abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 november 2007 @ 17:48:37 #251
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_54320975
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 13:18 schreef DjRex89 het volgende:
GESLAAGD

Moest in Den Bosch op, had 2 hele domme fouten waarbij hij 1x moest ingrijpen.. Als het aan mijn instructrice lag zou ik niet geslaagd zijn zei ze. Ze vond namelijk dat ik in de lessen veeel beter gereden heb dan met het examen. Maar gelukkig ging zij er niet over
Feli .
Zou wat zijn als je examinator had gezegd dat je geslaagd was en je instructrice vervolgens zou gaan protesteren, waardoor die examinator zoiets zou hebben van "hm ja, je hebt gelijk" en dat je dan alsnog zakt .
Niet meer actief op Fok!
pi_54321412
Geslaagd met een ingrijp? Wow ik wou dat ze hier zo soepel waren (naarden-bussum)

Ik ben de eerste keer gezakt omdat me auto te vaak afsloeg. (ik moest 2 dagen voor me examen van auto wisselen)
pi_54321809
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 18:08 schreef Markster het volgende:
Geslaagd met een ingrijp? Wow ik wou dat ze hier zo soepel waren (naarden-bussum)

Ik ben de eerste keer gezakt omdat me auto te vaak afsloeg. (ik moest 2 dagen voor me examen van auto wisselen)
Vriend van me reed door rood (dus ingreep) en is geslaagd
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_54321940
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 13:18 schreef DjRex89 het volgende:
GESLAAGD

Moest in Den Bosch op, had 2 hele domme fouten waarbij hij 1x moest ingrijpen.. Als het aan mijn instructrice lag zou ik niet geslaagd zijn zei ze. Ze vond namelijk dat ik in de lessen veeel beter gereden heb dan met het examen. Maar gelukkig ging zij er niet over
Feli!
Was het je eerste keer?
Moest je nog bijzondere verrichtingen doen?
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
  zaterdag 3 november 2007 @ 00:12:37 #255
149961 DjRex89
Voor al uw feesten en partijen
pi_54330167
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 18:37 schreef axz0l het volgende:

[..]

Feli!
Was het je eerste keer?
Moest je nog bijzondere verrichtingen doen?
Was idd eerste keer Moest slechts één bijzondere verrichting doen :x dat was fileparkeren en ging helemaal goed. Ik dacht dat je er altijd twee moest doen maar blijkbaar niet..
Op woensdag 2 september 2009 19:28 schreef L.no het volgende:
Wat nou. :( Je bént cute. :(
Op woensdag 7 december 2016 22:05 schreef Yvie_lu het volgende:
Dus ter bevestiging. Jij bent speciaal hoor O+
  † In Memoriam † zaterdag 3 november 2007 @ 11:06:21 #256
43556 miss_dynastie
pi_54334698
Van harte DjRex!

Ik heb weer een gevalletje van 'heb ik dat' : nadat mijn rijleraar eerst mea maxima culpa was over het slechte verloop van de rijlessen, me bedankte voor het uithouden van zijn buien en mijn geld netjes terug zou storten, staat hij nu (door geldgebrek) op het standpunt dat alles wat hij mij terug wil geven goodwill is en hij niet verplicht is mijn geld terug te betalen en hij dit heus wel een keer zal doen, maar ik maar af moet wachten wanneer. Inmiddels is er dus nog een optie bijgekomen: als hij niet snel terugbetaalt zal ik de diensten waarvoor ik betaald heb alsnog afnemen. Tenzij iemand goede ervaringen heeft met de klachtenbemiddeling van de bovag?
  zaterdag 3 november 2007 @ 11:52:33 #257
160178 vdvorst
vdvorst dus
pi_54335429
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 00:12 schreef DjRex89 het volgende:

[..]

Was idd eerste keer Moest slechts één bijzondere verrichting doen :x dat was fileparkeren en ging helemaal goed. Ik dacht dat je er altijd twee moest doen maar blijkbaar niet..
Proficiat
Ik dacht inderdaad ook dat het er altijd 2 waren.. heb je in ieder geval geluk gehad

Ik heb nu 12 lessen gehad, en binnenkort wordt de TTT aangevraagd, ik heb de komende week 4 lessen dus het begint op te schieten
Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
pi_54335937
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 11:52 schreef vdvorst het volgende:

[..]

