abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 april 2006 @ 19:22:26 #1
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_36831788
Het grote Anime/Manga topic deel 13! Midori for teh win

Met onder andere:
  • Een meet? Het grote animé/manga meeting topic - Amsterdam
  • mss een naruto topic nu bijna de fillers zijn afgelopen

Wat is anime?
    Anime is kortweg een verzamelwoord voor Japanse animatie. Het gaat hier dus om geanimeerde (over het algemeen getekende) films en series, in het Japans gesproken. Anime komt dus in ieder geval uit Japan, alle tekenfilms die daar niet vandaan komen worden over het algemeen geen anime genoemd (uitzonderingen daargelaten).

Wat is manga?
    Manga is de verzamelnaam voor Japanse strips. Manga is vergelijkbaar met onze eigen westerse strips, alleen zijn ze dan in het Japans en is de tekenstijl net zo als bij anime. Ook zijn de boekjes doorgaans in zwart-wit getekend. In Japan is manga veel populairder dan anime, terwijl dit in westerse landen juist omgekeerd is.

Veel anime is afgeleid van manga. Veel series en films zijn eerst bekend geworden door manga, en daarna geanimeerd. Zo is er ook een groep anime die afgeleid is van videogames. Dit is echter lang niet bij alle anime het geval, een groot deel is niet van manga of videogames afgeleid. Het is dus niet terecht anime als 'manga-films' te bestempelen.

Hoe herken ik anime?
    Anime kun je allereerst herkennen doordat het Japans gesproken is (hier weer, uitzonderingen daargelaten, maar daarover even verderop meer). Verder is anime duidelijk te herkennen aan de tekenstijl die duidelijk afwijkt van de stijl die we kennen in westerse tekenfilms. In anime zie je vooral veel grote ogen, strakke lijnen en over het algemeen veel meer details in character designs, objecten en achtergronden dan in andere tekenfilms.

Ook zijn westerse tekenfilms vooral op kinderen gericht. Bij anime is dit lang niet altijd het geval. De meeste anime is gericht op een wat ouder publiek, vooral jongeren. Anime is er in alle soorten en maten. Je hebt het voor jong en oud (ja zelfs pr0n, hentai genaamd - ecchi is de milde versie hiervan en vooral populair bij pubers door de seksueel getinte humor), en je hebt alle thema's die je ook in westerse films tegenkomt, alleen dan meer.

]

Ik kan geen Japans. Wat nu?
    Als je geen Japans kunt, is dat zeker geen reden om geen anime te kijken. Om anime toegankelijk te maken voor het westerse publiek, zijn zogenaamde fansub-groups actief. Deze groepen nemen zogenaamde raw-versies, opgenomen van de Japanse televisie, en voorzien deze van ondertitels en het nodige commentaar, alvorens ze te distribueren via internet en p2p-programma's. Deze ondertitelde films en series worden fansubs of gewoon subs genoemd.

Omdat anime ook in westerse landen op televisie verschijnt, en dan vooral gericht op het jongere publiek
    (denk in Nederland aan Dragonball Z en Pokémon), worden er ook dubbed versies of dubs gemaakt. Dit zijn ingesproken versies, zodat ook kleine kijkertjes die nog niet zo snel de ondertitels kunnen lezen, het fatsoenlijk kunnen volgen. Veel anime fans hebben hier echter problemen mee, omdat het het authentieke van anime wegneemt, namelijk de Japanse taal. Ook gaan er door deze vertalingen bijvoorbeeld veel woordspelingen en grapjes uit het Japanse origineel verloren.

Wat voor genres zijn er in anime? Wat moet ik kijken?
    Zoals gezegd heb je anime in allerlei soorten en maten. Alle genres die je tegenkomt bij Hollywood-films, heb je ook in anime. Je hebt humorseries (zoals bijv. Chobits) en films, maar ook andere genres zoals actie (bijv. Cowboy Bebop, Bleach), drama (bijv. Grave of the Fireflies), zoetsappige (bijv Kimi Ga Nozomu Eien) , noem maar op. Naast deze gangbare genres zijn er ook nog soorten anime die we niet terugzien in Hollywood-films. Een voorbeeld hiervan is mecha. Mecha-anime gaat ruwweg over grote futuristische robots die met elkaar battlen (bijv. Evangelion en Gundam Wing).
    Kortom, voor elk wat wils. Het hangt helemaal van jouw smaak af wat je wilt gaan kijken.
    Een populair anime op dit moment is, en deze werd in vorige topics ook veelvuldig besproken is Naruto, deze is nog steeds bezig er wordt dus elke week een ep uitgegeven.
    Een andere populaire is Bleach deze word ook veelvuldig besproken door Fok!ers (zie links verder in dit topic). Deze anime loopt nog steeds en is zeer populair.

Enkele anime series die in vorige topic werd besproken zijn: Hellsing, Chobits, 2x2 = Shinobuden, Ah My Goddess, Beck, Mai Hime, Getbackers Mai Otonome, Midori no Hibi, grave of fireflies, Ergo Proxy , en Gundam Seed.

Tip van topic acht courtosy of OP oma: Densha Otoko
    Andere tips: Binchotan. Jordy B: (schattig, mooie animatie, kiddy)
    Ik vond iets leuk wat zou ik nog meer leuk vinden tip > http://anime-planet.com/animerec/

Het grote Anime/manga Offspring gedeelte (Allemaal anime familie op fok):
    [Anime] Naruto deeltje 2 (klaag hier over fillers of meld dat er een nieuwe ep is)
    [ANIME] Bleach 2 : Fillers ahoy! (klaag hier over fillers of meld dat er een nieuwe ep is)
    Densha Otoko (Train man) Kitaaa!

Deze laatste is live-action (met acteurs. Voor meer info Click

Fanstuff
    Cosplay is jezelf verkleden in een character uit een anime serie. Hieronder zie je een persoon verkleed als een personage uit naruto.
    [afbeelding]

Deze mensen kun je vaak vinden op een soort van Anime beurzen. In nederland vinden deze ook plaats Zie:
    Animecon 2006 : 30th, 1st and 2nd of July
    Abunai 2006 : 27th, 28th and 29th of October (goedkoper )

Leuke intros
    Shinobuden (Erg vrolijk, energievol en met dikke knipoog)
    Bleach

Japanse taal
    Als je teveel anime kijkt vallen sommige woorden op. Hier een kort lijstje
    ittekimasu = i'm off
    Onee chan/ oni chan = sis/bro
    Sugoi! = cool!
    Ganbaro = let's do our best !
    Suki desu = I love you
    Goshi goshi goshi = algemeen japans gebruik om te zeggen wanneer je aan het poetsen bent
    Moshi Moshi = picking up the phone
    Nan de ?? Naze ??? Doushte = why why why
    BAKA= IDIOT
    Honto?= really?
    itadakimasu!= Eet smakelijk
    Arigato = Dankjewel
    Urusai! = shut up!
    Kitaaa! = (Densha Otoko)
    Matte Matte = wacht
    sank hugh = bedankt
    Koi = kom maar op!
    Itterasshai = Doei (kom je snel terug)

Klopt dit allemaal?
    Honto?
    Hai honto!
    Demo Gramatika?
    I don't fucking care

Maar voor de gevorderden kun je hier kijken
    Kana
    Pimsleur japanse lessons
    Als je japans wilt leren schrijven kun je het best beginnen met Hiragana.rar
    Dit is ook wel leuk als je japans wilt leren, een paar zinnen/woorden/omgangsregels (enz.) in de booklets en 1000 kanji tekens (Kanji voor gevorderden)

Gevleugelde uitspraken.
    Anime zit er vol mee. Een gevonden? Deelze! .

• Springtime of youth (Lee uit naruto als ie weer eens enthousiast is)
  • Your still xxx years too early to oppose me (Standaard reactie als iemand het tegen je opneemt die er niet klaar voor is. Bijv in: Naruto: Sasuke en Itachi, Midori: seiji en zus)
  • A cowardly love is all about looking for mistakes (Intro Midori No Hibi)

Nog meer bijzaken
    Tof japans muziek programma: hey hey hey
    Qunix dacht er ooit over om met zen allen een anime/manga te maken. Dus als je iets kan meld het (maar verwacht er niet te veel van)

Enkele site's over anime; hier vind je veel info over diverse anime.
    http://www.animenewsnetwork.com/
    http://www.animenfo.com/
    http://www.anipike.com/
    http://www.animenia.be/ (Qunix)

Vorige delen
    1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12

Deze OP en (OP plaatje) staat altijd open voor veranderingen/verbeteringen.

OP Opa Oma: Hopey >>>> OP Papa Outcast_Within
    >>>

Hall of Fame

Almost Otaku/Otome!

Notice van Moderator : Geen links naar download sites!
    Maar PM'en kan altijd ^-^

Over dat download gebeuren.
    Gewoon downloaden die hap, tenzij je portomonee het aankan, of je moet em perse in dolby sexuele 3.92 om je heen geil 3/10 beeld formaat wil hebben met cardboard limited edition box eromheen.
    De feiten over wanneer het welof niet mag vind je hier

[ Bericht 1% gewijzigd door Orealo op 11-04-2006 21:20:09 ]
  •   maandag 10 april 2006 @ 19:23:23 #2
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_36831821
    Met nog eens dank aan Outcast voor de OP!
    pi_36831894
    Tijd om je signature aan te passen Orealo .
    Ik wil over een tijdje wel weer eens wat nieuwe anime kijken, heb er nu nagenoeg geen tijd voor. Laatst Ghost in the Shell 2 gezien, erg veel aandacht besteed aan 3D animaties tussendoor, zag er mooi uit .
    pi_36831918
    Zou er in dit topic voor de verandering eens wat minder onzinnig gepostopkrikspamd kunnen worden? Het vorige topic ging nog geen twee weken mee, wat behoorlijk schandalig is...

En wat meer relevante posts zorgen ervoor dat het ook wat prettiger is voor de mensen die willen bijlezen.
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      maandag 10 april 2006 @ 19:30:11 #5
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_36832034
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 19:26 schreef Jordy-B het volgende:
    Zou er in dit topic voor de verandering eens wat minder onzinnig gepostopkrikspamd kunnen worden? Het vorige topic ging nog geen twee weken mee, wat behoorlijk schandalig is...

En wat meer relevante posts zorgen ervoor dat het ook wat prettiger is voor de mensen die willen bijlezen.
    je doet offtopic
    Misschien moeten we 't topic hernoemen naar Anime/Manga Slowchat deel 13!
    pi_36832187
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 19:26 schreef Jordy-B het volgende:

al mijn posts zijn allemaal over anime en/of manga gegaan! dat het nou niet een topic is met alleen maar feitjes en vermelden welke serie iemand volgt, lig ik echt niet wakker van!

Ik vind dat het nu wel een gezellig groepje (aan het worden) is. Dat die topics nu eenmaal zo snel gaan, zegt ook een beetje over de sfeer in deze thread.
      maandag 10 april 2006 @ 19:34:47 #7
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_36832195
    Ik heb trouwens Naruto : Narutimate Hero 3 op de ps2!

Zo'n cool spel
    Vechtspel, en je kan echt met iedereen vechten, van Kimimaro tot Konohamaru
    Wel volledig japans, dus ik snap niks van de opties
    pi_36832560
    Lees nu pas dat deze thread Midori for the win heet...

booze for the win!
    pi_36833136
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 19:30 schreef Orealo het volgende:

[..]

je doet offtopic
    Misschien moeten we 't topic hernoemen naar Anime/Manga Slowchat deel 13!
    Slowchatten kan ook elders... Ik erger me echt kapot aan geëikel als postkwartetten...

Je kunt er een superinteressante topicreeks van maken, maar daar moet je als users wel 'n beetje je best voor doen.

Lijstjes met animé die je gezien hebt, zijn niet interessant als je ze niet van motivatie voorziet. Er zijn weinig mensen die het wat boeit welke dingen je al gezien hebt, dus vertel wat je er van vindt en waarom je ze goed of slecht vindt. Dat geeft vervolgens stof voor een discussie (voornamelijk als je een afwijkende mening hebt over een serie) en da's tof.

