abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217217450
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 05:30 schreef wdn het volgende:

[..]
Laatste seizoen ben ik het plot compleet kwijt geraakt.

Ja, die was radicaal anders en minder dan seizoen één. Die was fantastisch.

Is er nog iets Frieren gerelateerd? Dat slice of life is heerlijk.

Solo Leveling vind ik geen meesterwerk eerlijk gezegd. Wel heel leuk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 11:51:40 #202
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_217217732
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:16 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja, die was radicaal anders en minder dan seizoen één. Die was fantastisch.

Is er nog iets Frieren gerelateerd? Dat slice of life is heerlijk.

Solo Leveling vind ik geen meesterwerk eerlijk gezegd. Wel heel leuk.
Frieren is redelijk uniek :P Maar misschien Violet Evergarden of Spice and Wolf.
Oh heb je Shoujo Shuumatsu Ryokou (Girl's Last Tour) gezien?

SL: er zijn weinig animes die 7x alle servers plat krijgen van 4 grote streaming sites ;)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  zaterdag 29 maart 2025 @ 17:36:04 #203
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_217221098
  maandag 31 maart 2025 @ 17:33:46 #204
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_217243410
Kijin Gentoushou/Sword of the Demon Hunter. Demons, Feudal Japan. Demon Slayer/Kimetsu no Yaiba. En een 53m episode *O* 9/10. Maandag.

Kanchigai no Atelier Meister. 1000 in een dozijn anime, Leuk maar niet meer dan dat. 6/10. Zondag.
  dinsdag 1 april 2025 @ 18:06:39 #205
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_217253815
Solo leveling gebinged tot het eind en nu weet ik even niet meer wat ik met mezelf aan moet ;(.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_217331710
quote:
8s.gif Op dinsdag 1 april 2025 18:06 schreef jogy het volgende:
Solo leveling gebinged tot het eind en nu weet ik even niet meer wat ik met mezelf aan moet ;(.
Ik moet nog twee afleveringen. Ze hebben wel heel erg afgekeken bij Hunter x Hunter op het einde van seizoen twee. :')

References snap ik, maar dit is wel echt too much.
pi_217340329
quote:
8s.gif Op dinsdag 1 april 2025 18:06 schreef jogy het volgende:
Ik ook niet. Iemand nog wat leuks?
pi_217343646
Ik weet het niet hoor. :')

Ik heb nu:

Kaiju no. 8
86 Eighty Six
Apothecary's Diaries
Mushishi
Clannad
Your Lie in April
Mushoku Tensei
Violet Evergarden

En ben nog wat titels aan het zoeken. Welke is echt aan te raden? Hoe is zo lastig om met één te beginnen. Solo Leveling was gewoon heel vermakelijk ondanks het wat minder goede verhaal, maar ik ben ook wel weer op zoek naar iets zo goed als Frieren. Ik kan niet kiezen hoor.
pi_217344095
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 18:34 schreef Discombobulate het volgende:
Ik weet het niet hoor. :')

Ik heb nu:

Kaiju no. 8
86 Eighty Six
Apothecary's Diaries
Mushishi
Clannad
Your Lie in April
Mushoku Tensei
Violet Evergarden

En ben nog wat titels aan het zoeken. Welke is echt aan te raden? Hoe is zo lastig om met één te beginnen. Solo Leveling was gewoon heel vermakelijk ondanks het wat minder goede verhaal, maar ik ben ook wel weer op zoek naar iets zo goed als Frieren. Ik kan niet kiezen hoor.
Je kan altijd nog iene miene mutte doen. Beter dan eeuwig twijfelen (wat herkenbaar is).
pi_217344161
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 april 2025 19:43 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Je kan altijd nog iene miene mutte doen. Beter dan eeuwig twijfelen (wat herkenbaar is).
Of jullie raden iets aan wat jullie al gezien hebben en heel goed vinden.

Zoals ik eerder zei: M'n favorieten zijn wel gewoon the all time greatests, denk aan Cowboy Bebop, Berserk 1997, AoT, recent dus ook Frieren daarbij, HxH, Death Note, Jujutsu Kaisen, etc. dus als het iets is waar recensenten van zeggen "dit is het jongens" dan kun je er van uit gaan dat ik dat ook ga vinden.

Ik heb nu op m'n laptop staan: Kaiju no. 8, Violet Evergarden en Your Lie In April. Die laatste omdat dat heel emotioneel schijnt te zijn, Evergarden omdat het een beetje als Frieren schijnt te zijn en Kaiju no. 8 omdat het heel populair is.

Wat ik dus niks vind is Dandadan.

Maar als jullie nog iets hebben van dit moet je zien, mensen kunnen het altijd aanraden. En tering ja, wat veel keus. :')
pi_217547927
Wat voor nieuws komt er dit jaar allemaal uit? Nog steeds geen bericht van JJK seizoen drie helaas.
pi_217548855
Na jarenlange opbouw is er eindelijk een hoop anime te zien in Nederland.

Crunchyroll is een streamingdienst die als aanvullend abonnement te zien is via Amazon's Prime Video. Momenteel veel anime Japans gesproken en veelal Engels ondertiteld.
amazonprime.com 9,99 euro per maand is Crunchyroll - 4,99 euro per maand is Prime Video

Disney+ is een streamingdienst met momenteel veel anime Japans gesproken en veelal Engels ondertiteld.
disneyplus.com 13,99 euro per maand

HBO Max is een streamingdienst met momenteel een bescheiden anime-aanbod Japans gesproken en veelal Engels ondertiteld.
hbomax.com 13,99 euro per maand

Videoland is een streamingdienst met momenteel een bescheiden anime-aanbod. Nederlandstalig waarin audiokeuzes en ondertitelingskeuzes verschillen.
videoland.com 12,99 euro per maand

Go Anime is een streamingdienst met momenteel een bescheiden anime-aanbod. Nederlandstalig waarin audiokeuzes en ondertitelingskeuzes verschillen.
goanime.nl 4,99 euro per maand

Netflix is een streamingdienst met momenteel veel anime Japans gesproken en veelal Engels ondertiteld.
netflix.com 18,99 euro per maand

Abonnementen kunnen goedkopere alternatieven hebben in combinatie met reclame, dit verschilt per bedrijf.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kaatje2658 op 05-05-2025 19:16:00 ]
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
pi_217548867
Even een schijnwerper voor enkele series.

Crayon Shinchan is momenteel met een reeks specials te zien bij Amazon's Prime Video. Japanstalige en Engelstalige audio, (nog) geen Nederlandstalige audio. Vraag naar Nederlandse audio is er en hoofdrolspeler Melise de Winter wil graag weer de stem van Shinchan inspreken dus wellicht dat er nieuwe opnames komen.

Dragon Ball Daima is een reeks nieuwe afleveringen van Dragon Ball, te zien bij Prime Video en Netflix. Japanstalige audio.

Yu-Gi-Oh is met de reguliere afleveringen te zien bij Videoland. Nederlands gesproken.

Digimon is met het eerste seizoen te zien bij Go Anime. Nederlands gesproken.

Doraemon is met twee films te zien bij Netflix. Nederlands gesproken waarin Melise de Winter de Nederlandse stem van Doraemon inspreekt.

Bekijk deze YouTube-video
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
pi_217550742
Sub >>> Dub. Zijn er hier überhaupt mensen die anime in een andere taal dan Japans kijken?

Zou Digimon nog wel een keer helemaal wil zien.
pi_217550814
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 19:38 schreef Discombobulate het volgende:
Sub >>> Dub. Zijn er hier überhaupt mensen die anime in een andere taal dan Japans kijken?

Nederlandse Shin Chan was wel baas. :7
Verder, neh.
pi_217564837
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 19:38 schreef Discombobulate het volgende:

Ik ben ooit tegen anime aangelopen via de Duitse tv. ZDF en later SAT1 hadden in het ochtendblok een aantal series lopen in de jaren 80 en 90, allemaal nagesynchroniseerd natuurlijk ;)
Captain Future was een van de eersten die ik ieder weekend opzette. Meest bijzondere is nog dat de serie vergeleken met het Japanse origineel enorm opgeknipt is, heel veel scenes eruit die als te geweldadig worden gezien, wat het eigenlijk lastig maakte het verhaal te volgen. Wel heel positief was de muziek die Christian Brühn en Phil Fuldner speciaal voor de Duitse versie maakten omdat er naar hun mening weinig aan te vangen was met de originele Japanse soundtrack. Ook Sailor Moon en Initial D ben ik zo tegenaan gelopen

En later kreeg je Dragon Ball wat nog steeds herhaald wordt op RTL Nitro en One Piece. RTL2 heeft nog steeds een blok Anime Night waarin in het weekend Demon Slayer, Attack on Titan en Stray Dogs langskomen. In de wintermaanden draaien ze ook altijd heel veel films van Miyazaki (Van Spirited Away tot Cagliostro) en Ghost in the Shell. Maar inmiddels ben ik een beetje afgeknapt op dat synchroniseer, kijk nu gewoon Japans met Engelse subs.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_217590402
De populaire anime uit de jaren 90 is terug als videospel.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 10:53 schreef Sabata het volgende:

[..]
Ik ben ooit tegen anime aangelopen via de Duitse tv. ZDF en later SAT1 hadden in het ochtendblok een aantal series lopen in de jaren 80 en 90, allemaal nagesynchroniseerd natuurlijk ;)
Captain Future was een van de eersten die ik ieder weekend opzette. Meest bijzondere is nog dat de serie vergeleken met het Japanse origineel enorm opgeknipt is, heel veel scenes eruit die als te geweldadig worden gezien, wat het eigenlijk lastig maakte het verhaal te volgen. Wel heel positief was de muziek die Christian Brühn en Phil Fuldner speciaal voor de Duitse versie maakten omdat er naar hun mening weinig aan te vangen was met de originele Japanse soundtrack. Ook Sailor Moon en Initial D ben ik zo tegenaan gelopen

En later kreeg je Dragon Ball wat nog steeds herhaald wordt op RTL Nitro en One Piece. RTL2 heeft nog steeds een blok Anime Night waarin in het weekend Demon Slayer, Attack on Titan en Stray Dogs langskomen. In de wintermaanden draaien ze ook altijd heel veel films van Miyazaki (Van Spirited Away tot Cagliostro) en Ghost in the Shell. Maar inmiddels ben ik een beetje afgeknapt op dat synchroniseer, kijk nu gewoon Japans met Engelse subs.
In Duitsland is een hoop anime uitgezonden met veelal kwalitatieve nasynchronisatie.

Bekijk deze YouTube-video (RTL en Fox Kids)
Bekijk deze YouTube-video (RTL en Fox Kids)
Bekijk deze YouTube-video (RTL)
Bekijk deze YouTube-video (RTL)
Bekijk deze YouTube-video (RTL, Fox Kids en Jetix)

[ Bericht 3% gewijzigd door Kaatje2658 op 10-05-2025 00:45:46 ]
pi_217841934
Dorohedoro is top.
pi_217964563
Waar kijken jullie heel erg naar uit? Ik persoonlijk naar het tweede seizoen van Frieren en Witch Hat Atelier. JJK en Solo Levelling s3 gaan denk ik nog wel even duren.
pi_217965216
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:53 schreef Discombobulate het volgende:
Waar kijken jullie heel erg naar uit? Ik persoonlijk naar het tweede seizoen van Frieren en Witch Hat Atelier. JJK en Solo Levelling s3 gaan denk ik nog wel even duren.
Chainsaw Man film.
pi_218012874
Begonnen aan Odd Taxi. Is maar 13 afleveringen en een film.
  Designer zondag 22 juni 2025 @ 13:05:17 #222
266257 crew  DeZwabber
dugga doo dugga dugga doo
pi_218012919
quote:
7s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:59 schreef Evangelion het volgende:
Begonnen aan Odd Taxi. Is maar 13 afleveringen en een film.
Die is leuk. :D

Film heb ik nog niet gezien.
🐙
pi_218165336
hmm
Fantasy Battle Action about a hunter boy discovering the shocking mystery of his remote mountain village when suddenly a group of armed military men massacre everyone around him. Who is the person he believed to be his sister all his life? And what is the secret behind the powerful duo of supernatural creatures called 'Daemons'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')