Het is gewoon jammer dat Boula zo weinig speelt bij Sevilla.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
Maar het is niet dat Kromkamp. Jaliens of Ooijer echt zoveel beter zijn.
Dat ligt aan de opleidingen ja, wij zijn veel meer gericht op het afleveren van aanvallers dan verdedigers. We proberen van iedereen die een beetje kan voetballen een aanvaller te maken en als ze daar niet goed genoeg voor zijn laten we ze een linie of 2 zakken.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:27 schreef Dvm86 het volgende:
Hopelijk gaat Boula inderdaad meer spelen. Eventueel kan De Cler wisselen met Van Bronckhorst.
Interessantere vraag is hoe het komt dat wij Nederlanders geen goede verdedigers hebben? Waar kan dat aan liggen? De opleidingen?
Terwijl een verdediger in eerste instantie eerst maar eens gewoon moet afbreken.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:24 schreef EnGCatjuh het volgende:
En verdedigers moeten hier ook echt goed kunnen opbouwen
Dat vind ik niet zo 'quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:24 schreef EnGCatjuh het volgende:
Italie is wereldkampioen geworden en niet omdat ze zulke leuke meevoetballende verdedigers hadden.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:52 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo '' Anders verzand je al snel in langeballenvoetbal...
Dat is juist de hele Nederlandse voetbalmanier, opbouwen, dat kunnen we ook, want dat wordt er al ingeramd vanaf je 12e.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:24 schreef EnGCatjuh het volgende:
Alleen zie ik op dit moment niet zo veel verdedigers die echt goed kunnen opbouwen.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:55 schreef VoreG het volgende:
[..]
Dat is juist de hele Nederlandse voetbalmanier, opbouwen, dat kunnen we ook, want dat wordt er al ingeramd vanaf je 12e.
Beiden backs hebben aanvallende impulsen. Mathijsen geeft back-up aan Heitinga als hij bezig is aan de opbouw.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:58 schreef sjimz het volgende:
[..]
Alleen zie ik op dit moment niet zo veel verdedigers die echt goed kunnen opbouwen.
John Heitinga heeft een mooie pass maar voor de rest?
En dan heb je juist niets aan de creatieve mensen op het middenveld.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:52 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo '' Anders verzand je al snel in langeballenvoetbal...
Kan best hoor spelen met die verdediging.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 13:00 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
En dan heb je juist niets aan de creatieve mensen op het middenveld.
Dat vind ik ook het 'enge' aan het spelen met Boulahrouz, Ooijer, Mathijssen, De Cler en daarvoor Heitinga en de Zeeuw. Dan heb je achterin drie mensen die totaal niet kunnen opbouwen en een aanvallende linksback, met daarvoor ook twee rechtsbenige redelijke opbouwers.
De opening die Heitinga kan creeren met zijn lange pass komt beter tot zijn recht vanuit de verdediging, terwijl je toch ergens daar centraal ook echt wel een linkspoot moet hebben staan, want bewust of onbewust, het loopt toch lekkerder met en een linkspoot en een rechtspoot die de rust over de bal hebben om over korte afstanden openingen te zoeken.
quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:21 schreef PyTh het volgende:
[..]
Het is gewoon jammer dat Boula zo weinig speelt bij Sevilla.
-------------------Sar-----------------
Boula-Ooijer-Mathijssen-De Cler
---------Heitinga---De Zeeuw------
Sneijder--van Persie--v.d. Vaart
-----------van Nistelrooij------------
Dan zouden we zowaar een uitgebalanceerd elftal hebben.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 14:56 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Van Bommel gaat niet mee. Dus die kun je uit je hoofd zetten
Helaas, want die kan perfect naast de Zeeuw spelen en dan kan Heitinga een linie naar achteren.
Maar ik denk niet dat Zuiverloon Melchiot nog inhaalt voor het EK. En dat is nu toch wel even het belangrijkstquote:Op vrijdag 8 februari 2008 16:21 schreef sjimz het volgende:
Maar Zuiverloon kan nog beter worden, Melchiot zit al lang aan zijn top.
Gaat niet lukken. Ajax is morsdood en grote kans dat Ajax volgend jaar geen eens Champions League speelt, en Van Basten dus ook niet. Dan zou Van Basten dus volgend seizoen gelijk kampioen moeten worden en het seizoen daarop twee poulefases doorkomen en twee knockout rondes. Lukt niet, met geen enkele coach.quote:Op zondag 10 februari 2008 22:46 schreef Tennessee het volgende:
Ik vind dat jullie allemaal heel erg off-topic zijn, alweer. Deze topic gaat de hele tijd over alles behalve Marco van Basten.
