abonnement Unibet Coolblue
pi_35221863
Wat is anime?
Anime is kortweg een verzamelwoord voor Japanse animatie. Het gaat hier dus om geanimeerde (over het algemeen getekende) films en series, in het Japans gesproken. Anime komt dus in ieder geval uit Japan, alle tekenfilms die daar niet vandaan komen worden over het algemeen geen anime genoemd (uitzonderingen daargelaten).

Wat is manga?
Manga is de verzamelnaam voor Japanse strips. Manga is vergelijkbaar met onze eigen westerse strips, alleen zijn ze dan in het Japans en is de tekenstijl net zo als bij anime. Ook zijn de boekjes doorgaans in zwart-wit getekend. In Japan is manga veel populairder dan anime, terwijl dit in westerse landen juist omgekeerd is.

Veel anime is afgeleid van manga. Veel series en films zijn eerst bekend geworden door manga, en daarna geanimeerd. Zo is er ook een groep anime die afgeleid is van videogames. Dit is echter lang niet bij alle anime het geval, een groot deel is niet van manga of videogames afgeleid. Het is dus niet terecht anime als 'manga-films' te bestempelen.

Hoe herken ik anime?
Anime kun je allereerst herkennen doordat het Japans gesproken is (hier weer, uitzonderingen daargelaten, maar daarover even verderop meer). Verder is anime duidelijk te herkennen aan de tekenstijl die duidelijk afwijkt van de stijl die we kennen in westerse tekenfilms. In anime zie je vooral veel grote ogen, strakke lijnen en over het algemeen veel meer details in character designs, objecten en achtergronden dan in andere tekenfilms.

Ook zijn westerse tekenfilms vooral op kinderen gericht. Bij anime is dit lang niet altijd het geval. De meeste anime is gericht op een wat ouder publiek, vooral jongeren. Anime is er in alle soorten en maten. Je hebt het voor jong en oud (ja zelfs pr0n, hentai genaamd - ecchi is de milde versie hiervan en vooral populair bij pubers door de seksueel getinte humor), en je hebt alle thema's die je ook in westerse films tegenkomt, alleen dan meer.



Ik kan geen Japans. Wat nu?
Als je geen Japans kunt, is dat zeker geen reden om geen anime te kijken. Om anime toegankelijk te maken voor het westerse publiek, zijn zogenaamde fansub-groups actief. Deze groepen nemen zogenaamde raw-versies, opgenomen van de Japanse televisie, en voorzien deze van ondertitels en het nodige commentaar, alvorens ze te distribueren via internet en p2p-programma's. Deze ondertitelde films en series worden fansubs of gewoon subs genoemd.

Omdat anime ook in westerse landen op televisie verschijnt, en dan vooral gericht op het jongere publiek
(denk in Nederland aan Dragonball Z en Pokémon), worden er ook dubbed versies of dubs gemaakt. Dit zijn ingesproken versies, zodat ook kleine kijkertjes die nog niet zo snel de ondertitels kunnen lezen, het fatsoenlijk kunnen volgen. Veel anime fans hebben hier echter problemen mee, omdat het het authentieke van anime wegneemt, namelijk de Japanse taal. Ook gaan er door deze vertalingen bijvoorbeeld veel woordspelingen en grapjes uit het Japanse origineel verloren.

Wat voor genres zijn er in anime? Wat moet ik kijken?
Zoals gezegd heb je anime in allerlei soorten en maten. Alle genres die je tegenkomt bij Hollywood-films, heb je ook in anime. Je hebt humorseries (zoals bijv. Chobits) en films, maar ook andere genres zoals actie (bijv. Cowboy Bebop, Bleach), drama (bijv. Grave of the Fireflies), zoetsappige (bijv Kimi Ga Nozomu Eien) , noem maar op. Naast deze gangbare genres zijn er ook nog soorten anime die we niet terugzien in Hollywood-films. Een voorbeeld hiervan is mecha. Mecha-anime gaat ruwweg over grote futuristische robots die met elkaar battlen (bijv. Evangelion en Gundam Wing).
Kortom, voor elk wat wils. Het hangt helemaal van jouw smaak af wat je wilt gaan kijken.
Een populair anime op dit moment is, en deze werd in vorige topics ook veelvuldig besproken is Naruto, deze is nog steeds bezig er wordt dus elke week een ep uitgegeven.
Een andere populaire is Bleach deze word ook veelvuldig besproken door Fok!ers. Deze anime loopt nog steeds en is zeer populair.
Enkele anime series die in vorige topic werd besproken zijn: Hellsing, Chobits, 2x2 = Shinobuden, Ah My Goddess, Beck, Mai Hime, Mai Otonome, Midori no Hibi,en Gundam Seed.

Fanstuff
Cosplay is jezelf verkleden in een character uit een anime serie. Hieronder zie je een persoon verkleed als een personage uit naruto.


Deze mensen kun je vaak vinden op een soort van Anime beurzen. In nederland vinden deze ook plaats Zie:
Animecon 2006 : 30th, 1st and 2nd of July
Abunai 2006 : 27th, 28th and 29th of October (goedkoper )

Leuke intros
Shinobuden (Erg vrolijk, energievol en met dikke knipoog)
Bleach

Japanse taal
Als je teveel anime kijkt vallen sommige woorden op. Hier een kort lijstje
ittekimasu = i'm off
Onee chan/ oni chan = sis/bro
Sugoi! = cool!
Ganbaro = let's do our best !
Suki desu = I love you
Moshi Moshi = picking up the phone
Nan de ?? Naze ??? Doushte = why why why
BAKA= IDIOT
Honto?= really?
itadakimasu!= Eet smakelijk
Arigato = Dankjewel
Urusei = shut up!
Matte Matte = wacht
sank hugh = bedankt
arigato = thank you
iterashai = i am leaving
hikaru=licht

Klopt dit allemaal?
Honto?
Hai honto!
Demo Gramatika?
I don't fucking care

Maar voor de gevorderden kun je hier kijken
Kana
Pimsleur japanse lessons
Als je japans wilt leren schrijven kun je het best beginnen met Hiragana.rar
Dit is ook wel leuk als je japans wilt leren, een paar zinnen/woorden/omgangsregels (enz.) in de booklets en 1000 kanji tekens (Kanji voor gevorderden)

Gevleugelde uitspraken.
Anime zit er vol mee. Een gevonden? Deelze! .

  • Springtime of youth (Lee uit naruto als ie weer eens enthousiast is)
  • Your still xxx years too early to oppose me (Standaard reactie als iemand het tegen je opneemt die er niet klaar voor is. Bijv in: Naruto: Sasuke en Itachi, Midori: seiji en zus)
  • A cowardly love is all about looking for mistakes (Intro Midori No Hibi)


    Nog meer bijzaken
    Tof japans muziek programma: hey hey hey

    Enkele site's over anime; hier vind je veel info over diverse anime.
    http://www.animenewsnetwork.com/
    http://www.animenfo.com/
    http://www.anipike.com/

    Vorige delen
    1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6
    Deze OP en (OP plaatje) staat altijd open voor veranderingen/verbeteringen.

    OP Opa: Hopey >>>>>>> OP Papa Outcast_Within
    >>>

    Hall of Fame



    [ Bericht 0% gewijzigd door outcast_within op 20-02-2006 09:40:52 ]
  •   zaterdag 18 februari 2006 @ 15:09:25 #2
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_35221921
    hahaha, mooie op!
    Zet jezelf ook eens in de hall of fame
    pi_35222024
    Ben er nu al te lang mee bezig

    Maar ja Anime op fok is het waard! hehe heb zelfs zeurkous jordy-b in de hall of fame gezet
      zaterdag 18 februari 2006 @ 15:12:58 #4
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_35222044
    Zelf ben ik trouwens niet echt bezig met een serie te kijken, maar Black Cat gaat binnenkort gedownload worden
    pi_35222434
    Ik eigenlijk ook niet. Ja midori no Hibi nog steeds rustig af en toe een keer een hele epsiode kijken.
    pi_35222648
    tvp
    pi_35224177
    tvp, niet echt veel tijd gehad om nieuw anime te bekijken, alleen de standaard Bleach en Kyou Kara Mau for now.
    Ben op zoek naar Pom Pocco en Kiki's Delivery Service, maar de seeds are horrible.
    Kheb 1 nieuwe anime op HD staan, Mermaid Melody Pichi Pichi Pitch.. Drama, Love-Romance, Music volgens AnimeNfo, totaal niet mijn richting.. maar it's worth giving a shot... Ik laat het wel weten.
    Seen it all done it all, can't remember most of it
      zaterdag 18 februari 2006 @ 16:26:20 #8
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_35224220
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 16:25 schreef Hopey het volgende:
    tvp, niet echt veel tijd gehad om nieuw anime te bekijken, alleen de standaard Bleach en Kyou Kara Mau for now.
    Ben op zoek naar Pom Pocco en Kiki's Delivery Service, maar de seeds are horrible.
    Kheb 1 nieuwe anime op HD staan, Mermaid Melody Pichi Pichi Pitch.. Drama, Love-Romance, Music volgens AnimeNfo, totaal niet mijn richting.. maar it's worth giving a shot... Ik laat het wel weten.
    That sounds nice !
    pi_35237051
    TVP

    Jeuj mijn usericon staat in de OP
    pi_35237116





    http://animachi.de/index.php?site=nippon/index
    Voor vertaling van japans > duits met basis woorden

    [ Bericht 22% gewijzigd door Qunix op 19-02-2006 01:07:14 ]
      zaterdag 18 februari 2006 @ 23:59:16 #11
    139307 stroopje
    HEY THAT'S MY LINE
    pi_35241525
    tvp
    qunix wie is die meisje in die eerste plaatje ze is lekker
    pi_35243359
    Als je die gif bedoelt die met lang haar. Ze heet Iida Kaori. Ik heb toevallig die clip gezien. En wat is ze lang zeg, samen met nog een andere member in de clip steken ze met kop en schouders uit boven de rest. Ik zie in haar profiel dat ze dan ook 171cm lang is. Maar waarom staat er BoA eronder? De clip is trouwens van de meidengroep Morning Musume die steeds van samenstelling verandert en lied heet Joshi Kashimashi Monogatari.
    pi_35243534
    quote:
    Op zondag 19 februari 2006 00:59 schreef summerscent het volgende:
    Als je die gif bedoelt die met lang haar. Ze heet Iida Kaori. Ik heb toevallig die clip gezien. En wat is ze lang zeg, samen met nog een andere member in de clip steken ze met kop en schouders uit boven de rest. Ik zie in haar profiel dat ze dan ook 171cm lang is. Maar waarom staat er BoA eronder? De clip is trouwens van de meidengroep Morning Musume die steeds van samenstelling verandert en lied heet Joshi Kashimashi Monogatari.
    Was een plaatje... Ik was vergeten de tekst BoA! weg te halen. Excuses. Imagehack is ieritand. Elke keer zag je die kikker dus heb ik het op een andere file host geuplaod.

    Ik brand op dit moment de film "Rurouni Kenshin - Reminiscence". Ik heb van vele gehoord dat het een top film is dus moet ik het ook zien .
    Ook staat hij bij AnimeNFO op nummer 2 .
      zondag 19 februari 2006 @ 05:31:37 #14
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_35246513
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 16:25 schreef Hopey het volgende:
    tvp, niet echt veel tijd gehad om nieuw anime te bekijken, alleen de standaard Bleach en Kyou Kara Mau for now.
    Ben op zoek naar Pom Pocco en Kiki's Delivery Service, maar de seeds are horrible.
    Kheb 1 nieuwe anime op HD staan, Mermaid Melody Pichi Pichi Pitch.. Drama, Love-Romance, Music volgens AnimeNfo, totaal niet mijn richting.. maar it's worth giving a shot... Ik laat het wel weten.
    Ik heb net de film gezien van je avatar
    Wat een leuke film !
      zondag 19 februari 2006 @ 13:37:15 #15
    46080 rew-
    Ondertitel
    pi_35252306
    Tvp.

    Verder, Rurouni kenshin - Reminiscence is een OVA volgens mij. De serie zelf heeft dacht ik iets van 150 episodes, en de OVA maar 4.

    Ik durf eigenlijk de OVA niet te kijken zonder de volle serie eerst gezien te hebben...
    pi_35255188


    Deeltje 7 alweer , prachtige OP btw

    Ik volg momenteel eigelijk Blood + , Black Cat , Bleach en Naruto.

    Daar waar Bleach zelfs met fillers veruit de beste is.

    Naruto begint me nu ECHT de strot uit te komen en ik vraag me serieus af of die serie mij nog kan boeien na de filler reeks. De ep van deze week is echt een dramatisch dieptepunt , had gewoon moeite om hem af te kijken en dat zegt heeeel veeel.

    Black Cat moet ik maar weer eens een marathonnetje van houden want ik heb het vanaf ep 13 ofzo al niet meer gezien , misschien vanavond eens doen.

    Blood + moet even wat meer tempo in komen dan is het een heerlijke serie met heel veel potentie.
    Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
    Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
    pi_35255230
    quote:
    Op zondag 19 februari 2006 15:17 schreef Zeurberus het volgende:


    Deeltje 7 alweer , prachtige OP btw
    Naruto begint me nu ECHT de strot uit te komen en ik vraag me serieus af of die serie mij nog kan boeien na de filler reeks. De ep van deze week is echt een dramatisch dieptepunt , had gewoon moeite om hem af te kijken en dat zegt heeeel veeel.
    Nu nog mooier.
    pi_35255261
    Hee qunix had jij niet eers een zwaard o.i.d.? als avatar?
    pi_35255289
    quote:
    Op zondag 19 februari 2006 15:19 schreef outcast_within het volgende:

    [..]

    Nu nog mooier.


    Dank
    Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
    Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
    pi_35255813
    quote:
    Op zondag 19 februari 2006 15:20 schreef outcast_within het volgende:
    Hee qunix had jij niet eers een zwaard o.i.d.? als avatar?
    Nope, eerst een grijze Q die je ziet met zwart erachter. En nu deze lelijke
    pi_35256022
    Hmmz , het belangrijkste mis ik eigelijk nog in de OP

    Hoe wij aan al die prachtige series komen!

    Ik weet dat we niet direct mogen linken maar we kunnen het toch wel vermelden?
    Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
    Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
    pi_35258098
    quote:
    Op zondag 19 februari 2006 15:48 schreef Zeurberus het volgende:
    Hmmz , het belangrijkste mis ik eigelijk nog in de OP

    Hoe wij aan al die prachtige series komen!

    Ik weet dat we niet direct mogen linken maar we kunnen het toch wel vermelden?
    dat is een Bij punt...:P en als je niks van torrents weet. jah sorry en google zoeken op kraga muffin. zijn er nog andere manieren trouwens?
    pi_35258478
    mooie op

    en R.Kenshin moet ik nog steeds kijken (worden er steeds meer )

    De manga 'Tuxedo Gin' is ook grappig (in de manga van Midori staat deze aangeraden, kep em van rew- voor mn verjaardag gehad )

    p.s. de link van Bleach is niet goed in de op (bij veel besproken anime)

    [ Bericht 21% gewijzigd door SureZal op 19-02-2006 17:14:10 ]
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
    pi_35259218
    quote:
    Op zondag 19 februari 2006 16:49 schreef outcast_within het volgende:

    [..]

    dat is een Bij punt...:P en als je niks van torrents weet. jah sorry en google zoeken op kraga muffin. zijn er nog andere manieren trouwens?
    jup.

    IRC bots
    Nieuwsgroepen
    kennissen

    en nog een methode maar die zullen de meeste van jullie niet kennen en dat is DE SERIE KOPEN!

    nu ik heb toch daarover heb.

    Een oud collega van me had 'even' wat dvd's van mij geleend. Ik ben zo stom geweest om ja te zeggen ondanks dat ik wist dat ik er niet lang zou werken. Die lulhannes heeft een nieuw nummer en ik zie hem nooit meer. Dit heeft dus als gevolg dat ik mijn Ghost In The Shell en mijn Akira (S.E 2 disc) al meer dan een jaar kwijt ben

    Maargoed , ik heb die dvd's dus afgeschreven en ga ze gewoon opnieuw kopen alleen ga ik dit keer ook voor de S.E van GITS 1. En laten ze die nou toevallig net hebben bij Play.com

    Dus mijn anime lijstje wordt (zeer binnenkort) uitgebreid met :

    Akira 2 disc special edtion
    GITS 1 en GITS 2 , allebei S.E

    [ Bericht 37% gewijzigd door Zeurberus op 19-02-2006 17:33:30 ]
    Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
    Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
      zondag 19 februari 2006 @ 17:31:53 #25
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_35259501
    quote:
    Op zondag 19 februari 2006 17:23 schreef Zeurberus het volgende:

    [..]

    jup.

    IRC bots
    Nieuwsgroepen
    kennissen

    en nog een methode maar die zullen de meeste van jullie niet kennen en dat is DE SERIE KOPEN!
    Import is teh kill for teh wallet
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')