abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49230099

Wat is anime?
Anime is kortweg een verzamelwoord voor Japanse animatie. Het gaat hier dus om geanimeerde (over het algemeen getekende) films en series, in het Japans gesproken. Anime komt dus in ieder geval uit Japan, alle tekenfilms die daar niet vandaan komen worden over het algemeen geen anime genoemd (uitzonderingen daargelaten).

Wat is manga?
Manga is de verzamelnaam voor Japanse strips. Manga is vergelijkbaar met onze eigen westerse strips, alleen zijn ze dan in het Japans en is de tekenstijl net zo als bij anime. Ook zijn de boekjes doorgaans in zwart-wit getekend. In Japan is manga veel populairder dan anime, terwijl dit in westerse landen juist omgekeerd is. Manga in Nederland is doorgaans naar het Engels vertaald. Vanwege de leesrichting van de Japanse taal, lees je zo\'n vertaalde manga van rechts naar links. De voorpagina zit dus waar bij Westerse boeken de achterkant zit. Je ziet dan ook regelmatig de mangaboekjes achterestevoren in het rek bij de Bruna staan.

Veel anime is afgeleid van manga. Veel series en films zijn eerst bekend geworden door manga, en daarna geanimeerd. Zo is er ook een groep anime die afgeleid is van videogames. Dit is echter lang niet bij alle anime het geval, een groot deel is niet van manga of videogames afgeleid. Het is dus niet terecht anime als \'manga-films\' te bestempelen.

Ik kan geen Japans. Wat nu?
Als je geen Japans kunt, is dat zeker geen reden om geen anime te kijken. Om anime toegankelijk te maken voor het westerse publiek, zijn zogenaamde fansub-groups actief. Deze groepen nemen zogenaamde raw-versies, opgenomen van de Japanse televisie, en voorzien deze van ondertitels en het nodige commentaar, alvorens ze te distribueren via internet en p2p-programma\'s. Deze ondertitelde films en series worden fansubs of gewoon subs genoemd.
Omdat anime ook in westerse landen op televisie verschijnt, en dan vooral gericht op het jongere publiek
(denk in Nederland aan Dragonball Z en Pokémon), worden er ook dubbed versies of dubs gemaakt. Dit zijn ingesproken versies, zodat ook kleine kijkertjes die nog niet zo snel de ondertitels kunnen lezen, het fatsoenlijk kunnen volgen. Veel anime fans hebben hier echter problemen mee, omdat het het authentieke van anime wegneemt, namelijk de Japanse taal. Ook gaan er door deze vertalingen bijvoorbeeld veel woordspelingen en grapjes uit het Japanse origineel verloren.

Wat is \'gelicenceerde animé\'?
Als je op zoek gaat naar fansubs van series, gebeurt het nog wel eens dat een fansubgroep ergens in het midden van de serie ineens stopt met fansubben. Dit heeft ermee te maken dat de serie \'gelicenceerd\' (licenced) is. Met deze term wordt bedoeld dat de serie is aangekocht door een Amerikaanse uitgever.
Fansubs zijn in principe illegaal, omdat de copyrights van de Japanse eigenaar geschonden worden. Het schaadt de Japanse eigenaar echter niet als zo\'n serie door fansubbers toegankelijk wordt gemaakt voor het westen (er is immers geen westerling die het in zijn hoofd haalt om een serie zonder Engelse ondertiteling uit Japan te importeren). Het idee achter fansubs is om de serie onder de aandacht te krijgen van Amerikaanse uitgevers, zodat je zo\'n serie gewoon in Amerika kan gaan kopen. Het is dus zelfs reclame voor de Japanse copyright-houder! Er zijn dan ook zelden problemen tussen fansubgroepen en de Japanse uitgevers.
Op het moment dat een serie gelicenceerd is (en dus binnenkort in Amerika te zien of te verkrijgen zal zijn), heeft de fansub zijn werk gedaan en houden de fansubbers op met fansubben. Het is dan de bedoeling dat je de serie die je tof vond gaat aanschaffen... Je ziet bij fansubs dan ook vaak de zin \"please buy the DVD when it becomes available in your area\" of\"please buy the DVD to support the series\" staan.
Sites die helpen bij het zoeken naar fansubs hebben vaak als ijzeren regel dat series die in Amerika (verreweg de grootste markt voor animé met Engelstalige ondertiteling) gelicenceerd zijn, van de site worden verwijderd. Hierdoor vallen fansubs duidelijk aan de juiste kant van het grijze gebied tussen legaal en illegaal. Daarom worden fansubs toegestaan, hoewel ze strikt gesproken illegaal zijn.

Wat voor genres zijn er in anime? Wat moet ik kijken?
Je hebt in anime allerlei soorten en maten. Alle genres die je tegenkomt bij Hollywood-films, heb je ook in anime. Je hebt humorseries (zoals bijv. Chobits) en films, maar ook andere genres zoals actie (bijv. Cowboy Bebop, Bleach), drama (bijv. Grave of the Fireflies), zoetsappige (bijv Kimi Ga Nozomu Eien) , noem maar op. Naast deze gangbare genres zijn er ook nog soorten anime die we niet terugzien in Hollywood-films. Een voorbeeld hiervan is mecha. Mecha-anime gaat ruwweg over grote futuristische robots die met elkaar battlen (bijv. Evangelion en Gundam Wing).
Kortom, voor elk wat wils. Het hangt helemaal van jouw smaak af wat je wilt gaan kijken.
Een populair anime op dit moment is, en deze werd in vorige topics ook veelvuldig besproken is Naruto, deze is nog steeds bezig er wordt dus elke week een ep uitgegeven.
Een andere populaire is Bleach deze word ook veelvuldig besproken door Fok!ers (zie links verder in dit topic). Deze anime loopt nog steeds en is zeer populair.

Fanstuff
Cosplay is jezelf verkleden in een character uit een anime serie. Hieronder zie je een persoon verkleed als een personage uit naruto.

Cosplay kom je vaak tegen op animé-conventies (een soort van beurzen waar veel animé- en mangafans naartoe komen). In nederland vinden deze ook plaats Zie: Animecon en Abunai

Japanse taal
Als je teveel anime kijkt vallen sommige woorden op.
Hier een topic waar je je woordjes die je uit anime leert kwijt kunt
Leuke Japanse woorden. Leer hier gebrekkig Japans Topic

Gevleugelde uitspraken.
Anime zit er vol mee. Een gevonden? Deelze! .

• Springtime of youth (Lee uit naruto als ie weer eens enthousiast is)
  • Your still xxx years too early to oppose me (Standaard reactie als iemand het tegen je opneemt die er niet klaar voor is. Bijv in: Naruto: Sasuke en Itachi, Midori: seiji en zus)
  • A cowardly love is all about looking for mistakes (Intro Midori No Hibi)

Nog meer bijzaken
    Tof japans muziek programma: hey hey hey
    Qunix dacht er ooit over om met zen allen een anime/manga te maken. Dus als je iets kan meld het (maar verwacht er niet te veel van)

Hall of Fame

Almost Otaku/Otome!

Animé-sites en databases (hier vind je veel info over diverse anime)
    http://www.animenewsnetwork.com/ (uitgebreide database met info over series en films)
    http://www.animenfo.com/
    http://www.anipike.com/
    http://www.animenia.be/ (Qunix)
    http://www.anidb.net (geeft reviews van fansubs!)
    http://anime-planet.com/animerec (geeft aan welke series bij jou passen)

Het grote Animé/manga Offspring gedeelte (Allemaal animé familie op fok):
    [anime] Naruto Deel 4 met manga en fillers
    [ANIME] Bleach 2 : Fillers ahoy!
    [anime]Afro Samurai
    [Anime] Ouran Host Club. More important than the future
    Death Note

Bob naar Japan deel 2 (Orealo\'s grootse plannen)
    Aziatische Drama's
    Het grote Animé verkiezingstopic
    Densha Otoko (Train man) Kitaaa! (live-action, voor meer info klik hier)
    Japanse cultuur enzo :D
    Onigiri\'s uit Japan Want zeg nou zelf, wie droomt er nou niet van een home-made lunchbox ^_^
    [Anime][centraal] Meld hier dat er een nieuwe EP uit is 2
    En deze wiki: http://wiki.fok.nl/index.php?title=Animekarakters

Vorige delen
    1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
    20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44

Meeting topics
    Animé/Manga meetingtopic dl. 5 - beware of the Ice tea
    Het grote anime/manga meeting topic dl 4. LaserQuestGangRape
    Het grote anime/manga meeting topic deel 3 we wachten op Ab
    Het grote anime/manga meeting topic deel 2 op naar Leen!
    Het grote anime/manga meeting topic

Deze OP staat altijd open voor veranderingen/verbeteringen.
    OP Opa Oma: Hopey >>> OP Papa Outcast_Within >> OP wikki chaos Mschol>> topic start hoer orealo
    >>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Notice van Moderator : Geen links naar download sites!
    Maar PM\'en kan altijd ^-^

En geen ongeďnspireerde TVP\'s! . Je kunt maar beter in de hall of fame staan wil je zo\'n ongeďnspireerde tvp hier neerzetten.

[ Bericht 2% gewijzigd door zquing op 11-05-2007 00:25:11 ]
  • "Those unforgettable days, for them I live"
      donderdag 10 mei 2007 @ 16:16:50 #2
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_49230532
    komt er een CD uit met allen ending songs van Lucky star XD???
    toen ik aya hirano SOre ga ai deshou hoorde zingen smolt ik :3
    overigens is Lucky star mijn favoriet op dit moment, het azumanga Daioh gehalte doet het hem
    pi_49230771
    awwww ^_^ met je te late cccc combo breaker
    pi_49231641
    Trouwens, heb ik met dat plaatje die hele Lucky Star-hype aangezwengeld of waren jullie er al over bezig?
    pi_49231792
    Vanavond maar even Hayate No Gotoku 6 en Darker than Black 5 kijken.
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 16:43 schreef woutabest het volgende:
    Trouwens, heb ik met dat plaatje die hele Lucky Star-hype aangezwengeld of waren jullie er al over bezig?
    Lucky Star lijkt mij helemaal niks. Is het meer zoiets als Gintama of nog erger.
      donderdag 10 mei 2007 @ 16:52:54 #6
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49232132
    Was deze al gepost?

Beatus vir qui suffert tentationem.
    PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
    Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
    pi_49232133
    bestwel geinig hoe ik sinds topic 14 aanwezig ben, de afgelopen topics heb geopend en ik niet bij de otakus sta maar wel 2x in de almost otaku
      donderdag 10 mei 2007 @ 17:02:36 #8
    139307 stroopje
    HEY THAT'S MY LINE
    pi_49232600
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 16:52 schreef koffiegast het volgende:
    bestwel geinig hoe ik sinds topic 14 aanwezig ben, de afgelopen topics heb geopend en ik niet bij de otakus sta maar wel 2x in de almost otaku
    ROFL ik stond ook in de hall of fame maar weet niet waarom ik nu niet meer in voorkom ( misschien moet ik ook meer slowchatten )
      donderdag 10 mei 2007 @ 17:04:28 #9
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_49232673
    Arigatou gozaimaaaasu!!! wdn, O_W (bedankt voor je meesterwerk ), frag_adder, blessed, jordy, kabuto (jij ook nog gefeliciteerd 1,5 week geleden!! XD ), mschol, lonewolf, koffiegast, zquing!! Jullie enthousiasme ontroert me.

donderdag 10 mei 2007 @ 17:07:55 #10
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_49232832
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 16:16 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
    komt er een CD uit met allen ending songs van Lucky star XD???
    toen ik aya hirano SOre ga ai deshou hoorde zingen smolt ik :3
    overigens is Lucky star mijn favoriet op dit moment, het azumanga Daioh gehalte doet het hem
    De opening van Full Metal Panic! Fumoffu wordt gebruikt voor een ending van Lucky Star?
      donderdag 10 mei 2007 @ 17:17:30 #11
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_49233185
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 17:02 schreef stroopje het volgende:

[..]

ROFL ik stond ook in de hall of fame maar weet niet waarom ik nu niet meer in voorkom ( misschien moet ik ook meer slowchatten )
    Ja, dat klopt niet. Je kunt niet uit een hall of fame geschrapt worden als je er eenmaal in staat.
    En Koffiegast hoort er ook in. Die is hier net zolang actief als ik.

Maar ja, elke nieuwe reeks begint in eerste instantie altijd over wie er in de hall of fame thuishoort en wie niet.
    Iedereen kan de wiki makkelijk zelf aanpassen en z'n avatar vervangen of erbij zetten.
    Maar wees wel eerlijk.

Laten we zeggen:

> 5 reeksen actief = almost otaku
    > 15 reeksen (redelijk) actief en/of meeting meegemaakt = hall of fame

Dit hele avatar gedoe is leuk en aardig, maar als iedereen maar na hier een scheet te hebben gelaten zichzelf erbij zet, dan heeft het geen doel meer en kun je het net zo goed weglaten.
    Ik denk dat Jordy het daar wel mee eens is.
      donderdag 10 mei 2007 @ 17:30:12 #12
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_49233605
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 17:07 schreef Sh0g het volgende:

[..]

De opening van Full Metal Panic! Fumoffu wordt gebruikt voor een ending van Lucky Star?
    yep yep ep3
    http://youtube.com/watch?v=VR-NzvKphQM

ep 5 zou ook bekend moeten zijn
    voor mij wel althans
    http://www.youtube.com/watch?v=QNU0tc90-rY

enne nog bedankt voor de felicitatie sh0g

[ Bericht 15% gewijzigd door Kabuto_Raiger op 10-05-2007 17:41:49 ]
    pi_49234700
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 16:43 schreef woutabest het volgende:
    Welk plaatje? geen idee waarom ik ookalweer begonnen was. mss vanwege die promo... had iemand die al een keer gepost?
      donderdag 10 mei 2007 @ 18:12:51 #14
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_49235028
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 17:30 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

yep yep ep3
    http://youtube.com/watch?v=VR-NzvKphQM

ep 5 zou ook bekend moeten zijn
    voor mij wel althans
    http://www.youtube.com/watch?v=QNU0tc90-rY

enne nog bedankt voor de felicitatie sh0g
    aah gewoon karaoke dus. wel tof dat ze die animés eer aan doen.

volgens mij kwam Jordy met Lucky Star. hij had een hele zooi nieuwe series met screenshots geintroduceerd. ik had geloof ik eerder al een tv commercial ervan gezien die nergens op sloeg.
    waarschijnlijk ga ik deze serie pas kijken als we alweer 3 of 4 seizoenen verder zijn. school
    pi_49235150
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 18:01 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Welk plaatje? geen idee waarom ik ookalweer begonnen was. mss vanwege die promo... had iemand die al een keer gepost?
    Nee ik vergiste me ff, maar jij bedoelt zeker dat ge-hmmmmmm van kona?
    pi_49238447
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 17:17 schreef Sh0g het volgende:

-knippie-
    Laten we zeggen:

Dit hele avatar gedoe is leuk en aardig, maar als iedereen maar na hier een scheet te hebben gelaten zichzelf erbij zet, dan heeft het geen doel meer en kun je het net zo goed weglaten.
    'k vind die hele hall-of-fame toch al vrij onzinnig... En 't is niet zo dat ik hier 'n beetje de Big Kahuna ben, ofzo...

