abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56300760
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 15:16 schreef sjimz het volgende:

[..]

Nu trek je zelf weer conclusies , dat lukt je wel aardig moet ik zeggen.
Nou ja, ik doe het met de feiten die jij geeft. Als jij het zo zwart/wit en kort en bondig stelt, dan kan ik niets anders doen dan zo'n conclusie trekken.

Coach A is pas goed wanneer hij Europees Kampioen wordt.
Coach B is geen Europees Kampioen geworden.
Coach A en B voldoen beiden niet.

Het is een beetje oneerlijk om voor de een een ander criterium gebruiken dan voor de ander.
quote:
[..]

Omdat ik Nederland in de juiste samenstelling reken tot de betere landen van Europa.
Een samenstelling die er onder Van Basten nog niet is uitgekomen, maar hoop doet leven.
Maar niet zo goed om te verwachten of eisen dat je Europees Kampioen wordt. Nederland zou inderdaad, ongeacht spelers en coach, altijd minimaal de kwartfinale moeten bereiken met een degelijke winstmogelijkheid op de halve finale. De halve finale zou het uitgangspunt moeten zijn. Maar daarna.. Het hangt dan van zoveel factoren af.

Je hebt niet te maken met een competitie van 34 wedstrijden, waarin je die twee nederlagen uit speelronde 15 en 19 kan rechtzetten in de laatste 4 wedstrijden. 90 minuten halve finale op een EK, laat staan een finale, zijn echt niet de meest voorspelbare.

Maar het staat en valt allemaal met de manier waarop, uiteraard.
pi_56302142
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 15:11 schreef Solstice het volgende:

[..]

Lijkt me een terechte eis, z'n beleid wordt altijd verdedigd met het excuus dat hij presteert. Nou dan moet hij ook gewoon presteren. Het slaapverwekkende voetbal maakt volgens sommigen niks uit als hij presteert. Nou, slaapverwekkend is het voetbal geweest, als de prestatie dan ook nog wegvalt heeft hij eigenlijk niks over, en dus ook niet goed gepresteerd.
Hier ben ik het wel mee eens.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_56304942
Laten we mooi voetbal gaan spelen, dan hoeven we niet eens EK te worden. Duitsland speelde ook verrassend leuk voetbal op het WK van 2006 en haalde toch de finale niet. Dus als we ook in de finale of halve finale worden uitgeschakeld, maar wel leuk voetbal hebben gespeeld en gewoon weer een keer een tegenstander (Roemenie dan?) vernederd hebben ben ik tevreden. Gewoon een lekkere pot voetbal spelen, waar de tegenstander er niet aan te pas komt. Dat mis ik de laatste tijd gewoon bij Van Basten. Het was niet zo dat als Nederland tegen Albanie speelde je er eens goed voor ging zitten en je werd getrakteerd op een 4-0 overwinning. Nee, we wonnen nipt, terwijl we echt wel klasse spelers hebben. Van Persie, Sneijder, Van der Vaart, Van Nistelrooy, Van der Sar, Seedorf (en een Robben in vorm bijvoorbeeld), die horen gewoon bij de beste spelers, ook op een EK. Maar het is tot nu toe nog geen garantie geweest voor mooi, aantrekkelijk voetbal met veel doelpunten. De vraag is of dat aan Van Basten ligt of aan de spelers.
We zullen het zien met de nieuwe bondscoach, want de selectie blijft grotendeels hetzelfde.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_56305298
4-0 overwinningen hoeven van mij niet eens, met voetbal met een gedachte, passes over de grond en zo af en toe een combinatie en een leuke actie ben ik al heel tevreden, dan mag het ook best 1-0 of 2-0 eindigen.
pi_56305383
Ja tuurlijk, Arsenal tikte ooit CSKA helemaal weg. Werd 0-0, maar het was wel bijna 90 minuten gallery play. Dus 1-0 of 2-0 is ook leuk, maar ik wil gewoon dat men weer bang is voor Nederland. Dat bereik je eerder door met 4-0 te winnen dan in de kluts in '90+1 de 1-0 maken
pi_56305503
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 18:51 schreef Gordon_Shumway het volgende:
...Het was niet zo dat als Nederland tegen Albanie speelde je er eens goed voor ging zitten en je werd getrakteerd op een 4-0 overwinning...
Het kan natuurlijk ook dat de "kleintjes" gewoon elk jaar sterker worden... De "andere grote landen" hebben deze kwalificatie óók niet alles met 4-0 gewonnen, in tegendeel zelfs...
pi_56305645
Grootste overwinning in de EK kwalificatie voor 2008
Nederland: 3-0 tegen Wit-Rusland (en nog een 2-0 tegen Bulgarije en Slovenie, verder alles maar met 1 doelpunt verschil.

Portugal: 3-0 en 2-0 tegen Azerbeidzjan, 3-0 Kazachstan, 4-0 Belgie.
Zijn toch cijfers die meer overtuigen, vooral tegen Belgie want die andere landen stellen niet zoveel voor.
Maar Albanie stelt ook niet zoveel voor en Nederland wint daar niet ruim van. Terwijl dat met het materiaal toch wel kan
pi_56305740
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 19:16 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk ook dat de "kleintjes" gewoon elk jaar sterker worden... De "andere grote landen" hebben deze kwalificatie óók niet alles met 4-0 gewonnen, in tegendeel zelfs...
D'r zijn ondertussen wel 30 landen die meer goals dan ons hebben gemaakt. En een groot deel van die landen heeft geen spelers in de klasse, Seedorf, v. Persie, v.d. Vaart, v. Nistelrooij.
pi_56305748
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 19:26 schreef Solstice het volgende:

[..]

D'r zijn ondertussen wel 30 landen die meer goals dan ons hebben gemaakt. En een groot deel van die landen heeft geen spelers in de klasse, Seedorf, v. Persie, v.d. Vaart, v. Nistelrooij.
Noord-Ierland bijvoorbeeld.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_56305784
En Georgie ook
En ieder geplaatst land
pi_56305859
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 19:22 schreef Gordon_Shumway het volgende:
...

Portugal: 3-0 en 2-0 tegen Azerbeidzjan, 3-0 Kazachstan, 4-0 Belgie.
Zijn toch cijfers die meer overtuigen, vooral tegen Belgie want die andere landen stellen niet zoveel voor.
...
je vergeet;
Finland - Portugal 1-1
Polen - Portugal 2 - 1
Servië - Portugal 1 - 1
Armenië - Portugal 1 - 1
Portugal - Polen 2 - 2
Portugal - Servië 1 - 1
en Portugal - Finland 0 - 0
pi_56305884
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 19:31 schreef Tennessee het volgende:

[..]

je vergeet;
Finland - Portugal 1-1
Polen - Portugal 2 - 1
Servië - Portugal 1 - 1
Armenië - Portugal 1 - 1
Portugal - Polen 2 - 2
Portugal - Servië 1 - 1
en Portugal - Finland 0 - 0
Neemt niet weg dat ook Portugal onder die 30 landen valt die meer dan ons gescoord hebben.
pi_56305924
Vind ik over het algemeen betere landen dan Wit-Rusland, Albanie, Luxemburg, Slovenie. Zeker Servie, Polen schat ik hoger in, en Finland wint ook van Albanie en Luxemburg.
pi_56306489
is dat nu jullie argument? dat er landen zijn die meer hebben gescoord dan Nederland?

want daar hebben jullie dan wel gelijk in maar dan zijn er veeeeel meer tegenargumenten, om er een paar te noemen;

Aantal overwinningen
percentage overwinningen
tegendoelpunten
pi_56306522
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 19:58 schreef Tennessee het volgende:
is dat nu jullie argument? dat er landen zijn die meer hebben gescoord dan Nederland?
Dat is één van onze argumenten ja.
pi_56306547
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 19:59 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Dat is één van onze argumenten ja.
is dat dan ineens géén scorebordjournalistiek, waar jullie zo'n hekel aan hebben?
pi_56306567
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 20:00 schreef Tennessee het volgende:

[..]

is dat dan ineens géén scorebordjournalistiek, waar jullie zo'n hekel aan hebben?
Nee. Wil je dat ik het uitleg?
pi_56306669
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 20:01 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Nee. Wil je dat ik het uitleg?
nee, liever niet, ik heb voorlopig weer even mijn buik vol van jou en je vriendjes...
pi_56306718
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 19:33 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Vind ik over het algemeen betere landen dan Wit-Rusland, Albanie, Luxemburg, Slovenie. Zeker Servie, Polen schat ik hoger in, en Finland wint ook van Albanie en Luxemburg.
We zullen het zien in juni... dit soort vergelijkingen van wie er nou beter is, Albanië, Servië, Slovenië of Finland schiet volgens mij niet echt op...
pi_56306732
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 20:06 schreef Tennessee het volgende:

[..]

nee, liever niet, ik heb voorlopig weer even mijn buik vol van jou en je vriendjes...
Ok, dan hoop ik dat je honger voorgoed is gestild.

Hou dan ook op met zeiken.
pi_56307310
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 20:08 schreef Tennessee het volgende:

[..]

We zullen het zien in juni... dit soort vergelijkingen van wie er nou beter is, Albanië, Servië, Slovenië of Finland schiet volgens mij niet echt op...
Dat klopt wel ja, dat is wel gokwerk.
Maar ik blijf erbij dat je met spelers als Ruud, Robin, Rafael, Wesley, Clarence vaker dan 15 keer moet scoren. Het zijn allemaal aanvallend sterke spelers, die redelijk tot vaak scoren bij hun club en daar erg belangrijk zijn. Ligt het aan Marco dat dit bij Oranje niet lukt?
Als zelfs Georgie vaker scoort.
pi_56308747
Tegen die kleine landen is het volgens mij 80% motiveren en 20% tactiek. Met enige speling voor de iets sterkere landen.
Die verwende voetballers van tegenwoordig die allemaal bij een grote club spelen en daar miljoenen verdienen zijn gewoon hartstikke moeilijk te motiveren tegen dat soort kleine landjes. Als Marco ze dan ook nog eens verkeerd opstelt is het niet zo gek dat het vaak met 1 doelpunt verschil eindigt. In dat soort wedstrijden moeten gewoon echte bikkelaars spelen, helaas zijn die in Nederland niet te vinden die ook nog enigszins een acceptabel niveau hebben.
Tegen grote landen zoals in de EK-poule is de motivatie er van de spelers zelf wel dus dan komt het neer op een goeie tactiek, maar ik ben bang dat dat op het EK ook niet goed gaat komen.

Ik vind het gewoon een fout van de KNVB dat ze van Basten daar neer hebben gezet terwijl hij nog 0 ervaring had. Van Basten valt dan weer te verwijten dat hij niet wat ervaren mensen om zich heen verzamelt en natuurlijk dat gelul na de wedstrijd telkens wat kant noch wal raakt.
Something good: you look like Snoopy and it makes me smile.
Where you need improvement: you have smelly dog farts.
pi_56309701
Ik vond het in het begin zeker geen fout van de KNVB, toen was het voetbal ook nog gewoon 90 minuten goed te doen. Nu voelt het als een verplichting en zit ik de 90 minuten niet meer uit zonder te zappen
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 januari 2008 @ 22:28:48 #49
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_56309882
MvB hoeft niet ontslagen te worden en dat zal gelukkig ook niet gebeuren. Het zou volkomen onterecht zijn. Als je MvB ontslaat kan je ieder coach wel gaan ontslaan.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_56309999
Het ligt eraan of je voor resultaat gaat (wat op het laatst ook niet meer zo heel goed was) of voor mooi voetbal. Maar aangezien men voor resultaat gaat blijft ie gewoon.
Ook logisch, je ontslaat niet iemand na 3,5 jaar een half jaar voor het EK
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')