abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56703385
Goed stukje van Willem. Ik ben het er mee eens.
pi_56703446
Feit blijft dat het iig heel opvallend is dat het NL 11tal eens goed speelde in een oefenwedstrijd. Dat zie je niet vaak.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_56703789
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:33 schreef ErikT het volgende:
Ik vind trouwens dat Van Basten wel aardig wat gezichtsverlies heeft geleden. 3 1/2 jaar erop hameren dat 433 heilig was, en nu soort van onder dwang van zijn spelers overstag...
Wie is er nu eigenlijk de baas bij Oranje?
Van Basten is heel duidelijk de baas bij Oranje, vraag maar aan Van Bommel. Bij andere coaches was dat soms anders, die lieten zich bijvoorbeeld beinvloeden door wat de pers riep. Dat Van Basten zijn carriere als bondscoach niet is begonnen door aan de spelers te vragen hoe ze het liefst wilden spelen kan je hem niet kwalijk nemen. Hij begon met een Nederlands Elftal waar heel wat vaste spelers net waren afgehaakt. Dat hij nu in de échte aanloop naar het EK wél met zijn nieuwe kern aan vaste spelers overlegd is denk ik heel goed en gewoon, al wordt het zoals alles nu weer tegen hem gebruikt omdat allerlei mensen alsnog hun gelijk willen halen terwijl ze ongelijk hadden.
pi_56704062
Wat een halleluja stuk in de VI zeg...
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  woensdag 13 februari 2008 @ 14:42:04 #255
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_56704112
hehe, Nederlanders willen het nationale elftal gewoon zien winnen, en uiteraard met spetterend voetbal. Dat vergt een zekere motivatie en groepsbinding, die alleen op de grote toernooien gekweekt kan worden. Als de groep straks compleet is, en Van Basten ze een paar weken onder zijn hoede heeft, is de kans aanwezig dat deze sfeer bereikt gaat worden. Maar het is geen garantie.

Als ik Van Basten was, haalde ik een goede motivator bij de groep, iemand die de tegenpool is van de toch wat sombere en nuchtere trainer. Dan komt het wel goed
451 °F
pi_56704420
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 14:39 schreef EnGCatjuh het volgende:
Wat een halleluja stuk in de VI zeg...
Als het goed is, is het goed.
pi_56704453
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 14:42 schreef Charles.Darwin het volgende:
Als ik Van Basten was, haalde ik een goede motivator bij de groep, iemand die de tegenpool is van de toch wat sombere en nuchtere trainer. Dan komt het wel goed
Emile Ratelband
Tsjakkaaaaa
  woensdag 13 februari 2008 @ 15:23:16 #258
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_56704916
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 14:25 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Van Basten is heel duidelijk de baas bij Oranje, vraag maar aan Van Bommel.

Van Bommel heeft zelf gezegd niet meer voor Oranje te willen spelen onder Van Basten.
quote:
Bij andere coaches was dat soms anders, die lieten zich bijvoorbeeld beinvloeden door wat de pers riep.
Voorbeelden?
quote:
Dat Van Basten zijn carriere als bondscoach niet is begonnen door aan de spelers te vragen hoe ze het liefst wilden spelen kan je hem niet kwalijk nemen.
Dat doe ik ook niet. Wat ik hem wel kwalijk neem is:
- jarenlang een systeem doordrammen waar we de spelers niet voor hebben
- op het allerlaatste moment tóch overstag gaan, ofwel: toegeven dat hij er 3 1/2 jaar fout zat. Dit is veel te laat.
quote:
Hij begon met een Nederlands Elftal waar heel wat vaste spelers net waren afgehaakt.
Er komen en gaan altijd spelers.
quote:
Dat hij nu in de échte aanloop naar het EK wél met zijn nieuwe kern aan vaste spelers overlegd is denk ik heel goed en gewoon, al wordt het zoals alles nu weer tegen hem gebruikt omdat allerlei mensen alsnog hun gelijk willen halen terwijl ze ongelijk hadden.
Het gaat helemaal niet om gelijk willen halen. Oranje heeft de afgelopen 3 1/2 jaar belabberd gevoetbald onder een coach die veel bedenkelijke beslissingen nam. Daar verandert zijn plotselinge ommezwaai helemaal niks aan. Al winnen we het EK, het WK is en blijft een drama van jewelste.

Overigens spreek je jezelf tegen. Aan de ene kant vond je Van Basten goed omdat hij vasthield aan zijn mening, en aan de andere kant vind je hem nu goed omdat hij met zijn spelers overlegt. Het is het één of het ander.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  woensdag 13 februari 2008 @ 15:24:16 #259
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_56704942
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 14:42 schreef Charles.Darwin het volgende:
hehe, Nederlanders willen het nationale elftal gewoon zien winnen, en uiteraard met spetterend voetbal. Dat vergt een zekere motivatie en groepsbinding, die alleen op de grote toernooien gekweekt kan worden. Als de groep straks compleet is, en Van Basten ze een paar weken onder zijn hoede heeft, is de kans aanwezig dat deze sfeer bereikt gaat worden. Maar het is geen garantie.
Nee. Daar is het WK een goed voorbeeld van.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_56705459
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 14:58 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Als het goed is, is het goed.
Niet als je kijkt in het licht van de eerdere reportages van hun.

Magoed, dit was te verwachten.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_56705533
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 15:24 schreef ErikT het volgende:

[..]

Nee. Daar is het WK een goed voorbeeld van.
Zo'n poule doorkomen is anders gewoon erg knap. Er waren genoeg landen met een een beter en uitgebalanceerder team, zo slecht was het dus ook weer niet.

Portugal
Italië
Engeland
Spanje
Brazilië
Argentinië
Frankrijk

Het Nederlands elftal wordt helaas in Nederland zwaar overschat. We hebben fantastische aanvallende middenvelders en een paar klasse aanvallers, maar verdedigend is het gewoon heel erg matig. We hebben nu geen Stam en Frank de Boer meer centraal achterin en ook onze controlerende middenvelders zijn geen wereldtop zoals Davids wel was in 1998 en 2000. We hebben goede spelers, maar de selectie is niet echt in balans omdat we simpelweg op bepaalde posities geen toppers hebben.

Ook op het EK moet er niet teveel verwacht worden, want er zijn nog steeds genoeg landen die wel in iedere linie wereldtoppers hebben, zoals: Spanje (al presteren die nooit op grote toernooien), Italië, Frankrijk en Portugal. Daarna komt er een heel rijtje outsiders, waaronder o.a. Nederland, Kroatië en Duitsland.
  woensdag 13 februari 2008 @ 16:05:11 #262
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56705779
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 15:23 schreef ErikT het volgende:

Wat ik hem wel kwalijk neem is:
- jarenlang een systeem doordrammen waar we de spelers niet voor hebben
- op het allerlaatste moment tóch overstag gaan, ofwel: toegeven dat hij er 3 1/2 jaar fout zat. Dit is veel te laat.
Ach, nog altijd beter laat dan nooit, we moeten ook niet té negatief zijn.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_56705867
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 16:05 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Ach, nog altijd beter laat dan nooit, we moeten ook niet té negatief zijn.
Nee, hij moet het voordeel van de twijfel krijgen t/m het EK. Maar om hem nou meteen, zoals de VI doet, de nieuwe Michels te noemen...
pi_56810775
Vanavond te gast bij Holland Sport op NED3 om 20.25. Gaat interessant worden; Nederlands elftal, Ajax-problematiek, Ajax-coach, Ajax rapport, EK, van Bommel.

Genoeg discussie voor een uitzending lang .
  maandag 18 februari 2008 @ 11:24:26 #265
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56810819
quote:
Op maandag 18 februari 2008 11:22 schreef BliksemSchigt het volgende:
Vanavond te gast bij Holland Sport op NED3 om 20.25. Gaat interessant worden; Nederlands elftal, Ajax-problematiek, Ajax-coach, Ajax rapport, EK, van Bommel.

