abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 maart 2006 @ 00:06:17 #1
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_35928629

Het grote Anime/Manga topic deel 10 Lustrum editie!
Met onder andere:

• Graduation scene. Congratulate our Almost Otaku/Otome! With a level up
  • Een Foks favourite anime competitie. Inschrijving en Nominatie gaan nu van start.
  • Een meet? Het grote animé/manga meeting topic
  • En natuurlijk heel veel Pompommetjes

Wat is anime?
    Anime is kortweg een verzamelwoord voor Japanse animatie. Het gaat hier dus om geanimeerde (over het algemeen getekende) films en series, in het Japans gesproken. Anime komt dus in ieder geval uit Japan, alle tekenfilms die daar niet vandaan komen worden over het algemeen geen anime genoemd (uitzonderingen daargelaten).

Wat is manga?
    Manga is de verzamelnaam voor Japanse strips. Manga is vergelijkbaar met onze eigen westerse strips, alleen zijn ze dan in het Japans en is de tekenstijl net zo als bij anime. Ook zijn de boekjes doorgaans in zwart-wit getekend. In Japan is manga veel populairder dan anime, terwijl dit in westerse landen juist omgekeerd is.

Veel anime is afgeleid van manga. Veel series en films zijn eerst bekend geworden door manga, en daarna geanimeerd. Zo is er ook een groep anime die afgeleid is van videogames. Dit is echter lang niet bij alle anime het geval, een groot deel is niet van manga of videogames afgeleid. Het is dus niet terecht anime als 'manga-films' te bestempelen.

Hoe herken ik anime?
    Anime kun je allereerst herkennen doordat het Japans gesproken is (hier weer, uitzonderingen daargelaten, maar daarover even verderop meer). Verder is anime duidelijk te herkennen aan de tekenstijl die duidelijk afwijkt van de stijl die we kennen in westerse tekenfilms. In anime zie je vooral veel grote ogen, strakke lijnen en over het algemeen veel meer details in character designs, objecten en achtergronden dan in andere tekenfilms.

Ook zijn westerse tekenfilms vooral op kinderen gericht. Bij anime is dit lang niet altijd het geval. De meeste anime is gericht op een wat ouder publiek, vooral jongeren. Anime is er in alle soorten en maten. Je hebt het voor jong en oud (ja zelfs pr0n, hentai genaamd - ecchi is de milde versie hiervan en vooral populair bij pubers door de seksueel getinte humor), en je hebt alle thema's die je ook in westerse films tegenkomt, alleen dan meer.

Ik kan geen Japans. Wat nu?
    Als je geen Japans kunt, is dat zeker geen reden om geen anime te kijken. Om anime toegankelijk te maken voor het westerse publiek, zijn zogenaamde fansub-groups actief. Deze groepen nemen zogenaamde raw-versies, opgenomen van de Japanse televisie, en voorzien deze van ondertitels en het nodige commentaar, alvorens ze te distribueren via internet en p2p-programma's. Deze ondertitelde films en series worden fansubs of gewoon subs genoemd.

Omdat anime ook in westerse landen op televisie verschijnt, en dan vooral gericht op het jongere publiek
    (denk in Nederland aan Dragonball Z en Pokémon), worden er ook dubbed versies of dubs gemaakt. Dit zijn ingesproken versies, zodat ook kleine kijkertjes die nog niet zo snel de ondertitels kunnen lezen, het fatsoenlijk kunnen volgen. Veel anime fans hebben hier echter problemen mee, omdat het het authentieke van anime wegneemt, namelijk de Japanse taal. Ook gaan er door deze vertalingen bijvoorbeeld veel woordspelingen en grapjes uit het Japanse origineel verloren.

Wat voor genres zijn er in anime? Wat moet ik kijken?
    Zoals gezegd heb je anime in allerlei soorten en maten. Alle genres die je tegenkomt bij Hollywood-films, heb je ook in anime. Je hebt humorseries (zoals bijv. Chobits) en films, maar ook andere genres zoals actie (bijv. Cowboy Bebop, Bleach), drama (bijv. Grave of the Fireflies), zoetsappige (bijv Kimi Ga Nozomu Eien) , noem maar op. Naast deze gangbare genres zijn er ook nog soorten anime die we niet terugzien in Hollywood-films. Een voorbeeld hiervan is mecha. Mecha-anime gaat ruwweg over grote futuristische robots die met elkaar battlen (bijv. Evangelion en Gundam Wing).
    Kortom, voor elk wat wils. Het hangt helemaal van jouw smaak af wat je wilt gaan kijken.
    Een populair anime op dit moment is, en deze werd in vorige topics ook veelvuldig besproken is Naruto, deze is nog steeds bezig er wordt dus elke week een ep uitgegeven.
    Een andere populaire is Bleach deze word ook veelvuldig besproken door Fok!ers (zie links verder in dit topic). Deze anime loopt nog steeds en is zeer populair.

Enkele anime series die in vorige topic werd besproken zijn: Hellsing, Chobits, 2x2 = Shinobuden, Ah My Goddess, Beck, Mai Hime, Getbackers Mai Otonome, Midori no Hibi, grave of fireflies en Gundam Seed.

Tip van topic acht courtosy of OP oma: Densha Otoko
    Andere tips: Binchotan. Jordy B: (schattig, mooie animatie, kiddy)
    Ik vond iets leuk wat zou ik nog meer leuk vinden tip > http://anime-planet.com/animerec/

Het grote Anime/manga Offspring gedeelte (Allemaal anime familie op fok):
    http://forum.fok.nl/topic/659496 (klaag hier over fillers of meld dat er een nieuwe ep is)
    http://forum.fok.nl/topic/788977 (klaag hier over fillers of meld dat er een nieuwe ep is)
    http://forum.fok.nl/topic/827060

Deze laatste is live-action (met acteurs. Voor meer info Click

Fanstuff
    Cosplay is jezelf verkleden in een character uit een anime serie. Hieronder zie je een persoon verkleed als een personage uit naruto.

Deze mensen kun je vaak vinden op een soort van Anime beurzen. In nederland vinden deze ook plaats Zie:
    Animecon 2006 : 30th, 1st and 2nd of July
    Abunai 2006 : 27th, 28th and 29th of October (goedkoper )

Leuke intros
    Shinobuden (Erg vrolijk, energievol en met dikke knipoog)
    Bleach

Japanse taal
    Als je teveel anime kijkt vallen sommige woorden op. Hier een kort lijstje
    ittekimasu = i'm off
    Onee chan/ oni chan = sis/bro
    Sugoi! = cool!
    Ganbaro = let's do our best !
    Suki desu = I love you
    Moshi Moshi = picking up the phone
    Nan de ?? Naze ??? Doushte = why why why
    BAKA= IDIOT
    Honto?= really?
    itadakimasu!= Eet smakelijk
    Arigato = Dankjewel
    Urusai! = shut up!
    Kitaaa! = (Densha Otoko)
    Matte Matte = wacht
    sank hugh = bedankt
    arigato = thank you
    Itterasshai = Doei (kom je snel terug)

Klopt dit allemaal?
    Honto?
    Hai honto!
    Demo Gramatika?
    I don't fucking care

Maar voor de gevorderden kun je hier kijken
    Kana
    Pimsleur japanse lessons
    Als je japans wilt leren schrijven kun je het best beginnen met Hiragana.rar
    Dit is ook wel leuk als je japans wilt leren, een paar zinnen/woorden/omgangsregels (enz.) in de booklets en 1000 kanji tekens (Kanji voor gevorderden)

Gevleugelde uitspraken.
    Anime zit er vol mee. Een gevonden? Deelze! .

• Springtime of youth (Lee uit naruto als ie weer eens enthousiast is)
  • Your still xxx years too early to oppose me (Standaard reactie als iemand het tegen je opneemt die er niet klaar voor is. Bijv in: Naruto: Sasuke en Itachi, Midori: seiji en zus)
  • A cowardly love is all about looking for mistakes (Intro Midori No Hibi)

Nog meer bijzaken
    Tof japans muziek programma: hey hey hey
    Qunix dacht er ooit over om met zen allen een anime/manga te maken. Dus als je iets kan meld het (maar verwacht er niet te veel van)

Enkele site's over anime; hier vind je veel info over diverse anime.
    http://www.animenewsnetwork.com/
    http://www.animenfo.com/
    http://www.anipike.com/
    http://www.animenia.be/

Animenia is van FOK! user Qunix

Vorige delen
    1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
    Deze OP en (OP plaatje) staat altijd open voor veranderingen/verbeteringen.

OP Opa Oma: Hopey >>>> OP Papa Outcast_Within
    >>>

Hall of Fame

]

Lustrum Level up:

Almost Otaku/Otome!

Notice van Moderator : Geen links naar download sites!
    Maar PM'en kan altijd ^-^

Over dat download gebeuren.
    Gewoon downloaden die hap, tenzij je portomonee het aankan, of je moet em perse in dolby sexuele 3.92 om je heen geil 3/10 beeld formaat wil hebben met cardboard limited edition box eromheen.
    De feiten over wanneer het welof niet mag vind je hier

[ Bericht 1% gewijzigd door Orealo op 12-03-2006 21:37:14 ]
  • pi_35928644
    Fipo! TVP !
      zaterdag 11 maart 2006 @ 00:06:38 #3
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_35928647
    Nieuwe OP text is van outcast
      zaterdag 11 maart 2006 @ 00:07:20 #4
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_35928676
    Deeltje 10!

Gefeliciteerd iedereen!
      zaterdag 11 maart 2006 @ 00:08:21 #5
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_35928707
    We feliciteren overgens ook Uppie en Blessed in de Hall of Fame, als jullie het daarmee eens zijn ?
      zaterdag 11 maart 2006 @ 00:08:37 #6
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_35928714
    Feest - Kwartet!
    pi_35928718
    Proost!
      zaterdag 11 maart 2006 @ 00:08:57 #8
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_35928722
    Ach dan ook maar hexa!
    nu stop ik

blabla mijn hexa wat doe je?

Ik wil eigenlijk wel een abbo op zo'n blad maar ik denk dat de newtype iets te duur is voor mijn portomonee, als ik het me goed herinner was de AniWay nog wel te doen
    pi_35928742
    quote:
    Op zaterdag 11 maart 2006 00:08 schreef Orealo het volgende:
    Ach dan ook maar hexa!
    nu stop ik
    Ow kwam ik er tussen

Sorry
    pi_35928745
    Van harte, allemaal

Het tiende deel vol geinige animé en manga feitjes, nieuwtjes, discussies en een héél klein snufje slowchat.

En postopkrikkers dienen 'n interessante ziekte te krijgen.
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      zaterdag 11 maart 2006 @ 00:11:26 #11
    142116 ThaBrain
    Baka desu ne?
    pi_35928821
    jeuj nieuw topic

om nog even verder te gaan op de discussie uit het vorige topic:
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 23:36 schreef Jor-an het volgende:

[..]

mwoah...vind ik nog wel meevallen hoor. Aniway is in mijn ogen geen vriendjespolitiek. Tuurlijk als je bij GFF én AniWay zit, is het toch gewoon makkelijk een slag uit te halen? Elke circle heeft zijn of haar eigen manieren van overleven en dat staat verder los van de inhoud van AniWay, waar het uiteindelijk om draait.

Tuurlijk, je kan reviews overal lezen, je kan ze ook gratis lezen op het internet, maar als ik hun reviews lees wordt ik er wel echt wijzer van, en dat kan ik ook niet van alle site's zeggen. En je zegt zelf dat je de laatste delen niet echt hebt geoordeeld, en juist in die laatste delen zijn er veel positieve veranderingen doorgebracht.
    AniWay geen vriendjespolitiek?? wie denk je dat de Yoni illustraties tekent voor de Aniway: Claire Shumacher....wie is degene met het meeste aantal fans bij GFF?? Claire dus.
    Ik weet niet of je op de laatste 2 Abunai's bent geweest?? GFF had dus een stand samen met de AniWay...."ruimtegebrek" was de reden....yeah right
    maar goed...zoals je al zegt...iedere circle heeft zijn eigen manieren om te overleven...het lijkt mij alleen voor GFF een stuk makkelijker met de AniWay achter zich zegmaar

Ik ben benieuwd naar de komende uitgaves van de Nederlandse Dojin circles ben benieuwd wat ze ons nu weer zullen brengen
      zaterdag 11 maart 2006 @ 00:12:14 #12
    94080 VeX-
    HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
    pi_35928850
    Maar een tvp, al ben ik geen otaku.
    Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
    pi_35928855
    De laatste post van t vorige deel ging over een nieuwe ps2 game over Naruto: Ultimate Ninja.

Naruto: Ultimate Ninja screens
    Spel ziet er wel mooi uit
      zaterdag 11 maart 2006 @ 00:12:38 #14
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_35928868
    quote:
    Op zaterdag 11 maart 2006 00:11 schreef ThaBrain het volgende:
    jeuj nieuw topic

Ik ben benieuwd naar de komende uitgaves van de Nederlandse Dojin circles ben benieuwd wat ze ons nu weer zullen brengen
    Je kent dan vast wel Cheesecake? ik vind die lui echt geweldig heb 2 boekjes van ze, maar ik heb wel meer gelezen
      zaterdag 11 maart 2006 @ 00:17:28 #15
    142116 ThaBrain
    Baka desu ne?
    pi_35928998
    quote:
    Op zaterdag 11 maart 2006 00:12 schreef Orealo het volgende:

[..]

Je kent dan vast wel Cheesecake? ik vind die lui echt geweldig heb 2 boekjes van ze, maar ik heb wel meer gelezen
    om eerlijk te zijn heb ik alleen Apple van cheesecake
    Ik heb wel het boekje van Cannibal Cat kunnen doorbladeren Ben er nog bij geweest dat ze de maskers aan het maken waren....jaja ik stond op de camping bij de laatste Abunai
    verder.....Een vriend van mij heeft net zijn guest art ingeleverd voor Howling Riot en die gast heeft dus een beetje contacten daar, dus heb ik af en toe een beetje inside information
    Verder heb ik zelf een beetje het plan om wat op te zetten, maar dat is voor de wat langere termijn
    pi_35929008
    Woei ik zit in de Hall of Fame Anywayz we waren bezig met een goede discussie over animé tijdschriften Namen die ik voorbij heb zien komen zijn AniWay en NewType, maar er zijn er vast nog meer (en dan bedoel ik in het engels of nederlands, niet duits, frans of whatever)
    ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
      zaterdag 11 maart 2006 @ 00:19:16 #17
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_35929043
    Waar blijft Outcast
    quote:
    Op zaterdag 11 maart 2006 00:17 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

om eerlijk te zijn heb ik alleen Apple van cheesecake
    Ik heb wel het boekje van Cannibal Cat kunnen doorbladeren Ben er nog bij geweest dat ze de maskers aan het maken waren....jaja ik stond op de camping bij de laatste Abunai
    verder.....Een vriend van mij heeft net zijn guest art ingeleverd voor Howling Riot en die gast heeft dus een beetje contacten daar, dus heb ik af en toe een beetje inside information
    Verder heb ik zelf een beetje het plan om wat op te zetten, maar dat is voor de wat langere termijn
    Cool ik stond ook op de camping bij de laatste abunai
    Ik heb zelf Stawberry en Okashii, omdat daar FMA en Naruto instonden, staan in apple coole dingen?
    pi_35929139
    quote:
    Op zaterdag 11 maart 2006 00:17 schreef ThaBrain het volgende:
    Vertel, wat wil je gaan opzetten? Een eigen conventie? Wil je een eigen serie of film maken?
      zaterdag 11 maart 2006 @ 00:25:36 #19
    142116 ThaBrain
    Baka desu ne?
    pi_35929240
    quote:
    Op zaterdag 11 maart 2006 00:19 schreef Orealo het volgende:
    Waar blijft Outcast
    [..]

Cool ik stond ook op de camping bij de laatste abunai
    Ik heb zelf Stawberry en Okashii, omdat daar FMA en Naruto instonden, staan in apple coole dingen?
    in Apple staan zeker coole dingen
    Die van mij is zegmaar soort van gesigneerd....Yor! heeft er een tekening in gemaakt

Verder had die vriend van mij die nu guest art heeft gemaakt voor Howling Riot ook toen meegedaan aan de selectie voor Cheesecake. Hij is er toen alleen niet doorgekomen. Ik ben toen meegeweest toen hij zijn tekeningen ging laten zien die werden beoordeeld.
    Verder kan ik nog wel even doorgaan over de vriendjespolitiek binnen het dojin wereldje in NL, maar ik denk dat ik daar maar mee stop
    pi_35929256
    Deel 10 alweer

Wederom een zeer nette OP natuurlijk

Waar de neuk is het eerbetoon aan de vrouwelijke otaku's gebleven? Naja die bewaren we dan maar voor deel 20 ofzo.

Ik weet dat het onderhand gespam is maar DAMN wat blijft Ergo Proxy in mijn kop hangen, dit is serieus een aanrader om erbij te nemen als lopende serie.
    Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
    Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
      zaterdag 11 maart 2006 @ 00:28:02 #21
    142116 ThaBrain
    Baka desu ne?
    pi_35929315
    quote:
    Op zaterdag 11 maart 2006 00:22 schreef uppie83 het volgende:

[..]

Vertel, wat wil je gaan opzetten? Een eigen conventie? Wil je een eigen serie of film maken?
    Ik wil samen met iemand een circle opzetten...daar gaat alleen veel tijd in zitten en we willen met wat vernieuwends komen binnen het dojin wereldje. Iets met een hele andere filosofie erachter, maar het is nog allemaal toekomstmuziek en er is nog niet echt iets concreets.
    pi_35929423
    quote:
    Op zaterdag 11 maart 2006 00:28 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

Ik wil samen met iemand een circle opzetten...daar gaat alleen veel tijd in zitten en we willen met wat vernieuwends komen binnen het dojin wereldje. Iets met een hele andere filosofie erachter, maar het is nog allemaal toekomstmuziek en er is nog niet echt iets concreets.
    Ik zou zeggen keep us informed Misschien dat er mensen zijn die willen en kunnen helpen.
    pi_35929497
    quote:
    Op zaterdag 11 maart 2006 00:26 schreef Zeurberus het volgende:
    Ik weet dat het onderhand gespam is maar DAMN wat blijft Ergo Proxy in mijn kop hangen, dit is serieus een aanrader om erbij te nemen als lopende serie.
    Hij wordt inderdaad hoog beoordeeld... (zelfs voor zo'n nieuwe serie)

Wie doet (doen) de fansub?

[ Bericht 14% gewijzigd door Jordy-B op 11-03-2006 00:38:25 ]
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
    pi_35929525
    En fucking terecht

Tijd geleden dat ik zo enthousiast over een serie ben geweest.

Al was dat wel Grey's Anatomy en werd dat in mijn mannelijke vriendenkring niet in dank afgenomen
    Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
    Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
    pi_35929581
    Ik heb AnimeniA.be open staan...
    Op de site moet je "normaal" aanklikken.

Wie weet daar iets leuks mee?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')