Dat je dat zomaar durft toe te geven. Doe dat in een echte sushibar en je bent je vingerkootjes kwijt...quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:16 schreef blessed19 het volgende:
alleen is die rijst wel gigantisch duur, vergeleken met de pandan rijst.
ikzelf gebruik altijd basimati rijst voor als ik sushi maak! en kant en klare rijst-azijn!
Fout!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:16 schreef blessed19 het volgende:
alleen is die rijst wel gigantisch duur, vergeleken met de pandan rijst.
ikzelf gebruik altijd basimati rijst voor als ik sushi maak! en kant en klare rijst-azijn!
Jij haalt zeker ook altijd 5 of 10 kg zakken! De appie is wat dat betreft gewoon belachelijk duur. Vier euro oid voor 10 velletjes nori ... belachelijk. Geloof dat ik zelf voor de pakken die ik haal (50 half-size top kwaliteit yakinori) iets van 7 euro betaal.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:00 schreef Ashram het volgende:
Fout!
In de toko kosten die zakken minder dan wat je voor die pandan betaalt de in AH.
Bij Xenos hebben ze nu pakken van 10 norivellen a 1,65 per pak. Prima kwaliteit, ik gebruik ze zelf ook.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:48 schreef mirugai het volgende:
[..]
Jij haalt zeker ook altijd 5 of 10 kg zakken! De appie is wat dat betreft gewoon belachelijk duur. Vier euro oid voor 10 velletjes nori ... belachelijk. Geloof dat ik zelf voor de pakken die ik haal (50 half-size top kwaliteit yakinori) iets van 7 euro betaal.
Heb nu een zak Koshihikari rijst uit California liggen (2006 oogst, merk Tamaki gold). Heel goede rijst en was geloof ik iets van 30 euro voor 6,8 kg. Dat is dan een van de duurste California short-grains. Is niet goedkoop, maar wel lekker! Je hebt al best goede jap. short-grain liggen voor veel minder.
Zag trouwens ook nog geimporteerde Koshihikari 2006 oogst uit Japan liggen. Die was (hou je vast) ongeveer 70 euro voor circa 6 kg!
Maar goed, ik zag in sommige NL'se toko's ook een kilootje Nishikin voor 8 euro. Terwijl je een 5 kg pak voor minder dan 20 euro haal.
Hier een paar leuke blogs over bento:quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:05 schreef p_iglet het volgende:
Net even gegoogled op bento box, en dan komen er echt de meest geweldige dingen voorbij. Helaas vrijwel alleen plaatjes en japanse tekst.
Iemand leuke tips/recepten??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |