abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45937729

Aziatische drama's zijn itt "onze " drama series kortlopend, uitzonderingen daargelaten. De bekenste drama's zijn Japans, al worden in China, HongKong en Z-Korea ook heel veel drama's gemaakt.

Alle aziatische drama's(vanaf nu gewoon drama) zijn gebaseerd op ingewikkelde driehoeks, vierhoeks en vele andere leuke wiskundige figuur verhoudingen.

Maar de beste impressie krijg je als je de series zelf ziet, je zal voor een hele verassing komen te staan, want het is toch heel anders dan wat je meestal ziet(en nee er komt geen tentacle rape in voor )

Maar welke series zijn het dan waard om te kijken?
De dingen in de spoilers zijn de gebeurtenissen in de eerste aflevingen dus niet zo heel spoilend

Hana Yori Dango
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is een van de betere series die ik heb gezien. Hoewel het redelijk drama klinkt hebben ze er toch behoorlijk wat humor in kunnen verwerken en is het verhaal bijzonder goed uitgewerkt. Of het verhaal overeen komt met de anime en de manga weet ik niet want die heb ik niet gezien/gelezen ivm met de mogelijke spoilers.

Densha Otoko

Densha Otoko, de eerste J-Drama die ik heb gevolgt. Een aanrader als je nieuw bent in het genre. Gebaseerd op een echt gebeurd verhaal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelf vond ik deze bijzonder grappig, ik ging echt meeleven met de hoofdpersoon. Het hele forum gebeuren vond ik erg goed uitgewerkt. Er is ook een film van maar die is bijzonder slecht.
klik voor eigen topic

Linkje naar de vertalingen van het oorspronkelijke topic

Love story in harvard
SPOILER
Zelf heb ik er maar 6 afleveringen van gezien, hij was wel leuk maar werd een beetje langdradig. Al is het accent als ze engels gaan praten wel briljant.

Linkjes
D-addicts
Grootste Asian Drama community van de wereld, hier kan je alles lezen van de nieuwste tot aan de eerste series.

J-Drama Wiki
bijna alle J Drama die ooiit zijn gemaakt in een handig lijstje

Japanse Series
het eerste topic voor de aziatische drama fans op Fok

J-Dorama
Forum over Jdrama en andere Japan gerelateerde dingen

LET OP
A.U.B geen linkjes naar torrents en subs, wil je die wel hebben maar kan je ze niet vinden stuur dan maar een PM maar niet in het topic zelf vragen

Met dank aan:
Orealo voor het maken van het eerste topic
Alle users die het vorige topic hebben vol gepost
Alle users die dit topic nog gaan volposten
En iedereen die ik nog vergeten ben
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_45937751
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 16:27 schreef Jordy-B het volgende:
Gokusen lijkt veel op Great Teacher Onizuka...

De serie gaat over een lerares die stiekem een hoge positie heeft bij een invloedrijke yakuza-clan, maar dat mag de school natuurlijk niet weten. Ze wordt de homeroom-teacher (mentor, zeg maar) van de klas waar al het gespuis in zit...

Leuke serie en de hoofdrol wordt gespeeld door Yuki Nakama (die ken je wellicht van de derde Ringu film: Ringu 0 - Birthday)

Ook zijn er rollen voor Jun Matsumoto (Hana Yori Dango), Shun Oguri (Hana Yori Dango, Densha Otoko, GTO, Azumi), Itoh Misaki (Densha Otoko, You're Under Arrest!), Yuko Nakazawa (1st gen. Morning Musume), Hiroki Narimiya (Nana, Azumi). Allemaal bekende Japanners, dus...
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 10:42 schreef zquing het volgende:
gokusen is wel leuk, al had er wat meer variatie in gemogen, nu is het iedere aflevering de leraar helpt een leerling(ben nu pas bij 6 dus 't kan nog wel veranderen).

En vandaag is er weer een HYD episode gereleased
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 11:00 schreef BMH het volgende:

[..]

Ik heb Itoh Misaki nog helemaal niet herkent in Gokusen
  zaterdag 3 februari 2007 @ 11:20:21 #3
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_45937796
Ja, dat zei ik inderdaad.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_45938484
Waarom noem je dit topic aziatische drama's als je alleen aandacht besteed aan japanse drama's? Hoewel jdrama's het meest zijn doorgeslagen op het westerse publiek omdat deze zeer kort zijn (13 eps) en veelal over dezelfde genre gaat waardoor het makkelijker is deze te vertalen (terwijl japan veel meer genres heeft dan wat er vertaald wordt)

Hong Kong en Koreanse series zijn veel langer (20-100 eps) en zijn daarom te veel om te vertalen (er zijn pogingen gedaan om de epische "Condor Heroes" te vertalen, maar door de moeilijke medische termen en de hoeveelheid episodes hebben veel fansubbers het opgegeven)
pi_45940168
dat was in het vorige topic besproken om het ook over andere drama's te hebben. Niet alle series zijn daar langlopend, er zijn er genoeg die maar 20 eps per seizoen hebben(want dan wel 2 keer zo veel is als de Jdrama's)

Deze keuze was gemaakt omdat dit er gehoopt werd dat dit topic levendiger ervan zou worden en dat er dan ook meer over de andere aziatische drama's gesproken zou worden.

Het zou toch zonde zijn als er alleen een plaats was voor Jdrama of dat we 2 half dode topics hebben over zowel Jdrama en andere aziatische drama's(welke wel heel erg dood zou zijn hier)
pi_45946711
Hoppa, nieuw topic! En ik ga zo HYD2 episode 5 kijken
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
pi_45949637
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 17:57 schreef SureZal het volgende:
Hoppa, nieuw topic! En ik ga zo HYD2 episode 5 kijken
ik ga hem denk morgen kijken, eerst maar ff gokusen S1 afkijken
pi_45951196
Ik heb geen aanraders, maar wel een afrader: Gyeoul yeonga oftewel Winter sonata.
Die mag met recht de naam drama hebben. Langdradige bende. En toch helemaal uitgekeken

Omschrijving:
quote:
Jun-Sang moves to a small town in the country and meets Yoo-Jin in the local high school. They fall in love, but Jun-Sang faces a terrible tragedy and gets killed in a car accident. Ten years later, Yoo-Jin meets a guy who looks just like her Jun-Sang. Yoo-Jin has to choose between her current boyfriend and a person who reminds her of her dead sweetheart.

[ Bericht 6% gewijzigd door MissMSX op 03-02-2007 20:20:47 ]
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_45958171
heb ik net eindelijk de eerste 11 afleveringen gokusen gezien, kom ik erachter dat er ook nog een episode 12 is -_-'' Moet ik een hele dag gaan wachten voordat ik kan zien hoe S1 afloopt -_-''
pi_45984337
Dát is ook heel lelijk Als je em morgen ziet dan zit je niet meer 'in' het verhaal.
Wel jammer. Ik heb IWGP gister afgekeken, ik blijf erbij dat ik het een vette serie vind
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
  zondag 4 februari 2007 @ 21:41:01 #11
122997 zquing
Drama Junk
pi_45988625
't zit ook niet mee met mij. Besluit ik net My Girl te downloaden kom ik erachter dat hij net een week gelicenced is en dus niet meer op mn tracker staat.........

en gokusen S2 is een stuk minder dan het eerste seizoen. Mischien dat het nog beter wordt, k'zit nu pas op E4 dus ik hoop dat 't nog een beetje in de buurt komt van S1

HYD S2E5 was weer super tof, maar kheb 't gevoel dat Yuki en Sojiro een beetje op de achtergrond komen en ik vond die 2 nog zo tof
pi_46023240
quote:

Based on the popular Internet novel, "Multi-Cell Girl", the film takes place in "No-Use High School", a school renowned for its sexual aberrations. The student body is comprised of sexually ambiguous teenagers, and the student president and vice-present flaunt their taste for S&M. Independent study and supplementary classes are done on homosexuality and transgenderism, and teachers and students alike leave school early because of sexually-transmitted diseases. But amidst this environment, there are some that just can't adapt. Among them: "Poor Girl", a student who earns money for her family by sleeping with older men; "Anthony", a luxurious pretty-boy from Switzerland; and "One-Eye", the school's sole virgin. Poor Girl falls in love with Anthony at first sight. Meanwhile, Anthony is struck by One-Eye's brother "Two Eyes" and feels confused about his sexuality.
Dasepo Naughty Girls, dit gaat de volgende serie worden die ik ga violgen, wou eerst voor my gril gaan maar die kan ik niet meer vinden jammer genoeg. Hoop dat deze ook goed wordt
  woensdag 7 februari 2007 @ 02:18:31 #13
162358 bioboystudent
for (y=0; y<=h; y++)
pi_46063723
IWGP is erg leuk!
for (y=0; y&lt;=h; y++)
g.drawLine(0, y*d, w*d, y*d);
pi_46064997
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 02:18 schreef bioboystudent het volgende:
IWGP is erg leuk!
iwpg?
  donderdag 8 februari 2007 @ 19:12:09 #15
162358 bioboystudent
for (y=0; y<=h; y++)
pi_46115644
ikebukuro west gate park , zoek maar op geweldige serie
for (y=0; y&lt;=h; y++)
pi_46160832
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 19:12 schreef bioboystudent het volgende:
ikebukuro west gate park , zoek maar op geweldige serie
heb die serie gedownload en ga er zo aan beginnen

HYD 6 is ook alweer uit, dus dat wordt een te gek weekend voor mij
  zaterdag 10 februari 2007 @ 03:13:35 #17
162358 bioboystudent
for (y=0; y<=h; y++)
pi_46164027
pff alleen geen subs XD..of heb je niet nodig?
haha
als dat jou weekend is, is het niet veel soeps XD..
maarja jdorama is ook super tof!

btw topic titel veranderen naar Oriental drama is beter :p
for (y=0; y&lt;=h; y++)
pi_46166828
HYD2, ep. 5(sub) & 6(raw) uit! Weer anderhalf uur kijk plezier

IWGP Is erg leuk, ik heb em vorige week afgekeken

@bioboystudent: zquing doet hetzelfde als mij, eerst de RAW kijken, het meeste krijg je wel mee en daarna de sub voor de details die gemist zijn ^__^
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
  zaterdag 10 februari 2007 @ 14:04:30 #19
162358 bioboystudent
for (y=0; y<=h; y++)
pi_46171094
goed voor je japans?

ik wil eigenlijk gewoon in 1x goed kijken,..dan half naar gokken wat het is..maarja ieder zijn smaak. ik snap wel dat je niet kan wachten kan ik ook niet

nog interesses voor koreaanse series??
for (y=0; y&lt;=h; y++)
pi_46176271
ik wel, ik wou my girl kijken maar hij die is gelicends en ik kan hem niet meer vinden, hij staat als 't goed is wel op clubbox maar ik snap niet echt hoe dat werkt
  zaterdag 10 februari 2007 @ 19:32:36 #21
162358 bioboystudent
for (y=0; y<=h; y++)
pi_46180559
ik vind die relatie tussen d-addicts en yesasia wel grappig...maar blijkbaar werkt het voor hun...
clubbox moet je acocunt hebben..op google wel te vinden denk ik hoe dat moet..volgens mij moet je ook aanmelden met koreanse id kaart?..

ik zit nu overigens HYD 6 te kijken zonder sub, best verwonderlijk hoeveel ik al wel niet kan verstaan XD

er is volgens mij nu een noord-amerikaans bedrijf die licenseert voor het westen en daar dvd's uitbrengen...
for (y=0; y&lt;=h; y++)
pi_46185360
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 19:32 schreef bioboystudent het volgende:
ik vind die relatie tussen d-addicts en yesasia wel grappig...maar blijkbaar werkt het voor hun...
clubbox moet je acocunt hebben..op google wel te vinden denk ik hoe dat moet..volgens mij moet je ook aanmelden met koreanse id kaart?..

ik zit nu overigens HYD 6 te kijken zonder sub, best verwonderlijk hoeveel ik al wel niet kan verstaan XD

er is volgens mij nu een noord-amerikaans bedrijf die licenseert voor het westen en daar dvd's uitbrengen...
als 't goed is moet je je gewoon voor clubbox kunnen aanmelden, staan wel een paar guides op D'Addicts, en My Girl wordt wel uitgebracht in de VS maar om 100us$ te betalen voor een serie gaat me toch net wat te ver
  zaterdag 10 februari 2007 @ 22:25:16 #23
162358 bioboystudent
for (y=0; y<=h; y++)
pi_46187049
in amerika hebben ze volgens mij ook gweoon een koreaanse zender (arirang?) die kdrama's uitzendt...ja en tegenwoordig downloadt iedereen ze liever of koopt ze bij yesasia....en tja wie zijn er nou geinteresseerd in amerikaanse versies..waarschijnlijk niet de gemiddelde amerikaan.eerder de aziaat..maar die downloaden of kopen toch vaak aziatische versies..
for (y=0; y&lt;=h; y++)
pi_46192414
Clubbox is vrij makkelijk te gebruiken. Je kunt als niet Koreaan een account aanmaken. Het is alleen een beetje moeilijk de dingen te vinden die je wilt. En veel goede clubboxes zitten achter een pw.
Maar de laatste tijd vind ik die Koreaanse series steeds saaier worden. Het begint vaak met wanneer ze kinderen zijn. Ze groeien op, raken elkaar kwijt en vinden later weer terug. En natuurlijk de verplichte 3hoeks verhouding en ziektes (kanker/leukemie). En natuurlijk veel ramp en tegenspoed voor de hoofdrolspeler, vader/moeder dood, in armoede leven etc. En die comedies beginnen allemaal ook hetzelfde te worden.

Tot nu toe de KR series die ik echt met plezier heb gekeken zijn My Name Is Kim Sam-Soon, Goong (deel1), Secret, Sweet 18, Hotelier, The Nine-Tailed Fox, Delightful Girl Choon Hyang, Romance en Autumn Tale.
Ik probeerde laatst Snow Queen te kijken, omdat die hoofdrolspeler Hyun Bin van Sam-Soon ook erin speelde, maar ben na 2 eps al gekapt. Maar voor mensen die Koreaanse series wil proberen zou ik vooral die drama series willen afraden. Wat wel heel leuk is om te kijken als kennismaking met KR series is My Name is Kim Sam-Soon. Het is een soort Bridget Jones. Het was een grote hit in Zuid-Oost Azie. En het heeft slechts 16 eps (~16x1 uur) dus lekker kort.
  zondag 11 februari 2007 @ 01:44:18 #25
162358 bioboystudent
for (y=0; y<=h; y++)
pi_46192794
Jah..als je voor het eerst kdrama ziet,..dan raak je in een stroom versneling..enorm verslavend..maar na ..paar series..dan is er te weinig variatie in het hoofdverhaal en wordt het al gauw saai..maar meeste mensen blijven toch vaak kijken..vanwege de knappe mensen XD en ost is ook soms wel leuk..

Jdrama's daarentegen zijn net als anime/manga vaak veelzijdig en hierdoor ook 'leuker' om naar te kijken. Ik vind overigens jdrama ook totaal anders dan normaal..het is vaak onrealitisch maar het heeft toch wel een niveau waarbij je toch enigszins kan inleven..net als anime een beetje :p
for (y=0; y&lt;=h; y++)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')