Maar als je het toch goed wil doen, hoort zo'n beetje de helft (wdn, Frag_adder, zquing, etc) er eigenlijk niet in thuis. En er kunnen er zo'n 9 naast elkaar.
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 18:12 schreef Sh0g het volgende:
    volgens mij kwam Jordy met Lucky Star. hij had een hele zooi nieuwe series met screenshots geintroduceerd. ik had geloof ik eerder al een tv commercial ervan gezien die nergens op sloeg.
    waarschijnlijk ga ik deze serie pas kijken als we alweer 3 of 4 seizoenen verder zijn. school
    Ik kwam volgens mij wel als eerste met Lucky Star aanzetten... niet met screenshotjes, maar met de OP van Lucky Star en iets later een kleine inleiding...

Inderdaad wel in de periode dat ik 'n boel screenshotjes (en korte inleidingen) van nieuwe series heb gepost. (topic 42)

[ Bericht 6% gewijzigd door Jordy-B op 10-05-2007 20:05:26 ]
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      donderdag 10 mei 2007 @ 19:56:18 #17
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_49238487
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 18:17 schreef woutabest het volgende:

[..]

Nee ik vergiste me ff, maar jij bedoelt zeker dat ge-hmmmmmm van kona?

hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm :3
    pi_49238565
    Da's briljant, op zo'n bus...
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      donderdag 10 mei 2007 @ 20:02:34 #19
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_49238735
    Coole bus.
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 17:17 schreef Sh0g het volgende:

[..]

Ja, dat klopt niet. Je kunt niet uit een hall of fame geschrapt worden als je er eenmaal in staat.
    En Koffiegast hoort er ook in. Die is hier net zolang actief als ik.

Maar ja, elke nieuwe reeks begint in eerste instantie altijd over wie er in de hall of fame thuishoort en wie niet.
    Iedereen kan de wiki makkelijk zelf aanpassen en z'n avatar vervangen of erbij zetten.
    Maar wees wel eerlijk.

Laten we zeggen:

Ben ik het mee eens.
    pi_49243651
    ik ben een dag je aan het scripten en jullie lullen een heel topic vol...
    pi_49243731
    waarom zie ik mijzelf niet in de OP ?? (HoF of Almost lijstje???)
    bug in fok?
    straks eff kijke in FF en op andere pc...
    pi_49244081
    'k zie jou bij de HoF, onderste rij, uiterst links
      donderdag 10 mei 2007 @ 21:59:45 #23
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_49245256
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 19:56 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

[afbeelding]

hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm :3
    Is dit echt of een goede Photoshop van een fan?
    Indien echt... ...Cooolll!
    Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
    MaxiTitan City
    pi_49246512
    Ik zag een auto bij Isolatorweg / Sloterdijk in Amsterdam die had een ecchy stikker op de zei kant van volgens mij Tenjou Tenge. Ik zal proberen een foto te maken de volgende keer als ik hem zie.
    pi_49247404
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 22:21 schreef Qunix het volgende:
    Ik zag een auto bij Isolatorweg / Sloterdijk in Amsterdam die had een ecchy stikker op de zei kant van volgens mij Tenjou Tenge. Ik zal proberen een foto te maken de volgende keer als ik hem zie.
    moet ik ook beter kijke hehe neem ik de metro altijd van
    pi_49247610
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 22:38 schreef koffiegast het volgende:

[..]

moet ik ook beter kijke hehe neem ik de metro altijd van
    Zwarte auto met een "getunede" motor. Je hoort hem van verre aankomen.

Vanaf sloterdijk rijdt hij richting centraal station en slaat links af naar isolatorweg. Voor het station om de benzinestation rechts.
    pi_49247755
    Cool die bus, vooral alstie dan optrekt: Grrrrhhhhmmmmm hhhhhhmmm hhhhhhhmmmm
    pi_49248084
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 21:41 schreef Jordy-B het volgende:
    'k zie jou bij de HoF, onderste rij, uiterst links
    in FF zie ik em wel, IE7 valt hij weg ofzo?
      donderdag 10 mei 2007 @ 22:51:54 #29
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_49248251
    no HOF for me, ik was het wel ooit geloof ik denk ik
    maja
      donderdag 10 mei 2007 @ 23:42:52 #30
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_49251274
    iig, ik vind dat er maar 5 namen in de HoF mogen staan, namelijk: Mschol, Jordy-B, Orealo, O_W en nog iemand(mischien een poll houden ofzo?)

zij zijn toch wel de harde kern van de Anime topics(ookal post Orealo niet meer), mensen die vroeger veel gepost hebben kunnen mischien in een oldskool rijtje en de rest die mag in een ander lijstje
    "Those unforgettable days, for them I live"
    pi_49252984
    @zquing
    kan je in de OP eens checken of mijn usericon in HoF niet toevallig begint met [img=] ? (zo staat het namelijk wel in de wiki..)

hij doet ut
      vrijdag 11 mei 2007 @ 00:24:26 #32
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_49253017
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 23:42 schreef zquing het volgende:
    iig, ik vind dat er maar 5 namen in de HoF mogen staan, namelijk: Mschol, Jordy-B, Orealo, O_W en nog iemand(mischien een poll houden ofzo?)

zij zijn toch wel de harde kern van de Anime topics(ookal post Orealo niet meer), mensen die vroeger veel gepost hebben kunnen mischien in een oldskool rijtje en de rest die mag in een ander lijstje
    Hall of fames zijn er juist voor om oude helden te eren, ook al zijn ze allang dood.
    Dus vooral voor mensen die vroeger wel heel veel posten en nu niet meer of stukken minder. En dat is niet alleen Orealo, maar ook Koranaga, Uppie, Kroekroek, Qunix, Blessed, Zeurberus, Ripcore, Surezal, Hopey en Stroopje. En dan mis ik er vast nog wel een paar. Dus als je dan een nieuwe indeling maakt, dan zou het moeten zijn:

Hall of Fame: alle mensen die vroeger veel postten en nu niet meer of heel weinig. Zoals Orealo, Zeurberus, Blessed, etc.
    Otaku: actieve anime kijkers van nu: Jordy, O_W, Koffiegast, jijzelf, eigenlijk iedereen die gewoon al redelijk lang actief is en discussieerd over animé.
    Almost Otaku: de nieuwe mensen die nog minder dan 5 topics actief zijn.

Ik zou mezelf dan meer tot de eerste categorie rekenen: actief vanaf topic 13, naar 2 meets geweest, maar de laatste 10 topics heb ik echt maar 2 series gezien ofzo. Ik kan dus niet echt meepraten over de nieuwste series en ben dus een beetje otaku af op het moment.
      vrijdag 11 mei 2007 @ 00:27:44 #33
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_49253139
    hier ben ik het eigenlijk redelijk mee eens
    pi_49253162
    quote:
    Op vrijdag 11 mei 2007 00:24 schreef Sh0g het volgende:

[..]

Hall of fames zijn er juist voor om oude helden te eren, ook al zijn ze allang dood.
    Dus vooral voor mensen die vroeger wel heel veel posten en nu niet meer of stukken minder. En dat is niet alleen Orealo, maar ook Koranaga, Uppie, Kroekroek, Qunix, Blessed, Zeurberus, Ripcore, Surezal, Hopey en Stroopje. En dan mis ik er vast nog wel een paar. Dus als je dan een nieuwe indeling maakt, dan zou het moeten zijn:

Hall of Fame: alle mensen die vroeger veel postten en nu niet meer of heel weinig. Zoals Orealo, Zeurberus, Blessed, etc.
    Otaku: actieve anime kijkers van nu: Jordy, O_W, Koffiegast, jijzelf, eigenlijk iedereen die gewoon al redelijk lang actief is en discussieerd over animé.

Ik zou mezelf dan meer tot de eerste categorie rekenen: actief vanaf topic 13, naar 2 meets geweest, maar de laatste 10 topics heb ik echt maar 2 series gezien ofzo. Ik kan dus niet echt meepraten over de nieuwste series en ben dus een beetje otaku af op het moment.
    klinkt oke
    pi_49253181
    Waarom hebben we eigenlijk HoF ?
      vrijdag 11 mei 2007 @ 00:30:59 #36
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_49253255
    quote:
    Op vrijdag 11 mei 2007 00:29 schreef koffiegast het volgende:
    omdat dat tof is
      vrijdag 11 mei 2007 @ 00:44:16 #37
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_49253703
    quote:
    Op vrijdag 11 mei 2007 00:24 schreef Sh0g het volgende:

[..]

Ik ben het ongeveer met je eens. Al vind ik dat HoF niet alleen voor oude helden is, maar ook voor die van nu. Mensen als O_W, Shog, Jordy, die nu ook heel veel posten in elk topic horen ook in HoF thuis imho.

Zullen we anders voor iedereen een poll houden, waar die thuis hoort?
      vrijdag 11 mei 2007 @ 00:52:52 #38
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_49253985
    quote:
    Op vrijdag 11 mei 2007 00:44 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ik ben het ongeveer met je eens. Al vind ik dat HoF niet alleen voor oude helden is, maar ook voor die van nu. Mensen als O_W, Shog, Jordy, die nu ook heel veel posten in elk topic horen ook in HoF thuis imho.

Zullen we anders voor iedereen een poll houden, waar die thuis hoort?
    omg, laat Jordy het maar niet horen
      vrijdag 11 mei 2007 @ 00:55:35 #39
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_49254046
    Wat
    pi_49254301
    quote:
    Op vrijdag 11 mei 2007 00:29 schreef koffiegast het volgende:
    omdat ik wat extra cachet aan het topic wou geven rond deel euh zes oid. Sindsdien is het een uit de hand gelopen grap. Die voor flink wat extra doelloze posts zorgt

Voornamelijk natte vinger werk hoe je erin komt, en ook iets met borsten..
    Daarna nog up to date proberen te houden, maar dat is zoveel werk ^_^

Ik vind elk systeem best, met een uitleg erbij en dat mensen het zelf updaten via de wiki mededeling erbij.

Die bus trouwens die mond van konata is echt te grappig
    pi_49254387
    oja
    zo'n beetje de helft (wdn, Frag_adder, zquing, etc horen er toch echt in thuis ^_^

zijn toch de nieuwe slowchat sletten en Topic start hoeren (compliment )
      vrijdag 11 mei 2007 @ 01:10:52 #42
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_49254412
    quote:
    Op vrijdag 11 mei 2007 01:06 schreef outcast_within het volgende:

[..]

omdat ik wat extra cachet aan het topic wou geven rond deel euh zes oid. Sindsdien is het een uit de hand gelopen grap. Die voor flink wat extra doelloze posts zorgt

Voornamelijk natte vinger werk hoe je erin komt, en ook iets met borsten..
    Daarna nog up to date proberen te houden, maar dat is zoveel werk ^_^

Ik vind elk systeem best, met een uitleg erbij en dat mensen het zelf updaten via de wiki mededeling erbij.

Die bus trouwens die mond van konata is echt te grappig
    die mond van haar heerst man xD

:3 ftw

overigens ben ik ook weer azumangah daioh opnieuw aant lezen door lucky star
    en de pruik van me cosplay op animecon is onderweg :3
      vrijdag 11 mei 2007 @ 08:04:25 #43
    114455 Frag_adder
    Maar ik lieg niet
    pi_49256634
    Wow ik sta wel in de HoF. *dansje* Is wel de eerste keer dat ik voor hoer wordt uitgemaakt :p

Kijkt iemand trouwens Reideen? Pfft wat een tergend trage Mecha actie heeft die serie. De kerel die heeft verzonnen dat twee robotten die in slowmotion met elkaar vechten leuk is moet echt dood. Je kan gewoon koffie zetten in de periode dat er geslagen gaat worden en de klap raakt :S.

[ Bericht 8% gewijzigd door Frag_adder op 11-05-2007 08:14:06 ]
    Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
      vrijdag 11 mei 2007 @ 08:08:43 #44
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_49256681
    quote:
    Op vrijdag 11 mei 2007 08:04 schreef Frag_adder het volgende:
    Wow ik sta wel in de HoF. *dansje*

Kijkt iemand trouwens Reideen? Pfft wat een tergend trage Mecha actie heeft die serie. De kerel die heeft verzonnen dat twee robotten die in slowmotion met elkaar vechten leuk is moet echt dood. Je kan gewoon koffie zetten in de periode dat er geslagen gaat worden en de klap raakt :S.
    is het al zo erg as ls DBZ, waarin 5 minuten werden uitgesmeerd over 20 eps
      vrijdag 11 mei 2007 @ 08:16:38 #45
    114455 Frag_adder
    Maar ik lieg niet
    pi_49256751
    quote:
    Op vrijdag 11 mei 2007 08:08 schreef zquing het volgende:
    is het al zo erg as ls DBZ, waarin 5 minuten werden uitgesmeerd over 20 eps
    Nee kijk bij dbz gingen ze eerst een minuut of 10 staan of ze naar het toilet moesten (om het beleefd te zeggen) alvorens ze er met licht snelheid op af vlogen.

Dit is echt slow motion. Je ziet 2 giga robotten gerenderd in de PC de een draait naar achteren tilt zijn arm op, gaat naar voren met zijn arm, strekt deze tegen de torso van de tegenstander welke alvorens een meter of 10 naar achteren vliegt, valt en opstaat. En zo iets duurt ongeveer 45 secondes (en dat is geen grapje). DBZ had ongeveer 200 klappen per minuut wanneer ze daadwerkelijk gingen vechten

Bekijk het zo, kijk een film maar zet dan elke actie scene op .25 keer speed
      vrijdag 11 mei 2007 @ 08:23:10 #46
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_49256803
    quote:
    Op vrijdag 11 mei 2007 08:16 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Nee kijk bij dbz gingen ze eerst een minuut of 10 staan of ze naar het toilet moesten (om het beleefd te zeggen) alvorens ze er met licht snelheid op af vlogen.

Dit is echt slow motion. Je ziet 2 giga robotten gerenderd in de PC de een draait naar achteren tilt zijn arm op, gaat naar voren met zijn arm, strekt deze tegen de torso van de tegenstander welke alvorens een meter of 10 naar achteren vliegt, valt en opstaat. En zo iets duurt ongeveer 45 secondes (en dat is geen grapje). DBZ had ongeveer 200 klappen per minuut wanneer ze daadwerkelijk gingen vechten

Bekijk het zo, kijk een film maar zet dan elke actie scene op .25 keer speed
    op die fiets
      vrijdag 11 mei 2007 @ 08:38:26 #47
    114455 Frag_adder
    Maar ik lieg niet
    pi_49256988
    Uhu tis niet dat ze te lui zijn om te beginnen ze zijn gewoon rete traag ^^

Verpest helaas wel alle actie in de serie....
    pi_49257553
    quote:
    Op vrijdag 11 mei 2007 01:09 schreef outcast_within het volgende:
    oja
    zo'n beetje de helft (wdn, Frag_adder, zquing, etc horen er toch echt in thuis ^_^

zijn toch de nieuwe slowchat sletten en Topic start hoeren (compliment )
    En daarom mogen ze bij de almost otaku's.
      vrijdag 11 mei 2007 @ 09:21:01 #49
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_49257697
    ja hallo

ik hoef helemaal in geen lijstje, vind 't wel goed zo
    pi_49257913
    HoF of helemaal niets, zquing?
      vrijdag 11 mei 2007 @ 09:32:52 #51
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_49257985
    nergens, nu iig nog niet
      vrijdag 11 mei 2007 @ 09:40:22 #52
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49258186
    Zeg kunnen we het weer over anime hebben?
    SPOILER: manga Nana episode 47
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    edit: oh enne ...

vrijdag 11 mei 2007 @ 09:46:17 #53
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_49258321
    is goed, ik denk toch dat ik verder ga met claymore, er zijn toch niet zo heel veel series die ik atm volg
      vrijdag 11 mei 2007 @ 10:14:22 #54
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_49259074
    quote:
    Op vrijdag 11 mei 2007 09:40 schreef wdn het volgende:

[afbeelding]

*proest* haha...
    De overtreffende trap van cosplay, jezelf als een anime actionfigure/beeldje verkleden.
    MaxiTitan City
      vrijdag 11 mei 2007 @ 10:21:21 #55
    114455 Frag_adder
    Maar ik lieg niet
    pi_49259260
    quote:

[afbeelding]

Die zijn niet echt

[ Bericht 22% gewijzigd door Frag_adder op 11-05-2007 11:12:29 ]
      vrijdag 11 mei 2007 @ 11:50:03 #56
    114455 Frag_adder
    Maar ik lieg niet
    pi_49261827
    vond je claymore zo slecht dan? ik vind em best leuk moet alleen 06 nog zien
      vrijdag 11 mei 2007 @ 12:55:31 #57
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49264059
    Claymore begint pas echt vanaf 05 Daarvoor was het eigenlijk een normale hack'n'slash zoals er zoveel van zijn gemaakt.

Maar sinds 05 zit er een twist in het verhaal:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    en vanwege deel 01 t/m 04 weet je waar het naar toe gaat.

06 is een aflevering waar ik het idee heb dat ik doorkrijg wat er gaat gebeuren.
    SPOILER
    En daarnaast vind ik het mooi getekend en is de muziek heerlijk om naar te luisteren
    pi_49264113
    :3

[ Bericht 0% gewijzigd door outcast_within op 11-05-2007 12:57:28 ]
      vrijdag 11 mei 2007 @ 13:10:43 #59
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_49264680
    quote:
    Op vrijdag 11 mei 2007 12:55 schreef wdn het volgende:
    Claymore begint pas echt vanaf 05 Daarvoor was het eigenlijk een normale hack'n'slash zoals er zoveel van zijn gemaakt.

Maar sinds 05 zit er een twist in het verhaal:
    SPOILER
    en vanwege deel 01 t/m 04 weet je waar het naar toe gaat.

06 is een aflevering waar ik het idee heb dat ik doorkrijg wat er gaat gebeuren.
    SPOILER
    En daarnaast vind ik het mooi getekend en is de muziek heerlijk om naar te luisteren
    reactie op spoiler 2
    SPOILER
    on a side note:
    ik wil die ED hebben. Riu Kosaka heerscht en dat weet ik al sinds ik DDR speel, ze maakt ook muziek voor DDR dus
      vrijdag 11 mei 2007 @ 13:18:45 #60
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49264980
    Kabuto:
    SPOILER: claymore
    oh en zie je PM

[ Bericht 7% gewijzigd door wdn op 11-05-2007 13:31:54 ]
    pi_49269604
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 17:04 schreef Sh0g het volgende:
    Arigatou gozaimaaaasu!!! wdn, O_W (bedankt voor je meesterwerk ), frag_adder, blessed, jordy, kabuto (jij ook nog gefeliciteerd 1,5 week geleden!! XD ), mschol, lonewolf, koffiegast, zquing!! Jullie enthousiasme ontroert me.

[afbeelding]
    Sorry Shog ik was twee dagen weg..
    Maar nog van harte!!
    Eventjes weg en het oude topic is vol en deze al op pagina 2.
    pi_49269671
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 21:36 schreef mschol het volgende:
    waarom zie ik mijzelf niet in de OP ?? (HoF of Almost lijstje???)
    bug in fok?
    straks eff kijke in FF en op andere pc...
    Guess so. Ik zag mijne net ook niet..

En ik heb het hele avatar gedoe maar opgegeven.. maar mijn mening staat nog!
    pi_49269708
    quote:
    Zeg kunnen we het weer over anime hebben?
    SPOILER: manga Nana episode 47
    [afbeelding]

vrijdag 11 mei 2007 @ 15:09:06 #64
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_49269716
    quote:
    Op vrijdag 11 mei 2007 15:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar nog van harte!!
    haha het gaat harder dan je denkt
    overigens dat het toch daarmee te maken had WDN oh well en tjja ben benieuwd wat het wordt next ep.Clamore is me tot nog toe goed bevallen,

:3
      vrijdag 11 mei 2007 @ 18:19:11 #65
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_49276869
    Toki wo Kakeru Shoujo - 時をかける少女 | A RipCore movie review, Jordy-B Style!

Makoto Konno, a girl attending high school in Tokyo's shitamachi, gains the power to go back in time and re-do things (the time-leap) when she gets involved in an accident at a train crossing one day.

A little bewildered with her new powers at first, Makoto uses them extravagantly to not be late and get perfect grades on tests, but soon things begin to turn bad as she discovers how her actions adversely affect others.

En dan begint de eigenlijke film.....

De animatie, verhaal, muziek, audio, karakters, backgrounds, alles is top notch. Het heeft wat weg van 5 cm per second, alleen ook weer niet zeg maar. Aangezien ik hier nog niemand over gehoord heb, en het aantal seeders nogal laag is, vond ik het tijd voor een plug. En ik heb nog wel plaatjes gebruikt ook! Kijken dus

Fun WikiFact:

Tsutsui Yasutaka's novel, Toki o Kakeru Shoujo is the basis of the film, but the film is not a movie version of the book. Instead, the film is set as a continuation of the book in the same setting some twenty years later. Tsutsui Yasutaka praised the film as being "a true second-generation" of his book.

PS. Ik heb geen idee wat er op die screens staat, misschien wordt het hele verhaal wel verklapt.
    "Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
    pi_49277339
    SPOILER
      vrijdag 11 mei 2007 @ 18:46:34 #67
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_49277569
    quote:
    Op vrijdag 11 mei 2007 18:19 schreef RipCore het volgende:

*knip*
    De animatie, verhaal, muziek, audio, karakters, backgrounds, alles is top notch. Het heeft wat weg van 5 cm per second, alleen ook weer niet zeg maar. Aangezien ik hier nog niemand over gehoord heb, en het aantal seeders nogal laag is, vond ik het tijd voor een plug. En ik heb nog wel plaatjes gebruikt ook! Kijken dus
    *knip*
    Ik ben hem nu naar binnen aan het hengelen en het aantal seeders vind ik wel meevallen (200 seeds 72 leechers). Niet echt weinig ofzo, het is wel de versie met Engelse ondertitels en Russische ondertitels, maar dat mag de pret niet drukken imo.
    MaxiTitan City
      vrijdag 11 mei 2007 @ 18:57:45 #68
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_49277905
    quote:
    Op vrijdag 11 mei 2007 15:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar nog van harte!!
    Dankjewel meisje

Fijn weekend allen. Ik zoek mijn ouwe lui weer eens op.
    Voor de zekerheid neem ik 2 DVD'tjes met Witch Hunter Robin mee. Schijnt ook een toffe serie te zijn.

vrijdag 11 mei 2007 @ 20:35:29 #69
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49280941
    Witch Hunter Robin is de moeite waard ja

RipCore: ziet er goed uit
    pi_49281024
    quote:
    Op vrijdag 11 mei 2007 18:19 schreef RipCore het volgende:
    Toki wo Kakeru Shoujo - 時をかける少女 | A RipCore movie review, Jordy-B Style!
    Held...
      vrijdag 11 mei 2007 @ 21:42:24 #71
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49283011
    Voor diegenen die van zombies houden:
    Tokyo Majin Gakuen Kenpuchou

en natuurlijk het obligate meisje met een of ander complex...

pi_49291205
    quote:
    Op vrijdag 11 mei 2007 21:42 schreef wdn het volgende:
    Voor diegenen die van zombies houden:
    Tokyo Majin Gakuen Kenpuchou
    Wat zijn jullie dan allemaal laat met het kijken van toffe series. Ik wacht nu al een tijdje tot Shinsen de laatste ep uitbrengt.

Seirei no Moribito is volgens mij ook al een keer langsgekomen in een van de vorige delen.
    Ik vind deze anime steeds leuker worden. Zit elke week eigenlijk wel te wachten tot A-Kraze een ep uitbrengt.

Toward the Terra is ook wel een aanrader als je van Sci-Fi houdt.

Ik heb trouwens een aantal dagen terug ook de eerste ep van The Skullman gezien.
    Ga die serie ook zeker blijven volgen.
      zaterdag 12 mei 2007 @ 06:28:14 #73
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49293374
    Jullie? Alleen ik ben zo laat ermee
    Ik heb zoveel liggen dat er inderdaad oudere series tussen zitten.
    Maar goed blijft goed ongeacht of iets een paar maanden later wordt bekeken?

Toward the Terra staat al sinds het begin op mijn 'wekelijkst te downloaden' lijstje. Die is idd goed.
    pi_49298755
    quote:
    Op zaterdag 12 mei 2007 06:28 schreef wdn het volgende:
    Jullie? Alleen ik ben zo laat ermee
    Ik heb zoveel liggen dat er inderdaad oudere series tussen zitten.
    Maar goed blijft goed ongeacht of iets een paar maanden later wordt bekeken?

Toward the Terra staat al sinds het begin op mijn 'wekelijkst te downloaden' lijstje. Die is idd goed.
    Met jullie bedoel ik ook een aantal anderen die de laaste tijd met wel meer goede series komen die ik al een tijdje terug heb gezien. Als ik een serie erg leuk vind dan krijgt die bij mij zeker voorrang met kijken.

Zelf heb ik ook al een aantal maanden Monster op mijn HD staan, alleen kom ik hier ook nog steeds niet aan toe.
    Ik gok dat dit pas tijdens mijn vakantie gaat worden, want zoals velen heb ik 's avonds ook niet altijd tijd om anime te kijken.

Zelf kijk ik nu al erg uit naar oktober, want dat begint het tweede seizoen van Shakugan no Shana.
      zaterdag 12 mei 2007 @ 14:42:41 #75
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49299946
    Jaaaaa 2de seizoen Shakugan no Shana wordt

Monster:eps 1 gezien maar ik vond het iets te weinig fantasy
    Ik ben vandaag begonnen aan Tsubasa Chronicles. Die stond al een heeeeeeeele tijd op de planning en omdat s2 gisteren eindelijk eens klaar was met downloaden....
    pi_49300165
    quote:
    Op zaterdag 12 mei 2007 14:42 schreef wdn het volgende:
    Jaaaaa 2de seizoen Shakugan no Shana wordt

Monster:eps 1 gezien maar ik vond het iets te weinig fantasy
    Ik ben vandaag begonnen aan Tsubasa Chronicles. Die stond al een heeeeeeeele tijd op de planning en omdat s2 gisteren eindelijk eens klaar was met downloaden....
    Ik houd zelf ook meer van het fantasy genre, maar series zoals Monster vind ik ook wel leuk om eens te kijken.

Tsubasa Chronicle is niet echt iets speciaals, maar het kijkt heerlijk weg. Je bent zo door het eerste seizoen heen.
    Alleen na 2 seizoenen, alleen maar veren zoeken voor Sakura begint het toch wel een beetje vervelend te worden.
    Ik hoop dat het derde seizoen daar wat meer verandering in brengt, maar dat zal wel niet gebeuren.
      zaterdag 12 mei 2007 @ 22:10:28 #77
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49313695
    Tsubasa is anders toch wel aardig. Hoofdthema is inderdaad iedere keer die veren edoch de settings van de werelden zijn aardig uitgewerkt. Deze serie zou het beter zijn geweest als de hoofdrollen meer uitgewerkt zouden zijn. Ben samen met iemand aan het kijken en het kijkt absoluut lekker weg. Vooral op een zaterdag als er niks op TV is

Het is een soort thema dat ook bij Inuyasha (zoeken naar de fragmenten van een juweel ipv veren), Sailormoon en CCS opvalt: het hoofddoel is niet wat de anime mooi maakt. Het zijn de zaken eromheen.

Op de rol staan:
    Trinity Blood, Rozen Maiden, Wolfs Rain, Last Exile, Honey and Clover, UFO Princess Valkyrie seasons, Naratura, Venus vs Virus.
    En Nana 40 Hopelijk net zo'n goede eps als 38 en 39 *zucht* Ik wil eigenlijk wachten tot alle overige eps uit zijn want dan kan ik het in 1x bekijken. Dat wachten iedere keer is irritant. En al helemaal als het niet eens op vaste tijdstippen uitkomt
    pi_49315571
    Tsubasa was, vond ik, vooral erg mooi getekend (niet alleen animaties maar ook de achtergronden en de settings) verhaal deed mij veels te veel aan CCS denken (zoeken van kwijt geraakte dingen)
    alleen ben ik na Seizoen 2 zeer benieuwd hoe ze de serie laten eindigen in seizoen 3 (wanneer start hij nou eens )
    pi_49316199
    Ik ben op dit moment Kenichi aan het kijken, maar zit pas bij ep4. Weet iemand hoeveel afleveringen er in totaal zijn?
      zondag 13 mei 2007 @ 01:21:36 #80
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_49320772
    quote:
    Op zaterdag 12 mei 2007 23:10 schreef woutabest het volgende:
    Ik ben op dit moment Kenichi aan het kijken, maar zit pas bij ep4. Weet iemand hoeveel afleveringen er in totaal zijn?
    Gewoon ff zoeken op http://anidb.net
    38 eps, 19 gesubbed.
    pi_49324548
    quote:
    Op zondag 13 mei 2007 01:21 schreef Sh0g het volgende:

[..]

Gewoon ff zoeken op http://anidb.net
    38 eps, 19 gesubbed.
    okay thx weer een pagina om te bookmarken
    pi_49325015
    shakugan no shana 2de seizoen?

1ste was toch niet zo heel bijzonder? Vooral het einde was volgens mij langdradig.
    meloen broden waren wel weer tof
      zondag 13 mei 2007 @ 11:30:33 #83
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49325367

Meloen brood Munch munch
      zondag 13 mei 2007 @ 11:33:19 #84
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_49325420
      zondag 13 mei 2007 @ 11:40:53 #85
    69211 koffiegast
    langzinnig
    pi_49325583
    gimme a break
    dat inuyasha is volgensmij echt iets amerikaans dat het zo popu is ofzo, kbedoel het komt beetje als enige op de buis op comedy central daar (als ik me goed herinner van afgelopen zomer USA)
    pi_49325584
    quote:
    Op zondag 13 mei 2007 11:30 schreef wdn het volgende:
    [afbeelding]
    [afbeelding]

Meloen brood Munch munch
    Dat is gewoon.. fout.
    pi_49326020
    that's just plain wrong ^_^
    pi_49326230
    quote:
    [afbeelding]
    [afbeelding]

Meloen brood Munch munch

meloen brood?
    munch munch?
    pi_49326376
    ff weer een tvp-tje. Laatste tijd geen animé meer gekeken, wel de DN manga gelezen tot deel 4.

K heb wel Paprika gezien, die is vááág..
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
    pi_49328803
    Aan Death Note kijkers:
    Ik heb een OP gemaakt en die staat nu in het Death Note topic.
    En ik denk dat ie zo wel goed is, of moet er nog iets bij?
      zondag 13 mei 2007 @ 15:42:37 #91
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49332885
    quote:
    Op zondag 13 mei 2007 12:06 schreef mschol het volgende:

[..]

meloen brood?
    munch munch?
    Shakugan no Shana

Puu!
      zondag 13 mei 2007 @ 16:17:39 #92
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_49334354
    eeep at die cosplays O_O;;;;;;
    Inuyasha heeft een tijdje in de zon gezeten XD?
    pi_49335711
    quote:
    Op zondag 13 mei 2007 15:42 schreef wdn het volgende:

[..]

Shakugan no Shana

Puu!
    hmm k'ay
    moet ik em eens gaan opzoeken, heb em ooit gedownload...
      zondag 13 mei 2007 @ 17:25:17 #94
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_49336490
    quote:
    [afbeelding]
    [afbeelding]

Meloen brood Munch munch
    why
    pi_49345703
    lovely complex
    tekenstijl leek mij eerst helemaal niks maar valt achteraf best mee..

peach girl vond ik niet echt wat aan en ben na 2 eps dus ook gekapt
      zondag 13 mei 2007 @ 22:40:10 #96
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49346724
    Lovely Complex is zeker leuk
    Laatste eps had wel een WTF moment hoor
    pi_49347152
    t-tesa
    pi_49348831
    quote:
    Op zondag 13 mei 2007 22:40 schreef wdn het volgende:
    Lovely Complex is zeker leuk
    Laatste eps had wel een WTF moment hoor
    niks verklappen ben halverwege ep 2.. (gepauzeerd, me kat had last van eppileptische aanvallen (en hierdoor een bank die waarschijnlijk naar de fillestijenen is (fijn als me ouders net 3 dagen op vakantie zijn ))
      maandag 14 mei 2007 @ 00:38:39 #99
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_49350379
    quote:
    Op zondag 13 mei 2007 23:42 schreef mschol het volgende:

[..]

niks verklappen ben halverwege ep 2.. (gepauzeerd, me kat had last van eppileptische aanvallen (en hierdoor een bank die waarschijnlijk naar de fillestijenen is (fijn als me ouders net 3 dagen op vakantie zijn ))
    Je kat heeft tijdens de aanval een bank vernield?
    Ik zou me dan toch meer zorgen maken om de kat dan om de bank.
    Arm poesje.
    pi_49350682
    quote:
    Op maandag 14 mei 2007 00:38 schreef Sh0g het volgende:

[..]

Je kat heeft tijdens de aanval een bank vernield?
    Ik zou me dan toch meer zorgen maken om de kat dan om de bank.
    Arm poesje.
    bank vernield as in : kattepis over een bank heen die nu dus naar stomerij moet... (gelukkig maar 1 kussen)

kat overleeft het wel, ze heeft al veel vaker gehad (en ja we weten wel waarschijnlijk de oorzaak: haar nieren)
    en aangezien we er niks aan kunnen doen (behalve proberen te zorgen dat ze niks "slecht" te eten te pakken krijgt)
    en ze ligt een minuutje of 3 eff verdwaasd op de grond en daarna loopt ze weer rond, ze eet direct ook veel...
    dus in mijn ogen is de bank rottiger dan de kat, we kunnen , als het eenmaal is begonnen/over is, er toch helemaal niks meer aan doen (en echt last heeft ze er , denken wij, niet van aangezien ze compleet van de wereld is bij zo'n aanval)
      maandag 14 mei 2007 @ 02:12:30 #101
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_49351550
    quote:
    Op maandag 14 mei 2007 00:55 schreef mschol het volgende:

[knip]
    Gelukkig maar. Toch wel zielig hoor. Succes met de bank dan.

En nu ff iets tofs:

mu ha ha ha!

mu ha ha ha!

MU HA HA HA!

MU HA HA HA!!!

Voor de mensen die te lui zijn om een serie te downloaden... er is een beter alternatief dan youtube!!

-edit: niet op het forum svp-

Er is van alles te zien EN te downloaden in HD / DivX kwaliteit. Animé, series, films! Ik heb het linkje via de FOK! Weblog en heb net Superman Returns zitten kijken. Ik keek ff of ze ook animé hebben, maar er staan gewoon complete series op in zeer goede kwaliteit.
    En dit is gewoon via de site van DivX. Er staat een linkje waar je inbreuk op copyright kunt melden, dus eigenlijk werkt de site ongeveer zoals youtube. Films en dergelijke zullen er dus niet heel lang opstaan, maar animé wel. En zolang het erop staat, kun je het gewoon bekijken. En als je het hebt afgekeken, dan kun je het nog downloaden ook. Is dat ff sjiek.

Veel plezier ermee.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mike op 14-05-2007 07:10:21 ]
      maandag 14 mei 2007 @ 03:07:46 #102
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_49351914
    ook hallo shog
    je moet je evil laughter oefenen
    over sjieke link ^^
      maandag 14 mei 2007 @ 06:59:55 #103
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49352361
    Shog die horen er niet bij
      maandag 14 mei 2007 @ 08:27:25 #104
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_49352831
    overigens waarom de link hier weggehaald is ontgaaat me even aangezien hij ook gewoon op de FOK!-weblog staat
    pi_49352843
    Hoe komt het toch dat mike dit topic zo goed in de gaten houd
      maandag 14 mei 2007 @ 08:40:10 #106
    114455 Frag_adder
    Maar ik lieg niet
    pi_49352977
    quote:
    Op maandag 14 mei 2007 08:28 schreef outcast_within het volgende:
    Hoe komt het toch dat mike dit topic zo goed in de gaten houd
    Omdat dit het enige topic is in film, tv en radio dat boven het onzin voor je leven niveau uit komt ^^

Maar ik meen dat het downloaden van anime legaal was tot dat een serie een licentie buiten japan heeft Of heb ik iets verkeerds begrepen. Want dan mag je naar bepaalde series toch gewoon links geven

[ Bericht 10% gewijzigd door Frag_adder op 14-05-2007 08:46:04 ]
    pi_49353092
    quote:
    Op maandag 14 mei 2007 08:40 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Omdat dit het enige topic is in film, tv en radio dat boven het onzin voor je leven niveau uit komt ^^

Maar ik meen dat het downloaden van anime legaal was tot dat een serie een licentie buiten japan heeft Of heb ik iets verkeerds begrepen.
    dat is het deels.. (daarom doen ze zo moeilijk)
    ja in theorie zou je het materiaal mogen downloaden, er is immers geen licensie voor deze markt (en dus nog "vrij") echter zou een japans bedrijf kunnen zeggen: "haal die links naar serie x weg" in een brief... (zij hebben immers wel het copyright erop..)
    tis een grijs gebied en, net zoals downloaden films/muziek, wil fok daar niks mee te maken hebben..
    pi_49353233
    quote:
    Op maandag 14 mei 2007 08:40 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Maar ik meen dat het downloaden van anime legaal was tot dat een serie een licentie buiten japan heeft Of heb ik iets verkeerds begrepen. Want dan mag je naar bepaalde series toch gewoon links geven
    NEEEEEEEEEjjjjjj geen discussies meer over dat gedoe en je gelijk proberen te krijgen. Dat doe je maar in FB.
    pi_49353252
    Maarrrrr. Wie is de mol ^_^
      maandag 14 mei 2007 @ 09:34:07 #110
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_49353936
    Goed, dan wijs ik jullie subtiel op het leuke stukje op de FOK! WEBLOG.

Betere evil laugh erachteraan:

mu ha ha ha!

mu ha ha ha!

MU HA HA HA!

MU HA HA HA!!!

Als FOK! haar eigen weblog ziet als een torrent site, dan zijn ze behoorlijk hypocriet bezig.
      maandag 14 mei 2007 @ 10:23:26 #111
    114455 Frag_adder
    Maar ik lieg niet
    pi_49355214
    Ik wist niet dat daar al discussies overgeweest zin maargoed ik zal ophouden :p

En die evil laugh kan beter, je moet je beter inleven, het komt niet over alsof je iemand uitlacht die zojuist vernederd is. Ik mis emotie, gevoelens, inlevings vermogen, haat, etc.

Ga nog maar eens austin powers kijken dr evil kan dat tenminste wel

[ Bericht 11% gewijzigd door Frag_adder op 14-05-2007 11:09:33 ]
      maandag 14 mei 2007 @ 12:17:38 #112
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49358707
    Shog! Die evil laugh wordt steeds beter! Ganbate!

edit: zeg was Nanoha vroeger ook al zo expliciet!? Want wat ik vorige week bij StrikerS 5 zag. Dan zou het in de VS voor de leeftijd 21+ zijn met 100den waarschuwingsstickers

[ Bericht 53% gewijzigd door wdn op 14-05-2007 12:34:55 ]
    pi_49359341
    quote:
    Op maandag 14 mei 2007 12:17 schreef wdn het volgende:
    Shog! Die evil laugh wordt steeds beter! Ganbate!

edit: zeg was Nanoha vroeger ook al zo expliciet!? Want wat ik vorige week bij StrikerS 5 zag. Dan zou het in de VS voor de leeftijd 21+ zijn met 100den waarschuwingsstickers
    wtf...
    ik dacht dat die serie een beetje a la CCS was qua doelgroep...
      maandag 14 mei 2007 @ 12:46:11 #114
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49359696
    Ja ik ook.

Laat ik het zo zeggen: ALLE de kleding gaat uit. Je ziet geen hmmm specifieke kenmerken zullen we maar zeggen (die hebben ze weggelaten) maar het is toch echt NSFW.

Al zoekende naar afbeeldingen om als voorbeeld te dienen kwam ik dit tegen:
    http://kurogane.animeblogger.net/2007/05/02/strikers-set-up/
    quote:
    Finally the highlight of any mahou shoujo anime, the henshin sequences of StrikerS are in episode 5. No doubt the new transformation sequences have been long awaited, ever since the end of A’s titillated us by showing the original trio at age 16 starting up their devices.

First of Fate and Nanoha’s henshin…. is just “Wow…”. Proves that there is quite a high age limit for playing henshin sequences. Fate-chan’s henshin was pretty kakkoi, but Nanoha’s henshin just had me lol’ing when her bra and pantsu played “now-you-see-me, now-you-don’t” but then RH announcing “Barrier Jacket - Aggressive Mode”…. which had me worrying ^^;;. Both of their henshin scenes now also include mecha “hasshin” calls too. Also, Rein-tan’s twirling henshin is cute, but we need full version *puriizu*.

Next off, Subaru and Tiana’s henshin, for the ephebophiliacs. Subaru probably has the most manliest henshin of them all, but ironically, her boobs are the largest XD. Also, roller skates with exhaust pipes are just so kewl. Tiana, meanwhile, probably has the most subdued but creatively choreographed henshin. Dual pistols for the win!

Lastly, for the lolicons and shotacons, are Kyaro and Elio’s henshin. Elio’s one is.. well… the only one lacking a nude scene, but that’s expected. “Kya~ Kya~~ KYAAA~~” Kyaro’s henshin meanwhile… is just so kawaii <3<3<3<3. Even her BGM sounds “cute” all around…ahhh~~~ so calming.
    Somt het wel aardig op
      maandag 14 mei 2007 @ 12:48:30 #115
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49359793
    Gevonden. Hier staat een youtube filmpje met alle sequences.

http://www.seiha.org/blog/?p=72
    pi_49361176
    Lovely Complex episode 5:
    GEWELDIG
      maandag 14 mei 2007 @ 14:46:06 #117
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49364871
    Ik wist dat je die wel goed zou vinden. Echt ik heb hardop "What the fuck!?" geroepen
    Weinig personen (niemand??) zullen dat hebben zien aankomen
    pi_49366046
    quote:
    Op maandag 14 mei 2007 14:46 schreef wdn het volgende:
    Ik wist dat je die wel goed zou vinden. Echt ik heb hardop "What the fuck!?" geroepen
    Weinig personen (niemand??) zullen dat hebben zien aankomen
    ik had em idd compleet niet zien aankomen,
    pi_49368386
    daarna had je zoiets van idd wel een irritante stem dat moet wel een travo zijn
    pi_49369410
    quote:
    Op maandag 14 mei 2007 16:08 schreef outcast_within het volgende:
    daarna had je zoiets van idd wel een irritante stem dat moet wel een travo zijn

Als dat waar is.. word je bedankt.
    pi_49370351
    Bob heeft gister even gepost... maar niet hier...
      maandag 14 mei 2007 @ 19:18:06 #122
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49374520
    outcast
    pi_49375103
    Kijkt hier iemand Kenichi?
    SPOILER
    pi_49375542
    Zojuist Ichigo100% uit.... Humor die anime En erg ecchi, met name de OVA's.

Tof...
    pi_49383887
    whaha oja spoiler
    pi_49384370
    quote:
    Op maandag 14 mei 2007 16:08 schreef outcast_within het volgende:
    ...
    spoiler tags, ooit van gehoord?

anyway: welcome to the NHK is ook weer gedownload
      dinsdag 15 mei 2007 @ 17:10:17 #127
    69211 koffiegast
    langzinnig
    pi_49407963
    http://frontpage.fok.nl/video/13645

Voor mensen die beetje over roleplaying wille zien... tis niet veel maar tja why not melden dacht ik
    pi_49408730
    en ik maar denken dat het cosplay was
      dinsdag 15 mei 2007 @ 17:34:34 #129
    69211 koffiegast
    langzinnig
    pi_49408868
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 17:31 schreef outcast_within het volgende:
    en ik maar denken dat het cosplay was
    idd

heb het roleplaying ermaar in gehouden
    pi_49408992
    Vanavond Puni Puni Poemy kijken, schijnt leuk te zijn!
    pi_49409132
    het heeft iig zijn eigen naam topic

Het grote Anime/Manga topic deel 29: Puni Puni Poemy!
    pi_49409272
    Had het gezien inderdaad maar het is bijna nergens te krijgen
    pi_49409304
    vanavond lucky star / airanto / welcome to the NHK kijken (doorstrepen wat niet van toepassing is. )
    pi_49409985
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 17:10 schreef koffiegast het volgende:
    http://frontpage.fok.nl/video/13645

Voor mensen die beetje over roleplaying wille zien... tis niet veel maar tja why not melden dacht ik

Tof.
      dinsdag 15 mei 2007 @ 19:07:08 #135
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49412034
    Vandaag op het programma:
    Hayata no Gotoku 7
    Nagasarete Airantou 6
    en de laatste 3 eps van Tsubasa Chronicles.

(jaaaaaaa ik heb niets te doen vanavond)

Nana 40 nog steeds niet gezien Ik wel de laatste paar achter elkaar kijken

Kent iemand Bakumatsu Kikansetsu Irohanihoheto?
    http://en.wikipedia.org/wiki/Bakumatsu_Kikansetsu_Irohanihoheto
    Hoe is de verhouding tussen: Drama, Historical, Mystery, Supernatural.
    Is het veel drama, historie en weinig mysterie en bovenmenselijk?

[ Bericht 36% gewijzigd door wdn op 15-05-2007 20:07:19 ]
      dinsdag 15 mei 2007 @ 20:09:43 #136
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_49414870
    zijn er hier nog mensen waar morgen de eindexamens van beginnen? Als je morgen ook nederlands en wiskunde of iets anders hebt veel geluk iig
    pi_49415687
    ZOMG, heb ik net een begin gemaakt met Sola.

Eerste aflevering vind ik dus echt niet boeiend, plaatsen ze weer zo'n klotecliffhanger aan het einde waardoor ik nog niet weet of het nou boeiender wordt

En Puni Puni Poemy was echt grappig
    pi_49416503
    lucky star (ep 1 gezien)
    wat een verschrikkelijke oliedomme characters met nutteloze topics (halve episode hebben over hoe je een chocoladebroodje oid opeet )
    geweldig
    overigens wel jammer dat de verhaal lijn mist, het is echt jump van het ene punt naar het andere punt..
      dinsdag 15 mei 2007 @ 20:48:35 #139
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49416516
    Sola eps 1 is afwijkend van de overige eps: de gevechten enzo met "die 2" komen niet veel voor in de daarnakomende eps.
    De laatste (6 meen ik) was weer interessant overigens met een wat hmmm interessante ontwikkeling
    pi_49416962
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 20:48 schreef wdn het volgende:
    Sola eps 1 is afwijkend van de overige eps: de gevechten enzo met "die 2" komen niet veel voor in de daarnakomende eps.
    De laatste (6 meen ik) was weer interessant overigens met een wat hmmm interessante ontwikkeling
    Nou dan kijk ik ep2 nog even en dan zie ik wel verder
    SPOILER
    pi_49417178
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 20:58 schreef woutabest het volgende:

[..]

Nou dan kijk ik ep2 nog even en dan zie ik wel verder
    SPOILER
    SPOILER
      dinsdag 15 mei 2007 @ 21:08:32 #142
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49417404
    woutabest Sola is een leuke serie tot nu toe.
    En antwoord op je vraag:
    SPOILER
    2, 3 en 4 waren wat minder dan 5 en 6. Hmm relatietechnischer vs. spannender.
    pi_49418215
    Ik heb net inderdaad ep2 gezien, het feit was gewoon dat in de eerste ep helemaal niets boeiends was...

Dus ik ga binnenkort de rest ook maar kijken denk ik.
    pi_49419695
    De tekenstijl van Nagasarete Airantou is nogal anders bij episode 6.

Bij The Third gebeurde ook al zoiets... Ik haat dat.
      dinsdag 15 mei 2007 @ 22:46:06 #145
    32679 PsyCha
    Krieltje!
    pi_49422443
    Ik heb net Full Metal Panic! gezien. En weten jullie of daar veel verschil in zit met Full Metal Panic: The Second Rate?
    pi_49423259
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 21:53 schreef Jordy-B het volgende:
    De tekenstijl van Nagasarete Airantou is nogal anders bij episode 6.

Bij The Third gebeurde ook al zoiets... Ik haat dat.
    net zo overduidelijk als bij the third?? das wel kut dan...
    pi_49424019
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 22:46 schreef PsyCha het volgende:
    Ik heb net Full Metal Panic! gezien. En weten jullie of daar veel verschil in zit met Full Metal Panic: The Second Rate?
    The Second Raid is gewoon eigenlijk het 2e seizoen, met die gekke doctor als ik het mij goed herinner. Ik raad je ook aan om FMP: Fumofu te kijken.
    pi_49425656
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 23:02 schreef mschol het volgende:

[..]

net zo overduidelijk als bij the third?? das wel kut dan...
    Neuh, niet zó overduidelijk, maar wel duidelijk.

Gewoon een stuk slordiger. Het is niet ongewoon dat een serie na de eerste paar afleveringen een wat mindere kwaliteit laat zien (minder vloeiende animatie, bijvoorbeeld), maar een andere tekenstijl gebruiken vind ik toch wel schandalig.

Als het zo blijft, laat ik de serie waarschijnlijk vallen. Bij The Third heb ik me er echt kapot aan geërgerd en dat was ik eigenlijk niet nog eens van plan.
      woensdag 16 mei 2007 @ 00:16:54 #149
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_49425944
    Daar had Speed Grapher ook last van. Da's net als bij een film/serie waar je ineens schaduwen van de crew ziet, of een microfoon in beeld; het vernaggelt je beleving.
    "Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
    pi_49426746
    Lucky Star 6!

Ik lag echt in een deuk bij dat stukje
    SPOILER: Lucky Star EP 6
      woensdag 16 mei 2007 @ 01:37:09 #151
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_49427970
    quote:
    Op woensdag 16 mei 2007 00:42 schreef Jordy-B het volgende:
    Lucky Star 6!

Ik lag echt in een deuk bij dat stukje
    SPOILER: Lucky Star EP 6
    je was niet de enige
    ik moest mezelf van de vloer schrapen XD
      woensdag 16 mei 2007 @ 08:20:01 #152
    114455 Frag_adder
    Maar ik lieg niet
    pi_49430608
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 22:46 schreef PsyCha het volgende:
    The second raid gaat min of meer verder waar het eerste seizoen ophield. Zelfde straatje zelfde afwisseling van humor en serieuze actie.

Fumoffu is volgendmij tussen beide seizoenen uitgekomen en gaat puur over het humor stuk. Ik vond persoonlijk de humor veel beter en de actie maar ondergeschikt in deze serie en vond the second raid ook tegenvallen na Fumoffu, dus tip, kijk eerst TSR en dan pas Fumoffu
      woensdag 16 mei 2007 @ 10:50:43 #153
    114455 Frag_adder
    Maar ik lieg niet
    pi_49434350
    Heeft iemand trouwens Bakumatsu Kikansetsu Irohanihoheto gezien? (naam is gecopy paste hoor )

Serie klinkt erg aardig maar ik heb er nog nooit van gehoord behalve vandat shinsen er nu mee klaar is.
      woensdag 16 mei 2007 @ 11:20:01 #154
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49435473
    *scrollt naar boven* Dat vroeg ik gisteren om 19:07 ook Wij kijken op dezelfde site volgens mij.
    (ben hem maar aan het downloaden geslagen dus binnenkort kan ik het vertellen).

Plus ik zag ergens screenies staan van Dennou Coil (Madhouse). Website: http://www.tokuma.co.jp/coil/ Die leek me ook wel aardig maar er zijn geen fansubbers

http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=6278

Genres: Adventure, Science Fiction

Plot Summary: The story takes place in the fictional Daikoku City. It follows a group of children as they use illegal AR visors called Dennou Mégané "computer spectacles" to unravel the mysteries of their half real, half Internet environment. The world displayed in the internet-connected visors contains games, virtual pets, and also internet viruses. The children interact with and reshape the digital landscape with the help of software tools.

[ Bericht 14% gewijzigd door wdn op 16-05-2007 18:54:22 ]
      woensdag 16 mei 2007 @ 11:42:16 #155
    114455 Frag_adder
    Maar ik lieg niet
    pi_49436221
    Hmmm moet ik toch beter leren lezen. Als ik standaard een onbekende reeks letters zie waar ik niks mee kan sla ik die doorgaans over ^^. Mja als jij hem van shinsen hebt kijken we inderdaad op dezelfde site.

En iig bedankt, ik zit nu op mijn werk dus kan hem nu niet downloaden ^^. Nou ja ik denk niet dat dat op prijs wordt gesteld
    pi_49450208
    Wdn... user you OWN server to host images...

Niet van animenewsnetwork jatten, enzo. 's niet lief.
    pi_49450544
    airanto 6 was idd anders getekend maar het valt veel minder op dan bij the third (gelukkig)

hij was wel weer leuk
    pi_49454952
    Claymore 7 was weer tof. Nu weer een week wachten tot de volgende ep.
      woensdag 16 mei 2007 @ 20:26:06 #159
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49456661
    Claymore 7 was zeker tof
    De switch van Claire naar Teresa heeft het verhaal goed gedaan.

Opening Theme: Raison D’etre by Nightmare
    Ending Theme: Danzai no Hana~Guilty Sky by Riyu Kosaka
    Heerlijke muziek ook

Lovely Complex 7 is ook net uit trouwens.
      woensdag 16 mei 2007 @ 20:43:23 #160
    114455 Frag_adder
    Maar ik lieg niet
    pi_49457365
    Claymore was idd weer goed, toch ben ik erg benieuwd waar de hoofd verhaal lijn over zal gaan tot nu toe is het vooral geschiedenis ^^
    pi_49458558
    quote:
    Op woensdag 16 mei 2007 20:26 schreef wdn het volgende:
    Claymore 7 was zeker tof
    De [spoiler] heeft het verhaal goed gedaan.
    zeiken over een verklapte spoiler van outcast en nu zelf een spoiler weggeven... schaam je je niet ?
      woensdag 16 mei 2007 @ 22:46:25 #162
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49462319
    Heb je iets tegen me, Jordy-B? Ik zal proberen het bij 1 reply te laten want ik vind dat dit topic over anime moet gaan en niet voor persoonlijke aanvallen is bedoeld (zoals hier Het grote Anime/Manga topic deel 45: Lucky Star hype en hier Het grote Anime/Manga topic deel 45: Lucky Star hype maar er zijn er meer geweest)

Ten tijde van mijn post had ik de volgende argumentatie:
    1. Dat Teresa het verhaal beter maakt was al eerder gepost (2x zelfs meen ik). Per definitie kan het dan al geen spoiler meer zijn.
    Hier zou ik dus al kunnen stoppen edoch...
    2. Mijn reply verklapt in elk geval niet de clou van 2 episodes (van Lovely Complex). Volgens mij is dat een wezelijk onderdeel om iets een spoiler te laten zijn;
    3. Mijn reply gaat over iets dat 3 weken geleden is gebeurd en is niet de clou van een aflevering die 1 of 2 dagen daarvoor is uitgekomen;
    4. Ik zeg alleen dat Claymore beter wordt. Dat is geen spoiler. Dat is (althans in mijn ogen) waardevolle informatie zodat je de eerste paar afleveringen niet als maatstaaf neemt voor de complete serie. En het introduceren van Teresa is dat moment. Dus vanaf nu weet eenieder dat als ze de naam Teresa horen vallen ze de rug recht moeten houden want dat wordt het genieten

Dat was de reden waarom ik meende dat mijn post geen spoiler betrof en heb ik het zonder spoilertags gepost. Is dat voldoende argumentatie voor je? Mocht je meer willen svp via PM. Daar mag je me net zo vaak uitschelden als je wilt (net als alle andere personen die niet willen dat ik in dit topic reageer ) . Ik beloof alleen niet dat ik reageer.
    pi_49462472
    om mij even in de discussie te mengen, de opmerking van wdn m.b.t. claymore was imho geen spoiler..
    een spoiler bevat een stuk cruciaal verhaal waarin een plot wordt onthuld en ik kan niet zeggen dat die opmerking daar onder viel (echter kijk ik claymore niet, dus misschien zou ik daar anders over denken als ik em keek)
    pi_49465181
    SPOILER: lovely complex ep 5
    pi_49465413
    quote:
    Op woensdag 16 mei 2007 23:45 schreef outcast_within het volgende:
    is ze gegroeid dan? kblijf 1.70m nog steeds schattig klein vinden
      donderdag 17 mei 2007 @ 00:05:38 #166
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_49466106
    Bwehehe dikke diss....
      donderdag 17 mei 2007 @ 09:27:04 #167
    114455 Frag_adder
    Maar ik lieg niet
    pi_49471135
    Nee daar zou je niet anders over denken, sterker nog als je alleen de eerste paar afleveringen had gezien voor het verhaal naar theresa ging mschol had je eerder iets van: Who the fuck is Theresa?

Zit die namelijk niet in ^^.

Enne 2 cm groeien in een anime xD dat ziet geen mens
    pi_49471303
    quote:
    Op woensdag 16 mei 2007 21:16 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

zeiken over een verklapte spoiler van outcast en nu zelf een spoiler weggeven... schaam je je niet ?
    Probeert hij tactvol.
    quote:
    Op woensdag 16 mei 2007 23:45 schreef outcast_within het volgende:
    Wel twee cm..
    Als je een echte groei wilt zien, kijk dan naar timeskip Naruto.
    pi_49471980
    quote:
    Op donderdag 17 mei 2007 09:27 schreef Frag_adder het volgende:
    Nee daar zou je niet anders over denken, sterker nog als je alleen de eerste paar afleveringen had gezien voor het verhaal naar theresa ging mschol had je eerder iets van: Who the fuck is Theresa?

Zit die namelijk niet in ^^.

Enne 2 cm groeien in een anime xD dat ziet geen mens
    wel in zo'n anime
    daar draait het immers om d'r lengte
    pi_49472389
    quote:
    Op woensdag 16 mei 2007 22:46 schreef wdn het volgende:
    Heb je iets tegen me, Jordy-B? Ik zal proberen het bij 1 reply te laten want ik vind dat dit topic over anime moet gaan en niet voor persoonlijke aanvallen is bedoeld (zoals hier Het grote Anime/Manga topic deel 45: Lucky Star hype en hier Het grote Anime/Manga topic deel 45: Lucky Star hype maar er zijn er meer geweest)

Ten tijde van mijn post had ik de volgende argumentatie:
    1. Dat Teresa het verhaal beter maakt was al eerder gepost (2x zelfs meen ik). Per definitie kan het dan al geen spoiler meer zijn.
    Ja, door jou. In spoilers (dus tussen de tags).
    quote:
    Hier zou ik dus al kunnen stoppen edoch...
    2. Mijn reply verklapt in elk geval niet de clou van 2 episodes (van Lovely Complex). Volgens mij is dat een wezelijk onderdeel om iets een spoiler te laten zijn;
    Nee, het verklapt een switch in hoofdpersonen! hoe is dat geen spoiler?!
    quote:
    3. Mijn reply gaat over iets dat 3 weken geleden is gebeurd en is niet de clou van een aflevering die 1 of 2 dagen daarvoor is uitgekomen;
    Boeit niet. Jij loopt achter met Lovely Complex, ik loop achter met Claymore.
    quote:
    4. Ik zeg alleen dat Claymore beter wordt. Dat is geen spoiler. Dat is (althans in mijn ogen) waardevolle informatie zodat je de eerste paar afleveringen niet als maatstaaf neemt voor de complete serie. En het introduceren van Teresa is dat moment. Dus vanaf nu weet eenieder dat als ze de naam Teresa horen vallen ze de rug recht moeten houden want dat wordt het genieten
    Nee, slimpie... Het gaat ook niet om de opmerking dat Claymore beter wordt... Het gaat om de opmerking dat er een switch plaatsvindt tussen Claire en Teresa... Dat is gewoon een spoiler.

Zeg dan gewoon dat de serie beter wordt vanaf EP zoveel.
    quote:
    Dat was de reden waarom ik meende dat mijn post geen spoiler betrof en heb ik het zonder spoilertags gepost. Is dat voldoende argumentatie voor je? Mocht je meer willen svp via PM. Daar mag je me net zo vaak uitschelden als je wilt (net als alle andere personen die niet willen dat ik in dit topic reageer ) . Ik beloof alleen niet dat ik reageer.
    Nou, dat heb je dan mooi verkeerd gemeend. En ik heb je niet uitgescholden, ik heb alleen gezegd dat je op anderen zit te zeiken terwijl je zelf geen haar beter bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 17-05-2007 20:14:03 ]
    pi_49473431
    Trouwens, er was weer eens een Pokémon film op Jetix merkte ik op.
    De Nederlandse stemmen waren al niet super, maar dit keer waren ze allemaal vervangen en erger kom je ze niet tegen. Ash was harstikke schor en nep en dan heb je ook nog team rocket, May en Max. Brock was matig.
    pi_49473626
    Het was toch niet in het Vlaams, hč? Da's pas echt erg... De Ghibli-films die voor de Benelux worden nagesynchroniseerd, zijn vaak in het Vlaams en dat klinkt zo stom.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jordy-B op 17-05-2007 12:37:23 ]
    pi_49473882
    quote:
    Op donderdag 17 mei 2007 11:48 schreef Jordy-B het volgende:
    Het was toch niet in het Vlaams, hč? Da's pas echt erg... De Ghibli-films die voor de Benelux worden nagesynchroniseerd zijn vaak in het Vlaams en dat klinkt zo stom.
    * mschol koop daarom alleen bij play.com of amerikaanse webshops (engelse sub/dub + japanse dub)
      donderdag 17 mei 2007 @ 12:37:54 #174
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_49474922
    SPOILER
    pi_49475273
    quote:
    Op donderdag 17 mei 2007 12:37 schreef zquing het volgende:
    SPOILER

ik kan niet kijken, mijn voeding heeft het begeven en zit dus nu doodgedwongen op mijn server te internetten
    pi_49475926
    Heeft iemand Ojamajo Doremi gezien? Ben nu de eerste ep aan het downloaden, hij schijnt heel girly enzo te zijn maar toch
    quote:
    It's freaking awesome damnit!
    te zijn
      donderdag 17 mei 2007 @ 13:28:38 #177
    114455 Frag_adder
    Maar ik lieg niet
    pi_49476613
    quote:
    Op donderdag 17 mei 2007 11:41 schreef -Strawberry- het volgende:
    Trouwens, er was weer eens een Pokémon film op Jetix merkte ik op.
    De Nederlandse stemmen waren al niet super, maar dit keer waren ze allemaal vervangen en erger kom je ze niet tegen. Ash was harstikke schor en nep en dan heb je ook nog team rocket, May en Max. Brock was matig.
    Ik heb laatst zo een 10 year anniversary special gezien, en daar hadden ash en oak als enige de goede stem, dat doet bij mij gewoon pijn aan mijn oren ^^. Vooral het team rocket versje in andere stemmen.... James was nog wel zo briljant ingesproken anders
      donderdag 17 mei 2007 @ 13:31:30 #178
    114455 Frag_adder
    Maar ik lieg niet
    pi_49476729
    quote:
    Op donderdag 17 mei 2007 11:48 schreef Jordy-B het volgende:
    Het was toch niet in het Vlaams, hč? Da's pas echt erg... De Ghibli-films die voor de Benelux worden nagesynchroniseerd, zijn vaak in het Vlaams en dat klinkt zo stom.
    Zolang het niet met de stem van Jamai of zo is xD dan wordt het helemaal erg. Maargoed daar heb ik geen last van ik hoef de dvd's alleen als ze met japanse stemmen zijn ^^. Mijn hele ghibli collectie heeft engels en japans meen ik.
    pi_49477159
    quote:
    Op donderdag 17 mei 2007 13:09 schreef woutabest het volgende:
    Heeft iemand Ojamajo Doremi gezien? Ben nu de eerste ep aan het downloaden, hij schijnt heel girly enzo te zijn maar toch
    [..]

te zijn
    Net 5 minuten gezien, complete afrader voor iedereen
      donderdag 17 mei 2007 @ 13:51:27 #180
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_49477393
    quote:
    Op donderdag 17 mei 2007 13:43 schreef woutabest het volgende:

[..]

Net 5 minuten gezien, complete afrader voor iedereen
    waar gaat 't over? Is 't shoujo?
    pi_49477460
    quote:
    Op donderdag 17 mei 2007 13:51 schreef zquing het volgende:

[..]

waar gaat 't over? Is 't shoujo?
    Geen idee, het gaat over een klein meisje die kan toveren ofzo en is verliefd op een jongen en er zit allerlei niet-grappige humor in.

Tekenstijl is ook om te huilen...
      donderdag 17 mei 2007 @ 13:58:25 #182
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_49477635
    ow magical girl shoujo, meestal niet al te leuk
    pi_49488696
    Hoi mensjes ^^ *nieuw hier*

Op het moment volg ik Death Note en School Rumble. Death Note is de beste anime die ik tot nu toe gezien heb, en School Rumble is gewoon lekker lachen XD.
    L です
      donderdag 17 mei 2007 @ 21:08:35 #184
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_49491206
    quote:
    Op donderdag 17 mei 2007 20:04 schreef Lawliet het volgende:

Op het moment volg ik Death Note en School Rumble. Death Note is de beste anime die ik tot nu toe gezien heb, en School Rumble is gewoon lekker lachen XD.
    hallo
    pi_49492092
    quote:
    Op donderdag 17 mei 2007 20:04 schreef Lawliet het volgende:

hallo
    pi_49493626
    welkom!
    pi_49505748
    Arigatou allen ;D

Hebben jullie misschien een anime aanrader die veel op Death Note lijkt?
    L です
      vrijdag 18 mei 2007 @ 12:13:14 #188
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_49506741
    Hallo en welkom.
    MaxiTitan City
    pi_49509765
    Welkom Lawliet! Death Note is inderdaad tof. *points to avatar*
    pi_49515111
    なんだっけ
    pi_49515294

Matcht best goed.
    pi_49525093
    jeuh!! nieuwe voeding dus ik kan weer gerust naar al mijn series kijken, als eerst op het programma:
    lovely complex 6
      vrijdag 18 mei 2007 @ 22:02:57 #193
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_49525173
    quote:
    Op vrijdag 18 mei 2007 22:01 schreef mschol het volgende:
    jeuh!! nieuwe voeding dus ik kan weer gerust naar al mijn series kijken, als eerst op het programma:
    lovely complex 6
    hij is erg leuk ep6
    pi_49527225
    benieuwd hoe het de volgende ep fout gaat lopen
    pi_49527783
    quote:
    Op vrijdag 18 mei 2007 16:51 schreef Crashcat het volgende:
    HERE HERE!

Lucky Star OP with orchestra
    Vraag me af hoe dat gedaan is. Ik heb trouwens de mp3 van die OP op de PC staan en je wordt helemaal dol als je die op repeat doet.

Crashcat, als echte student Japans moet je sig natuurlijk wel in het kanji. Rechtstreeks copy-pasten lukt niet dus hierbij linkjes naar de juiste kanji:
    Kanji voor "Nihongo".
    Kanji voor "gakusei".
    pi_49529485
    tsubasa chronicle seizoen 3 trailer:
    http://www.megaupload.com/?d=ZTEWUC2D

kwam ik toevallig tegen, is wel een erg oude link inmiddels...

maar kennelijk is het nog steeds niet zeker of er daad werkelijk een seizoen 3 komt...
    pi_49529904
    日本語の学生です

kun je dit copypasten ^^
    日本語を習うこと、難しいですね

[ Bericht 5% gewijzigd door koffiegast op 19-05-2007 00:14:59 ]
    pi_49530122
    waaaarom zo'n enorme cliff hanger bij lovely complex
      zaterdag 19 mei 2007 @ 00:19:02 #199
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_49530280
    quote:
    Op zaterdag 19 mei 2007 00:12 schreef mschol het volgende:
    waaaarom zo'n enorme cliff hanger bij lovely complex
    erg he
    pi_49530840
    quote:
    Op zaterdag 19 mei 2007 00:05 schreef koffiegast het volgende:
    日本語の学生です

kun je dit copypasten ^^
    日本語を習うこと、難しいですね
    Ah, zo werkt dat dus. Ik kreeg alleen maar rare tekens toen ik het rechtsreeks copy-paste.
    pi_49531079
    wow vreselijke cliffhanger bij lovely complex, sodejuuu

ennuh archgallo
    ikeb zeg maar taalpakket geinstalleerd, kun je het zelf schrijven als je de 'woorden kent' (heb ik ff pech dat me woordenschat het slechtst is ik ken meer kanji dan woorden ! )

zal ff kijken waar dat taalpakket is...
    ah hiero:
    http://newton.uor.edu/Departments&Programs/AsianStudiesDept/Language/asianlanguageinstallation_XP.html
    althans XP versie dan..
    http://www.google.nl/search?hl=nl&q=install%2Blanguage%2Bjapanese&btnG=Google+zoeken&meta=
    anders zoeklinkje.

om tekens die je niet kent of simpel gezegd woorden van Japanse sites te kunnen lezen:
    http://www.polarcloud.com/rikaichan/
    handig programmatje (rechtermuisknop in je webbrowser, dan toggle rikaichan, en de woorden verschijnen vanzelf als je erover heen gaat met de muis.)

[ Bericht 11% gewijzigd door koffiegast op 19-05-2007 00:59:15 ]
    pi_49531224
    Dank je wel koffiegast, ik zal er eens naar kijken.
      zondag 20 mei 2007 @ 01:08:53 #203
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_49557978
    is claymore 7 nog iets? Heb hem zelf nog niet gezien
    pi_49560277
    quote:
    Op vrijdag 18 mei 2007 23:12 schreef archgallo het volgende:

[..]

Crashcat, als echte student Japans moet je sig natuurlijk wel in het kanji. Rechtstreeks copy-pasten lukt niet dus hierbij linkjes naar de juiste kanji:
    Kanji voor "Nihongo".
    Kanji voor "gakusei".
    1e jaars lekker hiragana..
    Volgend jaar kanji in de sig
    なんだっけ
      zondag 20 mei 2007 @ 10:15:57 #205
    114455 Frag_adder
    Maar ik lieg niet
    pi_49562253
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 01:08 schreef zquing het volgende:
    is claymore 7 nog iets? Heb hem zelf nog niet gezien
    Ik vind de serie er behoorlijk op vooruitgegaan de laatste paar afleveringen en ja ik vond het wel een goede. Lekker veel actie. Al lijkt ie wat minder duister dan eerst. Maargoed dat is mijn mening.

Voor de gene die 7 wel hebben gezien:
    SPOILER
      zondag 20 mei 2007 @ 11:29:41 #206
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_49563525
    quote:
    Op zaterdag 19 mei 2007 00:50 schreef koffiegast het volgende:
    wow vreselijke cliffhanger bij lovely complex, sodejuuu
    Ik begin de serie meer te waarderen, het begin van de serie vond ik niet zo.
    Gelukkig wordt ie steeds leuker.
    MaxiTitan City
    pi_49563581
    is er hier iemand die Kyoshiro to Towa no Sora heeft gezien?

en zo ja wat vond je er van?
    ik ben em aan het downloaden maar zie op ann dat er toch redelijk wisselende punten aan zijn gegeven...

en ik kan hoop ik vanavond op me tv me series kijken, heb mijn tv kabel gevonde (pc -> tv) mis alleen nog een female female tulp verloopstukje
      zondag 20 mei 2007 @ 12:58:51 #208
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_49566211
    Ik vind trouwens wel dat er nu een keer gemeet moet worden op Acon, wie gaan er eigenlijk allemaal daarnaartoe?
      zondag 20 mei 2007 @ 13:31:39 #209
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_49567821
    Cosplay
    pi_49567852
    Waar is dat, Acon? (En wat?)
      zondag 20 mei 2007 @ 13:51:24 #212
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_49568067
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 13:45 schreef woutabest het volgende:
    Waar is dat, Acon? (En wat?)
    animecon

www.animecon.nl
      zondag 20 mei 2007 @ 15:21:07 #213
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_49571648
    nog minder dan 2 weken te gaan p:
    any other cosplayer s???? =3
      zondag 20 mei 2007 @ 15:22:56 #214
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_49571714
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 15:21 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
    ik niet, maar een hoop van mn vrienden wel als 't goed is. Als wie ga jij?
      zondag 20 mei 2007 @ 15:41:59 #215
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_49572379
    Ik ga zelf als Allen Walker uit D*Grayman p:
    Ik doe ook mee aan de compo op zaterdag :3
    pi_49575923
    omfg wtf bbq jullie gaan toch niet verkleed als anime-figuurtjes naar een feestje he?
    pi_49577002
    Ik ben jaren geleden een keer geweest, een vriend van me was toen als Ryoga Hibiki van Ranma 1/2.
      zondag 20 mei 2007 @ 18:35:41 #218
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_49579083
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 17:08 schreef woutabest het volgende:
    omfg wtf bbq jullie gaan toch niet verkleed als anime-figuurtjes naar een feestje he?
    je mist 't hele punt van cosplayen he, zo'n beetje de helft van de mensen gaan cosplayend naar Acon
    pi_49579142
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 18:35 schreef zquing het volgende:

[..]

je mist 't hele punt van cosplayen he, zo'n beetje de helft van de mensen gaan cosplayend naar Acon
    Daarom juist

Maarach, ieder z'n hobby
      zondag 20 mei 2007 @ 18:41:52 #220
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_49579276
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 18:37 schreef woutabest het volgende:

[..]

Daarom juist

Maarach, ieder z'n hobby
    je moet ook komen
    er zullen vast nog wel kaartjes zijn voor alleen de zaterdag, die hele sfeer daar is gewoon tof, al is abunai leuker kwa sfeer maar op acon valt er meer te doen
    pi_49579500
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 18:41 schreef zquing het volgende:

[..]

je moet ook komen
    er zullen vast nog wel kaartjes zijn voor alleen de zaterdag, die hele sfeer daar is gewoon tof, al is abunai leuker kwa sfeer maar op acon valt er meer te doen
    Misschien een andere keer
      zondag 20 mei 2007 @ 18:51:07 #222
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_49579577
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 17:08 schreef woutabest het volgende:
    natuurlijk wel. ik heb mijn pakje al binnen deze in het groot:

zie jullie daar
    pi_49580280
    Pff... Kuro-Hana zou proberen elke 2/3 dagen een ep van Kenichi te releasen, nu is het een week later en nog niets... Ik wil Kenichi!
    pi_49586474
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 18:35 schreef zquing het volgende:

[..]

ik zou mezelf niet echt zien lopen in een uuh let's say.. snorlax pak
    pi_49594160
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 15:21 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
    Ik ga als een gopher
    なんだっけ
      maandag 21 mei 2007 @ 08:56:31 #226
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49595674
    Londen is een mooie stad En lange weekenden zijn dus ben ik even heen en weer geweest.
    *nu in bezit van Last Exile, Simoun en Lain op dvd*

Onderweg gezien:
    Gakuen Alice.
    Clover sezoen 1 en
    My Hime.

Vanavond even Bleach, Naruto en Death Note 31 inhalen
      maandag 21 mei 2007 @ 09:05:42 #227
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_49595846
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 21:48 schreef mschol het volgende:

[..]

ik zou mezelf niet echt zien lopen in een uuh let's say.. snorlax pak
    ik ook niet echt, maar er zijn er genoeg die dat wel doen (maar mischien niet als snorlax )
      maandag 21 mei 2007 @ 09:07:42 #228
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49595882
    Snorlax is natuurlijk wel hmmm opvallend zullen we maar zeggen.

Dan kun je beter als 1 van die 2 slechterikken gaan. Hoe heten die ook al weer
    edit: James!!
    pi_49595921
    iemand die hier last heeft bij Seto no Hanayome, H264 mkv van ayako dat hij soms scenes overslaat (geluid loopt wel door?)

ik zat gister de eerste ep te kijken op me tv ( , beetje jammer dat de subs door de kleine tv slecht te lezen zijn ) en toen dacht ik: het is me tv out, echter was het ook zo op me beeldscherm ...

en die stem van san chan vind ik niet echt passen

[ Bericht 7% gewijzigd door mschol op 21-05-2007 09:19:05 ]
      maandag 21 mei 2007 @ 09:29:28 #230
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49596343
    h264 dat trekt heel veel van je systeem. Ik heb hetzelfde op mijn laptop: video stopt, audio blijft lopen en dan ineens pikt het weer op. Op mijn PC loopt het allemaal wel

Welke player? Als het VLC is kijk eens bij messages.

Bij de laatste h264 op mijn laptop kreeg ik deze melding regelmatig:

[00000301] ffmpeg decoder error: more than 5 seconds of late video -> dropping frame (computer too slow ?)
    pi_49596431
    quote:
    Op maandag 21 mei 2007 09:29 schreef wdn het volgende:
    h264 dat trekt heel veel van je systeem. Ik heb hetzelfde op mijn laptop: video stopt, audio blijft lopen en dan ineens pikt het weer op. Op mijn PC loopt het allemaal wel

Welke player? Als het VLC is kijk eens bij messages.

Bij de laatste h264 op mijn laptop kreeg ik deze melding regelmatig:

[00000301] ffmpeg decoder error: more than 5 seconds of late video -> dropping frame (computer too slow ?)
    ik weet dat het veel van me pc trekt maar het rare is dat ik het tot nu toe alleen bij sumo momomo en deze serie heb gehad... (wat wel zou kunnen is dat de combinatie van h264 + mkv een te zware load is)
    ik gebruik zelf MPC , zal eens met vlc naar de berichten kijken...
    quote:
    main warning: late picture skipped (251670)
    main warning: late picture skipped (231191)
    main warning: late picture skipped (209683)
    main warning: late picture skipped (194683)
    main warning: late picture skipped (173622)
    main warning: late picture skipped (167031)
    main warning: late picture skipped (169795)
    main warning: late picture skipped (127847)
    main warning: late picture skipped (121725)
    main warning: late picture skipped (100362)
    main warning: late picture skipped (78822)
    main warning: late picture skipped (58340)
    main warning: late picture skipped (36847)
    main warning: late picture skipped (35875)
    main warning: late picture skipped (14402)
    main warning: late picture skipped (-5826)
    main warning: late picture skipped (-7096)
    main warning: late picture skipped (-7866)
    main warning: late picture skipped (82482)
    main warning: late picture skipped (41522)
    main warning: late picture skipped (18554)
    main warning: late picture skipped (-11083)
    main warning: late picture skipped (136001)
    main warning: late picture skipped (109739)
    main warning: late picture skipped (85042)
    main warning: late picture skipped (58806)
    main warning: late picture skipped (16843)
    main warning: late picture skipped (-18835)
    main warning: late picture skipped (-11791)
    main warning: late picture skipped (-17948)
    main warning: late picture skipped (-2362)
    main warning: late picture skipped (-7830)
    main warning: late picture skipped (-1970)
    main warning: late picture skipped (-20591)
    main warning: late picture skipped (-12660)
    main warning: late picture skipped (-15822)
    main warning: late picture skipped (4430)
    redelijk aan 1 stuk door
      maandag 21 mei 2007 @ 09:46:55 #232
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49596714
    Mocht je het willen uitproberen: Last Exile van A4E op "box" gaf bij mij problemen bij de laatste paar episodes. (heb de dvd's voor een leuk prijsje kunnen overnemen dus ik kijk ze wel via de beamer )

Maar dit is niet het topic hiervoor lijkt me
    pi_49597450
    hmm ik had met nview last van videofiles die aan de randen werden afgekapt, dit lijkt met TVtool te zijn verholpen...
    nu nog eff zorgen dat ik alle files met tv tool kan starten
      maandag 21 mei 2007 @ 10:14:36 #234
    114455 Frag_adder
    Maar ik lieg niet
    pi_49597489
    Hmm bij mij ging het alleen fout met de extra HD releases van shinsen-subs van chevalier d'eon. De normale hd releases trekt mijn pc prima. Ik moet wel zeggen dat ik er achter ben gekomen dat het soepeler zware epps draait wanneer ik alle plugins installeer en het bekijk met windows media speler dan wanneer ik VLC gebruik. Maar dat kan ook door vista komen.

WDN was je trouwens nog begonnen aan die serie met die onmogelijke naam van Shinsen subs? Ik heb em binnen maar heb nog geen tijd gehad, ben net klaar met Samurai Deeper Kyo

Over einde Samurai Deeper Kyo:
    SPOILER
      maandag 21 mei 2007 @ 10:26:29 #235
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49597836
    Nee. Is wel binnen maar staat nog op de planning.
    Vanavond zal ik een deel lijken verwacht ik.
    (De nieuwe sola is uit. Nonaho zal vanavond ook wel uit zijn dus ik heb nog ruimte voor 1 episode van Bakumatsu Kikansetsu Irohanihoheto).
      maandag 21 mei 2007 @ 11:06:40 #236
    114455 Frag_adder
    Maar ik lieg niet
    pi_49599191
    je zit op een max van 3 epps per dag?
      maandag 21 mei 2007 @ 13:37:45 #237
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49604981
    Nee. Vanmorgen al 3 gekeken op weg naar werk en vanavond 3 op de terugweg (ben bij een klant). En dan thuis de huidige serie afkijken en dan sola, misschien nanoha en dan Bakumatsu Kikansetsu Irohanihoheto

In other news:
    Mahou Sensei Negima krijgt een live action
    Dat lijkt me ook wel leuk
    pi_49605178
    rofl, episode 2 van Seto no Hanayome.
    kan niet wachten om de volgende episodes te zien.
      maandag 21 mei 2007 @ 13:49:49 #239
    114455 Frag_adder
    Maar ik lieg niet
    pi_49605464
    Hmmm doen dat er veel? Anime kijken oppe laptop in de trein (ga er van uit dat je het zo doet) zo doe ik het namelijk wel maar wordt nogal eens raar aangekeken door medereizigers.

Series als berserk of elfen lied in de trein kijken was geen doorslaand succes.... Wel melig

Live action van een anime kan ik me niet zo heel veel bij voor stellen, ken je een voorbeeld waarbij dat vaker gedaan is?
    pi_49605718
    quote:
    Op maandag 21 mei 2007 13:49 schreef Frag_adder het volgende:
    Hmmm doen dat er veel? Anime kijken oppe laptop in de trein (ga er van uit dat je het zo doet) zo doe ik het namelijk wel maar wordt nogal eens raar aangekeken door medereizigers.
    ik zou het niet doen, het is gewoon niet relaxed kijken imho

en van mede reizigers zou ik mij al helemaal niks aantrekken
      maandag 21 mei 2007 @ 13:59:40 #241
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49605829
    - Laptop ja. 17,4" Lekker achterin de bus (uur in de bus en 1/2 uur in de trein precies genoeg voor 3 episodes en dat keer 2; overigens alleen op maandagen; andere dagen is het 1/2 uur met de trein). Heb al verschillende keren meiden mee zien kijken. Zaten ooit eens een stel van die meiden van 16/18 in de bus op weg naar school waarvan er 1 in het roze was (ja der haren) met kettingen en t-shirts van de sex pistols toen ik Nana aan het kijken was. Ze moest meteen weten wat ik aan het kijken was

- De Death Note film is toch wel bekend toch!?
    Sailormoon http://en.wikipedia.org/wiki/Pretty_Guardian_Sailor_Moon Vooral het plaatje doet't'm
    Kamer Rider: http://en.wikipedia.org/wiki/Kamen_Rider_series
    Niet echt een succes denk ik
    pi_49605915
    quote:
    Op maandag 21 mei 2007 13:59 schreef wdn het volgende:
    - Laptop ja. 17,4" Lekker achterin de bus (uur in de bus en 1/2 uur in de trein precies genoeg voor 3 episodes en dat keer 2; overigens alleen op maandagen; andere dagen is het 1/2 uur met de trein). Heb al verschillende keren meiden mee zien kijken. Zaten ooit eens een stel van die meiden van 16/18 in de bus op weg naar school waarvan er 1 in het roze was (ja der haren) met kettingen en t-shirts van de sex pistols toen ik Nana aan het kijken was. Ze moest meteen weten wat ik aan het kijken was

- De Death Note film is toch wel bekend toch!?
    Sailormoon http://en.wikipedia.org/wiki/Pretty_Guardian_Sailor_Moon Vooral het plaatje doet't'm
    dat plaatje
      maandag 21 mei 2007 @ 14:05:04 #243
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_49606045
    quote:
    Op maandag 21 mei 2007 14:01 schreef mschol het volgende:

[..]

dat plaatje
    pi_49606370
    quote:
    Op maandag 21 mei 2007 13:49 schreef Frag_adder het volgende:
    Live action van een anime kan ik me niet zo heel veel bij voor stellen, ken je een voorbeeld waarbij dat vaker gedaan is?
    Ik heb jaren geleden op zo'n anime con de live action van Great Teacher Onizuka gezien, dat was erg leuk.
      maandag 21 mei 2007 @ 14:15:37 #245
    69211 koffiegast
    langzinnig
    pi_49606483
    quote:
    Op maandag 21 mei 2007 13:37 schreef wdn het volgende:
    Nee. Vanmorgen al 3 gekeken op weg naar werk en vanavond 3 op de terugweg (ben bij een klant). En dan thuis de huidige serie afkijken en dan sola, misschien nanoha en dan Bakumatsu Kikansetsu Irohanihoheto

In other news:
    Mahou Sensei Negima krijgt een live action
    Dat lijkt me ook wel leuk
    hopelijk een geil wijf dan als die 2e hoofdrol hehe

en de sailormoon...damn blond staat hun gewoon niet
    die met zwarte haar is wel leuk
      maandag 21 mei 2007 @ 14:16:47 #246
    69211 koffiegast
    langzinnig
    pi_49606536
    quote:
    Op maandag 21 mei 2007 14:12 schreef archgallo het volgende:

[..]

Ik heb jaren geleden op zo'n anime con de live action van Great Teacher Onizuka gezien, dat was erg leuk.
    vraag me af hoe die teacher eruit zag, echt zon geblondeerde/pruik gozer zie het al voor me
    en dat KOREEEEEEEE ofzo schreeuw van hem

en dan dat youroshikuuuuu briljant
      maandag 21 mei 2007 @ 14:18:37 #247
    114455 Frag_adder
    Maar ik lieg niet
    pi_49606614
    live action GTO? Moet ik toch eens op zoeken die serie was geweldig . Zo droge humor
      maandag 21 mei 2007 @ 14:27:23 #248
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49606948
    GTO live action:
    http://wiki.d-addicts.com/Great_Teacher_Onizuka

1998. Dat is al lang geleden
      maandag 21 mei 2007 @ 14:58:27 #249
    114455 Frag_adder
    Maar ik lieg niet
    pi_49608080
    Maar die kerel... dat is onizuka niet....

Onizuka is een brede japanse perverse kerel met een HEEEEEEl fout geblondeerd kapsel
    pi_49608204
    Ik kan me niet herinneren hoe die vent was, maar de serie zelf was wel heel leuk.

En wdn: het is dan ook al een tijdje geleden dat ik het gezien heb.
    pi_49613150
    Ik vind het wel irritant dat bijna alle releases uitkomen op woensdag, donderdag of vrijdag.
      maandag 21 mei 2007 @ 17:10:26 #252
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_49613176
    heb je meer te kijken voor in je weekend
    pi_49613189
    JA MAAR ik wil NU!
    pi_49613318
    Huh, ik kijk net op baka-updates, blijkt Umai-Doremi Kenichi gereleased te hebben, het staat alleen nog niet op de eigen site! !
      maandag 21 mei 2007 @ 17:15:05 #255
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_49613380
    ga oude series kijken ofzo
    pi_49613864
    goeie tip
      maandag 21 mei 2007 @ 18:53:25 #257
    114455 Frag_adder
    Maar ik lieg niet
    pi_49616532
    of leer japans kan je de raw 1 dag eerder bekijken en er ook daadwerkelijk iets van begrijpen
      maandag 21 mei 2007 @ 19:35:52 #258
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_49618162
    quote:
    Op maandag 21 mei 2007 18:53 schreef Frag_adder het volgende:
    of leer japans kan je de raw 1 dag eerder bekijken en er ook daadwerkelijk iets van begrijpen
    raws zijn er vaak veel eerder, ik heb op mn pc al enkele maanden de nana tot ep 43 staan
      maandag 21 mei 2007 @ 20:27:18 #259
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49620670
    Dan kun je net zo goed een sateliet schotel nemen en meteen japanse TV gaan kijken :p
    pi_49621898
    Wisten julli dat Lucky Star gemaakt is door de mensen van Haruhi...
    なんだっけ
    pi_49622042
    quote:
    Op maandag 21 mei 2007 20:52 schreef Crashcat het volgende:
    ik vind iig LS leuker dan haruhi
      maandag 21 mei 2007 @ 21:09:14 #262
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_49622695
    quote:
    Op maandag 21 mei 2007 20:52 schreef Crashcat het volgende:
    dat was al langer bekend denk ik en ook het feit dat de seiyu van Haruhi ook Konata is denk ik ook
    pi_49622871
    tvp!
    pi_49623258
    quote:
    Op maandag 21 mei 2007 21:09 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

dat was al langer bekend denk ik en ook het feit dat de seiyu van Haruhi ook Konata is denk ik ook
    de watte ?

Kyoshiro to Towa no Sora:
    wazige serie, net eerste episode gezien...
      maandag 21 mei 2007 @ 21:39:52 #265
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_49623937
    quote:
    Op maandag 21 mei 2007 21:13 schreef blessed19 het volgende:
    tvp!
    Lekker op tijd, Sjaak.
      maandag 21 mei 2007 @ 21:42:24 #266
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49624049
    quote:
    Op maandag 21 mei 2007 21:23 schreef mschol het volgende:

[..]

de watte ?

Kyoshiro to Towa no Sora:
    wazige serie, net eerste episode gezien...
    Seiyu is diegene die de spraak doet in een anime
    Voice actor op zijn engels dus.
      maandag 21 mei 2007 @ 21:43:28 #267
    32679 PsyCha
    Krieltje!
    pi_49624099
    ik ga Mermaid Melody Pichi Pichi Pitch Pure downloaden.
    pi_49624268
    quote:
    Op maandag 21 mei 2007 21:42 schreef wdn het volgende:

[..]

Seiyu is diegene die de spraak doet in een anime
    Voice actor op zijn engels dus.
    aha, zeg dat dan gewoon,
      maandag 21 mei 2007 @ 21:49:29 #269
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_49624382
    quote:
    Op maandag 21 mei 2007 21:46 schreef mschol het volgende:

[..]

aha, zeg dat dan gewoon,
    maar seiyu tikt lekker snel weg enzo
    Voice actor is zo een lang woord
      maandag 21 mei 2007 @ 21:56:27 #270
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49624690
    quote:
    Op maandag 21 mei 2007 21:46 schreef mschol het volgende:

[..]

aha, zeg dat dan gewoon,
    Zo leer je alleen maar engels
    pi_49625293
    quote:
    Op maandag 21 mei 2007 21:49 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

maar seiyu tikt lekker snel weg enzo
    Voice actor is zo een lang woord
    sterker nog, zoals je het nu schrijft zijn het zelfs 2 woorden
    quote:
    Op maandag 21 mei 2007 21:56 schreef wdn het volgende:

[..]

Zo leer je alleen maar engels
    en? japans is wel eens een keer leuk om te gaan leren maar dan begin ik wel met een cursus...
    pi_49625666
    Voor Japan liefhebbers... http://www.camerajapan.nl/2007
    なんだっけ
    pi_49626083
    Ik kijk momenteel Yakitate!! Japan. zo grappig en het gaat over brood, dus het zegt genoeg
    Noodles
      dinsdag 22 mei 2007 @ 06:59:22 #274
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49633042
    Zit er ook meloen brood in?

dinsdag 22 mei 2007 @ 08:03:33 #275
    114455 Frag_adder
    Maar ik lieg niet
    pi_49633413
    Niet elke serie met brood is shakugan no shana.

Is die film daarvan trouwens inmiddels al uit?
    pi_49634063
    quote:
    Op maandag 21 mei 2007 21:39 schreef RipCore het volgende:

[..]

Lekker op tijd, Sjaak.

kom jij nou maar weer terug naar nederland!
    pi_49634282
    Melon pan zit ook in Yakitate!! Japan. Het komt uitgebreid in voor. Het is namelijk een v/d themes van de Phantasia wedstrijd. Ik heb eerst de anime gekeken en lees nu de manga. De anime is toch iets beter vind ik.
      dinsdag 22 mei 2007 @ 09:30:09 #278
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49634589
    quote:
    Op dinsdag 22 mei 2007 09:12 schreef mecano het volgende:
    Melon pan zit ook in Yakitate!! Japan. Het komt uitgebreid in voor. Het is namelijk een v/d themes van de Phantasia wedstrijd. Ik heb eerst de anime gekeken en lees nu de manga. De anime is toch iets beter vind ik.
    *negeert Frag_Adder*
    Meloen brood!
    Meloen brood!
    Meloen brood!

Oh en "Sola" begint aardig ingewikkeld te worden Verdomd ingewikkeld
      dinsdag 22 mei 2007 @ 09:45:12 #279
    114455 Frag_adder
    Maar ik lieg niet
    pi_49634916
    Volgensmij is dat echt niet te vreten hoor Klinkt in ieder geval vet ranzig

Maaruh een anime over brood? Levert vast heel uhm.. interessante en boeiende verhaal lijnen op met veel actie

[ Bericht 29% gewijzigd door Frag_adder op 22-05-2007 10:02:23 ]
      dinsdag 22 mei 2007 @ 10:07:44 #280
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49635474
    Duh!

Denno Coil. Vanmorgen eindelijk de eerste 15 minuten van gezien en ik vind het leuk
    Bakumatsu Kikansetsu Irohanihoheto: heel even gekeken en het ziet er alleraardigst uit. Leunt heel erg op "geschiedenis". 1 voorbeeld mbt de titel:
    quote:
    The "Irohanihoheto" in the title is actually the first line of a famous poem called the "Iroha" for short. The special thing about this poem is that each letter of the Japanese syllabary (kana) at that period was used only once in the entire poem, making it a sort of alphabet. This would make "Irohanihoheto" the equivalent of "ABCDEFG". The poem was in fact used as an alphabetical order for a time, and while this use has ceased now, it still remains in things like the numbering of seating for opera/theatre houses, which is apt considering that many of the main characters in this show are part of a theatrical troupe. The line "Irohanihoheto" would be read in modern Japanese as "Iro wa nioedo", roughly meaning "the brilliant flowers", which is reflected in the opening animation.
    Ik ben bang dat ik nog niet de helft ervan zal snappen want Japanse geschiedenis was echt een extreem uitgebreid en veel besproken onderwerp tijdens mijn schooljaren. not
    pi_49636143
    quote:
    Op dinsdag 22 mei 2007 09:45 schreef Frag_adder het volgende:
    Volgens mij is dat echt niet te vreten hoor Klinkt in ieder geval vet ranzig

Maaruh een anime over brood? Levert vast heel uhm.. interessante en boeiende verhaal lijnen op met veel actie
    Ik heb geen melon pan gegeten maar wel de Chinese variant ervan, de pineapple bun. En deze is echt lekker hoor, zeker wanneer het vers uit de oven komt.

En inderdaad klinkt een anime over brood heel saai, maar het is juist het tegendeel daarvan. De anime is erg grappig en er zitten veel vreemde "puns". Maar gelukkig deze worden uitgelegd in de Anime-Empire versie.
      dinsdag 22 mei 2007 @ 11:09:35 #282
    114455 Frag_adder
    Maar ik lieg niet
    pi_49637381
    Dan leer je toch zelf wat over de Japanse geschiedenis, dies toch vrij interessant hoor Zo is nederland een hele tijd het enige westerse land geweest wat mocht handelen met japan.

Hmmm en is die anime over brood zo melig jah, ik zal er eens naar kijken maar wordt niet boos dat ik sceptisch blijf het klinkt wel heeeeeel erg ruk xD.
      dinsdag 22 mei 2007 @ 11:14:50 #283
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49637533
    Ik heb Shogun ook gezien hoor Frag lol

mecano: Je wilt meloen :R vergelijken met ananas ?

Yakitate!! Ja-pan staat op mijn lijstje
    http://en.wikipedia.org/wiki/Yakitate!!_Japan
      dinsdag 22 mei 2007 @ 11:18:17 #284
    114455 Frag_adder
    Maar ik lieg niet
    pi_49637639
    Ik heb trouwens shogun nooit gezien, is dat een goede film / serie

En zeg nou zelf, wat is het verschil tussen een meloen en een ananas? Is toch beide fruit
    oke ik zal op houden met mierenneuken

[ Bericht 7% gewijzigd door Frag_adder op 22-05-2007 11:36:27 ]
    pi_49652042
    SPOILER: Sola ep7

[ Bericht 2% gewijzigd door woutabest op 22-05-2007 18:02:37 ]
      dinsdag 22 mei 2007 @ 18:05:53 #286
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_49653511
    waar gaat Sola over?
    pi_49653703
    quote:
    Op dinsdag 22 mei 2007 18:05 schreef zquing het volgende:
    waar gaat Sola over?
    quote:
    Morimiya Yorito is a normal 15-yearold high school student with a unique interest. He enjoys the ‘sky’, whether it be just gazing up at it, or taking pictures of it. He lives alone now as his only family, his elder sister, is ill and is laid up in the hospital.

One day, he decides to take a picture of the dawn over the sea. While setting up his equipment, he meets a young girl, but she leaves before he is able to ask her name.

This is but the first of his encounters with her. The next night, Yorito once again meets this girl, who introduces herself as Shihou Matsuri, and discovers that she shared an interest in the sky.

The third time they meet, he discovers that someone intends on harming her, and that she may not be human…
    Ook is interessant hoe het verleden van alle personages worden weergegeven. Er zit alleen niet heel veel actie in maar wel mysterie...

En ik vind hem elke aflevering beter worden eigenlijk.
      dinsdag 22 mei 2007 @ 18:57:25 #288
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49655532
    quote:
    Op dinsdag 22 mei 2007 17:23 schreef woutabest het volgende:
    SPOILER: Sola ep7
    SPOILER
    Sola wordt steeeeeds beter
    pi_49655823
    ik vind het meer een wtf voor het wtf soort van serie
    pi_49655931
    quote:
    Op dinsdag 22 mei 2007 18:57 schreef wdn het volgende:

[..]
    SPOILER
    Sola wordt steeeeeds beter
    SPOILER
    quote:
    Op dinsdag 22 mei 2007 19:04 schreef outcast_within het volgende:
    ik vind het meer een wtf voor het wtf soort van serie
    hoeveel eps heb je al gezien als ik vragen mag?
    pi_49656491
    ik ben nog niet beland bij die ene episode waarin ze eens voor de gein dingen gaan verklaren...
      dinsdag 22 mei 2007 @ 19:22:58 #292
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49656623
    Oh dan wordt het nog wel beter
    Op het moment dat jij het beschrijft had ik het idee dat het een relationele anime (jongen+meisjes die iets tegen elkaar hebben) zou worden maar het wordt steeds interessanter
    pi_49657267
    quote:
    Op dinsdag 22 mei 2007 19:22 schreef wdn het volgende:
    Oh dan wordt het nog wel beter
    Op het moment dat jij het beschrijft had ik het idee dat het een relationele anime (jongen+meisjes die iets tegen elkaar hebben) zou worden maar het wordt steeds interessanter
    ik ben bij zeven. En er komen alleen maar vragen bij. Ik vind dat ze er wel een paar mogen gaan beantwoorden.
    pi_49659809
    Ahaaaa.

Tsja, ik denk dat er binnenkort wel wat vragen worden beantwoord, want anders duurt het sowieso nog lang.

+ het feit dat deze serie 13 afleveringen telt...

Ben nu de Sola Proloog aan het downloaden, wat denken jullie? Zou dit spoilers bevatten? Het is wel als eerste gereleased...
      dinsdag 22 mei 2007 @ 20:40:03 #295
    114455 Frag_adder
    Maar ik lieg niet
    pi_49660202
    ik heb van sola de eerste 3 gezien, en echt het enige wat ik tot nu toe heb is van: waar gaaaaat dit over? Maargoed ik kijk wel door hou wel van een beetje mysterie / denkwerk.

En gelukkig dat er nog series van 13 afleveringen zijn, die passen tenminste op 1 dvd ^^
    pi_49688080
    wat een plottwist in episode 6 van Kyoshiro to Towa no Sora
    ik zag em eigenlijk wel aankomen
    ben benieuwd hoe hij afloopt
    pi_49690042
    Ik heb The Melancholy Of Haruhi Suzumiya DVD volume 1 Special Edition (incl. artbox) gepreordered. Vrij prijzig, maar het is wel goedkoper vergeleken met de Japanse Special Edition die duurder is en met alleen maar een extra disc komt. Ik heb ook nog Shakugan no Shana novel volume 1 (Geen manga) in bestelling. Ik heb overigens nooit Shana anime gezien.

Ik lees bijna nooit manga. Ik lees tegenwoordig comics (Die vind ik persoonlijk mooier getekend dan manga). Ik volg veel van de IDW comics van Transformers, uitgezonderd Beast Wars. Ik heb alle issues van Transformers Infiltration, Stormbringer, Evolutions en nog een aantal issues van Escalation en the movie prequel. Ik volg nu ook Spider-Man sinds kort. Volgende week komt de laatste nummer van Spider-Man Civil War in Nederland uit. Spider-Man Civil War is een best wel goed geschreven verhaal. Ook volg ik Cable & Deadpool (C&B download ik, gezien ik daar effe geen geld voor heb en omdat de Tradepaperbacks van oudere verhalen niet meer gedrukt worden. Damn you Marvel). Cable & Deadpool is zo'n grappig comic. Vooral vanwege al die hilarische opmerkingen van Deadpool the merc with a mouth. Ik ga misschien ook de Nederlandse versie van X-Men volgen, maar dat ga ik pas doen vanaf de nummer die eind juni verschijnt. Want daar zit het 6 issue mini serie X-Men Deadly Genesis in zijn geheel in, dus nummer 300 gaat extra dik worden!

Oh by the way. Houdt iemand hier van Hokuto no Ken (Fist of the North Star)? Ik heb de eerste anime serie daarvan gezien en de OVA Shin Hokuto no ken (Nederlands gesubte versie kost 15 euro in de FRS) en de Film Raoh Den uit 2006. Er is inmiddels een gesubte versie van Raoh Den 2 (Die is minder dan een maand geleden in de Japanse bioscoop verschenen) op internet, waarschijnlijk van een screener DVD ofzo. Het is echt zo vet. Komt waarschijnlijk door al die ziekelijk geweldadige martial arts gevechten waar hoofden, ledematen en soms lichamen exploderen Ik heb laatste tijd geen Hokuto no ken serie 2 afleveringen gedownload, dus die ga ik maar eens een keer inhalen.

En nog een by the way. De Nederlands talige versie van Death Note Manga komt over 2 weekjes uit.
      woensdag 23 mei 2007 @ 17:00:48 #298
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_49692107
    The Melancholy Of Haruhi Suzumiya: begint die met een meid in bunny outfit terwijl ze de lokale winkeliers helpt met de verkoop? Dat trok ik 10 minuten en toen ben aan ik aan My HiME begonnen
    pi_49692294
    quote:
    Op woensdag 23 mei 2007 17:00 schreef wdn het volgende:
    The Melancholy Of Haruhi Suzumiya: begint die met een meid in bunny outfit terwijl ze de lokale winkeliers helpt met de verkoop? Dat trok ik 10 minuten en toen ben aan ik aan My HiME begonnen
    Skip die aflevering en kijk de tweede want die is echt 100% beter.
    pi_49692618
    De volgorde van de Haruhi afleveringen klopt niet. Het begint ergens midden in het verhaal en pas de aflevering daarna komt de "echte" eerste aflevering. Bij de preview van de volgende aflevering hoor je telkens ook 2 nummers: eentje van Haruhi, die de "echte" (en de juiste) volgorde zegt, en eentje van Kyon, die de volgorde van uitzending aanhoudt.
    pi_49693114
    De eerste van haruhi zat ik zo van...wtf is dit -_- heb ik iets gemist?
    en toen kwam 2, toen was het wel weer tof
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')