1e jaars lekker hiragana..quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:12 schreef archgallo het volgende:
[..]
Crashcat, als echte student Japans moet je sig natuurlijk wel in het kanji. Rechtstreeks copy-pasten lukt niet dus hierbij linkjes naar de juiste kanji:
Kanji voor "Nihongo".
Kanji voor "gakusei".
Ik vind de serie er behoorlijk op vooruitgegaan de laatste paar afleveringen en ja ik vond het wel een goede. Lekker veel actie. Al lijkt ie wat minder duister dan eerst. Maargoed dat is mijn mening.quote:Op zondag 20 mei 2007 01:08 schreef zquing het volgende:
is claymore 7 nog iets? Heb hem zelf nog niet gezien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
Ik begin de serie meer te waarderen, het begin van de serie vond ik niet zo.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:50 schreef koffiegast het volgende:
wow vreselijke cliffhanger bij lovely complex, sodejuuu
animeconquote:Op zondag 20 mei 2007 13:45 schreef woutabest het volgende:
Waar is dat, Acon? (En wat?)
ik niet, maar een hoop van mn vrienden wel als 't goed is. Als wie ga jij?quote:Op zondag 20 mei 2007 15:21 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
nog minder dan 2 weken te gaan p:
any other cosplayer s???? =3
je mist 't hele punt van cosplayen he, zo'n beetje de helft van de mensen gaan cosplayend naar Aconquote:Op zondag 20 mei 2007 17:08 schreef woutabest het volgende:
omfg wtf bbq jullie gaan toch niet verkleed als anime-figuurtjes naar een feestje he?![]()
Daarom juistquote:Op zondag 20 mei 2007 18:35 schreef zquing het volgende:
[..]
je mist 't hele punt van cosplayen he, zo'n beetje de helft van de mensen gaan cosplayend naar Acon
je moet ook komenquote:Op zondag 20 mei 2007 18:37 schreef woutabest het volgende:
[..]
Daarom juist
Maarach, ieder z'n hobby![]()
Misschien een andere keerquote:Op zondag 20 mei 2007 18:41 schreef zquing het volgende:
[..]
je moet ook komen
er zullen vast nog wel kaartjes zijn voor alleen de zaterdag, die hele sfeer daar is gewoon tof, al is abunai leuker kwa sfeer maar op acon valt er meer te doen
natuurlijk wel. ik heb mijn pakje al binnenquote:Op zondag 20 mei 2007 17:08 schreef woutabest het volgende:
omfg wtf bbq jullie gaan toch niet verkleed als anime-figuurtjes naar een feestje he?![]()
ik zou mezelf niet echt zien lopen in een uuh let's say.. snorlax pakquote:Op zondag 20 mei 2007 18:35 schreef zquing het volgende:
[..]
je mist 't hele punt van cosplayen he, zo'n beetje de helft van de mensen gaan cosplayend naar Acon
Ik ga als een gopherquote:Op zondag 20 mei 2007 15:21 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
nog minder dan 2 weken te gaan p:
any other cosplayer s???? =3
ik ook niet echt, maar er zijn er genoeg die dat wel doenquote:Op zondag 20 mei 2007 21:48 schreef mschol het volgende:
[..]
ik zou mezelf niet echt zien lopen in een uuh let's say.. snorlax pak
ik weet dat het veel van me pc trekt maar het rare is dat ik het tot nu toe alleen bij sumo momomo en deze serie heb gehad... (wat wel zou kunnen is dat de combinatie van h264 + mkv een te zware load is)quote:Op maandag 21 mei 2007 09:29 schreef wdn het volgende:
h264 dat trekt heel veel van je systeem. Ik heb hetzelfde op mijn laptop: video stopt, audio blijft lopen en dan ineens pikt het weer op. Op mijn PC loopt het allemaal wel
Welke player? Als het VLC is kijk eens bij messages.