Het is niet echt interessant om te melden welke afleveringen je gezien hebt en/of aan het downloaden bent als je daar geen mening/verwachting over geeft (en we hebben niet voor niets spoilertags, dus je kan er inhoudelijk over praten als je maar even aangeeft over welke serie en aflevering je het hebt).
    Kale mededelingen zijn voor mij net zo interessant als vertellen dat je vanmorgen een boterham met pindakaas als ontbijt hebt gehad, ofzo.

Als je 'n nieuwe animé/manga gezien hebt, vertel dan ook gelijk wat je er van vindt en waarom... Geef een kleine inleiding tot het verhaal, vertel wat je opviel, wat je goed of slecht vond. Op die manier weten de andere users of die serie een aan- of afrader is.

Is wat meer werk, maar ik weet zeker dat je daar een toffer topic van krijgt.
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 19:34 schreef blessed19 het volgende:

[..]

al mijn posts zijn allemaal over anime en/of manga gegaan! dat het nou niet een topic is met alleen maar feitjes en vermelden welke serie iemand volgt, lig ik echt niet wakker van!

Ik vind dat het nu wel een gezellig groepje (aan het worden) is. Dat die topics nu eenmaal zo snel gaan, zegt ook een beetje over de sfeer in deze thread.
    Ja... slowchat, heet dat...

Het valt me gewoon steeds meer op dat de topics in kwaliteit achteruitgaan naarmate het topicdeel stijgt...
    De reeks is vanaf deel 3 echt een reeks geworden, maar deel drie bestond wel dik drie maanden voordat 'ie vol zat.

Je hoeft geen hele boekwerken van posts te plaatsen, maar maak je posts in ieder geval 'n beetje interessant... Denk een beetje na over wat je toevoegt...

[ Bericht 12% gewijzigd door Jordy-B op 10-04-2006 20:06:38 ]
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      maandag 10 april 2006 @ 20:03:02 #10
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_36833338
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 19:58 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Slowchatten kan ook elders... Ik erger me echt kapot aan geëikel als postkwartetten...

Je kunt er een superinteressante topicreeks van maken, maar daar moet je als users wel 'n beetje je best voor doen.

Lijstjes met animé die je gezien hebt, zijn niet interessant als je ze niet van motivatie voorziet. Er zijn weinig mensen die het wat boeit welke dingen je al gezien hebt, dus vertel wat je er van vindt en waarom je ze goed of slecht vindt. Dat geeft vervolgens stof voor een discussie (voornamelijk als je een afwijkende mening hebt over een serie) en da's tof.

Het is niet echt interessant om te melden welke afleveringen je gezien hebt en/of aan het downloaden bent als je daar geen mening/verwachting over geeft (en we hebben niet voor niets spoilertags, dus je kan er inhoudelijk over praten als je maar even aangeeft over welke serie en aflevering je het hebt).
    Kale mededelingen zijn voor mij net zo interessant als vertellen dat je vanmorgen een boterham met pindakaas als ontbijt hebt gehad, ofzo.

Als je 'n nieuwe animé/manga gezien hebt, vertel dan ook gelijk wat je er van vindt en waarom... Geef een kleine inleiding tot het verhaal, vertel wat je opviel, wat je goed of slecht vond. Op die manier weten de andere users of die serie een aan- of afrader is.

Is wat meer werk, maar ik weet zeker dat je daar een toffer topic van krijgt.
    Ja true, ik geef je gelijk als je zeurt over dat postkwartetten, misschien is dat wel een beetje irritant.

Maar vergeet niet dat dit vooral een gezellig topic moet zijn waar mensen praten over anime/manga, ik vind 't leuk om te zien wat mensen zoals kijken, daardoor kan ik posts als "ik het net de eerste afleveringen van xxx gezien!" wel waarderen, als ik dan meer informatie wil, vraag ik daar wel om.

Maar ik snap wat je bedoeld.
    pi_36833536
    als je deze reeks kut vindt, waarom blijf je dan?

dit is de algemene thread van anime en manga. dat betekend dus ook dat slowchat over anime/manga is toegestaan. (ok, kwartetposts zijn inderdaad niet echt je van het)

Het motiveren van series is op dit moment wel op een aardig pitje, en mensen die vragen naar diverse anime worden ook altijd ''geholpen''. Ik ben juist bang dat je met discussies toch alleen maar uitkomt op welles en nietes verhalen.... iets waar ik echt toaal niet achter sta.

Als je echt een superinhoudelijke en zeer formeel fora zoekt (echt iets voor jou), stuur ik je liever door naar aniway, dmx of nog beter, naar het SDV forum.
    pi_36833576
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 20:03 schreef Orealo het volgende:

[..]

Ja true, ik geef je gelijk als je zeurt over dat postkwartetten, misschien is dat wel een beetje irritant.

Maar vergeet niet dat dit vooral een gezellig topic moet zijn waar mensen praten over anime/manga, ik vind 't leuk om te zien wat mensen zoals kijken, daardoor kan ik posts als "ik het net de eerste afleveringen van xxx gezien!" wel waarderen, als ik dan meer informatie wil, vraag ik daar wel om.

Maar ik snap wat je bedoeld.
    juist! en je kan altijd vragen hoe de ander het vond, en wat voor een verwachtingen hij/zij heeft voor de rest van de serie.
    pi_36834971
    nice OP
    ennuh moet eerlijk zeggen:
    Midori uit MnH vind ik toch leuker green green is mij net eff te serieus
    pi_36834988
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 20:08 schreef blessed19 het volgende:
    als je deze reeks kut vindt, waarom blijf je dan?
    Omdat dit het grote anime/mangatopic is... Ik kan wel vrolijk een soortgelijk topic openen, maar jij weet net zo goed als ik dat de moderator me dan vrolijk naar dit topic doorverwijst. De enige manier om 't meer naar mijn smaak te krijgen, is dan dus door aan te geven hoe ik graag een topic zie (en te hopen dat mensen daar 'n pietsie bij stil staan)... Ik schrijf dan wel in de gebiedende wijs, maar het is vanzelfsprekend dat het om mijn mening gaat.
    quote:
    dit is de algemene thread van anime en manga. dat betekend dus ook dat slowchat over anime/manga is toegestaan. (ok, kwartetposts zijn inderdaad niet echt je van het)
    idd... En een beetje slowchat is prima, maar slowchat loopt nogal makkelijk de spuigaten uit.
    quote:
    Het motiveren van series is op dit moment wel op een aardig pitje, en mensen die vragen naar diverse anime worden ook altijd ''geholpen''. Ik ben juist bang dat je met discussies toch alleen maar uitkomt op welles en nietes verhalen.... iets waar ik echt toaal niet achter sta.
    Discussieëren is een kunst... dat niet iedereen die kunst even goed onder de knie heeft, is natuurlijk geen reden om discussies tegen te werken... Over het algemeen zijn discussies ontzettend leuk om te lezen en om zelf aan deel te nemen. En mensen die komen met een welles/nietes-opmerking, zijn per definitie uitgediscussieerd.
    quote:
    Als je echt een superinhoudelijke en zeer formeel fora zoekt (echt iets voor jou), stuur ik je liever door naar aniway, dmx of nog beter, naar het SDV forum.
    Ik zit al op het leukste forum ter wereld... Al járen... Is het dan zo vreemd dat ik hier dan ook een van m'n grootste hobby's wil bespreken? Het hoeft niet superinhoudelijk te zijn, en het hoeft niet zeer formeel te zijn... (Dat laatste is sowieso onzin, maar oké)... Maar de posts mogen wel wat meer inhoud krijgen.

Punt is dat slowchat steeds meer de boventoon krijgt en dat het topic steeds meer verzandt in een loos kletstopic. Slowchat is niet verkeerd, maar het is nogal verslavend... Het wordt steeds meer een gewoonte om te slowchatten.

In de eerste topics had je wel veel lijstjes (daar werd zelfs om gevraagd in de openingspost), maar je hoeft maar één topic te lezen waarin motivatie gestimuleerd wordt, en je ziet gelijk welke manier de betere is. Motivatie en meningen zijn de ingrediënten die je een leuk en interessant topic opleveren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 10-04-2006 20:50:38 ]
    pi_36835376
    quote:
    Suki desu = I love you
    moet eerlijk bekennen dat ik die nog nooit gehoord heb, ik denk dat ik ut wel verkeerd zal verstaan maar ik versta altijd:
    quote:
    Ski
    ik weet niet hoe ze ut schrijven maar zo klinkt het in iedergeval..
    ligt het aan mij of wat?
      maandag 10 april 2006 @ 20:57:20 #16
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_36835453
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 20:54 schreef mschol het volgende:

[..]

moet eerlijk bekennen dat ik die nog nooit gehoord heb, ik denk dat ik ut wel verkeerd zal verstaan maar ik versta altijd:
    [..]

ligt het aan mij of wat?
    Hmm ja, in densha otoko zeggen ze iets van 'daiski'
      maandag 10 april 2006 @ 21:01:06 #17
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_36835579
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 20:54 schreef mschol het volgende:

[..]

[..]

ligt het aan mij of wat?
    Ik denk, ik zoek 't gelijk ff op

suki - "ik vind je aardig" (maar iets meer, er is kans dat ik van je hou)
    daisuki - "Ik hou van je"
    aishiteru - "Ik hou heel erg van je"

Als ik het goed heb.
    pi_36835651
    Het is normaal dat de u wordt weggelaten... "Suki desu" wordt dus uitgesproken als "ski des".

suki desu betekent eerder 'leuk vinden' dan 'houden van'.
    voor ècht houden van (verliefd zijn) wordt daisuki gebruikt (en de overtreffende trap daarvan is aishiteru)
      maandag 10 april 2006 @ 21:16:20 #19
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_36836186
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 20:57 schreef Orealo het volgende:

[..]

Hmm ja, in densha otoko zeggen ze iets van 'daiski'
    nya eigelijk wordt het geschreven als Daisuki(=I Love you)
    maar de U tussen 2 medeklinkers wordt in de meeste woorden niet uitgesproken net zoals er geen Asuka wordt gezegd maar As-ka
    ALthans dat denk ik hoor, pin me er niet op vast

/edit Ik moet sneller leren typen

On a Side note: het animepack voor Stepmania Heerst

^_^;;
      maandag 10 april 2006 @ 21:17:07 #20
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_36836226
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 21:16 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

On a Side note: het animepack voor Stepmania Heerst

^_^;;
    Wasda?
      maandag 10 april 2006 @ 21:18:59 #21
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_36836304
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 21:17 schreef Orealo het volgende:

[..]

Wasda?
    Stepmania is zeg maar Dance Dance Revolution voor op de PC
    en met de animecons wordt meestal een Songpack gereleased met alle leuke anime ops endings en insertsongs die gestept en gesyncd zijn voor Dance Dance Revolution.

credits gaan hieruit naar de mensen van DDRNL
      maandag 10 april 2006 @ 21:20:33 #22
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_36836364
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 21:18 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

Stepmania is zeg maar Dance Dance Revolution voor op de PC
    en met de animecons wordt meestal een Songpack gereleased met alle leuke anime ops endings en insertsongs die gestept en gesyncd zijn voor Dance Dance Revolution.

credits gaan hieruit naar de mensen van DDRNL
    Cool
    Voor Stepmania heb je zeker zo'n ddr usb ding nodig, of?

de liedjes van Smile.Dk vind ik leuk van DDR.
      maandag 10 april 2006 @ 21:55:24 #23
    139307 stroopje
    HEY THAT'S MY LINE
    pi_36837882
    Hee man weer een nieuwe OP
    Ik zat weer te vervelen vandaag dus heb ik een paar nieuwe series gekeken althans voor mij nieuw dan
    Ichigo 100% vond ik een goede serie precies mijn smaak

En slowchatten ??? waarom ergeren mensen daaraan zolang het over anime / manga gaat vind ik het prima
    pi_36838797
    tvp

One Piece 5 eps verder en Bleac, Naruto en Blood+ eentje weer verder...
    Gaat niet echt hard nu
    pi_36839549
    op naar de laatste ep van Midori no Hibi

--edit--
    en hij was weer goed (de hele serie that is )

[ Bericht 34% gewijzigd door mschol op 10-04-2006 23:02:18 ]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')