abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 oktober 2007 @ 17:25:39 #201
149961 DjRex89
Voor al uw feesten en partijen
pi_54247442
Ik moet vrijdag om 11.40 op Volgens mij wel relaxte tijd.. Heb nu 24 uur gehad en deze week nog 6uur voor vrijdag. Wat zal ik blij zijn als ik slaag zeg, lijkt me mega relax!
Op woensdag 2 september 2009 19:28 schreef L.no het volgende:
Wat nou. :( Je bént cute. :(
Op woensdag 7 december 2016 22:05 schreef Yvie_lu het volgende:
Dus ter bevestiging. Jij bent speciaal hoor O+
  maandag 29 oktober 2007 @ 17:51:56 #202
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_54247898
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 16:31 schreef Viking84 het volgende:

[..]

specs? .

Oeh, Marktplaats... zou ik niet doen als ik jou was... straks mankeert er van alles aan . Waarom ga je niet gewoon naar een garage? Ben je wel wat meer kwijt, maar je hebt wel meer zekerheid.
Hij woont maar 5 km verderop maar ik zag dag zijn advertentie met foto ook op Marktplaats stond.

Merk: Citroen
Model: Saxo
Bouwjaar: 1999
Carrosserie: Hatchback 3-deurs
Brandstof: Benzine
Gewicht: 780 kg
Kleur: Blauw
Vermogen: 44kW
Cylinderinhoud: 1124cc

met radio 538 pakket (stuurbekrachtiging, airbag, mistlampen voor, radio/CD)

onderhoudsboekjes aanwezig
pi_54248118
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 17:25 schreef DjRex89 het volgende:
Ik moet vrijdag om 11.40 op Volgens mij wel relaxte tijd.. Heb nu 24 uur gehad en deze week nog 6uur voor vrijdag. Wat zal ik blij zijn als ik slaag zeg, lijkt me mega relax!
Lijk mij ook mega relax als ik eenmaal geslaagd ben, dag instructeur!
Ik begin er nu zelfs een beetje tegenop te zien om te moeten lessen maar dat komt omdat ik niet echt bepaald vooruitgang boek. Dat scannen vind ik echt moeilijk om onder de knie te krijgen en vandaag ging het al helemaal slecht. Instructeur zei vanmiddag dat ik linksaf moest dus ik gooi meteen het knipperlicht aan voor linksaf. Hij had me echter in de maling genomen want de afslag was pas een paar honderd meter verderop. Dus de afslag komt eindelijk in zicht en terwijl ik instuur trapt de instructeur keihard op de rem, er stond een bord met `verboden in te rijden`. Mijn excuus was dat we midden in de stad reden en het dus erg druk was maar dat is natuurlijk geen excuus omdat je, zoals al werd gezegd hier, je in alle omstandigheden moet kunnen rijden. Daar stond ik dus midden in de stad, met een motor die inmiddels ook was afgeslagen, maar het was wel een mooi teken dat ik dus echt niet goed scan op bepaalde momenten.

En dat was nog maar een van de vele fouten die ik vandaag had gemaakt.
Tok.
pi_54251606
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 16:31 schreef Viking84 het volgende:

Oeh, Marktplaats... zou ik niet doen als ik jou was... straks mankeert er van alles aan . Waarom ga je niet gewoon naar een garage? Ben je wel wat meer kwijt, maar je hebt wel meer zekerheid.
Flauwekul.
Ook bij een garage kun je het heel slecht treffen, neem dat maar van mij aan.
Wat is er mis met particulier kopen als je zelf verstand van auto's hebt of iemand meeneemt die dat heeft?
  Moderator maandag 29 oktober 2007 @ 21:01:27 #205
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_54251818
Iedereen heeft toch wel een kennis of familielid of whatsoever die verstand van auto's heeft !

Al draai ikd e auto altijd ff bij de garage van mijn ouders en broer de auto over de brug Al heb ik dat deze keer niet gedaan.(huidige auto)
Toch heb ik het goed getroffen aldus de garagehouder
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_54253209
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 18:02 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Ik begin er nu zelfs een beetje tegenop te zien om te moeten lessen maar dat komt omdat ik niet echt bepaald vooruitgang boek.
Dat heb ik ook een beetje, maar dan vooral omdat ik nu in de eindfase zit, dus het zijn vooral kleine, saaie dingetjes waar aan gewerkt moet worden. Als ik eenmaal in de auto zit vind ik het wel weer leuk.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:38:49 #207
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_54258880
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 20:53 schreef vannelle het volgende:

[..]

Flauwekul.
Ook bij een garage kun je het heel slecht treffen, neem dat maar van mij aan.
Wat is er mis met particulier kopen als je zelf verstand van auto's hebt of iemand meeneemt die dat heeft?
Tja.
Als er iets mis blijkt te zijn na een tijdje, kun je altijd terug naar de garage, maar als je een auto van een particulier koopt heb je geen poot om op te staan.
Niet meer actief op Fok!
pi_54258944
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 09:38 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Tja.
Als er iets mis blijkt te zijn na een tijdje, kun je altijd terug naar de garage, maar als je een auto van een particulier koopt heb je geen poot om op te staan.
Inderdaad. Garages willen hun slechte naam niet kwijt en hopen bovendien dat ze je ooit nog eens een auto kunnen verkopen; die particulier is al lang blij dat 'ie z'n ouwe brik aan iemand heeft weten te slijten.
pi_54259021
17:00 weer lessen.

Kan niet echt zeggen dat ik er zin in heb .
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:16:47 #210
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_54261441
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  Moderator dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:29:03 #211
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_54261649
quote:
Komen ze nu mee aan zetten
pi_54263560
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 09:46 schreef Nashje het volgende:
17:00 weer lessen.

Kan niet echt zeggen dat ik er zin in heb .
Waarom niet?
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_54263915
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 14:28 schreef Agiath het volgende:

[..]

Waarom niet?
Weet eigenlijk niet. Misschien omdat ik me hekel aan alle regeltjes etc. waaraan je je moet houden van de instructeur. En omdat ik nog een stukje onzekerheid heb. Ik kijk al uit naar de tijd dat er geen instructeur langs me zit in de auto.
pi_54266197
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 09:41 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Inderdaad. Garages willen hun slechte naam niet kwijt en hopen bovendien dat ze je ooit nog eens een auto kunnen verkopen; die particulier is al lang blij dat 'ie z'n ouwe brik aan iemand heeft weten te slijten.
Misschien de meesten, maar lang niet allemaal.
Zelfs als je garantie hebt wil dat nog niet altijd iets zeggen.
Er zijn er bij waar alles lief en aardig is, totdat de centjes binnen zijn en dan worden het hufters.
En zo kun je ook een goede of slechte particulier treffen.
pi_54266482
quote:
quote:
Hoe meer rijervaring, hoe minder ongelukken, redeneert de bewindsman.

18 is wat mij betreft een mooie leeftijd om te beginnen. Hoeft echt niet hoger maar zeker ook niet lager.
pi_54267509
quote:
Ik had het gelezen, inderdaad. Slechte zaak vind ik. De VS en het VK hebben ook een dergelijk systeem en het kan niet bepaald gezegd worden dat men daar veiliger rijdt dan in Nederland.
pi_54268575
Morgenochtend 9.00 rijles, iets na de spitsuur dus, zal dus wel drukker op de weg zijn dan rond het middaguur. Spannend, mag voor het eerst gaan remmen
pi_54268705
Ondanks dat ik me de hele dag beroerd voelde om te gaan lessen ging het toch weer heel lekker voor m'n gevoel .
pi_54269410
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 19:24 schreef timp0e het volgende:
Morgenochtend 9.00 rijles, iets na de spitsuur dus, zal dus wel drukker op de weg zijn dan rond het middaguur. Spannend, mag voor het eerst gaan remmen
hoeveelste les is dat?
pi_54270458
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 19:24 schreef timp0e het volgende:
In de drukte rijden is fijn .
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_54271675
Letten ze bij het afrijden ook op je stijl van rijden? Ik neem mn bochten altijd wel goed, maar mn instructeur zegt altijd dat t strakker/beter/soepeler kan. Ook als ik bijvoorbeeld rechts moet afslaan en er staan haaientanden, zet ik mn auto iets teveel rechtuit ipv schuinrechts. Ik kan dan nog wel makelijk de bocht maken, maar het is iets minder soepel/stijlvol. Kan je dit opbreken op het examen?
pi_54272165
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 21:55 schreef afterhourpower het volgende:
Letten ze bij het afrijden ook op je stijl van rijden? Ik neem mn bochten altijd wel goed, maar mn instructeur zegt altijd dat t strakker/beter/soepeler kan. Ook als ik bijvoorbeeld rechts moet afslaan en er staan haaientanden, zet ik mn auto iets teveel rechtuit ipv schuinrechts. Ik kan dan nog wel makelijk de bocht maken, maar het is iets minder soepel/stijlvol. Kan je dit opbreken op het examen?
Ja. Dat zijn inderdaad onderdelen die meetellen bij de beoordeling.
  Moderator dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:03:32 #223
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_54273285
Drukte is goed, vooral goed om te ontdekken hoe je het beste kan rijden, optrekken 1 afremmen stilstaan of allee op de koppeling. Met diesel is optie B vaak al afdoende... Maar het inschatten ervan is nog handiger.
pi_54274886
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 23:03 schreef Renesite het volgende:
Drukte is goed, vooral goed om te ontdekken hoe je het beste kan rijden, optrekken 1 afremmen stilstaan of allee op de koppeling. Met diesel is optie B vaak al afdoende...
Zodra je de koppeling indrukt maakt het niet meer uit wat voor motor er in je auto zit (die is immers toch ontkoppeld), dus het lijkt me nogal een rare bewering dat koppeling indrukken bij een diesel afdoende zou zijn en bij een benzine niet?
pi_54277411
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 20:07 schreef Miss_S het volgende:

[..]

hoeveelste les is dat?
4e les
  Moderator woensdag 31 oktober 2007 @ 08:07:48 #226
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_54277621
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 00:14 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Zodra je de koppeling indrukt maakt het niet meer uit wat voor motor er in je auto zit (die is immers toch ontkoppeld), dus het lijkt me nogal een rare bewering dat koppeling indrukken bij een diesel afdoende zou zijn en bij een benzine niet?
Alleen op de koppeling rijden. Dat bedoel ik.
  donderdag 1 november 2007 @ 11:48:44 #227
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_54298813
Zojuist theorie gehaald, 3 fouten.
pi_54298833
Ik moet 20 november afrijden in Utrecht. Volgens mij één van de lastigere steden om af te rijden.. Veel lastige en onoverzichtelijk kruispunten. Ik heb nog maar wat extra lessen genomen
pi_54298849
Netjes
  Moderator donderdag 1 november 2007 @ 12:12:54 #230
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_54299133
quote:
Op donderdag 1 november 2007 11:49 schreef afterhourpower het volgende:
Ik moet 20 november afrijden in Utrecht. Volgens mij één van de lastigere steden om af te rijden.. Veel lastige en onoverzichtelijk kruispunten. Ik heb nog maar wat extra lessen genomen
Groningen verdient ook geeen schoonheidsprijs
  donderdag 1 november 2007 @ 12:43:54 #231
149961 DjRex89
pi_54299664
Morgen rijexamen in Den Bosch, best fijne stad om af te rijden.. Zitten paar rottige stukjes in maar voor de rest valt het wel mee
Vandaag rijles gehad en het 1e uur ging mwah en het 2e uur ging echt super Hopelijk rijd ik morgen ook zoals vandaag het 2e uur, dan zou ik wel slagen zei mn instructrice. Morgen wel eerst uurtje rijles voor mijn examen.
pi_54306882
quote:
Op donderdag 1 november 2007 11:49 schreef afterhourpower het volgende:
maar dat is toch ook de stad waar in je les hebt?
dus moet je toch op een gegeven moment wel kennen
  vrijdag 2 november 2007 @ 08:20:39 #233
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_54308557
quote:
Op donderdag 1 november 2007 22:20 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dan kan het nog steeds wel lastig zijn, hoor. Ik weet niet of ik het nog zo snel gehaald had als ik in Groningen had moeten rijden. Dat is echt een enorm chaotische stad en je hebt allemaal hoekjes die je niet goed kunt overzien. Ik heb zelf in Heerenveen afgereden. Vet easy. We zijn niet eens in het centrum geweest.
Niet meer actief op Fok!
pi_54309500
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 08:20 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dan kan het nog steeds wel lastig zijn, hoor. Ik weet niet of ik het nog zo snel gehaald had als ik in Groningen had moeten rijden. Dat is echt een enorm chaotische stad en je hebt allemaal hoekjes die je niet goed kunt overzien. Ik heb zelf in Heerenveen afgereden. Vet easy. We zijn niet eens in het centrum geweest.
ik moest in Nijmegen, ook niet echt makkelijk
maar toch als je daar ook les hebt lijkt me dat je dat op een gegeven moment leert
pi_54310813
Klotezooi. Waarom kan ik niet aan de theorie beginnen
pi_54311777
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 09:25 schreef Miss_S het volgende:

maar toch als je daar ook les hebt lijkt me dat je dat op een gegeven moment leert
Het vervelende is dat je zomaar kunt zakken doordat er een of andere fietser uit een straatje komt vliegen en jij er niet op tijd op reageert. In Groningen stikt het van de fietsers en maar weinig houden zich aan de verkeersregels (of kennen de regels überhaupt). Het is daardoor supermakkelijk om ergens een fietser over het hoofd te zien, met een negatieve examenuitslag als gevolg.

Ik geef overigens toe dat ik, voordat ik met rijlessen was begonnen, zelf ook als een kip zonder kop door Groningen fietste. Ooit bijna een aanrijding gehad (de auto remde nog nét op tijd) omdat ik een gelijkwaardig kruispunt aanzag voor een voorrangskruispunt, en dus een auto van rechts geen voorrang verleende. Vooral erg stom, omdat er andere fietsers wel rustig stonden te wachten (en die ik dus vrolijk inhaalde in plaats van er achter te gaan staan). Veel fietsers in Groningen fietsen precies op die manier; ik word nog wel eens schaapachtig aangekeken als ik stop om iemand voorrang te verlenen.
pi_54311850
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 11:06 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Het vervelende is dat je zomaar kunt zakken doordat er een of andere fietser uit een straatje komt vliegen en jij er niet op tijd op reageert. In Groningen stikt het van de fietsers en maar weinig houden zich aan de verkeersregels (of kennen de regels überhaupt). Het is daardoor supermakkelijk om ergens een fietser over het hoofd te zien, met een negatieve examenuitslag als gevolg.

Ik geef overigens toe dat ik, voordat ik met rijlessen was begonnen, zelf ook als een kip zonder kop door Groningen fietste. Ooit bijna een aanrijding gehad (de auto remde nog nét op tijd) omdat ik een gelijkwaardig kruispunt aanzag voor een voorrangskruispunt, en dus een auto van rechts geen voorrang verleende. Vooral erg stom, omdat er andere fietsers wel rustig stonden te wachten (en die ik dus vrolijk inhaalde in plaats van er achter te gaan staan). Veel fietsers in Groningen fietsen precies op die manier; ik word nog wel eens schaapachtig aangekeken als ik stop om iemand voorrang te verlenen.

sinds ik autorijd let ik tijdens het fietsen ook beter op
maarja als je je rijbewijs haalt gaan ze er inderdaad vanuit dat je niet teveel fietsers over het hoofd ziet ook niet in Groningen
  vrijdag 2 november 2007 @ 11:10:05 #238
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_54311902
quote:
Ik word nog wel eens schaapachtig aangekeken als ik stop om iemand voorrang te verlenen.
Hehe .
Sinds ik m'n rijbewijs heb, ben ik een voorbeeldige fietster. Ik stop bij elk zebrapad en laat iedereen die van rechts komt voor gaan (maar ik scheld er ook op los als ik zelf geen voorrang krijg ). Wandelaars zeggen zelfs 'dank je wel' als ik hen voor laat gaan bij een zebrapad, maar goed, dat hoort toch ook gewoon zo? .
Niet meer actief op Fok!
pi_54312237
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 11:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik stop bij elk zebrapad
Ik stop ook bij zebrapaden, en vaak blijven de voetgangers die er voor staan gewoon staan en kijken me aan met zo'n blik van 'fietsers hoeven toch niet te stoppen voor zebrapaden'? Raar genoeg springen mensen buiten de zebrapaden vaak wel gewoon zomaar de weg op (vooral in de Guldenstraat en de Grote Markt), alsof het een voetgangersgebied is en andere weggebruikers maar moeten wachten.
  vrijdag 2 november 2007 @ 11:51:10 #240
176521 Grulez
rasgroninger
pi_54312866
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 11:24 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Ik stop ook bij zebrapaden, en vaak blijven de voetgangers die er voor staan gewoon staan en kijken me aan met zo'n blik van 'fietsers hoeven toch niet te stoppen voor zebrapaden'? Raar genoeg springen mensen buiten de zebrapaden vaak wel gewoon zomaar de weg op (vooral in de Guldenstraat en de Grote Markt), alsof het een voetgangersgebied is en andere weggebruikers maar moeten wachten.
Ik heb met rijles weleens dat ik mijn voorang neem tov fietser die daar anders over denkt (en geen recht op heeft)... Dat mag blijkbaar ookal niet
pi_54312950
Voorrang neem je dan ook niet.
  vrijdag 2 november 2007 @ 11:59:43 #242
176521 Grulez
rasgroninger
pi_54313063
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 11:54 schreef Addict89 het volgende:
Voorrang neem je dan ook niet.
Jawel hoor
  vrijdag 2 november 2007 @ 12:07:54 #243
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_54313243
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 11:24 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Ha, een Groninger .
Grappig dat je dat zegt, want het zebrapad bij de Guldenstraat is zo ongeveer het enige zebrapad waar ik gewoon tussen de fietsers door zigzag . Anders moet ik echt afstappen en dat gaat me net iets te ver.
Wat ik ook een rotstraat vind (maar volgens mij mogen daar geen auto's komen) is de Folkingestraat )?) met allemaal van die gezellige winkeltjes (als je vanaf het CS door die straat fietst kom je op een gegeven moment langs AH Korenbeurs). Mensen lijken niet door te hebben dat daar ook gewoon fietsers snoeihard voorbij komen fietsen. Ze zien een leuk winkeltje: 'oh even kijken' en steken gewoon over zonder uit hun doppen te kijken. Ik ben daar altijd extra op m'n hoede.

Maar om nog even on-topic te gaan: Sinds ik m'n rijbewijs heb ben ik wat minder 'hard' tegen automobilisten. Vroeger liep ik me een partij te schelden, maar nu kan ik me beter voorstellen hoe het is om vanaf je parkeerplek achteruit de Oude Ebbingestraat op te rijden .
Niet meer actief op Fok!
pi_54313453
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 11:59 schreef Grulez het volgende:

[..]

Jawel hoor
Gevaarlijk. Zou ik niet doen op je examen .
pi_54313626
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 12:07 schreef Viking84 het volgende:

Grappig dat je dat zegt, want het zebrapad bij de Guldenstraat is zo ongeveer het enige zebrapad waar ik gewoon tussen de fietsers door zigzag .
Ik ga daar meestal ook niet staan wachten - het is er zo druk dat je er dan wel de hele dag kunt stilstaan - hoewel ik er wel op let dat de overstekende voetgangers niet op mij hoeven wachten. Maar ik had het meer over de rest van die buurt, buiten de zebrapaden om. Men stapt daar echt zónder te kijken de weg op, om naar de winkel aan de overkant te lopen.

Er zijn gewoon veel wegen in Groningen die door voetgangers ten onrechte worden aangezien voor voetgangersgebied. Ook op kleine bruggen zoals op het Museumeiland en het bruggetje tussen de Trompstraat en de Trompsingel moet je oppassen dat je geen voetgangers omverkegelt.
  vrijdag 2 november 2007 @ 13:18:51 #246
149961 DjRex89
pi_54314881
GESLAAGD

Moest in Den Bosch op, had 2 hele domme fouten waarbij hij 1x moest ingrijpen.. Als het aan mijn instructrice lag zou ik niet geslaagd zijn zei ze. Ze vond namelijk dat ik in de lessen veeel beter gereden heb dan met het examen. Maar gelukkig ging zij er niet over
  vrijdag 2 november 2007 @ 13:23:40 #247
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_54315012
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 13:18 schreef DjRex89 het volgende:
GESLAAGD

Moest in Den Bosch op, had 2 hele domme fouten waarbij hij 1x moest ingrijpen.. Als het aan mijn instructrice lag zou ik niet geslaagd zijn zei ze. Ze vond namelijk dat ik in de lessen veeel beter gereden heb dan met het examen. Maar gelukkig ging zij er niet over
Tof, gefeliciteerd.
Ik ben lelijk.
pi_54315107
quote:

Als het aan mijn instructrice lag zou ik niet geslaagd zijn zei ze.
Aardig mens, zo te horen
  Moderator vrijdag 2 november 2007 @ 14:28:30 #249
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_54316629
quote:

[..]

check! Op de fiets ben ik een gevaar
  Moderator vrijdag 2 november 2007 @ 14:30:11 #250
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_54316690
quote:
GESLAAGD

Komt me enorm bekend voor!
  vrijdag 2 november 2007 @ 17:48:37 #251
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_54320975
quote:
GESLAAGD

Feli .
Zou wat zijn als je examinator had gezegd dat je geslaagd was en je instructrice vervolgens zou gaan protesteren, waardoor die examinator zoiets zou hebben van "hm ja, je hebt gelijk" en dat je dan alsnog zakt .
Niet meer actief op Fok!
pi_54321412
Geslaagd met een ingrijp? Wow ik wou dat ze hier zo soepel waren (naarden-bussum)

Ik ben de eerste keer gezakt omdat me auto te vaak afsloeg. (ik moest 2 dagen voor me examen van auto wisselen)
pi_54321809
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 18:08 schreef Markster het volgende:
Geslaagd met een ingrijp? Wow ik wou dat ze hier zo soepel waren (naarden-bussum)

Ik ben de eerste keer gezakt omdat me auto te vaak afsloeg. (ik moest 2 dagen voor me examen van auto wisselen)
Vriend van me reed door rood (dus ingreep) en is geslaagd
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_54321940
quote:
GESLAAGD

Feli!
Was het je eerste keer?
Moest je nog bijzondere verrichtingen doen?
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
  zaterdag 3 november 2007 @ 00:12:37 #255
149961 DjRex89
pi_54330167
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 18:37 schreef axz0l het volgende:

[..]

Feli!
Was het je eerste keer?
Moest je nog bijzondere verrichtingen doen?
Was idd eerste keer Moest slechts één bijzondere verrichting doen :x dat was fileparkeren en ging helemaal goed. Ik dacht dat je er altijd twee moest doen maar blijkbaar niet..
  † In Memoriam † zaterdag 3 november 2007 @ 11:06:21 #256
43556 miss_dynastie
pi_54334698
Van harte DjRex!

Ik heb weer een gevalletje van 'heb ik dat' : nadat mijn rijleraar eerst mea maxima culpa was over het slechte verloop van de rijlessen, me bedankte voor het uithouden van zijn buien en mijn geld netjes terug zou storten, staat hij nu (door geldgebrek) op het standpunt dat alles wat hij mij terug wil geven goodwill is en hij niet verplicht is mijn geld terug te betalen en hij dit heus wel een keer zal doen, maar ik maar af moet wachten wanneer. Inmiddels is er dus nog een optie bijgekomen: als hij niet snel terugbetaalt zal ik de diensten waarvoor ik betaald heb alsnog afnemen. Tenzij iemand goede ervaringen heeft met de klachtenbemiddeling van de bovag?
  zaterdag 3 november 2007 @ 11:52:33 #257
160178 vdvorst
vdvorst dus
pi_54335429
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 00:12 schreef DjRex89 het volgende:

[..]

Was idd eerste keer Moest slechts één bijzondere verrichting doen :x dat was fileparkeren en ging helemaal goed. Ik dacht dat je er altijd twee moest doen maar blijkbaar niet..
Proficiat
Ik dacht inderdaad ook dat het er altijd 2 waren.. heb je in ieder geval geluk gehad

Ik heb nu 12 lessen gehad, en binnenkort wordt de TTT aangevraagd, ik heb de komende week 4 lessen dus het begint op te schieten
Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
pi_54335937
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 11:52 schreef vdvorst het volgende:

[..]

Proficiat
Ik dacht inderdaad ook dat het er altijd 2 waren.. heb je in ieder geval geluk gehad

Ik heb nu 12 lessen gehad, en binnenkort wordt de TTT aangevraagd, ik heb de komende week 4 lessen dus het begint op te schieten
ik had er ook ééntje: vooruit fileparkeren
You dream it, I live it.
pi_54336115
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 12:20 schreef Meddo het volgende:

[..]

ik had er ook ééntje: vooruit fileparkeren
Dat is helemaal geen exameneis. Ik heb zelf in mijn lessen nooit geleerd hoe je vooruit moet fileparkeren.

Overigens tellen bijzondere verrichtingen 'in parcours' ook mee, dus voor je gevoel heb je misschien één verrichting gedaan (fileparkeren), maar die keer dat je wegreed nadat je voor de brug had staan wachten telt mee als hellingproef.
pi_54336249
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 12:53 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen exameneis. Ik heb zelf in mijn lessen nooit geleerd hoe je vooruit moet fileparkeren.
heul wel parker in file is een bijzondere verrichting, er staat niks over voor of achteruit

ik had het ook maar één keer eerder in de les moeten doen
You dream it, I live it.
pi_54337555
Ik heb volgende week intest bij ANWB.

Nog geen idee of ik wel bij ANWB wil gaan lessen, eerst maar eens zie hoe ik die test er vanaf breng
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
  zaterdag 3 november 2007 @ 14:50:03 #262
160178 vdvorst
vdvorst dus
pi_54337894
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 14:33 schreef Ame_thyst het volgende:
Ik heb volgende week intest bij ANWB.

Nog geen idee of ik wel bij ANWB wil gaan lessen, eerst maar eens zie hoe ik die test er vanaf breng
intest?

trouwens, zover ik weet is de anwb best duur... maar kan aan mij liggen (in ieder geval zo'n 10 daagse cursus)
Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
  zaterdag 3 november 2007 @ 15:12:38 #263
189777 zagevent
what's in a name
pi_54338395
Ha, ik ontdek dit topic nu pas.
Ik ben voor mijn theorie geslaagd op 27 augustus, en sinds een drietal weekjes bezig met die in de praktijk om te zetten. Ik heb al 14 van de 20 uur gedaan. Woon wel in België.

Maargoed; bij ons moet je als je een rotonde verlaat pinken. Alleen doet bijna niemand dat. Is het daar in Nederland ook zo erg gesteld?
  zaterdag 3 november 2007 @ 15:16:20 #264
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_54338467
Wat is pinken? Voorang verlenen ofzo?
pi_54338499
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 15:16 schreef Sanderrrr het volgende:
Wat is pinken? Voorang verlenen ofzo?
richting aangeven denk ik
You dream it, I live it.
pi_54338543
Lekker pinken!

Ik wil autorijden.
Pff, nu heb ik m'n rijbewijs en heb ik nog maar 1x in een andere auto gereden en niet eens alleen .
  zaterdag 3 november 2007 @ 15:22:16 #267
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_54338573
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 15:12 schreef zagevent het volgende:
Ha, ik ontdek dit topic nu pas.
Ik ben voor mijn theorie geslaagd op 27 augustus, en sinds een drietal weekjes bezig met die in de praktijk om te zetten. Ik heb al 14 van de 20 uur gedaan. Woon wel in België.

Maargoed; bij ons moet je als je een rotonde verlaat pinken. Alleen doet bijna niemand dat. Is het daar in Nederland ook zo erg gesteld?
Als je 'richting aangeven' bedoelt: ja dat moet bij ons ook. En het is mij nog nooit opgevallen dat een automobilist dat niet deed.
Niet meer actief op Fok!
pi_54338735
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 15:22 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Als je 'richting aangeven' bedoelt: ja dat moet bij ons ook. En het is mij nog nooit opgevallen dat een automobilist dat niet deed.
dan heb je geluk
ik zie het toch veelste vaak gebeuren
pi_54338950
quote:

[..]

Het gebeurt toch vaak, ook een keer tijdens het lessen gehad dat er eentje aangaf de eerste afslag te nemen, maar daarna doodleuk doorreed..
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_54338995
Woensdag had ik m'n TTT, over het algemeen ging het goed, bijzondere verrichtingen waren ook perfect.
Maar wel een paar punten waar ik nog aan moet werken, met name het "vooruit denken".
Ik had namelijk een keer fietsers ingehaald in een flauwe maar onoverzichtelijke bocht en een keer bij een zijweg van rechts (een zijweg waar ik al lang zag dat er niemand aankwam, maar het mag dan officieel niet.)
En ik reed te hard op een gevaarlijke kruising af, nét geen ingreep.

Ook wilde ik een auto inhalen op de snelweg, maar net toen ik op de linkse baan reed ging dezelfde auto harder rijden (ook 120 zeg maar) , maar dat had ik wel weer goed opgelost door weer naar rechts te gaan en dan pas wat gas los laten om afstand te houden.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  zaterdag 3 november 2007 @ 15:44:28 #271
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_54338998
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 15:42 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Het gebeurt toch vaak, ook een keer tijdens het lessen gehad dat er eentje aangaf de eerste afslag te nemen, maar daarna doodleuk doorreed..
Dat vind ik minder erg dan doen alsof je recht door gaat en dan toch ineens de bocht om gaan zonder richting aan te geven. Daarmee laat je al je medeweggebruikers (auto's, fietsen, voetgangers) in het ongewisse en breng je hen mogelijk zelfs in gevaar.
Niet meer actief op Fok!
pi_54339097
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 15:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat vind ik minder erg dan doen alsof je recht door gaat en dan toch ineens de bocht om gaan zonder richting aan te geven. Daarmee laat je al je medeweggebruikers (auto's, fietsen, voetgangers) in het ongewisse en breng je hen mogelijk zelfs in gevaar.
Ja, het aangeven van richting is gewoon heel belangrijk, ook op de fiets, steek altijd m'n arm uit als ik afsla, wat ook bijna alle fietsers verzuimen.
pi_54341780
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 13:16 schreef Meddo het volgende:

[..]

heul wel parker in file is een bijzondere verrichting, er staat niks over voor of achteruit

ik had het ook maar één keer eerder in de les moeten doen
Apart. Op alle websites die ik heb gelezen staat alleen dat je achteruit moet kunnen fileparkeren, en ik ken ook niemand die tijdens zijn lessen anders heeft moeten doen. Laat staan op zijn examen. Je zal het maar op je examen moeten doen en het nooit geoefend hebben.
quote:

En het is mij nog nooit opgevallen dat een automobilist dat niet deed.
Ik zie het erg vaak. Vervelend als je staat te wachten op een auto, en dat blijkt dat hij de rotonde verlaat en je dus door had kunnen rijden.
pi_54344510
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 11:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hehe .
Sinds ik m'n rijbewijs heb, ben ik een voorbeeldige fietster. Ik stop bij elk zebrapad en laat iedereen die van rechts komt voor gaan (maar ik scheld er ook op los als ik zelf geen voorrang krijg ). Wandelaars zeggen zelfs 'dank je wel' als ik hen voor laat gaan bij een zebrapad, maar goed, dat hoort toch ook gewoon zo? .
Hehe, ik stop (of in ieder geval stopte want ik fiets bijna nooit meer) ook altijd voor zebrapden als fietser, vind ik juist leuk om te doen. Dan zijn er inderdaad vaak mensen bij die me bedanken of ze blijven gewoon staan.

Ik moet wel toegeven dat ik als fietser echt roekeloos reed (ik weet niet hoe ik het nu zou doen want ik heb niet meer gefietst sinds ik les), altijd keihard door rood licht rijden, van voorrang wist ik niks af en andere fietsers die moeten ook oppassen want soms haal ik ze zelfs in via het grasveld als het niet anders kan. Van dat laatste heb ik nog wel een aardig voorbeeld trouwens...
Er was een groepje scholieren die allemaal naast elkaar reden (zoals gewoonlijk) op het fietspad waar ik links voor af moest slaan. Ik zag al dat er geen ruimte was om ze te passeren dus ik kom keihard op ze afgereden om echt precies voordat ik op ze inrij het naastgelegen grasveld (inclusief stoepje) op scheurde. Overigens waren die scholieren ongeveer 5 - 10 meter voor hun afslag naar rechts verwijderd dus kan je nagaan hoe weinig ruimte er was.
Na die actie kreeg ik nog een paar scheldwoorden naar me hoofd maar wie rijden er nou naast elkaar?

Twee lessen geleden had ik ook een "voorrangs probleempje" met een fietser. Het was op een gelijkwaardig kruispunt en er kwam een fietser van links dus ik had voorrang. Ik kwam langzaam aangereden maar die fietser bleef ook doorrijden. Gevolg was dat ik met mijn neus helemaal op de helft van "zijn" weg kwam en hij dus een hele grote bocht om mij heen moest maken (van voren leek het dus net een bijna-aanrijding) om me vervolgens ook nog te bedanken toen hij gepasseerd was.
Mijn instructeur zei er niks van maar ik denk niet dat het echt een goede actie was hehe.
Tok.
pi_54344891
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 20:25 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

(ik weet niet hoe ik het nu zou doen want ik heb niet meer gefietst sinds ik les)
Get used to it, Ik heb volgens mij nooit meer gefietst sinds ik mijn rijbewijs heb
Ja, tenzij ik een biertje ga doen uiteraard
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 4 november 2007 @ 20:13:06 #276
189777 zagevent
what's in a name
pi_54363852
quote:

[..]

Ja dat bedoel ik. Hier zeggen wij altijd pinken/pinkers als het om richtingaanwijzen gaat. Vergeet altijd dat Nederlanders die woorden nooit bezigen.

Maar hier gebeurt het dus amper.
pi_54364866
Morgen om 7 uur rijles en daarna Tussentijdse toets...Olé... in plaats van mijn examen Dat heb ik nu 6Dec (mag in de OP verandert worden) omdat ik te weinig dingen heb gedaan tot het examen

We zien wel morgen, hopen dat ik Bijz. verrichtingen wel haal.
Bram! Boterham!
  maandag 5 november 2007 @ 08:25:10 #278
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_54373117
quote:
Op zondag 4 november 2007 20:52 schreef lj_lightning het volgende:
Morgen om 7 uur rijles en daarna Tussentijdse toets...Olé... in plaats van mijn examen Dat heb ik nu 6Dec (mag in de OP verandert worden) omdat ik te weinig dingen heb gedaan tot het examen

mag je zelf wijzigen in de wikipedia en het wordt pas zichtbaar in deeltje 98 (en dan heb je je driver's license ws al ).
Niet meer actief op Fok!
  maandag 5 november 2007 @ 09:21:20 #279
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_54373713
quote:
Op zondag 4 november 2007 20:13 schreef zagevent het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik. Hier zeggen wij altijd pinken/pinkers als het om richtingaanwijzen gaat. Vergeet altijd dat Nederlanders die woorden nooit bezigen.

Maar hier gebeurt het dus amper.
Veel doen dat hier ook niet, zaterdag bij mijn rijles sloegen er 5 auto's achter elkaar 1 afslag voor mij af zonder richting aan te geven dus ik stond daar 20 seconden voor niks te wachten..
pi_54374174
quote:
Op donderdag 1 november 2007 22:20 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ja ik ken het ook wel zo'n beetje, sommige grote steden vergen echter gewoon meer concentratie als andere. Zo lijkt me Amsterdam ook geen pretje. Weet verder niet veel van andere steden, maar hoor vaak van mensen dat ze Utrecht ontzettend vervelend vinden om in te rijden... Maar goed, we gaan door Straks weer een lesje en over twee weekjes moet ik al.. hmm :s
pi_54378890
quote:
Op zondag 4 november 2007 20:52 schreef lj_lightning het volgende:
Morgen om 7 uur rijles en daarna Tussentijdse toets...Olé... in plaats van mijn examen [afbeelding] Dat heb ik nu 6Dec (mag in de OP verandert worden) omdat ik te weinig dingen heb gedaan tot het examen [afbeelding]

Dus. Vrijstelling is binnen
Toets ging ansich wel goed, alleen ik ging een rotonde op en gaf zeg maar niet echt voorrang (heb weinig rotonde's geoefend) en op de rotonde kreeg ik ook geen voorrang god straft meteen.
En ik moet wat beter veruit kijken, en wat minder mieterig rijden

Oh en het CBR in Nijmegen heeft (de nijmegenaren kennen het wel) een hek voor het terrein van het CBR gebouw (gewoon zo'n bedrijfs schuif hek ding) Nou ik rij er naar toe, sta voor dat hek te wachten (was kwart voor 8) is het hek kapot vette chaos, niemand kon erin... auto's niet eruit moesten de auto's heel wat verderweg zetten en een eind lopen

Nu naar het examen toe op 6Dec

Oh en ze hadden me best mogen vertellen dat ik mijn theorie certificaat mee moest nemen stond ik daar....eh moest dat dan? "Jaaah tuurlijk" ....oh...ehh...dat is mooi brikkel dan." "Nou, wanneer heb je hem gehaald?" *moest goed nadenken * eh 21augustus volgens mij...de Examinator keek in mijn lesboekje "okej dan is het goed" ik zo...wtf
Bram! Boterham!
pi_54379095
Oh en dit is ook wel beetje vaag, ik krijg per mail de uitslag formulier van de TTT...alleen zit er geen formulier bij
quote:
Beste kandidaat,

Hierbij ontvang je het uitslagformulier van de toets die je bij het CBR hebt gedaan. Ook je rijschool heeft dit formulier gekregen.
De examinator heeft na je toets toegelicht aan welke onderdelen je nog enige aandacht moet schenken tijdens de rest van je rijopleiding.
Die vind je op dit uitslagformulier terug.

We adviseren je het uitslagformulier met je opleider te bespreken.
Hoe je het formulier moet lezen vind je op www.cbr.nl\uitslagformulier.

Met vriendelijke groet,

CBR

Let op! Deze e-mail is aangemaakt op 05-11-2007 09:05:01. Dit tijdstip kan afwijken van de verzenddatum die bovenaan staat. Sommige e-mailprogramma's gebruiken namelijk een andere tijdzone dan de Nederlandse.
begin 644 3001643180_top970r.pdf
M)5!$1BTQ+C$*,2`P(&]B:@H\/`HO0W)E871O<B`H1&5V96QO<&5R(#(P,#`I
M"B]#<F5A=&]R1&%T92`H36]N($YO=B`P-2`P.3HQ,3HU."!!32`R,#`W*0HO
M075T:&]R("A/<F%C;&4@4F5P;W)T<RD*+U!R;V1U8V5R("A/<F%C;&4@4$1&
M(&1R:79E<BD*+U1I=&QE("@S,#`Q-C0S,3@P7W1O<#DW,'(N<&1F*0H^/@IE
M;F1O8FH*,R`P(&]B:@H\/`HO5'EP92`O4&%G97,*+TMI9',@-"`P(%(*+T-O
M=6YT(#4@,"!2"CX^"F5N9&]B:@HW(#`@;V)J"CP\+TQE;F=T:"`X(#`@4CX^
Dat is het mailtje, en die vage tekst onderin gaat echt pagina's en pagina's lang door let ook op de slash die de verkeerde kant op staat
Bram! Boterham!
pi_54379313
quote:
Op maandag 5 november 2007 13:40 schreef lj_lightning het volgende:
Oh en dit is ook wel beetje vaag, ik krijg per mail de uitslag formulier van de TTT...alleen zit er geen formulier bij
[..]

Dat is het mailtje, en die vage tekst onderin gaat echt pagina's en pagina's lang door let ook op de slash die de verkeerde kant op staat
Copy-paste die tekst eens in notepad en sla het bestand op als een .pdf?
pi_54379500
quote:
Op maandag 5 november 2007 13:49 schreef LinkseFrieseVegetar... het volgende:

[..]

Copy-paste die tekst eens in notepad en sla het bestand op als een .pdf? [afbeelding]
Helaasch
Bram! Boterham!
pi_54381300
quote:
Op maandag 5 november 2007 09:53 schreef afterhourpower het volgende:

[..]

Ja ik ken het ook wel zo'n beetje, sommige grote steden vergen echter gewoon meer concentratie als andere. Zo lijkt me Amsterdam ook geen pretje.
Delft is ook echt zwaar klote. . Maargoed, vandaag examen aanvraag formulier ingevuld, dus het zit er nu echt aan te komen .
pi_54382065
quote:
Op maandag 5 november 2007 13:32 schreef lj_lightning het volgende:

[..]
Nu naar het examen toe op 6Dec
Ik mag 5 dec naar de BNOR
  maandag 5 november 2007 @ 15:53:31 #287
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_54382157
quote:
Op maandag 5 november 2007 13:32 schreef lj_lightning het volgende:
Oh en ze hadden me best mogen vertellen dat ik mijn theorie certificaat mee moest nemen stond ik daar....eh moest dat dan? "Jaaah tuurlijk" ....oh...ehh...dat is mooi brikkel dan." "Nou, wanneer heb je hem gehaald?" *moest goed nadenken * eh 21augustus volgens mij...de Examinator keek in mijn lesboekje "okej dan is het goed" ik zo...wtf
Hebben ze dat bij je theorie-examen niet gezegd? Bij mij wel.
Ik zou het certificaat op het echte examen niet vergeten, want dan kun je geen examen doen + je bent je geld kwijt!
Niet meer actief op Fok!
pi_54384015
quote:
[..]

Hehe. Mijn instructeur heeft het uitslagformulier van de TTT in zijn dashboardkastje liggen. Voordat we gaan rijden haalt hij deze altijd eruit en timmert nog eens de punten erin waar ik volgens dat formulier goed op moet letten. Dat weet ik nu zo langzamerhand wel, want dat is scannen, scannen en nog eens scannen. Alleen maakt hij het verhaaltje altijd zo langdradig dat ik wel moet luisteren.

Overigens ging het vandaag eindelijk een keer best ok. In het begin kreeg ik veel complimenten van de instructeur en hij vertelde me dat het wel goed zou komen als ik op die manier bleef doorrijden.
Daarna ging het weer wat minder maar hij heeft nu nog eens 3 lessen van 2 uur ingepland en dan kan ik in December als het goed is examen doen.

Waar ik trouwens echt een hekel aan heb is het oranje stoplicht. Ik kwam vandaag gewoon lekker met 50km/u aanrijden voor een groen licht dat een paar meter voor dat ik er was op oranje sprong. Als ik dus zou moeten stoppen had ik vrij hard moeten remmen en dat deed ik dus liever niet. Helaas dacht mijn instructeur daar anders over en trapte op de rem, zo snel ben ik nog nooit tot stilstand gekomen.
Tok.
pi_54385221
quote:
[..]

ik had dat ook toen ik geslaagd was
You dream it, I live it.
  maandag 5 november 2007 @ 19:07:57 #290
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_54386512
quote:
Op maandag 5 november 2007 17:18 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Waar ik trouwens echt een hekel aan heb is het oranje stoplicht. Ik kwam vandaag gewoon lekker met 50km/u aanrijden voor een groen licht dat een paar meter voor dat ik er was op oranje sprong. Als ik dus zou moeten stoppen had ik vrij hard moeten remmen en dat deed ik dus liever niet. Helaas dacht mijn instructeur daar anders over en trapte op de rem, zo snel ben ik nog nooit tot stilstand gekomen.
Dat vind ik ook vervelend. Zo'n noodstop net voor het stoplicht verwacht je achterganger ook niet meteen misschien, en dan zit hij d'r achter in.
pi_54403860
Zo vandaag mijn eerste rijles gehad. Het was allemaal nog best makkelijk, hoefde alleen maar te sturen, richting aan te geven en de koppeling in te trappen op het juiste moment

ben in ieder geval van plan 2x per week te gaan lessen met 2 uur per les, dus hopelijk heb ik binnen niet al te lange tijd een rijbewijs
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_54407752
godver vandaag 9e en 10e rijles gehad en weer stuk of 8 keer afgeslagen Ging 1e half uur perfect totdat ie door een domme fout bij een rotonde afsloeg. Daarna helemaal de weg kwijt en toen ik wegreed sloeg ie weer af. Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie wegrijden helemaal onder controle hadden. En dan heb ik het niet over sporadisch een keertje uitvallen.
  dinsdag 6 november 2007 @ 16:37:30 #293
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_54407863
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 16:32 schreef Buakaw het volgende:
godver vandaag 9e en 10e rijles gehad en weer stuk of 8 keer afgeslagen Ging 1e half uur perfect totdat ie door een domme fout bij een rotonde afsloeg. Daarna helemaal de weg kwijt en toen ik wegreed sloeg ie weer af. Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie wegrijden helemaal onder controle hadden. En dan heb ik het niet over sporadisch een keertje uitvallen.
Ik had het eigenlijk bijna gelijk onder de knie, tenminste, na zeven rijlessen is m'n motor twee keer afgeslagen. Dus ik denk dat dat onder de noemer 'sporadisch een keertje uitvallen' valt.
Maar het wegrijden heb ik voor mijn gevoel nog niet echt onder de knie. De auto trilt soms nog wel als ik wegrijd, maar echt afslaan doet hij niet.
pi_54408403
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 16:32 schreef Buakaw het volgende:
na een les of 5 gebeurde het toch niet echt vaak meer
en kan nu wel zeggen dat ik het wegrijden goed onder de knie heb (altijd leuk met die jongens in snelle auto's naast je bij het stoplicht)
  Moderator dinsdag 6 november 2007 @ 17:25:36 #295
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_54408950
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 16:59 schreef Miss_S het volgende:

[..]

na een les of 5 gebeurde het toch niet echt vaak meer
en kan nu wel zeggen dat ik het wegrijden goed onder de knie heb (altijd leuk met die jongens in snelle auto's naast je bij het stoplicht)
Heb ik dus niet. Hij slaat zo af en toe alsnog af !!!
pi_54408964
Op mijn examen liet ik em meteen afslaan toen we begonnen
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  dinsdag 6 november 2007 @ 17:33:33 #297
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_54409095
Heb nu 23 lessen gehad en laat hem bijna elke les nog wel eens afslaan. Wel door domme fouten bv. koppeling iets te snel op laten komen..

Gisteren trouwens bijna een hardloper aangereden, kwam van rechts aanrennen terwijl ik naar links aan het kijken was, als mijn instructeur niet remde lag ie onder de auto. Die hardloper helemaal flippen maar mijn instructeur werd nog wilder dan hem en wilde bijna uitstappen want ik had voorang..
  dinsdag 6 november 2007 @ 19:03:00 #298
167856 Toempf
Internetheld
pi_54410912
Donderdag en vrijdag ga ik weer voor de 3de keer proberen om mijn rijbewijs te halen. Mijn auto staat iig al klaar,

Ben 25-09 begonnen met een 10-daagse cursus, 11-10 moest ik afrijden, alleen gezakt omdat ik onwijs zenuwachtig was. Daarna moest ik weer 7 uur lessen (24-10 en 25-10) en dan op zaterdagochtend op 27-10 om 9.00 uur (wat een tijd ook ) Het ging onwijs goed, onwijs rustig op de weg natuurlijk, maar omdat een of andere monk blijkbaar erg veel haast had en bijna met 150 km/u achterin vloog toen ik net van rijbaan verwisselde, ben ik gezakt.

Nu moet ik dus overmorgen en vrijdag weer 7 uur lessen en daarna ga ik het maandag 12-11 weer proberen, ditmaal in Gouda, de andere 2 keer waren in Rotterdam.
Klaus die Gabelstaplerfahrer
Luier dan een pamper
  dinsdag 6 november 2007 @ 19:14:48 #299
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_54411223
Is 9 uur een beetje een gunstige tijd? Zo net aan het einde van de spits? Ik moet volgende week vrijdag namelijk examen rijden om 9 uur.
pi_54411308
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 19:14 schreef Sanderrrr het volgende:
Is 9 uur een beetje een gunstige tijd? Zo net aan het einde van de spits? Ik moet volgende week vrijdag namelijk examen rijden om 9 uur.
ik moest ook om negen uur, ik vond het een fijne tijd.
Bij mij was het hardstikke rustig, maar dat was dan ook in de zomervakantie. Bovendien is het rond Lichtenvoorde bijna nooit druk
You dream it, I live it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')