Bedankt voor de tip.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  maandag 18 februari 2008 @ 11:30:01 #266
93767 Dom_Konijn
Drunken lullabie
pi_56810934
Ow dat wordt leuk.
Stiekem hoop ik toch nog op een knieval van Marco voor Mark v Bommel...
  maandag 18 februari 2008 @ 11:35:45 #267
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_56811073
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 15:52 schreef Blawh het volgende:

[..]

Zo'n poule doorkomen is anders gewoon erg knap. Er waren genoeg landen met een een beter en uitgebalanceerder team, zo slecht was het dus ook weer niet.

Portugal
Italië
Engeland
Spanje
Brazilië
Argentinië
Frankrijk

Het Nederlands elftal wordt helaas in Nederland zwaar overschat. We hebben fantastische aanvallende middenvelders en een paar klasse aanvallers, maar verdedigend is het gewoon heel erg matig. We hebben nu geen Stam en Frank de Boer meer centraal achterin en ook onze controlerende middenvelders zijn geen wereldtop zoals Davids wel was in 1998 en 2000. We hebben goede spelers, maar de selectie is niet echt in balans omdat we simpelweg op bepaalde posities geen toppers hebben.

Ook op het EK moet er niet teveel verwacht worden, want er zijn nog steeds genoeg landen die wel in iedere linie wereldtoppers hebben, zoals: Spanje (al presteren die nooit op grote toernooien), Italië, Frankrijk en Portugal. Daarna komt er een heel rijtje outsiders, waaronder o.a. Nederland, Kroatië en Duitsland.
Portugal
Engeland !
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_56811155
quote:
Op maandag 18 februari 2008 11:24 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip.
Inderdaad. En bij Holland Sport doen ze niet de standaard saaie vragen die je bij een persconferentie al te vaak hoort.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  maandag 18 februari 2008 @ 11:44:24 #269
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_56811298
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 15:52 schreef Blawh het volgende:

[..]

Een middenveld met vd Vaart, Sneijder, van Bommel en Seedorf zou menig kland een moord voor doen....
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_56811788
quote:
Op maandag 18 februari 2008 11:44 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Een middenveld met vd Vaart, Sneijder, van Bommel en Seedorf zou menig kland een moord voor doen....
Als ze een goede verdedigende mid hebben wel, ja.
pi_56812858
quote:
Op maandag 18 februari 2008 12:09 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Als ze een goede verdedigende mid hebben wel, ja.
Ik denk dat van Bommel dat best wel aan zou kunnen.
pi_56813260
quote:
Op maandag 18 februari 2008 11:35 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Portugal
Engeland !
Je wilt zeggen dat Portugal op veel posities mindere spelers heeft dan Nederland?

Vergelijk maar eens per positie, en dan vooral de verdedigende posities. Portugal is dan echt wel veel beter dan Nederland hoor. En Engeland is als iedereen fit is ook wel veel sterker op de verdedigende posities, die hebben alleen minder kwaliteit dan Nederland voorin lopen.
quote:
Op maandag 18 februari 2008 11:44 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch, daar ligt ons probleem niet. We hebben geen controlerende middenvelders van wereldklasse en achterin is het al helemaal middelmaat. Onze selectie is niet op alle posities sterk, landen als Portugal, Spanje, Italie en Frankrijk hebben zowel verdedigend als aanvallend echt veel kwaliteit. Dan kunnen wij leuke aanvallende middenvelders hebben (we kunnen ze niet eens allemaal opstellen), in balans is de selectie niet in vergelijking met de landen hierboven genoemd.
  maandag 18 februari 2008 @ 14:37:36 #273
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_56814812
quote:
Op maandag 18 februari 2008 13:29 schreef Blawh het volgende:

Dat zeg ik toch, daar ligt ons probleem niet. We hebben geen controlerende middenvelders van wereldklasse en achterin is het al helemaal middelmaat. Onze selectie is niet op alle posities sterk, landen als Portugal, Spanje, Italie en Frankrijk hebben zowel verdedigend als aanvallend echt veel kwaliteit. Dan kunnen wij leuke aanvallende middenvelders hebben (we kunnen ze niet eens allemaal opstellen), in balans is de selectie niet in vergelijking met de landen hierboven genoemd.
Ik denk dat van Bommel of Seedorf prima als controlerende middenvelder uit de voeten kan.
Het grote probleem zit bij Nederland gewoon acherin. We hebben Heitinga en eventueel Boularouz (mits in vorm), de Cler en dan nog iemand. Dat kun je nou niet echt wereldtop noemen. Top tot Subtop wel natuurlijk aangezien we nog van der Sar op doel hebben staan.
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_56814877
quote:
Op maandag 18 februari 2008 13:09 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Ik denk dat van Bommel dat best wel aan zou kunnen.
Niet in zijn eentje. Bij Bayern is hij ook een duo met Ze Roberto.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 16:23:21 #275
155420 Fizd
Candle in the eye.
pi_56839172
quote:
Op maandag 18 februari 2008 11:22 schreef BliksemSchigt het volgende:

Dat filmpje dat ze lieten zien van die Albertini testimonial match.... Wat een doelpunt zeg! Toch wel knap ondanks zijn fysieke beperkingen tegenwoordig.

http://www.youtube.com/watch?v=orPOMa98JGA

Is deze wedstrijd ooit op NLse tv uitgezonden trouwens? Kan me er niks van herinneren namelijk.
pi_56839440
Ze hebben die goal toen op het sportjournaal laten zien.

Leuke uitzending gisteren. Van Basten kwam goed op me over
pi_56839513
quote:
Op maandag 18 februari 2008 14:37 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Ik denk dat van Bommel of Seedorf prima als controlerende middenvelder uit de voeten kan.
Het grote probleem zit bij Nederland gewoon acherin. We hebben Heitinga en eventueel Boularouz (mits in vorm), de Cler en dan nog iemand. Dat kun je nou niet echt wereldtop noemen. Top tot Subtop wel natuurlijk aangezien we nog van der Sar op doel hebben staan.
Seedorf als controlerende middenvelder

Moet niet gekker worden
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 19 februari 2008 @ 17:59:12 #278
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_56840903
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 16:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Seedorf als controlerende middenvelder

Moet niet gekker worden

Inderdaad Lijkt me geen goed idee...
Die gozer kan alleen functioneren met iemand in zijn rug die al zijn balverlies corrigeert, en iemand naast hem die de verdedigers van de tegenpartij een beetje naar zich toetrekt, zodat Clarence niet onder teveel druk komt te staan.

Veel mensen zijn opeens weer heel positief over Marco en Oranje, na 1 goede oefeninterland. Zou eens fucking tijd worden dat we weer eens een goede wedstrijd voorgeschoteld kregen!
pi_56910168
En volgens het AD officieel en zeker getekend bij Ajax als nieuwe coach.
pi_56910181
Dan gaat M0NTANA geen biertje brengen bij Tennessee
  vrijdag 22 februari 2008 @ 17:52:14 #281
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_56910228
gaat lachen worden
pi_56910848
ik mis nog de woorden "per" en "direct". Anders was het tijd voor een biertje......
pi_56910892
quote:
Marco van Basten nieuwe trainer Ajax

Amsterdam, 22 feb 2008
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Marco van Basten, John van ’t Schip en Rob Witschge over hun trainerschap bij het eerste elftal. Van Basten tekent een contract dat hem vanaf 1 juli 2008 in beginsel voor 4 jaar als hoofdtrainer aan Ajax verbindt.
John van ’t Schip en Rob Witschge tekenen als assistent-trainers eveneens een contract voor 4 jaar dat ingaat op 1 juli 2008. In de contracten is een wederzijds evaluatiemoment opgenomen dat plaatsvindt na 2 seizoenen.

De voormalige Ajax-spelers Van Basten en Van ’t Schip waren in het seizoen 2003-2004 trainers van Jong Ajax. Vanaf het seizoen 2004-2005 hebben Van Basten (43), Van ’t Schip (44) en Witschge (41) het Nederlands elftal onder hun hoede.

De nieuwe technische staf zal op 5 maart 2008 om 11.00 uur worden gepresenteerd in de perskamer van Ajax.

Technisch directeur Martin van Geel: ,,‘We zijn hier erg blij mee. Het zijn drie ambitieuze trainers met een Ajax verleden, die alledrie een internationale carrière als voetballer en inmiddels de nodige ervaring als trainer met zich mee brengen. Daarnaast is het goed dat er duidelijkheid is nu we de technische staf voor de komende seizoenen rond hebben.”

Zaakwaarnemer Perry Overeem: ,,We hebben de afgelopen weken samen met de voltallige directie van Ajax hard gewerkt de aanstelling rond te krijgen. Beide partijen zijn zeer tevreden over het verloop en de resultaten daarvan. De duur die de onderhandelingen met zich meebrachten vertaalt de in acht genomen zorgvuldigheid en aandacht van het proces.”
.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 18:28:29 #284
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56910970
  vrijdag 22 februari 2008 @ 18:30:09 #285
139407 jorienvdherik
pi_56910999
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 18:28 schreef M0NTANA het volgende:
dat gaat dus een abbo voor RSCA worden
pi_56911053
Hoorde het net op de radio. Niet echt verrassend. Eens zien hoe hij het bij een club gaat doen, bij Jong Ajax deed ie het zo slecht nog niet
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  vrijdag 22 februari 2008 @ 18:37:23 #287
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56911153
Vier jaar! Dat is dus tot 2012!
  vrijdag 22 februari 2008 @ 18:37:55 #288
139407 jorienvdherik
pi_56911165
niemand nog die zn contract echt uitdient hoor
pi_56911190
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 18:37 schreef jorienvdherik het volgende:
niemand nog die zn contract echt uitdient hoor
Rijkaard bij Barça, Van Gaal, Van Basten bij Oranje, allemaal Ajax mensen.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 19:23:53 #290
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_56912074
Wie verandert het topic in "Marco van Basten moet ontslagen worden, bij Ajax!"
451 °F
  vrijdag 22 februari 2008 @ 22:28:47 #291
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56916067
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 19:23 schreef Charles.Darwin het volgende:
Wie verandert het topic in "Marco van Basten moet ontslagen worden, bij Ajax!"
Nog niet, ik gun hem een kans. Als hij zijn geluk meeneemt, zouden we best kampioen kunnen worden. Ook al is het met afschuwelijk slecht voetbal, ook ik snak naar een kampioenschap, maakt niet uit hoe.
pi_56916147
Ik denk dat ze overal in Nederland nog blijer zijn dan in Amsterdam
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 22 februari 2008 @ 22:48:04 #293
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_56916448
Niemand gaat mij wijsmaken dat dit een verrassing was ?
OF het een goede zet is weet ik niet. Als Ajax net zo gaat voetballen als Oranje zie ik het somber in...
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_56916675
Ze spelen wel 4-3-3 met de punt naar achter, dat is dan weer een voordeel
pi_56919495
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 22:48 schreef buzzer het volgende:
Niemand gaat mij wijsmaken dat dit een verrassing was ?
OF het een goede zet is weet ik niet. Als Ajax net zo gaat voetballen als Oranje zie ik het somber in...
Als de resultaten net zo zijn als Oranje zie ik het rooskleurig in.
pi_56919604
Falen als het belangrijk wordt. Zo zijn de resultaten van Ajax in deze eeuw inderdaad goed te omschrijven
  zaterdag 23 februari 2008 @ 01:39:00 #297
139407 jorienvdherik
pi_56919628
Ik vind wel dat die nu niet meer bij oranje kan blijven.
nu zal die de voorkeur geven aan ajax spelers, om ze beter te maken, zodat andere buiten de boot vallen.

een onwerkbare situati vind ik dit.
pi_56919649
Van Basten is een winner, dus hij kan alleen Heitinga, Huntelaar en Steek gebruiken
pi_56919894
Ik blijf het jammer vinden dat hij niet tot na de WK 2010 bondscoach blijft... Zeker nu de populariteit weer wat omhoog gaat...
  zaterdag 23 februari 2008 @ 02:07:33 #300
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56919929
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')