abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 oktober 2007 @ 17:25:39 #201
149961 DjRex89
Voor al uw feesten en partijen
pi_54247442
Ik moet vrijdag om 11.40 op Volgens mij wel relaxte tijd.. Heb nu 24 uur gehad en deze week nog 6uur voor vrijdag. Wat zal ik blij zijn als ik slaag zeg, lijkt me mega relax!
Op woensdag 2 september 2009 19:28 schreef L.no het volgende:
Wat nou. :( Je bént cute. :(
Op woensdag 7 december 2016 22:05 schreef Yvie_lu het volgende:
Dus ter bevestiging. Jij bent speciaal hoor O+
  maandag 29 oktober 2007 @ 17:51:56 #202
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_54247898
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 16:31 schreef Viking84 het volgende:

[..]

specs? .

Oeh, Marktplaats... zou ik niet doen als ik jou was... straks mankeert er van alles aan . Waarom ga je niet gewoon naar een garage? Ben je wel wat meer kwijt, maar je hebt wel meer zekerheid.
Hij woont maar 5 km verderop maar ik zag dag zijn advertentie met foto ook op Marktplaats stond.

Merk: Citroen
Model: Saxo
Bouwjaar: 1999
Carrosserie: Hatchback 3-deurs
Brandstof: Benzine
Gewicht: 780 kg
Kleur: Blauw
Vermogen: 44kW
Cylinderinhoud: 1124cc

met radio 538 pakket (stuurbekrachtiging, airbag, mistlampen voor, radio/CD)

onderhoudsboekjes aanwezig
pi_54248118
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 17:25 schreef DjRex89 het volgende:
Ik moet vrijdag om 11.40 op Volgens mij wel relaxte tijd.. Heb nu 24 uur gehad en deze week nog 6uur voor vrijdag. Wat zal ik blij zijn als ik slaag zeg, lijkt me mega relax!
Lijk mij ook mega relax als ik eenmaal geslaagd ben, dag instructeur!
Ik begin er nu zelfs een beetje tegenop te zien om te moeten lessen maar dat komt omdat ik niet echt bepaald vooruitgang boek. Dat scannen vind ik echt moeilijk om onder de knie te krijgen en vandaag ging het al helemaal slecht. Instructeur zei vanmiddag dat ik linksaf moest dus ik gooi meteen het knipperlicht aan voor linksaf. Hij had me echter in de maling genomen want de afslag was pas een paar honderd meter verderop. Dus de afslag komt eindelijk in zicht en terwijl ik instuur trapt de instructeur keihard op de rem, er stond een bord met `verboden in te rijden`. Mijn excuus was dat we midden in de stad reden en het dus erg druk was maar dat is natuurlijk geen excuus omdat je, zoals al werd gezegd hier, je in alle omstandigheden moet kunnen rijden. Daar stond ik dus midden in de stad, met een motor die inmiddels ook was afgeslagen, maar het was wel een mooi teken dat ik dus echt niet goed scan op bepaalde momenten.

En dat was nog maar een van de vele fouten die ik vandaag had gemaakt.
Tok.
pi_54251606
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 16:31 schreef Viking84 het volgende:

Oeh, Marktplaats... zou ik niet doen als ik jou was... straks mankeert er van alles aan . Waarom ga je niet gewoon naar een garage? Ben je wel wat meer kwijt, maar je hebt wel meer zekerheid.
Flauwekul.
Ook bij een garage kun je het heel slecht treffen, neem dat maar van mij aan.
Wat is er mis met particulier kopen als je zelf verstand van auto's hebt of iemand meeneemt die dat heeft?
  Moderator maandag 29 oktober 2007 @ 21:01:27 #205
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_54251818
Iedereen heeft toch wel een kennis of familielid of whatsoever die verstand van auto's heeft !

Al draai ikd e auto altijd ff bij de garage van mijn ouders en broer de auto over de brug Al heb ik dat deze keer niet gedaan.(huidige auto)
Toch heb ik het goed getroffen aldus de garagehouder
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_54253209
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 18:02 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Ik begin er nu zelfs een beetje tegenop te zien om te moeten lessen maar dat komt omdat ik niet echt bepaald vooruitgang boek.
Dat heb ik ook een beetje, maar dan vooral omdat ik nu in de eindfase zit, dus het zijn vooral kleine, saaie dingetjes waar aan gewerkt moet worden. Als ik eenmaal in de auto zit vind ik het wel weer leuk.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:38:49 #207
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_54258880
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 20:53 schreef vannelle het volgende:

[..]

Flauwekul.
Ook bij een garage kun je het heel slecht treffen, neem dat maar van mij aan.
Wat is er mis met particulier kopen als je zelf verstand van auto's hebt of iemand meeneemt die dat heeft?
Tja.
Als er iets mis blijkt te zijn na een tijdje, kun je altijd terug naar de garage, maar als je een auto van een particulier koopt heb je geen poot om op te staan.
Niet meer actief op Fok!
pi_54258944
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 09:38 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Tja.
Als er iets mis blijkt te zijn na een tijdje, kun je altijd terug naar de garage, maar als je een auto van een particulier koopt heb je geen poot om op te staan.
Inderdaad. Garages willen hun slechte naam niet kwijt en hopen bovendien dat ze je ooit nog eens een auto kunnen verkopen; die particulier is al lang blij dat 'ie z'n ouwe brik aan iemand heeft weten te slijten.
pi_54259021
17:00 weer lessen.

Kan niet echt zeggen dat ik er zin in heb .
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:16:47 #210
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_54261441
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  Moderator dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:29:03 #211
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_54261649
quote:
Komen ze nu mee aan zetten
pi_54263560
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 09:46 schreef Nashje het volgende:
17:00 weer lessen.

Kan niet echt zeggen dat ik er zin in heb .
Waarom niet?
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_54263915
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 14:28 schreef Agiath het volgende:

[..]

Waarom niet?
Weet eigenlijk niet. Misschien omdat ik me hekel aan alle regeltjes etc. waaraan je je moet houden van de instructeur. En omdat ik nog een stukje onzekerheid heb. Ik kijk al uit naar de tijd dat er geen instructeur langs me zit in de auto.
pi_54266197
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 09:41 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Inderdaad. Garages willen hun slechte naam niet kwijt en hopen bovendien dat ze je ooit nog eens een auto kunnen verkopen; die particulier is al lang blij dat 'ie z'n ouwe brik aan iemand heeft weten te slijten.
Misschien de meesten, maar lang niet allemaal.
Zelfs als je garantie hebt wil dat nog niet altijd iets zeggen.
Er zijn er bij waar alles lief en aardig is, totdat de centjes binnen zijn en dan worden het hufters.
En zo kun je ook een goede of slechte particulier treffen.
pi_54266482
quote:
quote:
Hoe meer rijervaring, hoe minder ongelukken, redeneert de bewindsman.

18 is wat mij betreft een mooie leeftijd om te beginnen. Hoeft echt niet hoger maar zeker ook niet lager.
pi_54267509
quote:
Ik had het gelezen, inderdaad. Slechte zaak vind ik. De VS en het VK hebben ook een dergelijk systeem en het kan niet bepaald gezegd worden dat men daar veiliger rijdt dan in Nederland.
pi_54268575
Morgenochtend 9.00 rijles, iets na de spitsuur dus, zal dus wel drukker op de weg zijn dan rond het middaguur. Spannend, mag voor het eerst gaan remmen
pi_54268705
Ondanks dat ik me de hele dag beroerd voelde om te gaan lessen ging het toch weer heel lekker voor m'n gevoel .
pi_54269410
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 19:24 schreef timp0e het volgende:
Morgenochtend 9.00 rijles, iets na de spitsuur dus, zal dus wel drukker op de weg zijn dan rond het middaguur. Spannend, mag voor het eerst gaan remmen
hoeveelste les is dat?
pi_54270458
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 19:24 schreef timp0e het volgende:
In de drukte rijden is fijn .
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_54271675
Letten ze bij het afrijden ook op je stijl van rijden? Ik neem mn bochten altijd wel goed, maar mn instructeur zegt altijd dat t strakker/beter/soepeler kan. Ook als ik bijvoorbeeld rechts moet afslaan en er staan haaientanden, zet ik mn auto iets teveel rechtuit ipv schuinrechts. Ik kan dan nog wel makelijk de bocht maken, maar het is iets minder soepel/stijlvol. Kan je dit opbreken op het examen?
pi_54272165
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 21:55 schreef afterhourpower het volgende:
Letten ze bij het afrijden ook op je stijl van rijden? Ik neem mn bochten altijd wel goed, maar mn instructeur zegt altijd dat t strakker/beter/soepeler kan. Ook als ik bijvoorbeeld rechts moet afslaan en er staan haaientanden, zet ik mn auto iets teveel rechtuit ipv schuinrechts. Ik kan dan nog wel makelijk de bocht maken, maar het is iets minder soepel/stijlvol. Kan je dit opbreken op het examen?
Ja. Dat zijn inderdaad onderdelen die meetellen bij de beoordeling.
  Moderator dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:03:32 #223
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_54273285
Drukte is goed, vooral goed om te ontdekken hoe je het beste kan rijden, optrekken 1 afremmen stilstaan of allee op de koppeling. Met diesel is optie B vaak al afdoende... Maar het inschatten ervan is nog handiger.
pi_54274886
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 23:03 schreef Renesite het volgende:
Drukte is goed, vooral goed om te ontdekken hoe je het beste kan rijden, optrekken 1 afremmen stilstaan of allee op de koppeling. Met diesel is optie B vaak al afdoende...
Zodra je de koppeling indrukt maakt het niet meer uit wat voor motor er in je auto zit (die is immers toch ontkoppeld), dus het lijkt me nogal een rare bewering dat koppeling indrukken bij een diesel afdoende zou zijn en bij een benzine niet?
pi_54277411
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 20:07 schreef Miss_S het volgende:

[..]

hoeveelste les is dat?
4e les
  Moderator woensdag 31 oktober 2007 @ 08:07:48 #226
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_54277621
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 00:14 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Zodra je de koppeling indrukt maakt het niet meer uit wat voor motor er in je auto zit (die is immers toch ontkoppeld), dus het lijkt me nogal een rare bewering dat koppeling indrukken bij een diesel afdoende zou zijn en bij een benzine niet?
Alleen op de koppeling rijden. Dat bedoel ik.
  donderdag 1 november 2007 @ 11:48:44 #227
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_54298813
Zojuist theorie gehaald, 3 fouten.
pi_54298833
Ik moet 20 november afrijden in Utrecht. Volgens mij één van de lastigere steden om af te rijden.. Veel lastige en onoverzichtelijk kruispunten. Ik heb nog maar wat extra lessen genomen
pi_54298849
Netjes
  Moderator donderdag 1 november 2007 @ 12:12:54 #230
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_54299133
quote:
Op donderdag 1 november 2007 11:49 schreef afterhourpower het volgende:
Ik moet 20 november afrijden in Utrecht. Volgens mij één van de lastigere steden om af te rijden.. Veel lastige en onoverzichtelijk kruispunten. Ik heb nog maar wat extra lessen genomen
Groningen verdient ook geeen schoonheidsprijs
  donderdag 1 november 2007 @ 12:43:54 #231
149961 DjRex89
pi_54299664
Morgen rijexamen in Den Bosch, best fijne stad om af te rijden.. Zitten paar rottige stukjes in maar voor de rest valt het wel mee
Vandaag rijles gehad en het 1e uur ging mwah en het 2e uur ging echt super Hopelijk rijd ik morgen ook zoals vandaag het 2e uur, dan zou ik wel slagen zei mn instructrice. Morgen wel eerst uurtje rijles voor mijn examen.
pi_54306882
quote:
Op donderdag 1 november 2007 11:49 schreef afterhourpower het volgende:
maar dat is toch ook de stad waar in je les hebt?
dus moet je toch op een gegeven moment wel kennen
  vrijdag 2 november 2007 @ 08:20:39 #233
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_54308557
quote:
Op donderdag 1 november 2007 22:20 schreef Miss_S het volgende:

[..]

maar dat is toch ook de stad waar in je les hebt?
dus moet je toch op een gegeven moment wel kennen
Dan kan het nog steeds wel lastig zijn, hoor. Ik weet niet of ik het nog zo snel gehaald had als ik in Groningen had moeten rijden. Dat is echt een enorm chaotische stad en je hebt allemaal hoekjes die je niet goed kunt overzien. Ik heb zelf in Heerenveen afgereden. Vet easy. We zijn niet eens in het centrum geweest.
Niet meer actief op Fok!
pi_54309500
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 08:20 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dan kan het nog steeds wel lastig zijn, hoor. Ik weet niet of ik het nog zo snel gehaald had als ik in Groningen had moeten rijden. Dat is echt een enorm chaotische stad en je hebt allemaal hoekjes die je niet goed kunt overzien. Ik heb zelf in Heerenveen afgereden. Vet easy. We zijn niet eens in het centrum geweest.
ik moest in Nijmegen, ook niet echt makkelijk
maar toch als je daar ook les hebt lijkt me dat je dat op een gegeven moment leert
pi_54310813
Klotezooi. Waarom kan ik niet aan de theorie beginnen
pi_54311777
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 09:25 schreef Miss_S het volgende:

maar toch als je daar ook les hebt lijkt me dat je dat op een gegeven moment leert
Het vervelende is dat je zomaar kunt zakken doordat er een of andere fietser uit een straatje komt vliegen en jij er niet op tijd op reageert. In Groningen stikt het van de fietsers en maar weinig houden zich aan de verkeersregels (of kennen de regels überhaupt). Het is daardoor supermakkelijk om ergens een fietser over het hoofd te zien, met een negatieve examenuitslag als gevolg.

Ik geef overigens toe dat ik, voordat ik met rijlessen was begonnen, zelf ook als een kip zonder kop door Groningen fietste. Ooit bijna een aanrijding gehad (de auto remde nog nét op tijd) omdat ik een gelijkwaardig kruispunt aanzag voor een voorrangskruispunt, en dus een auto van rechts geen voorrang verleende. Vooral erg stom, omdat er andere fietsers wel rustig stonden te wachten (en die ik dus vrolijk inhaalde in plaats van er achter te gaan staan). Veel fietsers in Groningen fietsen precies op die manier; ik word nog wel eens schaapachtig aangekeken als ik stop om iemand voorrang te verlenen.
pi_54311850
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 11:06 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Het vervelende is dat je zomaar kunt zakken doordat er een of andere fietser uit een straatje komt vliegen en jij er niet op tijd op reageert. In Groningen stikt het van de fietsers en maar weinig houden zich aan de verkeersregels (of kennen de regels überhaupt). Het is daardoor supermakkelijk om ergens een fietser over het hoofd te zien, met een negatieve examenuitslag als gevolg.

Ik geef overigens toe dat ik, voordat ik met rijlessen was begonnen, zelf ook als een kip zonder kop door Groningen fietste. Ooit bijna een aanrijding gehad (de auto remde nog nét op tijd) omdat ik een gelijkwaardig kruispunt aanzag voor een voorrangskruispunt, en dus een auto van rechts geen voorrang verleende. Vooral erg stom, omdat er andere fietsers wel rustig stonden te wachten (en die ik dus vrolijk inhaalde in plaats van er achter te gaan staan). Veel fietsers in Groningen fietsen precies op die manier; ik word nog wel eens schaapachtig aangekeken als ik stop om iemand voorrang te verlenen.

sinds ik autorijd let ik tijdens het fietsen ook beter op
maarja als je je rijbewijs haalt gaan ze er inderdaad vanuit dat je niet teveel fietsers over het hoofd ziet ook niet in Groningen
  vrijdag 2 november 2007 @ 11:10:05 #238
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_54311902
quote:
Ik word nog wel eens schaapachtig aangekeken als ik stop om iemand voorrang te verlenen.
Hehe .
Sinds ik m'n rijbewijs heb, ben ik een voorbeeldige fietster. Ik stop bij elk zebrapad en laat iedereen die van rechts komt voor gaan (maar ik scheld er ook op los als ik zelf geen voorrang krijg ). Wandelaars zeggen zelfs 'dank je wel' als ik hen voor laat gaan bij een zebrapad, maar goed, dat hoort toch ook gewoon zo? .
Niet meer actief op Fok!
pi_54312237
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 11:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik stop bij elk zebrapad
Ik stop ook bij zebrapaden, en vaak blijven de voetgangers die er voor staan gewoon staan en kijken me aan met zo'n blik van 'fietsers hoeven toch niet te stoppen voor zebrapaden'? Raar genoeg springen mensen buiten de zebrapaden vaak wel gewoon zomaar de weg op (vooral in de Guldenstraat en de Grote Markt), alsof het een voetgangersgebied is en andere weggebruikers maar moeten wachten.
  vrijdag 2 november 2007 @ 11:51:10 #240
176521 Grulez
rasgroninger
pi_54312866
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 11:24 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Ik stop ook bij zebrapaden, en vaak blijven de voetgangers die er voor staan gewoon staan en kijken me aan met zo'n blik van 'fietsers hoeven toch niet te stoppen voor zebrapaden'? Raar genoeg springen mensen buiten de zebrapaden vaak wel gewoon zomaar de weg op (vooral in de Guldenstraat en de Grote Markt), alsof het een voetgangersgebied is en andere weggebruikers maar moeten wachten.
Ik heb met rijles weleens dat ik mijn voorang neem tov fietser die daar anders over denkt (en geen recht op heeft)... Dat mag blijkbaar ookal niet
pi_54312950
Voorrang neem je dan ook niet.
  vrijdag 2 november 2007 @ 11:59:43 #242
176521 Grulez
rasgroninger
pi_54313063
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 11:54 schreef Addict89 het volgende:
Voorrang neem je dan ook niet.
Jawel hoor
  vrijdag 2 november 2007 @ 12:07:54 #243
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_54313243
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 11:24 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Ha, een Groninger .
Grappig dat je dat zegt, want het zebrapad bij de Guldenstraat is zo ongeveer het enige zebrapad waar ik gewoon tussen de fietsers door zigzag . Anders moet ik echt afstappen en dat gaat me net iets te ver.
Wat ik ook een rotstraat vind (maar volgens mij mogen daar geen auto's komen) is de Folkingestraat )?) met allemaal van die gezellige winkeltjes (als je vanaf het CS door die straat fietst kom je op een gegeven moment langs AH Korenbeurs). Mensen lijken niet door te hebben dat daar ook gewoon fietsers snoeihard voorbij komen fietsen. Ze zien een leuk winkeltje: 'oh even kijken' en steken gewoon over zonder uit hun doppen te kijken. Ik ben daar altijd extra op m'n hoede.

Maar om nog even on-topic te gaan: Sinds ik m'n rijbewijs heb ben ik wat minder 'hard' tegen automobilisten. Vroeger liep ik me een partij te schelden, maar nu kan ik me beter voorstellen hoe het is om vanaf je parkeerplek achteruit de Oude Ebbingestraat op te rijden .
Niet meer actief op Fok!
pi_54313453
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 11:59 schreef Grulez het volgende:

[..]

Jawel hoor
Gevaarlijk. Zou ik niet doen op je examen .
pi_54313626
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 12:07 schreef Viking84 het volgende:

Grappig dat je dat zegt, want het zebrapad bij de Guldenstraat is zo ongeveer het enige zebrapad waar ik gewoon tussen de fietsers door zigzag .
Ik ga daar meestal ook niet staan wachten - het is er zo druk dat je er dan wel de hele dag kunt stilstaan - hoewel ik er wel op let dat de overstekende voetgangers niet op mij hoeven wachten. Maar ik had het meer over de rest van die buurt, buiten de zebrapaden om. Men stapt daar echt zónder te kijken de weg op, om naar de winkel aan de overkant te lopen.

Er zijn gewoon veel wegen in Groningen die door voetgangers ten onrechte worden aangezien voor voetgangersgebied. Ook op kleine bruggen zoals op het Museumeiland en het bruggetje tussen de Trompstraat en de Trompsingel moet je oppassen dat je geen voetgangers omverkegelt.
  vrijdag 2 november 2007 @ 13:18:51 #246
149961 DjRex89
pi_54314881
GESLAAGD

Moest in Den Bosch op, had 2 hele domme fouten waarbij hij 1x moest ingrijpen.. Als het aan mijn instructrice lag zou ik niet geslaagd zijn zei ze. Ze vond namelijk dat ik in de lessen veeel beter gereden heb dan met het examen. Maar gelukkig ging zij er niet over
  vrijdag 2 november 2007 @ 13:23:40 #247
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_54315012
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 13:18 schreef DjRex89 het volgende:
GESLAAGD

Moest in Den Bosch op, had 2 hele domme fouten waarbij hij 1x moest ingrijpen.. Als het aan mijn instructrice lag zou ik niet geslaagd zijn zei ze. Ze vond namelijk dat ik in de lessen veeel beter gereden heb dan met het examen. Maar gelukkig ging zij er niet over
Tof, gefeliciteerd.
Ik ben lelijk.
pi_54315107
quote:

Als het aan mijn instructrice lag zou ik niet geslaagd zijn zei ze.
Aardig mens, zo te horen
  Moderator vrijdag 2 november 2007 @ 14:28:30 #249
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_54316629
quote:

[..]

check! Op de fiets ben ik een gevaar
  Moderator vrijdag 2 november 2007 @ 14:30:11 #250
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_54316690
quote:
GESLAAGD

Komt me enorm bekend voor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')