Proficiat
Ik dacht inderdaad ook dat het er altijd 2 waren.. heb je in ieder geval geluk gehad

Ik heb nu 12 lessen gehad, en binnenkort wordt de TTT aangevraagd, ik heb de komende week 4 lessen dus het begint op te schieten
ik had er ook ééntje: vooruit fileparkeren
You dream it, I live it.
pi_54336115
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 12:20 schreef Meddo het volgende:

[..]

ik had er ook ééntje: vooruit fileparkeren
Dat is helemaal geen exameneis. Ik heb zelf in mijn lessen nooit geleerd hoe je vooruit moet fileparkeren.

Overigens tellen bijzondere verrichtingen 'in parcours' ook mee, dus voor je gevoel heb je misschien één verrichting gedaan (fileparkeren), maar die keer dat je wegreed nadat je voor de brug had staan wachten telt mee als hellingproef.
pi_54336249
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 12:53 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen exameneis. Ik heb zelf in mijn lessen nooit geleerd hoe je vooruit moet fileparkeren.
heul wel parker in file is een bijzondere verrichting, er staat niks over voor of achteruit

ik had het ook maar één keer eerder in de les moeten doen
You dream it, I live it.
pi_54337555
Ik heb volgende week intest bij ANWB.

Nog geen idee of ik wel bij ANWB wil gaan lessen, eerst maar eens zie hoe ik die test er vanaf breng
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
  zaterdag 3 november 2007 @ 14:50:03 #262
160178 vdvorst
vdvorst dus
pi_54337894
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 14:33 schreef Ame_thyst het volgende:
Ik heb volgende week intest bij ANWB.

Nog geen idee of ik wel bij ANWB wil gaan lessen, eerst maar eens zie hoe ik die test er vanaf breng
intest?

trouwens, zover ik weet is de anwb best duur... maar kan aan mij liggen (in ieder geval zo'n 10 daagse cursus)
Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
  zaterdag 3 november 2007 @ 15:12:38 #263
189777 zagevent
what's in a name
pi_54338395
Ha, ik ontdek dit topic nu pas.
Ik ben voor mijn theorie geslaagd op 27 augustus, en sinds een drietal weekjes bezig met die in de praktijk om te zetten. Ik heb al 14 van de 20 uur gedaan. Woon wel in België.

Maargoed; bij ons moet je als je een rotonde verlaat pinken. Alleen doet bijna niemand dat. Is het daar in Nederland ook zo erg gesteld?
  zaterdag 3 november 2007 @ 15:16:20 #264
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_54338467
Wat is pinken? Voorang verlenen ofzo?
pi_54338499
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 15:16 schreef Sanderrrr het volgende:
Wat is pinken? Voorang verlenen ofzo?
richting aangeven denk ik
You dream it, I live it.
pi_54338543
Lekker pinken!

Ik wil autorijden.
Pff, nu heb ik m'n rijbewijs en heb ik nog maar 1x in een andere auto gereden en niet eens alleen .
  zaterdag 3 november 2007 @ 15:22:16 #267
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_54338573
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 15:12 schreef zagevent het volgende:
Ha, ik ontdek dit topic nu pas.
Ik ben voor mijn theorie geslaagd op 27 augustus, en sinds een drietal weekjes bezig met die in de praktijk om te zetten. Ik heb al 14 van de 20 uur gedaan. Woon wel in België.

Maargoed; bij ons moet je als je een rotonde verlaat pinken. Alleen doet bijna niemand dat. Is het daar in Nederland ook zo erg gesteld?
Als je 'richting aangeven' bedoelt: ja dat moet bij ons ook. En het is mij nog nooit opgevallen dat een automobilist dat niet deed.
Niet meer actief op Fok!
pi_54338735
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 15:22 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Als je 'richting aangeven' bedoelt: ja dat moet bij ons ook. En het is mij nog nooit opgevallen dat een automobilist dat niet deed.
dan heb je geluk
ik zie het toch veelste vaak gebeuren
pi_54338950
quote:

[..]

Het gebeurt toch vaak, ook een keer tijdens het lessen gehad dat er eentje aangaf de eerste afslag te nemen, maar daarna doodleuk doorreed..
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_54338995
Woensdag had ik m'n TTT, over het algemeen ging het goed, bijzondere verrichtingen waren ook perfect.
Maar wel een paar punten waar ik nog aan moet werken, met name het "vooruit denken".
Ik had namelijk een keer fietsers ingehaald in een flauwe maar onoverzichtelijke bocht en een keer bij een zijweg van rechts (een zijweg waar ik al lang zag dat er niemand aankwam, maar het mag dan officieel niet.)
En ik reed te hard op een gevaarlijke kruising af, nét geen ingreep.

Ook wilde ik een auto inhalen op de snelweg, maar net toen ik op de linkse baan reed ging dezelfde auto harder rijden (ook 120 zeg maar) , maar dat had ik wel weer goed opgelost door weer naar rechts te gaan en dan pas wat gas los laten om afstand te houden.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  zaterdag 3 november 2007 @ 15:44:28 #271
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_54338998
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 15:42 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Het gebeurt toch vaak, ook een keer tijdens het lessen gehad dat er eentje aangaf de eerste afslag te nemen, maar daarna doodleuk doorreed..
Dat vind ik minder erg dan doen alsof je recht door gaat en dan toch ineens de bocht om gaan zonder richting aan te geven. Daarmee laat je al je medeweggebruikers (auto's, fietsen, voetgangers) in het ongewisse en breng je hen mogelijk zelfs in gevaar.
Niet meer actief op Fok!
pi_54339097
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 15:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat vind ik minder erg dan doen alsof je recht door gaat en dan toch ineens de bocht om gaan zonder richting aan te geven. Daarmee laat je al je medeweggebruikers (auto's, fietsen, voetgangers) in het ongewisse en breng je hen mogelijk zelfs in gevaar.
Ja, het aangeven van richting is gewoon heel belangrijk, ook op de fiets, steek altijd m'n arm uit als ik afsla, wat ook bijna alle fietsers verzuimen.
pi_54341780
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 13:16 schreef Meddo het volgende:

[..]

heul wel parker in file is een bijzondere verrichting, er staat niks over voor of achteruit

ik had het ook maar één keer eerder in de les moeten doen
Apart. Op alle websites die ik heb gelezen staat alleen dat je achteruit moet kunnen fileparkeren, en ik ken ook niemand die tijdens zijn lessen anders heeft moeten doen. Laat staan op zijn examen. Je zal het maar op je examen moeten doen en het nooit geoefend hebben.
quote:

En het is mij nog nooit opgevallen dat een automobilist dat niet deed.
Ik zie het erg vaak. Vervelend als je staat te wachten op een auto, en dat blijkt dat hij de rotonde verlaat en je dus door had kunnen rijden.
pi_54344510
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 11:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hehe .
Sinds ik m'n rijbewijs heb, ben ik een voorbeeldige fietster. Ik stop bij elk zebrapad en laat iedereen die van rechts komt voor gaan (maar ik scheld er ook op los als ik zelf geen voorrang krijg ). Wandelaars zeggen zelfs 'dank je wel' als ik hen voor laat gaan bij een zebrapad, maar goed, dat hoort toch ook gewoon zo? .
Hehe, ik stop (of in ieder geval stopte want ik fiets bijna nooit meer) ook altijd voor zebrapden als fietser, vind ik juist leuk om te doen. Dan zijn er inderdaad vaak mensen bij die me bedanken of ze blijven gewoon staan.

Ik moet wel toegeven dat ik als fietser echt roekeloos reed (ik weet niet hoe ik het nu zou doen want ik heb niet meer gefietst sinds ik les), altijd keihard door rood licht rijden, van voorrang wist ik niks af en andere fietsers die moeten ook oppassen want soms haal ik ze zelfs in via het grasveld als het niet anders kan. Van dat laatste heb ik nog wel een aardig voorbeeld trouwens...
Er was een groepje scholieren die allemaal naast elkaar reden (zoals gewoonlijk) op het fietspad waar ik links voor af moest slaan. Ik zag al dat er geen ruimte was om ze te passeren dus ik kom keihard op ze afgereden om echt precies voordat ik op ze inrij het naastgelegen grasveld (inclusief stoepje) op scheurde. Overigens waren die scholieren ongeveer 5 - 10 meter voor hun afslag naar rechts verwijderd dus kan je nagaan hoe weinig ruimte er was.
Na die actie kreeg ik nog een paar scheldwoorden naar me hoofd maar wie rijden er nou naast elkaar?

Twee lessen geleden had ik ook een "voorrangs probleempje" met een fietser. Het was op een gelijkwaardig kruispunt en er kwam een fietser van links dus ik had voorrang. Ik kwam langzaam aangereden maar die fietser bleef ook doorrijden. Gevolg was dat ik met mijn neus helemaal op de helft van "zijn" weg kwam en hij dus een hele grote bocht om mij heen moest maken (van voren leek het dus net een bijna-aanrijding) om me vervolgens ook nog te bedanken toen hij gepasseerd was.
Mijn instructeur zei er niks van maar ik denk niet dat het echt een goede actie was hehe.
Tok.
pi_54344891
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 20:25 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

(ik weet niet hoe ik het nu zou doen want ik heb niet meer gefietst sinds ik les)
Get used to it, Ik heb volgens mij nooit meer gefietst sinds ik mijn rijbewijs heb
Ja, tenzij ik een biertje ga doen uiteraard
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')