abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38368507
Het grote Anime/Manga topic deel 19! Outcast ha josei de nai.
Met onder andere:
  • Een 2de meet in de planning zie dit topic dat op slot zit 2de FOK! anime meet! Abunai !
  • Fok anime breid zich uit. Was het eerst cultuur en historie of taal, nu is het de beurt aan culinesse.

Wat is anime?
    Anime is kortweg een verzamelwoord voor Japanse animatie. Het gaat hier dus om geanimeerde (over het algemeen getekende) films en series, in het Japans gesproken. Anime komt dus in ieder geval uit Japan, alle tekenfilms die daar niet vandaan komen worden over het algemeen geen anime genoemd (uitzonderingen daargelaten).

Wat is manga?
    Manga is de verzamelnaam voor Japanse strips. Manga is vergelijkbaar met onze eigen westerse strips, alleen zijn ze dan in het Japans en is de tekenstijl net zo als bij anime. Ook zijn de boekjes doorgaans in zwart-wit getekend. In Japan is manga veel populairder dan anime, terwijl dit in westerse landen juist omgekeerd is.

Veel anime is afgeleid van manga. Veel series en films zijn eerst bekend geworden door manga, en daarna geanimeerd. Zo is er ook een groep anime die afgeleid is van videogames. Dit is echter lang niet bij alle anime het geval, een groot deel is niet van manga of videogames afgeleid. Het is dus niet terecht anime als 'manga-films' te bestempelen.

]

Ik kan geen Japans. Wat nu?
    Als je geen Japans kunt, is dat zeker geen reden om geen anime te kijken. Om anime toegankelijk te maken voor het westerse publiek, zijn zogenaamde fansub-groups actief. Deze groepen nemen zogenaamde raw-versies, opgenomen van de Japanse televisie, en voorzien deze van ondertitels en het nodige commentaar, alvorens ze te distribueren via internet en p2p-programma's. Deze ondertitelde films en series worden fansubs of gewoon subs genoemd.
    Omdat anime ook in westerse landen op televisie verschijnt, en dan vooral gericht op het jongere publiek
    (denk in Nederland aan Dragonball Z en Pokémon), worden er ook dubbed versies of dubs gemaakt. Dit zijn ingesproken versies, zodat ook kleine kijkertjes die nog niet zo snel de ondertitels kunnen lezen, het fatsoenlijk kunnen volgen. Veel anime fans hebben hier echter problemen mee, omdat het het authentieke van anime wegneemt, namelijk de Japanse taal. Ook gaan er door deze vertalingen bijvoorbeeld veel woordspelingen en grapjes uit het Japanse origineel verloren.

Wat is 'gelicenceerde animé'?
    Als je op zoek gaat naar fansubs van series, gebeurt het nog wel eens dat een fansubgroep ergens in het midden van de serie ineens stopt met fansubben. Dit heeft ermee te maken dat de serie 'gelicenceerd' (licenced) is. Met deze term wordt bedoeld dat de serie is aangekocht door een Amerikaanse uitgever.
    Fansubs zijn in principe illegaal, omdat de copyrights van de Japanse eigenaar geschonden worden. Het schaadt de Japanse eigenaar echter niet als zo'n serie door fansubbers toegankelijk wordt gemaakt voor het westen (er is immers geen westerling die het in zijn hoofd haalt om een serie zonder Engelse ondertiteling uit Japan te importeren). Het idee achter fansubs is om de serie onder de aandacht te krijgen van Amerikaanse uitgevers, zodat je zo'n serie gewoon in Amerika kan gaan kopen. Het is dus zelfs reclame voor de Japanse copyright-houder! Er zijn dan ook zelden problemen tussen fansubgroepen en de Japanse uitgevers.
    Op het moment dat een serie gelicenceerd is (en dus binnenkort in Amerika te zien of te verkrijgen zal zijn), heeft de fansub zijn werk gedaan en houden de fansubbers op met fansubben. Het is dan de bedoeling dat je de serie die je tof vond gaat aanschaffen... Je ziet bij fansubs dan ook vaak de zin "please buy the DVD when it becomes available in your area" of "please buy the DVD to support the series" staan.
    Sites die helpen bij het zoeken naar fansubs hebben vaak als ijzeren regel dat series die in Amerika (verreweg de grootste markt voor animé met Engelstalige ondertiteling) gelicenceerd zijn, van de site worden verwijderd. Hierdoor vallen fansubs duidelijk aan de juiste kant van het grijze gebied tussen legaal en illegaal. Daarom worden fansubs toegestaan, hoewel ze strikt gesproken illegaal zijn.

Wat voor genres zijn er in anime? Wat moet ik kijken?
    Je hebt in anime allerlei soorten en maten. Alle genres die je tegenkomt bij Hollywood-films, heb je ook in anime. Je hebt humorseries (zoals bijv. Chobits) en films, maar ook andere genres zoals actie (bijv. Cowboy Bebop, Bleach), drama (bijv. Grave of the Fireflies), zoetsappige (bijv Kimi Ga Nozomu Eien) , noem maar op. Naast deze gangbare genres zijn er ook nog soorten anime die we niet terugzien in Hollywood-films. Een voorbeeld hiervan is mecha. Mecha-anime gaat ruwweg over grote futuristische robots die met elkaar battlen (bijv. Evangelion en Gundam Wing).
    Kortom, voor elk wat wils. Het hangt helemaal van jouw smaak af wat je wilt gaan kijken.
    Een populair anime op dit moment is, en deze werd in vorige topics ook veelvuldig besproken is Naruto, deze is nog steeds bezig er wordt dus elke week een ep uitgegeven.
    Een andere populaire is Bleach deze word ook veelvuldig besproken door Fok!ers (zie links verder in dit topic). Deze anime loopt nog steeds en is zeer populair.

Enkele anime series die in vorige topic werd besproken zijn: Hellsing, Chobits, 2x2 = Shinobuden, Ah My Goddess, Beck, Mai HiME, Getbackers Mai Otome, Midori no Hibi, grave of fireflies, Ergo Proxy , en Gundam Seed.

Ik vond iets leuk wat zou ik nog meer leuk vinden tip > http://anime-planet.com/animerec/
    Ook kun je kijken wat je medefokkers de leukste anime vonden in:
    Het grote lustrum Anime topic beste serie verkiezing!

Het grote Anime/manga Offspring gedeelte (Allemaal anime familie op fok):
    De populariteit van dit topic heeft voor vele kindjes gezorgt. De verkiezings topic hierboven is daar een mooi voorbeeld van. Maar er is meer:
    [Anime] Naruto deeltje 3 (Film 2!) (klaag hier over fillers of meld dat er een nieuwe ep is)
    [ANIME] Bleach 2 : Fillers ahoy! (klaag hier over fillers of meld dat er een nieuwe ep is)
    Densha Otoko (Train man) Kitaaa! Een erg leuke tip van Hopey
    Het grote animé/manga meeting topic - Amsterdam De 1ste meet is al geweest (inc loot)
    Japanse cultuur enzo Topic Toon hier je bewondering voor dit vreemde land
    Onigiri's uit Japan Want zeg nou zelf, wie droomt er nou niet van een home-made lunchbox ^_^

Densha Otoko is trouwens live-action (met acteurs. Voor meer info Click

Fanstuff
    Cosplay is jezelf verkleden in een character uit een anime serie. Hieronder zie je een persoon verkleed als een personage uit naruto.

Deze mensen kun je vaak vinden op een soort van Anime beurzen. In nederland vinden deze ook plaats Zie:
    Animecon 2006 : 30th, 1st and 2nd of July
    Abunai 2006 : 27th, 28th and 29th of October (goedkoper )

Leuke intros
    Bleach

Japanse taal
    Als je teveel anime kijkt vallen sommige woorden op.
    Hier een topic waar je je woordjes die je uit anime leert kwijt kunt
    Leuke Japanse woorden. Leer hier gebrekkig Japans Topic

Gevleugelde uitspraken.
    Anime zit er vol mee. Een gevonden? Deelze! .

• Springtime of youth (Lee uit naruto als ie weer eens enthousiast is)
  • Your still xxx years too early to oppose me (Standaard reactie als iemand het tegen je opneemt die er niet klaar voor is. Bijv in: Naruto: Sasuke en Itachi, Midori: seiji en zus)
  • A cowardly love is all about looking for mistakes (Intro Midori No Hibi)

Nog meer bijzaken
    Tof japans muziek programma: hey hey hey
    Qunix dacht er ooit over om met zen allen een anime/manga te maken. Dus als je iets kan meld het (maar verwacht er niet te veel van)

Enkele site's over anime; hier vind je veel info over diverse anime.
    http://www.animenewsnetwork.com/
    http://www.animenfo.com/
    http://www.anipike.com/
    http://www.animenia.be/ (Qunix)

Hall of Fame

Almost Otaku/Otome!

Notice van Moderator : Geen links naar download sites!
    Maar PM'en kan altijd ^-^

Over dat download gebeuren.
    Gewoon downloaden die hap, tenzij je portomonee het aankan, of je moet em perse in dolby sexuele 3.92 om je heen geil 3/10 beeld formaat wil hebben met cardboard limited edition box eromheen.
    De feiten over wanneer het welof niet mag vind je hier en wat het betekent wanneer iets gelicenced is hier

Vorige delen
    1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15|16 |17|18

Deze OP staat altijd open voor veranderingen/verbeteringen.
    OP Opa Oma: Hopey >>> OP Papa Outcast_Within >> OP wikki chaos Mschol>> topic start hoer orealo
    >>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

[ Bericht 1% gewijzigd door -Strawberry- op 30-05-2006 14:01:18 ]
  •   Licht Ontvlambaar dinsdag 30 mei 2006 @ 13:58:00 #2
    94264 Uzumaki_Naruto
    Fearless Vampire Killer
    pi_38368742
    konichiwa!

weet iemand ook of er in het noorden van nederland ergens manga wordt verkocht(engels,geen nederlandse met franse tussenvertaling bagger)
    pi_38369172
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 13:58 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
    konichiwa!

weet iemand ook of er in het noorden van nederland ergens manga wordt verkocht(engels,geen nederlandse met franse tussenvertaling bagger)
    Jordy-b mss die heeft een paar topic geleden ergens in het land winkels bezocht, weet niet precies waar.

maar anders archonia is een goede winkel volgens mij

muahaha @ orealo
    pi_38369360
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 12:50 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Sportdag.
    Ben niet goed in afkortingen.. wat is een ALO?
    Acedemie lichamelijke opvoeding, opleiding om gymleraar beleidsbepaler sport te worden, wat ik doe dus. Echt geweldig hele dag alleen maar een beetje sporten .
    pi_38369402
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 14:14 schreef zBus het volgende:

[..]

Acedemie lichamelijke opvoeding, opleiding om gymleraar beleidsbepaler sport te worden, wat ik doe dus. Echt geweldig hele dag alleen maar een beetje sporten .
    Ah zo.
    Ik dacht al wel dat het zoiets was. Maar het was dus gewoon een sportdag geörganiseerd door school.
    pi_38369552
    ik check weleens manga.com en die trailer vanKaras doet me

Ik heb al verschillende gameshops en videowinkels afgelopen in den haag en rdam. maar geen van hen kende Karas.

Weten jullie een adres waar ik zoeken? liefst in de Randstad

Dank
    Ze noemen me paard, de poezendoder
      Licht Ontvlambaar dinsdag 30 mei 2006 @ 14:19:27 #7
    94264 Uzumaki_Naruto
    Fearless Vampire Killer
    pi_38369555
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 14:09 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Jordy-b mss die heeft een paar topic geleden ergens in het land winkels bezocht, weet niet precies waar.

maar anders archonia is een goede winkel volgens mij

muahaha @ orealo
    archonia ken ik al

dan wacht ik wel tot jordi antwoord geeft
      dinsdag 30 mei 2006 @ 14:19:37 #8
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_38369562
    Heb de eerste 6 eps van Full Metal Panic gekeken. Ik ben dus niet zo'n fan van mecha, maar tot nu toe ben ik blij verrast. Het is echt een sterke serie, erg spannend en toch ook met de nodige humor. Ik vraag me af of de genres Action, Comedy, Mecha de serie totaal omvatten, want de eerste 6 eps was het vooral Comedy, High School en Ecchi. Dat zal nog wel meer bijdraaien naar Action en Mecha neem ik aan, maar dit is zeer goed te doen.
    pi_38369646
    Welke Full Metal Panic ben je aan het kijken dan? FUMOFFU war de afkorting voor staat weet ik niet meer maar dat is de high school gebeuren, the second raid en gewone FMP zijn echt stuk meer mecha
      dinsdag 30 mei 2006 @ 14:33:53 #10
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_38370057
    Ik kijk de eerste FMP. De overige afleveringen zullen wel meer mecha bevatten inderdaad, maar de humor en het verhaal zijn erg goed en dat compenseert.
    Gelukkig is het niet zo'n futuristische serie, waarbij de hele wereld mecha denkt en doet en al het andere ook high-tech is. Het zijn wat speciale instanties die elkaar ermee bestrijden, terwijl de gewone wereld lekker normaal is.
    pi_38370141
    ik heb trouwens nog steeds mijn air vraag.

wat doe ik met ep a b c en D?
    pi_38370197
    ik zou ze opvolgorde kijken, maar ik heb nog nooit Air gezien dus ik zou het niet weten
    pi_38370574
    * Mr_Belvedere doet weer eens een onvervalste TVP.

Goddomme mijn bestelling van Resevoir Chronicles is nooit gearriveerd. Kan ik het weer opnieuw bestellen . Ondertussen nog maar eens alle episodes van Hunter x Hunter gezien en de laatste afleveringen van Initial D aan het binnentrekken. Zouden er nog meer van dat soort race-series zijn zoals Initial D?

Van AIR heb ik alleen de standaard episodes gekeken en daar zat geen abcd bij. Goeie muziek, maar een beetje te vaag die serie
    Roses are red
    Violets are blue
    Wololo Wololo
    Now violets are red too
    pi_38370602
    Slowchat massive

FMP is gewoon stoer
    FMP Fumoffu speelt zich nagenoeg alleen op school af en is echt te grappig
    FMP The Second Raid is weer in de style van FMP en veelste kort
    Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
    Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
    pi_38370704
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 14:50 schreef Mr_Belvedere het volgende:
    * Mr_Belvedere doet weer eens een onvervalste TVP.

Goddomme mijn bestelling van Resevoir Chronicles is nooit gearriveerd. Kan ik het weer opnieuw bestellen . Ondertussen nog maar eens alle episodes van Hunter x Hunter gezien en de laatste afleveringen van Initial D aan het binnentrekken. Zouden er nog meer van dat soort race-series zijn zoals Initial D?
    Ik vond Intial D altijd erg mooi geanimeerd met ak die CGI voor de auto's en battles. IK ben tot nu toe nog geen andere anime tegen gekomen die vergelijkbare CGI had voor races met auto's. Ook zijn de auto's in Intial D realistisch nagemaakt naar de orginele. FD3S & AE86_O_
    pi_38370753
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 14:51 schreef Zeurberus het volgende:
    Slowchat massive

FMP is gewoon stoer
    FMP Fumoffu speelt zich nagenoeg alleen op school af en is echt te grappig
    FMP The Second Raid is weer in de style van FMP en veelste kort
    FMP TSR moest idd veeeel langer duren, dit was gewoon jammer .

Een vraagje aan alle kijkers hier, hoe kijken jullie je Anime? op de pc of via de tv? Ik zit er over te denken om een extra HTPC te bouwen om mijn anime series op te gaan kijken.
    pi_38370754
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 13:58 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
    konichiwa!

In Groningen heb je de winkel Zinnebeeld... Dit is een strip/film/muziekwinkeltje in de Pelsterstraat (een smalle straat die aan de Vismarkt grenst en parallel loopt aan de Herestraat).

De winkel is superchaotisch... het meeste spul zit in dozen verstopt.
    De laatste keer dat ik er was, moest ik helemaal over de dozen heenstappen om op een richel van zo'n 40cm breed voor de kast met manga te kruipen. De nieuwste manga zit trouwens in de dozen bij de kast met manga (aan de kant van de kassa)...

De meeste manga's zijn 11 euro (ongeacht de dikte), de wat nieuwere manga's zijn 14... DVD's zijn net zo duur als elders (twintig euro voor afleveringen, dik in de dertig/veertig euro voor special editions)... Maar 't schijnt dat er wel wat onderhandelingsruimte is bij die kerel daar...
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      dinsdag 30 mei 2006 @ 15:17:37 #18
    142116 ThaBrain
    Baka desu ne?
    pi_38371551
    tvp
    om deze tvp nog een beetje nuttig te maken:
    Ik heb de nieuwe AniWay binnen
    Er zat deel 1 van Deathnote manga bij
    morgen ff leze xD
      dinsdag 30 mei 2006 @ 15:38:23 #19
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_38372405
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 15:17 schreef ThaBrain het volgende:
    Ik heb de nieuwe AniWay binnen
    als daar nog reclame in wordt gemaakt voor winkels die anime/manga verkopen (zoals boudisque), post het dan hier ook
    is dat blad trouwens ook in de winkel te koop?
      dinsdag 30 mei 2006 @ 15:41:03 #20
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38372524
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 14:35 schreef outcast_within het volgende:
    ik heb trouwens nog steeds mijn air vraag.

wat doe ik met ep a b c en D?
    abcd?
    pi_38373076
    Loop je weer achter met je Sig Orealo
    pi_38374238
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 15:41 schreef Orealo het volgende:

[..]

abcd?
    het zijn geen eps iig. 1 op 1 ding van 10minunten een newsflash van 1 minuut. geen idee kijk ze wel aan het einde
      dinsdag 30 mei 2006 @ 17:21:46 #23
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_38376266
    Ik geloof niet dat mijn mail door de spamfilter van blessed is gekomen.
    "Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
    pi_38376304
    Ik kijk ook maar een keertje mee.
    Kijken welke anime/manga er allemaal langskomen.
    Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
    And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
    We'd all be like: "I know this one!"
      Licht Ontvlambaar dinsdag 30 mei 2006 @ 17:26:56 #25
    94264 Uzumaki_Naruto
    Fearless Vampire Killer
    pi_38376472
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 14:56 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

In Groningen heb je de winkel Zinnebeeld... Dit is een strip/film/muziekwinkeltje in de Pelsterstraat (een smalle straat die aan de Vismarkt grenst en parallel loopt aan de Herestraat).

De winkel is superchaotisch... het meeste spul zit in dozen verstopt.
    De laatste keer dat ik er was, moest ik helemaal over de dozen heenstappen om op een richel van zo'n 40cm breed voor de kast met manga te kruipen. De nieuwste manga zit trouwens in de dozen bij de kast met manga (aan de kant van de kassa)...

De meeste manga's zijn 11 euro (ongeacht de dikte), de wat nieuwere manga's zijn 14... DVD's zijn net zo duur als elders (twintig euro voor afleveringen, dik in de dertig/veertig euro voor special editions)... Maar 't schijnt dat er wel wat onderhandelingsruimte is bij die kerel daar...
    dat is wel duur
    pi_38377558
    Ik vind het eigenlijk wel meevallen... Hier in de buurt (ik woon in Assen) heb ik het nog niet goedkoper gezien. Modern Papier (een paar adressen verder in de Pelsterstraat) is zelfs nog iets duurder.
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      Licht Ontvlambaar dinsdag 30 mei 2006 @ 18:38:19 #27
    94264 Uzumaki_Naruto
    Fearless Vampire Killer
    pi_38379144
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 17:57 schreef Jordy-B het volgende:
    Ik vind het eigenlijk wel meevallen... Hier in de buurt (ik woon in Assen) heb ik het nog niet goedkoper gezien. Modern Papier (een paar adressen verder in de Pelsterstraat) is zelfs nog iets duurder.
    bol.com verkoopt ook manga [bij engelse boeken]
    meestal voor 10,99
    oud en nieuw
    pi_38379704
    'k vind het wel zo prettig dat ik een manga eerst even kan doorbladeren... Helemaal als ik niet bekend ben met de manga...

En een manga als xxxHolic kost bij Bol 11,50... Ze lijken maar vier delen in huis te hebben en de verzendkosten zijn ¤1,95 , dus als je één deel koopt, ben je nauwelijks goedkoper uit... in Groningen heb ik bijna alle delen zien liggen (ik kende de serie niet, dus heb ik enkel het eerste deel gekocht)

Maar ik denk dat ik inkopen ga doen op animecon, begin juli...
      dinsdag 30 mei 2006 @ 18:58:43 #29
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_38380133
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 16:23 schreef outcast_within het volgende:

[..]

het zijn geen eps iig. 1 op 1 ding van 10minunten een newsflash van 1 minuut. geen idee kijk ze wel aan het einde
    Er zijn 13 episodes en er is een summer special van 2 x 24 minuten.
    De rest zijn gewoon preludes, previews, promo's, etc. Misschien heb je ook de Summerwind AMV.
      dinsdag 30 mei 2006 @ 19:14:50 #30
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_38380952
    Ik was vandaag van plan om eens een anime dvd box te kopen, maar ik kon niets leuks vinden bij Boudisque. De leuke series werden alleen los verkocht en 3 episodes per DVD werd al een dure grap voor series met 13 episodes. Er waren wel boxen van ghost in the shell SAC 2nd gig, maar dan had je nog geen complete serie en ze kosten 30 euro per stuk. Dan had ik er nog 4 moeten aanschaffen ofzo...ammehoela

Dus ben ik maar naar huis gegaan met wat Aziatische films

Azumi
    Azumi 2
    Eye
    Pulse
    Twins Effect (plaatje met de Hongkong Twins en Jackie Chan)
    pi_38381552
    Azumi Als je een paar goeie films wil zien moet je kijken of je Old Boy, Zatoichi, Silmido of Fighter in the wind ergens kan vinden. Dat zijn echt super mooie aziatische films, wel vooral actie films maar echt super mooi gemaakt.

Ik zelf ben Fullmetal Alchamist aan het kijken, was eerder nooit verder gekomen dan aflevering 10 ofzo. Nu rag ik er echt in snel trein vaart doorheen. Echt een geweldige serie mooi gemaakt en een sterk verhaal tot nu toe. Nog 19 afleveringen te gaan Kijken wat de homunculus brengen .
    pi_38388347
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 17:21 schreef RipCore het volgende:
    Ik geloof niet dat mijn mail door de spamfilter van blessed is gekomen.
    mailtje is wel aangekomen, maar ik was bijna direct gaan slapen. je krijgt meel terug!

owjah!

zijn er nog mensen die geintresseerd zijn in action figures van de tortured soul reeks (mcfarclaine) of wat andere spawn series?
    pi_38388514
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 21:52 schreef blessed19 het volgende:

[..]

zijn er nog mensen die geintresseerd zijn in action figures van de tortured soul reeks (mcfarclaine) of wat andere spawn series?
    Hier kom ik na nader overleg nog even op terug!

Een vriend van me is helemaal spawn (en andere comics) gek namelijk

Even over die posters, weet je al wat hij er voor vraagt? Ik vind de volle mep een beetje aan de hoge kant namelijk
    pi_38388981
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 21:55 schreef Zeurberus het volgende:

[..]

Hier kom ik na nader overleg nog even op terug!

Een vriend van me is helemaal spawn (en andere comics) gek namelijk

Even over die posters, weet je al wat hij er voor vraagt? Ik vind de volle mep een beetje aan de hoge kant namelijk
    omdat je een ''vriend'' van me bent, heb ik bij die kerel heb kunnen reducen voor 20 euro dat is inclusief verzendskosten.

maar dat overleg kan prima, maar morgen is definitief de laatste dag. de action figures gaan dan weg voor 6,50 de stuk.

edit! mocht hij intresse hebben, kan ik hem mijn tel nummer geven en kan ik morgenmiddag rond 15:00 kijken wat we nog hebben.
    pi_38391532
    damn jullie gaan echt te snel, vroeg me al af waarom my active topics maar niet vertoonde :/

anyways ontopic:
    zojuist tenjou tenge afgekeken uiteindelijk, * koffiegast want OVA
    kijk verder final approach, wel erg merkwaardig verhaal
    pi_38391975
    net de eerste 2 eps van fruit(s) basket zitten kijken

tekenstijl vind ik minder maar het verhaal lijkt erg grappig
    quote:
    gaat over Tohru Honda zij woont, als high school student, sinds een aantal weken alleen in een tentje (!!), dit omdat haar moeder overleden is bij een auto ongeluk en ze wilde niet bij andere familie leden wonen (oid, was mij niet geheel duidelijk)
    vervolgens komt ze toevallig bij een huis uit naast haar tent waar zij ene Sohma Yuki ontmoet, dit is de 'prins' van haar klas maar met een erg rare kant:
    zodra er een meisje naar hem toekomt/beet pakt etc.. duwt hij ze altijd weg, dit doet hij omdat hij niet wilt dat zijn geheim bekend wordt.. wat zijn gehiem van zijn familie is zal ik niet vertellen.
    maar ik kon er hard om lachen

[ Bericht 4% gewijzigd door mschol op 30-05-2006 23:24:33 ]
    pi_38392072
    ooh fruit basket, de volgende die ik ga kijken
    (herinnert zich aan de uur langdurende AMV hell 3 waar hylarisch stuk voorkomt met fruit basket anime )
    pi_38392199
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 22:59 schreef mschol het volgende:
    net de eerste 2 eps van fruit(s) basket zitten kijken

tekenstijl vind ik minder maar het verhaal lijkt erg grappig
    -knip-
    Dude... introducties van series hoeven niet in spoilertags...
      dinsdag 30 mei 2006 @ 23:08:40 #39
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_38392528
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 23:02 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dude... introducties van series hoeven niet in spoilertags...
    Het is eigenlijk heel sneu, maar ik wist gewoon dat jij d'r over ging zeiken een goedbedoeld advies ging geven..

"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
    pi_38392724
    ja en terrecht ^_^
    spoilers is zoiets van ik vond die en die scene zo grappig.
    een intro is een intro.

Fruitsbasket was leuk. vol met van die leuke verhalen, goede boodschappen, etc. etc.
    pi_38392732
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 23:08 schreef RipCore het volgende:

[..]

Het is eigenlijk heel sneu, maar ik wist gewoon dat jij d'r over ging zeiken een goedbedoeld advies ging geven..

ikzelf vind het eerlijk gezegd ook wel een beetje irri... ik dacht dat het grote spoilers waren, maar een inleiding wil ik wle altijd graag lezen.
      dinsdag 30 mei 2006 @ 23:12:40 #42
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_38392769
    Hij heeft ook gelijk, het is alleen zo.. typerend.
    pi_38392896
    Blij dat ik zo keurig aan je verwachtingen weet te voldoen...

Spoilertags zijn een prettige en belangrijke functie, maar overdadig gebruik ervan maakt topics onleesbaar. Algemene informatie over een serie (de introductie) mag je gewoon neerzetten... Spoilertags gebruik je als je wat wil vertellen over de latere episodes van een serie, of als je bijvoorbeeld het einde wil vertellen... Als je ze op zo'n manier verkeerd gebruikt, worden ze gewoon niet gelezen door de mensen die de serie nog niet gezien hebben en dat is juist de groep mensen voor wie het introductieverhaal interessant is.

Maar het was wel erg fijn dat je gewoon kon zien over welke serie de spoiler ging
    pi_38393412
    na het gezeik advies heb ik de tags wel veranderd
    pi_38393957
    quote:
    Ik heb er naar divx films wel eens naar gekeken, en het moeilijkste lijkt me het vertalen, dan is het gewoon 'op 2 minuten en 32 seconden' 'Hoi ik ben heel vet' in een text bestandje tikken toch?

maar hoe ze dat op de video branden weet ik niet.
    (divx is gewoon subtitels toevoegen vanaf het txt bestandje)
    Werkt dat hier veel anders?
    Het timen is het lastigst.. Subtitles op een video zetten (hardsub) is niet veel meer dan de *.ssa (of *.srt) samen compilen met de video.
    Typesetten is ook best lastig maar maakt het geheel wel vele malen mooier
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
      woensdag 31 mei 2006 @ 00:02:07 #46
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_38394882
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 19:27 schreef zBus het volgende:
    Azumi Als je een paar goeie films wil zien moet je kijken of je Old Boy, Zatoichi, Silmido of Fighter in the wind ergens kan vinden. Dat zijn echt super mooie aziatische films, wel vooral actie films maar echt super mooi gemaakt.
    dank u
      woensdag 31 mei 2006 @ 00:11:15 #47
    139307 stroopje
    HEY THAT'S MY LINE
    pi_38395218
    tvp
    Een paar dagen niet op fok geweest en jullie zijn al bezig met topic 19 stelletje slowsletten chatters
    En Orealo is die nieuwe anime site van je al klaar het is wel een hele goede idee ik zag al een paar goede suggesties in de vorige topic.
    Ik ben bezig met het bekijken van Fruit Basket eindelijk het duurde wel erg lang en mijn eerste indruk is goed

truste
    pi_38395769
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 14:19 schreef VuiLBeest het volgende:
    ik check weleens manga.com en die trailer vanKaras doet me

Ik heb al verschillende gameshops en videowinkels afgelopen in den haag en rdam. maar geen van hen kende Karas.

Weten jullie een adres waar ik zoeken? liefst in de Randstad

Dank
    Ik heb ook de eerste 2 eps van Karas van iemand gekregen ergens eind Maart... de beelden waren echt van superkwaliteit, het verhaal weet ik niet, want ik heb alleen beeld gezien terwijl hij met een koptelefoon opzat

Tevens TVP, ik ben er even 5 dagen niet en ik heb gewoon deel 18 overgeslagen... ach 90% is toch sc, nietwaar?
    ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
    pi_38396588
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 00:37 schreef uppie83 het volgende:

Tevens TVP, ik ben er even 5 dagen niet en ik heb gewoon deel 18 overgeslagen... ach 90% is toch sc, nietwaar?
    och zoveel sc is het nou ook weer niet... (1 topic in 5 dagen is zo simpel)
    in dig sc deden we er geregeld 2-4 per dag
    pi_38396625
    Ik word gewoon geholpen door een co-founder van SARS (amrayu) met fansubben

voor de mensen die SARS niet kennen: SARS is echt 1 van de beste Jdrama fansubs (o.a. HYD)
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
    pi_38396667
    wow...

Hoelang laat de volgende gokusen 2 aflevering op zich wachten?
      woensdag 31 mei 2006 @ 02:40:06 #52
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_38397381
    Ganbatte!! SureZal-kun!!!

Trouwens, wie wilde hier ook alweer tragische anime zien? Misschien is dit wat:

Tomoya Mikami's life changed one day when his girlfriend Ayaka was hit by a car and killed on her way to meet Tomoya. He blamed himself for her death and never was the same after the accident. He began acting callously towards Yue and his other friends. Furthermore, every time Tomoya gets involved with a new girl, he sees images of Ayaka in his dreams. He decides he needs to find a way to say goodbye to his lost love once and for all, while dealing with several side romances at the same time.

3 x OVA van 30 minuten

Memories Off 2nd - 3 x OVA van 30 minuten
    Memories Off 3.5 - 4 x OVA van +/- 26 minuten
    Memories Off #5 - 1 OVA uit van 27 minuten en ongoing

Het zijn geen follow ups van elkaar, maar wel allemaal romantische drama's, voor de liefhebber.
    pi_38398117
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 22:05 schreef blessed19 het volgende:

[..]

omdat je een ''vriend'' van me bent, heb ik bij die kerel heb kunnen reducen voor 20 euro dat is inclusief verzendskosten.

maar dat overleg kan prima, maar morgen is definitief de laatste dag. de action figures gaan dan weg voor 6,50 de stuk.

edit! mocht hij intresse hebben, kan ik hem mijn tel nummer geven en kan ik morgenmiddag rond 15:00 kijken wat we nog hebben.
    w00t!!!

20 euro is een deal, thanks

Ik heb je email adres aan die vriend gegeven dus denk dat je vanmiddag wel wat hoort. Stuur voor de zekerheid ff je tel nummer naar mijn adres dan bel ik het nummer wel door

Nogmaals bedankt voor het regelen van alles
      woensdag 31 mei 2006 @ 08:43:24 #54
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38398601
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 02:40 schreef Sh0g het volgende:
    Ganbatte!! SureZal-kun!!!

Trouwens, wie wilde hier ook alweer tragische anime zien? Misschien is dit wat:

Tomoya Mikami's life changed one day when his girlfriend Ayaka was hit by a car and killed on her way to meet Tomoya. He blamed himself for her death and never was the same after the accident. He began acting callously towards Yue and his other friends. Furthermore, every time Tomoya gets involved with a new girl, he sees images of Ayaka in his dreams. He decides he needs to find a way to say goodbye to his lost love once and for all, while dealing with several side romances at the same time.

[afbeelding]
    3 x OVA van 30 minuten

Memories Off 2nd - 3 x OVA van 30 minuten
    Memories Off 3.5 - 4 x OVA van +/- 26 minuten
    Memories Off #5 - 1 OVA uit van 27 minuten en ongoing

Het zijn geen follow ups van elkaar, maar wel allemaal romantische drama's, voor de liefhebber.

Bedankt voor de tip, die klinken wel goed
    pi_38398634
    Nieuwe Bleach is uit, iemand al gezien of nog niet?
    pi_38398717
    nog niet..
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
    pi_38398882
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 08:44 schreef zBus het volgende:
    Nieuwe Bleach is uit, iemand al gezien of nog niet?
    *sterf

@jordy-b ^_^ kuch kuch mooie startpost
    pi_38399037
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 08:57 schreef outcast_within het volgende:

[..]

*sterf

ey bleach is ook anime, en dit is een soort SC topic dus tjah
    pi_38399325
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_38409247
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 08:57 schreef outcast_within het volgende:

[..]

*sterf

Jullie hebben er gewoon de pest over in dat ik (per ongeluk) jullie startpost inpik...
    pi_38409397
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 14:18 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Jullie hebben er gewoon de pest over in dat ik (per ongeluk) jullie startpost inpik...
    ik vind het alleen maar mooi ^_^ dat je toevallig nu al 2keer de startpost heb en ik je nu ook startpost hoer kan noemen
    pi_38413057
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 14:22 schreef outcast_within het volgende:

[..]

ik vind het alleen maar mooi ^_^ dat je toevallig nu al 2keer de startpost heb en ik je nu ook startpost hoer kan noemen

Het begint hier zo langzamer hand op de wallen te lijken.

[ Bericht 1% gewijzigd door -Strawberry- op 31-05-2006 16:29:11 ]
    pi_38414568
    TVP

Bleach is wel OK.

TOKKO is zoooooooooooooooooooooo vet! (+tieten)
    Zeer goede serie! Makers van GTO (Great Teacher Onizuka).
    pi_38415692
    TOKKO moet ik dan ook maar eens gaan kijken.
    Zit nu al op een stuk of 8 anime die ik wil gaan downloaden.
    REC kan me nog niet heel erg boeien, maar kijk hem wel af.
    pi_38416818
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 16:40 schreef Qunix het volgende:
    (+tieten)
    Hentai..

(voor de mensen die het niet weten: hentai betekend ook 'pervert' in het Japans )
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
    pi_38416910
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 17:38 schreef SureZal het volgende:

[..]

Hentai..

(voor de mensen die het niet weten: hentai betekend ook 'pervert' in het Japans )
    Dan is het voor mij al meteen wat minder..
    Maar is het heel extreem of meer grappig gebracht?
    pi_38417055
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 17:38 schreef SureZal het volgende:

[..]
    dus dan hoorde ik het toch altijd goed

ikk wat een hele tijd geleden eens uit verveling op zoek gegaan naar wat hentai (je moet toch wat als je niks te doen hebt)
    kwam ik een lolicon movie tegen (dit werd alleen pas duidelijk toen ik de film opstarten )
    pi_38420708
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 17:41 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan is het voor mij al meteen wat minder..
    Maar is het heel extreem of meer grappig gebracht?
    ligt er aan hoe je het brengt
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
    pi_38421947
    ik denk niet dat hentai iets is voor meiden, strawberry
      woensdag 31 mei 2006 @ 22:06:57 #70
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38422476
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 17:46 schreef mschol het volgende:

lolicon movie
    Dat is dus echt te ziek voor woorden.
    Het valt in Amerika dus gewoon onder kinderporno.
    Hier in nederland staat het woord 'realistische' in de kinderporno wet, dus is het maar de vraag of dit wel of niet illegaal is.
    Maar met die politieke partijen van tegenwoordig weet je dat ook niet zeker

(Voor de mensen die 't gelukkig niet weten, lolicon is anime kiddy porn)
    pi_38422542
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 22:06 schreef Orealo het volgende:
    (Voor de mensen die 't gelukkig niet weten, lolicon is anime kiddy porn)
    typisch dat jij 't dan weer wel weet...
      woensdag 31 mei 2006 @ 22:42:35 #72
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38422577
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 22:09 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik hoop dat dit een grapje is?
    pi_38422627
    @Orealo:
    ik denk dat het in NL 'legaal' is aan gezien de realiteit er niet is.
    maar uberhaupt: Welke japanners zijn zo gek om dit te maken (en mag dit ook ?, ik weet wel dat in japan de leeftijd om geslachtsgemeenschap te hebben op 12 jaar ligt.. maar dan nog ?)

[ Bericht 0% gewijzigd door mschol op 31-05-2006 23:37:42 ]
    pi_38422850
    kijk chobits nu, begin alleen al
    pi_38423234
    lang leve de downtime van fok! eerst ff off-topic

*snif* vandaag de laatste dag van de collector. als een echte bikkel was ik natuurlijk tot ver na sluitingstijd gebleven! er was vandaag ook een indo'er (oid) die maar liefst 20 blisters (action figures) gekocht had! (nouja, ze gingen voor 10 euro per 3 weg ) heb met hem veel geluld over anime en 2d-fightgames. Ook heb ik dit forum gepromoot, dus binnenkort hebben we een vast lid erbij!

verder heb ik zberus nog aan de lijn gehad stuur trouwens je adresgegevens door! dan komt er een pakketje jouw kant op.

okey! on-topic dan maar weer.

gister 1 aflevering van AIR gezien. jezus, ze bedenken telkens de meeste stomste redenen om een aantal mensen bij elkaar te gooien. kijk dus eigenlijk al met een kleine ergenis, terwijl ik nog een complete serie te gaan heb! maar ach, binnenkort heb ik toch hopelijk tijd zat
    pi_38423247
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 22:09 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

je bedoeld dat jij het niet wist?
    pi_38423521
    Over de tieten in TOKKO:

Ze heeft een tattoo boven dr tiet. En ze is vrij uniek gekleed en laat gegeven moment de tattoo zien en zie je even paar seconden tieten.

Dus geen erotische dingen.
    pi_38423543
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 22:42 schreef Orealo het volgende:

[..]

Ik hoop dat dit een grapje is?
    net toen ik een knipoog-PI wilde plaatsen, lag het forum weer plat...

sorry...
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 01:07 schreef blessed19 het volgende:

[..]

je bedoeld dat jij het niet wist?
    ja...

[ Bericht 7% gewijzigd door Jordy-B op 01-06-2006 16:15:10 ]
      donderdag 1 juni 2006 @ 01:48:38 #79
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_38423792
    lolicon, damn, ik had al wel zo'n vermoeden dat er zoiets als getekende kinderporno bestond, maar dat dit op zo'n grote schaal gebeurt, had ik geen weet van.
    Wikipedia is ook wel handig voor info: lolicon.
    Via die tekst kwam ik weer uit bij een ander idioot Japans verschijnsel, namelijk Enjo kōsai, or "dating for assistance", is a practice in Japan where high school-aged girls are paid by older men to accompany them on dates and sometimes to render sexual services.
    Vandaar dat die meiden zich zoveel luxe kunnen veroorloven in een duur land.

Burusera, nog zoiets vaags...
    Burusera shops in Japan sell used girl panties. [...] The clients are Japanese men that smell or otherwise experience the panties for sexual stimulation. In the past there were vending machines selling packaged used panties. Ze staan naast de Coca-Cola en Marlboro automaten... Bwuahahaahaa, ik kom niet meer bij.
    Dit heeft al niks meer met anime te maken, maar ik moest het ff kwijt.
    pi_38426383
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 01:23 schreef Qunix het volgende:
    Over de tieten in TOKKO:
    pi_38431472
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 01:48 schreef Sh0g het volgende:
    Enjo kōsai, or "dating for assistance", is a practice in Japan where high school-aged girls are paid by older men to accompany them on dates and sometimes to render sexual services.
    Vandaar dat die meiden zich zoveel luxe kunnen veroorloven in een duur land.
    Die zie je wel vaker.. in de serie Ikebukuro West Gate Park (IWGP) komt het ook voor
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
    pi_38437044
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 23:28 schreef mschol het volgende:
    @Orealo:
    ik denk dat het in NL 'legaal' is aan gezien de realiteit er niet is.
    maar uberhaupt: Welke japanners zijn zo gek om dit te maken (en mag dit ook ?, ik weet wel dat in japan de leeftijd om geslachtsgemeenschap te hebben op 12 jaar ligt.. maar dan nog ?)
    Serieus, op 12 jarige leeftijd? Dat wist ik niet, wel erg jong!
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 20:08 schreef koffiegast het volgende:
    ik denk niet dat hentai iets is voor meiden, strawberry
    Hentai niet nee, maar als jullie het over "pervert" hebben dan denk ik niet meteen aan hentai hoor. Je hebt ook wel onschuldige vormen.

REC bleek achteraf toch wel een leuke serie te zijn. Je moet de personages eerst wat beter leren kennen en na 3 episodes wordt het verhaal ook beter.
    heb hem nu afgekeken en vind het een herkenbaar verhaal, wel mooi. Alles is heel luchtig gebracht en de laatste aflevering was zeker goed. Niet echt een open eind gelukkig, daar houd ik niet zo van.

[ Bericht 23% gewijzigd door -Strawberry- op 01-06-2006 14:54:50 ]
    pi_38438794
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 00:47 schreef koffiegast het volgende:
    kijk chobits nu, begin alleen al

Mijn alltime favourite

Kijk momenteel Ergo Proxy, snap er alleen niet veel van Maar actie is goed en tekenstijl ook
    pi_38439696
    Weet niet of ik het al eerder heb gevraagt, maar kan iemand een link plaatsen van dat topic waar er een top 10 was gemaakt van de beste anime? Daar kon je toen op stemmen dacht ik.
    Kan hem even niet vinden en wil die nog wel even doorlezen.
    pi_38439754
    *kuch OP
    pi_38439783
    mss niet zo heel duidelijk in de OP maar ach ^_^
    pi_38440148
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 15:51 schreef outcast_within het volgende:
    mss niet zo heel duidelijk in de OP maar ach ^_^
    Dank. ^^
    Had hem niet gezien..
    pi_38441232
    REC vond ik eigenlijk best wel aangenaamd om te zien. Alleen tegen de tijd dat je er helemaal in zit is de serie afgelopen.

Tsjah en AIR...
    Ik vond het een onwijs wazige serie, waar ik na twee afleveringen geen zin meer in had. Heb hem afgekeken maar had moeite me ogen open te houden. Maargoed er zijn zat andere die hem wel goed vonden.
    pi_38442096
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 16:25 schreef Koranaga het volgende:
    REC vond ik eigenlijk best wel aangenaamd om te zien. Alleen tegen de tijd dat je er helemaal in zit is de serie afgelopen.
    True, dat was wel jammer idd.
    pi_38442132
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 14:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

zat er een jaar naast (dat had ik dacht ik op wikipedia gelezen maart kan het artikel niet meer vinden )
    quote:
    The age of sexual consent in Japan is 13 years of age, although prefecture law usually overrides federal law raising the age up to 18.
    http://www.avert.org/aofconsent.htm
    ..
    quote:
    yup idd wel jammer..

en Fruits basket iswel grappig met die curse..
      donderdag 1 juni 2006 @ 17:58:45 #91
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38444507
    quote:
    Tsjah en AIR...
    Ik vond het een onwijs wazige serie, waar ik na twee afleveringen geen zin meer in had. Heb hem afgekeken maar had moeite me ogen open te houden. Maargoed er zijn zat andere die hem wel goed vonden.
    Niks slechts over AIR!
    De muziek!
    De hoofdpersonen!
    Het verhaal
      donderdag 1 juni 2006 @ 18:19:48 #92
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38445205
    Ik ga vandaag of morgen de factuur van animeinfo.nl uitprinten en opsturen. duurt dus nog een paar dagen voordat ie echt van mij is!

check
    pi_38445293
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 18:19 schreef Orealo het volgende:
    Ik ga vandaag of morgen de factuur van animeinfo.nl uitprinten en opsturen. duurt dus nog een paar dagen voordat ie echt van mij is!

check
    Wat een ego-boost.
    Kun je lekker ieder zijn naam invullen. Wel gaaf though.
    pi_38445672
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 14:47 schreef -Strawberry- het volgende:
    jeweetwellen op je 12de, maar niet mogen roken tot je 20ste... Japan
    pi_38450055
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 17:58 schreef Orealo het volgende:

[..]

Niks slechts over AIR!
    De muziek!
    De hoofdpersonen!
    Het verhaal
    Ik heb even gezocht, maar ik zie nergens een serie die alleen AIR heet. Wel AIR TV, Air Gear, Air Master e.d. Welke serie bedoelen jullie hier?
    ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
      donderdag 1 juni 2006 @ 20:26:29 #96
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38450079
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 20:25 schreef uppie83 het volgende:

[..]

Ik heb even gezocht, maar ik zie nergens een serie die alleen AIR heet. Wel AIR TV, Air Gear, Air Master e.d. Welke serie bedoelen jullie hier?
    AIR TV
    pi_38450509
    Orealo!

Wij moeten ff een datum prikken om te meeten met Gezegend19 ergens in Utreg.

Kan ik mijn posters ophalen en jij je andere zooi

Kunnen we gelijk ergens een drankje nuttigen
    pi_38451606
    een drankje... dat was toen ook het idee tijdens de meet met orealo en kornaga... godver, wat had ik een kater de volgende dag

maar is wel chill! ik wil daar ff langs boudisque enzo. misschien dat andere mensen eventueel ook mee willen?
      donderdag 1 juni 2006 @ 20:58:08 #99
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38451711
    Een donderdag of een zaterdag zou mij het beste uitkomen aangezien ik elke dag moet werken!
    tof plan!
      donderdag 1 juni 2006 @ 21:21:51 #100
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_38452831
    Ben ik al harde kern genoeg om langs te hoppen? Bespaart me weer verzendkosten en binnenkort belastingteruggaaf dus dat moet ik vieren.. harhar
      donderdag 1 juni 2006 @ 21:45:26 #101
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38453923
    Muha! pagina 3 start post!
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 21:21 schreef RipCore het volgende:
    Ben ik al harde kern genoeg om langs te hoppen? Bespaart me weer verzendkosten en binnenkort belastingteruggaaf dus dat moet ik vieren.. harhar
    Vet! tuurlijk!

Is dit een apart topic waard of gaan we 't hier fixen?
      donderdag 1 juni 2006 @ 22:05:01 #102
    139307 stroopje
    HEY THAT'S MY LINE
    pi_38454892
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 18:19 schreef Orealo het volgende:

check

De muziek is zeer goed uitgekozen alleen weet niet van wie het is maar ik kan niet wachten op je site Orealo ganbate
    pi_38455367
    Kunnen we hier toch wel ff fixen?

Ik zou eventueel volgende week donderdag kunnen (in de avond, het is dan koopavond in utreg dus b-disc is ook open)
      donderdag 1 juni 2006 @ 22:24:07 #104
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_38455757
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 22:05 schreef stroopje het volgende:
    De muziek is zeer goed uitgekozen alleen weet niet van wie het is maar ik kan niet wachten op je site Orealo ganbate
    whehe
    klik
    pi_38459839
    quote:
    BOTTLE FAIRY!!!!

13 eps van elk 10 min

Edit:

Deze wilde ik jullie ook niet onthouden, voor alle mensen die op een kantoor werken, laat deze in je pauze eens aanstaan voor je collega's:

http://supagrl.pwnz.nl/

[ Bericht 30% gewijzigd door Zeurberus op 02-06-2006 00:23:25 ]
    pi_38461625
    ik heb nu fruits basket totenmet ep 17 gezien en vraag me nu wat af:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      vrijdag 2 juni 2006 @ 04:29:14 #108
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_38463582
    FMP is wel goede reclame voor Heineken en NL zeg

Als je goed kijkt kun je nog "Amsterdam Holland" lezen
    pi_38465036
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 01:04 schreef mschol het volgende:
    ik heb nu fruits basket totenmet ep 17 gezien en vraag me nu wat af:
    SPOILER
    !?
    SPOILER
    pi_38465061
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 04:29 schreef Sh0g het volgende:

[afbeelding]

ik heb ooit een aansteker in china gekocht. het was in de vorm van een flesje met daarop Hieneken brwed in holland. Geweldig coole spelvauten waren dat
      vrijdag 2 juni 2006 @ 09:29:49 #111
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38465351
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 22:15 schreef Zeurberus het volgende:
    Kunnen we hier toch wel ff fixen?

Ik zou eventueel volgende week donderdag kunnen (in de avond, het is dan koopavond in utreg dus b-disc is ook open)
    Yep donderdag avond klinkt goed!
    Als Ripcore/Blessed ook kunnen that is!
      vrijdag 2 juni 2006 @ 09:44:07 #112
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_38465662
    Prima, met een beetje geluk is dan net mijn belastingteruggaaf gestort
    pi_38467778
    tof, alleen dat ik elke dinsdag en donderdagavond moet werken... volgende week zaterdag zou eventueel wel kunnen!
      vrijdag 2 juni 2006 @ 11:07:40 #114
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38467816
    Vind ik ook goed!
    pi_38467926
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 04:29 schreef Sh0g het volgende:

[afbeelding]

Dat is wel tôf

In Blood+ zie je ook af en toe de euro munt aangezien het soms in parijs afspeeld.
    pi_38468459
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 09:12 schreef outcast_within het volgende:

[..]

!?
    SPOILER

M.a.W.
    daar wordt dus niet verder op ingegaan
    pi_38469186
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 11:06 schreef blessed19 het volgende:
    tof, alleen dat ik elke dinsdag en donderdagavond moet werken... volgende week zaterdag zou eventueel wel kunnen!

Is prima

Gaarne niet voor 12.00 ivm mijn heilige nachtrust
    pi_38471087
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 11:26 schreef mschol het volgende:

[..]

M.a.W.
    daar wordt dus niet verder op ingegaan
    SPOILER
    Ladies and Gentlemen, please stand back. The Doors will open in your direction.
    pi_38471503
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 12:34 schreef Timmah het volgende:

[..]
    SPOILER
    SPOILER
    pi_38471639
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 12:47 schreef mschol het volgende:

[..]
    ja maar dat kon je ook al uitmaken uit mijn spoiler.
      vrijdag 2 juni 2006 @ 13:42:41 #121
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38473194
    Yo.
    quote:
    You may have already noticed - if not hurry to www.ARCHONIA.com ! - that we have recently renewed our entire website. To celebrate the renewed ARCHONIA Website, we are giving a 10% discount on every article within the TPB-Manga category! So NOW is the time to finally buy all manga volumes of your favorite series or to venture on to series you have not read yet!
    This special discount action will run from the 2nd of June 2006 until the 9th of June 2006. You can find the discount articles by clicking on the link provided within this e-mail or by going to the ARCHONIA.com Website and selecting 'TPB-Manga' after clicking on 'Categories' at the top of the screen.
    Doei.
    pi_38475404
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 21:45 schreef Orealo het volgende:
    Muha! pagina 3 start post!
    Je houd ook nooit op he.

Halleluja wat gaan die topics snel!
      vrijdag 2 juni 2006 @ 15:05:12 #123
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_38476034
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 11:45 schreef Zeurberus het volgende:

[..]

Is prima

Gaarne niet voor 12.00 ivm mijn heilige nachtrust
    Volgende week zaterdag zit er voor mij niet in, maar don't let that stop you..
      vrijdag 2 juni 2006 @ 15:40:07 #124
    139307 stroopje
    HEY THAT'S MY LINE
    pi_38477267
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 22:24 schreef Sh0g het volgende:

whehe
    klik
    arigato
    pi_38477527
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 13:42 schreef Orealo het volgende:
    Yo.
    [..]

Doei.
    waarom moet de EN xxxHolic een euro duurder zijn dan de FR xxxHolic
    pi_38478435
    Misschien een domme vraag maar, wie zijn er hier eigenlijk wel vrouw?
      vrijdag 2 juni 2006 @ 16:17:26 #127
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38478455
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 16:16 schreef -Strawberry- het volgende:
    Ik.
    pi_38478476
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 16:17 schreef Orealo het volgende:

[..]

Ik.
    Hoe kwam jij nou weer terecht in het FOK!features, Bugs & Development-topic?
      vrijdag 2 juni 2006 @ 16:19:24 #129
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38478536
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 16:17 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Hoe kwam jij nou weer terecht in het FOK!features, Bugs & Development-topic?
    Via je postgeschiedenis.
    You, my friend, have a stalker
    Goed idee wel !
    [FO][FEA] Spoiler met titel
    pi_38478611
    *zucht*

nog een...
    pi_38478936
    Ik heb zojuist Hanbun no Tsuki ga Noboru Sora in een ruk afgekeken. Hele meeslepende serie, echt iets voor degene die Kimi ga Nozomu Eien een goede serie vonden.
    Helaas is deze serie wel aan de korte kant (maar 6 afleveringen á 25 minuten).

http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=6300
    pi_38478976
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 16:17 schreef Orealo het volgende:

[..]

Ik.
    Stel ik eens een serieuze vraag.. zucht.
    Waar blijven die foto's van dat kickass kapsel.
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 16:29 schreef Koranaga het volgende:
    Ik heb zojuist Hanbun no Tsuki ga Noboru Sora in een ruk afgekeken. ]
    Das waar ook, die moest ik nog gaan downloaden. Helemaal vergeten om aan te zetten
      vrijdag 2 juni 2006 @ 17:09:14 #133
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_38480302
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 16:16 schreef -Strawberry- het volgende:
    om eerlijk te zijn, wist ik tot een paar pagina's terug niet eens dat jij er één was
    ik moet toch eens wat vaker profielen checken
    en nu dat gedaan te hebben, kan ik zeggen dat je wel in een leuke stad woont. ik ben d'r namelijk zelf geboren en getogen en kom er nog elk weekend, omdat mijn ouders er nog wonen.
    pi_38481340
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 17:09 schreef Sh0g het volgende:

[..]

om eerlijk te zijn, wist ik tot een paar pagina's terug niet eens dat jij er één was
    ik moet toch eens wat vaker profielen checken
    en nu dat gedaan te hebben, kan ik zeggen dat je wel in een leuke stad woont. ik ben d'r namelijk zelf geboren en getogen en kom er nog elk weekend, omdat mijn ouders er nog wonen.
    Zelf dacht ik ook dat outcast een vrouw was, dus dat gebeurd wel vaker hier.

Eerlijk waar? Misschien heb ik je ouders dan wel eens gezien. Grappig.
      vrijdag 2 juni 2006 @ 17:51:13 #135
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38481470
    Hmm voor zover ik weet zijn dit de vrouwen :

-Strawberry-
    Hopey
    Kroekroek
      vrijdag 2 juni 2006 @ 18:02:14 #136
    149443 Ciel
    Boo-fan/actalike
    pi_38481757
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 17:51 schreef Orealo het volgende:

-Strawberry-
    Hopey
    Kroekroek
    Ciel
    pi_38482227
    Sinasappeltje is ook van het zwakkere geslacht
    pi_38482273
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 13:42 schreef Orealo het volgende:
    Yo.
    [..]

Doei.
    pita ten collectie compleet maakt. bob als je wil stuur maar een archonia punten biets mailtje naar t a i p a u @ t a i p a u . k o m
    pi_38482349
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 17:51 schreef Orealo het volgende:

-Strawberry-
    Hopey
    Kroekroek
    Hopey is geen vrouw. ze is oma ^_^
    Wie is ciel?
      vrijdag 2 juni 2006 @ 18:30:53 #140
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38482442
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 18:26 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Hopey is geen vrouw. ze is oma ^_^
    Wie is ciel?
    Ciel is zo te zien geregistreerd voor dit topic!
      vrijdag 2 juni 2006 @ 18:31:05 #141
    69211 koffiegast
    langzinnig
    pi_38482449
    iemand met 28 posts en allemaal in een of andere anime/manga topic
    pi_38482540
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 18:30 schreef Orealo het volgende:

[..]

Ciel is zo te zien geregistreerd voor dit topic!
    Kiss- i was registrated for posting in this topic. i was made for pohosting (als je deze niet vat breezah :R)

archonia mailtje al gestuurd oreo?
    pi_38482981
    yo mensen!

verkoudheid is een killer. je bent uitgeput, kan niks, ligt in bed.... en ik ben te moe om anime te kijken

maar wel goed nieuws van archonia! misschien dat ik zo eindelijk aan mijn volledige mangaseries kan komen. misschien dat ik met iemand kan meebestellen... orealo?
      vrijdag 2 juni 2006 @ 18:55:06 #144
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38483092
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 18:34 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Kiss- i was registrated for posting in this topic. i was made for pohosting (als je deze niet vat breezah :R)

archonia mailtje al gestuurd oreo?
    And I can't post enough baby
    can you post enough?

Mailtje komt eraan, zodra ik weet of/wat ik ga bestellen, hoe werkt dat eigenlijk? ik heb er ook nog een paar dacht ik.
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 18:49 schreef blessed19 het volgende:
    yo mensen!

verkoudheid is een killer. je bent uitgeput, kan niks, ligt in bed.... en ik ben te moe om anime te kijken

maar wel goed nieuws van archonia! misschien dat ik zo eindelijk aan mijn volledige mangaseries kan komen. misschien dat ik met iemand kan meebestellen... orealo?
    check PI
      vrijdag 2 juni 2006 @ 19:12:56 #145
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38483476
    On a little sidenote!

Wie weten er al zeker dat ze naar abunai gaan?

Want dit lijkt me wel leuk, alleen hebben we 5 mensen nodig.

:
    quote:
    Do you want to help to promote your favorite convention, win great prices and have chance to win the title: "Abunai promotion team 2006"?

Abunai offers you a chance to show everyone, together with your friends, how many people you can get enthusiastic about Abunai. In a team of max 5 people, you can battle among other teams to have as much new people register at Abunai as possible. The team that registers the most people before Abunai starts may call themselves the official Abunai promotion team 2006 together with some cool unique prices, like VIP access at Abunai with your own Abunai T-shirt, a special interview and lots of goodies.

If you would like to compete, al you have to do is send and e-mail to info@stichtingabunai.nl with the names and registration numbers of the team members and the team name. From then on, whenever you introduce someone to Abunai and they would like to register, don't forget to give them your team name. Each person can fill in the name of the team that introduced them to Abunai on the registration form. As soon as the registration is paid for, the team will get a point.

You can use any medium for this promotion actions as long as the way of promoting is decent. Do not try to force people to register or to use your name, just be enthusiastic and show them how great Abunai can be. Be a good sport and let the competition be healthy. We wish you all the luck you can get. Success!
    Mijn plan was, om stickers te laten drukken (betaal ik wel) en naar alle 5 de mensen op sturen, die ze dan opplakken op plekken waar veel mensen komen, iets van 'Anime conventie Abunai! www.abunaicon.nl, meld je aan onder team fok!'
    Met een leuk achtergrondje.

geintreseerden?

Hier kom ik later nog een keer op terug, eerst ff andere dingen regelen!
    pi_38484119
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 18:22 schreef Zeurberus het volgende:
    Sinasappeltje is ook van het zwakkere geslacht
    Ja klopt.

Heb vanmiddag een nieuwe manga gekocht btw, Shaman King. Tot nu toe best leuk.
    Ze hadden ook nog een andere manga die me ook wel leuk leek (Say Hello To Black Jack), maar ze hadden helaas alleen deel 2.
    pi_38484332
    Bij de bruna, ofzo?
    pi_38484589
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 19:41 schreef Jordy-B het volgende:
    Bij de bruna, ofzo?
    Vijfzinnen, soort Bruna ja.
    pi_38484661
    lagen ze met de achterkant naar boven?
    pi_38484688
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 19:50 schreef Jordy-B het volgende:
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
      vrijdag 2 juni 2006 @ 19:52:27 #151
    69211 koffiegast
    langzinnig
    pi_38484726
    rofl
    pi_38486175
    quote:
    damn 2 memorabele dingen in dit topic alweer.
    die quote van qunix en jordy-b die een leuk bruna grapje maakt
    pi_38489205
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 20:39 schreef outcast_within het volgende:

[..]

damn 2 memorabele dingen in dit topic alweer.
    die quote van qunix en jordy-b die een leuk bruna grapje maakt
    Welke van mij?

Heeft iemand al nieuws over de Bleach film?
    pi_38489277
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 22:19 schreef Qunix het volgende:

[..]

Welke van mij?

Heeft iemand al nieuws over de Bleach film?
    later.
    bleach film?!? wie wat waar hoe? (er is een bleach topic zeg ik tegen mezelf)
    pi_38489363
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 22:20 schreef outcast_within het volgende:

[..]

later.
    bleach film?!? wie wat waar hoe? (er is een bleach topic zeg ik tegen mezelf)
    Jah... Er komt een Bleach film deze zomer.
    pi_38491515
    Ik "koop" nu Ergo Proxy 1 tot 9 van Shinsen.
    Het is dat veel mensen er positief over zijn en ik niet zo. Misschien valt het toch allemaal mee.

Check dit vanaf Shinsen:
    quote:
    I'm proud to say that tonight with the release of Ergo Proxy 08 and 09 I broke the 100TB uploaded mark. It's the result of the last year and a half of uploading with this server. Big thanks to everyone that worked on the releases that I seeded and big thanks you all of you out there that continue to support our work.
    Ook sprak dit me aan:
    quote:
    I can't help myself but to be amazed by usage of camera in Ergo Proxy. It's more like that of a movie than normal anime.
    Dat stukje in ep 1 dat ze om draait en met haar shotgun iets schiet wat vlucht is zeer mooi en vloeiend gemaakt.

Waarom het me eerst niet aansrak is omdat het nieuw was, ik al veel series volgde, gotic figuur (sorry ), verhaal me niet aansprak en nog paar kleine dingen.

Ben benieuwd als ik alle 9 achterelkaar af kijk of ik het dan nog leuk vind.

Tot nu toe werkt dat wel bij TOKKO, Bleach en Naruto. Bij de eerste 3 episodes was ik gelijk verkocht
      vrijdag 2 juni 2006 @ 23:20:28 #157
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38491893
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 22:22 schreef Qunix het volgende:

[..]

Jah... Er komt een Bleach film deze zomer.
    komt ie deze zomer in japan? dan istie volgend jaar winter ongeveer hier gok ik zo.
    pi_38491996
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 23:20 schreef Orealo het volgende:

[..]

komt ie deze zomer in japan? dan istie volgend jaar winter ongeveer hier gok ik zo.
    Waneer kwam Naruto in de bios in Japan eigenlijk?

EDIT:

Hier een preview: http://www.youtube.com/watch?v=UuOr682PfkQ
    Hier nog meer info: http://www.animenewsnetwork.com/bbs/phpBB2/viewtopic.php?t=24579

Dus dan nog later dan december 2006
      vrijdag 2 juni 2006 @ 23:26:24 #159
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38492125
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 23:23 schreef Qunix het volgende:

[..]

Waneer kwam Naruto in de bios in Japan eigenlijk?
    Augustus, vorig jaar, dacht ik.
    Er komt ook een derde film, dit jaar augustus
    pi_38492377
    naruto stinkt...
    pi_38493966
    quote:
    Ja.
      zaterdag 3 juni 2006 @ 00:18:42 #162
    142116 ThaBrain
    Baka desu ne?
    pi_38494025
    quote:
    Op zaterdag 3 juni 2006 00:16 schreef sinaasappelsapje het volgende:

[..]

Ja.
    heb je ze wel allemaal goed gelegd dan??

zelfs op mijn werk (AH, kansloos ik weet t )hebben ze die Shaman King manga
    daar staat hij wel goed anders zet ik m wel goed
      zaterdag 3 juni 2006 @ 00:29:14 #163
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38494260
    quote:
    Op zaterdag 3 juni 2006 00:18 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

Serieus, bij welke AH werk je dan?

Manga bij de AH!
    pi_38494471
    quote:
    Op zaterdag 3 juni 2006 00:18 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

Er lagen maar 3 manga's, waaronder dus die Shaman King die ik gekocht heb, en 2 van Say Hello To Jack Black. Heb ze gewoon alle drie even opgepakt, en daarna natuurlijk wel goed terug gelegd.
    pi_38494693
    quote:
    Op zaterdag 3 juni 2006 00:40 schreef sinaasappelsapje het volgende:

[..]

Er lagen maar 3 manga's, waaronder dus die Shaman King die ik gekocht heb, en 2 van Say Hello To Jack Black. Heb ze gewoon alle drie even opgepakt, en daarna natuurlijk wel goed terug gelegd.
    Even lekker mierenneuken, maar als je Shaman King gekocht hebt en die 1 van de 3 was, waarom heb je dan 3 manga's terug gelegd?
    pi_38495078
    *morgen mss even naar de bruna toe om een foto te maken van manga met de achterkant naar boven. (Voor over 30 jaar, dan hebben de kids iets van echt waaar? dat meen je niet. met de achterkant naar boven?. En dan zeg ik jaha kijk maar naar het fok anime topic nr 0019 ! ^_^
    (als dit thema geen topictitel materiaal is trouwens)
    pi_38495129
    quote:
    Op zaterdag 3 juni 2006 01:18 schreef outcast_within het volgende:
    *morgen mss even naar de bruna toe om een foto te maken van manga met de achterkant naar boven. (Voor over 30 jaar, dan hebben de kids iets van echt waaar? dat meen je niet. met de achterkant naar boven?. En dan zeg ik jaha kijk maar naar het fok anime topic nr 0019 ! ^_^
    (als dit thema geen topictitel materiaal is trouwens)
    Als je mij nou eerst eens uitlegt waarom het zo'n enorme schande is om de achterkant naar boven te leggen. Dan kunnen wij eens praten over foto's

(voor 'da haterz' ik heb absoluut geen fuck met manga, anime daarintegen, je weet wel de topic titel, daar heb ik wel interesse in)
    pi_38495307
    quote:
    Op zaterdag 3 juni 2006 01:21 schreef Zeurberus het volgende:

[..]

Als je mij nou eerst eens uitlegt waarom het zo'n enorme schande is om de achterkant naar boven te leggen. Dan kunnen wij eens praten over foto's

(voor 'da haterz' ik heb absoluut geen fuck met manga, anime daarintegen, je weet wel de topic titel, daar heb ik wel interesse in)
    ey laat ons gewoon rustig onszelf superieur voelen. ^_^

en manga tjah van een computer scherm af lezen kon het me acht niet boeien. maar sinds orealo voor mij 2 boekjes heeft gehaald tijdens de meet. Damn het kan echt leuk zijn.
    De manga van pita-ten gaat net iets dieper en is net iets anders dan de anime die vooral vrolijk en lief was. (Plus dat ik best in die boekjes kan verdwijnen... ik schrok zelfs toen er plots een "spook" in het donker uit het niets tevoorschijn kwam ik zat toen zelfs in de trein)
    pi_38495370
    quote:
    Op zaterdag 3 juni 2006 01:21 schreef Zeurberus het volgende:
    Je ziet bij de bruna nooit boeken of strips met de achterkant naar boven liggen... Alleen kennen ze hun koopwaar zó goed, dat ze manga consequent wčl met de achterkant naar boven leggen en da's gewoon suf...
    (manga lees je van rechts naar links en heeft dus ook de voorkant aan de andere kant zitten)
    pi_38495442
    quote:
    Op zaterdag 3 juni 2006 01:37 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Je ziet bij de bruna nooit boeken of strips met de achterkant naar boven liggen... Alleen kennen ze hun koopwaar zó goed, dat ze manga consequent wčl met de achterkant naar boven leggen en da's gewoon suf...
    (manga lees je van rechts naar links en heeft dus ook de voorkant aan de andere kant zitten)
    volgens mij wist zeur dat al. maar wel handig voor de otaku's in training
    pi_38495585
    quote:
    Op zaterdag 3 juni 2006 01:32 schreef outcast_within het volgende:

[..]

ey laat ons gewoon rustig onszelf superieur voelen. ^_^
    Tuurlijk wil ik dat doen zolang je niet je manga/anime koop in een doodnormale winkel waar elke pauper kan komen, ook al heeft die persoon geen flauw idee waar hij/zijn naar kijkt.

Ik vind het prima dat je elitair uit de hoek wilt komen maar laat dan niet je 'bronnen' hetzelfde zijn als voor de paupers.

Het is een beetje hetzelfde als je doet alsof je een porsche kan kopen maar die haalt bij dezelfde VW dealer in duitsland als iemand die golfje koopt.

Ja, het is anders maar toch hetzelfde
    pi_38495604
    quote:
    Op zaterdag 3 juni 2006 01:52 schreef Zeurberus het volgende:

kawaiiiii
    Jup je bent schattig. ik ook van jou

trustuh
    pi_38495877
    quote:
    Op zaterdag 3 juni 2006 01:53 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Jup je bent schattig. ik ook van jou

trustuh
    Het is echt niet erg dat je manga koopt bij de Ako (o.i.d) maar wees niet zo verdomd elitair terwijl je er mee bezig bent, thats all
    pi_38497359
    quote:

[..]

Dat wist ik dus eerst niet, vond het verhaal ook al zo raar.
    Ben er zelf wel achter gekomen.
    pi_38497379
    Hadden ze op de laatste (of eerste, als je hem van links naar rechts probeert te lezen) pagina geen waarschuwing staan?
    pi_38498744
    quote:

[..]

dat hoeft niet perse! darkhorse comics en tokyopop hebben ook een zut manga uitgebracht die je gewoon van links naar rechts leest. (zoals the return of lum, ah my godess, blade the immortal, parasyte, enz. enz.)
    pi_38499121
    quote:
    Op zaterdag 3 juni 2006 07:56 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat wist ik dus eerst niet, vond het verhaal ook al zo raar.
    Ben er zelf wel achter gekomen.
    daarom snapte ik nnooit wat van die manga's

maarja.. kan ik niet aanwennen, ik houd et wel bij de anime
    pi_38499915
    quote:
    Op zaterdag 3 juni 2006 11:23 schreef mschol het volgende:

[..]

daarom snapte ik nnooit wat van die manga's

maarja.. kan ik niet aanwennen, ik houd et wel bij de anime
    dat is erg jammer... je zou eens de manga van Battle Royale moeten lezen, die is echt pachtig gemaakt!
    pi_38500525
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 23:11 schreef Qunix het volgende:
    Ik "koop" nu Ergo Proxy 1 tot 9 van Shinsen.
    Het is dat veel mensen er positief over zijn en ik niet zo. Misschien valt het toch allemaal mee.

Check dit vanaf Shinsen:
    [..]

Ook sprak dit me aan:
    [..]

Dat stukje in ep 1 dat ze om draait en met haar shotgun iets schiet wat vlucht is zeer mooi en vloeiend gemaakt.

Waarom het me eerst niet aansrak is omdat het nieuw was, ik al veel series volgde, gotic figuur (sorry ), verhaal me niet aansprak en nog paar kleine dingen.

Ben benieuwd als ik alle 9 achterelkaar af kijk of ik het dan nog leuk vind.

Tot nu toe werkt dat wel bij TOKKO, Bleach en Naruto. Bij de eerste 3 episodes was ik gelijk verkocht
    Het 'camerawerk' in EP is indd erg goed
    Verder vind ik het verhaal redelijk goed te volgen, alleen als je ze allemaal achter elkaar ziet is het wel een stuk duidelijker dan wanneer er min. een week tussen elke aflevering zit...

Hij is iig niet zo moeilijk als een aantal andere series die ik (poging tot) gezien heb
    pi_38503986
    quote:
    Op zaterdag 3 juni 2006 11:00 schreef blessed19 het volgende:

[..]

dat hoeft niet perse! darkhorse comics en tokyopop hebben ook een zut manga uitgebracht die je gewoon van links naar rechts leest. (zoals the return of lum, ah my godess, blade the immortal, parasyte, enz. enz.)
    Dan zijn ze gespiegeld... Da's like, not done, dude...

Bleach komt ook naar de Wii

[ Bericht 16% gewijzigd door Jordy-B op 03-06-2006 15:36:24 ]
      zaterdag 3 juni 2006 @ 15:34:39 #181
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_38504614
    Elitair to the max!
    pi_38506355
    quote:
    Dat tijdschrift is ook een rotzooitje
    pi_38514358
    Ik ga nu ep 5 kijken van Ergo Proxy... Animatie en tekenstijl is heel mooi, de intro lijkt wel next-gen-anime. Het verhaal slaat me niet aan. Als ik klaar ben zal ik diep moeten nadenken of ik het wil volgen. En als ik het ga volgen is het door omdat het mooi eruit ziet maar niet voor het verhaal.
      zaterdag 3 juni 2006 @ 23:00:57 #185
    51794 Rahl
    Life is just a game we play
    pi_38516269
    nee ik vind ergo proxy qua verhaal ook niet erg leuk, maar de animatie is geweldig
    'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
    Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
    last.fm
    pi_38516677
    quote:
    Op zaterdag 3 juni 2006 16:46 schreef outcast_within het volgende:
    dubbing is evil
    http://media.rightstuf.com/ninja-nonsense/
    Het zijn altijd dezelfde intens slecht acterende mensen, volgens mij... met zo'n afschuwelijk accent van te overdreven netjes Amerikaans praten.

Maar nog een geluk bij een ongeluk dat ze het lied van de OP niet vervangen hebben...
    pi_38517771
    quote:
    Op zaterdag 3 juni 2006 23:00 schreef Rahl het volgende:
    nee ik vind ergo proxy qua verhaal ook niet erg leuk, maar de animatie is geweldig
    Jup...
    Ik heb net 9 klaar en wil nog 10 zien... als er geen actie komt stop ik.
      zondag 4 juni 2006 @ 02:05:46 #188
    63613 outcast_within
    of toch niet
    pi_38520563
    quote:
    Op zaterdag 3 juni 2006 23:17 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Het zijn altijd dezelfde intens slecht acterende mensen, volgens mij... met zo'n afschuwelijk accent van te overdreven netjes Amerikaans praten.

Maar nog een geluk bij een ongeluk dat ze het lied van de OP niet vervangen hebben...
    Gaboraaaa en en en en. tis echt niks. een van mijn favoriete OP (gewoon vanwege zoveel punten en dat ze er dan zoiets van maken )

trouwens geen manga in de bruna
      zondag 4 juni 2006 @ 03:26:23 #189
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38521503
    Volgende week zaterdag checken we in utrecht ook ff de bruna bij de mini meet
    Vandaag 2 dvd's gekregen van One Piece, dus die eindelijk even verder kijken!

Maar nu eerst..
    truste
      zondag 4 juni 2006 @ 03:28:06 #190
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_38521514
    quote:
    Op zaterdag 3 juni 2006 23:17 schreef Jordy-B het volgende:
    Ja zeg idd, vind ik ook. Die mkv videobestanden hebben vaak dubbele audio, japans en engels. Ik heb wel eens stukjes gekeken in het Engels en daarna in het Japans, ik werd niet goed. Het is niet alleen dat originele grapjes etc niet worden overgenomen, het zijn die verdraaide stemmen die niet om aan te horen zijn. Japanse vrouwenstemmen zijn vertederend, sexy, grappig, etc . Verder is het oprecht geacteerd en uitspraken als HONTO??? of haaaaaaaaaiiiiiii!!! zijn toch echt 998976879687x beter dan "really?" of "yeeeeeaah!!!"

FF een vraagje over die manga's hč, zijn die allemaal in het zwart-wit? Misschien loop ik er daarom wel niet zo warm voor. Ik ben blijkbaar te verwend met mooi ingekleurde stripboeken. En het is toch anders om alleen maar Engels te lezen, zonder het daarbij behorende Japans te horen. De Japanse taal is ook juist iets wat mij trekt. Mjah, tis dat ik geen Japans kan.
    pi_38521522
    quote:
    Op zondag 4 juni 2006 03:26 schreef Orealo het volgende:
    Vandaag 2 dvd's gekregen van One Piece, dus die eindelijk even verder kijken!
    Welke episodes?

Heb vandaag een One Piece opening theme gemaakt.
      zondag 4 juni 2006 @ 03:30:22 #192
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38521540
    quote:
    Op zondag 4 juni 2006 03:28 schreef Qunix het volgende:

[..]

Welke episodes?

Heb vandaag een One Piece opening theme gemaakt.
    1 t/m 49!

Ik zie nu ook dat ik memories off binnen heb, dat moet een lekkere drama zijn vertelde iemand hier! (ik dacht zeur, maar niet zeker) dus die ga ik morgen eerst even kijken!
    pi_38521542
    quote:
    Op zondag 4 juni 2006 03:28 schreef Sh0g het volgende:

[..]

FF een vraagje over die manga's hč, zijn die allemaal in het zwart-wit? Misschien loop ik er daarom wel niet zo warm voor. Ik ben blijkbaar te verwend met mooi ingekleurde stripboeken. En het is toch anders om alleen maar Engels te lezen, zonder het daarbij behorende Japans te horen. De Japanse taal is ook juist iets wat mij trekt. Mjah, tis dat ik geen Japans kan.
    de nieuwe manga serie van bijv. trigun is wel in full-color, maar dat kost ook wel een flink duitje.

en als je niet in de zwart wit setting kan komen, raad ik je echt aan om de serie ''bone'' te kopen! die is echt briljant! geen manga, maar echt te gaaf voor woorden!
      zondag 4 juni 2006 @ 12:38:19 #194
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_38525653
    quote:
    Op zondag 4 juni 2006 03:28 schreef Sh0g het volgende:

[..]

Ja zeg idd, vind ik ook. Die mkv videobestanden hebben vaak dubbele audio, japans en engels. Ik heb wel eens stukjes gekeken in het Engels en daarna in het Japans, ik werd niet goed. Het is niet alleen dat originele grapjes etc niet worden overgenomen, het zijn die verdraaide stemmen die niet om aan te horen zijn. Japanse vrouwenstemmen zijn vertederend, sexy, grappig, etc . Verder is het oprecht geacteerd en uitspraken als HONTO??? of haaaaaaaaaiiiiiii!!! zijn toch echt 998976879687x beter dan "really?" of "yeeeeeaah!!!"
    Ik sloop altijd meteen die engelse audiostream eruit... Scheelt weer een MB of 30 per ep.
    Meestal ook omdat de engelse stream als default stream aanstaat, moet je hem bij elke ep weer op japans zetten.
    Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
    MaxiTitan City
    pi_38531090
    wat een vervloekte stilte op een heerlijke zondag
      zondag 4 juni 2006 @ 17:55:29 #196
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38534733
    Ik ga straks thuis aan one piece beginnen!
    quote:
    Op zondag 4 juni 2006 15:57 schreef blessed19 het volgende:
      zondag 4 juni 2006 @ 17:58:43 #197
    63613 outcast_within
    of toch niet
    pi_38534793
    quote:
    Op zondag 4 juni 2006 17:55 schreef Orealo het volgende:
    Ik ga straks thuis aan one piece beginnen!
    [..]

idd ben doodmoe. vandaag gefietst. sportief zijn
    (sinds tijden eens op een pontje gestaan )

Archonia bestelling laat wel lang op zich wachten. ik zou al blij zijn als de betaling nou eindelijk ontvangen was aan hun kant.

@orealo je had one piece toch allang gekeken?
    pi_38535395
    quote:
    Op zondag 4 juni 2006 15:57 schreef blessed19 het volgende:
    Een heerlijke zondag moet je ook niet achter je computer doorbrengen.
    pi_38536548
    quote:
    Op zondag 4 juni 2006 18:22 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Inderdaad, een heerlijke zondag bestaat uit zo lang mogelijk in je nest blijven meuren en de hele dag gaar voelen van de vorige avond
      zondag 4 juni 2006 @ 19:26:22 #200
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_38537079
    quote:
    Op zondag 4 juni 2006 17:58 schreef outcast_within het volgende:

[..]

idd ben doodmoe. vandaag gefietst. sportief zijn
    (sinds tijden eens op een pontje gestaan )

Archonia bestelling laat wel lang op zich wachten. ik zou al blij zijn als de betaling nou eindelijk ontvangen was aan hun kant.
    Pas maar op, zometeen ga je nog gezond leven...

Mijn bestelling laat ook op zich wachten, de 2 laatse volumes (DVD's) van Chobits...
    Vol 6 heb ik ontvangen, Vol 5 was out of stock...

Daarna ga ik eens een kijkje nemen of ik wat animeserie-boxen kan gaan importeren...
    Dat per volume kopen vind ik net iets te duur, buiten het feit dat zo'n DVD box net iets netter staat op de plank.
    MaxiTitan City
    pi_38537610
    Kent iemand de serie law of the ueki?
    Iemand vertelde me er net over en misschien download ik hem wel. Maar ik weet dus niet of hij wel zo leuk is.. heb er nog nooit van gehoord namelijk. Waarschijnlijk zijn er helemaal geen torrents van, maar dat zien we dan wel weer. Mijn vraag is dus: Waar gaat het over en is hij het waard om te kijken?
      zondag 4 juni 2006 @ 19:53:27 #202
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38537849
    quote:
    Op zondag 4 juni 2006 17:58 schreef outcast_within het volgende:

@orealo je had one piece toch allang gekeken?
    Yep, wel eens, maar tot aflevering 20 ofzo, nu kan ik 'm eindelijk eens verder kijken!
    pi_38545379
    quote:
    Op zondag 4 juni 2006 19:45 schreef -Strawberry- het volgende:
    Iemand vertelde me er net over en misschien download ik hem wel. Maar ik weet dus niet of hij wel zo leuk is.. heb er nog nooit van gehoord namelijk. Waarschijnlijk zijn er helemaal geen torrents van, maar dat zien we dan wel weer. Mijn vraag is dus: Waar gaat het over en is hij het waard om te kijken?
    Ik heb Ueki ook gekeken, het is verder niks speciaals, maar heel leuk om gewoon tussendoor te kijken.
    Het gaat over Ueki die troep in bomen kan veranderen, hij heeft deze kracht van zijn leraar Kobayashi gekregen die een god candidate blijkt te zijn.

Meer personen zoals Ueki hebben ook hele rare krachten gekregen van hun god candidates, want om de nieuwe god te worden, moeten de favorieten van elke god candidate deelnemen aan een tournooi.

Je moet het eigenlijk gewoon kijken, want ik kan het niet goed uitleggen. Deze serie is wel vrij voorspelbaar, maar dat maakt het er niet minder leuk om. Sommige van die krachten zijn echt hilarisch, hoe komen ze erop.

Shinsen-subs heeft de serie compleet trouwens.
      zondag 4 juni 2006 @ 23:21:10 #204
    139307 stroopje
    HEY THAT'S MY LINE
    pi_38546095
    quote:
    Op zondag 4 juni 2006 19:45 schreef -Strawberry- het volgende:
    Ik heb het net afgekeken het gaat over een jongen Ueki die door een god kandidaat gekozen wordt om mee te doen aan een toernooi waarin hij tegen sterke tegenstanders moet vechten. Iedere deelnemer beschikt over speciale krachten en die krijgen ze van hun god kandidaten, Ueki krijgt de kracht om afval in bomen te veranderen het is net als FMA maar ietsje anders De uiteindelijke winnaar van het toernooi mag een Null Zai ( het is een soort speciale talent) invullen.
    In het begin is had ik moeite met het verhaal maar ik heb het toch nog afgekeken het kan zeker niet tippen aan FMA (FMA is zeker een van de beste series die ik gekeken heb) de torrents ervan zijn moelijk te vinden ik heb het via youtube gekeken het is wel een gare kwaliteit moet ik melden. Maar Shinsen heeft ook torrents ervan maar daar moet je heel lang wachten voor dat je hebt.

je hebt de startpost van Orealo ingepikt
    pi_38546557
    quote:
    Op zondag 4 juni 2006 23:21 schreef stroopje het volgende:

[..]

Ik heb het net afgekeken het gaat over een jongen Ueki die door een god kandidaat gekozen wordt om mee te doen aan een toernooi waarin hij tegen sterke tegenstanders moet vechten. Iedere deelnemer beschikt over speciale krachten en die krijgen ze van hun god kandidaten, Ueki krijgt de kracht om afval in bomen te veranderen het is net als FMA maar ietsje anders De uiteindelijke winnaar van het toernooi mag een Null Zai ( het is een soort speciale talent) invullen.
    In het begin is had ik moeite met het verhaal maar ik heb het toch nog afgekeken het kan zeker niet tippen aan FMA (FMA is zeker een van de beste series die ik gekeken heb) de torrents ervan zijn moelijk te vinden ik heb het via youtube gekeken het is wel een gare kwaliteit moet ik melden. Maar Shinsen heeft ook torrents ervan maar daar moet je heel lang wachten voor dat je hebt.

Gewoon via shinsen-subs channel op mirc verkrijgen, kotori wil je graag helpen.
      maandag 5 juni 2006 @ 01:22:53 #206
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_38550012
    quote:
    Op zondag 4 juni 2006 03:30 schreef Orealo het volgende:
    Ik zie nu ook dat ik memories off binnen heb, dat moet een lekkere drama zijn vertelde iemand hier! (ik dacht zeur, maar niet zeker) dus die ga ik morgen eerst even kijken!
    Eej, ik heb hem alleen getipt op basis van de beschrijvingen bij animenewsnetwork ed. Ik heb niet gezegd dat het een lekkere drama is heb hem zelf namelijk nog niet gezien.
    Ik heb alleen moeite om eps 1 en 4 van deel 3.5 binnen te halen, er zijn geen seeds.
    pi_38550074
    quote:
    Op zondag 4 juni 2006 18:22 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

ik heb een mobiele laptop lekker buiten in de schaduw zitten met 2 liter water en wat appels... heerlijk!

zijn er trouwens nog mensen die volgende week zaterdag niks te doen hebben?
    pi_38552021
    quote:
    Op zondag 4 juni 2006 23:04 schreef torn_Machina het volgende:

[..]
    quote:
    Op zondag 4 juni 2006 23:21 schreef stroopje het volgende:

[..]

Dankjewel allebei. De serie heeft dacht ik 50 afleveringen.
    Niet te kort in elk geval, ik ga hem wel kijken.

Hehe, sorry Orealo.
    pi_38552374
    Onderzoek de plek van het misdrijf met behulp van het Touch Screen, voel getuigen aan de tand en verzamel bewijsmateriaal - Leg je bewijs op tafel in de rechtszaal, ontrafel valse getuigenissen en breng de waarheid naar boven om de onschuld van je cliënt te bewijzen - Animé-achtige graphics, bizarre wendingen en een pakkende verhaallijn.

Phoenix Wright - Ace Attorney (NDS) ^_^
      maandag 5 juni 2006 @ 10:35:11 #210
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_38552922
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 01:26 schreef blessed19 het volgende:

[..]

ik heb een mobiele laptop lekker buiten in de schaduw zitten met 2 liter water en wat appels... heerlijk!

zijn er trouwens nog mensen die volgende week zaterdag niks te doen hebben?
    Een mobiele laptop? Is dat niet een pleonasme?

Ik kan volgende week dus niet, maar je hebt wel mail!
    pi_38554550
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 10:35 schreef RipCore het volgende:

[..]

Een mobiele laptop? Is dat niet een pleonasme?

Ik kan volgende week dus niet, maar je hebt wel mail!
    hoeft niet! als je accu verrot is, dan ben je niet echt zo mobiel meer, lijkt me
      maandag 5 juni 2006 @ 12:24:14 #212
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_38555232
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 11:59 schreef blessed19 het volgende:

[..]

hoeft niet! als je accu verrot is, dan ben je niet echt zo mobiel meer, lijkt me
    Of je geen draadloos internet hebt en ook geen vriendelijke buren die niet weten hoe ze hun draadloze router moeten afschermen. Voor het kijken van anime is het niet zo belangrijk dat internet, maar wel om te Fok!-en.
    MaxiTitan City
    pi_38555315
    trouwens!

ik ben al een lange tijd op zoek naar dvd's van X-japan. hier in nederland zijn ze rond de 100-130 euro per stuk daarom vroeg ik me af of iemand een paar in bezit heeft, of mij een adresje kan geven.
      maandag 5 juni 2006 @ 13:16:17 #214
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38556533
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 12:27 schreef blessed19 het volgende:
    trouwens!

ik ben al een lange tijd op zoek naar dvd's van X-japan. hier in nederland zijn ze rond de 100-130 euro per stuk daarom vroeg ik me af of iemand een paar in bezit heeft, of mij een adresje kan geven.
    下げ振は涼しい
    Narutolaan 12
    434242 Tokyo
    Japan
    pi_38557527
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 13:16 schreef Orealo het volgende:

[..]

下げ振は涼しい
    Narutolaan 12
    434242 Tokyo
    Japan
    denk je nou echt dat ik een straat inloop die naruto heet?
    pi_38557778
    ik kom net het zinnetje:
    "you wouldn't get any merits from sleeping with me"
    tegen in Ouran Hgh school host club tegen (ep 8, 18de minuut)
    wie helpt mij met een normale NL vertaling?
    babelfish translate merits naar verdiensten en ik kan er geen normale NL zin uit halen
      maandag 5 juni 2006 @ 14:06:05 #217
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38557860
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 14:03 schreef mschol het volgende:
    ik kom net het zinnetje:
    babelfish translate merits naar verdiensten en ik kan er geen normale NL zin uit halen
    Merits zijn meer 'vergoeding' voor diensten, soort van hmm.
    'purple heart' van de 2de wereld oorlog is bijvoorbeeld een merit

'to merit' is synoniem voor 'to earn' misschien dat dat het iets beter uitlegt

De zin is zoiets van
    "Je zal geen prijzen krijgen als je met mij slaapt"
    Er is een beter woord voor, maar die ben ik kwijt.
    Dat is de schuld van het zondag-syndroom in samenwerking met het pre-maandag gevoel
    pi_38557893
    quote:
    ik kom net het zinnetje:
    een meerwaarde, zeg maar. dat hij er geestelijk ''rijker'' van wordt.

ik vond het einde van ep8 wel tof. vanavond ep 9 kijken
    pi_38557915
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 14:06 schreef Orealo het volgende:

[..]

Merits zijn meer 'vergoeding' voor diensten, soort van hmm.
    'purple heart' van de 2de wereld oorlog is bijvoorbeeld een merit

'to merit' is synoniem voor 'to earn' misschien dat dat het iets beter uitlegt

De zin is zoiets van
    "Je zal geen prijzen krijgen als je met mij slaapt"
    Er is een beter woord voor, maar die ben ik kwijt.
    Dat is de schuld van het zondag-syndroom in samenwerking met het pre-maandag gevoel
    aha op die fiets ..
    denk dat ik em nu wel snap thnx
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 14:07 schreef blessed19 het volgende:

[..]

een meerwaarde, zeg maar. dat hij er geestelijk ''rijker'' van wordt.

ik vond het einde van ep8 wel tof. vanavond ep 9 kijken
    jij ook thnx..

en ep 9 staat nu klaar , kwestie van aanzetten
    pi_38558237
    quote:
    ik kom net het zinnetje:
    Als merits verdiensten zijn dan zou de zin kunnen betekenen dat diegene geen speciale behandeling/verdiensten krijgt als hij/zij met hem/haar slaapt.

Een beetje context zou ook wel handig zijn
      maandag 5 juni 2006 @ 14:47:34 #221
    69211 koffiegast
    langzinnig
    pi_38558854
    gaat over een meisje dat verkleed wordt als jongen door de club waar ze toevallig in belandde dat ze vervolgens werd uitgenodigd ofzo door een 'zeer uitgedachte' gozer die alles bestudeerd en goed volgt, vervolgens springt ie op haar op bed, heel intiem en zij zegt dan zoiets van: dit is niet wat het lijkt (zeg maar), je slaapt toch niet met me vanwege het feit dat je er niet beter van wordt (dat merit zinnetje). Daarop antwoordde hij dan, klopt je hebt me door. Was vergeten in welke zake het lag met 'het verhaal' in die episode (ging om het meisje bang te krijgen, aangezien ze nergens bang voor leek te zijn.)

om zelf te checken:
    http://youtube.com/watch?v=7ysx-nH3xqg&search=ouran%20high%208
    pi_38559282
    dan vind ik het eerlijk gezegd via animeliefde wel makkelijker. heb je de gehele episodes
      maandag 5 juni 2006 @ 15:17:05 #223
    69211 koffiegast
    langzinnig
    pi_38559646
    is dat een vraag 'heb je de gehele episodes' ?:P
    op youtube.com staat nu 1 t/m 9, net 9 gekeken, geweldig

http://youtube.com/view_play_list?p=7FCA846C07499A14
    playlist van 1t/m8, 9 staat er (nog) niet bij.
    pi_38559947
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 15:17 schreef koffiegast het volgende:

meer een statement bij animeliefde kon je 9 eergister al wegplukken. waarom haal je ze niet daarvandaan?
      maandag 5 juni 2006 @ 15:30:00 #225
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38559985
    Net (Blair) Witch Hunter Robin gekeken!

Opzich wel een toffe serie.
    Gaat over een groepje lui die op heksen hunten, alleen zit er 1 knul bij die een beetje hardleers en eigenwijs is, daar komt dus een vervanger voor.
    De leider als ze aan het hunten zijn heet Amon, en is tof.

Door een flesje wat ze om hun nek hebben hangen, kunnen onze helden tegen de krachten van de witches!
    Behalve tegen die van 'craft users', de vervanger is ook een craft user, en ze heet Robin.

Door miscommunicatie binnen het bedrijf is het meisje eerder bij het bedrijf dan verwacht, maar ze mag niet naar binnen en wordt weg gestuurd.
    De groep gaat weer lekker op witch jacht, maar het zit de (veel te vette) computer nerd micheal niet helemaal lekker, hij kan niet veel informatie vinden

Maar toch gaan ze naar binnen he, dat is lef hebben
    Alleen worden ze al snel verrast door zand!
    De gozert die vervangen gaat worden glijdt erover uit, maar dat bleek niet zijn onhandigheid!
    In de loods waar ze serieus aan 't laserquesten zijn, zit een craft user!

Onze vrienden worden helemaal keihard ge roflpwned, totdat robin op komt dagen en de craft user afleidt, zodat Amon een speciale kogel in z'n bips kan schieten!

Hier stopt de eerste aflevering.

't lijkt me wel een toffe serie dus ik ga 'm zeker verder kijken!
      maandag 5 juni 2006 @ 15:49:04 #226
    69211 koffiegast
    langzinnig
    pi_38560563
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 15:28 schreef blessed19 het volgende:

[..]

meer een statement bij animeliefde kon je 9 eergister al wegplukken. waarom haal je ze niet daarvandaan?
    omdat ik animeliefde niet ken
    pi_38561038
    "ik hou van anime" een van de eerste sites die je tegenkomt als je zoekt op anime torrents.

Witch Hunter Robin is wel een geinige serie. Het was zeker een van de meest opvallende series van dat seizoen (2002 ergens)... Ik vond hem alleen niet zo geweldig vanwege het lage tempo op de helft van de serie en het totaal ontbreken van humor...

[ Bericht 60% gewijzigd door Jordy-B op 05-06-2006 16:13:48 ]
    pi_38561919
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 16:03 schreef Jordy-B het volgende:
    "ik hou van anime" een van de eerste sites die je tegenkomt als je zoekt op anime torrents.

Witch Hunter Robin is wel een geinige serie. Het was zeker een van de meest opvallende series van dat seizoen (2002 ergens)... Ik vond hem alleen niet zo geweldig vanwege het lage tempo op de helft van de serie en het totaal ontbreken van humor...
    wat vind je eigenlijk van gunslinger girl?
    pi_38561931
    ik trek em wel bij de fansubbers vandaan...

ouran highschool host club i mean...

[ Bericht 18% gewijzigd door mschol op 05-06-2006 16:45:07 ]
    pi_38562396
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 15:17 schreef koffiegast het volgende:

Die eerste aflevering is helaas niet van goede kwaliteit lijkt het. Maar altijd beter dan niets.
    Ik zit nu 5 anime series te volgen ofzo..
      maandag 5 juni 2006 @ 16:48:39 #231
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38562450
    Ik vraag me af of die linkjes naar youtube wel mogen.
    Aangezien het download via bittorrent niet illegaal is omdat je download met bittorrent.. maar meer om wat je download via bittorrent, en dan is dit ongeveer hetzelfde verhaal, maar je kijkt in stream.

Mag 't nu wel of niet
    pi_38562638
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 16:48 schreef Orealo het volgende:
    Ik vraag me af of die linkjes naar youtube wel mogen.
    Aangezien het download via bittorrent niet illegaal is omdat je download met bittorrent.. maar meer om wat je download via bittorrent, en dan is dit ongeveer hetzelfde verhaal, maar je kijkt in stream.

Mag 't nu wel of niet
    Geen idee eigenlijk.. even een modje vragen?
    Of gewoon stiekem doen. We horen het wel.
    pi_38562671
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 16:55 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk.. even een modje vragen?
    Of gewoon stiekem doen. We horen het wel.
    de conclusie was toch dat fansubs illegaal zijn?
    dan zijn streams van fansubs ook illegaal

zwaar irritant dat Mendori fansubs 2 weken stil ligt qua releases
    (nu nog maar 1 week, maar toch) ik was daar 2 series aan het volgen en nu is het dus nog een week wachten
      maandag 5 juni 2006 @ 16:57:43 #234
    69211 koffiegast
    langzinnig
    pi_38562691
    het is nou niet dat het downloaden/torrent is, maar een site dat filmpjes laat zien (ik vind ze niet terug in temp btw.), niets mis mee tbh?
    pi_38562694
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 16:31 schreef blessed19 het volgende:

[..]

wat vind je eigenlijk van gunslinger girl?
    Niet zo leuk... Net als Witch Hunter Robin een totaal gebrek aan humor. Ik ben uiteindelijk gestopt met kijken toen ze het in hun hoofd haalden om dezelfde gebeurtenissen in twee afleveringen te laten zien, maar dan uit iets verschillende standpunten. In een serie van 13 afleveringen, zat ik daar niet bepaald op te wachten, eigenlijk.
    En in dat seizoen kwamen ook de series Gungrave, Shingetsutan Tsukihime en ROD TV uit, dus daar ging m'n aandacht naar uit.

Dit had ik er in deel twee van het animé/mangatopic over te zeggen, trouwens
    quote:
    Een andere serie is Gunslinger Girl. Deze serie speelt zich af in Italië, en gaat over een organisatie die kleine meisjes hersenspoelt, een kunstmatig superlichaam geeft en een wapen in de handen duwt... nice
    Bij deze serie is iedere aflevering (itt Gun Grave die de rode draad véél zwaarder laat meetellen) een op zichzelf staand verhaal. Doorgaans gaat de aflevering over één of twee van de meisjes bij de organisatie. Hoewel ze gehersenspoeld zijn, hebben ze allemaal hun eigen karakter (en ze hebben elk hun eigen problemen). De serie gaat véél trager dan Gun Grave. Dit komt voor 'n deel doordat sommige gebeurtenissen vanuit het perspectief meerdere meisjes getoond worden, waardoor je dus afleveringen hebt die opvallend veel op elkaar lijken.
    De tekenstijl is wat simpel, hoewel er zo nu-en-dan vrij veel detail in verwerkt wordt.
    De actie is kort en hevig, de verhaallijn trekt me niet zo, maar is desalniettemin wel vrij aangrijpend. Al moet je even aan het idee wennen van tot supermoordenaar getrainde meisjes.
    De muziek is meer muzak (liftmuziek). Bij veel nummers op de OST kan je gewoon horen dat ze een bekend nummer ietsjes hebben aangepast om er een nieuw nummer van te maken. Vréselijk irritant, omdat het feit dat de nummers verschillen van het origineel steeds je aandacht opeist.
    Een redelijk goeie serie, imo... Maar geen topserie.
    pi_38562764
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 16:57 schreef koffiegast het volgende:
    het is nou niet dat het downloaden/torrent is, maar een site dat filmpjes laat zien (ik vind ze niet terug in temp btw.), niets mis mee tbh?
    Het is net zulke schending van copyrights als het downloaden via bittorrent, dus in principe mag het niet (maar ik denk niet dat de modjes snel youtube gaan verbieden, eigenlijk).

Ik kijk geen anime via youtube, om de simpele reden dat de kwaliteit echt ontzettend slecht is.
    pi_38562765
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 16:56 schreef mschol het volgende:

[..]

de conclusie was toch dat fansubs illegaal zijn?
    dan zijn streams van fansubs ook illegaal
    Hebben we nu een probleem dan..?
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 16:59 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Het is net zulke schending van copyrights als het downloaden via bittorrent, dus in principe mag het niet (maar ik denk niet dat de modjes snel youtube gaan verbieden, eigenlijk).

Ik kijk geen anime via youtube, om de simpele reden dat de kwaliteit echt ontzettend slecht is.
    Wat hij zegt.
    pi_38562841
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 16:57 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Niet zo leuk... Net als Witch Hunter Robin een totaal gebrek aan humor.
    de serie moet het ook absoluut niet hebben van humor, tis naar mijn inziens een veel te serieuze serie daarvoor
    ik vond em wel goed, de herhalingen heb ik eigenlijk alleen last van in de eerste 2-3 eps..
    de rest vind ik best mee vallen
    pi_38562943
    klopt... humor is ook geen vereiste, ofzo, maar gunslinger girl wordt gebracht als een actieserie en niet als één of andere drama, dus dan verwacht ik ook niet zo'n zware serie, waarbij het bijna de hele tijd gaat over het gevoel van de girls en hun begeleiders, etc. Er zitten bijna geen lichte momenten in en het verloop van de serie is ontzettend traag.
    Een aflevering waar bijna geen reet in gebeurt en dat dan vanaf twee verschillende standpunten? Geef mijn portie dan maar aan Fikkie, hoor. Serieuze actieseries zijn niet zo'n ramp, maar gunslinger girl vond ik nogal deprimerend...

Maar het grootste probleem van de serie was toch dat het tegelijkertijd uitkwam met series als Gungrave, ROD TV en Shingetsutan Tsukihime, wat gewoon stuk voor stuk véél betere series zijn.
      maandag 5 juni 2006 @ 17:30:17 #240
    69211 koffiegast
    langzinnig
    pi_38563669
    quote:

[..]

ik stoor me eigenlijk niet aan
    en torrent duurt altijd een tijdje voor je het binnen hebt.
    pi_38563695
    quote:

you tube kwaliteit
    pi_38563899
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 17:30 schreef koffiegast het volgende:

[..]

ik stoor me eigenlijk niet aan
    en torrent duurt altijd een tijdje voor je het binnen hebt.
    Een nieuwe ouran kost mij gemiddeld 20 a 30 minuten om hem volledig binnen te halen. Zo is dat eigenlijk met veel populaire series. Ik gooi ze daarna meteen op mijn externe HD, zodat ik ze gewoon met vrienden/familie (ja, ja. ik heb een paar geintresseerd kunnen maken voor anime ) kan kijken zonder al teveel gedoe
      maandag 5 juni 2006 @ 17:43:49 #243
    69211 koffiegast
    langzinnig
    pi_38564053
    mmh ikeb sinds kort een site gevonden met alle torrents, maar ik heb nog steeds dat het 4-8 uur duurt per episode... doe ik iets fout?
    pi_38564169
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 17:43 schreef koffiegast het volgende:
    mmh ikeb sinds kort een site gevonden met alle torrents, maar ik heb nog steeds dat het 4-8 uur duurt per episode... doe ik iets fout?
    geduld hebben. en als je vind dat je download sneiheid te traag is. Naar dig gaan
    pi_38564238
    je moet er voor zorgen dat je upload hoog staat, maar niet zo hoog dat je hele verbinding dichtslibt... Da's eigenlijk alles... Omdat je niet hoeft te blijven kijken hoe het metertje volloopt, vind ik het eigenlijk nooit zo'n punt dat het even duurt voordat een episode binnen is...
      maandag 5 juni 2006 @ 18:05:38 #246
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38564711
    en als we dan toch upload tips geven, zorg dat je ratio altijd 1% is.
    Dank u
    pi_38565135
    je ratio (de verhouding geupload/gedownload) moet inderdaad tenminste 1 zijn voordat je de download stopt. Op dat moment heb je evenveel geupload als dat je gedownload hebt. Dit moet, omdat je op die manier het downloadsysteem in stand houdt en er samen voor zorgt dat de downloadsnelheid vrij hoog ligt.
    Je merkt ook dat bittorrent-trackers waarbij je moet inloggen (en die het uploaden stimuleren), de snelheid stukken hoger ligt dan bij openbare trackers... Een bekende gesloten tracker is de tracker voor Jpop (met een naam die verdacht veel lijkt op die ene 'ik hou van anime'-tracker)
    pi_38567261
    Ff een check-up van en voor mezelf:

Dit volg ik nu:
    Naruto (187 gezien)
    Bleach (82 gezien)
    Blood+ (32 gezien)
    One Piece (258 gezien)
    Noein (laatste ep (23) moet nog gesubt worden)
    TOKKO (6 gezien)
    Disgaea (3 gezien, wil niet opschieten )

Films bekeken:
    Akira
    Ghost In The Shell
    Blood the last Vampire
    Cardcaptor Sakura 1
    Cardcaptor Sakura 2
    Rurouni Kenshin - Reminiscence
    Naruto 1
    Naruto 2

Series uitgekeken:
    Cardcaptor Sakura
    Chobits
    Lain
    Midori no Hibi
    Tenjou Tenge
    Noir
    Ebichu
    Elfen Lied
    GTO - Great Teacher Onizuka
    Mai HiME
    AIR TV

Series gestopt:
    Mai HiME - Otome
    Samurai 7
    Ergo Proxy
    Gokusen

Series die ik nog moet kijken:
    InuYasha

Mijn top 10:
    01. ???
    02. Bleach
    03. One Piece
    04. GTO
    05. TOKKO
    06. Midori No Hibi
    07. Noir
    08. Elfen Lied
    09. Blood+
    10. Naruto

[ Bericht 1% gewijzigd door Qunix op 05-06-2006 19:27:02 ]
      maandag 5 juni 2006 @ 19:15:59 #249
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38567339
    Kortom, je hebt smaak, maar kijkt te weinig drama series
    pi_38567369
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 19:15 schreef Orealo het volgende:
    Kortom, je hebt smaak, maar kijkt te weinig drama series
    Jup.

Heb je een tip?
      maandag 5 juni 2006 @ 19:17:33 #251
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38567412
    Volgende pagina!
    Muhahah outcast
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 19:16 schreef Qunix het volgende:

[..]

Jup.

Heb je een tip?
    Kimi ga nozomu eien
    pi_38567425
    ik zoek een geluid

zo'n krekel geluidje die je altijd standaar in de open lucht hoort.

het liefste een paar minuten lang durend. (benieuwt wat voor sfeer je krijgt als je het onder een zelfgemaakt liedje zet.

@orealo
    @qunix kimi ga nozomu eien is een anime gewoon
    pi_38567441
    quote:
    Kimi ga nozomu eien
    Ok.. ik had iets anders in me hoofd.
      maandag 5 juni 2006 @ 19:21:31 #254
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38567596
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 19:17 schreef outcast_within het volgende:
    ik zoek een geluid

zo'n krekel geluidje die je altijd standaar in de open lucht hoort.

het liefste een paar minuten lang durend. (benieuwt wat voor sfeer je krijgt als je het onder een zelfgemaakt liedje zet.

@orealo
    @qunix kimi ga nozomu eien is een anime gewoon
    http://www.wavlist.com/soundfx/014/index.html
    pi_38567671
    quote:
    tof alleen nu de anime krekel. je weet wel die je vaak hoort in de eerste ep van een anime waarin rustig een setting word gegeven
      maandag 5 juni 2006 @ 19:24:46 #256
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38567731
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 19:23 schreef outcast_within het volgende:

[..]

tof alleen nu de anime krekel. je weet wel die je vaak hoort in de eerste ep van een anime waarin rustig een setting word gegeven
    http://mushinone.cool.ne.jp/BGM/index.htm

Beneden
      maandag 5 juni 2006 @ 19:24:49 #257
    69211 koffiegast
    langzinnig
    pi_38567733
    Ook ff een check:

Dit volg ik nu:
    Naruto (187 gezien)
    Amaenaideyo Katsu (8 gezien)
    Suzumiya haruhi no yuutsu (9 gezien)
    Chobits (19 gezien)
    Ai Yori Aoshi (21 gezien, nog 22&23)
    Ouran High School (9 gezien)

Films bekeken:
    Alleen eerste 2 naruto films
    komt vanzelf verder wel

Series uitgekeken:
    Golden Boy
    Love Hina
    Dokuro chan
    Mahou negima sensei
    Love love?
    FLCL
    Tenjou tenge
    Amaenaideyo
    Futakoi
    Final approach
    dacht ik

Series gestopt:
    kimi ga nozumo eien (kijk later nog wel)
    slam dunk (gebrek aan rest)

Series die ik 'nog moet' kijken:
    ebichu
    ichigo
    futakoi alternative
    ai yori aoshi enshin (opvolg van ai yori aoshi)
    fruit basket
    oh my goddess
    tenjou tenge ova

Zoals wellicht duidelijk is voornamelijk humor/ecchi/'school' series

[ Bericht 1% gewijzigd door koffiegast op 05-06-2006 20:05:21 ]
      maandag 5 juni 2006 @ 19:24:58 #258
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_38567738
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 19:13 schreef Qunix het volgende:
    Series gestopt:
    Mai HiME - Otome
    Samurai 7
    Ergo Proxy
    "die eene dat op GTO lijkt"
    Gokusen?

En waarom ben je met elk van deze series gestopt? Lijkt me wel interessant om te weten..
    pi_38567909
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 19:24 schreef RipCore het volgende:

[..]

Gokusen?

En waarom ben je met elk van deze series gestopt? Lijkt me wel interessant om te weten..
    Mai Otome: het verhaal stond me niet aan, ook omdat ik daarvoor pas Mai HiME had gezien dus ineens zelfde karakters in een andere rol.
    Gokusen: Mja... Ik vind GTO veel leuker.
    Samurai 7: Kijk ik later nog wel
    Ergo Proxy: Verhaal staat me niet aan, ookal is het enorm goed gemaakt. Ik denk als ik weet hoeveel episodes het word dat ik dan nog wel na zal denken over het verder volgen er van.
    pi_38567928
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 19:24 schreef Orealo het volgende:

[..]

http://mushinone.cool.ne.jp/BGM/index.htm

Beneden
    zoooveeel krekels en niet degene die ik bedoel.
    je weet wel eerste ep kimi ga nozomu/
      maandag 5 juni 2006 @ 19:33:19 #261
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38568074
    ok dan ik ook een check

Nu volg ik :
    Black Cat
    Memories Off
    Witch hunter Robin
    Naruto (zodra fillers afgelopen zijn)
    Bleach (idem)

Films gezien
    Naruto 1 en 2
    Akira
    Steamboy
    Grave of the Fireflies
    Spirited Away
    Blood: The Last Vampire

series gestopt
    One piece
    Inuyasha

series die ik nog moet zien
    One Piece (weer)
    Haibane Renmei

series gezien
    Kimi Ga Nozomu Eien
    Akane Maniax
    Hanbun no Tsuki ga Noboru Sora
    REC
    Kanon
    Elfen Lied
    Uta~Kata
    Rozen Maiden
    Fullmetal Alchemist
    AIR TV
    Oh my Goddes
    Beck
    Chobits
    Getbackers
    Wolf's Rain
    D.N.Angel
    Puni Puni Poemi
    To Heart
    Jing : King of bandits OVA
    en zeer waarschijnlijk wat waar ik de naam van ben vergeten of nu even niet op kan komen

[ Bericht 0% gewijzigd door Orealo op 05-06-2006 20:12:50 ]
      maandag 5 juni 2006 @ 19:34:57 #262
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38568145
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 19:29 schreef outcast_within het volgende:

[..]

zoooveeel krekels en niet degene die ik bedoel.
    je weet wel eerste ep kimi ga nozomu/
    Ah, hmm, dan weet ik het even niet, ik kan die wel voor je rippen, maar dan heb je wel muziek e.d. op de achtergrond.
    pi_38568183
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 19:34 schreef Orealo het volgende:

[..]

Ah, hmm, dan weet ik het even niet, ik kan die wel voor je rippen, maar dan heb je wel muziek e.d. op de achtergrond.
    als je zou willen. dan heb ik iig iets concreters om mee rond te zuilen op het inet zoekend naar dat geluidje
      maandag 5 juni 2006 @ 19:39:07 #264
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_38568311
    Ik heb een solo 'song' gevonden van een cicada uit Tokyo, deze duurt meer dan 2 minuten...

Deze geeft zo'n typische anime-sfeer buitengeluid.
    MaxiTitan City
      maandag 5 juni 2006 @ 19:43:15 #265
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38568473
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 19:35 schreef outcast_within het volgende:

[..]

als je zou willen. dan heb ik iig iets concreters om mee rond te zuilen op het inet zoekend naar dat geluidje
    U heeft mail
      maandag 5 juni 2006 @ 19:46:24 #266
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_38568594
    Heb ik nou zoveel gezien of jullie nou zo weinig? Of zijn jullie net begonnen met kijken of zo?

Samenvatting van mijn lijst:
    Gekeken series: 93
    Gekeken films: 21
    Series aan het volgen: 18
    Series te volgen: Doe ik niet aan

maandag 5 juni 2006 @ 19:47:56 #267
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38568659
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 19:46 schreef RipCore het volgende:
    Heb ik nou zoveel gezien of jullie nou zo weinig? Of zijn jullie net begonnen met kijken of zo?

Samenvatting van mijn lijst:
    Gekeken series: 93
    Gekeken films: 21
    Series aan het volgen: 18
    Series te volgen: Doe ik niet aan

Hoe oud ben jij?
    Eigenlijk wel een goeie vraag voor dit hele topic !

Ik trap af met 18!
    En ik kijk nu zo'n 3 jaar anime, naast m'n leven natuurlijk.
    ...
    .
    pi_38568829
    Voor mij heeft het niet zoveel zin om een checklist bij te houden, ben nog een newbie.
    Volgensmij ben ik veel jonger dan jullie allemaal.

@Orealo: Jij kijkt nu toch ook Hanbun no Tsuki ga Noboru Sora? Staat niet in je lijst.

[ Bericht 9% gewijzigd door -Strawberry- op 05-06-2006 19:57:43 ]
    pi_38568936
    Ben 18 en kijk zo'n 7 á 8 maanden anime.
      maandag 5 juni 2006 @ 19:57:30 #270
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_38569011
    22 jaar. Kijk anime sinds m'n 16e.
    Heb dat eigenlijk TEVEEL gedaan tijdens mijn VWO (wat ik op mijn sloffen haalde ) en het jaar erna toen ik een jaar niets heb gedaan. Behalve werken en anime dan!

Ben nou gelukkig genormaliseerd en kijk alleen nog 'mature' series zoals GiTS en Ergo Proxy. Alhoewel bij die current series ook wat lossere (actie)series zitten.
      maandag 5 juni 2006 @ 20:12:25 #271
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38569608
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 19:52 schreef -Strawberry- het volgende:
    Voor mij heeft het niet zoveel zin om een checklist bij te houden, ben nog een newbie.
    Volgensmij ben ik veel jonger dan jullie allemaal.

@Orealo: Jij kijkt nu toch ook Hanbun no Tsuki ga Noboru Sora? Staat niet in je lijst.
    Die staat er onder 'Hanbun no Tsuki' omdat ik de rest niet kon onthouden, maar ik update 'm. thanks!
      maandag 5 juni 2006 @ 20:21:55 #272
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_38570029
    Ik kijk al zo'n 3 jaar anime en ik ben 25 jaar... HBO, veel vrije tijd enzo...

Aantal series... hmmm... als je series met latere seizoenen als één telt dan zit ik zo rond de 40 series...
    In het begin keek ik echt veel series maar nu is dat afgenomen, ik kijk veel minder series tegelijk dan een jaar geleden... Het kijken van een handje vol eps per week bevalt mij wel, al gaat er heel soms ook nog wel een marathonnetje in...

Verder heb ik 6 animefilms gezien...
    MaxiTitan City
      maandag 5 juni 2006 @ 20:22:27 #273
    142116 ThaBrain
    Baka desu ne?
    pi_38570058
    Nou door mij dan ook maar eens een lijstje

Nu volg ik
    Naruto
    Bleach
    Tokko
    Black Lagoon
    Fate/Stay Night
    Blood +

Films gezien
    Naruto 1, 2
    Ghost in the Shell
    Blood: the last vampire
    Mononoke Hime
    Akira
    Ninja Scroll
    Card Captor Sakura 1, 2
    Fullmetal Alchemist the Movie
    Kenshin: -tsuioku hen- (= Reminiscence)
    Steamboy (op Abunai gezien)
    Cowboy Bebop the movie

Series gestopt
    Card Captor Sakura
    Shuffle
    Chobits (manga was beter...vond de anime saai na 5 eps )

Series die ik nog moet zien
    Inuyasha (ga ik nog wel verder kijken)
    Nadesico (moet ik nog af kijken)
    One Piece (ooit aan begonnen, moet nog verder kijken, wacht op zomervakantie en totdat Qunix deze kant op komt XD )
    Shakugan no Shana( nog af kijken)
    Neon Genesis Evangelion
    Silent Möbius
    Exel Saga
    Get Backers
    Wolf's Rain
    Genshiken
    Gundam SEED / Destiny
    Kino's Travels
    Vandread
    You're under arrest
    Kimi Ga Nozumu Eien
    Trigun
    Rurouni Kenshin
    Cowboy Bebop (tm 15 gezien...moet nog afkijken)
    Get Backers
    Samurai Champloo
    Nog een zooitje Miyazaki films

Series gezien
    Onegai Teacher
    Bubblegum Crisis Tokyo 2040
    Mahoromatic
    Haibane Renmei
    Love Hina / Again
    Suzuka
    Azumanga Daioh
    Lain
    Tenjou Tenge
    Angelic Layer
    Ebichu
    Ah! Megami Sama
    Midori no Hibi
    Elfen Lied
    GTO
    Gatekeepers
    Fullmetal Alchemist
    Gundam Wing
    Shaman King
    Mai HiME
    Ichigo 100 %
    Puni Puni Poemi
    Real bout highschool
    Samurai Deeper Kyo
    Black Cat
    Real Bout High school

Top 10
    1. Fullmetal Alchemist
    2. Elfen Lied
    3. Tokko
    4. GTO
    5. Mahoromatic
    6. Midori no Hibi
    7. Bubblegum Crisis Tokyo 2040
    8. Haibane Renmei
    9. Bleach
    10.Black Lagoon
    pi_38570249
    lijstjes

nou ja... in het laatste topic voor de volgende mijlpaal zal het wel geen kwaad kunnen, denk ik...
      maandag 5 juni 2006 @ 20:28:53 #275
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_38570304
    Daarom heb ik de mijne ook ingekort.
      maandag 5 juni 2006 @ 20:28:59 #276
    139307 stroopje
    HEY THAT'S MY LINE
    pi_38570307
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 15:30 schreef Orealo het volgende:
    Net (Blair) Witch Hunter Robin gekeken!

't lijkt me wel een toffe serie dus ik ga 'm zeker verder kijken!
    Is het je opgevallen dat die ene vent met een soort hitlersnor ook in Ergo Proxy voorkomt en wat hebben japanners met dat snor toch
    aah het is tijd voor lijstjes weer
    pi_38570917
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 20:27 schreef Jordy-B het volgende:
    lijstjes

nou ja... in het laatste topic voor de volgende mijlpaal zal het wel geen kwaad kunnen, denk ik...
    maken jullie er wel iets mooi van op de wiki?

leuke TT
    link van meld dat er een ep uit is topic erbij gooien.
    en natuurlijk veel pomponnetjes
    pi_38571352
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 20:27 schreef Jordy-B het volgende:
    lijstjes

Jij hebt ook overal kritiek op hé
      maandag 5 juni 2006 @ 20:59:12 #279
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38571490
    even goeie TT bedenken met z'n allen.
      maandag 5 juni 2006 @ 21:00:22 #280
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_38571550
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 20:43 schreef outcast_within het volgende:

[..]

maken jullie er wel iets mooi van op de wiki?

leuke TT
    link van meld dat er een ep uit is topic erbij gooien.
    en natuurlijk veel pomponnetjes
    Heb je nog gevonden wat je zocht? Dat krekel/cicada geluidje?
    MaxiTitan City
    pi_38571560
    Het grote Anime/Manga topic deel 20! gewoon.
      maandag 5 juni 2006 @ 21:00:40 #282
    139307 stroopje
    HEY THAT'S MY LINE
    pi_38571563
    Ik volg nu:
    Naruto
    Bleach
    Amaenaideyo Katsu
    Blood +
    Kiba
    Fate Stay Night
    Basilisk
    Black Lagoon
    Black Cat
    Ergo Proxy
    Jyu Oh Sei
    Nana
    Noein
    Ouran High School Host Club
    School Rumble 2nd
    The Melancholy of Haruhi Suzumiya
    Tokko
    XXXHolic
    Kasimasi Girl Meets Girl
    Witchblade

series gezien
    BECK
    Chobits
    Kimi Ga Nozomu Eien
    Elfen Lied
    Fullmetal Alchemist
    Wolf's Rain
    Trigun
    Gun X Sword
    To Heart
    Green Green
    Mezzo DSA
    Shingetsutan Tsukihime
    Genshiken
    Honey & Clover
    Midori No Hibi
    Chrno Crusade
    Law of Ueki

films die ik gezien heb
    Naruto 1 + 2
    Akira
    Ghost in the Shell 1 + 2
    Final Fantasy VII - Advent Children
    Spirited Away
    Blood The Last Vampire

series die ik nog moet zien
    Yakitate Japan
    Fruits Basket
    Read or Die
    Kanon
    DNAngel
    Ah My Goddess
    Witch Hunter Robin ( ben niet verder gekomen dan 3 ep )
    pi_38571595
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 20:28 schreef RipCore het volgende:
    Daarom heb ik de mijne ook ingekort.
    laat maar gewoon staan, hoor... ik ben ook even met een lijstje bezig...

Lijstjes zorgen over het algemeen voor een opsomtopic, maar aangezien dit topic toch bijna vol zit...
      maandag 5 juni 2006 @ 21:02:20 #284
    142116 ThaBrain
    Baka desu ne?
    pi_38571640
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 20:59 schreef Orealo het volgende:
    even goeie TT bedenken met z'n allen.
    wat dacht je van: BOHAHAHAHAHA
    je weet wel... Don Kanonji
    pi_38571685
    lijstjes zijn strontvervelend! ik zit daat echt niet op te wachten. wat heb je eraan? alleen maar mensen die patsen met wat ze al gezien hebben...

ik kan ook wel een ellenlange lijst opzetten, maar dat vind ik versloebering van het topic.

we kunnen wel weer een FOK! anime top 10 houden. eens per 10 threads zou wel een leuke richtlijn zijn. kijken wat de verschuivingen zijn.
    pi_38571742
    voor de TT

iets van: de aanloop voor een 25-jarig jubileum?
      maandag 5 juni 2006 @ 21:08:30 #287
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38571857
    ja ach lijstjes, vind 't wel leuk om te zien wat voor smaak mensen hebben, dan kan je misschien een goeie serie aanraden!
      maandag 5 juni 2006 @ 21:13:50 #288
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38571985
    Nou deze snel vol, ik heb de volgende klaar staan!
    Met veel pompoms en ik heb zelfs een apart plaatje gemaakt

Nu nog een titel!
      maandag 5 juni 2006 @ 21:14:21 #289
    69211 koffiegast
    langzinnig
    pi_38571998
    lijstjes, had meer het idee om je smaak te laten zien en wellicht discussies/herinneringen/ideeen erover geven.
      maandag 5 juni 2006 @ 21:15:11 #290
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_38572027
    Over het aanraden van goede series gesproken....

Mushishi 21 is uit!

(1 t/m 20 was al eerder verschenen (o.a. vertaald door C1), maar is toen van de buis gehaald en deel 21 t/m 26 verschijnen alleen op dvd)
      maandag 5 juni 2006 @ 21:16:10 #291
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38572067
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 21:15 schreef RipCore het volgende:
    Over het aanraden van goede series gesproken....

Mushishi 21 is uit!

(1 t/m 20 was al eerder verschenen (o.a. vertaald door C1), maar is toen van de buis gehaald en deel 21 t/m 26 verschijnen alleen op dvd)
    Daar heb ik de eerste paar eps van gezien!
    stopt 't grootste gedeelte bij ep 20, of moet je echt doorkijken tot 26?
      maandag 5 juni 2006 @ 21:22:08 #292
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38572304
    hehe ik heb zo'n goed grapje in gedachten
      maandag 5 juni 2006 @ 21:23:23 #293
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_38572351
    Het is (zoals je wrs al gemerkt hebt) redelijk episodisch, dus je kan eigenlijk stoppen wanneer je wilt. Alhoewel ik epi20 wel erg sterk vond als afsluiting (van de broadcasted series dan..).

Daarom ben ik nu erg benieuwd hoe ze nr. 26 laten 'eindigen'. En daar horen 21 t/m 25 natuurlijk ook bij.

Mushishi heeft ook één van de betere OSTs (vind ik dan), en deel 2 komt een dezer dagen ook 'uit'..

Maar je moet het natuurlijk allemaal zelf weten en willen!
      maandag 5 juni 2006 @ 21:25:53 #294
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38572451
    Ja dan ga ik binnenkort even 1t/m20 halen, want ik heb nog wat in te halen!
    pi_38572540
    vooruit dan maar.

series die ik volg
    the melachony of yadieyadda
    ouran school host club
    soul link
    Higurashi no Naku Koro ni

series gezien
    kimi ga na nouzumo eien
    trigun
    cowboy bebop
    onegai teachter
    onegai twins
    gunslinger girl
    green green
    boes
    alfred J. kwak
    transformers
    beck
    vandread first en second stage
    GTO
    hellsing
    Kimi Ga Nozomu Eien
    FMP
    FMP fomuffo
    FMP second raid
    berserk
    elfen lied
    azumanga daioh
    FLCL
    Chrno crusade
    Slayers next
    noir
    getbackers
    read or die
    love hina
    school rumble
    scryed
    serial Lain
    ai yori aoshi
    ai yori aoshi ~enishi~
    .hack//sign
    gunparade march
    .hack//Legend of Twilight Bracelet
    DearS
    dragon ball

films
    grave of the fireflies
    spirited away
    metropolis
    read or die
    vampire hunter D
    vampire princess muyo
    blood
    princes mononoke
    transformers
    my neighbour totoro
    Nausicaa of the Valley of the Wind
    Akira
    ninja scroll
    kiki's deliviry service
    perfect blue
    battle angel alita

dingen die ik nog moet zien
    record of lodoss war
    lamune
    AIR TV
    en nog allemaal drama's
      maandag 5 juni 2006 @ 21:28:54 #296
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38572560
    Damn grote lijst
    Maar veel drama kijken he! is goed voor je
      maandag 5 juni 2006 @ 21:31:09 #297
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38572658
    quote:
    alfred J. kwak
    pi_38572678
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 21:28 schreef Orealo het volgende:
    Damn grote lijst
    Maar veel drama kijken he! is goed voor je
    drama's ftw! alleen raakt het me nu helemaal niet meer
      maandag 5 juni 2006 @ 21:32:10 #299
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_38572693
    Teveel RL?
      maandag 5 juni 2006 @ 21:32:36 #300
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_38572705
    Ik verwacht nu een lijst van jordy met ruim 100 series!

Sterker nog, ik EIS dat!
    pi_38572708
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 21:31 schreef Orealo het volgende:

[..]

\

alfred is mijn held!
    pi_38572835
    Hier m'n lijstje... Het is verre van compleet, maar je krijgt zo'n een beetje een beeld.

gezien
    2x2 Shinobuden
    3x3 eyes
    Agent Aika
    Ai Yori Aoishi
    Ai Yori Aoishi - Enishi
    Abenobashi Mahou Shotengai
    Alien 9
    Amazing Nurse Nanako
    Angelic Layer
    Arjuna (Earth Maiden...)
    Azumanga Daioh
    Bakuretsu Tenshi
    Blue Submarine No. 6
    Catgirl Nuku Nuku
    Cowboy Bebop
    Ebichu - The Housekeeping hamster
    FLCL (FuriKuri)
    Gravitation
    Great Teacher Onizuka (GTO)
    Gungrave
    Golden Boy
    Hanaukyo Maids
    Hand Maid May
    Hellsing
    Initial D
    Jungle Wa Itsomu Hare Noche Guu
    Kokoro Library
    Love Hina
    Love Hina Again
    Mahoromatic
    Mai HiME
    Mai Otome
    Maico 2010
    Mezzo DSA
    Najica Blitz Tactics
    Neon Genesis Evangelion
    Onegai Teacher
    Onegai Twins
    Pet Shop of Horror
    Popotan
    Rah-Xephon
    Read or Dream (ROD TV)
    Rizelmine
    Samurai Champloo
    Shingetsutan Tsukihime
    Starship Girl Yamamoto Yoko
    Tenjou Tenge
    Those Who Hunt Elves
    Video Girl Ai
    Witch Hunter Robin
    You're Under Arrest!

Nog af te kijken
    Ah! My Goddess
    Aishiteruze Baby
    Angel Heart
    Chobits
    Daphne in the Brilliant Blue
    Dual!
    Excel Saga
    Fruits Basket
    Full Metal Panic!
    Full Metal Alchemist
    GANTZ
    GITS - SAC
    Gokusen
    Gunslinger Girl
    Happy Lesson
    Haibane Renmei
    He is my Master
    His and Her Circomstances (Kare Kano)
    Honey & Clover
    I My Me! Strawberry Eggs
    Iketeru Futari
    Ikkitousen
    Kannaduki no Miko
    Kimagure Orange Road (lange serie, maar een heerlijke soap-achtige drama)
    Kaze Makaze Tsukikage Ran
    Melody of Oblivion
    Midori No Hibi
    Mahou Tsukai Ni Taisetsu na Koto (Someday's Dreamer)
    Momoiro Sisters
    Nadia - Secret of Blue Water
    Now & Then, Here & There
    Noein
    Ranma ½ (lange serie, maar erg grappig en redelijk romatisch)
    Rozen Maiden
    Samurai 7
    Scrapped Princess
    Scryed
    Serial Experiments Lain
    Saikano (Saishuu Heiki Kanojo)
    Trigun
    To Heart
    Vision of Escaflowne
    Wolf's Rain
    X

Laten vallen (tenzij anders vermeld is het omdat ik de serie gewoon niet leuk genoeg vond)
    Air
    Angel Sanctuary
    Ayashi no Ceres
    Bleach - te lang
    Boogiepop Phantom
    Bottle Fairy
    Card Captor Sakura - te lang
    Curse of the Undead Yoma
    Colorful
    Crest of the Stars
    Dokkoida
    El Hazard
    E's Otherwise
    Fushigi Yuugi - te lang
    Gasaraki
    Kodocha - te lang
    Kasho no Tsuki
    Kenran Buto Sai - The Mars Daybreak
    Kita-HE Diamond Dust Drops
    Kyo Kara Maou
    Kaleidostar
    Magical Girl Lyrical Nanoha
    Mahou Tsukai Tai
    Maze
    Mamono Hunter Yoko
    Monster
    Narve no Sekai
    Ninja Scroll TV - intens slecht
    Pita Ten
    Photon
    Puni Puni Poemi
    Psychic Acadamy
    Paranoia Agent
    Peach Girl
    Princess Tutu - geen afleveringen meer van gevonden
    Raimuiro Senkitan
    Revolutionary Girl Utena - te lang
    Rurouni Kenshin (TV) - te lang... haalde het niet bij de OVA
    Sensei no Ojikan
    Samurai Girl - Real 'Bout Highschool
    Tokyo Underground
    Triangle Heart
    UFO Princess Warukyure
    Vampire Princess Miyu
    Yakitate Japan! - te lang, wordt steeds saaier naarmate de serie vordert

Als iemand me kan vertellen waarom ik een van de gedumpte series zou moeten gaan zien, ga gerust je gang...

Sluit ik verdorie 'n beetje het topic, hee...

Deel 20! Ooki Anime/Manga topikku dai 20! Blessed19 wa baka.
    (niet 'met de achterkant naar boven' )
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')