Bij de laatste h264 op mijn laptop kreeg ik deze melding regelmatig:
[00000301] ffmpeg decoder error: more than 5 seconds of late video -> dropping frame (computer too slow ?)
redelijk aan 1 stuk doorquote:main warning: late picture skipped (251670)
main warning: late picture skipped (231191)
main warning: late picture skipped (209683)
main warning: late picture skipped (194683)
main warning: late picture skipped (173622)
main warning: late picture skipped (167031)
main warning: late picture skipped (169795)
main warning: late picture skipped (127847)
main warning: late picture skipped (121725)
main warning: late picture skipped (100362)
main warning: late picture skipped (78822)
main warning: late picture skipped (58340)
main warning: late picture skipped (36847)
main warning: late picture skipped (35875)
main warning: late picture skipped (14402)
main warning: late picture skipped (-5826)
main warning: late picture skipped (-7096)
main warning: late picture skipped (-7866)
main warning: late picture skipped (82482)
main warning: late picture skipped (41522)
main warning: late picture skipped (18554)
main warning: late picture skipped (-11083)
main warning: late picture skipped (136001)
main warning: late picture skipped (109739)
main warning: late picture skipped (85042)
main warning: late picture skipped (58806)
main warning: late picture skipped (16843)
main warning: late picture skipped (-18835)
main warning: late picture skipped (-11791)
main warning: late picture skipped (-17948)
main warning: late picture skipped (-2362)
main warning: late picture skipped (-7830)
main warning: late picture skipped (-1970)
main warning: late picture skipped (-20591)
main warning: late picture skipped (-12660)
main warning: late picture skipped (-15822)
main warning: late picture skipped (4430)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
ik zou het niet doen, het is gewoon niet relaxed kijken imhoquote:Op maandag 21 mei 2007 13:49 schreef Frag_adder het volgende:
Hmmm doen dat er veel? Anime kijken oppe laptop in de trein (ga er van uit dat je het zo doet) zo doe ik het namelijk wel maar wordt nogal eens raar aangekeken door medereizigers.
dat plaatjequote:Op maandag 21 mei 2007 13:59 schreef wdn het volgende:
- Laptop ja. 17,4" Lekker achterin de bus (uur in de bus en 1/2 uur in de trein precies genoeg voor 3 episodes en dat keer 2; overigens alleen op maandagen; andere dagen is het 1/2 uur met de trein). Heb al verschillende keren meiden mee zien kijken. Zaten ooit eens een stel van die meiden van 16/18 in de bus op weg naar school waarvan er 1 in het roze was (ja der haren) met kettingen en t-shirts van de sex pistols toen ik Nana aan het kijken was. Ze moest meteen weten wat ik aan het kijken was
- De Death Note film is toch wel bekend toch!?
Sailormoon http://en.wikipedia.org/wiki/Pretty_Guardian_Sailor_Moon Vooral het plaatje doet't'm
Ik heb jaren geleden op zo'n anime con de live action van Great Teacher Onizuka gezien, dat was erg leuk.quote:Op maandag 21 mei 2007 13:49 schreef Frag_adder het volgende:
Live action van een anime kan ik me niet zo heel veel bij voor stellen, ken je een voorbeeld waarbij dat vaker gedaan is?
hopelijk een geil wijf dan als die 2e hoofdrol hehequote:Op maandag 21 mei 2007 13:37 schreef wdn het volgende:
Nee. Vanmorgen al 3 gekeken op weg naar werk en vanavond 3 op de terugweg (ben bij een klant). En dan thuis de huidige serie afkijken en dan sola, misschien nanoha en dan Bakumatsu Kikansetsu Irohanihoheto
In other news:
Mahou Sensei Negima krijgt een live action![]()
Dat lijkt me ook wel leuk
vraag me af hoe die teacher eruit zag, echt zon geblondeerde/pruik gozerquote:Op maandag 21 mei 2007 14:12 schreef archgallo het volgende:
[..]
Ik heb jaren geleden op zo'n anime con de live action van Great Teacher Onizuka gezien, dat was erg leuk.
raws zijn er vaak veel eerder, ik heb op mn pc al enkele maanden de nana tot ep 43 staanquote:Op maandag 21 mei 2007 18:53 schreef Frag_adder het volgende:
of leer japanskan je de raw 1 dag eerder bekijken en er ook daadwerkelijk iets van begrijpen
ik vind iig LS leuker dan haruhiquote:Op maandag 21 mei 2007 20:52 schreef Crashcat het volgende:
Wisten julli dat Lucky Star gemaakt is door de mensen van Haruhi...
dat was al langer bekend denk ik en ook het feit dat de seiyu van Haruhi ook Konata is denk ik ookquote:Op maandag 21 mei 2007 20:52 schreef Crashcat het volgende:
Wisten julli dat Lucky Star gemaakt is door de mensen van Haruhi...
de watte ?quote:Op maandag 21 mei 2007 21:09 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
dat was al langer bekend denk ik en ook het feit dat de seiyu van Haruhi ook Konata is denk ik ook![]()
Lekker op tijd, Sjaak.quote:
Seiyu is diegene die de spraak doet in een animequote:Op maandag 21 mei 2007 21:23 schreef mschol het volgende:
[..]
de watte ?
Kyoshiro to Towa no Sora:
wazige serie, net eerste episode gezien...
aha, zeg dat dan gewoon,quote:Op maandag 21 mei 2007 21:42 schreef wdn het volgende:
[..]
Seiyu is diegene die de spraak doet in een anime
Voice actor op zijn engels dus.
Zo leer je alleen maar engelsquote:
sterker nog, zoals je het nu schrijft zijn het zelfs 2 woordenquote:Op maandag 21 mei 2007 21:49 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
maar seiyu tikt lekker snel weg enzo
Voice actor is zo een lang woord
en? japans is wel eens een keer leuk om te gaan leren maar dan begin ik wel met een cursus...quote:
*negeert Frag_Adder*quote:Op dinsdag 22 mei 2007 09:12 schreef mecano het volgende:
Melon pan zit ook in Yakitate!! Japan. Het komt uitgebreid in voor. Het is namelijk een v/d themes van de Phantasia wedstrijd. Ik heb eerst de anime gekeken en lees nu de manga. De anime is toch iets beter vind ik.
Ik ben bang dat ik nog niet de helft ervan zal snappen want Japanse geschiedenis was echt een extreem uitgebreid en veel besproken onderwerp tijdens mijn schooljaren. notquote:The "Irohanihoheto" in the title is actually the first line of a famous poem called the "Iroha" for short. The special thing about this poem is that each letter of the Japanese syllabary (kana) at that period was used only once in the entire poem, making it a sort of alphabet. This would make "Irohanihoheto" the equivalent of "ABCDEFG". The poem was in fact used as an alphabetical order for a time, and while this use has ceased now, it still remains in things like the numbering of seating for opera/theatre houses, which is apt considering that many of the main characters in this show are part of a theatrical troupe. The line "Irohanihoheto" would be read in modern Japanese as "Iro wa nioedo", roughly meaning "the brilliant flowers", which is reflected in the opening animation.
Ik heb geen melon pan gegeten maar wel de Chinese variant ervan, de pineapple bun. En deze is echt lekker hoor, zeker wanneer het vers uit de oven komt.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 09:45 schreef Frag_adder het volgende:
Volgens mij is dat echt niet te vreten hoorKlinkt in ieder geval vet ranzig
Maaruh een anime over brood? Levert vast heel uhm.. interessante en boeiende verhaal lijnen op met veel actie
SPOILER: Sola ep7Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door woutabest op 22-05-2007 18:02:37 ]
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:05 schreef zquing het volgende:
waar gaat Sola over?
Ook is interessant hoe het verleden van alle personages worden weergegeven. Er zit alleen niet heel veel actie in maar wel mysterie...quote:Morimiya Yorito is a normal 15-yearold high school student with a unique interest. He enjoys the ‘sky’, whether it be just gazing up at it, or taking pictures of it. He lives alone now as his only family, his elder sister, is ill and is laid up in the hospital.
One day, he decides to take a picture of the dawn over the sea. While setting up his equipment, he meets a young girl, but she leaves before he is able to ask her name.
This is but the first of his encounters with her. The next night, Yorito once again meets this girl, who introduces herself as Shihou Matsuri, and discovers that she shared an interest in the sky.
The third time they meet, he discovers that someone intends on harming her, and that she may not be human…
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:23 schreef woutabest het volgende:SPOILER: Sola ep7Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sola wordt steeeeeds beter
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:57 schreef wdn het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sola wordt steeeeeds beterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hoeveel eps heb je al gezien als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:04 schreef outcast_within het volgende:
ik vind het meer een wtf voor het wtf soort van serie![]()
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:22 schreef wdn het volgende:
Oh dan wordt het nog wel beter
Op het moment dat jij het beschrijft had ik het idee dat het een relationele anime (jongen+meisjes die iets tegen elkaar hebben) zou worden maar het wordt steeds interessanter
Skip die aflevering en kijk de tweede want die is echt 100% beter.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:00 schreef wdn het volgende:
The Melancholy Of Haruhi Suzumiya: begint die met een meid in bunny outfit terwijl ze de lokale winkeliers helpt met de verkoop? Dat trok ik 10 minuten en toen ben aan ik aan My HiME begonnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |