abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38368507
Het grote Anime/Manga topic deel 19! Outcast ha josei de nai.
Met onder andere:
  • Een 2de meet in de planning zie dit topic dat op slot zit 2de FOK! anime meet! Abunai !
  • Fok anime breid zich uit. Was het eerst cultuur en historie of taal, nu is het de beurt aan culinesse.

Wat is anime?
    Anime is kortweg een verzamelwoord voor Japanse animatie. Het gaat hier dus om geanimeerde (over het algemeen getekende) films en series, in het Japans gesproken. Anime komt dus in ieder geval uit Japan, alle tekenfilms die daar niet vandaan komen worden over het algemeen geen anime genoemd (uitzonderingen daargelaten).

Wat is manga?
    Manga is de verzamelnaam voor Japanse strips. Manga is vergelijkbaar met onze eigen westerse strips, alleen zijn ze dan in het Japans en is de tekenstijl net zo als bij anime. Ook zijn de boekjes doorgaans in zwart-wit getekend. In Japan is manga veel populairder dan anime, terwijl dit in westerse landen juist omgekeerd is.

Veel anime is afgeleid van manga. Veel series en films zijn eerst bekend geworden door manga, en daarna geanimeerd. Zo is er ook een groep anime die afgeleid is van videogames. Dit is echter lang niet bij alle anime het geval, een groot deel is niet van manga of videogames afgeleid. Het is dus niet terecht anime als 'manga-films' te bestempelen.

]

Ik kan geen Japans. Wat nu?
    Als je geen Japans kunt, is dat zeker geen reden om geen anime te kijken. Om anime toegankelijk te maken voor het westerse publiek, zijn zogenaamde fansub-groups actief. Deze groepen nemen zogenaamde raw-versies, opgenomen van de Japanse televisie, en voorzien deze van ondertitels en het nodige commentaar, alvorens ze te distribueren via internet en p2p-programma's. Deze ondertitelde films en series worden fansubs of gewoon subs genoemd.
    Omdat anime ook in westerse landen op televisie verschijnt, en dan vooral gericht op het jongere publiek
    (denk in Nederland aan Dragonball Z en Pokémon), worden er ook dubbed versies of dubs gemaakt. Dit zijn ingesproken versies, zodat ook kleine kijkertjes die nog niet zo snel de ondertitels kunnen lezen, het fatsoenlijk kunnen volgen. Veel anime fans hebben hier echter problemen mee, omdat het het authentieke van anime wegneemt, namelijk de Japanse taal. Ook gaan er door deze vertalingen bijvoorbeeld veel woordspelingen en grapjes uit het Japanse origineel verloren.

Wat is 'gelicenceerde animé'?
    Als je op zoek gaat naar fansubs van series, gebeurt het nog wel eens dat een fansubgroep ergens in het midden van de serie ineens stopt met fansubben. Dit heeft ermee te maken dat de serie 'gelicenceerd' (licenced) is. Met deze term wordt bedoeld dat de serie is aangekocht door een Amerikaanse uitgever.
    Fansubs zijn in principe illegaal, omdat de copyrights van de Japanse eigenaar geschonden worden. Het schaadt de Japanse eigenaar echter niet als zo'n serie door fansubbers toegankelijk wordt gemaakt voor het westen (er is immers geen westerling die het in zijn hoofd haalt om een serie zonder Engelse ondertiteling uit Japan te importeren). Het idee achter fansubs is om de serie onder de aandacht te krijgen van Amerikaanse uitgevers, zodat je zo'n serie gewoon in Amerika kan gaan kopen. Het is dus zelfs reclame voor de Japanse copyright-houder! Er zijn dan ook zelden problemen tussen fansubgroepen en de Japanse uitgevers.
    Op het moment dat een serie gelicenceerd is (en dus binnenkort in Amerika te zien of te verkrijgen zal zijn), heeft de fansub zijn werk gedaan en houden de fansubbers op met fansubben. Het is dan de bedoeling dat je de serie die je tof vond gaat aanschaffen... Je ziet bij fansubs dan ook vaak de zin "please buy the DVD when it becomes available in your area" of "please buy the DVD to support the series" staan.
    Sites die helpen bij het zoeken naar fansubs hebben vaak als ijzeren regel dat series die in Amerika (verreweg de grootste markt voor animé met Engelstalige ondertiteling) gelicenceerd zijn, van de site worden verwijderd. Hierdoor vallen fansubs duidelijk aan de juiste kant van het grijze gebied tussen legaal en illegaal. Daarom worden fansubs toegestaan, hoewel ze strikt gesproken illegaal zijn.

Wat voor genres zijn er in anime? Wat moet ik kijken?
    Je hebt in anime allerlei soorten en maten. Alle genres die je tegenkomt bij Hollywood-films, heb je ook in anime. Je hebt humorseries (zoals bijv. Chobits) en films, maar ook andere genres zoals actie (bijv. Cowboy Bebop, Bleach), drama (bijv. Grave of the Fireflies), zoetsappige (bijv Kimi Ga Nozomu Eien) , noem maar op. Naast deze gangbare genres zijn er ook nog soorten anime die we niet terugzien in Hollywood-films. Een voorbeeld hiervan is mecha. Mecha-anime gaat ruwweg over grote futuristische robots die met elkaar battlen (bijv. Evangelion en Gundam Wing).
    Kortom, voor elk wat wils. Het hangt helemaal van jouw smaak af wat je wilt gaan kijken.
    Een populair anime op dit moment is, en deze werd in vorige topics ook veelvuldig besproken is Naruto, deze is nog steeds bezig er wordt dus elke week een ep uitgegeven.
    Een andere populaire is Bleach deze word ook veelvuldig besproken door Fok!ers (zie links verder in dit topic). Deze anime loopt nog steeds en is zeer populair.

Enkele anime series die in vorige topic werd besproken zijn: Hellsing, Chobits, 2x2 = Shinobuden, Ah My Goddess, Beck, Mai HiME, Getbackers Mai Otome, Midori no Hibi, grave of fireflies, Ergo Proxy , en Gundam Seed.

Ik vond iets leuk wat zou ik nog meer leuk vinden tip > http://anime-planet.com/animerec/
    Ook kun je kijken wat je medefokkers de leukste anime vonden in:
    Het grote lustrum Anime topic beste serie verkiezing!

Het grote Anime/manga Offspring gedeelte (Allemaal anime familie op fok):
    De populariteit van dit topic heeft voor vele kindjes gezorgt. De verkiezings topic hierboven is daar een mooi voorbeeld van. Maar er is meer:
    [Anime] Naruto deeltje 3 (Film 2!) (klaag hier over fillers of meld dat er een nieuwe ep is)
    [ANIME] Bleach 2 : Fillers ahoy! (klaag hier over fillers of meld dat er een nieuwe ep is)
    Densha Otoko (Train man) Kitaaa! Een erg leuke tip van Hopey
    Het grote animé/manga meeting topic - Amsterdam De 1ste meet is al geweest (inc loot)
    Japanse cultuur enzo Topic Toon hier je bewondering voor dit vreemde land
    Onigiri's uit Japan Want zeg nou zelf, wie droomt er nou niet van een home-made lunchbox ^_^

Densha Otoko is trouwens live-action (met acteurs. Voor meer info Click

Fanstuff
    Cosplay is jezelf verkleden in een character uit een anime serie. Hieronder zie je een persoon verkleed als een personage uit naruto.

Deze mensen kun je vaak vinden op een soort van Anime beurzen. In nederland vinden deze ook plaats Zie:
    Animecon 2006 : 30th, 1st and 2nd of July
    Abunai 2006 : 27th, 28th and 29th of October (goedkoper )

Leuke intros
    Bleach

Japanse taal
    Als je teveel anime kijkt vallen sommige woorden op.
    Hier een topic waar je je woordjes die je uit anime leert kwijt kunt
    Leuke Japanse woorden. Leer hier gebrekkig Japans Topic

Gevleugelde uitspraken.
    Anime zit er vol mee. Een gevonden? Deelze! .

• Springtime of youth (Lee uit naruto als ie weer eens enthousiast is)
  • Your still xxx years too early to oppose me (Standaard reactie als iemand het tegen je opneemt die er niet klaar voor is. Bijv in: Naruto: Sasuke en Itachi, Midori: seiji en zus)
  • A cowardly love is all about looking for mistakes (Intro Midori No Hibi)

Nog meer bijzaken
    Tof japans muziek programma: hey hey hey
    Qunix dacht er ooit over om met zen allen een anime/manga te maken. Dus als je iets kan meld het (maar verwacht er niet te veel van)

Enkele site's over anime; hier vind je veel info over diverse anime.
    http://www.animenewsnetwork.com/
    http://www.animenfo.com/
    http://www.anipike.com/
    http://www.animenia.be/ (Qunix)

Hall of Fame

Almost Otaku/Otome!

Notice van Moderator : Geen links naar download sites!
    Maar PM'en kan altijd ^-^

Over dat download gebeuren.
    Gewoon downloaden die hap, tenzij je portomonee het aankan, of je moet em perse in dolby sexuele 3.92 om je heen geil 3/10 beeld formaat wil hebben met cardboard limited edition box eromheen.
    De feiten over wanneer het welof niet mag vind je hier en wat het betekent wanneer iets gelicenced is hier

Vorige delen
    1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15|16 |17|18

Deze OP staat altijd open voor veranderingen/verbeteringen.
    OP Opa Oma: Hopey >>> OP Papa Outcast_Within >> OP wikki chaos Mschol>> topic start hoer orealo
    >>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

[ Bericht 1% gewijzigd door -Strawberry- op 30-05-2006 14:01:18 ]
  •   Licht Ontvlambaar dinsdag 30 mei 2006 @ 13:58:00 #2
    94264 Uzumaki_Naruto
    Fearless Vampire Killer
    pi_38368742
    konichiwa!

weet iemand ook of er in het noorden van nederland ergens manga wordt verkocht(engels,geen nederlandse met franse tussenvertaling bagger)
    pi_38369172
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 13:58 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
    konichiwa!

weet iemand ook of er in het noorden van nederland ergens manga wordt verkocht(engels,geen nederlandse met franse tussenvertaling bagger)
    Jordy-b mss die heeft een paar topic geleden ergens in het land winkels bezocht, weet niet precies waar.

maar anders archonia is een goede winkel volgens mij

muahaha @ orealo
    pi_38369360
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 12:50 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Sportdag.
    Ben niet goed in afkortingen.. wat is een ALO?
    Acedemie lichamelijke opvoeding, opleiding om gymleraar beleidsbepaler sport te worden, wat ik doe dus. Echt geweldig hele dag alleen maar een beetje sporten .
    pi_38369402
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 14:14 schreef zBus het volgende:

[..]

Acedemie lichamelijke opvoeding, opleiding om gymleraar beleidsbepaler sport te worden, wat ik doe dus. Echt geweldig hele dag alleen maar een beetje sporten .
    Ah zo.
    Ik dacht al wel dat het zoiets was. Maar het was dus gewoon een sportdag geörganiseerd door school.
    pi_38369552
    ik check weleens manga.com en die trailer vanKaras doet me

Ik heb al verschillende gameshops en videowinkels afgelopen in den haag en rdam. maar geen van hen kende Karas.

Weten jullie een adres waar ik zoeken? liefst in de Randstad

Dank
    Ze noemen me paard, de poezendoder
      Licht Ontvlambaar dinsdag 30 mei 2006 @ 14:19:27 #7
    94264 Uzumaki_Naruto
    Fearless Vampire Killer
    pi_38369555
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 14:09 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Jordy-b mss die heeft een paar topic geleden ergens in het land winkels bezocht, weet niet precies waar.

maar anders archonia is een goede winkel volgens mij

muahaha @ orealo
    archonia ken ik al

dan wacht ik wel tot jordi antwoord geeft
      dinsdag 30 mei 2006 @ 14:19:37 #8
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_38369562
    Heb de eerste 6 eps van Full Metal Panic gekeken. Ik ben dus niet zo'n fan van mecha, maar tot nu toe ben ik blij verrast. Het is echt een sterke serie, erg spannend en toch ook met de nodige humor. Ik vraag me af of de genres Action, Comedy, Mecha de serie totaal omvatten, want de eerste 6 eps was het vooral Comedy, High School en Ecchi. Dat zal nog wel meer bijdraaien naar Action en Mecha neem ik aan, maar dit is zeer goed te doen.
    pi_38369646
    Welke Full Metal Panic ben je aan het kijken dan? FUMOFFU war de afkorting voor staat weet ik niet meer maar dat is de high school gebeuren, the second raid en gewone FMP zijn echt stuk meer mecha
      dinsdag 30 mei 2006 @ 14:33:53 #10
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_38370057
    Ik kijk de eerste FMP. De overige afleveringen zullen wel meer mecha bevatten inderdaad, maar de humor en het verhaal zijn erg goed en dat compenseert.
    Gelukkig is het niet zo'n futuristische serie, waarbij de hele wereld mecha denkt en doet en al het andere ook high-tech is. Het zijn wat speciale instanties die elkaar ermee bestrijden, terwijl de gewone wereld lekker normaal is.
    pi_38370141
    ik heb trouwens nog steeds mijn air vraag.

wat doe ik met ep a b c en D?
    pi_38370197
    ik zou ze opvolgorde kijken, maar ik heb nog nooit Air gezien dus ik zou het niet weten
    pi_38370574
    * Mr_Belvedere doet weer eens een onvervalste TVP.

Goddomme mijn bestelling van Resevoir Chronicles is nooit gearriveerd. Kan ik het weer opnieuw bestellen . Ondertussen nog maar eens alle episodes van Hunter x Hunter gezien en de laatste afleveringen van Initial D aan het binnentrekken. Zouden er nog meer van dat soort race-series zijn zoals Initial D?

Van AIR heb ik alleen de standaard episodes gekeken en daar zat geen abcd bij. Goeie muziek, maar een beetje te vaag die serie
    Roses are red
    Violets are blue
    Wololo Wololo
    Now violets are red too
    pi_38370602
    Slowchat massive

FMP is gewoon stoer
    FMP Fumoffu speelt zich nagenoeg alleen op school af en is echt te grappig
    FMP The Second Raid is weer in de style van FMP en veelste kort
    Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
    Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
    pi_38370704
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 14:50 schreef Mr_Belvedere het volgende:
    * Mr_Belvedere doet weer eens een onvervalste TVP.

Goddomme mijn bestelling van Resevoir Chronicles is nooit gearriveerd. Kan ik het weer opnieuw bestellen . Ondertussen nog maar eens alle episodes van Hunter x Hunter gezien en de laatste afleveringen van Initial D aan het binnentrekken. Zouden er nog meer van dat soort race-series zijn zoals Initial D?
    Ik vond Intial D altijd erg mooi geanimeerd met ak die CGI voor de auto's en battles. IK ben tot nu toe nog geen andere anime tegen gekomen die vergelijkbare CGI had voor races met auto's. Ook zijn de auto's in Intial D realistisch nagemaakt naar de orginele. FD3S & AE86_O_
    pi_38370753
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 14:51 schreef Zeurberus het volgende:
    Slowchat massive

FMP is gewoon stoer
    FMP Fumoffu speelt zich nagenoeg alleen op school af en is echt te grappig
    FMP The Second Raid is weer in de style van FMP en veelste kort
    FMP TSR moest idd veeeel langer duren, dit was gewoon jammer .

Een vraagje aan alle kijkers hier, hoe kijken jullie je Anime? op de pc of via de tv? Ik zit er over te denken om een extra HTPC te bouwen om mijn anime series op te gaan kijken.
    pi_38370754
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 13:58 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
    konichiwa!

In Groningen heb je de winkel Zinnebeeld... Dit is een strip/film/muziekwinkeltje in de Pelsterstraat (een smalle straat die aan de Vismarkt grenst en parallel loopt aan de Herestraat).

De winkel is superchaotisch... het meeste spul zit in dozen verstopt.
    De laatste keer dat ik er was, moest ik helemaal over de dozen heenstappen om op een richel van zo'n 40cm breed voor de kast met manga te kruipen. De nieuwste manga zit trouwens in de dozen bij de kast met manga (aan de kant van de kassa)...

De meeste manga's zijn 11 euro (ongeacht de dikte), de wat nieuwere manga's zijn 14... DVD's zijn net zo duur als elders (twintig euro voor afleveringen, dik in de dertig/veertig euro voor special editions)... Maar 't schijnt dat er wel wat onderhandelingsruimte is bij die kerel daar...
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      dinsdag 30 mei 2006 @ 15:17:37 #18
    142116 ThaBrain
    Baka desu ne?
    pi_38371551
    tvp
    om deze tvp nog een beetje nuttig te maken:
    Ik heb de nieuwe AniWay binnen
    Er zat deel 1 van Deathnote manga bij
    morgen ff leze xD
      dinsdag 30 mei 2006 @ 15:38:23 #19
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_38372405
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 15:17 schreef ThaBrain het volgende:
    Ik heb de nieuwe AniWay binnen
    als daar nog reclame in wordt gemaakt voor winkels die anime/manga verkopen (zoals boudisque), post het dan hier ook
    is dat blad trouwens ook in de winkel te koop?
      dinsdag 30 mei 2006 @ 15:41:03 #20
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38372524
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 14:35 schreef outcast_within het volgende:
    ik heb trouwens nog steeds mijn air vraag.

wat doe ik met ep a b c en D?
    abcd?
    pi_38373076
    Loop je weer achter met je Sig Orealo
    pi_38374238
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 15:41 schreef Orealo het volgende:

[..]

abcd?
    het zijn geen eps iig. 1 op 1 ding van 10minunten een newsflash van 1 minuut. geen idee kijk ze wel aan het einde
      dinsdag 30 mei 2006 @ 17:21:46 #23
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_38376266
    Ik geloof niet dat mijn mail door de spamfilter van blessed is gekomen.
    "Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
    pi_38376304
    Ik kijk ook maar een keertje mee.
    Kijken welke anime/manga er allemaal langskomen.
    Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
    And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
    We'd all be like: "I know this one!"
      Licht Ontvlambaar dinsdag 30 mei 2006 @ 17:26:56 #25
    94264 Uzumaki_Naruto
    Fearless Vampire Killer
    pi_38376472
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 14:56 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

In Groningen heb je de winkel Zinnebeeld... Dit is een strip/film/muziekwinkeltje in de Pelsterstraat (een smalle straat die aan de Vismarkt grenst en parallel loopt aan de Herestraat).

De winkel is superchaotisch... het meeste spul zit in dozen verstopt.
    De laatste keer dat ik er was, moest ik helemaal over de dozen heenstappen om op een richel van zo'n 40cm breed voor de kast met manga te kruipen. De nieuwste manga zit trouwens in de dozen bij de kast met manga (aan de kant van de kassa)...

De meeste manga's zijn 11 euro (ongeacht de dikte), de wat nieuwere manga's zijn 14... DVD's zijn net zo duur als elders (twintig euro voor afleveringen, dik in de dertig/veertig euro voor special editions)... Maar 't schijnt dat er wel wat onderhandelingsruimte is bij die kerel daar...
    dat is wel duur
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')