je doet offtopicquote:Op maandag 10 april 2006 19:26 schreef Jordy-B het volgende:
Zou er in dit topic voor de verandering eens wat minder onzinnig gepostopkrikspamd kunnen worden? Het vorige topic ging nog geen twee weken mee, wat behoorlijk schandalig is...
En wat meer relevante posts zorgen ervoor dat het ook wat prettiger is voor de mensen die willen bijlezen.
al mijn posts zijn allemaal over anime en/of manga gegaan! dat het nou niet een topic is met alleen maar feitjes en vermelden welke serie iemand volgt, lig ik echt niet wakker van!quote:Op maandag 10 april 2006 19:26 schreef Jordy-B het volgende:
Zou er in dit topic voor de verandering eens wat minder onzinnig gepostopkrikspamd kunnen worden? Het vorige topic ging nog geen twee weken mee, wat behoorlijk schandalig is...
En wat meer relevante posts zorgen ervoor dat het ook wat prettiger is voor de mensen die willen bijlezen.
Slowchatten kan ook elders... Ik erger me echt kapot aan geëikel als postkwartetten...quote:Op maandag 10 april 2006 19:30 schreef Orealo het volgende:
[..]
je doet offtopic
Misschien moeten we 't topic hernoemen naar Anime/Manga Slowchat deel 13!
Ja... slowchat, heet dat...quote:Op maandag 10 april 2006 19:34 schreef blessed19 het volgende:
[..]
al mijn posts zijn allemaal over anime en/of manga gegaan! dat het nou niet een topic is met alleen maar feitjes en vermelden welke serie iemand volgt, lig ik echt niet wakker van!
Ik vind dat het nu wel een gezellig groepje (aan het worden) is. Dat die topics nu eenmaal zo snel gaan, zegt ook een beetje over de sfeer in deze thread.
Ja true, ik geef je gelijk als je zeurt over dat postkwartetten, misschien is dat wel een beetje irritant.quote:Op maandag 10 april 2006 19:58 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Slowchatten kan ook elders... Ik erger me echt kapot aan geëikel als postkwartetten...
Je kunt er een superinteressante topicreeks van maken, maar daar moet je als users wel 'n beetje je best voor doen.
Lijstjes met animé die je gezien hebt, zijn niet interessant als je ze niet van motivatie voorziet. Er zijn weinig mensen die het wat boeit welke dingen je al gezien hebt, dus vertel wat je er van vindt en waarom je ze goed of slecht vindt. Dat geeft vervolgens stof voor een discussie (voornamelijk als je een afwijkende mening hebt over een serie) en da's tof.
Het is niet echt interessant om te melden welke afleveringen je gezien hebt en/of aan het downloaden bent als je daar geen mening/verwachting over geeft (en we hebben niet voor niets spoilertags, dus je kan er inhoudelijk over praten als je maar even aangeeft over welke serie en aflevering je het hebt).
Kale mededelingen zijn voor mij net zo interessant als vertellen dat je vanmorgen een boterham met pindakaas als ontbijt hebt gehad, ofzo.
Als je 'n nieuwe animé/manga gezien hebt, vertel dan ook gelijk wat je er van vindt en waarom... Geef een kleine inleiding tot het verhaal, vertel wat je opviel, wat je goed of slecht vond. Op die manier weten de andere users of die serie een aan- of afrader is.
Is wat meer werk, maar ik weet zeker dat je daar een toffer topic van krijgt.
juist! en je kan altijd vragen hoe de ander het vond, en wat voor een verwachtingen hij/zij heeft voor de rest van de serie.quote:Op maandag 10 april 2006 20:03 schreef Orealo het volgende:
[..]
Ja true, ik geef je gelijk als je zeurt over dat postkwartetten, misschien is dat wel een beetje irritant.
Maar vergeet niet dat dit vooral een gezellig topic moet zijn waar mensen praten over anime/manga, ik vind 't leuk om te zien wat mensen zoals kijken, daardoor kan ik posts als "ik het net de eerste afleveringen van xxx gezien!" wel waarderen, als ik dan meer informatie wil, vraag ik daar wel om.
Maar ik snap wat je bedoeld.
Omdat dit het grote anime/mangatopic is... Ik kan wel vrolijk een soortgelijk topic openen, maar jij weet net zo goed als ik dat de moderator me dan vrolijk naar dit topic doorverwijst. De enige manier om 't meer naar mijn smaak te krijgen, is dan dus door aan te geven hoe ik graag een topic zie (en te hopen dat mensen daar 'n pietsie bij stil staan)... Ik schrijf dan wel in de gebiedende wijs, maar het is vanzelfsprekend dat het om mijn mening gaat.quote:Op maandag 10 april 2006 20:08 schreef blessed19 het volgende:
als je deze reeks kut vindt, waarom blijf je dan?
idd... En een beetje slowchat is prima, maar slowchat loopt nogal makkelijk de spuigaten uit.quote:dit is de algemene thread van anime en manga. dat betekend dus ook dat slowchat over anime/manga is toegestaan. (ok, kwartetposts zijn inderdaad niet echt je van het)
Discussieëren is een kunst... dat niet iedereen die kunst even goed onder de knie heeft, is natuurlijk geen reden om discussies tegen te werken... Over het algemeen zijn discussies ontzettend leuk om te lezen en om zelf aan deel te nemen. En mensen die komen met een welles/nietes-opmerking, zijn per definitie uitgediscussieerd.quote:Het motiveren van series is op dit moment wel op een aardig pitje, en mensen die vragen naar diverse anime worden ook altijd ''geholpen''. Ik ben juist bang dat je met discussies toch alleen maar uitkomt op welles en nietes verhalen.... iets waar ik echt toaal niet achter sta.
Ik zit al op het leukste forum ter wereld... Al járen... Is het dan zo vreemd dat ik hier dan ook een van m'n grootste hobby's wil bespreken? Het hoeft niet superinhoudelijk te zijn, en het hoeft niet zeer formeel te zijn... (Dat laatste is sowieso onzin, maar oké)... Maar de posts mogen wel wat meer inhoud krijgen.quote:Als je echt een superinhoudelijke en zeer formeel fora zoekt (echt iets voor jou), stuur ik je liever door naar aniway, dmx of nog beter, naar het SDV forum.
moet eerlijk bekennen dat ik die nog nooit gehoord heb, ik denk dat ik ut wel verkeerd zal verstaan maar ik versta altijd:quote:Suki desu = I love you
ik weet niet hoe ze ut schrijven maar zo klinkt het in iedergeval..quote:Ski
Hmm ja, in densha otoko zeggen ze iets van 'daiski'quote:Op maandag 10 april 2006 20:54 schreef mschol het volgende:
[..]
moet eerlijk bekennen dat ik die nog nooit gehoord heb, ik denk dat ik ut wel verkeerd zal verstaan maar ik versta altijd:
[..]
ik weet niet hoe ze ut schrijven maar zo klinkt het in iedergeval..
ligt het aan mij of wat?
Ik denk, ik zoek 't gelijk ff opquote:Op maandag 10 april 2006 20:54 schreef mschol het volgende:
[..]
moet eerlijk bekennen dat ik die nog nooit gehoord heb, ik denk dat ik ut wel verkeerd zal verstaan maar ik versta altijd:
[..]
ik weet niet hoe ze ut schrijven maar zo klinkt het in iedergeval..
ligt het aan mij of wat?
nya eigelijk wordt het geschreven als Daisuki(=I Love you)quote:Op maandag 10 april 2006 20:57 schreef Orealo het volgende:
[..]
Hmm ja, in densha otoko zeggen ze iets van 'daiski'
Wasda?quote:Op maandag 10 april 2006 21:16 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
On a Side note: het animepack voor Stepmania Heerst![]()
^_^;;
Stepmania is zeg maar Dance Dance Revolution voor op de PCquote:
Coolquote:Op maandag 10 april 2006 21:18 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
Stepmania is zeg maar Dance Dance Revolution voor op de PC
en met de animecons wordt meestal een Songpack gereleased met alle leuke anime ops endings en insertsongs die gestept en gesyncd zijn voor Dance Dance Revolution.
credits gaan hieruit naar de mensen van DDRNL![]()
bijlezen van boven naar onder stuk overslaan en nu weer van onder naar boven.quote:Op maandag 10 april 2006 21:20 schreef Orealo het volgende:
[..]
Cool![]()
Voor Stepmania heb je zeker zo'n ddr usb ding nodig, of?
de liedjes van Smile.Dk vind ik leuk van DDR.
quote:Op maandag 10 april 2006 20:44 schreef Jordy-B het volgende:
Mening van jordy-b
aan een PS2 naar USB converter + PS2 matje heb je al voldoende hoor P:quote:Op maandag 10 april 2006 21:20 schreef Orealo het volgende:
[..]
Cool![]()
Voor Stepmania heb je zeker zo'n ddr usb ding nodig, of?
de liedjes van Smile.Dk vind ik leuk van DDR.
ik begrijp dus echt niet wat er zo leuk is aan die serie. heb het zelf nog niet gezien, maar zal wel net zo'n flauwe humor hebben als bijv. school rumble of de animeversie van azumanga daioh (de manga is dan wel weer tof). Ik vind het jammer dat de laatste tijd bij veel ''komische'' series alles echt zo super voorspelbaar is, of echt gewoon te suf voor woorden...quote:
Ik denk dat sommige mensen erg kunnen vallen om jouw schrijfstijl, zoals we in een paar vorige topics en ook in de topic van de anime verkiezing. Ik hoop dat jij daar misschien af en toe bij stil staat, zodat iedereen weer vrolijk en gelukkig over anime/manga kan pratenquote:Op maandag 10 april 2006 20:44 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Omdat dit het grote anime/mangatopic is... Ik kan wel vrolijk een soortgelijk topic openen, maar jij weet net zo goed als ik dat de moderator me dan vrolijk naar dit topic doorverwijst. De enige manier om 't meer naar mijn smaak te krijgen, is dan dus door aan te geven hoe ik graag een topic zie (en te hopen dat mensen daar 'n pietsie bij stil staan)... Ik schrijf dan wel in de gebiedende wijs, maar het is vanzelfsprekend dat het om mijn mening gaat.
Tot op heden heb ik altijd wel wat nuttigs kunnen ontdekken in elk topic. Het wordt nu ook wat drukker in deze reeks, dus zal inderdaad de slowchat wat hoger aanwezig zijn, maar hierdoor bereiken we ook de mensen die wel eens een anime gezien hebben, en niet afgeschrikt willen worden door allemaal betweters.quote:idd... En een beetje slowchat is prima, maar slowchat loopt nogal makkelijk de spuigaten uit.
discussies zijn inderdaad leuk en leerzaam om te lezen/deel te nemen, maar ik heb echter (en zeker op fok!) vaak meegemaakt dat het welles/nietes gehalte en ook de zeurderigheid in de discussies erg snel omhoog komen!quote:Discussieëren is een kunst... dat niet iedereen die kunst even goed onder de knie heeft, is natuurlijk geen reden om discussies tegen te werken... Over het algemeen zijn discussies ontzettend leuk om te lezen en om zelf aan deel te nemen. En mensen die komen met een welles/nietes-opmerking, zijn per definitie uitgediscussieerd.
zoals ik ergens boven had gezegd: door dat slowchatten wordt dit topic ook erg toegankelijk voor de leken onder fok! dat is iets wat ik graag wil bereiken, want hoe meer mensen er in de vaste kern komen, des te meer intressante feitjes je te horen zal krijgen.quote:Ik zit al op het leukste forum ter wereld... Al járen... Is het dan zo vreemd dat ik hier dan ook een van m'n grootste hobby's wil bespreken? Het hoeft niet superinhoudelijk te zijn, en het hoeft niet zeer formeel te zijn... (Dat laatste is sowieso onzin, maar oké)... Maar de posts mogen wel wat meer inhoud krijgen.
Punt is dat slowchat steeds meer de boventoon krijgt en dat het topic steeds meer verzandt in een loos kletstopic. Slowchat is niet verkeerd, maar het is nogal verslavend... Het wordt steeds meer een gewoonte om te slowchatten.
vroeger was alles beter, maar ik denk niet echt dat je toendertijd een grote groep als vaste kern had (ik weet daar zelf natuurlijk niks over). nu is het eenmaal (gelukkig) wat drukker, en daar ben ik eerlijk gezegd blij toe! ik zie het als een soort promotie van anime/manga voor lekenquote:In de eerste topics had je wel veel lijstjes (daar werd zelfs om gevraagd in de openingspost), maar je hoeft maar één topic te lezen waarin motivatie gestimuleerd wordt, en je ziet gelijk welke manier de betere is. Motivatie en meningen zijn de ingrediënten die je een leuk en interessant topic opleveren.
Voorheen schreef ik altijd "ik vind dat en dat", maar na 'n paar "wat je vindt moet je naar de politie brengen"-achtige opmerkingen, ben ik gewoon op een pietsie hardere en vaak gebiedende wijs gaan schrijven zoals behoorlijk standaard is geworden op Fok!quote:Op maandag 10 april 2006 23:36 schreef blessed19 het volgende:
Ik denk dat sommige mensen erg kunnen vallen om jouw schrijfstijl, zoals we in een paar vorige topics en ook in de topic van de anime verkiezing. Ik hoop dat jij daar misschien af en toe bij stil staat, zodat iedereen weer vrolijk en gelukkig over anime/manga kan praten
De een weet meer van animé dan de ander... Wat daar betweterig aan is (en wat je daaraan zou moeten afschrikken) is me niet helemaal duidelijk... En natuurlijk zit er altijd wel wat nuttigs in elk topic, maar het gehalte 'nuttige' posts wordt steeds lager... Ik beweer ook niet dat het topic enkel nog uit slowchat bestaat, maar dat de slowchat steeds meer wordt en dat dat zonde is.quote:Tot op heden heb ik altijd wel wat nuttigs kunnen ontdekken in elk topic. Het wordt nu ook wat drukker in deze reeks, dus zal inderdaad de slowchat wat hoger aanwezig zijn, maar hierdoor bereiken we ook de mensen die wel eens een anime gezien hebben, en niet afgeschrikt willen worden door allemaal betweters.
Ik ben het er niet mee eens dat slowchat het topic toegankelijker maakt. Slowchat zorgt vaak voor 'n kliekjesgevoel, waardoor het juist minder toegankelijk wordt voor de mensen die (nog) geen deel uitmaken van dat kliekje... Ik word daardoor zelf bijvoorbeeld niet echt blij van een reeks als het gitaristentopic... (Wat dat betreft vind ik de hall-of-fame in de OP ook wat vreemd, maar dat terzijde)quote:zoals ik ergens boven had gezegd: door dat slowchatten wordt dit topic ook erg toegankelijk voor de leken onder fok! dat is iets wat ik graag wil bereiken, want hoe meer mensen er in de vaste kern komen, des te meer intressante feitjes je te horen zal krijgen.
Er staat juist dat het vroeger qua lijstjes een stuk minder was dan nu. Vroeger was het normaal om een animélijstjestopic te hebben... Hoewel dat eigenlijk geen zak aan was en het meer 'n "kijk eens wat ik allemaal al gezien heb"-patstopic wordt. Het is pas van de laatste jaren dat je dergelijke lijstjes van motivatie moet voorzien, omdat het topic anders een zng. 'opsomtopic ' wordt (en gesloten wordt) en dat is echt vele malen leuker, omdat je zo te zien krijgt waarom mensen tot hun lijstje komen.quote:vroeger was alles beter, maar ik denk niet echt dat je toendertijd een grote groep als vaste kern had (ik weet daar zelf natuurlijk niks over). nu is het eenmaal (gelukkig) wat drukker, en daar ben ik eerlijk gezegd blij toe! ik zie het als een soort promotie van anime/manga voor leken
zou je een voorbeeld kunnen geven?quote:Op dinsdag 11 april 2006 02:12 schreef uppie83 het volgende:
Meld hier ook weer![]()
Zijn er trouwens meer mensen die bij animé's letten op 'de moraal van het verhaal'... als in die wijze levenslessen die tussen het verhaal door verteld worden... maar dan Japanse wijsheden ???
Alleen als ze echt duidelijk gemeld worden als een gezegde oid.quote:Op dinsdag 11 april 2006 02:12 schreef uppie83 het volgende:
Meld hier ook weer![]()
Zijn er trouwens meer mensen die bij animé's letten op 'de moraal van het verhaal'... als in die wijze levenslessen die tussen het verhaal door verteld worden... maar dan Japanse wijsheden ???
Ik heb gisteren ook toevallig de eerste 5 afleveringen gekeken en wat ik tot nu toe heb gezien bevalt me ook wel. Ik moet wel zeggen dat ik het niet zo mooi getekend vind, vooral de vrouwelijke karakters (Yoko Nakajima) vind ik lelijk getekend.quote:Op dinsdag 11 april 2006 00:46 schreef torn_Machina het volgende:
Net de eerste 2 eps van The Twelve Kingdoms gekeken. Nog niet veel over te melden, maar wat ik heb gezien bevalt me wel.![]()
Volgens mij zit fruits basket vol met Doe je best en euh wees aardig gedoe. Maar niet dat er specifiek iets is blijven hangenquote:Op dinsdag 11 april 2006 02:12 schreef uppie83 het volgende:
Meld hier ook weer![]()
Herontdek je vanzelf weer wanneer je het voor de 2de keer kijktquote:Op dinsdag 11 april 2006 11:18 schreef uppie83 het volgende:
Hmm voorbeelden... het probleem is dat ik vaak de wijsheden die in de series worden gegeven wel ontdek na een tijdje, maar niet onthou wanneer ik aan een nieuwe serie ben begonnen
Ik had precies hetzelfde in het begin.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:15 schreef MaxiTitan het volgende:
Ik heb een paar eps van honey & clover gezien en ben er nu niet echt kapot van...
Het slaat gewoon nog niet aan, maar misschien is dit ook wel zo'n serie waar je eerst in moet komen voordat je het kan gaan waarderen. Ik ga nog een paar eps kijken om te kijken of ik mijn mening moet gaan bijstellen...
De grafisch vind ik het er wel mooi uitzien iig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |