Ook toevallig. Heel de nacht geen nieuw topic en nu 2 tegelijkquote:Op donderdag 11 oktober 2007 08:58 schreef Viking84 het volgende:
Haha, we waren tegelijk. Maar maak jij hem maar af, dan vraag ik een slotje op de mijne.
Mijn reactie toen:quote:Op woensdag 10 oktober 2007 21:40 schreef Omaha het volgende:
Feli BazzieK!
Heb vanavond 2 uurtjes gereden, voor het eerst de snelweg, best relaxt. Wel even wennen om met 120 km per uur afstanden in te schatten, maar dat heb je snel onde de knie.
Maandag nog een les en woensdag examen!Ben benieuwd
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 23:51 schreef Nashje het volgende:
Voor het eerst snelweg ja. Heb dinsdag m'n 3e les gehad en mocht al een klein stukje de snelweg op
.
Ja dus de quote die ik heb gepost.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 09:18 schreef Viking84 het volgende:
Nee, ik reageer op één van de laatste posts uit deel 96. Iemand daar ging pas de één na laatste les voor zijn examen de snelweg op en dat vind ik een beetje aan de late kant. En de snelweg kan wel makkelijk zijn, maar zoals ik al zei: als er iets gebeurt, kan het meteen finito zijn.
Bovendien zijn er ook genoeg mensen die wel moeite hebben met de snelweg.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 09:18 schreef Viking84 het volgende:
Nee, ik reageer op één van de laatste posts uit deel 96. Iemand daar ging pas de één na laatste les voor zijn examen de snelweg op en dat vind ik een beetje aan de late kant. En de snelweg kan wel makkelijk zijn, maar zoals ik al zei: als er iets gebeurt, kan het meteen finito zijn.
Eergisteren gehaald, proficiat!!!quote:Op donderdag 11 oktober 2007 09:28 schreef Viking84 het volgende:
Nu snap ik er nog minder van. Volgens mij lullen we hier een beetje langs elkaar heen. Laat ook maar
.
even tellen:quote:
Meer dan de helft zakt voor de theorie. Maar als je gewoon leert is het niet zo moeilijk.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 10:26 schreef Sanderrrr het volgende:
Volgende week zaterdag begin ik met mijn spoedcursus.. Elke dag 2 uurtjes rijden, 16 november praktijk examen.
Is het theorie examen eigenlijk zo makkelijk als ze zeggen? Bij die online tests op theorie-leren.nl heb ik steeds zo'n 6-12 fouten.. Aan de hoge kant lijkt mij, en heb 1 november mijn theorie examen..
Heb nog 11 lessen en 14 weken te gaan, zoiets...Ik heb 1x per week les...in totaal 20 lessen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 10:19 schreef vdvorst het volgende:
[..]
even tellen:
nog 15 weken dus, als ik zo even goed tel (maar dat zal wel weer niet)
ik doe 2 lessen per week, dus dat zijn 30 lessen, ik heb er al 7 gehad, en hoef er hopelijk maar 35 (pakket) dus dan ergens moet ik ook
Het valt mee, maar je moet wel zorgen dat je de borden en verkeerstekens goed kent. Ook begripsbepalingen zijn belangrijk: wat wordt verstaan onder een bestuurder? wat wordt verstaan onder verkeer? wat wordt verstaan onder een motorvoertuig? Als je die dingen weet, heb je vanzelf ook geen moeite meer met het interpreteren van de verkeersbordenquote:Op donderdag 11 oktober 2007 10:26 schreef Sanderrrr het volgende:
Volgende week zaterdag begin ik met mijn spoedcursus.. Elke dag 2 uurtjes rijden, 16 november praktijk examen.
Is het theorie examen eigenlijk zo makkelijk als ze zeggen? Bij die online tests op theorie-leren.nl heb ik steeds zo'n 6-12 fouten.. Aan de hoge kant lijkt mij, en heb 1 november mijn theorie examen..
Ja, ik weet het, het is ook raar. Heb altijd in de stad gereden.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 09:03 schreef Viking84 het volgende:
Overigens: inderdaad een beetje raar dat je pas de één na laatste weg de snelweg op gaat. Nu is de snelweg niet heel moeilijk (makkelijker dan in de bebouwde kom rijden imho), maar ik ging na een paar lessen al de snelweg op. Ik vind het wel belangrijk dat er voldoende tijd aan wordt besteed. Als je een ongeluk krijgt op de snelweg, heb je meteen ook een flink ongeluk
.
Whahahaha die kwam ik echt vaak tegen op die cd-roms tijdens het oefenen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 10:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het valt mee, maar je moet wel zorgen dat je de borden en verkeerstekens goed kent. Ook begripsbepalingen zijn belangrijk: wat wordt verstaan onder een bestuurder? wat wordt verstaan onder verkeer? wat wordt verstaan onder een motorvoertuig? Als je die dingen weet, heb je vanzelf ook geen moeite meer met het interpreteren van de verkeersborden.
En tuin vooral niet in instinkers. Ik had bijv een vraag over een auto met aanhangwagen op een snelweg. Vraag : hoe hard mag deze auto? Ik hoorde overal om me heen drie bliepjes (120), terwijl het natuurlijk twee bliepjes (80) moesten zijn.
ik ook.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 11:41 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Whahahaha die kwam ik echt vaak tegen op die cd-roms tijdens het oefenen.
En dan maken ze die foto echt ook naast een bordje waarop staat 100km max.
Ik heb mn theorie gelukkig in 1x gehaald, 2 foutjes.
Zn brommercertificaat, niet zijn B-theoriequote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:55 schreef Viking84 het volgende:
Ik had eerst ook veel fouten bij de oefenexamens, maar hoe vaker ik ze deed, hoe beter het ging. Maar waar maak je je druk om? Je hebt het toch al gehaald?
.
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:16 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Zn brommercertificaat, niet zijn B-theorie
Whehe, dat ding wat een rij(fiets)instructeur moet voorstellen is wel vrolijk zeg.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 09:34 schreef whoops het volgende:
Rijles!
http://www.youtube.com/watch?v=brV89XrJHU0
Inderdaad. Een dag voor me theorie examen had ik nog een stuk of 13 oefenexamens gemaakt, volgende dag geslaagd met 3 foutjes. Zonder die dingen was ik gegarandeerd gezakt.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:11 schreef Omaha het volgende:
Ik had ook 2 fouten, in 1x gehaald.
Het is vrij simpel als je heel wat oefenexamens doet.
13 op een dag?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:10 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Whehe, dat ding wat een rij(fiets)instructeur moet voorstellen is wel vrolijk zeg.![]()
[..]
Inderdaad. Een dag voor me theorie examen had ik nog een stuk of 13 oefenexamens gemaakt, volgende dag geslaagd met 3 foutjes. Zonder die dingen was ik gegarandeerd gezakt.
Weten jullie trouwens hoe het zit met de geldigheid van een theorie certificaat, die is maar een jaar geldig, toch? Betekent dat dat je elk jaar opnieuw theorie mag doen?![]()
Dat hoeft niet bij alle oefenexamens.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:32 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
13 op een dag?Na 3 oefenexamens ben ik het al moe, het duurt veels te lang voor je een antwoord kan kiezen, eerst moet ie de vraag en antwoorden heel langzaam één voor één oplezen.
Vooral als ik de laptop bij de televisie op mute heb staan duurt het een eeuwigheid en dan stop ik al gauw na 1 of misschien 2 toetsen.
Zo'n instructeur had ik eerst ook. Op een gegeven moment voelde ik me bijna een debiel, met een instructeur die bij een fout de controle verloor en tegen me ging zitten schreeuwen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:41 schreef lj_lightning het volgende:
mijn instructeur geeft alleen aan van wat er fout is, maar hoe het wel moet is dan een raadsel... en bij elk foutje 'ja maar je hebt toch theorie?' vandaag moest ik de preciese definitie van 'voorang' uitleggen en dat soort onzin...
Ik heb nu ook een stuk of 32 lessen achter de rug en vandaag mijn TTT gehad. Het kijken is heel erg belangrijk en mijn instructeur hamert er bij mij ook net zolang op door totdat ik dat goed heb. De uitslag van de TTT was dus ook dat ik niet goed genoeg scan. Let wel op dat het scannen volgens velen een van de moeilijkste onderdelen is en dat het onder de knie krijgen daarvan heel veel tijd (rijlessen) kost.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:41 schreef lj_lightning het volgende:
Nou ik ben dus al enige tijd aan het lessen (vanaf 24-07-07) en zit nu op de 32 lessen... en het gaat kut.![]()
Ik heb 5nov mijn examen maar vandaag verltelde mijn instructeur vrolijk dat ik dat nooit ging halen omdat we lang niet alle onderdelen kunnen doen in die tijd...hij stelde voor om mijn examen om te laten zetten in een tussentijdse toets en dan een maand later mijn examen te doendat wil dus zeggen dat ik dan ongeveer op de 50lessen zit en 2000 euro kwijt ben.
De afgelopen 10 lessen hebben we alleen maar kruispunten en kijken met kruispunten gedaan, de hele godganze tijd dat... ik heb meerdere malen aangegeven dat ik ook andere dingen wil doen 'maar daar ben ik nog niet klaar voor' en daar gaan weer 74 euro's... ik heb een beetje het idee dat ze me zwaar geld aan het aftroffelen zijn en ga maandag eens naar een andere rijschool om daar te overleggen om daar een paar lesjes te nemen en te kijken wat hun er van vinden...
de besturing gaat prima, niks mis mee maar dat debiele kijkenen mijn instructeur geeft alleen aan van wat er fout is, maar hoe het wel moet is dan een raadsel... en bij elk foutje 'ja maar je hebt toch theorie?' vandaag moest ik de preciese definitie van 'voorang' uitleggen en dat soort onzin...
Was jij niet die opscheppert?quote:Op maandag 15 oktober 2007 19:11 schreef Borkydude het volgende:
Zo, vandaag eerste les gehad. Ging lekker, mocht meteen alles doen enzo. Hij is slechts één keer afgeslagen in een uurMorgen lekker twee uur!
Hier bijvoorbeeld. Let wel op de verzendkosten.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 13:35 schreef Nashje het volgende:
Mensen waar kan ik een theorieboek aankomen? Kennissen hebben het allemaal al doorverkocht en m'n abbo bij de bibliotheek is verlopen.
quote:
Ja dat het kijken belangerijk is ben ik helemaal met je eens, maar als dat niet goed gaat en er niet wordt uitgelegd wat er precies mis gaat en ik maar moet raden wat er mis gaat is geen leerwijze voor mij. Ik heb nu een andere rij instructeur en mijn rijexamen is overgezet in een TTT (op 5nov dus) en examen is 1 maand later.quote:Op maandag 15 oktober 2007 17:53 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Ik heb nu ook een stuk of 32 lessen achter de rug en vandaag mijn TTT gehad. Het kijken is heel erg belangrijk en mijn instructeur hamert er bij mij ook net zolang op door totdat ik dat goed heb. De uitslag van de TTT was dus ook dat ik niet goed genoeg scan. Let wel op dat het scannen volgens velen een van de moeilijkste onderdelen is en dat het onder de knie krijgen daarvan heel veel tijd (rijlessen) kost.
Vandaag heb ik meteen na afloop van de TTT 10 nieuwe lessen ingepland (dat was nodig volgens m`n instructeur) waarbij hij heeft gezegd dat het totaal aan mij ligt of ik er meer of minder nodig heb.
Is het niet een idee voor jou om nu meteen de TTT in te plannen zonder tussentijdse rijlessen? Tenzij je natuurlijk helemaal geen TTT wilt dat is aan jou, ik vond het in ieder geval wel prettig.
Even een omschrijving van wat er mis ging bij het scannen op de TTT. In z`n derde versnelling reed ik over een spoorweg omdat ik die niet aan had zien komen (lag vlak na een bocht) en de instructeur moest ingrijpen (rem) omdat er een vrachtwagen af wilde slaan en die niet genoeg ruimte had als ik verder had willen rijden.
Voorderest is eigenlijk alles goed verlopen (op een keertje de motor af laten slaan na) en ik heb ook meteen vrijstelling voor bijzondere verrichtingen op m`n echte examen.Overigens kreeg ik wel de makkelijkste dingen bij dat laatste, 3 keer steken (keren) en achteruit rijden in een rechte lijn.
Was trouwens wel een aparte ervaring vandaag. Met z`n allen (iedereen die examen/TTT had) tegelijk vanaf het CBR vertrekken om vervolgens allemaal achter elkaar in een lijn te rijden. Bij het eerste het beste stoplicht liet de rijlesauto voor me zijn motor al afslaan.![]()
Feliquote:
Gefeliciteerd!quote:
spannendquote:Op woensdag 17 oktober 2007 20:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Feli.
Bij mij hadden ze er ook niets op aan te merken. Morgen m'n rijbewijs even ophalen en dit weekend even in Mercedes van papa
.
Ach nee er waren vast wel wat kleine puntjes, maar ik heb niks gehoord tijdens het rijden over het rijden en erna ook nietquote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:00 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Maarreh, foutloos? Zelfs rijinstructeurs pretenderen niet foutloos te kunnen rijden.
Ik had zelf destijds een examinator die achteraf helemaal niks heeft gezegd over de rit, alleen "je bent geslaagd". Het was wel goed voor mijn ego geweest als ze nog even had gezegd "... want je reed prima, vooral op dat-en-dat punt".quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:48 schreef Omaha het volgende:
[..]
Ach nee er waren vast wel wat kleine puntjes, maar ik heb niks gehoord tijdens het rijden over het rijden en erna ook niet
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 11:29 schreef Sanderrrr het volgende:
Net 1e rijles gehad, na een half uur de snelweg op, ging allemaal goed, en toen net 10 minuten voor het einde af laten slaan omdat ik hem in de 4 ipv 2 had staan.
Wat vervelend dat je van je pa niet mocht rijden. Ik mocht van m'n ouders altijd rijden, zelfs als het hele gezin meeging, dus twee andere mensen die ook een rijbewijs hebben. Aan de andere kant hebben mijn ouders overigens geen Mercedes.quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:10 schreef Viking84 het volgende:
Vandaag eindelijk eens gereden, in een Mercedes C220 nog wel.
We hadden een familiedag en we moesten met z'n allen ergens naartoe en ik vraag dus aan m'n pa: "Mag ik rijden?". "Nou doe maar niet". Ik was oprecht pissig, dus eerst even 5 min niets gezegd toen we op weg waren. En op een gegeven moment: "Nou ik vind het echt dom dat ik niet mag rijden, hoor". "Je mag straks wel even op het plein rijden". Ik: "Ja, ik ben tig keer naar Heerenveen gereden over de snelweg en nu mag ik op een plein rijdenEcht belachelijk". "Ja maar als er wat gebeurt, heb je een hoop toeschouwers en ons avondje valt in duigen". Naja, dat snapte ik wel. Toen toch even op het plein gereden om even de auto aan te voelen en later op de avond kreeg ik m'n vader zo ver dat ik zelf naar het busstation mocht rijden (hij brengt me altijd even weg). Ik vond het helemaal niet eng en het reed heel lekker in zo'n automaat
.
ter aanvulling: mijn vader heeft wel toegezegd dat we vrijdagavond ook gaan rijden, dus het is niet zozeer dat 'ie me niet vertrouwt in z'n auto alswel dat 'ie gewoon even moet wennen aan het idee dat ik rijd, in zijn dure auto nog wel. Kan me voorstellen dat 'ie nog wat onzeker is en me niet naar zo'n feestje laat rijden waar iedereen bij is. Als we gewoon met z'n vieren waren geweest, had ik wel meteen mogen rijden nmlquote:Op zondag 21 oktober 2007 11:52 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Wat vervelend dat je van je pa niet mocht rijden. Ik mocht van m'n ouders altijd rijden, zelfs als het hele gezin meeging, dus twee andere mensen die ook een rijbewijs hebben. Aan de andere kant hebben mijn ouders overigens geen Mercedes.(Wel deed ik de intest van mijn rijlessen in een Lexus
Dat een instructeur het aandurft om met een absolute beginner in zo'n auto te gaan.)
is ook wel een normale reactiequote:Op zondag 21 oktober 2007 13:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ter aanvulling: mijn vader heeft wel toegezegd dat we vrijdagavond ook gaan rijden, dus het is niet zozeer dat 'ie me niet vertrouwt in z'n auto alswel dat 'ie gewoon even moet wennen aan het idee dat ik rijd, in zijn dure auto nog wel. Kan me voorstellen dat 'ie nog wat onzeker is en me niet naar zo'n feestje laat rijden waar iedereen bij is. Als we gewoon met z'n vieren waren geweest, had ik wel meteen mogen rijden nml.
Da's wel weinig zeg, mijn instructeur reed 3 straten van het centrum in Nijmegen af en ik moest meteen alles doen, sturen schakelen gas geven remmen knipperlicht etc terwijl ik nog nooit een auto heb gereden en dat wist hij ook. Is dat omdat ik een spoedcursus heb? Heb de verschillen niet echt bekeken want m'n zus deed een spoedcursus en die vond het wel fijn dus heb ik dat ook maar gedaan, maar het zijn gewoon evenveel lessen (33) alleen elke dag 2 uur rijden. Het valt eigenlijk allemaal wel mee alleen vergeet ik soms m'n linkervoet te rusten maar houd ik hem boven de koppeling.quote:Op zondag 21 oktober 2007 14:31 schreef timp0e het volgende:
Hallo, nieuw hier!
Ben nu sinds 7 oktober eindelijk 18, en heb al 2 rijlessen achter de rug.
Woensdag om 14.00 de 3e alweer
Ik vind het erg spannend, en tjah, ik heb alleen nog maar gas mogen geven en sturen, aangezien ik het sturen + het vooruit kijken nog niet helemaal onder de knie krijg![]()
Nee, dat is omdat timp0e (waarschijnlijk) een RIS krijgt. Daarbij moet je stappen doorlopen (bijv. eerst alleen maar sturen, dan gas geven + sturen, etc.), en je mag niet naar de volgende stap voordat je de stappen daarvoor beheerst.quote:Op zondag 21 oktober 2007 15:50 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Da's wel weinig zeg, mijn instructeur reed 3 straten van het centrum in Nijmegen af en ik moest meteen alles doen, sturen schakelen gas geven remmen knipperlicht etc terwijl ik nog nooit een auto heb gereden en dat wist hij ook. Is dat omdat ik een spoedcursus heb?
Dat deed ik ook met mijn TTT, maar ze vond het totaal niet erg, fijn dat ik een beetje doorreedquote:Op zondag 21 oktober 2007 15:50 schreef Sanderrrr het volgende:
Het verbaasde mij wel dat ik na een half uur al de snelweg op moest, maar eigenlijk is het veel makkelijker dan in de stad zelf en ik liet hem zelfs boven de 130 gaan toen ik even niet op de snelheid lette.
Als ze pas na volgende les je examen gaat aanvragen lijkt het me sterk dat je binnen een maand examen kan doen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 15:06 schreef Tegan het volgende:
Yay, kom net terug van rijles en mijn instructrice zei dat ze het nog een lesje aankeek en dat ze dan mijn examen gaat aanvragen. Dus ik mag binnen een maand op![]()
.
Ik had deze reactie al een beetje aan zien aankomen. Mijn instructice zei dat ik binnen een maand op kan als het nu wordt aangevraagd. Bovendien was dit ook zo bij een aantal vrienden van me die ook bij haar lesten.quote:Op maandag 22 oktober 2007 15:26 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Als ze pas na volgende les je examen gaat aanvragen lijkt het me sterk dat je binnen een maand examen kan doen.
Apart. Nou ja, is alleen maar mooi natuurlijk.quote:Op maandag 22 oktober 2007 15:54 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik had deze reactie al een beetje aan zien aankomen. Mijn instructice zei dat ik binnen een maand op kan als het nu wordt aangevraagd. Bovendien was dit ook zo bij een aantal vrienden van me die ook bij haar lesten.
Het gemiddelde schijnt 45 te zijn, dus het valt wel mee bij jou.quote:Op maandag 22 oktober 2007 16:33 schreef Tegan het volgende:
Uhu, ik ben er zelf ook heel blij mee![]()
. Het werd tijd. Ik heb nu iets van 42 uur gelest
. Maarja, sommigen doen er gewoon wat langer over, denk ik.
Van een ander forum:quote:Op maandag 22 oktober 2007 16:56 schreef Tegan het volgende:
Oh serieus. Dan valt het wel mee. Ik dacht dat het gemiddelde 35-40 was, en eer dat ik op ga heb ik al rond de 48 uur gok ik. Beter
. You just made my day
.
Natuurlijk verschilt het per instructeur; ik ben halverwege van instructeur gewisseld en ik zou durven zeggen dat ik minder lessen nodig zou hebben gehad als ik meteen die tweede instructeur had gehad.quote:In mijn zoektocht naar het gemiddeld aantal rijlessen kwam in een boekje uitgegeven in 2005 door de Bovag verschillende cijfers tegen. Het komt er volgens de informatie uit dit boekje op neer dat er in 2004 gemiddeld 45 lessen nodig waren om te slagen (het aantal lessen zal inmiddels veel hoger liggen)
In het boekje staat ook een onderzoek naar de verwachting van het aantal lessen dat de kandidaat denkt nodig te hebben om te kunnen slagen. In het boekje uitgegeven door de Bovag wordt de conclusie getrokken dat 76% van de leerlingen het aantal lessen van te voren of tijdens de rijopleiding te laag inschat.
Mijn gemiddelde komt ook ongeveer rond de 45 te liggen denk ik, dus je bent niet de enigste.quote:Op maandag 22 oktober 2007 16:56 schreef Tegan het volgende:
Oh serieus. Dan valt het wel mee. Ik dacht dat het gemiddelde 35-40 was, en eer dat ik op ga heb ik al rond de 48 uur gok ik. Beter
. You just made my day
.
klopt, had ik ook gehoordquote:Op maandag 22 oktober 2007 16:36 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Het gemiddelde schijnt 45 te zijn, dus het valt wel mee bij jou.
'normale mensen'quote:Op maandag 22 oktober 2007 16:58 schreef Sanderrrr het volgende:
Ik dacht dat het gemiddelde 33 was? Mijn instructeur zei dat normale mensen ongeveer 33 uur nodig hadden, automonteurs iets minder en sommige mensen iets meer.
ik ook, absoluut. Toen ik eenmaal een andere instructeur had en een andere auto ging het een stuk beter.quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:43 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Van een ander forum:
[..]
Natuurlijk verschilt het per instructeur; ik ben halverwege van instructeur gewisseld en ik zou durven zeggen dat ik minder lessen nodig zou hebben gehad als ik meteen die tweede instructeur had gehad.
Preciesquote:Op maandag 22 oktober 2007 21:58 schreef Omaha het volgende:
Rijden in het donker is best te doen, je hebt niet zoveel prikkels, je ziet verkeer door de lichten.
Enige nadeel zijn fietsers / voetgangers zonder licht.
Maar verder vond ik in het donker rijden wel relaxt.
Gewoon voorzichtig rijden, en goed kijken.quote:Op maandag 22 oktober 2007 23:02 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Ik vind in het donker rijden juist lastig, omdat ik in mijn spiegels alleen nog een verzameling koplampen zie. Op welke rijbaan ze zitten en met wat voor snelheid ze me naderen vind ik erg lastig te bepalen.
Tips?
Ik kijk (bij licht) ook gewoon goed in de spiegels, maar in het donker moet een auto bij wijze van spreken al naast me rijden voordat ik zéker weet dat hij inderdaad op de linkerbaan zit.quote:Op maandag 22 oktober 2007 23:12 schreef voskat het volgende:
[..]
Gewoon voorzichtig rijden, en goed kijken.
Ik kijk normaal gesproken best vaak in de spiegels enzo dus dan gaat dat inschatten bij mij prima
Heb je al vaak in het donker gereden?
Ah okay, op die manierquote:Op maandag 22 oktober 2007 23:35 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ik kijk (bij licht) ook gewoon goed in de spiegels, maar in het donker moet een auto bij wijze van spreken al naast me rijden voordat ik zéker weet dat hij inderdaad op de linkerbaan zit.
Maar het is waarschijnlijk een kwestie van vaak doen. Ik heb inderdaad niet veel in het donker gereden: toen ik rijlessen kreeg heb ik wel 's avonds gereden, maar dat was in de zomer en dan is het (het eerste deel van de avond) gewoon licht. Het is dus echt een vaardigheid die ik met het rijbewijs op zak moet aanleren.
Daar heb ik gewoon rijles in gehadquote:Op zondag 21 oktober 2007 00:10 schreef Viking84 het volgende:
Vandaag eindelijk eens gereden, in een Mercedes C220 nog wel.
Ik ging ook de eerste les de snelweg op maar reed geen 90quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:03 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik ben op mijn 18e verjaardag (10-10) gelijk begonnen met lessen, heb er nu 3 lessen van 100 minuten opzitten. Vanmiddag om 14.40 komt les nummer 4. Wat ik trouwens raar vond: ik mocht bij mijn allereerste les gelijk al de snelweg op. Ik had van een aantal van mijn vrienden gehoord dat dat nog niet mag de eerste les. Maar goed, ik mocht dan ook max 90 van de instructeur en niemand inhalen![]()
Agreed. Zelfde met niet meteen schakelen. Imho lijkt het me zo dat als je dat soort dingen niet meteen aanleert dat je er dan meer moeite mee hebt omdat er dan steeds meer dingen bijkomen! Ik mocht overigens ook meteen alles in de eerste les, inc. snelweg met 120. Wat eng was dat toenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:42 schreef Xbox_360 het volgende:
Ik ging ook de eerste les de snelweg op maar reed geen 90Gewoon 120-130. Geen idee waarom sommige rijscholen/instructeurs zo moeilijk doen over de snelweg bij de eerste rijles.
Ik had nog nooit eerder gereden, dus schakelen deed de instructeur destijds. De rest deed ik. Maargoed, dat is al bijna een jaar geledenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:57 schreef Tegan het volgende:
[..]
Agreed. Zelfde met niet meteen schakelen. Imho lijkt het me zo dat als je dat soort dingen niet meteen aanleert dat je er dan meer moeite mee hebt omdat er dan steeds meer dingen bijkomen! Ik mocht overigens ook meteen alles in de eerste les, inc. snelweg met 120. Wat eng was dat toen. Nu voelt 120 hetzelfde als 80.
Omdat iemand tijdens de eerste les nog helemaal niet goed kan kijken, en wellicht bij het invoegen al een ongeluk veroorzaakt doordat hij die auto in de dode hoek niet had gezien. Júist omdat je op een snelweg geen tegenliggers hebt moet je je spiegels goed kunnen gebruiken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:42 schreef Xbox_360 het volgende:
Geen idee waarom sommige rijscholen/instructeurs zo moeilijk doen over de snelweg bij de eerste rijles.
Valt wel mee, vrachtwagens rijden ook op de snelweg en die mogen maar 80.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 01:11 schreef Renesite het volgende:
Haske gevaarlijk ook - 90 op de snelweg
Ik ben ook de snelweg wel op geweest voordat ik goed kon kijken, maar het was bij mij echt niet zo dat ik dan ook maar meteen zelf mocht bepalen waar en wanneer ik ging invoegen/rijstrook wisselen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:48 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Omdat iemand tijdens de eerste les nog helemaal niet goed kan kijken, en wellicht bij het invoegen al een ongeluk veroorzaakt doordat hij die auto in de dode hoek niet had gezien. Júist omdat je op een snelweg geen tegenliggers hebt moet je je spiegels goed kunnen gebruiken.
Tja, dan moet je er 80 van maken. Inhalen van een vrachtwagen met 90kmph is ook niet beopaald verstandigquote:Op woensdag 24 oktober 2007 09:06 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Valt wel mee, vrachtwagens rijden ook op de snelweg en die mogen maar 80.
Het was wel op een deel met een max van 100, dus zo veel verschil was er nou ook weer nietquote:Op woensdag 24 oktober 2007 01:11 schreef Renesite het volgende:
Haske gevaarlijk ook - 90 op de snelweg
Lees het boek door, lees de hoofdstukken die je moeilijk vindt een paar keer extra en ga daarna veel oefenexamens doen. Kijk als je een vraag fout hebt goed of je weet waarom het fout is. Dan moet het prima lukken, zo'n cursus is niet nodigquote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:24 schreef Leinonlein het volgende:
Heb vandaag theorie aangevraagd, 16 november! Heb het boekje al een beetje door gelezen, met veel oefenvragen maken moet het lukken toch? Ze bieden van de rijschool ook een cursus aan maar dat lijkt me een beetje geldklopperij![]()
Ik ook. Eerste les gelijk op de terugweg een klein stukje snelweg gepakt omdat we anders in de stad in de file zouden staan.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:54 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Ik ben ook de snelweg wel op geweest voordat ik goed kon kijken, maar het was bij mij echt niet zo dat ik dan ook maar meteen zelf mocht bepalen waar en wanneer ik ging invoegen/rijstrook wisselen.
Maar hij mocht überhaupt niet inhalen:quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:50 schreef Renesite het volgende:
[..]
Tja, dan moet je er 80 van maken. Inhalen van een vrachtwagen met 90kmph is ook niet beopaald verstandig
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:03 schreef Irritatie100 het volgende:
Maar goed, ik mocht dan ook max 90 van de instructeur en niemand inhalen![]()
Dat vind ik zo enorm asociaal he, toeteren naar lessers.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 18:49 schreef Viking84 het volgende:
Er werd vandaag voor het eerst naar me getoeterd. Zat een opgefokte dame achter me die kennelijk vond dat ik te langzaam reed. Tja, pech voor haar dan, want ik zat achter een fietser en had niet meteen de mogelijkheid die in te halen.
Moet er maar aan wennen dat er naar me getoeterd gaat worden. Straks ga ik even een stukje rijden. Weet nog niet waarnaartoe. Niet de snelweg op, want dat is zo saai.
ik ga meestal nog langzamer rijden danquote:Op woensdag 24 oktober 2007 18:49 schreef Viking84 het volgende:
Er werd vandaag voor het eerst naar me getoeterd. Zat een opgefokte dame achter me die kennelijk vond dat ik te langzaam reed. Tja, pech voor haar dan, want ik zat achter een fietser en had niet meteen de mogelijkheid die in te halen.
Moet er maar aan wennen dat er naar me getoeterd gaat worden. Straks ga ik even een stukje rijden. Weet nog niet waarnaartoe. Niet de snelweg op, want dat is zo saai.
Zij lest niet meer hoor.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 18:56 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat vind ik zo enorm asociaal he, toeteren naar lessers.
Oh, donders.quote:
Jaquote:Op woensdag 24 oktober 2007 18:58 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik ga meestal nog langzamer rijden dan
ben je wel al de snelweg op geweest?
je bedoelt iets over een automaat denk ikquote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:17 schreef Viking84 het volgende:
[..]
bla bla
@ diegene die leste in een Mercedes C220: heb jij dan geen aantekening in je rijbewijs?
Herkenbaar!quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:17 schreef Viking84 het volgende:
En ik heb nog met de auto in de heg gezeten toen ik achteruit moest rijden van ons erf.
oh okquote:Op woensdag 24 oktober 2007 23:00 schreef Meddo het volgende:
[..]
je bedoelt iets over een automaat denk ik![]()
de mercedes waar ik in reed moest gewoon geschakeld worden![]()
ja zeker:quote:Op woensdag 24 oktober 2007 23:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
oh ok.
Geen Mercedes C220 dus. Of zijn die er ook handgeschakeld?.
Wat raar dan, dat dit plaatje dat wel degelijk van een C220 is (zie bestandsnaam):quote:
Er zit nogal wat variatie in de verschillende modellen C220. Dit is bijvoorbeeld ook een C220 (CDI Sport):quote:Op donderdag 25 oktober 2007 08:52 schreef Viking84 het volgende:
Zal er nog eens op letten als ik weer langs ga. Volgens mij zijn de koplampen anders.
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 25 oktober 2007 13:04 schreef M.Ram het volgende:
Wooooooooooooooei ik ben geslaagd in 1 x afgelopen dinsdag en net me rijbewijs opgehaald koste wel 40 euro meer maar heb hem nu wel.
Rijschool Blom
10oktober begonnen
23 oktober afgereden
Das wel lekker snel. Ik doe het gewoon op mn gemakquote:Op donderdag 25 oktober 2007 13:04 schreef M.Ram het volgende:
Wooooooooooooooei ik ben geslaagd in 1 x afgelopen dinsdag en net me rijbewijs opgehaald koste wel 40 euro meer maar heb hem nu wel.
Rijschool Blom
10oktober begonnen
23 oktober afgereden
Snelcursus zeker?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 13:04 schreef M.Ram het volgende:
Wooooooooooooooei ik ben geslaagd in 1 x afgelopen dinsdag en net me rijbewijs opgehaald koste wel 40 euro meer maar heb hem nu wel.
Rijschool Blom
10oktober begonnen
23 oktober afgereden
gefeliciteerdquote:Op donderdag 25 oktober 2007 13:04 schreef M.Ram het volgende:
Wooooooooooooooei ik ben geslaagd in 1 x afgelopen dinsdag en net me rijbewijs opgehaald koste wel 40 euro meer maar heb hem nu wel.
Rijschool Blom
10oktober begonnen
23 oktober afgereden
dat lijkt me ook heel normaalquote:Op donderdag 25 oktober 2007 19:34 schreef Markster het volgende:
Ik heb me rijbewijs maar ben gewoon zenuwachtig om de weg op te gaan:{
En terecht, want je gaat heus wel wat fouten maken als je zelfstandig gaat rijden.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 19:34 schreef Markster het volgende:
Ik heb me rijbewijs maar ben gewoon zenuwachtig om de weg op te gaan:{
29uur in totaalquote:Op donderdag 25 oktober 2007 13:16 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
Relevantere informatie dan de data lijkt me overigens hoeveel lessen je hebt gehad![]()
Ja dat weet ik, morgen doe ik ff een rondjequote:Op donderdag 25 oktober 2007 19:47 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat lijkt me ook heel normaal
maar juist nu is het belangrijk om veel te rijden en zekerder te worden
Lijkt me alleen praktijk dus.quote:Bij het praktijkexamen van de categorie E bij B hoeft de kandidaat niet in het bezit te zijn van een theoriecertificaat.
Alsof je weer helemaal opnieuw begint.quote:Dan begint de rit. De examinator let onder meer op je beheersing van de combinatie auto + aanhanger, kijkgedrag, voorrang verlenen en het rekening houden met andere weggebruikers. Hij beoordeelt je op tien examenonderdelen, zoals het in- en uitvoegen, het gedrag bij kruispunten en de bijzondere verrichtingen.
Natuurlijk is het ook begrijpelijk. Niet per se om díe reden overigens, maar vooral ook omdat je anders (in je spiegels) moet kijken als je een aanhanger achter je hebt, niet te hard moet remmen bij kruispunten omdat je anders je aanhanger op je achterbumper hebt zitten, enz.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:06 schreef veldmuis het volgende:
Logisch toch? Als je alleen supergeconcentreerd met die aanhanger bezig zou zijn en verder niet zo op de weg let ben je (nog) niet geschikt om ermee te rijden toch?
Als het kogelgewicht netjes klopt zou dat toch geen probleem moeten zijn? Stel je voor dat je een noodstop moet makenquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:29 schreef LinkseFrieseVegetar... het volgende:
[..]
Natuurlijk is het ook begrijpelijk. Niet per se om díe reden overigens, maar vooral ook omdat je anders (in je spiegels) moet kijken als je een aanhanger achter je hebt, niet te hard moet remmen bij kruispunten omdat je anders je aanhanger op je achterbumper hebt zitten, enz.
Dat is waar, geldt voor mijn ouders ook. En als je ze dan eens met een aanhangertje achter de auto ziet rijden, hilarisch.quote:Wat ik wilde zeggen is dat je voor dat aantekeningetje tegenwoordig wel een hoop werk moet doen. In de tijd dat mijn ouders hun papiertje haalden kregen ze E er gewoon standaard bij (zonder ooit met een aanhanger examen te hebben gedaan).
Dát had ik juist niet. Ik reed de weg op met mijn ouders' auto. Vervolgens had ik mijn eigen auto. Ik reed een vriend naar huis toe - en uiteindelijk reed ik alleen terug naar huisquote:Op donderdag 25 oktober 2007 19:34 schreef Markster het volgende:
Ik heb me rijbewijs maar ben gewoon zenuwachtig om de weg op te gaan:{
weet niet wie er dan gevaarlijker op de weg is jij of hijquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 16:38 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dát had ik juist niet. Ik reed de weg op met mijn ouders' auto. Vervolgens had ik mijn eigen auto. Ik reed een vriend naar huis toe - en uiteindelijk reed ik alleen terug naar huisNiet een lang stukje ofzo. Radiootje er in, toffe muziek op, en gááááán! Het is zo gaaf
!
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 16:42 schreef Miss_S het volgende:
[..]
weet niet wie er dan gevaarlijker op de weg is jij of hij
Don't ask me, me neitherquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:35 schreef Markster het volgende:
radio heb ik al, alleen heb ik er geen reet verstand van hoe aan te sluiten
Hier moet je idd geen voorbeeld aan nemen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 20:03 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
als ik bij mijn moeder in de auto zit merk ik dat ze rustig in de 4de versnelling een rotonde pakt. Gevolg is dat ik het nu zelf ook niet meer doe,
Ow, en dan met slippende koppeling de rotonde nemen ofzo?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 20:03 schreef LinkseFrieseVegetar... het volgende:
Een probleem dat ik heb nu er geen instructeur/examinator meer naast me zit is dat ik opeens niet meer op de aangeleerde manier rijd. Bijvoorbeeld:
De meeste ervaren rijders remmen bij een rotonde op een 80 km/u-weg niet helemaal af naar 20 km/u om vervolgens terug te schakelen; als ik bij mijn moeder in de auto zit merk ik dat ze rustig in de 4de versnelling een rotonde pakt. Gevolg is dat ik het nu zelf ook niet meer doe, uit angst irritatie op te wekken bij de bestuurder achter me. [afbeelding] Terwijl ik donders goed weet dat er een goede reden is om op de aangeleerde manier een rotonde te naderen (nl. dat je anders vol in de remmen moet als je de rotonde nog niet op kunt).
Wat was er gebeurd danquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 20:24 schreef Turbo_Diesel het volgende:
3e keer werd ie gek.. agressie...
Nou ja, in de 3 dan. En dan niet met koppeling, gewoon met de snelheid van de 3 door de rotonde. Mijn punt is dat ze komt aanrijden zoals het níet hoort: zo hard dat je tot stilstand moet remmen als je nog niet op kunt rijden. En als ik zo om me heen kijk in het verkeer is dat wat de meeste mensen doen: met behoorlijke snelheid op de rotonde afrijden, de laatste 20m nog eens gaan remmen en dan hopen dat ze er op kunnen. Zelden zie ik het iemand doen zoals het hoort (al ver van tevoren in de 2 zitten).quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 20:24 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ow, en dan met slippende koppeling de rotonde nemen ofzo?
Hangt van je rijschool en manier van lesgeven af. Als je een pakket neemt (van een vast aantal lessen) moet je vaak een intest doen en vooraf betalen; als je op de bonnefooi gaat lessen begin je gewoon bij de eerste les en betaal je vaak per les (contant aan de instructeur).quote:Op maandag 29 oktober 2007 15:02 schreef knorsje het volgende:
Maar hoe dan verder heb je nog iets van een voorgesprek of zoiets, en hoe gaat de betaling? Kan namelijk niks over vinden hoe zoiets gaat...
Ik heb me via de site van de rijschool ingeschreven. Toen werd ik opgebeld en heb ik een afspraak gemaakt. Eerste les naar een industrieterrein gegaan drie rondjes gereden en via de ring zelf terug gereden. Ik heb zelf geen intest ofzo gedaan. Heb gewoon een standaardpakket van 30 lessen en een examen genomen (achja ouders betalen toch hequote:Op maandag 29 oktober 2007 15:02 schreef knorsje het volgende:
Ik ga binnenkort ook beginnen met rijlessen, hoop rond het nieuwe jaar te kunnen gaan beginnen. Maar voor ik me ga aanmelden heb ik nog een vraagje: hoe gaat dat, je belt zo'n rijschool op en vraagt nog enkele onduidelijke punten, als alles je wel bevalt, zeg je dat je je wilt opgeven. Maar hoe dan verder heb je nog iets van een voorgesprek of zoiets, en hoe gaat de betaling? Kan namelijk niks over vinden hoe zoiets gaat...
als je zelf al zo positief denkt moet het vast wel lukkenquote:Op maandag 29 oktober 2007 15:50 schreef axz0l het volgende:
over precies 2 weken afrijden, maandag ochtend 8:00 uur... het drukste punt van de week + waarschijnlijk een chagerijnige examinator die er van baalt dat zn weekend is afgelopen...
Bedankt voor de tip! Bellen is namelijk niet mijn sterkste punt, ik ga me ook gewoon via internet opgeven.quote:Op maandag 29 oktober 2007 15:07 schreef Grulez het volgende:
[..]
Ik heb me via de site van de rijschool ingeschreven. Toen werd ik opgebeld en heb ik een afspraak gemaakt. Eerste les naar een industrieterrein gegaan drie rondjes gereden en via de ring zelf terug gereden. Ik heb zelf geen intest ofzo gedaan. Heb gewoon een standaardpakket van 30 lessen en een examen genomen (achja ouders betalen toch he).
quote:Op maandag 29 oktober 2007 16:20 schreef Miss_S het volgende:
[..]
als je zelf al zo positief denkt moet het vast wel lukken
specs?quote:Op maandag 29 oktober 2007 15:38 schreef Sanderrrr het volgende:
Moest opschieten met een auto zoeken want over 3 weken heb ik mijn rijbewijs als ik meteen slaag.. Waarschijnlijk wordt het deze Citroen Saxo.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 29 oktober 2007 16:36 schreef axz0l het volgende:
tja dat is mijn mening over de omstandigheden, zegt niks over het feit of ik het wel of niet denk te gaan halen..
wat denken jullie over de dag/tijd dan ?
Je rijbewijs heb je misschien wel, maar lezen moet je nog leren volgesmij......quote:Op maandag 29 oktober 2007 16:50 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat je nu al met het excuus komt dat het aan de examinator ligt vind ik niet echt vol vertrouwen klinken
ik heb ook examen gehad op die tijd en had er geen problemen mee
je moet toch onder alle omstandigheden kunnen rijden
dus je gaat het niet als excuus gebruiken als je het niet haalt?quote:Op maandag 29 oktober 2007 16:59 schreef axz0l het volgende:
[..]
Je rijbewijs heb je misschien wel, maar lezen moet je nog leren volgesmij......![]()
Hij woont maar 5 km verderop maar ik zag dag zijn advertentie met foto ook op Marktplaats stond.quote:Op maandag 29 oktober 2007 16:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
specs?.
Oeh, Marktplaats... zou ik niet doen als ik jou was... straks mankeert er van alles aan. Waarom ga je niet gewoon naar een garage? Ben je wel wat meer kwijt, maar je hebt wel meer zekerheid.
Lijk mij ook mega relax als ik eenmaal geslaagd ben, dag instructeur!quote:Op maandag 29 oktober 2007 17:25 schreef DjRex89 het volgende:
Ik moet vrijdag om 11.40 opVolgens mij wel relaxte tijd.. Heb nu 24 uur gehad en deze week nog 6uur voor vrijdag. Wat zal ik blij zijn als ik slaag zeg, lijkt me mega relax!
Flauwekul.quote:Op maandag 29 oktober 2007 16:31 schreef Viking84 het volgende:
Oeh, Marktplaats... zou ik niet doen als ik jou was... straks mankeert er van alles aan. Waarom ga je niet gewoon naar een garage? Ben je wel wat meer kwijt, maar je hebt wel meer zekerheid.
Dat heb ik ook een beetje, maar dan vooral omdat ik nu in de eindfase zit, dus het zijn vooral kleine, saaie dingetjes waar aan gewerkt moet worden. Als ik eenmaal in de auto zit vind ik het wel weer leuk.quote:Op maandag 29 oktober 2007 18:02 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Ik begin er nu zelfs een beetje tegenop te zien om te moeten lessen maar dat komt omdat ik niet echt bepaald vooruitgang boek.
Tja.quote:Op maandag 29 oktober 2007 20:53 schreef vannelle het volgende:
[..]
Flauwekul.
Ook bij een garage kun je het heel slecht treffen, neem dat maar van mij aan.
Wat is er mis met particulier kopen als je zelf verstand van auto's hebt of iemand meeneemt die dat heeft?
Inderdaad. Garages willen hun slechte naam niet kwijt en hopen bovendien dat ze je ooit nog eens een auto kunnen verkopen; die particulier is al lang blij dat 'ie z'n ouwe brik aan iemand heeft weten te slijten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 09:38 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Tja.
Als er iets mis blijkt te zijn na een tijdje, kun je altijd terug naar de garage, maar als je een auto van een particulier koopt heb je geen poot om op te staan.
Komen ze nu mee aan zettenquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:16 schreef Robbiej het volgende:
http://www.nu.nl/news/129(...)s_vanaf_17_jaar.html
Waarom niet?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 09:46 schreef Nashje het volgende:
17:00 weer lessen.
Kan niet echt zeggen dat ik er zin in heb.
Weet eigenlijk niet. Misschien omdat ik me hekel aan alle regeltjes etc. waaraan je je moet houden van de instructeur. En omdat ik nog een stukje onzekerheid heb. Ik kijk al uit naar de tijd dat er geen instructeur langs me zit in de auto.quote:
Misschien de meesten, maar lang niet allemaal.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 09:41 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Inderdaad. Garages willen hun slechte naam niet kwijt en hopen bovendien dat ze je ooit nog eens een auto kunnen verkopen; die particulier is al lang blij dat 'ie z'n ouwe brik aan iemand heeft weten te slijten.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:16 schreef Robbiej het volgende:
http://www.nu.nl/news/129(...)s_vanaf_17_jaar.html
quote:Hoe meer rijervaring, hoe minder ongelukken, redeneert de bewindsman.
Ik had het gelezen, inderdaad. Slechte zaak vind ik. De VS en het VK hebben ook een dergelijk systeem en het kan niet bepaald gezegd worden dat men daar veiliger rijdt dan in Nederland.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:16 schreef Robbiej het volgende:
http://www.nu.nl/news/129(...)s_vanaf_17_jaar.html
hoeveelste les is dat?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 19:24 schreef timp0e het volgende:
Morgenochtend 9.00 rijles, iets na de spitsuur dus, zal dus wel drukker op de weg zijn dan rond het middaguur. Spannend, mag voor het eerst gaan remmen
In de drukte rijden is fijnquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 19:24 schreef timp0e het volgende:
Morgenochtend 9.00 rijles, iets na de spitsuur dus, zal dus wel drukker op de weg zijn dan rond het middaguur. Spannend, mag voor het eerst gaan remmen
Ja. Dat zijn inderdaad onderdelen die meetellen bij de beoordeling.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 21:55 schreef afterhourpower het volgende:
Letten ze bij het afrijden ook op je stijl van rijden? Ik neem mn bochten altijd wel goed, maar mn instructeur zegt altijd dat t strakker/beter/soepeler kan. Ook als ik bijvoorbeeld rechts moet afslaan en er staan haaientanden, zet ik mn auto iets teveel rechtuit ipv schuinrechts. Ik kan dan nog wel makelijk de bocht maken, maar het is iets minder soepel/stijlvol. Kan je dit opbreken op het examen?
Zodra je de koppeling indrukt maakt het niet meer uit wat voor motor er in je auto zit (die is immers toch ontkoppeld), dus het lijkt me nogal een rare bewering dat koppeling indrukken bij een diesel afdoende zou zijn en bij een benzine niet?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:03 schreef Renesite het volgende:
Drukte is goed, vooral goed om te ontdekken hoe je het beste kan rijden, optrekken 1 afremmen stilstaan of allee op de koppeling. Met diesel is optie B vaak al afdoende...
Alleen op de koppeling rijden. Dat bedoel ik.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:14 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Zodra je de koppeling indrukt maakt het niet meer uit wat voor motor er in je auto zit (die is immers toch ontkoppeld), dus het lijkt me nogal een rare bewering dat koppeling indrukken bij een diesel afdoende zou zijn en bij een benzine niet?![]()
Groningen verdient ook geeen schoonheidsprijsquote:Op donderdag 1 november 2007 11:49 schreef afterhourpower het volgende:
Ik moet 20 november afrijden in Utrecht. Volgens mij één van de lastigere steden om af te rijden.. Veel lastige en onoverzichtelijk kruispunten. Ik heb nog maar wat extra lessen genomen
maar dat is toch ook de stad waar in je les hebt?quote:Op donderdag 1 november 2007 11:49 schreef afterhourpower het volgende:
Ik moet 20 november afrijden in Utrecht. Volgens mij één van de lastigere steden om af te rijden.. Veel lastige en onoverzichtelijk kruispunten. Ik heb nog maar wat extra lessen genomen
Dan kan het nog steeds wel lastig zijn, hoor. Ik weet niet of ik het nog zo snel gehaald had als ik in Groningen had moeten rijden. Dat is echt een enorm chaotische stad en je hebt allemaal hoekjes die je niet goed kunt overzien. Ik heb zelf in Heerenveen afgereden. Vet easy. We zijn niet eens in het centrum geweest.quote:Op donderdag 1 november 2007 22:20 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar dat is toch ook de stad waar in je les hebt?
dus moet je toch op een gegeven moment wel kennen
ik moest in Nijmegen, ook niet echt makkelijkquote:Op vrijdag 2 november 2007 08:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dan kan het nog steeds wel lastig zijn, hoor. Ik weet niet of ik het nog zo snel gehaald had als ik in Groningen had moeten rijden. Dat is echt een enorm chaotische stad en je hebt allemaal hoekjes die je niet goed kunt overzien. Ik heb zelf in Heerenveen afgereden. Vet easy. We zijn niet eens in het centrum geweest.
Het vervelende is dat je zomaar kunt zakken doordat er een of andere fietser uit een straatje komt vliegen en jij er niet op tijd op reageert. In Groningen stikt het van de fietsers en maar weinig houden zich aan de verkeersregels (of kennen de regels überhaupt). Het is daardoor supermakkelijk om ergens een fietser over het hoofd te zien, met een negatieve examenuitslag als gevolg.quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:25 schreef Miss_S het volgende:
maar toch als je daar ook les hebt lijkt me dat je dat op een gegeven moment leert
quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:06 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Het vervelende is dat je zomaar kunt zakken doordat er een of andere fietser uit een straatje komt vliegen en jij er niet op tijd op reageert. In Groningen stikt het van de fietsers en maar weinig houden zich aan de verkeersregels (of kennen de regels überhaupt). Het is daardoor supermakkelijk om ergens een fietser over het hoofd te zien, met een negatieve examenuitslag als gevolg.
Ik geef overigens toe dat ik, voordat ik met rijlessen was begonnen, zelf ook als een kip zonder kop door Groningen fietste. Ooit bijna een aanrijding gehad (de auto remde nog nét op tijd) omdat ik een gelijkwaardig kruispunt aanzag voor een voorrangskruispunt, en dus een auto van rechts geen voorrang verleende. Vooral erg stom, omdat er andere fietsers wel rustig stonden te wachten (en die ik dus vrolijk inhaalde in plaats van er achter te gaan staan).![]()
Veel fietsers in Groningen fietsen precies op die manier; ik word nog wel eens schaapachtig aangekeken als ik stop om iemand voorrang te verlenen.
Hehequote:Op vrijdag 2 november 2007 11:06 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Ik word nog wel eens schaapachtig aangekeken als ik stop om iemand voorrang te verlenen.
Ik stop ook bij zebrapaden, en vaak blijven de voetgangers die er voor staan gewoon staanquote:
Ik heb met rijles weleens dat ik mijn voorang neem tov fietser die daar anders over denkt (en geen recht op heeft)... Dat mag blijkbaar ookal nietquote:Op vrijdag 2 november 2007 11:24 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ik stop ook bij zebrapaden, en vaak blijven de voetgangers die er voor staan gewoon staanen kijken me aan met zo'n blik van 'fietsers hoeven toch niet te stoppen voor zebrapaden'? Raar genoeg springen mensen buiten de zebrapaden vaak wel gewoon zomaar de weg op (vooral in de Guldenstraat en de Grote Markt), alsof het een voetgangersgebied is en andere weggebruikers maar moeten wachten.
Jawel hoorquote:Op vrijdag 2 november 2007 11:54 schreef Addict89 het volgende:
Voorrang neem je dan ook niet.
Ha, een Groningerquote:Op vrijdag 2 november 2007 11:24 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ik stop ook bij zebrapaden, en vaak blijven de voetgangers die er voor staan gewoon staanen kijken me aan met zo'n blik van 'fietsers hoeven toch niet te stoppen voor zebrapaden'? Raar genoeg springen mensen buiten de zebrapaden vaak wel gewoon zomaar de weg op (vooral in de Guldenstraat en de Grote Markt), alsof het een voetgangersgebied is en andere weggebruikers maar moeten wachten.
Gevaarlijk. Zou ik niet doen op je examenquote:
Ik ga daar meestal ook niet staan wachten - het is er zo druk dat je er dan wel de hele dag kunt stilstaan - hoewel ik er wel op let dat de overstekende voetgangers niet op mij hoeven wachten. Maar ik had het meer over de rest van die buurt, buiten de zebrapaden om. Men stapt daar echt zónder te kijken de weg op, om naar de winkel aan de overkant te lopen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 12:07 schreef Viking84 het volgende:
Grappig dat je dat zegt, want het zebrapad bij de Guldenstraat is zo ongeveer het enige zebrapad waar ik gewoon tussen de fietsers door zigzag.
Tof, gefeliciteerd.quote:Op vrijdag 2 november 2007 13:18 schreef DjRex89 het volgende:
GESLAAGD
Moest in Den Bosch op, had 2 hele domme fouten waarbij hij 1x moest ingrijpen.. Als het aan mijn instructrice lag zou ik niet geslaagd zijn zei ze. Ze vond namelijk dat ik in de lessen veeel beter gereden heb dan met het examen. Maar gelukkig ging zij er niet over
Aardig mens, zo te horenquote:Op vrijdag 2 november 2007 13:18 schreef DjRex89 het volgende:
Als het aan mijn instructrice lag zou ik niet geslaagd zijn zei ze.
check! Op de fiets ben ik een gevaarquote:Op vrijdag 2 november 2007 11:06 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Het vervelende is dat je zomaar kunt zakken doordat er een of andere fietser uit een straatje komt vliegen en jij er niet op tijd op reageert. In Groningen stikt het van de fietsers en maar weinig houden zich aan de verkeersregels (of kennen de regels überhaupt). Het is daardoor supermakkelijk om ergens een fietser over het hoofd te zien, met een negatieve examenuitslag als gevolg.
Ik geef overigens toe dat ik, voordat ik met rijlessen was begonnen, zelf ook als een kip zonder kop door Groningen fietste. Ooit bijna een aanrijding gehad (de auto remde nog nét op tijd) omdat ik een gelijkwaardig kruispunt aanzag voor een voorrangskruispunt, en dus een auto van rechts geen voorrang verleende. Vooral erg stom, omdat er andere fietsers wel rustig stonden te wachten (en die ik dus vrolijk inhaalde in plaats van er achter te gaan staan).![]()
Veel fietsers in Groningen fietsen precies op die manier; ik word nog wel eens schaapachtig aangekeken als ik stop om iemand voorrang te verlenen.
Komt me enorm bekend voor!quote:Op vrijdag 2 november 2007 13:18 schreef DjRex89 het volgende:
GESLAAGD
Moest in Den Bosch op, had 2 hele domme fouten waarbij hij 1x moest ingrijpen.. Als het aan mijn instructrice lag zou ik niet geslaagd zijn zei ze. Ze vond namelijk dat ik in de lessen veeel beter gereden heb dan met het examen. Maar gelukkig ging zij er niet over
Feliquote:Op vrijdag 2 november 2007 13:18 schreef DjRex89 het volgende:
GESLAAGD
Moest in Den Bosch op, had 2 hele domme fouten waarbij hij 1x moest ingrijpen.. Als het aan mijn instructrice lag zou ik niet geslaagd zijn zei ze. Ze vond namelijk dat ik in de lessen veeel beter gereden heb dan met het examen. Maar gelukkig ging zij er niet over
Vriend van me reed door rood (dus ingreep) en is geslaagdquote:Op vrijdag 2 november 2007 18:08 schreef Markster het volgende:
Geslaagd met een ingrijp? Wow ik wou dat ze hier zo soepel waren (naarden-bussum)
Ik ben de eerste keer gezakt omdat me auto te vaak afsloeg. (ik moest 2 dagen voor me examen van auto wisselen)
Feli!quote:Op vrijdag 2 november 2007 13:18 schreef DjRex89 het volgende:
GESLAAGD
Moest in Den Bosch op, had 2 hele domme fouten waarbij hij 1x moest ingrijpen.. Als het aan mijn instructrice lag zou ik niet geslaagd zijn zei ze. Ze vond namelijk dat ik in de lessen veeel beter gereden heb dan met het examen. Maar gelukkig ging zij er niet over
Was idd eerste keerquote:Op vrijdag 2 november 2007 18:37 schreef axz0l het volgende:
[..]
Feli!
Was het je eerste keer?
Moest je nog bijzondere verrichtingen doen?
Proficiatquote:Op zaterdag 3 november 2007 00:12 schreef DjRex89 het volgende:
[..]
Was idd eerste keerMoest slechts één bijzondere verrichting doen :x dat was fileparkeren en ging helemaal goed. Ik dacht dat je er altijd twee moest doen maar blijkbaar niet..
ik had er ook ééntje: vooruit fileparkerenquote:Op zaterdag 3 november 2007 11:52 schreef vdvorst het volgende:
[..]
Proficiat
Ik dacht inderdaad ook dat het er altijd 2 waren.. heb je in ieder geval geluk gehad
Ik heb nu 12 lessen gehad, en binnenkort wordt de TTT aangevraagd, ik heb de komende week 4 lessen dus het begint op te schieten
Dat is helemaal geen exameneis.quote:Op zaterdag 3 november 2007 12:20 schreef Meddo het volgende:
[..]
ik had er ook ééntje: vooruit fileparkeren![]()
heul welquote:Op zaterdag 3 november 2007 12:53 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen exameneis.Ik heb zelf in mijn lessen nooit geleerd hoe je vooruit moet fileparkeren.
intest?quote:Op zaterdag 3 november 2007 14:33 schreef Ame_thyst het volgende:
Ik heb volgende week intest bij ANWB.
Nog geen idee of ik wel bij ANWB wil gaan lessen, eerst maar eens zie hoe ik die test er vanaf breng
richting aangeven denk ikquote:Op zaterdag 3 november 2007 15:16 schreef Sanderrrr het volgende:
Wat is pinken? Voorang verlenen ofzo?
Als je 'richting aangeven' bedoelt: ja dat moet bij ons ook. En het is mij nog nooit opgevallen dat een automobilist dat niet deed.quote:Op zaterdag 3 november 2007 15:12 schreef zagevent het volgende:
Ha, ik ontdek dit topic nu pas.
Ik ben voor mijn theorie geslaagd op 27 augustus, en sinds een drietal weekjes bezig met die in de praktijk om te zetten. Ik heb al 14 van de 20 uur gedaan. Woon wel in België.
Maargoed; bij ons moet je als je een rotonde verlaat pinken. Alleen doet bijna niemand dat.Is het daar in Nederland ook zo erg gesteld?
dan heb je gelukquote:Op zaterdag 3 november 2007 15:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als je 'richting aangeven' bedoelt: ja dat moet bij ons ook. En het is mij nog nooit opgevallen dat een automobilist dat niet deed.
Het gebeurt toch vaak, ook een keer tijdens het lessen gehad dat er eentje aangaf de eerste afslag te nemen, maar daarna doodleuk doorreed..quote:Op zaterdag 3 november 2007 15:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als je 'richting aangeven' bedoelt: ja dat moet bij ons ook. En het is mij nog nooit opgevallen dat een automobilist dat niet deed.
Dat vind ik minder erg dan doen alsof je recht door gaat en dan toch ineens de bocht om gaan zonder richting aan te geven. Daarmee laat je al je medeweggebruikers (auto's, fietsen, voetgangers) in het ongewisse en breng je hen mogelijk zelfs in gevaar.quote:Op zaterdag 3 november 2007 15:42 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Het gebeurt toch vaak, ook een keer tijdens het lessen gehad dat er eentje aangaf de eerste afslag te nemen, maar daarna doodleuk doorreed..
Ja, het aangeven van richting is gewoon heel belangrijk, ook op de fiets, steek altijd m'n arm uit als ik afsla, wat ook bijna alle fietsers verzuimen.quote:Op zaterdag 3 november 2007 15:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat vind ik minder erg dan doen alsof je recht door gaat en dan toch ineens de bocht om gaan zonder richting aan te geven. Daarmee laat je al je medeweggebruikers (auto's, fietsen, voetgangers) in het ongewisse en breng je hen mogelijk zelfs in gevaar.
Apart. Op alle websites die ik heb gelezen staat alleen dat je achteruit moet kunnen fileparkeren, en ik ken ook niemand die tijdens zijn lessen anders heeft moeten doen. Laat staan op zijn examen. Je zal het maar op je examen moeten doen en het nooit geoefend hebben.quote:Op zaterdag 3 november 2007 13:16 schreef Meddo het volgende:
[..]
heul welparker in file is een bijzondere verrichting, er staat niks over voor of achteruit
ik had het ook maar één keer eerder in de les moeten doen![]()
Ik zie het erg vaak. Vervelend als je staat te wachten op een auto, en dat blijkt dat hij de rotonde verlaat en je dus door had kunnen rijden.quote:Op zaterdag 3 november 2007 15:22 schreef Viking84 het volgende:
En het is mij nog nooit opgevallen dat een automobilist dat niet deed.
Hehe, ik stop (of in ieder geval stopte want ik fiets bijna nooit meer) ook altijd voor zebrapden als fietser, vind ik juist leuk om te doen. Dan zijn er inderdaad vaak mensen bij die me bedanken of ze blijven gewoon staan.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hehe.
Sinds ik m'n rijbewijs heb, ben ik een voorbeeldige fietster. Ik stop bij elk zebrapad en laat iedereen die van rechts komt voor gaan (maar ik scheld er ook op los als ik zelf geen voorrang krijg). Wandelaars zeggen zelfs 'dank je wel' als ik hen voor laat gaan bij een zebrapad, maar goed, dat hoort toch ook gewoon zo?
.
Get used to it, Ik heb volgens mij nooit meer gefietst sinds ik mijn rijbewijs hebquote:Op zaterdag 3 november 2007 20:25 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
(ik weet niet hoe ik het nu zou doen want ik heb niet meer gefietst sinds ik les)
Ja dat bedoel ik. Hier zeggen wij altijd pinken/pinkers als het om richtingaanwijzen gaat. Vergeet altijd dat Nederlanders die woorden nooit bezigen.quote:Op zaterdag 3 november 2007 15:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als je 'richting aangeven' bedoelt: ja dat moet bij ons ook. En het is mij nog nooit opgevallen dat een automobilist dat niet deed.
mag je zelf wijzigen in de wikipedia en het wordt pas zichtbaar in deeltje 98 (en dan heb je je driver's license ws alquote:Op zondag 4 november 2007 20:52 schreef lj_lightning het volgende:
Morgen om 7 uur rijles en daarna Tussentijdse toets...Olé... in plaats van mijn examenDat heb ik nu 6Dec (mag in de OP verandert worden) omdat ik te weinig dingen heb gedaan tot het examen
![]()
We zien wel morgen, hopen dat ik Bijz. verrichtingen wel haal.
Veel doen dat hier ook niet, zaterdag bij mijn rijles sloegen er 5 auto's achter elkaar 1 afslag voor mij af zonder richting aan te geven dus ik stond daar 20 seconden voor niks te wachten..quote:Op zondag 4 november 2007 20:13 schreef zagevent het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik. Hier zeggen wij altijd pinken/pinkers als het om richtingaanwijzen gaat. Vergeet altijd dat Nederlanders die woorden nooit bezigen.![]()
Maar hier gebeurt het dus amper.![]()
Ja ik ken het ook wel zo'n beetje, sommige grote steden vergen echter gewoon meer concentratie als andere. Zo lijkt me Amsterdam ook geen pretje. Weet verder niet veel van andere steden, maar hoor vaak van mensen dat ze Utrecht ontzettend vervelend vinden om in te rijden... Maar goed, we gaan doorquote:Op donderdag 1 november 2007 22:20 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar dat is toch ook de stad waar in je les hebt?
dus moet je toch op een gegeven moment wel kennen
Dus. Vrijstelling is binnenquote:Op zondag 4 november 2007 20:52 schreef lj_lightning het volgende:
Morgen om 7 uur rijles en daarna Tussentijdse toets...Olé... in plaats van mijn examen [afbeelding] Dat heb ik nu 6Dec (mag in de OP verandert worden) omdat ik te weinig dingen heb gedaan tot het examen [afbeelding]
We zien wel morgen, hopen dat ik Bijz. verrichtingen wel haal.
Dat is het mailtje, en die vage tekst onderin gaat echt pagina's en pagina's lang doorquote:Beste kandidaat,
Hierbij ontvang je het uitslagformulier van de toets die je bij het CBR hebt gedaan. Ook je rijschool heeft dit formulier gekregen.
De examinator heeft na je toets toegelicht aan welke onderdelen je nog enige aandacht moet schenken tijdens de rest van je rijopleiding.
Die vind je op dit uitslagformulier terug.
We adviseren je het uitslagformulier met je opleider te bespreken.
Hoe je het formulier moet lezen vind je op www.cbr.nl\uitslagformulier.
Met vriendelijke groet,
CBR
Let op! Deze e-mail is aangemaakt op 05-11-2007 09:05:01. Dit tijdstip kan afwijken van de verzenddatum die bovenaan staat. Sommige e-mailprogramma's gebruiken namelijk een andere tijdzone dan de Nederlandse.
begin 644 3001643180_top970r.pdf
M)5!$1BTQ+C$*,2`P(&]B:@H\/`HO0W)E871O<B`H1&5V96QO<&5R(#(P,#`I
M"B]#<F5A=&]R1&%T92`H36]N($YO=B`P-2`P.3HQ,3HU."!!32`R,#`W*0HO
M075T:&]R("A/<F%C;&4@4F5P;W)T<RD*+U!R;V1U8V5R("A/<F%C;&4@4$1&
M(&1R:79E<BD*+U1I=&QE("@S,#`Q-C0S,3@P7W1O<#DW,'(N<&1F*0H^/@IE
M;F1O8FH*,R`P(&]B:@H\/`HO5'EP92`O4&%G97,*+TMI9',@-"`P(%(*+T-O
M=6YT(#4@,"!2"CX^"F5N9&]B:@HW(#`@;V)J"CP\+TQE;F=T:"`X(#`@4CX^
Copy-paste die tekst eens in notepad en sla het bestand op als een .pdf?quote:Op maandag 5 november 2007 13:40 schreef lj_lightning het volgende:
Oh en dit is ook wel beetje vaag, ik krijg per mail de uitslag formulier van de TTT...alleen zit er geen formulier bij![]()
[..]
Dat is het mailtje, en die vage tekst onderin gaat echt pagina's en pagina's lang doorlet ook op de slash die de verkeerde kant op staat
![]()
Helaaschquote:Op maandag 5 november 2007 13:49 schreef LinkseFrieseVegetar... het volgende:
[..]
Copy-paste die tekst eens in notepad en sla het bestand op als een .pdf? [afbeelding]
Delft is ook echt zwaar klote.quote:Op maandag 5 november 2007 09:53 schreef afterhourpower het volgende:
[..]
Ja ik ken het ook wel zo'n beetje, sommige grote steden vergen echter gewoon meer concentratie als andere. Zo lijkt me Amsterdam ook geen pretje.
Ik mag 5 dec naar de BNORquote:Op maandag 5 november 2007 13:32 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
Nu naar het examen toe op 6Dec![]()
Hebben ze dat bij je theorie-examen niet gezegd? Bij mij wel.quote:Op maandag 5 november 2007 13:32 schreef lj_lightning het volgende:
Oh en ze hadden me best mogen vertellen dat ik mijn theorie certificaat mee moest nemenstond ik daar....eh moest dat dan? "Jaaah tuurlijk" ....oh...ehh...dat is mooi brikkel dan." "Nou, wanneer heb je hem gehaald?" *moest goed nadenken
* eh 21augustus volgens mij...de Examinator keek in mijn lesboekje "okej dan is het goed" ik zo...wtf
![]()
Hehe. Mijn instructeur heeft het uitslagformulier van de TTT in zijn dashboardkastje liggen. Voordat we gaan rijden haalt hij deze altijd eruit en timmert nog eens de punten erin waar ik volgens dat formulier goed op moet letten. Dat weet ik nu zo langzamerhand wel, want dat is scannen, scannen en nog eens scannen. Alleen maakt hij het verhaaltje altijd zo langdradig dat ik wel moet luisteren.quote:Op maandag 5 november 2007 13:40 schreef lj_lightning het volgende:
Oh en dit is ook wel beetje vaag, ik krijg per mail de uitslag formulier van de TTT...alleen zit er geen formulier bij![]()
[..]
Dat is het mailtje, en die vage tekst onderin gaat echt pagina's en pagina's lang doorlet ook op de slash die de verkeerde kant op staat
![]()
ik had dat ook toen ik geslaagd wasquote:Op maandag 5 november 2007 13:40 schreef lj_lightning het volgende:
Oh en dit is ook wel beetje vaag, ik krijg per mail de uitslag formulier van de TTT...alleen zit er geen formulier bij![]()
[..]
Dat is het mailtje, en die vage tekst onderin gaat echt pagina's en pagina's lang doorlet ook op de slash die de verkeerde kant op staat
![]()
Dat vind ik ook vervelend. Zo'n noodstop net voor het stoplicht verwacht je achterganger ook niet meteen misschien, en dan zit hij d'r achter in.quote:Op maandag 5 november 2007 17:18 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Waar ik trouwens echt een hekel aan heb is het oranje stoplicht. Ik kwam vandaag gewoon lekker met 50km/u aanrijden voor een groen licht dat een paar meter voor dat ik er was op oranje sprong. Als ik dus zou moeten stoppen had ik vrij hard moeten remmen en dat deed ik dus liever niet. Helaas dacht mijn instructeur daar anders over en trapte op de rem, zo snel ben ik nog nooit tot stilstand gekomen.![]()
Ik had het eigenlijk bijna gelijk onder de knie, tenminste, na zeven rijlessen is m'n motor twee keer afgeslagen. Dus ik denk dat dat onder de noemer 'sporadisch een keertje uitvallen' valt.quote:Op dinsdag 6 november 2007 16:32 schreef Buakaw het volgende:
godver vandaag 9e en 10e rijles gehad en weer stuk of 8 keer afgeslagenGing 1e half uur perfect totdat ie door een domme fout bij een rotonde afsloeg. Daarna helemaal de weg kwijt en toen ik wegreed sloeg ie weer af.
Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie wegrijden helemaal onder controle hadden. En dan heb ik het niet over sporadisch een keertje uitvallen.
na een les of 5 gebeurde het toch niet echt vaak meerquote:Op dinsdag 6 november 2007 16:32 schreef Buakaw het volgende:
godver vandaag 9e en 10e rijles gehad en weer stuk of 8 keer afgeslagenGing 1e half uur perfect totdat ie door een domme fout bij een rotonde afsloeg. Daarna helemaal de weg kwijt en toen ik wegreed sloeg ie weer af.
Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie wegrijden helemaal onder controle hadden. En dan heb ik het niet over sporadisch een keertje uitvallen.
Heb ik dus niet. Hij slaat zo af en toe alsnog afquote:Op dinsdag 6 november 2007 16:59 schreef Miss_S het volgende:
[..]
na een les of 5 gebeurde het toch niet echt vaak meer
en kan nu wel zeggen dat ik het wegrijden goed onder de knie heb(altijd leuk met die jongens in snelle auto's naast je bij het stoplicht)
ik moest ook om negen uur, ik vond het een fijne tijd.quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:14 schreef Sanderrrr het volgende:
Is 9 uur een beetje een gunstige tijd? Zo net aan het einde van de spits? Ik moet volgende week vrijdag namelijk examen rijden om 9 uur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |