten de basis laten van Kuijt zou in mijn ogen best mee kunnen hebben gespeeld in het verbeterde spel, maar dat geeft dan ook meteen aan dat Van Basten dit al eerder had kunnen/moeten proberen om tijdens de kwalificatieronde al een ommezwaai ten goede te behalen.
pi_56703385
Goed stukje van Willem. Ik ben het er mee eens.
pi_56703446
Feit blijft dat het iig heel opvallend is dat het NL 11tal eens goed speelde in een oefenwedstrijd. Dat zie je niet vaak.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_56703789
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:33 schreef ErikT het volgende:
Ik vind trouwens dat Van Basten wel aardig wat gezichtsverlies heeft geleden. 3 1/2 jaar erop hameren dat 433 heilig was, en nu soort van onder dwang van zijn spelers overstag...
Wie is er nu eigenlijk de baas bij Oranje?
Van Basten is heel duidelijk de baas bij Oranje, vraag maar aan Van Bommel. Bij andere coaches was dat soms anders, die lieten zich bijvoorbeeld beinvloeden door wat de pers riep. Dat Van Basten zijn carriere als bondscoach niet is begonnen door aan de spelers te vragen hoe ze het liefst wilden spelen kan je hem niet kwalijk nemen. Hij begon met een Nederlands Elftal waar heel wat vaste spelers net waren afgehaakt. Dat hij nu in de échte aanloop naar het EK wél met zijn nieuwe kern aan vaste spelers overlegd is denk ik heel goed en gewoon, al wordt het zoals alles nu weer tegen hem gebruikt omdat allerlei mensen alsnog hun gelijk willen halen terwijl ze ongelijk hadden.
pi_56704062
Wat een halleluja stuk in de VI zeg...
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
  woensdag 13 februari 2008 @ 14:42:04 #255
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_56704112
hehe, Nederlanders willen het nationale elftal gewoon zien winnen, en uiteraard met spetterend voetbal. Dat vergt een zekere motivatie en groepsbinding, die alleen op de grote toernooien gekweekt kan worden. Als de groep straks compleet is, en Van Basten ze een paar weken onder zijn hoede heeft, is de kans aanwezig dat deze sfeer bereikt gaat worden. Maar het is geen garantie.

Als ik Van Basten was, haalde ik een goede motivator bij de groep, iemand die de tegenpool is van de toch wat sombere en nuchtere trainer. Dan komt het wel goed
451 °F
pi_56704420
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 14:39 schreef EnGCatjuh het volgende:
Wat een halleluja stuk in de VI zeg...
Als het goed is, is het goed.
pi_56704453
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 14:42 schreef Charles.Darwin het volgende:
Als ik Van Basten was, haalde ik een goede motivator bij de groep, iemand die de tegenpool is van de toch wat sombere en nuchtere trainer. Dan komt het wel goed
Emile Ratelband
Tsjakkaaaaa
  woensdag 13 februari 2008 @ 15:23:16 #258
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_56704916
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 14:25 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Van Basten is heel duidelijk de baas bij Oranje, vraag maar aan Van Bommel.

Van Bommel heeft zelf gezegd niet meer voor Oranje te willen spelen onder Van Basten.
quote:
Bij andere coaches was dat soms anders, die lieten zich bijvoorbeeld beinvloeden door wat de pers riep.
Voorbeelden?
quote:
Dat Van Basten zijn carriere als bondscoach niet is begonnen door aan de spelers te vragen hoe ze het liefst wilden spelen kan je hem niet kwalijk nemen.
Dat doe ik ook niet. Wat ik hem wel kwalijk neem is:
- jarenlang een systeem doordrammen waar we de spelers niet voor hebben
- op het allerlaatste moment tóch overstag gaan, ofwel: toegeven dat hij er 3 1/2 jaar fout zat. Dit is veel te laat.
quote:
Hij begon met een Nederlands Elftal waar heel wat vaste spelers net waren afgehaakt.
Er komen en gaan altijd spelers.
quote:
Dat hij nu in de échte aanloop naar het EK wél met zijn nieuwe kern aan vaste spelers overlegd is denk ik heel goed en gewoon, al wordt het zoals alles nu weer tegen hem gebruikt omdat allerlei mensen alsnog hun gelijk willen halen terwijl ze ongelijk hadden.
Het gaat helemaal niet om gelijk willen halen. Oranje heeft de afgelopen 3 1/2 jaar belabberd gevoetbald onder een coach die veel bedenkelijke beslissingen nam. Daar verandert zijn plotselinge ommezwaai helemaal niks aan. Al winnen we het EK, het WK is en blijft een drama van jewelste.

Overigens spreek je jezelf tegen. Aan de ene kant vond je Van Basten goed omdat hij vasthield aan zijn mening, en aan de andere kant vind je hem nu goed omdat hij met zijn spelers overlegt. Het is het één of het ander.
  woensdag 13 februari 2008 @ 15:24:16 #259
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_56704942
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 14:42 schreef Charles.Darwin het volgende:
hehe, Nederlanders willen het nationale elftal gewoon zien winnen, en uiteraard met spetterend voetbal. Dat vergt een zekere motivatie en groepsbinding, die alleen op de grote toernooien gekweekt kan worden. Als de groep straks compleet is, en Van Basten ze een paar weken onder zijn hoede heeft, is de kans aanwezig dat deze sfeer bereikt gaat worden. Maar het is geen garantie.
Nee. Daar is het WK een goed voorbeeld van.
pi_56705459
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 14:58 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Als het goed is, is het goed.
Niet als je kijkt in het licht van de eerdere reportages van hun.

Magoed, dit was te verwachten.
pi_56705533
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 15:24 schreef ErikT het volgende:

[..]

Nee. Daar is het WK een goed voorbeeld van.
Zo'n poule doorkomen is anders gewoon erg knap. Er waren genoeg landen met een een beter en uitgebalanceerder team, zo slecht was het dus ook weer niet.

Portugal
Italië
Engeland
Spanje
Brazilië
Argentinië
Frankrijk

Het Nederlands elftal wordt helaas in Nederland zwaar overschat. We hebben fantastische aanvallende middenvelders en een paar klasse aanvallers, maar verdedigend is het gewoon heel erg matig. We hebben nu geen Stam en Frank de Boer meer centraal achterin en ook onze controlerende middenvelders zijn geen wereldtop zoals Davids wel was in 1998 en 2000. We hebben goede spelers, maar de selectie is niet echt in balans omdat we simpelweg op bepaalde posities geen toppers hebben.

Ook op het EK moet er niet teveel verwacht worden, want er zijn nog steeds genoeg landen die wel in iedere linie wereldtoppers hebben, zoals: Spanje (al presteren die nooit op grote toernooien), Italië, Frankrijk en Portugal. Daarna komt er een heel rijtje outsiders, waaronder o.a. Nederland, Kroatië en Duitsland.
  woensdag 13 februari 2008 @ 16:05:11 #262
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56705779
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 15:23 schreef ErikT het volgende:

Wat ik hem wel kwalijk neem is:
- jarenlang een systeem doordrammen waar we de spelers niet voor hebben
- op het allerlaatste moment tóch overstag gaan, ofwel: toegeven dat hij er 3 1/2 jaar fout zat. Dit is veel te laat.
Ach, nog altijd beter laat dan nooit, we moeten ook niet té negatief zijn.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_56705867
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 16:05 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Ach, nog altijd beter laat dan nooit, we moeten ook niet té negatief zijn.
Nee, hij moet het voordeel van de twijfel krijgen t/m het EK. Maar om hem nou meteen, zoals de VI doet, de nieuwe Michels te noemen...
pi_56810775
Vanavond te gast bij Holland Sport op NED3 om 20.25. Gaat interessant worden; Nederlands elftal, Ajax-problematiek, Ajax-coach, Ajax rapport, EK, van Bommel.

Genoeg discussie voor een uitzending lang .
  maandag 18 februari 2008 @ 11:24:26 #265
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56810819
quote:
Op maandag 18 februari 2008 11:22 schreef BliksemSchigt het volgende:
Vanavond te gast bij Holland Sport op NED3 om 20.25. Gaat interessant worden; Nederlands elftal, Ajax-problematiek, Ajax-coach, Ajax rapport, EK, van Bommel.

Bedankt voor de tip.
  maandag 18 februari 2008 @ 11:30:01 #266
93767 Dom_Konijn
Drunken lullabie
pi_56810934
Ow dat wordt leuk.
Stiekem hoop ik toch nog op een knieval van Marco voor Mark v Bommel...
  maandag 18 februari 2008 @ 11:35:45 #267
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_56811073
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 15:52 schreef Blawh het volgende:

[..]

Zo'n poule doorkomen is anders gewoon erg knap. Er waren genoeg landen met een een beter en uitgebalanceerder team, zo slecht was het dus ook weer niet.

Portugal
Italië
Engeland
Spanje
Brazilië
Argentinië
Frankrijk

Het Nederlands elftal wordt helaas in Nederland zwaar overschat. We hebben fantastische aanvallende middenvelders en een paar klasse aanvallers, maar verdedigend is het gewoon heel erg matig. We hebben nu geen Stam en Frank de Boer meer centraal achterin en ook onze controlerende middenvelders zijn geen wereldtop zoals Davids wel was in 1998 en 2000. We hebben goede spelers, maar de selectie is niet echt in balans omdat we simpelweg op bepaalde posities geen toppers hebben.

Ook op het EK moet er niet teveel verwacht worden, want er zijn nog steeds genoeg landen die wel in iedere linie wereldtoppers hebben, zoals: Spanje (al presteren die nooit op grote toernooien), Italië, Frankrijk en Portugal. Daarna komt er een heel rijtje outsiders, waaronder o.a. Nederland, Kroatië en Duitsland.
Portugal
Engeland !
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_56811155
quote:
Op maandag 18 februari 2008 11:24 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip.
Inderdaad. En bij Holland Sport doen ze niet de standaard saaie vragen die je bij een persconferentie al te vaak hoort.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  maandag 18 februari 2008 @ 11:44:24 #269
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_56811298
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 15:52 schreef Blawh het volgende:

[..]

Een middenveld met vd Vaart, Sneijder, van Bommel en Seedorf zou menig kland een moord voor doen....
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_56811788
quote:
Op maandag 18 februari 2008 11:44 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Een middenveld met vd Vaart, Sneijder, van Bommel en Seedorf zou menig kland een moord voor doen....
Als ze een goede verdedigende mid hebben wel, ja.
pi_56812858
quote:
Op maandag 18 februari 2008 12:09 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Als ze een goede verdedigende mid hebben wel, ja.
Ik denk dat van Bommel dat best wel aan zou kunnen.
pi_56813260
quote:
Op maandag 18 februari 2008 11:35 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Portugal
Engeland !
Je wilt zeggen dat Portugal op veel posities mindere spelers heeft dan Nederland?

Vergelijk maar eens per positie, en dan vooral de verdedigende posities. Portugal is dan echt wel veel beter dan Nederland hoor. En Engeland is als iedereen fit is ook wel veel sterker op de verdedigende posities, die hebben alleen minder kwaliteit dan Nederland voorin lopen.
quote:
Op maandag 18 februari 2008 11:44 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch, daar ligt ons probleem niet. We hebben geen controlerende middenvelders van wereldklasse en achterin is het al helemaal middelmaat. Onze selectie is niet op alle posities sterk, landen als Portugal, Spanje, Italie en Frankrijk hebben zowel verdedigend als aanvallend echt veel kwaliteit. Dan kunnen wij leuke aanvallende middenvelders hebben (we kunnen ze niet eens allemaal opstellen), in balans is de selectie niet in vergelijking met de landen hierboven genoemd.
  maandag 18 februari 2008 @ 14:37:36 #273
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_56814812
quote:
Op maandag 18 februari 2008 13:29 schreef Blawh het volgende:

Dat zeg ik toch, daar ligt ons probleem niet. We hebben geen controlerende middenvelders van wereldklasse en achterin is het al helemaal middelmaat. Onze selectie is niet op alle posities sterk, landen als Portugal, Spanje, Italie en Frankrijk hebben zowel verdedigend als aanvallend echt veel kwaliteit. Dan kunnen wij leuke aanvallende middenvelders hebben (we kunnen ze niet eens allemaal opstellen), in balans is de selectie niet in vergelijking met de landen hierboven genoemd.
Ik denk dat van Bommel of Seedorf prima als controlerende middenvelder uit de voeten kan.
Het grote probleem zit bij Nederland gewoon acherin. We hebben Heitinga en eventueel Boularouz (mits in vorm), de Cler en dan nog iemand. Dat kun je nou niet echt wereldtop noemen. Top tot Subtop wel natuurlijk aangezien we nog van der Sar op doel hebben staan.
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_56814877
quote:
Op maandag 18 februari 2008 13:09 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Ik denk dat van Bommel dat best wel aan zou kunnen.
Niet in zijn eentje. Bij Bayern is hij ook een duo met Ze Roberto.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 16:23:21 #275
155420 Fizd
Candle in the eye.
pi_56839172
quote:
Op maandag 18 februari 2008 11:22 schreef BliksemSchigt het volgende:

Dat filmpje dat ze lieten zien van die Albertini testimonial match.... Wat een doelpunt zeg! Toch wel knap ondanks zijn fysieke beperkingen tegenwoordig.

http://www.youtube.com/watch?v=orPOMa98JGA

Is deze wedstrijd ooit op NLse tv uitgezonden trouwens? Kan me er niks van herinneren namelijk.
pi_56839440
Ze hebben die goal toen op het sportjournaal laten zien.

Leuke uitzending gisteren. Van Basten kwam goed op me over
pi_56839513
quote:
Op maandag 18 februari 2008 14:37 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Ik denk dat van Bommel of Seedorf prima als controlerende middenvelder uit de voeten kan.
Het grote probleem zit bij Nederland gewoon acherin. We hebben Heitinga en eventueel Boularouz (mits in vorm), de Cler en dan nog iemand. Dat kun je nou niet echt wereldtop noemen. Top tot Subtop wel natuurlijk aangezien we nog van der Sar op doel hebben staan.
Seedorf als controlerende middenvelder

Moet niet gekker worden
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 19 februari 2008 @ 17:59:12 #278
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_56840903
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 16:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Seedorf als controlerende middenvelder

Moet niet gekker worden

Inderdaad Lijkt me geen goed idee...
Die gozer kan alleen functioneren met iemand in zijn rug die al zijn balverlies corrigeert, en iemand naast hem die de verdedigers van de tegenpartij een beetje naar zich toetrekt, zodat Clarence niet onder teveel druk komt te staan.

Veel mensen zijn opeens weer heel positief over Marco en Oranje, na 1 goede oefeninterland. Zou eens fucking tijd worden dat we weer eens een goede wedstrijd voorgeschoteld kregen!
pi_56910168
En volgens het AD officieel en zeker getekend bij Ajax als nieuwe coach.
pi_56910181
Dan gaat M0NTANA geen biertje brengen bij Tennessee
  vrijdag 22 februari 2008 @ 17:52:14 #281
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_56910228
gaat lachen worden
pi_56910848
ik mis nog de woorden "per" en "direct". Anders was het tijd voor een biertje......
pi_56910892
quote:
Marco van Basten nieuwe trainer Ajax

Amsterdam, 22 feb 2008
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Marco van Basten, John van ’t Schip en Rob Witschge over hun trainerschap bij het eerste elftal. Van Basten tekent een contract dat hem vanaf 1 juli 2008 in beginsel voor 4 jaar als hoofdtrainer aan Ajax verbindt.
John van ’t Schip en Rob Witschge tekenen als assistent-trainers eveneens een contract voor 4 jaar dat ingaat op 1 juli 2008. In de contracten is een wederzijds evaluatiemoment opgenomen dat plaatsvindt na 2 seizoenen.

De voormalige Ajax-spelers Van Basten en Van ’t Schip waren in het seizoen 2003-2004 trainers van Jong Ajax. Vanaf het seizoen 2004-2005 hebben Van Basten (43), Van ’t Schip (44) en Witschge (41) het Nederlands elftal onder hun hoede.

De nieuwe technische staf zal op 5 maart 2008 om 11.00 uur worden gepresenteerd in de perskamer van Ajax.

Technisch directeur Martin van Geel: ,,‘We zijn hier erg blij mee. Het zijn drie ambitieuze trainers met een Ajax verleden, die alledrie een internationale carričre als voetballer en inmiddels de nodige ervaring als trainer met zich mee brengen. Daarnaast is het goed dat er duidelijkheid is nu we de technische staf voor de komende seizoenen rond hebben.”

Zaakwaarnemer Perry Overeem: ,,We hebben de afgelopen weken samen met de voltallige directie van Ajax hard gewerkt de aanstelling rond te krijgen. Beide partijen zijn zeer tevreden over het verloop en de resultaten daarvan. De duur die de onderhandelingen met zich meebrachten vertaalt de in acht genomen zorgvuldigheid en aandacht van het proces.”
.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 18:28:29 #284
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56910970
  vrijdag 22 februari 2008 @ 18:30:09 #285
139407 jorienvdherik
pi_56910999
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 18:28 schreef M0NTANA het volgende:
dat gaat dus een abbo voor RSCA worden
pi_56911053
Hoorde het net op de radio. Niet echt verrassend. Eens zien hoe hij het bij een club gaat doen, bij Jong Ajax deed ie het zo slecht nog niet
  vrijdag 22 februari 2008 @ 18:37:23 #287
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56911153
Vier jaar! Dat is dus tot 2012!
  vrijdag 22 februari 2008 @ 18:37:55 #288
139407 jorienvdherik
pi_56911165
niemand nog die zn contract echt uitdient hoor
pi_56911190
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 18:37 schreef jorienvdherik het volgende:
niemand nog die zn contract echt uitdient hoor
Rijkaard bij Barça, Van Gaal, Van Basten bij Oranje, allemaal Ajax mensen.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 19:23:53 #290
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_56912074
Wie verandert het topic in "Marco van Basten moet ontslagen worden, bij Ajax!"
451 °F
  vrijdag 22 februari 2008 @ 22:28:47 #291
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56916067
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 19:23 schreef Charles.Darwin het volgende:
Wie verandert het topic in "Marco van Basten moet ontslagen worden, bij Ajax!"
Nog niet, ik gun hem een kans. Als hij zijn geluk meeneemt, zouden we best kampioen kunnen worden. Ook al is het met afschuwelijk slecht voetbal, ook ik snak naar een kampioenschap, maakt niet uit hoe.
pi_56916147
Ik denk dat ze overal in Nederland nog blijer zijn dan in Amsterdam
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 22 februari 2008 @ 22:48:04 #293
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_56916448
Niemand gaat mij wijsmaken dat dit een verrassing was ?
OF het een goede zet is weet ik niet. Als Ajax net zo gaat voetballen als Oranje zie ik het somber in...
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_56916675
Ze spelen wel 4-3-3 met de punt naar achter, dat is dan weer een voordeel
pi_56919495
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 22:48 schreef buzzer het volgende:
Niemand gaat mij wijsmaken dat dit een verrassing was ?
OF het een goede zet is weet ik niet. Als Ajax net zo gaat voetballen als Oranje zie ik het somber in...
Als de resultaten net zo zijn als Oranje zie ik het rooskleurig in.
pi_56919604
Falen als het belangrijk wordt. Zo zijn de resultaten van Ajax in deze eeuw inderdaad goed te omschrijven
  zaterdag 23 februari 2008 @ 01:39:00 #297
139407 jorienvdherik
pi_56919628
Ik vind wel dat die nu niet meer bij oranje kan blijven.
nu zal die de voorkeur geven aan ajax spelers, om ze beter te maken, zodat andere buiten de boot vallen.

een onwerkbare situati vind ik dit.
pi_56919649
Van Basten is een winner, dus hij kan alleen Heitinga, Huntelaar en Steek gebruiken
pi_56919894
Ik blijf het jammer vinden dat hij niet tot na de WK 2010 bondscoach blijft... Zeker nu de populariteit weer wat omhoog gaat...
  zaterdag 23 februari 2008 @ 02:07:33 #300
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56919929
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')