Marco van Basten verdient gewoon een betere topic dan deze.
Misschien helpt dit; "Als Marco van Basten na het EK Ajax gaat coachen voorspel ik dat Ajax binnen twee seizoenen weer een halve finale Champions League speelt"...
Ik denk dus dat Van Basten in zijn eerste jaar bij Ajax zowel de titel als de beker gaat winnen en het jaar daarop heel hoge ogen in de Champions League zal gooien... Ik voorspel verder dat hij volgend jaar een paar heel erg leuke aankopen zal doen voor Ajax... Ik zou er bijna Ajax-fan van wordenquote:Op zondag 10 februari 2008 22:49 schreef RayMania het volgende:
[..]
Gaat niet lukken. Ajax is morsdood en grote kans dat Ajax volgend jaar geen eens Champions League speelt, en Van Basten dus ook niet. Dan zou Van Basten dus volgend seizoen gelijk kampioen moeten worden en het seizoen daarop twee poulefases doorkomen en twee knockout rondes. Lukt niet, met geen enkele coach.
Van Basten als bondscoach?quote:Op zondag 10 februari 2008 23:30 schreef Tennessee het volgende:
"poef, gone" Hij kwam, voegde niets toe, en was weer verdwenen...
Begin je nou alweer over de TT? Je weet toch dat eerst de "MvB als Bondscoach"-reeks begon, dat later ook de "MvB moet ontslagen worden"-reeks erbij kwam, dat die twee toen zijn ge-merged en dat het resultaat, deze reeks, de "centrale MvB als coach" topic is gemaakt door de moderators in hun oneindige wijsheid?quote:
Ja, maar ze moeten hem wel eerst vertellen welk spelsysteem hij moet hanterenquote:Op zondag 10 februari 2008 23:06 schreef Tennessee het volgende:
Wat Van Basten zijn kracht is, is dat prof-voetballers (behalve v.Bommel dan) wél zien dat hij het heel erg goed doet.
quote:Willem van Hanegem;"...Waar ik een beetje moe van ben, is dat de goede prestatie van het Nederlands elftal volledig wordt opgehangen aan dat nieuwe spelsysteem; 4-2-3-1. Het zat hem in Split veel minder in dat systeem dan in de overtuiging waarmee die jongens voetbalden. Misschien haalden ze die overtuiging wel uit de opstelling, dat kan. En misschien waren ze ook blij dat de bondscoach naar ze geluisterd had. Laten we het om te beginnen óók op een samenloop van omstandigheden houden.
Naar mijn idee speelt er wat anders een veel grotere rol. Dat EK komt er nu écht aan en Van Basten moet zijn selectie gaan samenstellen. Er komen misschien jongens bij en er gaan er zeker ook afvallen. Voor de wedstrijd tegen Kroatië viel Dirk Kuyt buiten de boot. Neem van mij aan, dat is een afschrikwekkend voorbeeld voor de meeste internationals. Kuyt, speler van Liverpool, een jongen van onbesproken gedrag, eentje die er altijd staat, een echt goede spits. Die viel er dus buiten. Dat doet pijn en niemand wil zulke pijn voelen.
Onze internationals willen allemaal dolgraag naar het EK, daar hebben ze alles voor over. Die drive zag ik in Split terug op het veld. Eindelijk. De tegenstander was niet zo goed als we dachten, maar de Kroaten probeerden met hard spel toch voordeel te halen. De manier waarop Oranje dat met hard en soms toch ook aantrekkelijk tegenspel neutraliseerde, maakte mij behoorlijk optimistisch. Dat heeft Van Basten toch maar mooi voor elkaar gekregen op vijf maanden voor het EK en daar maak ik hem een serieus compliment voor. Op deze manier wordt het alleen maar leuker, ook voor ons, om toe te leven naar de maand juni..."
