abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38876929
Het grote Anime/Manga topic deel 22! This side UP ^_^
Met onder andere:
  • Abunai pre-sale starts!
  • Uitleg TT Die jordy toch
  • Uitbreiding Anime topic familie met: [Anime] [centraal] Meld hier dat er een nieuwe EP uit is
  • Toepasselijke P.I. vanwege de vakantie van Orealo omdat orealo een leugenachtige nep vakantie ganger is
  • Geinspireerde tvp's worden gewaardeerd (plaatjes, meningen, liefdes verklaringen aan je favoriete anime, etc. etc.)

Wat is anime?
    Anime is kortweg een verzamelwoord voor Japanse animatie. Het gaat hier dus om geanimeerde (over het algemeen getekende) films en series, in het Japans gesproken. Anime komt dus in ieder geval uit Japan, alle tekenfilms die daar niet vandaan komen worden over het algemeen geen anime genoemd (uitzonderingen daargelaten).

Wat is manga?
    Manga is de verzamelnaam voor Japanse strips. Manga is vergelijkbaar met onze eigen westerse strips, alleen zijn ze dan in het Japans en is de tekenstijl net zo als bij anime. Ook zijn de boekjes doorgaans in zwart-wit getekend. In Japan is manga veel populairder dan anime, terwijl dit in westerse landen juist omgekeerd is.

Veel anime is afgeleid van manga. Veel series en films zijn eerst bekend geworden door manga, en daarna geanimeerd. Zo is er ook een groep anime die afgeleid is van videogames. Dit is echter lang niet bij alle anime het geval, een groot deel is niet van manga of videogames afgeleid. Het is dus niet terecht anime als 'manga-films' te bestempelen.

]

Ik kan geen Japans. Wat nu?
    Als je geen Japans kunt, is dat zeker geen reden om geen anime te kijken. Om anime toegankelijk te maken voor het westerse publiek, zijn zogenaamde fansub-groups actief. Deze groepen nemen zogenaamde raw-versies, opgenomen van de Japanse televisie, en voorzien deze van ondertitels en het nodige commentaar, alvorens ze te distribueren via internet en p2p-programma's. Deze ondertitelde films en series worden fansubs of gewoon subs genoemd.
    Omdat anime ook in westerse landen op televisie verschijnt, en dan vooral gericht op het jongere publiek
    (denk in Nederland aan Dragonball Z en Pokémon), worden er ook dubbed versies of dubs gemaakt. Dit zijn ingesproken versies, zodat ook kleine kijkertjes die nog niet zo snel de ondertitels kunnen lezen, het fatsoenlijk kunnen volgen. Veel anime fans hebben hier echter problemen mee, omdat het het authentieke van anime wegneemt, namelijk de Japanse taal. Ook gaan er door deze vertalingen bijvoorbeeld veel woordspelingen en grapjes uit het Japanse origineel verloren.

Wat is 'gelicenceerde animé'?
    Als je op zoek gaat naar fansubs van series, gebeurt het nog wel eens dat een fansubgroep ergens in het midden van de serie ineens stopt met fansubben. Dit heeft ermee te maken dat de serie 'gelicenceerd' (licenced) is. Met deze term wordt bedoeld dat de serie is aangekocht door een Amerikaanse uitgever.
    Fansubs zijn in principe illegaal, omdat de copyrights van de Japanse eigenaar geschonden worden. Het schaadt de Japanse eigenaar echter niet als zo'n serie door fansubbers toegankelijk wordt gemaakt voor het westen (er is immers geen westerling die het in zijn hoofd haalt om een serie zonder Engelse ondertiteling uit Japan te importeren). Het idee achter fansubs is om de serie onder de aandacht te krijgen van Amerikaanse uitgevers, zodat je zo'n serie gewoon in Amerika kan gaan kopen. Het is dus zelfs reclame voor de Japanse copyright-houder! Er zijn dan ook zelden problemen tussen fansubgroepen en de Japanse uitgevers.
    Op het moment dat een serie gelicenceerd is (en dus binnenkort in Amerika te zien of te verkrijgen zal zijn), heeft de fansub zijn werk gedaan en houden de fansubbers op met fansubben. Het is dan de bedoeling dat je de serie die je tof vond gaat aanschaffen... Je ziet bij fansubs dan ook vaak de zin "please buy the DVD when it becomes available in your area" of "please buy the DVD to support the series" staan.
    Sites die helpen bij het zoeken naar fansubs hebben vaak als ijzeren regel dat series die in Amerika (verreweg de grootste markt voor animé met Engelstalige ondertiteling) gelicenceerd zijn, van de site worden verwijderd. Hierdoor vallen fansubs duidelijk aan de juiste kant van het grijze gebied tussen legaal en illegaal. Daarom worden fansubs toegestaan, hoewel ze strikt gesproken illegaal zijn.

Wat voor genres zijn er in anime? Wat moet ik kijken?
    Je hebt in anime allerlei soorten en maten. Alle genres die je tegenkomt bij Hollywood-films, heb je ook in anime. Je hebt humorseries (zoals bijv. Chobits) en films, maar ook andere genres zoals actie (bijv. Cowboy Bebop, Bleach), drama (bijv. Grave of the Fireflies), zoetsappige (bijv Kimi Ga Nozomu Eien) , noem maar op. Naast deze gangbare genres zijn er ook nog soorten anime die we niet terugzien in Hollywood-films. Een voorbeeld hiervan is mecha. Mecha-anime gaat ruwweg over grote futuristische robots die met elkaar battlen (bijv. Evangelion en Gundam Wing).
    Kortom, voor elk wat wils. Het hangt helemaal van jouw smaak af wat je wilt gaan kijken.
    Een populair anime op dit moment is, en deze werd in vorige topics ook veelvuldig besproken is Naruto, deze is nog steeds bezig er wordt dus elke week een ep uitgegeven.
    Een andere populaire is Bleach deze word ook veelvuldig besproken door Fok!ers (zie links verder in dit topic). Deze anime loopt nog steeds en is zeer populair.

Enkele anime series die in vorige topic werd besproken zijn: Hellsing, Chobits, 2x2 = Shinobuden, Ah My Goddess, Beck, Mai HiME, Getbackers Mai Otome, Midori no Hibi, grave of fireflies, Ergo Proxy , en Gundam Seed.

Ik vond iets leuk wat zou ik nog meer leuk vinden tip > http://anime-planet.com/animerec/
    Ook kun je kijken wat je medefokkers de leukste anime vonden in:
    Het grote lustrum Anime topic beste serie verkiezing!

Het grote Anime/manga Offspring gedeelte (Allemaal anime familie op fok):
    De populariteit van dit topic heeft voor vele kindjes gezorgt. De verkiezings topic hierboven is daar een mooi voorbeeld van. Maar er is meer:
    [Anime] Naruto deeltje 3 (Film 2!) (klaag hier over fillers of meld dat er een nieuwe ep is)
    [ANIME] Bleach 2 : Fillers ahoy! (klaag hier over fillers of meld dat er een nieuwe ep is)
    Densha Otoko (Train man) Kitaaa! Een erg leuke tip van Hopey
    Het grote animé/manga meeting topic - Amsterdam De 1ste meet is al geweest (inc loot)
    Japanse cultuur enzo Topic Toon hier je bewondering voor dit vreemde land
    Onigiri's uit Japan Want zeg nou zelf, wie droomt er nou niet van een home-made lunchbox ^_^

Densha Otoko is trouwens live-action (met acteurs. Voor meer info Click

Fanstuff
    Cosplay is jezelf verkleden in een character uit een anime serie. Hieronder zie je een persoon verkleed als een personage uit naruto.

Deze mensen kun je vaak vinden op een soort van Anime beurzen. In nederland vinden deze ook plaats Zie:
    Animecon 2006 : 30th, 1st and 2nd of July
    Abunai 2006 : 27th, 28th and 29th of October (goedkoper )

Leuke intros
    Bleach

Japanse taal
    Als je teveel anime kijkt vallen sommige woorden op.
    Hier een topic waar je je woordjes die je uit anime leert kwijt kunt
    Leuke Japanse woorden. Leer hier gebrekkig Japans Topic

Gevleugelde uitspraken.
    Anime zit er vol mee. Een gevonden? Deelze! .

• Springtime of youth (Lee uit naruto als ie weer eens enthousiast is)
  • Your still xxx years too early to oppose me (Standaard reactie als iemand het tegen je opneemt die er niet klaar voor is. Bijv in: Naruto: Sasuke en Itachi, Midori: seiji en zus)
  • A cowardly love is all about looking for mistakes (Intro Midori No Hibi)

Nog meer bijzaken
    Tof japans muziek programma: hey hey hey
    Qunix dacht er ooit over om met zen allen een anime/manga te maken. Dus als je iets kan meld het (maar verwacht er niet te veel van)

Enkele site's over anime; hier vind je veel info over diverse anime.
    http://www.animenewsnetwork.com/
    http://www.animenfo.com/
    http://www.anipike.com/
    http://www.animenia.be/ (Qunix)

Hall of Fame

Almost Otaku/Otome!

Notice van Moderator : Geen links naar download sites!
    Maar PM'en kan altijd ^-^

Over dat download gebeuren.
    Gewoon downloaden die hap, tenzij je portomonee het aankan, of je moet em perse in dolby sexuele 3.92 om je heen geil 3/10 beeld formaat wil hebben met cardboard limited edition box eromheen.
    De feiten over wanneer het welof niet mag vind je hier en wat het betekent wanneer iets gelicenced is hier

Vorige delen
    1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15|16 |17|18 | 19 | 20 | 21 |

Deze OP staat altijd open voor veranderingen/verbeteringen.
    OP Opa Oma: Hopey >>> OP Papa Outcast_Within >> OP wikki chaos Mschol>> topic start hoer orealo
    >>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

[ Bericht 1% gewijzigd door outcast_within op 16-06-2006 00:25:02 ]
  •   donderdag 15 juni 2006 @ 10:58:51 #2
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_38877000
    tvp
    "Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
    pi_38877076
    schaamteloze tvp

Ikebukuro West Gate Park KIJKEN DIE HAP!!!
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
    pi_38877602
    Oh Yeah... Oh yeah... Ik sta in de OP.
    Thanks.
    Ladies and Gentlemen, please stand back. The Doors will open in your direction.
    pi_38877716
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 11:18 schreef Timmah het volgende:
    Thanks.
    mede dankzij orealo (hoewel als het aan hem lag the original size pic werd gebruikt, net als bij oek oek)
    pi_38877790
    Zo heb bijna Pita Ten afgekeken. (Nog een aflevering)
    Al met al een leuke frisse serie, al is het wel duidelijk dat het bedoelt is voor een jonge doelgroep.

Hierna ga ik Noir kijken.
    pi_38877799
    Hm. Zo is ie prima wat mij betreft.Hoewel Yuki niet groot genoeg gepost kan worden. Die videoclip is gewoon te stoer. En hij is nog semi on-topic ook, want tis japans.

http://www.dandad.org/awards2005/entry.asp?entry_id=V_11442

Als je het niet kan waarderen is het niet heel gek hoor... Yuki is zo ongeveer de japanse Bjork.
    pi_38878618
    tvp
    pi_38878723
    quote:
    vint-deux

Van de laatste post vorige topic

Frans is niet je sterkste vak Outcast?

Tvp dus. Moeten jullie niet meer werken tegenwoordig? De topics gaan zo snel..
    Ik sta in de Hall of Fame! Thanks!
    pi_38878956
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 11:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

ey, ik teer op kennis die ik 7 jaar geleden heb "verkregen" demo etwas grammatik nicht richtig ich glaube du verstand. (maar wss zal het wel vingt zijn?)

@koraneger: pita ten ^_^ als je die al leuk vind moet je daarna het 1ste manga boekje ergens vandaag halen.
    pi_38879311
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 11:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

lol ik niet
    en me oude avatar staat er nog
    pi_38879520
    Tering wat een vet topic is dit!!!
    pi_38880419
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 12:02 schreef outcast_within het volgende:

[..]

ey, ik teer op kennis die ik 7 jaar geleden heb "verkregen" demo etwas grammatik nicht richtig ich glaube du verstand. (maar wss zal het wel vingt zijn?)
    Haha. Ja het is inderdaad vingt, gewoon een "g" vergeten. Je moet mij niet altijd zo serieus nemen.
    pi_38880429
    Als jullie nou gewoon doorgaan met het posten van interessante opmerkingen, ofzo, dan kan ik tenminste gewoon een normale post plaatsen, ipv zo'n schandelijke tvp...
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
    pi_38880453
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 12:14 schreef koffiegast het volgende:

[..]

lol ik niet
    en me oude avatar staat er nog
    Ik niet als in: Ik sta niet in de hall of fame.
    of ik niet als in: Ik werk niet.

?
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 12:54 schreef Jordy-B het volgende:
    Als jullie nou gewoon doorgaan met het posten van interessante opmerkingen, ofzo, dan kan ik tenminste gewoon een normale post plaatsen, ipv zo'n schandelijke tvp...
    Is het een optie om zelf wat interessants te posten?
    pi_38880606
    Ik weet niets interessants... De meeste algemene dingetjes zijn wel al genoemd en het nieuwe seizoen is nog niet begonnen, dus er zijn ook geen nieuwe series te bespreken...

Het nieuwe seizoen begint trouwens in juli...

de TV-seizoenen zijn: Winter (januari-maart), Lente (april-juni), Zomer (juli-september) en Herfst (oktober-december)
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
    pi_38880655
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 13:00 schreef Jordy-B het volgende:
    Ik weet niets interessants... De meeste algemene dingetjes zijn wel al genoemd en het nieuwe seizoen is nog niet begonnen, dus er zijn ook geen nieuwe series te bespreken...
    Dat is wel waar. Maar een Terug Vind Post op zijn tijd is ook niet zo erg.
    Trouwens ben ik de enige of zijn er nog meer mensen die hier regelmatig AMV's kijken? Ik download er namelijk een hoop op dit moment en er zitten best wel leuke tussen.
    pi_38880659
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 12:55 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik niet als in: Ik sta niet in de hall of fame.
    of ik niet als in: Ik werk niet.

?
    [..]

Is het een optie om zelf wat interessants te posten?
    beide
    pi_38880714
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 13:00 schreef Jordy-B het volgende:
    hmm we missen nog een anime topic in onz.

mss iets met een wk tintje?

Stel je kan een voetbal elftal team samenstellen met anime characters. Wie zou je waar laten spelen?. wie op de bank, wie is de trainer etc. etc. Je mag niet meer als 3 chars uit een serie opstellen.

Animo? denk er even over na. En als het was is Maak het topic aan zou ik zeggen ^_^
    pi_38880765
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 13:01 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is wel waar. Maar een Terug Vind Post op zijn tijd is ook niet zo erg.
    Trouwens ben ik de enige of zijn er nog meer mensen die hier regelmatig AMV's kijken? Ik download er namelijk een hoop op dit moment en er zitten best wel leuke tussen.
    Héél af-en-toe vind ik een AMV nog wel geinig, maar meestal zijn ze best wel slecht...

Zie het gebruik van de machtige afk-tag
    pi_38880795
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 13:03 schreef outcast_within het volgende:

[..]

hmm we missen nog een anime topic in onz.

mss iets met een wk tintje?

Stel je kan een voetbal elftal team samenstellen met anime characters. Wie zou je waar laten spelen?. wie op de bank, wie is de trainer etc. etc. Je mag niet meer als 3 chars uit een serie opstellen.

Animo? denk er even over na. En als het was is Maak het topic aan zou ik zeggen ^_^
    Weetje dat ik dat best een grappig idee vind!
    pi_38881025
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 13:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Weetje dat ik dat best een grappig idee vind!
    Ik verwacht jullie tijd en input om dit een puik topic te maken

[Anime] WK-team Samen stel topic

@jordy: je had iets kunnen zeggen over de TT ipv tpv
    pi_38881895
    keb mijne gepost

ben benieuwd hoeveel mensen hetzelfde doen
    pi_38882180
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 13:13 schreef outcast_within het volgende:
    @jordy: je had iets kunnen zeggen over de TT ipv tpv
    "Met de achterkant naar boven!" vond ik leuker, eigenlijk... sorry
      donderdag 15 juni 2006 @ 13:52:11 #25
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_38882229
    Ik wil wat zinnigs zeggen.... TVP.

Ow.. Gisteren Millenium princess nog maar een keer gekeken.
    Gamertag: BMHLive
    PSN: BMHLive
    pi_38882632
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 13:50 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

"Met de achterkant naar boven!" vond ik leuker, eigenlijk... sorry
    ik weet het, maar dat zou te lang zijn . vind je me nou niet meer lief?
      donderdag 15 juni 2006 @ 14:33:12 #27
    142116 ThaBrain
    Baka desu ne?
    pi_38883719
    nieuw topic

ben gistreren begonnen met het lezen van het eerste deel van Death Note manga.
    Er komt 16 juli een live action film hiervan uit...ben benieuwd, want het eerste deel van de manga is wel vet

hier de trailer
      donderdag 15 juni 2006 @ 14:39:47 #28
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_38883967
    tvp

edit: FMP reeks afgekeken, fumoffu was het leukst. Hopelijk komt er een vervolg, er is in ieder geval genoeg ruimte om Chidori's achtergrond wat uit te diepen en haar, met haar slapende talent, een plekje te geven op de TDD naast Tessa.

Ik ga nu maar eens wat extreem korte series / OVA's kijken van 3-4 eps per stuk. Daar heb ik nog zat van.

[ Bericht 98% gewijzigd door Sh0g op 15-06-2006 14:45:29 ]
    pi_38884190
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 14:39 schreef Sh0g het volgende:
    tvp
    'k zag het wel...
      donderdag 15 juni 2006 @ 14:45:48 #30
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_38884223
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 14:44 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

'k zag het wel...
    ik zat compleet verkeerd
      donderdag 15 juni 2006 @ 14:51:33 #31
    139307 stroopje
    HEY THAT'S MY LINE
    pi_38884459
    Alweer een nieuwe topic tvp
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 14:33 schreef ThaBrain het volgende:
    nieuw topic

ben gistreren begonnen met het lezen van het eerste deel van Death Note manga.
    Er komt 16 juli een live action film hiervan uit...ben benieuwd, want het eerste deel van de manga is wel vet

hier de trailer

Heb niet zo veel met manga maar hebben ze geen anime ervan mooie trailer komt het ook hier in Nederland uit kan niet wachten
    pi_38884615
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 12:02 schreef outcast_within het volgende:

-knip-

@koraneger: pita ten ^_^ als je die al leuk vind moet je daarna het 1ste manga boekje ergens vandaag halen.
    Koraneger.

Ik vind de TT eigenlijk wel wat hebben.
    pi_38885399
    we gaan weer hard....

next up: Honey & Clover OF Mai Otome
    pi_38885443
    suzumiya haruhi no yuutsu 11 was weer helemaal top
    hoe verzinnen ze het
      donderdag 15 juni 2006 @ 15:15:35 #35
    142116 ThaBrain
    Baka desu ne?
    pi_38885459
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 14:51 schreef stroopje het volgende:
    Alweer een nieuwe topic tvp
    [..]

Heb niet zo veel met manga maar hebben ze geen anime ervan mooie trailer komt het ook hier in Nederland uit kan niet wachten
    nope er is geen anime van
    ze zijn er wel een aan het maken als het goed is

of het in nederland uit komt...geen idee....denk niet dat de film in de normale bios komt te draaien, misschien wel in de filmhuizen
    pi_38885463
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 15:14 schreef koffiegast het volgende:
    suzumiya haruhi no yuutsu 11 was weer helemaal top
    hoe verzinnen ze het
    tsjah tsjah, leuk zo'n computer spelleke maar toch....
    pi_38885711
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 11:24 schreef Koranaga het volgende:

Hierna ga ik Noir kijken.
    Veel plezier alvast Het verhaal gaat alleen pas een beetje vanaf episode 7 lopen...

Vooral de soundtrack is
    ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
    pi_38886592
    Hajime no Ippo is vet

tvp
    pi_38887051
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 15:13 schreef mschol het volgende:
    we gaan weer hard....

next up: Honey & Clover OF Mai Otome
    Ze zijn ongeveer even goed (Honey & Clover wordt iets meer gewaardeerd)... Als je Mai HiME nog niet gezien hebt, zou ik sowieso wachten met Mai Otome.
      donderdag 15 juni 2006 @ 16:15:08 #40
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_38887621
    Ik ga hier weer H&C spammen!

Ik begon geloof ik in deel... 10 met het spammen ervan.

Het heeft wel degelijk zin gehad, want ik geloof dat voor deel 9 of 10 er niemand van gehoord had (ik heb uiteraard niet alle vorige delen gelezen)..
    "Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
    pi_38888013
    Ik zou zeeeeeker voor H&C gaan
    Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
    Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
    pi_38888424
    --dubbel--
    internet doet hier vreemd..
    pi_38888476
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 15:57 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ze zijn ongeveer even goed (Honey & Clover wordt iets meer gewaardeerd)... Als je Mai HiME nog niet gezien hebt, zou ik sowieso wachten met Mai Otome.
    Mai HiME heb ik niet...
    moet ik eerst 'kopen' dan...
    pi_38888526
    Mai Otome is een vervolg op Mai HiME, dat in het begin nogal spin-off achtig aandoet... Als je verder in de serie komt, blijkt echter dat het weldegelijk om een vervolg gaat en niet om een spin-off.

Daarom kan je beter eerst Mai HiME zien voordat je Mai Otome kijkt.
    pi_38888795
    iemand die mij een linkje kan sturen van een goede fansub?
    pi_38888863
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 16:49 schreef mschol het volgende:
    iemand die mij een linkje kan sturen van een goede fansub?
    Je kan op www.anidb.info verschillende fansubs vergelijken. Via de site kan je vervolgens op de site van de fansubgroep komen... De rest lijkt me duidelijk.

De beste fansub komt trouwens van Static Subs, maar ik weet niet of zij hem nog online hebben staan.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jordy-B op 15-06-2006 16:57:10 ]
    pi_38889060
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 16:51 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Je kan op www.anidb.info verschillende fansubs vergelijken. Via de site kan je vervolgens op de site van de fansubgroep komen... De rest lijkt me duidelijk.

De beste fansub komt trouwens van Static Subs.
    net gezien idd, vind die site niet echt lekker werken,
    maar ik weet nu wel welke ik moet downloaden

zij hebben em niet meer online, maar ik kan er wel op hunten ^_^
    pi_38889758
    tvp!

maak vanavond een voetbalteam
      donderdag 15 juni 2006 @ 18:05:27 #49
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_38890850
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 15:46 schreef Qunix het volgende:
    Hajime no Ippo is vet

tvp
    hmmm, maar eens proberen dan.
    Ik heb laatst Xenosaga - the animation gekeken...
    Ik vond hem wel leuk, alleen zullen de mensen die CG in een serie niet waarderen de serie wat minder vinden.
    Want de serie gebruikt veel CG.

tvp
    Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
    MaxiTitan City
    pi_38898505
    Net de xxxHolic film gezien...

serieus gaaf...
    pi_38900505
    hmm net de eerste 3 eps van H&C gezien, en ik vind em helemaal niet echt grappig ofzo...
    ook de tekenstijl staat me niet aan...
      donderdag 15 juni 2006 @ 22:25:02 #52
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_38900897
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 22:16 schreef mschol het volgende:
    hmm net de eerste 3 eps van H&C gezien, en ik vind em helemaal niet echt grappig ofzo...
    pi_38901345
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 22:25 schreef RipCore het volgende:

[..]

ik mag me eigen mening niet geven
    voorlopig laat ik de serie kinks liggen en zie ik wel wanneer ik em afkijk
    ga high school girls eens proberen..
    pi_38901726
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 22:25 schreef RipCore het volgende:
    Weheheh...

Net de eerste twee afleveringen gezien van PetoPeto-san... De serie gaat over een schoolklas in een Japan waar alle 'monsters' uit de vertellingen en sagen zijn begonnen om samen te leven met de mens... De klas bestaat uit gewone mensen, maar ook uit watermonsters, muurmonsters en andere bijzondere gevallen. Ze hebben wel allemaal het uiterlijk van mensen, dus wat dat betreft is er geen probleem, maar er ontstaat wel eens wat wrijving tussen de monsters en mensen en tussen de monsters onderling. De serie gaat over Oohashi Shingo en Fujimura Hatoko... Hakoto is beter bekend als Petoko, een koosnaam die ze gekregen heeft omdat ze een Petopeto is. Petopeto's hebben de eigenschap dat ze blijven kleven als ze iemand aanraken. Om weer los te komen, moet Petoko of haar 'slachtoffer' in slaap vallen.

Petoko noemt zichzelf een ero-monster, omdat ze door haar eigenschap steeds in lastige situaties terecht komt. Ik heb twee afleveringen van de serie gezien en Petoko is zeker niet het enige ero-monster... Een beetje ecchi, dus...

De serie wordt slecht gewaardeerd op Animenfo, maar ik denk dat het wel een geinige serie is om te volgen. De fansub die ik gezien heb, was van Doremi.
    pi_38901932
    quote:
    zucht, weer eentje die de gouden regel vergeet
    pi_38903754
    quote:
    ik vond em niet zo leuk, en toen ik em bleef kijken bleef ik em niet leuk vinden.

Die half autistische mini pop kon mij niet boeien, dat kereltje van die fiets is wel leuk maar word pas interessant op het einde, Cyclops tjah wat hij met zijn liefdes leven doet is helemaal apart, en die kerel die er iedere keer tussen uit gaat is wel cool, maar maakt de rest van deze matige serie niet goed.

P.s. Help anime in onz en doe mee
    [Anime] WK-team Samen stel topic

[ Bericht 8% gewijzigd door outcast_within op 15-06-2006 23:28:04 ]
      donderdag 15 juni 2006 @ 23:38:32 #57
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_38904409
    Ik zat te dolen op wat sites en kwam zo op een (van de zovele) Japanse site die allerlei spul verkoopt rond anime: alledaagse kleding, kostuums, figures etc.

Chidori kostuum (FMP)

Tessa kostuum (FMP)

Haruhi Suzumiya kostuum.

Er ging toch iemand naar zo'n cosplay event in Nederland, verkleed als Chidori en Sousuke? Met d'r vriend ofzo? Diegene postte in het vorige topic voor het eerst hier. Heb jij ook zo'n pakkie? Die dingen zijn gruwelijk duur (gemiddeld 250 euro).
    Op zich is dat uniform van Tessa wel cool. Daar zou je zo mee over het station kunnen lopen, want ik zie er wel vaker stewardessen in uniform, alleen zouden ze nooit kunnen raden bij welke maatschappij je vliegt

Ook wel cool op tas of jas. ^^

http://www.cospa.com/
    Japans, dus je moet je weg vinden via de url van de links, die links onderin boven je taakbalk verschijnen als je met de buis erover beweegt.
    pi_38904512
    LAAT MAAR WEER!
    pi_38904543
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 23:38 schreef Sh0g het volgende:
    Ik zat te dolen op wat sites en kwam zo op een (van de zovele) Japanse site die allerlei spul verkoopt rond anime: alledaagse kleding, kostuums, figures etc.

[afbeelding]
    Chidori kostuum (FMP)
    [afbeelding]
    Tessa kostuum (FMP)
    [afbeelding]
    Haruhi Suzumiya kostuum.

Er ging toch iemand naar zo'n cosplay event in Nederland, verkleed als Chidori en Sousuke? Met d'r vriend ofzo? Diegene postte in het vorige topic voor het eerst hier. Heb jij ook zo'n pakkie? Die dingen zijn gruwelijk duur (gemiddeld 250 euro).
    Op zich is dat uniform van Tessa wel cool. Daar zou je zo mee over het station kunnen lopen, want ik zie er wel vaker stewardessen in uniform, alleen zouden ze nooit kunnen raden bij welke maatschappij je vliegt

[afbeelding]
    Ook wel cool op tas of jas. ^^

http://www.cospa.com/
    Japans, dus je moet je weg vinden via de url van de links, die links onderin boven je taakbalk verschijnen als je met de buis erover beweegt.
    ze doen een beetje schuimrubber achtig aan.... hoe zeg ik dat. euh Nep. ofzo
    Maar wel cool dat er zulke winkels zijn. ik vond die uniformen voor kerels in midori no hibi wel okee, maar mij zou zoiets wss niet staan.
    pi_38904568
    Inkukami! is een vaaaage serie. Na 2 afleveringen heb ik geen idee of ik dit leuk vind, en waar het plot heen gaat. Tis wel erg vreemd allemaal, terwijl ik daar normaal niks op tegen heb. Ook fluctueert de animatie nogal eens naar mijn idee, sommige momenten is het echt lelijk getekend. .

Maar het heeft wel Yui Horie .
    pi_38904681
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 23:41 schreef blessed19 het volgende:
    LAAT MAAR WEER!
    wat is er? heeft je vrouwelijk gezelschap je verlaten?
    pi_38905190
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 23:46 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Denk dat hij doelde op de prijs van het pakje van cpt Tessarossa, hij moet nog een nieuwe outfit voor de weekenden hebben
    pi_38905279
    Oke, geen gezeik, de vakantie is in aantocht dus die fillers van naturo en bleach moeten gewoon zo snel mogelijk worden afgekapt!

VOORLOPIGE MELDLIJST KNOKPLOEG "NO MORE FILLERS":

-Agiath
    -....

tvp
    Buy it, use it, break it, fix it,
    Trash it, change it, mail - upgrade it,
    Charge it, point it, zoom it, press it,
    Snap it, work it, quick - erase it,
    pi_38905387
    Niet bitchen over de fillers van Bleach. Ik vind dat ze voor een goede oplossing hebben gekozen door er een lang verhaal van te maken.

Dat het verhaal je niet aanstaat is jouw probleem, niet die van de makers
    pi_38905407
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 23:46 schreef outcast_within het volgende:

[..]

nee, ik ben zelf weggegaan

maar het was schijnbaar oud nieuws wat ik voort wou brengen
    pi_38905413
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 00:08 schreef Zeurberus het volgende:
    Niet bitchen over de fillers van Bleach. Ik vind dat ze voor een goede oplossing hebben gekozen door er een lang verhaal van te maken.

Dat het verhaal je niet aanstaat is jouw probleem, niet die van de makers
    ach iig naturto dan
    pi_38905432
    Trouwens, iemand nog tips voor een goeie serie die wat met muziek te maken heeft ala Beck? Ken er voorderest niet zoveel
    pi_38905455
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 00:01 schreef Zeurberus het volgende:

[..]

Denk dat hij doelde op de prijs van het pakje van cpt Tessarossa, hij moet nog een nieuwe outfit voor de weekenden hebben
    ey! zijn er geen 14/15 jarige meisjes die je moet lastig vallen?
    pi_38905483
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 00:09 schreef Agiath het volgende:
    Trouwens, iemand nog tips voor een goeie serie die wat met muziek te maken heeft ala Beck? Ken er voorderest niet zoveel
    De serie Gravitation heeft wat met muziek te maken, maar de hoofdmoot van de serie is de liefdesrelatie tussen twee mannen...
    pi_38905814
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 00:10 schreef blessed19 het volgende:

[..]

ey! zijn er geen 14/15 jarige meisjes die je moet lastig vallen?
    12 jaar is mijn nieuwe doelgroep!
    pi_38905847
    kunnen jullie elkaar niet gewoon aan je MSN toevoegen, kinders?
    pi_38905877
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 00:25 schreef Jordy-B het volgende:
    kunnen jullie elkaar niet gewoon aan je MSN toevoegen, kinders?
    Jawel hoor, maar dan krijgen we niet zulke schitterende posts zoals die van jou
    pi_38905925
    'k wilde eigenlijk een PNVD-opmerking maken...
    pi_38905948
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 00:29 schreef Jordy-B het volgende:
    'k wilde eigenlijk een PNVD-opmerking maken...
    Moet je ff aan BrauN vragen hoe je die het beste plaats hier @ fok
    pi_38906187
    Wil degene die dacht dat ik 30, frieking hell 30! was terug komen van zijn nep vakantie en zijn excuses aanbieden?

.oek .oek
    pi_38906227
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 00:29 schreef Zeurberus het volgende:

[..]

Moet je ff aan BrauN vragen hoe je die het beste plaats hier @ fok
    BrauN is gebanned tot 2007
    pi_38906235
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 00:40 schreef outcast_within het volgende:
    Wil degene die dacht dat ik 30, frieking hell 30! was terug komen van zijn nep vakantie en zijn excuses aanbieden?

.oek .oek
    WWWWWWWWWWWWHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHA

omfg, ja sorry het is offtopic maar wel geweldig, omfg kom niet meer bij hier.
    pi_38906241
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 00:42 schreef Agiath het volgende:

[..]

BrauN is gebanned tot 2007
    Mag je 3x raden waarom
      vrijdag 16 juni 2006 @ 00:56:37 #79
    6290 Dr_Crouton
    Uw advertentieruimte hier.
    pi_38906445
    Ik zoek voor iemand de naam van een of andere anime film of serie, schijnt bekend te zijn maar ik ken het niet. Misschien dat iemand hier het weet?

Beschrijving gaat ongeveer zo: Japan wordt belaagd door monsters en een meisje kan iets summonen ofzoiets en dat verslaat dan iedereen. Maar ze wilt het alleen summonen als het haar geliefde is(??). Titel is iets met "Forever" of "Love".
    Is op Canal+ en op de Belgische tv geweest.

Hoop dat iemand iets weet over deze anime. Bedankt alvast!
    The Internets, I needs it..
    pi_38906487
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 00:56 schreef Dr_Crouton het volgende:
    Ik zoek voor iemand de naam van een of andere anime film of serie, schijnt bekend te zijn maar ik ken het niet. Misschien dat iemand hier het weet?

Beschrijving gaat ongeveer zo: Japan wordt belaagd door monsters en een meisje kan iets summonen ofzoiets en dat verslaat dan iedereen. Maar ze wilt het alleen summonen als het haar geliefde is(??). Titel is iets met "Forever" of "Love".
    Is op Canal+ en op de Belgische tv geweest.

Hoop dat iemand iets weet over deze anime. Bedankt alvast! [afbeelding]
    Alles met love in de titel verwerkt:

http://www.animenfo.com/search.php?query=love&queryin=anime_titles&action=Go&option=keywords

Have fun met zoeken

En WELKOM natuurlijk
    pi_38906512
    Je bent maar 'n klein beetje heel erg vaag in je beschrijving, joh...
      vrijdag 16 juni 2006 @ 02:55:28 #82
    6290 Dr_Crouton
    Uw advertentieruimte hier.
    pi_38907724
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 00:59 schreef Zeurberus het volgende:

[..]

Alles met love in de titel verwerkt:

http://www.animenfo.com/search.php?query=love&queryin=anime_titles&action=Go&option=keywords

Have fun met zoeken

En WELKOM natuurlijk
    Bedankt voor de link!
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 01:01 schreef Jordy-B het volgende:
    Je bent maar 'n klein beetje heel erg vaag in je beschrijving, joh...
    Heb het ook maar zo overgeschreven van de chat.
    The Internets, I needs it..
      vrijdag 16 juni 2006 @ 05:13:58 #83
    149443 Ciel
    Boo-fan/actalike
    pi_38908356
    Ik heb nogmaals de OP even doorgelezen en mijn ogen bleven (weer) hangen boven het stukje waar zo'n beetje opgeroepen wordt om het te melden als je iets kan wat waarschijnlijk wel zou helpen bij het maken van een manga. Of zo.

Nou vinden de mensen waar ik mee omga dat ik best wel goed kan tekenen (Natuurlijk doe ik dat in de stijl van anime en manga. Dat is gewoon vanzelfsprekend), ikzelf vind dan wel dat ik op bepaalde punten (handen natuurlijk, en actieposes...) behoorlijk wat beter kan worden. Als ik weer zo'n nederigheidsaanval krijg probeer ik tegen mezelf te zeggen "Joh, shut up, je bent in ieder geval beter dan de meesten van je leeftijd, beter zelfs dan veel mensen die ouder zijn." Maar volgens mij begin ik een beetje offtopic te raken.

Ik ben al wel van plan om eens in de nabije toekomst een manga te gaan tekenen, maar ja, daar heb je twee dingen voor nodig: het verhaal en de tekeningen die het verhaal vertellen. En nou ben ik niet echt zo goed in verhalen bedenken...

Nou ja, punt is, als iemand mij een verhaal kan geven, kan ik daar waarschijnlijk wel wat mee, hoop ik.
      vrijdag 16 juni 2006 @ 05:42:38 #84
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_38908442
    Ik kon niet pitten, dus ben ik maar Hoshi no Koe aka Voices of a Distant Star gaan kijken. 1 OVA van 24 minuten, bedacht en getekend (nou ja, getekend) door 1 persoon.

Het verhaal gaat over een jongen en een meisje die samen op school zitten en daarbuiten veel met elkaar op trekken. Het jaar daarop wordt het meisje opgeroepen om met een luchtvloot een expeditie te ondernemen tot ver buiten het zonnestelsel, op zoek naar een alien beschaving. De jongen blijft op aarde, maar de twee houden wel contact via mail. Maar hoe verder het meisje van de aarde verwijderd is, des te langer doet haar mailtje erover om de jongen te bereiken. Hoe zal hun relatie zich op deze manier kunnen ontwikkelen? En zien ze elkaar ooit nog terug?

Het is een drama / mecha combinatie. De characters vond ik wat simpel getekend, de rest is veelal CGI en dat is wel schitterend gedaan moet ik zeggen. Als ik ff het hele mecha / science fiction gehalte buiten beschouwing laat (iets waar ik eigenlijk geen fan van ben) dan moet ik toch zeggen dat het verhaal me heeft geboeid. Het geeft toch stof tot nadenken. Wat zou je in een mailtje zetten dat pas jaren later aankomt? Zou je überhaupt het contact nog in stand houden?

Deze OVA heeft een erg hoge rating gekregen. Al met al ziet het er wel mooi uit, de muziek is goed en het verhaal is eigenlijk best wel origineel en daar gaat het uiteindelijk om. Ik denk dat je er, OF geen ene hol aan vind, OF je raakt er door gefascineerd.

nu toch vrij
    pi_38910117
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 05:13 schreef Ciel het volgende:
    Nou ja, punt is, als iemand mij een verhaal kan geven, kan ik daar waarschijnlijk wel wat mee, hoop ik.
    Tof, ik ben er zwaar overtuigt dat het beter wordt als het vorige van mij ^_^

ghehe er is zelfs een nummer 2 ^_^
    hmm mss binnen kort maar eens nieuw leven in blazen.

@ciel: volgens lopen er hier wel wat mensen die wat kunnen. (iemand die iets doet met muziek, iemand die met computer teken programmaas werkt.. nou ja iig 3d smileys kan maken, en iemand die op kleine kinderen valt, dus wat heb je nog meer nodig voor een manga ^_^ )
    iig leuk dat je het weer leven in blaast.

voeg me anders toe op msn oid. Lijkt me iig leuk om te horen wat voor verhaal je ongeveer in je hoofd had. Zie profiel.
    pi_38910171
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 05:42 schreef Sh0g het volgende:
    Ik kon niet pitten, dus ben ik maar Hoshi no Koe aka Voices of a Distant Star gaan kijken. 1 OVA van 24 minuten, bedacht en getekend (nou ja, getekend) door 1 persoon.

Het geeft toch stof tot nadenken. Wat zou je in een mailtje zetten dat pas jaren later aankomt? Zou je überhaupt het contact nog in stand houden?

Deze OVA heeft een erg hoge rating gekregen. Al met al ziet het er wel mooi uit, de muziek is goed en het verhaal is eigenlijk best wel origineel en daar gaat het uiteindelijk om. Ik denk dat je er, OF geen ene hol aan vind, OF je raakt er door gefascineerd.
    Klinkt wel tof. maar ja als het 10 jaar duur voor 1 heen email en 1 terug email. Dat schiet natuurlijk niet op. Wel interessant en ben best benieuwd hiernaar
    pi_38910590
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 09:32 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Tof, ik ben er zwaar overtuigt dat het beter wordt als het vorige van mij ^_^
    [afbeelding]

hmm mss binnen kort maar eens nieuw leven in blazen.

@ciel: volgens lopen er hier wel wat mensen die wat kunnen. (iemand die iets doet met muziek, iemand die met computer teken programmaas werkt.. nou ja iig 3d smileys kan maken, en iemand die op kleine kinderen valt, dus wat heb je nog meer nodig voor een manga ^_^ )

voeg me anders toe op msn oid. Lijkt me iig leuk om te horen wat voor verhaal je ongeveer in je hoofd had. Zie profiel.
    Outcast toevoegen op MSN... weet wat je doet... de rust is gelijk over
    ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
    pi_38912672
    quote:

[..]

en iemand die op kleine kinderen valt
    Je weet dat dat de enige reden is dat je in mijn msn staat he? De leeftijd maakt niet zoveel uit, het gaat meer om het gedrag
    pi_38912853
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 11:24 schreef Zeurberus het volgende:

[..]

Je weet dat dat de enige reden is dat je in mijn msn staat he? De leeftijd maakt niet zoveel uit, het gaat meer om het gedrag
    Ik volg je niet meer. De post waar ik op klikte was ik die zei:
    Iemand zegt ik kan tekenen, ik zeg geef maar een idee, dan verzin ik er wel wat omheen.

ben ik een keer serieus
    pi_38912960
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 11:18 schreef Timmah het volgende:
    Thanks.
    Ik ook! Ik ook!

Ga 1 dagje even naar een bruiloft, gelijk 2 pagina's verder.. Zelfs zonder mijn kwartet-posts!
    pi_38913086
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 11:32 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Ik volg je niet meer. De post waar ik op klikte was ik die zei:
    Iemand zegt ik kan tekenen, ik zeg geef maar een idee, dan verzin ik er wel wat omheen.

ben ik een keer serieus
    Ik haal dat stukje van kleine kinderen toch echt uit jouw post

2 Kroekroek: Congratz, zou je trouwens de volgende keer zo aardig willen zijn om de leeftijd van Social Outcast voor je te houden
    pi_38914617
    PetoPeto-san ook ff binnen gehaald.. k begin van het weekend of vanavond
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
    pi_38918457
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 12:35 schreef SureZal het volgende:
    PetoPeto-san ook ff binnen gehaald.. k begin van het weekend of vanavond
    'k ben nou bij aflevering 10... Hij's wel wat minder ecchi dan ze in de eerste afleveringen willen doen geloven, maar ik vind het nog altijd wel een onwijs leuke serie...

Net m'n eerste AniWay binnengekregen (nou maar 'ns zien of het ook 'n beetje de moeite waard is...)
    pi_38918635
    quote:
    [afbeelding]

En wat voor nummer 2
    pi_38918816
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 00:40 schreef outcast_within het volgende:

.oek .oek

Anyway ook net PetoPeto-san binnengehaald. De beschrijving bevalt me wel, dus we zullen zien.
    Hoeveel afleveringen heeft de serie, of loopt hij nog?
    Trouwens, vind het een leuk idee om een manga van de posters hier te maken.
    quote:
    Toepasselijke P.I. vanwege de vakantie van Orealo omdat orealo een leugenachtige nep vakantie ganger is.Stukje van de OP
    Echte vrienden.

Wie heeft mij uit de Hall of Fame gehaald.

[ Bericht 6% gewijzigd door -Strawberry- op 16-06-2006 14:48:31 ]
    pi_38919702
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 14:40 schreef -Strawberry- het volgende:
    Wie heeft mij uit de Hall of Fame gehaald.
    Stond je daar in, dan?

Misschien dat het nog niet was aangepast in de Wiki...
    pi_38919842
    lol Highschool girls wordt met de episode die ik kijk gekker(lees:fouter)
    pi_38920303
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 15:04 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Stond je daar in, dan?

Misschien dat het nog niet was aangepast in de Wiki...
    Zie mijn eerste post in dit topic..
    But I'll be back. Ooit.
    pi_38920389
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 14:30 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Net m'n eerste AniWay binnengekregen (nou maar 'ns zien of het ook 'n beetje de moeite waard is...)
    Ik nog niet

Kep ze al gemailed vandaag maar nog geen reply gehad
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
      vrijdag 16 juni 2006 @ 15:34:53 #100
    139770 Miasan
    Roemer has it
    pi_38920857
    Nya de FMP anime is afgeleid van novels he ^^ Ik heb inmiddels de novel gelezen die als eerste volgt op TSR, namelijk 'A Dancing very merry christmas' (oid). Deze novel geeft ruimte voor een leuke nieuwe korte serie, of misschien wel nog een OVA. ^^ de Tessa OVA was volgensmij gewoon een beetje een zoethoudertje voor alle fans, totdat in 2007+ weer nieuwe FMP anime verschijnt
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 23:38 schreef Sh0g het volgende:Er ging toch iemand naar zo'n cosplay event in Nederland, verkleed als Chidori en Sousuke? Met d'r vriend ofzo? Diegene postte in het vorige topic voor het eerst hier. Heb jij ook zo'n pakkie? Die dingen zijn gruwelijk duur (gemiddeld 250 euro).
    *waves*
    Yup, ik ga op Animecon cosplayen als Kaname Maar ik maak het schooluniform zelf. Het is trouwens best lastig te maken en de rok zit te laag op mijn heupen. *sobs* Even kijken of ik dat nog kan corrigeren Zelf cosplay kostuums maken is GOED!
    Hoofdletter, komma,
    punten en grammatica.
    Bericht is leesbaar.
      vrijdag 16 juni 2006 @ 15:43:06 #101
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_38921175
    Mijn AniWay is ook binnen vandaag. Es effe kieken.. Zie allemaal series die ik allang gezien heb.

Ook heb ik X - The Movie al een jaar of 4 in huis, gewoon hier in NL gekocht terwijl er staat dat ie Out Now is.
    pi_38921524
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 15:22 schreef SureZal het volgende:

[..]

Ik nog niet

Kep ze al gemailed vandaag maar nog geen reply gehad
    'k was eigenlijk een beetje (beetje erg) teleurgesteld... Het begon al met de voorpagina... Een behoorlijk amateuristische tekening van Mai-HiME, terwijl er van die serie meer dan genoeg promotiemateriaal beschikbaar is (de poster in het midden was wel gewoon the real thing)

Ik wist wel al dat de coverstories over oude dingen gingen: Mai-HiME uit 2004 (terwijl zelfs het vervolg Mai Otome allang achter de rug is) en Ghost in the Shell 2: Innocence die ook uit 2004 komt... Het hele blad lijikt echter nogal achter de feiten aan te lopen. Ik snap dan ook niet helemaal waarom ze zich niet gewoon toespitsen op fansubs (een ontzettend belangrijk onderdeel van de animé-wereld), zodat ze een beetje bij de tijd zijn met hun reviews...

En wat de vliegende neuk moeten die spelreviews in dat blad?

Niet dat het hele blad beroerd is, trouwens... Het stukje over B'z (Jpop/Jrock-band) was wel geinig, bijvoorbeeld, maar mijn algemene indruk is toch vrij negatief. Ik vind het geen stijl dat een blad dat slechts vier keer per jaar wordt uitgebracht, zo'n dun floddertje is met zulke oude meuk.
      vrijdag 16 juni 2006 @ 15:55:58 #103
    139770 Miasan
    Roemer has it
    pi_38921677
    Aniway is een blad dat veel gesponsord wordt door bedrijven als Archonia, als ik het goed heb, en dan kunnen ze het niet veroorloven om over download-praktijken te spreken. Ze zullen voornamelijk anime en manga behandelen die hier net in Nederland uitkomen in manga of op DVD. Daarnaast gaat het blat over de volledige J-culture. Dus ook games en J-pop muziekbands/groepen, conventiereports etc. Ze gebruiken trouwens voor hun voorkant altijd fanart, wat er *meestal* best aardig uitziet. Ik vind Aniway best een goed blad hoor, zeker als je het vergelijkt met wat er verder hier in Nederland te verkrijgen is. En dat het een 'dun' floddertje is: De otaku scene is hier lang niet zo groot als in bijv. Duitsland of Frankrijk, en dan is het nog moeilijker om een fatsoenlijke redactie te vinden die naast hun vaste werk ook nog eens een blad wil produceren. Ik denk namelijk niet dat ze hier verschrikkelijk veel aan verdienen. Voor fans, door fans anyone? En naja, op diezelfde manier zijn stichting J-pop en stichting Abunai, die de conventies organiseren, ook organisaties zonder winstoogmerk.

* Miasan denkt erover na na om een abbonnement te nemen op de Duitse Animania.
    Hoofdletter, komma,
    punten en grammatica.
    Bericht is leesbaar.
    pi_38922734
    Leg mij eens uit wat een oorspronkelijk Koreaans spel, een ordinaire MMORPG, met J-culture te maken heeft. De J-pop vind ik wel geinig, maar een review van twee bladzijden over een spel wat nauwelijks met Japan te maken heeft, kan mij dus echt niet bekoren.

Dat ze te maken hebben met sponsoren, neemt niet weg dat het voor lezers veel interessanter is om te lezen over animé waarvan net is aangekondigd dat ze in Nederland gaan verschijnen, ipv reviews van spul wat allang in de winkel ligt.
    Mijn DVD van de film X komt uit 2001, bijvoorbeeld. Ik snap dat de middelen beperkt zijn, maar om nou een review te geven van een tien (!) jaar oude film, waarvan de DVD al vijf jaar in de Nederlandse winkels ligt, is op zijn minst vreemd te noemen.
      vrijdag 16 juni 2006 @ 16:23:34 #105
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_38922819
    Kyou no Go no Ni (Today in Class 5-2)

5-delige OVA waarvan de 1e ep net uit is. Mijn god, wat is dit grappig.
    Gaat over een groepje 5th-graders van de lagere school. Genre: school/comedy/ecchi...
    5th-graders en ecchi
    pi_38922869
    heeft belgie geen vlaams anime blad die wat beter is dan aniway?
      vrijdag 16 juni 2006 @ 16:30:50 #107
    139770 Miasan
    Roemer has it
    pi_38923085
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 16:22 schreef Jordy-B het volgende:
    Leg mij eens uit wat een oorspronkelijk Koreaans spel, een ordinaire MMORPG, met J-culture te maken heeft. De J-pop vind ik wel geinig, maar een review van twee bladzijden over een spel wat nauwelijks met Japan te maken heeft, kan mij dus echt niet bekoren.
    Nou ja, Korea begint ook op te komen wat otaku meuk betreft. Volgens mij heeft dat inmiddels ook al in de Aniway gestaan. Het gaat hier om de zogehete Manwha (of iig iets wat er op leek XD). Ik denk dat je dan Koreaanse games ook ertoe kan rekenen... daarnaast komt het natuurlijk een beetje uit dezelfde hoek. Nou ja, sorry dan, mijn fout. Zal ik het dan maar otaku culture noemen?

En wat die releases betreft... misschien is die DVD uit 2001 niet van een uitgever die op een of andere manier banden heeft met Aniway? Of misschien is dit een re-release... dunno.
    Ik zou het zelf trouwens ook interessant vinden om meer over up-to-date anime te lezen, maar er zijn hier genoeg mensen in Nederland die altijd met smart wachten op de Nederlandse relases omdat ze het niet over hun hart kunnen krijgen iets te downloaden En als je echt dat soort up-to-date nieuws wilt hebben, kun je misschien eens kijken naar de Newtype USA. Misschien dat je in Nederland daar een abonnement op kan nemen... maar daar weet ik verder niks van.
    Hoofdletter, komma,
    punten en grammatica.
    Bericht is leesbaar.
    pi_38924896
    @-Strawberry-
    welke fansub van PetoPeto-san heb jij kunnen vinden?
    pi_38925474
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 17:27 schreef mschol het volgende:
    @-Strawberry-
    Waarom niet gewoon van Doremi, zoals ik op de tweede pagina al aangaf? Zij hebben alle twaalf afleveringen nog beschikbaar.
    pi_38925531
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 17:55 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon van Doremi, zoals ik op de tweede pagina al aangaf? Zij hebben alle twaalf afleveringen nog beschikbaar.
    overheen gelezen zeg maar

en volgens ann zouden er 13 eps zijn?

--edit--
    High school girls is heel fout

[ Bericht 17% gewijzigd door mschol op 16-06-2006 18:20:30 ]
    pi_38925825
    quote:

[..]

Ik kan ook tekenen! Laaaaaat maaaaarrrrr.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kroekroek op 16-06-2006 18:37:50 ]
    pi_38926058
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 18:20 schreef Kroekroek het volgende:

[..]

Ik kan ook tekenen!
    ja, dus?
    pi_38928621
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 17:58 schreef mschol het volgende:

[..]

--edit--
    High school girls is heel fout
    Zeker je lievelingsanime nu? Wat gebeurt er dan, dat zo fout is? Ik wordt nu wel nieuwsgierig.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kroekroek op 16-06-2006 20:17:32 ]
    pi_38929702
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 20:05 schreef Kroekroek het volgende:

[..]

Zeker je lievelingsanime nu? Wat gebeurt er dan, dat zo fout is? Ik wordt nu wel nieuwsgierig.
    nee dat zeker niet..

het is een echt op-het-randje-van-hentai serie imho (lees: nog net ecchi)
    maar ach ik hou wel van dit soort series

en:
    het gaat over Eriko en haar vriendinnen Yuma en Ayano die net naar high school gaan. Ze beginnen het jaar al goed door voor de ceremony al de regels te bereken en er zo achter te komen dat hun voorgevoelens (ik kan niet op een beter woord komen ) voor een vrouwen school misschien toch niet helemaal correct zijn...
    ze ontmoeten ondertussen ook nog wat vrienden, die net als hun ook de regels aan het breken zijn. en besluiten samen door de 3 jaar van high school te gaan...

--reviewers note--
    dit kan heel brakke uitleg zijn, ik heb er niet echt me kop bij zeg maar
    pi_38930111
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 17:58 schreef mschol het volgende:

[..]

klopt... de 13e episode is nog niet uit...
    pi_38933963
    ik heb ook mijn aniway niet binnen maar daar stond iets van nr 4? zal wel later komen. en wat ik er nu over hoor vind ik niet erg hoopgevend.

@strawberry je staat er gewoon in hoor al kei lang toch? naast roek roek
    pi_38934753
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 15:34 schreef Miasan het volgende:
    totdat in 2007+ weer nieuwe FMP anime verschijnt
    waaaaaaaaaaaa, 2006 is voor mij bij deze afgesloten!

Releasen die hap!
    pi_38935163
    Woei, lekker al geregistreerd voor abunai, ook als gopher
    net aflevering 11 van Higurashi no Naku Koro ni gekeken, vind het nog steeds een vage serie.. bij elke ep is het tijdsverschil ook raar.

Maar toch wel spannend soms
    pi_38935216
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 00:27 schreef Intronic het volgende:
    Woei, lekker al geregistreerd voor abunai, ook als gopher
    net aflevering 11 van Higurashi no Naku Koro ni gekeken, vind het nog steeds een vage serie.. bij elke ep is het tijdsverschil ook raar.

Maar toch wel spannend soms
    is dat the melancholy of bla bla bla?

Graag de namen van de (fansub) releases aanhouden, dan weten we allemaal waar we het over hebben
    pi_38935281
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 00:30 schreef Zeurberus het volgende:

[..]

Graag de namen van de (fansub) releases aanhouden, dan weten we allemaal waar we het over hebben
    Engelse benaming is When the Higurashi Cried, is niet zo'n populaire anime denk ik

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2006 00:44:06 ]
    pi_38935335
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 00:33 schreef Intronic het volgende:

[..]

Engelse benaming is When the Higurashi Cried, is niet zo'n populaire anime denk ik
    Ahhh, ok

Toevallig is ook net de 11e ep van the melancholy gereleased die ook zo'n vage titel heeft vandaar mijn opmerking.

Zou je wat meer over deze (niet zo populaire) serie kunnen vertellen, wellicht is het wat voor mij/ons

edit: Helaas heeft Baas B gelijk, graag even editen, de meeste van ons weten angstig water wel te vinden denk ik

[ Bericht 9% gewijzigd door Zeurberus op 17-06-2006 00:41:55 ]
    pi_38935392
    Torrentsites zijn niet toegestaan, Intronic..
    pi_38935507
    duss, waren waren we

[ Bericht 66% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2006 00:45:31 ]
    pi_38935561
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 00:45 schreef Intronic het volgende:
    duss, waren waren we
    uitleg serie
    pi_38935578
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 00:30 schreef Zeurberus het volgende:
    duuude het is gewoon the melablonie of soezoemia harahuhi
    zo moeilijk is dat toch niet
    pi_38935610
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 00:49 schreef outcast_within het volgende:

[..]

duuude het is gewoon the melablonie of soezoemia harahuhi
    zo moeilijk is dat toch niet
    Het probleem ligt meer bij het aspect dat ik het niet WIL leren, the melancholy volstaat
    pi_38937833
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 23:36 schreef outcast_within het volgende:

@strawberry je staat er gewoon in hoor al kei lang toch? naast roek roek
    I know, maar zie mijn eerste post in dit topic.
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 17:27 schreef mschol het volgende:
    @-Strawberry-
    Doremi. Maar dat had Jordy je al vertelt las ik.
    pi_38937956
    Ik heb even gekeken op Doremi's forum... Ze hebben bevestigd dat ze episode 13 sowieso nog gaan uitbrengen en dat het niet al te lang meer op zich zou moeten laten wachten...

De amateuristische site van Sailor Spork Productions, waarmee de samenwerking is (was, wellicht) geeft geen informatie over PetoPeto-san, dus het lijkt erop dat de laatste aflevering enkel van Doremi komt... (no problem... als 'ie maar komt)
    pi_38938226
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 15:19 schreef -Strawberry- het volgende:
    Zie mijn eerste post in dit topic..
    But I'll be back. Ooit.
    oh ja sorry, ik was later de OP aan het bekijken en zag dat eropeens mensen in de hall of fame zaten. Zonder de jubilea procedure te volgen. (wachten tot 25 ^_^)

@jordy ik ben het steeds meer eens met jou aan het woorden wat betreft lang lopende series. Het kan idd de schwung uit een serie halen
    pi_38938689
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 09:14 schreef outcast_within het volgende:

[..]

oh ja sorry, ik was later de OP aan het bekijken en zag dat eropeens mensen in de hall of fame zaten. Zonder de jubilea procedure te volgen. (wachten tot 25 ^_^)
    Het geeft ook niet hoor, maar ik vroeg me gewoon af waarom.
    pi_38943380
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 20:46 schreef mschol het volgende:

[..]

nee dat zeker niet..

het is een echt op-het-randje-van-hentai serie imho (lees: nog net ecchi)
    maar ach ik hou wel van dit soort series

en:
    het gaat over Eriko en haar vriendinnen Yuma en Ayano die net naar high school gaan. Ze beginnen het jaar al goed door voor de ceremony al de regels te bereken en er zo achter te komen dat hun voorgevoelens (ik kan niet op een beter woord komen ) voor een vrouwen school misschien toch niet helemaal correct zijn...
    ze ontmoeten ondertussen ook nog wat vrienden, die net als hun ook de regels aan het breken zijn. en besluiten samen door de 3 jaar van high school te gaan...

--reviewers note--
    dit kan heel brakke uitleg zijn, ik heb er niet echt me kop bij zeg maar
    dude high school girls, 3 episodes gezien en het heeft meer 'foute' dingen gehad dan alle voorgaande series die ik heb gezien bij mekaar
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_38944300
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 14:06 schreef koffiegast het volgende:

[..]

dude high school girls, 3 episodes gezien en het heeft meer 'foute' dingen gehad dan alle voorgaande series die ik heb gezien bij mekaar
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Dat kan alleen maar leuk zijn .
    pi_38945691
    AniWay vandaag ontvangen

Gister dus gemailed voor niets
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
    pi_38945785
    Wie luistert hier regelmatig Japanse muziek? Via radio of mp3 speler?
    pi_38946299
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 16:03 schreef Qunix het volgende:
    ik, al jaren... Ooit begonnen met Yoko Kanno en Maaya Sakamoto (een zangeres die veel van Kanno's nummers heeft ingezongen... Kanno heeft de meeste muziek voor haar albums geschreven) en Morning Musume (don't ask...), vervolgens beland op de JPop-torrentsite waarvan de naam verdacht veel lijkt op die van de torrentsite die de meeste mensen voor animé gebruiken. Doorgaans vind ik Japanse muziek leuker dan Engelstalige of Nederlandstalige muziek. Jpop is wat vrolijker, JRock is wat heftiger, ballads klinken gevoeliger, etc...

Plus dat ik er geen reet van versta, zodat de muziek met niet erg afleidt als ik aan het lezen ben, ofzo...
    pi_38946314
    Ik ook, vooral op de sportschool
    pi_38950912
    Ik luister al een aantal jaar Japanse muziek. En ik heb onlangs nog een "nieuwe" zangeres ontdekt, Angela Aki. Ze heeft een erg goede stem. Ze zong ook ED3 van BLOOD+ en FFXII songs.
    Daarnaast luister ik graag naar Utada Hikaru, Ito Yuna, Hamasaki Ayumi, Shibata Jun, Onitsuka Chihiro...
    Ik heb alleen een hekel aan die meiden/jongens groepen (o.a. Morning Musume/Arashi (alleen WISH was leuk)) en zangers met zo'n anime stem. Het is erg verschrikkelijk om deze aan te horen.
    pi_38954925
    quote:
    gelden lange en/of korte versies van OP/ED van series ook ?

zo ja dan luister ik er af en toe wel eens naar (er zijn enkele OP songs die ik wel ok vind
    pi_38959773
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 19:36 schreef summerscent het volgende:
    Ik luister al een aantal jaar Japanse muziek. En ik heb onlangs nog een "nieuwe" zangeres ontdekt, Angela Aki. Ze heeft een erg goede stem. Ze zong ook ED3 van BLOOD+ en FFXII songs.
    Daarnaast luister ik graag naar Utada Hikaru, Ito Yuna, Hamasaki Ayumi, Shibata Jun, Onitsuka Chihiro...
    Ik heb alleen een hekel aan die meiden/jongens groepen (o.a. Morning Musume/Arashi (alleen WISH was leuk)) en zangers met zo'n anime stem. Het is erg verschrikkelijk om deze aan te horen.
    Utada Hikaru en Hamasaki Ayumi luister ik ook wel eens.
    En soms gewoon Kawaii-radio (http://kawaii-radio.net/)
      zondag 18 juni 2006 @ 02:42:31 #140
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_38963062
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 14:06 schreef koffiegast het volgende:
    Dan moet je ff de eerste ep van Kyou no Go no Ni 'kopen'. Dit is van hetzelfde spul, geen hentai, maar ook geen standaard onderbroeken-ecchi (meisje valt op knullige wijze en laat meer zien dan de bedoeling is), tenminste niet in de eerste ep. Maar toch zit de serie op het randje van het toelaatbare, omdat de characters nog te jong zijn voor high-school . Maar het is wel waanzinnig grappig, serieus een must see als je van dit genre houdt.
    quote:
    Sinds kort en dan voornamelijk OP/ED's van anime: de FMP series, I''S Pure, Love Hina, KGNE, hack//iets..., Cowboy Bebop, Hajime no Ippo, Juuni Kokuki en nog wat andere. Die heb ik op een mp3 speler staan.
    Uit verveling heb ik laatst de OP van FMP op een keyboard leren spelen, wel met 1 hand, want ik ben niet echt muzikaal.
    Oja morning musume vind ik ook wel cool op zich best vrolijke nummers. En net als wat Jordy zegt, omdat ik er ook geen hol van begrijp, hoef ik me ook niet te ergeren aan foute teksten.
    pi_38963888
    quote:
    Op zondag 18 juni 2006 02:42 schreef Sh0g het volgende:

[..]

Dan moet je ff de eerste ep van Kyou no Go no Ni 'kopen'. Dit is van hetzelfde spul, geen hentai, maar ook geen standaard onderbroeken-ecchi (meisje valt op knullige wijze en laat meer zien dan de bedoeling is), tenminste niet in de eerste ep. Maar toch zit de serie op het randje van het toelaatbare, omdat de characters nog te jong zijn voor high-school . Maar het is wel waanzinnig grappig, serieus een must see als je van dit genre houdt.
    [..].
    in dat geval...
    * downloaden gaat...
    wanneer ik weer eens wat ruimte heb
    pi_38965904
    quote:
    ik heel veel naar japan-a-radio geluisterd en daardoor een paar favo's gekregen. Mr children, Hitomi, Puffy amiyumi, B'z en , the pillows! bands als malice mizer, X-japan en dir&grey kende ik al wel war langer.

dus ik standaard een compleet album en wat extra nummers op mijn mp3-speler staan. zeker de soundtracks van trigun zijn echt te geweldig voor woorden
    pi_38966696
    shit man ik kijk my hime sneller dan dat ik em kan kopen, klere zooi
    verplichte pauze...

My Hime

Het gaat over Tokiha Mai die samen met haar kleinere, zieke broer naar een prive school gaan omdat ze hiervoor een scholarschip hebben aangeboden gekregen..
    Op deze school,Fuka Gakuen, is een gerucht dat er ooit enkele vreemde wezens naar de school waren gekomen en de enige die de monsters tegenkonen houden waren enkele meiden genaamd: HiME, wie de kracht van HiME (Highly-advanced Materializing Equipment) bezitten

Wanneer Mai en haar broer (welke beiden niet bekend zijn met bovenstaand gerucht) onderweg zijn naar de school gebeuren er op de boot enkele vreemde dingen.
    Er zijn namelijk 2 meiden die tegenelkaar vechten met boennatuurlijkekrachten, de krachten van een HiME,
    Later krijgt Mai te horen dat zij deze krachten ook bezit..
    Waarom wordt dit plotseling bekend als zij naar een andere school gaan??
    pi_38967094
    Osu! Takea! Ouendan

een of ander spel met J-pop erin ^_^ enfin als ik em "V&A win" op fok.

ik hoor jullie allemaal over muziek praten ik denk van hmm mss is dat spelletje wel leuk
    pi_38968078
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 21:42 schreef mschol het volgende:

[..]

gelden lange en/of korte versies van OP/ED van series ook ?

zo ja dan luister ik er af en toe wel eens naar (er zijn enkele OP songs die ik wel ok vind
    Ik luister ook veel OP's en ED's van series. Meestal hebben ze een album of een OST met andere artiesten en doe ik die erbij.
    pi_38968622
    quote:
    Op zondag 18 juni 2006 12:14 schreef mschol het volgende:
    verplichte pauze...

My Hime
    Uit topic 2 (met screenshots)
    pi_38968927
    quote:
    oldbie
    pi_38969106
    quote:
    Op zondag 18 juni 2006 13:13 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Uit topic 2 (met screenshots)
    kunnen die dingen niet gewoon in de OP geplaatst worden (of misschien centraal op 1 site, die dan weer in de OP komt), dan hoef ik niet telkens een stukkie te schrijven wat toch afgekraakt word...
    pi_38969250
    We hebben een search...

Ik heb de link alleen even geplaatst vanwege de screenshots, eigenlijk... 'k kon me niet herinneren dat er zo'n lang verhaal boven stond.
    pi_38969320
    quote:
    Watashi mo!

Otsuka Ai (een paar hele goede songs maar sommige ook erg kinderachtig), Utada Hikaru, Morning Musume (vrolijk en Kawaii), BoA, Itou Yuna, Koda Kumi, Orange Range, Shimatani Hitomi, ZONE, Zeebra, Ketsumeishi, Shibasaka Kou en ga zo maar door

[ Bericht 34% gewijzigd door SureZal op 18-06-2006 13:45:13 ]
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
    pi_38969586
    Tering, je merkt het wel als je een week bezig bent met alleen maar school spul en de anime even laat voor wat het is.

nieuwe aanwinsten:

Blood 29 t/m 31
    Air Gear 8 & 9
    Bleach 84-85
    Naruto 189
    Ergo Proxy 11 & 12
    The Melancholy 11

misschien moet ik wat minder series tegelijk kijken , naaaaaaah
    pi_38970076
    Hahahah
    pi_38970190
    quote:
    Op zondag 18 juni 2006 13:49 schreef Zeurberus het volgende:
    Tering, je merkt het wel als je een week bezig bent met alleen maar school spul en de anime even laat voor wat het is.

nieuwe aanwinsten:

Blood 29 t/m 31
    Air Gear 8 & 9
    Bleach 84-85
    Naruto 189
    Ergo Proxy 11 & 12
    The Melancholy 11

misschien moet ik wat minder series tegelijk kijken , naaaaaaah
    wees blij...
    ik moet nu wachten met kijken omdat hij gewoon nog niet klaar is
    30kb/sec...
    pi_38970612
    quote:
    Op zondag 18 juni 2006 14:16 schreef mschol het volgende:

[..]

wees blij...
    30kb/sec...
    Ik met Hajime no Ippo

Eerste 9 gezien en is een toffen serie
    pi_38971218
    quote:
    Op zondag 18 juni 2006 14:34 schreef Qunix het volgende:

[..]

Ik met Hajime no Ippo

net wep 20 gezien, en daar zat wel eff flink wat drama in...
    pi_38971544
    quote:
    Op zondag 18 juni 2006 14:16 schreef mschol het volgende:

[..]

wees blij...
    30kb/sec...
    Ergo Proxy 11 ging met 600 kb/s

maargoed we zijn hier niet om te patsen met de e-penis.
    pi_38971745
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 16:25 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

ik, al jaren... Ooit begonnen met Yoko Kanno en Maaya Sakamoto (een zangeres die veel van Kanno's nummers heeft ingezongen... Kanno heeft de meeste muziek voor haar albums geschreven) en Morning Musume (don't ask...), vervolgens beland op de JPop-torrentsite waarvan de naam verdacht veel lijkt op die van de torrentsite die de meeste mensen voor animé gebruiken. Doorgaans vind ik Japanse muziek leuker dan Engelstalige of Nederlandstalige muziek. Jpop is wat vrolijker, JRock is wat heftiger, ballads klinken gevoeliger, etc...

Plus dat ik er geen reet van versta, zodat de muziek met niet erg afleidt als ik aan het lezen ben, ofzo...
    Ik ben ook begonnen met Yoko Kanno en Maaya Sakamoto. Nu luister ik ook naar andere artiesten als Asian Kung Fu Generation, en mijn broer zet af en toe L'arc en Ciel op [als je dat zo schrijft..]
    pi_38971872
    quote:
    Op zondag 18 juni 2006 12:14 schreef mschol het volgende:
    verplichte pauze...

My Hime

Het gaat over Tokiha Mai die samen met haar kleinere, zieke broer naar een prive school gaan omdat ze hiervoor een scholarschip hebben aangeboden gekregen..
    Op deze school,Fuka Gakuen, is een gerucht dat er ooit enkele vreemde wezens naar de school waren gekomen en de enige die de monsters tegenkonen houden waren enkele meiden genaamd: HiME, wie de kracht van HiME (Highly-advanced Materializing Equipment) bezitten

Wanneer Mai en haar broer (welke beiden niet bekend zijn met bovenstaand gerucht) onderweg zijn naar de school gebeuren er op de boot enkele vreemde dingen.
    Er zijn namelijk 2 meiden die tegenelkaar vechten met boennatuurlijkekrachten, de krachten van een HiME,
    Later krijgt Mai te horen dat zij deze krachten ook bezit..
    Waarom wordt dit plotseling bekend als zij naar een andere school gaan??
    Oja! My HiME, het kwam me al zo bekend voor . Ik heb die serie ook nog gekeken. Good old times.
    pi_38985680
    quote:
    Op zondag 18 juni 2006 15:14 schreef Kroekroek het volgende:

[..]

Ik ben ook begonnen met Yoko Kanno en Maaya Sakamoto. Nu luister ik ook naar andere artiesten als Asian Kung Fu Generation, en mijn broer zet af en toe L'arc en Ciel op [als je dat zo schrijft..]
    met streepjes... L'arc-en-ciel...

Ik denk dat m'n albumlist voor ongeveer tweederde uit Japans spul bestaat.

O.a. Hello! Project spul (Morning Musume, Abe Natsumi, Kaori Iida, Maki Goto, Aya Matsuura, etc), Aya, Gackt, Jazztronik, Koda Kumi, Maaya Sakamoto, Mika Nakashima, Ai Otsuka, Shibata Jun, Spitz, Tommy February6, Wyse, YMCK, Yoko Kanno, etc...
      zondag 18 juni 2006 @ 23:56:12 #160
    139307 stroopje
    HEY THAT'S MY LINE
    pi_38988732
    quote:
    Op zondag 18 juni 2006 02:42 schreef Sh0g het volgende:

Ik heb alle 5 eps gezien erg lollig zeker mijn smaak alleen jammer dat elk aflevering erg kort is duurt maar 7 minuten met intro ben nu ook begonnen aan Girls Bravo goede ecchi serie
    pi_38989586
    hoe meer ik van high schoool girls kijk hoe tering fouter het wordt en me lach niet in kan houden
      maandag 19 juni 2006 @ 00:56:38 #162
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_38990266
    quote:
    Op zondag 18 juni 2006 23:56 schreef stroopje het volgende:
    Ik heb alle 5 eps gezien erg lollig zeker mijn smaak alleen jammer dat elk aflevering erg kort is duurt maar 7 minuten met intro ben nu ook begonnen aan Girls Bravo goede ecchi serie
    huh heb jij soms op youtube lopen kijken? Daar hebben ze inderdaad episode 1 opgedeeld in 5 deeltjes van 7 minuten. Maar dit is in totaal nog altijd episode 1, die 28 minuten duurt. De andere 4 episodes moeten namelijk nog worden gesubbed
    Girls Bravo heb ik toevallig ook, tweede seizoen ook. Vertel me wat je ervan vond als je de serie hebt gezien, dan weet ik of ik 'em snel wil zien of dat hij ff kan wachten.

Heb zelf R.O.D (de ova) en REC afgekeken. R.O.D vond ik erg vermakelijk. Is weer eens iets anders dan high-school. De tv serie heb ik ook, dus die komt later nog wel aan de beurt.
    REC was ook een aandoenlijke serie. Hij duurt erg kort (9 x 12 minuten), maar het verhaal kan ook eigenlijk niet worden opgerekt. Op zich wel een goede serie voor beginners, zodat ze meteen een beetje kennis maken met voice-acting.

Ok. Dan nu ff iets anders (wel anime-gerelateerd).
    Ik had vandaag ff de cosmopolitan van mijn zus in de handen en bladerde er doorheen. D'r staat naast veel rommel soms ook wel eens iets nuttigs in voor mannen, maar dat terzijde. Mijn aandacht werd getrokken door een artikel waarin vrouwen werden aangemoedigd om porno te gaan kijken, omdat ze er iets van konden leren ok, altijd leuk natuurlijk, maar nu viel mijn oog op een appart kadertje waarin, je raadt het al: getekende porno uit Japan ter sprake kwam.
    En potverdrie&#*@!*$@!!!! wat zeggen ze????
    quote:
    ...manga-porno, ook bekend als hentai OFanime blablablah, populair in Japan, blablah, perversiteit van Japanners, blah, strips met meisjes met grote ogen en jongens met wapperend haar, bekend van kinder-TV, bestaat ook als pornovariant, blablah, onschuldige highschool meisjes en octopus-achtige monsters met tentakels die overal binnen dringen, blablabláááát
    Dank jullie wel cosmopolitan!! Geen onderscheid maken tussen strip en tekenfilm, daarna hentai en anime in één adem noemen en dan ook nog de indruk wekken dat de Japanse tekenfilms maar in twee varianten bestaan: de kindervariant en de pornovariant.
    We zouden eigenlijk een rectificatie moeten eisen

[ Bericht 1% gewijzigd door Sh0g op 19-06-2006 01:02:57 ]
    pi_38990426
    euh...technisch gezien is hentai ook anime
      maandag 19 juni 2006 @ 01:05:35 #164
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_38990472
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 01:03 schreef Zeurberus het volgende:
    euh...technisch gezien is hentai ook anime
    tja weet je dan ook leuke hentai anime titels???
    pi_38990517
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 01:05 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

tja weet je dan ook leuke hentai anime titels???

euhm...

kuch..

je zou deze kunnen proberen
      maandag 19 juni 2006 @ 01:08:13 #166
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_38990533
    maar technisch gezien kun je niet spreken van hentai OF anime. ze wekken een foute indruk door de twee gelijk te stellen, terwijl de één een genre is van het ander. hentai hoort in het rijtje: action, fantasy, ecchi, mecha, etc thuis en anime in het rijtje live-action, strip, toneel, film, boek, etc.
    pi_38990537
    Technisch gezien wel, maar een beetje mens dat niet zo stom en zwakzinnig als de tering is kijkt ook verder dan 1 en 2, bedoel dus dat er wel verschil is tussen (andere) anime en hentai, daarnaast is de japanse cultuur wel wat anders dan hier in europa.

Hoe dan ook zal er niet veel waarde aan hechten, die meiden bladen (en andere 'popi') zit altijd wel vol onzin..
      maandag 19 juni 2006 @ 01:15:57 #168
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_38990701
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 01:08 schreef koffiegast het volgende:
    Technisch gezien wel, maar een beetje mens dat niet zo stom en zwakzinnig als de tering is kijkt ook verder dan 1 en 2, bedoel dus dat er wel verschil is tussen (andere) anime en hentai, daarnaast is de japanse cultuur wel wat anders dan hier in europa.

Hoe dan ook zal er niet veel waarde aan hechten, die meiden bladen (en andere 'popi') zit altijd wel vol onzin..
    wat mij irriteert is dat dit soort troep, wat toch wel populair is, meehelpt aan het geven van een fout imago aan het hele begrip "anime". En op zich maakt het niet uit of de lezers (lezeressen) zwakzinnig of slim zijn, want de algemene kennis van anime is voor beide groepen waarschijnlijk zo laag, dat beide groepen deze info voor waarheid aannemen.
    pi_38990744
    Een groot deel van de lezers leest het en komt er daarna nooit meer mee in aanraking.

Het enige wat jij moet doen is zorgen dat je zus(je) je niet betrapt met anime, die denkt dan meteen heel anders over je
    pi_38990758
    Je kan ze gerust even een mailtje sturen om de zaken recht te trekken... Als zij het nodig vinden om onzin te verkopen, omdat ze zich voor geen meter in de zaken verdiept hebben, mag je ze daar natuurlijk gewoon op wijzen.
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 01:18 schreef Zeurberus het volgende:
    Een groot deel van de lezers leest het en komt er daarna nooit meer mee in aanraking.

Het enige wat jij moet doen is zorgen dat je zus(je) je niet betrapt met anime, die denkt dan meteen heel anders over je
    Da's dus het punt... Als ik zeg dat animé een van m'n grootste hobbies is, krijg ik altijd rare gezichten... Nou is dat niet zo vreemd, maar bij animé zijn de gezichten raarder dan wanneer ik het heb over 'Japanse animatie'... Dat komt door dit soort onzin als in de cosmopolitan... De lezers lezen het en doen er verder niets meer mee, maar als je het ter sprake brengt zijn ze er wel gelijk van overtuigd dat animé betekent dat je tentacle hentai zit te kijken.
    pi_38990879
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 01:18 schreef Jordy-B het volgende:
    Je kan ze gerust even een mailtje sturen om de zaken recht te trekken... Als zij het nodig vinden om onzin te verkopen, omdat ze zich voor geen meter in de zaken verdiept hebben, mag je ze daar natuurlijk gewoon op wijzen.
    [..]

Da's dus het punt... Als ik zeg dat animé een van m'n grootste hobbies is, krijg ik altijd rare gezichten... Nou is dat niet zo vreemd, maar bij animé zijn de gezichten raarder dan wanneer ik het heb over 'Japanse animatie'... Dat komt door dit soort onzin als in de cosmopolitan... De lezers lezen het en doen er verder niets meer mee, maar als je het ter sprake brengt zijn ze er wel gelijk van overtuigd dat animé betekent dat je tentacle hentai zit te kijken.
    Dat is iets waarmee je moet leren leven, elke sub-cultuur heeft zijn eigen vooroordelen en stereotypen, hentai = anime is helaas eentje die voor 'ons' geld.
      maandag 19 juni 2006 @ 01:28:10 #172
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_38990923
    quote:
    Juistem!!! Daarom zeg ik altijd maar dat ik geinteresseerd ben in Japan. En als ze dan vragen in wat precies, dan zeg ik: nou gewoon, de cultuur, taal, muziek, films en animatie. En als ze doorvragen kan ik het eventueel altijd nog uitleggen. Anders lul ik wel over mijn andere hobby's: W.O.II en voetbal.
      maandag 19 juni 2006 @ 01:32:11 #173
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_38990987
    quote:
    Op zondag 18 juni 2006 14:34 schreef Qunix het volgende:
    Ik met Hajime no Ippo

Als je problemen hebt om de serie compleet te krijgen, wil ik je wel helpen. Dan moet je me ff op msn toevoegen.
    pi_38991006
    fucking hell, waarom kan ik dan wel gewoon tegen iemand zeggen dat ik van anime hou?

Zijn jullie dan zo erg dat jullie niet eens 'durven' of willen uitleggen wat jullie interesseerd?

Het kan zijn dat ik hiermee ervaring heb omdat ik van hardcore (muziek he:P) hou en de aanverwanten daarvan. Daar gelden ook altijd dezelfde vooroordelen.

Sorry maar het gaat er bij mij echt niet in om je eigen hobby's en voorliefdes voor bepaalde dingen onder stoelen of banken te steken

(outcast, waag het niet om opmerkingen te maken hierover, ben voor een keer serieus )
    pi_38991372
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 01:25 schreef Zeurberus het volgende:
    Dat is iets waarmee je moet leren leven, elke sub-cultuur heeft zijn eigen vooroordelen en stereotypen, hentai = anime is helaas eentje die voor 'ons' geld.
    Hentai mag dan wel animé zijn, maar animé is niet (!) per se hentai.
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 01:34 schreef Zeurberus het volgende:
    fucking hell, waarom kan ik dan wel gewoon tegen iemand zeggen dat ik van anime hou?

Zijn jullie dan zo erg dat jullie niet eens 'durven' of willen uitleggen wat jullie interesseerd?

Het kan zijn dat ik hiermee ervaring heb omdat ik van hardcore (muziek he:P) hou en de aanverwanten daarvan. Daar gelden ook altijd dezelfde vooroordelen.

Sorry maar het gaat er bij mij echt niet in om je eigen hobby's en voorliefdes voor bepaalde dingen onder stoelen of banken te steken

(outcast, waag het niet om opmerkingen te maken hierover, ben voor een keer serieus )
    Volgens mij heb jij het gewoon niet door als je iemand verveelt met je ellenlange verhalen over iets waar je gesprekspartner totaal geen ervaring mee heeft.

Als ik zeg dat mijn grootste hobby animé is (en er gevraagd wordt wat dat dan is... *pfiew* ), krijg ik na de uitleg vaak een "oh ja", en gaan ze gelijk over op andere oninteressante vragen die toch gesteld dienen te worden (werk, enzo), of hebben ze gelijk een beeld als DBZ/Pokémon en dat kan ik er toch niet meer uitlullen zonder voorbeelden... Dan moet ik het haast wel gooien op Ghibli die een film heeft die een oscar heeft gewonnen... maar als je dan gaat uitleggen waar die film over gaat, ben je ze weer kwijt...

[ Bericht 32% gewijzigd door Jordy-B op 19-06-2006 02:13:13 (Ik was de superbelangrijke 'niet' vergeten... }:|) ]
      maandag 19 juni 2006 @ 02:21:44 #176
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_38991630
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 01:34 schreef Zeurberus het volgende:

Ik lieg niet als ik zeg dat ik in Japan geinteresseerd ben en alles wat daarmee te maken heeft, ik wil er immers graag een keer naar toe. Dan kan ik anime eventueel makkelijker op deze manier ter sprake brengen. Ik heb ook schijt hoor aan meningen die nergens op slaan, daar niet van, ik doe wat ik zelf wil. Maar helaas heb ik de pech dat niemand uit mijn directe omgeving deze ene interesse met mij deelt en ze enthousiast maken gaat ook niet echt werken ben ik bang. Daar ken ik mijn vrienden, huisgenoten en familie te goed voor.
    pi_38993903
    Paarden...
    pi_38994270
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 09:35 schreef outcast_within het volgende:
    Paarden...
      maandag 19 juni 2006 @ 09:53:07 #179
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_38994302
    Ooh Déjà vu.
    pi_38994354
    Hij flikt het idd wel vaker...
    pi_38995310
    Ben gister begonnen met High School Girls, nadat ik hier er iets over had gelezen.
    Heb nu de eerste 4 afleveringen gezien en het is best grappig. Sommige stukjes zijn wel erg fout, maar dat is juist wel leuk eigenlijk.
    pi_39000582
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 10:38 schreef sinaasappelsapje het volgende:
    Ben gister begonnen met High School Girls, nadat ik hier er iets over had gelezen.
    Heb nu de eerste 4 afleveringen gezien en het is best grappig. Sommige stukjes zijn wel erg fout, maar dat is juist wel leuk eigenlijk.
    3 en 5 was een ware hoogtepunt
    vandaag met 6 en verder
    pi_39001226
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 10:38 schreef sinaasappelsapje het volgende:
    geweldige serie ook, zo fout

My Hime was ook weer erg leuk, beetje te voorspelbaar einde..
    Mai otome mee begonnen en hmm tja... zo op et eerste gezicht vind ik em minder leuk als My Hime..
    SPOILER
    pi_39001402
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 14:03 schreef mschol het volgende:
    Mai otome
    SPOILER
    Ach... ze hebben toch een reden nodig om ervoor te zorgen dat er alleen maar meisjes in de serie rondhuppelen...

Hoezo was het einde van Mai HiME voorspelbaar?

Mai HiME (einde)
    SPOILER
    pi_39003254
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 14:08 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ach... ze hebben toch een reden nodig om ervoor te zorgen dat er alleen maar meisjes in de serie rondhuppelen...

Hoezo was het einde van Mai HiME voorspelbaar?

Mai HiME (einde)
    SPOILER
    maar even tussen spoi,er tags gezet..
    Mai HiME
    SPOILER
    en wat betreft Mai Otome:

ze kunnen hier door er wel leuke dingen in gooien zoals episode 6 (Nina gets wound up orz)

alleen wat orz nou betekent?
    er wordt een url naar een plaatje gegeven, alleen is de url dood

[ Bericht 7% gewijzigd door mschol op 19-06-2006 15:15:42 ]
    pi_39004026
    orz
    pi_39004457
    Kan iemand mij uitleggen wat er zo leuk is aan anime?

Ik faal deze 'hype' te begrijpen..
    pi_39004685
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 15:42 schreef flapdrolletje het volgende:
    Kan iemand mij uitleggen wat er zo leuk is aan anime?

Ik faal deze 'hype' te begrijpen..
    Speel je computer spelletjes? Dat is toch ook getekend.
    Het valt niet echt uit te leggen, of het interesseerd je of dat doet het niet. Maar om er echt over te kunnen oordelen moet je er wel wat van hebben gezien. En nee, pokemon of Dragonball Z zijn geen goede voorbeelden. Anime is veel meer dan dat, maar dat kun je alleen weten als je meer series hebt gezien natuurlijk. Trouwens, je hoeft deze "hype"[?] ook niet te bergeipen, niet iedereen vindt hetzeflde leuk.

En wat Jordy hieronder dus zegt.
    pi_39004719
    Het is geen hype. Animé bestaat al decennia en zal ook nog wel een poosje blijven bestaan.

Animé zijn Japanse animaties die voornamelijk gericht zijn op een wat ouder publiek (13+ tot 18+). De verhalen lopen sterk uiteen in type, maar doordat het getekend is, is de fantasie van de makers de enige begrenzing van wat er gemaakt kan worden. Animé heeft dan ook vaak fantasierijke, maar meeslepende verhalen... Verder is het echt een kwestie van gewoon zelf wat films of series bekijken om je mening te vormen (en dan heb ik het over fatsoenlijke series, dus geen 'animé' als Dragonball Z of Pokémon)...

Probeer een serie als Ergo Proxy, bijvoorbeeld. Een nieuwe SF-animé.

En lees ook even de openingspost.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 19-06-2006 16:02:56 ]
    pi_39006385
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 01:32 schreef Sh0g het volgende:
    Als je problemen hebt om de serie compleet te krijgen, wil ik je wel helpen. Dan moet je me ff op msn toevoegen.
    Tot zo ver gaat het lekker hoor
    pi_39006602
    In mijn ogen is anime een 4e soort manier van indirect verhalen vertellen.

Sommige mensen houden van boek lezen
    Sommige mensen houden van films kijken(realistische/niet getekend)
    Sommige mensen houden van strips kijken
    Sommige mensen houden van anime kijken
      maandag 19 juni 2006 @ 17:26:13 #192
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_39007340
    En sommige mensen houden van wazige theatervoorstellingen

alhoewel elke soort vermaak zo zijn goede en slechte kanten kent. bij anime hoef je jezelf eigenlijk alleen maar de vraag te stellen of je het leuk vind om naar cartoons of disney films te kijken. zo ja, dan is de stap naar anime wat kleiner. vind je bewegende tekeningetjes maar onzin, dan wordt het wat moeilijk.
    maar geef het een kans zou ik zeggen.

[ Bericht 76% gewijzigd door Sh0g op 19-06-2006 17:31:36 ]
    pi_39007920
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 17:26 schreef Sh0g het volgende:
    En sommige mensen houden van wazige theatervoorstellingen
    dat is direct
    in de zin van het medium is niet als opgeslagen en vertoond op een andere moment.
    pi_39009592
    Daarnaast bestaan er een heleboel integrerende anime's die verre van kinderachtig zijn.
    Hetgene wat ik zo leuk vind aan anime is het feit dat alles kan, waar je bij films al tegen special effects aanloop kan het bij anime gewoon getekend worden.
    pi_39013506
    wat je met een suffe site wel niet kan maken... de makers (ik ben onschuldig! ) ervan zijn niet verantwoordelijk voor de eventuele problematische gevolgen na het posten van deze filmpjes!!!!! kijk dus echt onder eigen voorbehoud!

http://foshata.com/?fsh=13B1
    http://foshata.com/?fsh=13B3
    http://foshata.com/?fsh=13B4
    http://foshata.com/?fsh=13B5
    http://foshata.com/?fsh=13B6
    http://foshata.com/?fsh=13BJ
    http://foshata.com/?fsh=13B0
    http://foshata.com/?fsh=13B8
    http://foshata.com/?fsh=13B9
    http://foshata.com/?fsh=13BB
    http://foshata.com/?fsh=13BC
    http://foshata.com/?fsh=13BD
    http://foshata.com/?fsh=13BE
    http://foshata.com/?fsh=13BF

nogmaals! dit zijn creaties uitgaande van de aktiviteit in de afgelopen 19 threads.

[ Bericht 4% gewijzigd door blessed19 op 19-06-2006 21:00:47 ]
    pi_39014552
    hoe the fuck mixen ze My hime en My Otome door elkaar
    snel naar ep 13
    pi_39015019
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 20:48 schreef blessed19 het volgende:
    wat je met een suffe site wel niet kan maken... de makers (ik ben onschuldig! ) ervan zijn niet verantwoordelijk voor de eventuele problematische gevolgen na het posten van deze filmpjes!!!!! kijk dus echt onder eigen voorbehoud!
    Ik moest lachen...

Shit
    pi_39015194
    quote:
    [..]

Kameraden van mij denken er precies zo over. Hentai of schoolmeisjes/grote ogen/borsten. Ik heb de hoop opgegeven om het hen uit te leggen.
    Ze vertikken het om het zelfs maar 1 ep van een "normale" anime serie te kijken, terwijl ze GITS helemaal geweldig vinden. (de 1e film dan. )

En DB en L-E hebben Tsubasa Chronicle 2nd season gedropped.
    pi_39015646
    Ik vrees dat je dan best kan overstappen op yuugiou (de fansubgroep)

Of wachten tot Dattebayo een fatsoenlijke vertaler heeft gevonden... Die zullen dan de serie voortzetten.

De vertaler moet zich wel deze week nog melden, anders wordt de serie definitief gedropped.
    pi_39015676
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 21:23 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

En DB en L-E hebben Tsubasa Chronicle 2nd season gedropped.
    Maar YGO subbed em wel gewoon ^^
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
    pi_39015691
    quote:
    http://foshata.co.

................

..sh=13BF
    Ik sta er niet tussen
    Ze zijn wel leuk

fipo!
    pi_39015723
    Heb ik al gedaan. Naar YGO. Ik moet toch wat.
    pi_39017376
    quote:
    HAHah
    SPOILER
    pi_39017406
    quote:

nogmaals! dit zijn creaties uitgaande van de aktiviteit in de afgelopen 19 threads.
    Heb je enig idee wat voor een held je bent, mijn dag is in een keer gemaakt. Heb echt helemaal gestrekt gelegen

Ik heb het ook geprobeerd maar heb op dit moment echt geen inspiratie

[ Bericht 4% gewijzigd door Zeurberus op 19-06-2006 22:33:44 ]
    pi_39019231
    Shinsen is gestopt met subben van TOKKO. Niet dat ik ooit een release gezien heb van shinsen behalve de preview.
    :r
    pi_39019280
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 22:46 schreef Radio_DSP het volgende:
    Shinsen is gestopt met subben van TOKKO. Niet dat ik ooit een release gezien heb van shinsen behalve de preview.
    Jouw ken ik

Ja klopt... Ik heb ook niets ervan gezien.

[ Bericht 12% gewijzigd door Qunix op 19-06-2006 22:52:14 ]
    pi_39020747
    Ik ben pas bij de helft, maar mijn god
    pi_39020807
    Ik heb nog nooit hallucinerende middelen gebruikt maar ik denk dat FLCL toch echt wel het meest in de buurt moet komen.

By FAR de wazigste anime die ik ooit heb gezien
    pi_39021128
    Mijn duit in het zakje

http://foshata.com/?fsh=13BT

@jordy er is bericht voor je in mijn fotoboek van ene lotje

[ Bericht 29% gewijzigd door outcast_within op 19-06-2006 23:42:45 ]
    pi_39021469
    http://foshata.com/?fsh=13BU

Het mooiste is nog dat ze in het echt ook zo'n kop trekt bij dat woord
    pi_39021793
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 23:30 schreef outcast_within het volgende:
    @jordy er is bericht voor je in mijn fotoboek van ene lotje
    'k snap 'm niet...

waar kwam die quote van jou eigenlijk vandaan?
    pi_39021941
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 23:22 schreef Zeurberus het volgende:
    Ik heb nog nooit hallucinerende middelen gebruikt maar ik denk dat FLCL toch echt wel het meest in de buurt moet komen.

By FAR de wazigste anime die ik ooit heb gezien
    same here..
    pi_39021974
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 23:52 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

'k snap 'm niet...

waar kwam die quote van jou eigenlijk vandaan?
    Wat snap je niet? en waar is jou fotoboek? kan ik deze berichtjes daarin kwijt

[ Bericht 1% gewijzigd door outcast_within op 20-06-2006 00:02:56 ]
    pi_39021989
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 23:56 schreef mschol het volgende:

[..]

same here..
    Ik moet er even bij zeggen dat Alice In Wonderland op 1 staat in bij de gewone tekenfilms

Die trip is echt niet te overtreffen hehehe
    pi_39022022
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 23:58 schreef Zeurberus het volgende:

[..]

Ik moet er even bij zeggen dat Alice In Wonderland op 1 staat in bij de gewone tekenfilms

Die trip is echt niet te overtreffen hehehe

welke trip?
    pi_39022176
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 23:57 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Wat snap je niet?
    Hoe dat een berichtje voor mij is...
    quote:
    en waar is jou fotoboek? kan ik deze berichtje daarin kwijt
    Heb ik niet en komt er ook niet.
    pi_39022486
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 00:03 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Hoe dat een berichtje voor mij is...
    Dat ik het voorwerk heb gedaan, jullie nu geintroduceerd zijn aan elkaar en dat je nu enkel nog maar hoeft te reageren in haar fotoboek om een prachtige romance op te starten

geen fotoboek? is het een Principe? of ben je te stoer?
    pi_39022655
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 00:13 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Dat ik het voorwerk heb gedaan, jullie nu geintroduceerd zijn aan elkaar en dat je nu enkel nog maar hoeft te reageren in haar fotoboek om een prachtige romance op te starten
    Ik weet niet hoe het bij jou in de familie zit, maar doorgaans zoek je juist meiden met een achternaam die totaal niet op de jouwe lijkt, als je een romance wil starten. Lotjeb klinkt wat dat betreft ietwat dubieus, niet?
    quote:
    geen fotoboek? is het een Principe? of ben je te stoer?
    Ik ben te stoer... duh!
    pi_39023088
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 00:18 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het bij jou in de familie zit, maar doorgaans zoek je juist meiden met een achternaam die totaal niet op de jouwe lijkt, als je een romance wil starten. Lotjeb klinkt wat dat betreft ietwat dubieus, niet?
    [..]

Ik ben te stoer... duh!
    A cowardly love is all about looking for mistakes
    Fotoboek zou nu wel handig zijn op dit moment slowchat hoer ^_^ Yes i said it, het hoge woord is eruit. Jordy-b is een s.c. hoer
    pi_39026347
    Dames.... Slowchatten
    pi_39026523
    quote:
    Speel je computer spelletjes? Dat is toch ook getekend.
    Ja, doe ik soms.

Ik weet het niet, misschien zie ik alleen kut anime maar altijd zit er wel een cliche-achtig iets in.. Bijvoorbeeld Vampire Hunter D, aan het einde dat die raket opstijgt en dat wijf loopt te bleren: COME ONE FLY!!! met die betraande smoel.. Ik dacht toen van kappen met die ongein, het beste is alweer geweest en zo kan ik er nog wel duizenden verzinnen.

Wat ik wel vet vond was Akira/ X (de film) en wat ik heb gezien van Nurato was ook wel vet, dat zou ik graag willen volgen maar die eerste episodes zijn niet meer te downloaden (teminste op de sites waar ik keek )..
    pi_39026954
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 09:12 schreef flapdrolletje het volgende:

[..]

Ja, doe ik soms.

Vampire hunter
    SPOILER
    Wat ik wel vet vond was Akira/ X (de film) en wat ik heb gezien van Nurato was ook wel vet, dat zou ik graag willen volgen maar die eerste episodes zijn niet meer te downloaden (teminste op de sites waar ik keek )..
    Je houd niet van cliche's. Die zie je overal wel.
    En het ook nog eens een hype noemen en vervolgens een request maken... :|
    pi_39027214
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 09:33 schreef outcast_within het volgende:

[..]

bek houwe! help die arme drommel nou eens
    pi_39027859
    quote:
    En dat maakt het okay? En sinds wanneer is een hype slecht.. Waar ik woon is Nurato en Cowboy Bebop inderdaad een hype en ik weet ook wel dat het in Japan al jaren 'het' ding is maar in nederland is het pas de afgelopen jaren er ingekomen (denk ik?) met Dragonball Z en Pokemon (kut misschien, maar daar gaat het niet om).

En waar de fuck zie jij een request? RTFP...
    pi_39027936
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 09:12 schreef flapdrolletje het volgende:

[..]

ik vond naruto voor de eerste 100 eps leuk, daarna komen er 100 fillers
    dus die serie heeft het bij mij verbruikt
    Mai Otome & Mai HiME zijn de laatste series die ik heb gezien (mai otome ben ik nog mee bezig.., ben bij 18) en beide serie's kon ik zeker waarderen. Mai HiME meer als Mai Otome
    pi_39029822
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 10:18 schreef flapdrolletje het volgende:
    En waar de fuck zie jij een request? RTFP...
    "en wat ik heb gezien van Nurato was ook wel vet, dat zou ik graag willen volgen maar die eerste episodes zijn niet meer te downloaden (teminste op de sites waar ik keek ).."

Dat wordt hier dus echt wel gelezen als "help mij aan de eerste episodes"
    pi_39030512
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 10:21 schreef mschol het volgende:

[..]

ik vond naruto voor de eerste 100 eps leuk, daarna komen er 100 fillers
    dus die serie heeft het bij mij verbruikt
    Mai Otome & Mai HiME zijn de laatste series die ik heb gezien (mai otome ben ik nog mee bezig.., ben bij 18) en beide serie's kon ik zeker waarderen. Mai HiME meer als Mai Otome
    Dank u
    quote:
    Dat wordt hier dus echt wel gelezen als "help mij aan de eerste episodes"
    ..... 'okay'
    pi_39031026
    Anyway.

Heeft iemand een Link waarin de anime AIR word uitgelegt.

Ik snap er werkelijk waar bijna niks van.
    SPOILER
    pi_39031360
    er is nog altijd youtube.com voor al je naruto afleveringen
    pi_39042648
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 15:30 schreef Jordy-B het volgende:
    orz
    hmmm...
    dankje in iedergeval voor de url maar snappen doe ik het nog niet
    pi_39042797
    De letters orz vormen een soort smiley en stellen een ventje voor die op zijn handen en knieën staat (met het hoofd naar links, dus).
    pi_39044196
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 17:55 schreef Jordy-B het volgende:
    De letters orz vormen een soort smiley en stellen een ventje voor die op zijn handen en knieën staat (met het hoofd naar links, dus).
    oke..
    maar dan nog zie ik niet wat dat te maken heeft met de titel
    ik ben niet echt snel van begrip zeg maar
    net zoals ik de link tussen mai ototme <-> mai Hime beetje mis(als die er al is, op de charachters na. die worden 'hergebruikt') (maar dit komt misschien noig, nog 6 eps te gaan )
    pi_39045001
    De link komt ergens na EP 18, dacht ik...

De titel is "Nina Gets Entangled... orz" de orz geeft aan dat ze zich verslagen voelt, of dat er sprake is van een gevoel van verslagenheid.
    pi_39046822
    Zo, ik heb nu de eerste 9 afleveringen van High School Girls gezien en ik vind het nog steeds leuk
    Nu maar weer wachten tot er nog meer afleveringen uitkomen
      dinsdag 20 juni 2006 @ 20:14:56 #235
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_39047617
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 19:54 schreef sinaasappelsapje het volgende:
    Zo, ik heb nu de eerste 9 afleveringen van High School Girls gezien en ik vind het nog steeds leuk
    Nu maar weer wachten tot er nog meer afleveringen uitkomen
    Ik zit nu bij 6. Eigenlijk begin ik liever niet aan nieuwe series die niet compleet zijn, maar ik kon mijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen. En ik vind het ook een erg hilarische serie
    Op zich had ik niet verwacht dat er zelfs nog een soort van drama in zou worden verwerkt.

Die opmerking van de vertaler ook tussendoor: A conscience is what hurts when all your other parts feel so good.
    pi_39051451
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 19:05 schreef Jordy-B het volgende:
    De link komt ergens na EP 18, dacht ik...
    enige link die ik na ep 23 kan leggen is dat mai-hime (zus van die prins dus hime=prinses)
    ik gok dat ik em niet zal achterhalen, maar dat zien we dan wel weer
    quote:
    De titel is "Nina Gets Entangled... orz" de orz geeft aan dat ze zich verslagen voelt, of dat er sprake is van een gevoel van verslagenheid.
    aha.. okay

--edit, ben nu klaar --
    ik heb bij mai otome wel helemaal blauw gelegen bij de laatste 2 editor's notes:
    1e
    SPOILER
    2e
    SPOILER

geweldige serie ...
    helaas zie ik de link tussen de 2 series niet,, (behalve wat ik hier boven beschreef,.

[ Bericht 39% gewijzigd door mschol op 20-06-2006 22:50:48 ]
    pi_39059767
    The Melancholy nr 12 - Toffe muziek performance het schijnt dat deze 2 liedjes ook al op single uit zijn. Geen idee waar ik ze kan kopen....
      woensdag 21 juni 2006 @ 04:03:13 #238
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_39062230
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 23:56 schreef sinaasappelsapje het volgende:
    En soms gewoon Kawaii-radio (http://kawaii-radio.net/)
    wow, dat is vet!

die staat in de favorieten
    pi_39076640
    quote:

GE-WEL-DIG!

Sugababe miss bakselverkiezing? Ach laat ook maar.

[ Bericht 5% gewijzigd door -Strawberry- op 21-06-2006 15:30:24 ]
    pi_39076717
    Ben nu bezig met Samurai Champloo, opzich wel een gave serie , ben nu bij episode 10, maar er lijkt niet echt een lijn in het verhaal te zitten. Verandert dit nog de komende episodes of blijft dat zo
      woensdag 21 juni 2006 @ 15:26:26 #241
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_39077485
    Okay, hoi, bla Ik heb nog niet zo veel anime gekeken, maar ben er wel verliefd op . Tott nu toe heb ik t/m aflevering 20? gekeken van The Full Metal Alchemist ( ge-wel-dig!) en een paar afleveringen van Naruto .

Heb gezien dat je anime DVDs hier in Aberdeen gewoon in de muziekwinkels kan kopen, en denk erover om FMA dvds te kopen.. Misschien over een paar dagen nog eens kijken .

Dus, ja, hoi
    pi_39078304
    hmm iedereen prijst FMA heemaal de hemel in.. volgens mij moet ik em ook maar eens gaan bekijken
      woensdag 21 juni 2006 @ 15:55:02 #243
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_39078625
    Ik vraag me alleen af welke en hoeveel afleveringen er per dvd opstaan.. ik weet wel dat Volume 2 afleveringen 5-8 erop heeft staan, en als er maar 4 afleveringen per volume opstaan..nja, dan ga ik daar geen £20 voor neertellen ..
    pi_39080461
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 15:06 schreef DarKZeN het volgende:
    Ben nu bezig met Samurai Champloo, opzich wel een gave serie , ben nu bij episode 10, maar er lijkt niet echt een lijn in het verhaal te zitten. Verandert dit nog de komende episodes of blijft dat zo
    Er zit wel een lijn in het verhaal. Mugen en Jin vergezellen Fuu op haar zoektocht naar de mysterieuze Samurai die naar zonnebloemen ruikt. Dat is de rode draad. (en onderdeel van de introductie van de serie, vandaar geen spoiler)

Ik ben het met je eens dat de afleveringen behoorlijk op zichzelf staan, maar de zoektocht zorgt ervoor dat ze op verschillende plekken terecht komen (road movie-achtig idee), en de geschiedenis van de karakters wordt ook uitgelegd. Wat dat betreft is het een hele complete serie, zoals je mag verwachten van Shinichiro Watanabe (Hij is bekend geworden met de serie Cowboy Bebop).

[ Bericht 3% gewijzigd door Jordy-B op 21-06-2006 17:04:20 ]
    pi_39081694
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 15:55 schreef GotC het volgende:
    Ik vraag me alleen af welke en hoeveel afleveringen er per dvd opstaan.. ik weet wel dat Volume 2 afleveringen 5-8 erop heeft staan, en als er maar 4 afleveringen per volume opstaan..nja, dan ga ik daar geen £20 voor neertellen ..
    20 pond is wel een boel ja..
    19 dollar is iets schappelijker
    kijk anders eens via www.dvdpricesearch.com
    pi_39084221
    Jin ! Zie avatar

Het klopt dat samurai champloo uit losstaande afleveringen bestaat. Maar er zitten echt hele leuke afleveringen tussen. Ik wil je alvast zeggen dat het zonde is om nu te stoppen is met kijken.
    pi_39085016
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 18:26 schreef Koranaga het volgende:
    Jin ! Zie avatar

Het klopt dat samurai champloo uit losstaande afleveringen bestaat. Maar er zitten echt hele leuke afleveringen tussen. Ik wil je alvast zeggen dat het zonde is om nu te stoppen is met kijken.
    Baseball EP
    pi_39085369
    EN er word Nederlands gesproken
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
    pi_39085386
    Kijk high school girls 9, halverwege en ik kan me lach niet meer inhouden
    SPOILER
    pi_39085567
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 18:57 schreef koffiegast het volgende:
    Kijk high school girls 9, halverwege en ik kan me lach niet meer inhouden
    SPOILER
    Ik moet die serie echt snel downloaden, heb wel weer eens zin in humor.
    Maar ik heb nog zoveel series die ik moet afkijken! Gelukkig komt de zomervakantie eraan..
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 18:57 schreef SureZal het volgende:
    EN er word Nederlands gesproken
    Bij champloo?
    pi_39085792
    Ahhh ik ga dood van de lach.
    SPOILER
    pi_39086076
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 19:03 schreef -Strawberry- het volgende:

Bij champloo?
    Ja , maar een keer hoor. Wel brak ook
    pi_39086151
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 19:14 schreef Intronic het volgende:

[..]

Ja , maar een keer hoor. Wel brak ook
    hoorde dat bij de storyline ofzo?
    pi_39086609
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 19:03 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik moet die serie echt snel downloaden, heb wel weer eens zin in humor.
    Maar ik heb nog zoveel series die ik moet afkijken! Gelukkig komt de zomervakantie eraan..
    [..]

Bij champloo?
    Jup
      woensdag 21 juni 2006 @ 19:47:23 #255
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_39087576
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 19:08 schreef koffiegast het volgende:
    SPOILER
    wel k*t dat we nu weer moeten wachten op een DVD release voor de volgende 3/4 eps.
    ep 9 is echt geniaal.
    een of andere baka heeft een review geschreven nadat hij de eerste 5 eps had gezien en heeft de serie een slechte rating gegeven, omdat het te oppervlakkig en niet-origineel zou zijn.
    dat terwijl de leuke verhalen nu pas komen en de ecchi een beetje naar de achtergrond verdwijnt.

macho matsuo en idol odagiri, wat een idioten , episode 7 vind ik nog steeds de grappigste
    pi_39088079
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 19:47 schreef Sh0g het volgende:

[..]

wel k*t dat we nu weer moeten wachten op een DVD release voor de volgende 3/4 eps.
    ep 9 is echt geniaal.
    een of andere baka heeft een review geschreven nadat hij de eerste 5 eps had gezien en heeft de serie een slechte rating gegeven, omdat het te oppervlakkig en niet-origineel zou zijn.
    dat terwijl de leuke verhalen nu pas komen en de ecchi een beetje naar de achtergrond verdwijnt.

macho matsuo en idol odagiri, wat een idioten , episode 7 vind ik nog steeds de grappigste
    ik kan niet kiezen
    3 5 9 etc
    pi_39088207
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 19:08 schreef koffiegast het volgende:
    SPOILER
    Ja te meesterlijk

en ik vind jappanners maar vieze mannetjes als ik nog eensnadenk over Mai Otome..
    SPOILER
    maarja die discussie hebben we hier al eerder gehad volgens mij (dat die anime tekenaars afen toe maar vieze mannetjes zijn)
    pi_39088365
    Soms heb je dat soort venten ook nodig, weet je weer wat fout is...
    anderzijds er komen ook weer 'grappige' fantasies rond..dus dats weer mooi
    pi_39088855
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 20:04 schreef koffiegast het volgende:
    Soms heb je dat soort venten ook nodig, weet je weer wat fout is...
    anderzijds er komen ook weer 'grappige' fantasies rond..dus dats weer mooi
    true das waar.
    erhm......
    pi_39089349
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 20:17 schreef mschol het volgende:

[..]

true das waar.
    erhm......
    naar me idee heb je dat soort mensen overal over de wereld, alleen in japan is het makkelijker tot uiting gekomen ofzo?
    pi_39089792
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 20:32 schreef koffiegast het volgende:

[..]

naar me idee heb je dat soort mensen overal over de wereld, alleen in japan is het makkelijker tot uiting gekomen ofzo?
    heeeft denk ik ook te maken met de wet..
    (13/14 jarige mogen in japan immers al sex hebben)
    in het merendeel van de westerse landen is dit 16+
    dus in japan kunnen ze meer sugfgestieve dingen doen in een serie zonder de wet te overtreden (ja ik weet het je hebt ook nog het verschil tussen fictief en realiteit, deze wordt in dit soort wetten meestal gelijk getrokken)
      woensdag 21 juni 2006 @ 21:48:29 #262
    142116 ThaBrain
    Baka desu ne?
    pi_39091882
    Hoi, vraagje

weet iemand welke artiest dit is?
    http://media.putfile.com/poep-34
    pi_39110979
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 19:47 schreef Sh0g het volgende:

[..]

ep 9 is echt geniaal.

7 vind ik ook de leukste
      Licht Ontvlambaar donderdag 22 juni 2006 @ 14:41:58 #264
    94264 Uzumaki_Naruto
    Fearless Vampire Killer
    pi_39112946
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 20:32 schreef koffiegast het volgende:

[..]

maar in japan is het legaal om om erotisch getint materiaal met kinderen te kopen

*kots*

maar vroeger(na de 2de wereld oorlog) was alles geoorloofd(want er waren geen pornografie wetten)
    gelukkig zijn die er later wel gekomen

rare japanners

ooit eens gelezen,wikipedia ofzo

@mschol:13 jaar is het volgens wikipedia
      donderdag 22 juni 2006 @ 15:50:16 #265
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_39115302
    gek land hè, dat Japan.
    Weinig tot geen criminaliteit, maar wel mafia en er is een of andere terroristische organisatie. Daarnaast een groot aantal zelfmoorden.
    Het respect tegenover meerderen (leraar, baas, etc) is groot en uit alles blijkt dat ze keurig zijn opgevoed, zoals je wordt behandelt in een winkel o.i.d. Maar men kijkt er ook niet van op als iemand in het openbaar hentai manga zit te lezen, of wanneer er een rij zakenmannen staat te wachten voor de pantsu-automaat.

Ik heb eens een filmpje gezien van Japan op zijn gekst. Waarin een stel staat te bonken in de supermarkt, terwijl oma met de kleinkinderen langsloopt om boodschappen te doen. Ook in een bomvolle metro ligt een stel plezier te hebben en iedereen eromheen gewoon strak voor zich uitkijken muahaha. te wazig gewoon.
    pi_39115441
    quote:
    Op donderdag 22 juni 2006 15:50 schreef Sh0g het volgende:
    gek land hè, dat Japan.
    Weinig tot geen criminaliteit, maar wel mafia en er is een of andere terroristische organisatie. Daarnaast een groot aantal zelfmoorden.
    Het respect tegenover meerderen (leraar, baas, etc) is groot en uit alles blijkt dat ze keurig zijn opgevoed, zoals je wordt behandelt in een winkel o.i.d. Maar men kijkt er ook niet van op als iemand in het openbaar hentai manga zit te lezen, of wanneer er een rij zakenmannen staat te wachten voor de pantsu-automaat.

Ik heb eens een filmpje gezien van Japan op zijn gekst. Waarin een stel staat te bonken in de supermarkt, terwijl oma met de kleinkinderen langsloopt om boodschappen te doen. Ook in een bomvolle metro ligt een stel plezier te hebben en iedereen eromheen gewoon strak voor zich uitkijken muahaha. te wazig gewoon.

als ik vriendin had, had ik gelijk een reisje geboekt..
    pi_39116066
    Zo'n filmpje heb ik ook gezien..echt gekkigheid...

wellicht dat ze erotisch getinte stuff met kinderen verkopen om pedos daar koest mee te houden ipv allerlei kinderen te verkrachten...ook al geloof ik niet dat het helemaal is gelukt met de soort freaky dingen je hoort... mensen die ff de gekste dingen doen voor extra geld omdat bijbaantje niet genoeg verdiend Oo
    pi_39116537
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 21:48 schreef ThaBrain het volgende:
    Hoi, vraagje

weet iemand welke artiest dit is?
    http://media.putfile.com/poep-34
    Dat wil ik ook wel weten.
      donderdag 22 juni 2006 @ 17:05:58 #269
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_39117583
    http://www.youtube.com/watch?v=z3GdlrumUeE

Dit moest ik hier ff kwijt. Heb het nu al wel 20x gezien, damn! Dit is één van de grappigste reclames die ik ooit heb gezien, als je hier niet van onder je bureau zakt
    pi_39117840
    hahaha geniaal, mooie '2x opeens anders'
    pi_39119034
    http://www.nu.nl/news/761(...)animatiebeelden.html
    hier willen ze er iij duidelijkheid over
      donderdag 22 juni 2006 @ 23:13:34 #272
    139307 stroopje
    HEY THAT'S MY LINE
    pi_39132408
    quote:
    Op donderdag 22 juni 2006 17:05 schreef Sh0g het volgende:

Dit moest ik hier ff kwijt. Heb het nu al wel 20x gezien, damn! Dit is één van de grappigste reclames die ik ooit heb gezien, als je hier niet van onder je bureau zakt
    en je zou denken dat ze ook de stemmen van de mannelijke caracters in de anime series doen
    pi_39134030
    ben van strawberry panic nu de h264 versie aan het downloaden..
    is deze duidelijk beter als de divx? of maakt het erg weinig uit?
    (dit i.v.m. verkrijgbaarheud van de eerste paar eps)
      vrijdag 23 juni 2006 @ 00:09:59 #274
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_39134491
    quote:
    Op donderdag 22 juni 2006 23:56 schreef mschol het volgende:
    ben van strawberry panic nu de h264 versie aan het downloaden..
    is deze duidelijk beter als de divx? of maakt het erg weinig uit?
    (dit i.v.m. verkrijgbaarheud van de eerste paar eps)
    het maakt wat videokwaliteit betreft niets uit, de bestanden zijn alleen wat kleiner.
    edit: hmm, dat gaat bij doremi niet op. xvid en h264 is zo'n beetje evengroot. divx is meestal wat groter. maar h264 is een nieuwe format, die waarschijnlijk divx van de troon gaat stoten, omdat het ook de format is van video op mobiele telefoons, psp (d8 ik), etc en de kwaliteit is net zo goed.

en gefeliciteerd met je veroudering van 1 jaar! neem een biertje

[ Bericht 9% gewijzigd door Sh0g op 23-06-2006 00:15:22 ]
    pi_39135191
    quote:
    Op vrijdag 23 juni 2006 00:09 schreef Sh0g het volgende:

[..]

het maakt wat videokwaliteit betreft niets uit, de bestanden zijn alleen wat kleiner.
    edit: hmm, dat gaat bij doremi niet op. xvid en h264 is zo'n beetje evengroot. divx is meestal wat groter. maar h264 is een nieuwe format, die waarschijnlijk divx van de troon gaat stoten, omdat het ook de format is van video op mobiele telefoons, psp (d8 ik), etc en de kwaliteit is net zo goed.

en gefeliciteerd met je veroudering van 1 jaar! neem een biertje
    aha okey afhankelijk van hoe ze te krijgen zijn mix ik ze dan gewoon doorelkaar..

dank je maar morge middag gga ik et wel vieren niet nu meer..
    zo'n dynamische avatar is handig voor dit soort onngein
    pi_39136180
    quote:

ik heb em nu 5 keer gezien
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
    pi_39138382
    quote:

We're currently working on the site. We'll be back shortly.
      vrijdag 23 juni 2006 @ 11:35:52 #278
    51794 Rahl
    Life is just a game we play
    pi_39143232
    TOKKO
    Word steeds beter
    'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
    Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
    last.fm
      vrijdag 23 juni 2006 @ 12:32:08 #279
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_39145228
    quote:

Hahaha, meesterlijk!
    * MaxiTitan gaat hem nog een keer kijken.
    Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
    MaxiTitan City
    pi_39149231
    quote:
    Op vrijdag 23 juni 2006 07:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

We're currently working on the site. We'll be back shortly.
    Nu doet hij het.
    pi_39153431
    Animecon is volgende week alweer

Weet iemand wat de betaalmogelijkheden in de dealer room zijn? Alleen cash?
    pi_39157805
    If you are planning to spend some money on this we strongly advise to bring cash with you. Some dealers will accept creditcard payments.

pi_39176351
    Iemand nog op zoek naar een leuke winkel waar je deze single kunt kopen?

[ Bericht 10% gewijzigd door outcast_within op 24-06-2006 14:04:48 ]
    pi_39176417
    import wellicht?
    pi_39176462
    quote:
    Op zaterdag 24 juni 2006 14:02 schreef koffiegast het volgende:
    import wellicht?
    nee niet die fiets
    pi_39176554
    Hij wilt weten waar hij die kan downloaden, niet zo moeilijk doen
    pi_39176579
    quote:
    Op zaterdag 24 juni 2006 14:08 schreef Zeurberus het volgende:
    Hij wilt weten waar hij die kan downloaden, niet zo moeilijk doen
    "Iemand nog op zoek naar een leuke winkel waar je deze single kunt kopen?"

las hem zelf ook verkeerd
    pi_39177482
    ben de schop van afk eff aan het bezoeken voor The Melancholy of Haruhi Suzumiya
    ziet er wel leuk uit (en jij wilt de OP en/of ED hebben kennelijk?)
    pi_39177592
    quote:
    Op zaterdag 24 juni 2006 14:43 schreef mschol het volgende:
    ben de schop van afk eff aan het bezoeken voor The Melancholy of Haruhi Suzumiya
    ziet er wel leuk uit (en jij wilt de OP en/of ED hebben kennelijk?)
    volgensmij het lied dat wordt gespeeld IN de aflevering zelf
    pi_39177612
    quote:
    Op vrijdag 23 juni 2006 11:35 schreef Rahl het volgende:
    TOKKO
    Word steeds beter
    TOKKO
    pi_39177747
    quote:
    Op zaterdag 24 juni 2006 14:47 schreef koffiegast het volgende:

[..]

volgensmij het lied dat wordt gespeeld IN de aflevering zelf
    zou kunnen , heb de serie (nog) niet gezien
    pi_39178080
    iemand nog op zoek?
    Want anders heb ik nog wel een link met de winkel

de 2 liedjes die werden gezongen in de laatste episode plus de irri theme song van de "eerste" aflevering met die mikuru beam staat erop
    pi_39178201
    quote:
    Op zaterdag 24 juni 2006 15:10 schreef outcast_within het volgende:
    iemand nog op zoek?
    Want anders heb ik nog wel een link met de winkel

de 2 liedjes die werden gezongen in de laatste episode plus de irri theme song van de "eerste" aflevering met die mikuru beam staat erop
    doe mij dan maar een link, irri theme songs zijn cool
    pi_39178438
    Heb je het over "ik hou van Jpop", o_w?
    pi_39178788
    Neej zomaar een you send ding. ik kon het eerst niet vinden en toevallig struikelde ik er vandaag overheen
      zaterdag 24 juni 2006 @ 15:52:16 #296
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_39179105
    Mai Otome DVD Special 6

Is dat nou fanservice, of komen zulke acties nu gedurende de hele serie voor?
    pi_39180146
    quote:
    Op zaterdag 24 juni 2006 15:52 schreef Sh0g het volgende:
    Mai Otome DVD Special 6

Is dat nou fanservice, of komen zulke acties nu gedurende de hele serie voor?
    shit... nou ben ik nieuwsgierig...

't is fanservice... Er komen in de serie wel wat van dat soort situaties voor, maar veel minder expliciet...
    pi_39180310
    bob (Orealo) is tof
    en de broer van kroekroek ook!!

Liet jij als kind vaak je geslachtsdeel zien?
    pi_39182583
    !
    pi_39182663
    quote:
    Op zaterdag 24 juni 2006 16:46 schreef blessed19 het volgende:
    bob (Orealo) is tof
    en de broer van kroekroek ook!!

Liet jij als kind vaak je geslachtsdeel zien?
    En die link plaats je, want?

Vandaag trouwens Hanbun no Tsuki ga Noboru Sora afgekeken.
    Mooie drama serie, weer eens wat anders. Hoewel ik de drama opzich best mee vond vallen. Het verhaal zat goed in elkaar en de personages zijn erg leuk.
    Het is een serie van [maar] 6 afleveringen à 20 minuten, dus altijd goed om even tussendoor te kijken.

Wie gaat de laatste post doen.

[ Bericht 14% gewijzigd door -Strawberry- op 24-06-2006 18:05:44 ]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')