Bron: AD
Het schrikeffect van het buiten de basis laten van Kuijt zou in mijn ogen best mee kunnen hebben gespeeld in het verbeterde spel, maar dat geeft dan ook meteen aan dat Van Basten dit al eerder had kunnen/moeten proberen om tijdens de kwalificatieronde al een ommezwaai ten goede te behalen.quote:
Van Basten is heel duidelijk de baas bij Oranje, vraag maar aan Van Bommel. Bij andere coaches was dat soms anders, die lieten zich bijvoorbeeld beinvloeden door wat de pers riep. Dat Van Basten zijn carriere als bondscoach niet is begonnen door aan de spelers te vragen hoe ze het liefst wilden spelen kan je hem niet kwalijk nemen. Hij begon met een Nederlands Elftal waar heel wat vaste spelers net waren afgehaakt. Dat hij nu in de échte aanloop naar het EK wél met zijn nieuwe kern aan vaste spelers overlegd is denk ik heel goed en gewoon, al wordt het zoals alles nu weer tegen hem gebruikt omdat allerlei mensen alsnog hun gelijk willen halen terwijl ze ongelijk hadden.quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:33 schreef ErikT het volgende:
Ik vind trouwens dat Van Basten wel aardig wat gezichtsverlies heeft geleden. 3 1/2 jaar erop hameren dat 433 heilig was, en nu soort van onder dwang van zijn spelers overstag...
Wie is er nu eigenlijk de baas bij Oranje?
Als het goed is, is het goed.quote:Op woensdag 13 februari 2008 14:39 schreef EnGCatjuh het volgende:
Wat een halleluja stuk in de VI zeg...
Emile Ratelbandquote:Op woensdag 13 februari 2008 14:42 schreef Charles.Darwin het volgende:
Als ik Van Basten was, haalde ik een goede motivator bij de groep, iemand die de tegenpool is van de toch wat sombere en nuchtere trainer. Dan komt het wel goed
quote:Op woensdag 13 februari 2008 14:25 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Van Basten is heel duidelijk de baas bij Oranje, vraag maar aan Van Bommel.
Voorbeelden?quote:Bij andere coaches was dat soms anders, die lieten zich bijvoorbeeld beinvloeden door wat de pers riep.
Dat doe ik ook niet. Wat ik hem wel kwalijk neem is:quote:Dat Van Basten zijn carriere als bondscoach niet is begonnen door aan de spelers te vragen hoe ze het liefst wilden spelen kan je hem niet kwalijk nemen.
Er komen en gaan altijd spelers.quote:Hij begon met een Nederlands Elftal waar heel wat vaste spelers net waren afgehaakt.
Het gaat helemaal niet om gelijk willen halen. Oranje heeft de afgelopen 3 1/2 jaar belabberd gevoetbald onder een coach die veel bedenkelijke beslissingen nam. Daar verandert zijn plotselinge ommezwaai helemaal niks aan. Al winnen we het EK, het WK is en blijft een drama van jewelste.quote:Dat hij nu in de échte aanloop naar het EK wél met zijn nieuwe kern aan vaste spelers overlegd is denk ik heel goed en gewoon, al wordt het zoals alles nu weer tegen hem gebruikt omdat allerlei mensen alsnog hun gelijk willen halen terwijl ze ongelijk hadden.
Nee. Daar is het WK een goed voorbeeld van.quote:Op woensdag 13 februari 2008 14:42 schreef Charles.Darwin het volgende:
hehe, Nederlanders willen het nationale elftal gewoon zien winnen, en uiteraard met spetterend voetbal. Dat vergt een zekere motivatie en groepsbinding, die alleen op de grote toernooien gekweekt kan worden. Als de groep straks compleet is, en Van Basten ze een paar weken onder zijn hoede heeft, is de kans aanwezig dat deze sfeer bereikt gaat worden. Maar het is geen garantie.
Niet als je kijkt in het licht van de eerdere reportages van hun.quote:Op woensdag 13 februari 2008 14:58 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Als het goed is, is het goed.
Zo'n poule doorkomen is anders gewoon erg knap. Er waren genoeg landen met een een beter en uitgebalanceerder team, zo slecht was het dus ook weer niet.quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:24 schreef ErikT het volgende:
[..]
Nee. Daar is het WK een goed voorbeeld van.
Ach, nog altijd beter laat dan nooit, we moeten ook niet té negatief zijn.quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:23 schreef ErikT het volgende:
Wat ik hem wel kwalijk neem is:
- jarenlang een systeem doordrammen waar we de spelers niet voor hebben
- op het allerlaatste moment tóch overstag gaan, ofwel: toegeven dat hij er 3 1/2 jaar fout zat. Dit is veel te laat.
Nee, hij moet het voordeel van de twijfel krijgen t/m het EK. Maar om hem nou meteen, zoals de VI doet, de nieuwe Michels te noemen...quote:Op woensdag 13 februari 2008 16:05 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ach, nog altijd beter laat dan nooit, we moeten ook niet té negatief zijn.
Bedankt voor de tip.quote:Op maandag 18 februari 2008 11:22 schreef BliksemSchigt het volgende:
Vanavond te gast bij Holland Sport op NED3 om 20.25. Gaat interessant worden; Nederlands elftal, Ajax-problematiek, Ajax-coach, Ajax rapport, EK, van Bommel.
Genoeg discussie voor een uitzending lang.
Portugalquote:Op woensdag 13 februari 2008 15:52 schreef Blawh het volgende:
[..]
Zo'n poule doorkomen is anders gewoon erg knap. Er waren genoeg landen met een een beter en uitgebalanceerder team, zo slecht was het dus ook weer niet.
Portugal
Italië
Engeland
Spanje
Brazilië
Argentinië
Frankrijk
Het Nederlands elftal wordt helaas in Nederland zwaar overschat. We hebben fantastische aanvallende middenvelders en een paar klasse aanvallers, maar verdedigend is het gewoon heel erg matig. We hebben nu geen Stam en Frank de Boer meer centraal achterin en ook onze controlerende middenvelders zijn geen wereldtop zoals Davids wel was in 1998 en 2000. We hebben goede spelers, maar de selectie is niet echt in balans omdat we simpelweg op bepaalde posities geen toppers hebben.
Ook op het EK moet er niet teveel verwacht worden, want er zijn nog steeds genoeg landen die wel in iedere linie wereldtoppers hebben, zoals: Spanje (al presteren die nooit op grote toernooien), Italië, Frankrijk en Portugal. Daarna komt er een heel rijtje outsiders, waaronder o.a. Nederland, Kroatië en Duitsland.
Inderdaad. En bij Holland Sport doen ze niet de standaard saaie vragen die je bij een persconferentie al te vaak hoort.quote:
Een middenveld met vd Vaart, Sneijder, van Bommel en Seedorf zou menig kland een moord voor doen....quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:52 schreef Blawh het volgende:
[..]
Het Nederlands elftal wordt helaas in Nederland zwaar overschat. We hebben fantastische aanvallende middenvelders en een paar klasse aanvallers, maar verdedigend is het gewoon heel erg matig. We hebben nu geen Stam en Frank de Boer meer centraal achterin en ook onze controlerende middenvelders zijn geen wereldtop zoals Davids wel was in 1998 en 2000. We hebben goede spelers, maar de selectie is niet echt in balans omdat we simpelweg op bepaalde posities geen toppers hebben.
Als ze een goede verdedigende mid hebben wel, ja.quote:Op maandag 18 februari 2008 11:44 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Een middenveld met vd Vaart, Sneijder, van Bommel en Seedorf zou menig kland een moord voor doen....
Ik denk dat van Bommel dat best wel aan zou kunnen.quote:Op maandag 18 februari 2008 12:09 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Als ze een goede verdedigende mid hebben wel, ja.
Je wilt zeggen dat Portugal op veel posities mindere spelers heeft dan Nederland?quote:
Dat zeg ik toch, daar ligt ons probleem niet. We hebben geen controlerende middenvelders van wereldklasse en achterin is het al helemaal middelmaat. Onze selectie is niet op alle posities sterk, landen als Portugal, Spanje, Italie en Frankrijk hebben zowel verdedigend als aanvallend echt veel kwaliteit. Dan kunnen wij leuke aanvallende middenvelders hebben (we kunnen ze niet eens allemaal opstellen), in balans is de selectie niet in vergelijking met de landen hierboven genoemd.quote:Op maandag 18 februari 2008 11:44 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Een middenveld met vd Vaart, Sneijder, van Bommel en Seedorf zou menig kland een moord voor doen....
Ik denk dat van Bommel of Seedorf prima als controlerende middenvelder uit de voeten kan.quote:Op maandag 18 februari 2008 13:29 schreef Blawh het volgende:
Dat zeg ik toch, daar ligt ons probleem niet. We hebben geen controlerende middenvelders van wereldklasse en achterin is het al helemaal middelmaat. Onze selectie is niet op alle posities sterk, landen als Portugal, Spanje, Italie en Frankrijk hebben zowel verdedigend als aanvallend echt veel kwaliteit. Dan kunnen wij leuke aanvallende middenvelders hebben (we kunnen ze niet eens allemaal opstellen), in balans is de selectie niet in vergelijking met de landen hierboven genoemd.
Niet in zijn eentje. Bij Bayern is hij ook een duo met Ze Roberto.quote:Op maandag 18 februari 2008 13:09 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Ik denk dat van Bommel dat best wel aan zou kunnen.
Dat filmpje dat ze lieten zien van die Albertini testimonial match.... Wat een doelpunt zeg! Toch wel knap ondanks zijn fysieke beperkingen tegenwoordig.quote:Op maandag 18 februari 2008 11:22 schreef BliksemSchigt het volgende:
Vanavond te gast bij Holland Sport op NED3 om 20.25. Gaat interessant worden; Nederlands elftal, Ajax-problematiek, Ajax-coach, Ajax rapport, EK, van Bommel.
Genoeg discussie voor een uitzending lang.
Seedorf als controlerende middenvelderquote:Op maandag 18 februari 2008 14:37 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Ik denk dat van Bommel of Seedorf prima als controlerende middenvelder uit de voeten kan.
Het grote probleem zit bij Nederland gewoon acherin. We hebben Heitinga en eventueel Boularouz (mits in vorm), de Cler en dan nog iemand. Dat kun je nou niet echt wereldtop noemen. Top tot Subtop wel natuurlijk aangezien we nog van der Sar op doel hebben staan.
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 16:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Seedorf als controlerende middenvelder![]()
Moet niet gekker worden
quote:Marco van Basten nieuwe trainer Ajax
Amsterdam, 22 feb 2008
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Marco van Basten, John van ’t Schip en Rob Witschge over hun trainerschap bij het eerste elftal. Van Basten tekent een contract dat hem vanaf 1 juli 2008 in beginsel voor 4 jaar als hoofdtrainer aan Ajax verbindt.
John van ’t Schip en Rob Witschge tekenen als assistent-trainers eveneens een contract voor 4 jaar dat ingaat op 1 juli 2008. In de contracten is een wederzijds evaluatiemoment opgenomen dat plaatsvindt na 2 seizoenen.
De voormalige Ajax-spelers Van Basten en Van ’t Schip waren in het seizoen 2003-2004 trainers van Jong Ajax. Vanaf het seizoen 2004-2005 hebben Van Basten (43), Van ’t Schip (44) en Witschge (41) het Nederlands elftal onder hun hoede.
De nieuwe technische staf zal op 5 maart 2008 om 11.00 uur worden gepresenteerd in de perskamer van Ajax.
Technisch directeur Martin van Geel: ,,‘We zijn hier erg blij mee. Het zijn drie ambitieuze trainers met een Ajax verleden, die alledrie een internationale carričre als voetballer en inmiddels de nodige ervaring als trainer met zich mee brengen. Daarnaast is het goed dat er duidelijkheid is nu we de technische staf voor de komende seizoenen rond hebben.”
Zaakwaarnemer Perry Overeem: ,,We hebben de afgelopen weken samen met de voltallige directie van Ajax hard gewerkt de aanstelling rond te krijgen. Beide partijen zijn zeer tevreden over het verloop en de resultaten daarvan. De duur die de onderhandelingen met zich meebrachten vertaalt de in acht genomen zorgvuldigheid en aandacht van het proces.”
Rijkaard bij Barça, Van Gaal, Van Basten bij Oranje, allemaal Ajax mensen.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 18:37 schreef jorienvdherik het volgende:
niemand nog die zn contract echt uitdient hoor
Nog niet, ik gun hem een kans. Als hij zijn geluk meeneemt, zouden we best kampioen kunnen worden. Ook al is het met afschuwelijk slecht voetbal, ook ik snak naar een kampioenschap, maakt niet uit hoe.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 19:23 schreef Charles.Darwin het volgende:
Wie verandert het topic in "Marco van Basten moet ontslagen worden, bij Ajax!"
Als de resultaten net zo zijn als Oranje zie ik het rooskleurig in.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 22:48 schreef buzzer het volgende:
Niemand gaat mij wijsmaken dat dit een verrassing was ?
OF het een goede zet is weet ik niet. Als Ajax net zo gaat voetballen als Oranje zie ik het somber in...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |