abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37627317
Het grote Anime/Manga topic deel 15! Suki Anime!
Met onder andere:
  • Een 2de meet op komst. 2de FOK! anime meet! Abunai !
  • Een iets bijgewerkte OP

Wat is anime?
    Anime is kortweg een verzamelwoord voor Japanse animatie. Het gaat hier dus om geanimeerde (over het algemeen getekende) films en series, in het Japans gesproken. Anime komt dus in ieder geval uit Japan, alle tekenfilms die daar niet vandaan komen worden over het algemeen geen anime genoemd (uitzonderingen daargelaten).

Wat is manga?
    Manga is de verzamelnaam voor Japanse strips. Manga is vergelijkbaar met onze eigen westerse strips, alleen zijn ze dan in het Japans en is de tekenstijl net zo als bij anime. Ook zijn de boekjes doorgaans in zwart-wit getekend. In Japan is manga veel populairder dan anime, terwijl dit in westerse landen juist omgekeerd is.

Veel anime is afgeleid van manga. Veel series en films zijn eerst bekend geworden door manga, en daarna geanimeerd. Zo is er ook een groep anime die afgeleid is van videogames. Dit is echter lang niet bij alle anime het geval, een groot deel is niet van manga of videogames afgeleid. Het is dus niet terecht anime als 'manga-films' te bestempelen.

]

Ik kan geen Japans. Wat nu?
    Als je geen Japans kunt, is dat zeker geen reden om geen anime te kijken. Om anime toegankelijk te maken voor het westerse publiek, zijn zogenaamde fansub-groups actief. Deze groepen nemen zogenaamde raw-versies, opgenomen van de Japanse televisie, en voorzien deze van ondertitels en het nodige commentaar, alvorens ze te distribueren via internet en p2p-programma's. Deze ondertitelde films en series worden fansubs of gewoon subs genoemd.
    Omdat anime ook in westerse landen op televisie verschijnt, en dan vooral gericht op het jongere publiek
    (denk in Nederland aan Dragonball Z en Pokémon), worden er ook dubbed versies of dubs gemaakt. Dit zijn ingesproken versies, zodat ook kleine kijkertjes die nog niet zo snel de ondertitels kunnen lezen, het fatsoenlijk kunnen volgen. Veel anime fans hebben hier echter problemen mee, omdat het het authentieke van anime wegneemt, namelijk de Japanse taal. Ook gaan er door deze vertalingen bijvoorbeeld veel woordspelingen en grapjes uit het Japanse origineel verloren.

Wat voor genres zijn er in anime? Wat moet ik kijken?
    Je hebt in anime allerlei soorten en maten. Alle genres die je tegenkomt bij Hollywood-films, heb je ook in anime. Je hebt humorseries (zoals bijv. Chobits) en films, maar ook andere genres zoals actie (bijv. Cowboy Bebop, Bleach), drama (bijv. Grave of the Fireflies), zoetsappige (bijv Kimi Ga Nozomu Eien) , noem maar op. Naast deze gangbare genres zijn er ook nog soorten anime die we niet terugzien in Hollywood-films. Een voorbeeld hiervan is mecha. Mecha-anime gaat ruwweg over grote futuristische robots die met elkaar battlen (bijv. Evangelion en Gundam Wing).
    Kortom, voor elk wat wils. Het hangt helemaal van jouw smaak af wat je wilt gaan kijken.
    Een populair anime op dit moment is, en deze werd in vorige topics ook veelvuldig besproken is Naruto, deze is nog steeds bezig er wordt dus elke week een ep uitgegeven.
    Een andere populaire is Bleach deze word ook veelvuldig besproken door Fok!ers (zie links verder in dit topic). Deze anime loopt nog steeds en is zeer populair.

Enkele anime series die in vorige topic werd besproken zijn: Hellsing, Chobits, 2x2 = Shinobuden, Ah My Goddess, Beck, Mai HiME, Getbackers Mai Otome, Midori no Hibi, grave of fireflies, Ergo Proxy , en Gundam Seed.

Ik vond iets leuk wat zou ik nog meer leuk vinden tip > http://anime-planet.com/animerec/
    Ook kun je kijken wat je medefokkers de leukste anime vonden in:
    Het grote lustrum Anime topic beste serie verkiezing!

Het grote Anime/manga Offspring gedeelte (Allemaal anime familie op fok):
    De populariteit van dit topic heeft voor vele kindjes gezorgt. De verkiezings topic hierboven is daar een mooi voorbeeld van. Maar er is meer:
    [Anime] Naruto deeltje 3 (Film 2!) (klaag hier over fillers of meld dat er een nieuwe ep is)
    [ANIME] Bleach 2 : Fillers ahoy! (klaag hier over fillers of meld dat er een nieuwe ep is)
    Densha Otoko (Train man) Kitaaa! Een erg leuke tip van Hopey
    Het grote animé/manga meeting topic - Amsterdam De 1ste meet is al geweest (inc loot)

Densha Otoko is trouwens live-action (met acteurs. Voor meer info Click

Fanstuff
    Cosplay is jezelf verkleden in een character uit een anime serie. Hieronder zie je een persoon verkleed als een personage uit naruto.

Deze mensen kun je vaak vinden op een soort van Anime beurzen. In nederland vinden deze ook plaats Zie:
    Animecon 2006 : 30th, 1st and 2nd of July
    Abunai 2006 : 27th, 28th and 29th of October (goedkoper )

Leuke intros
    Shinobuden (Erg vrolijk, energievol en met dikke knipoog)
    Bleach

Japanse taal
    Als je teveel anime kijkt vallen sommige woorden op. Hier een kort lijstje
    ittekimasu = i'm off
    Onee chan/ oni chan = sis/bro
    Sugoi! = cool!
    Ganbaro = let's do our best !
    Suki desu = I love you
    Goshi goshi goshi = algemeen japans gebruik om te zeggen wanneer je aan het poetsen bent
    Moshi Moshi = picking up the phone
    Nan de ?? Naze ??? Doushte = why why why
    BAKA= IDIOT
    Honto?= really?
    itadakimasu!= Eet smakelijk
    Arigato = Dankjewel
    Urusai! = shut up!
    Kitaaa! = (Densha Otoko)
    Matte Matte = wacht
    sank hugh = bedankt
    arigato = thank you
    Itterasshai = Doei (kom je snel terug)

Klopt dit allemaal?
    Honto?
    Hai honto!
    Demo Gramatika?
    I don't fucking care

Maar voor de gevorderden kun je hier kijken
    Kana
    Pimsleur japanse lessons
    Als je japans wilt leren schrijven kun je het best beginnen met Hiragana.rar

Gevleugelde uitspraken.
    Anime zit er vol mee. Een gevonden? Deelze! .

• Springtime of youth (Lee uit naruto als ie weer eens enthousiast is)
  • Your still xxx years too early to oppose me (Standaard reactie als iemand het tegen je opneemt die er niet klaar voor is. Bijv in: Naruto: Sasuke en Itachi, Midori: seiji en zus)
  • A cowardly love is all about looking for mistakes (Intro Midori No Hibi)

Nog meer bijzaken
    Tof japans muziek programma: hey hey hey
    Qunix dacht er ooit over om met zen allen een anime/manga te maken. Dus als je iets kan meld het (maar verwacht er niet te veel van)

Enkele site's over anime; hier vind je veel info over diverse anime.
    http://www.animenewsnetwork.com/
    http://www.animenfo.com/
    http://www.anipike.com/
    http://www.animenia.be/ (Qunix)

Hall of Fame

Almost Otaku/Otome!

Notice van Moderator : Geen links naar download sites!
    Maar PM'en kan altijd ^-^

Over dat download gebeuren.
    Gewoon downloaden die hap, tenzij je portomonee het aankan, of je moet em perse in dolby sexuele 3.92 om je heen geil 3/10 beeld formaat wil hebben met cardboard limited edition box eromheen.
    De feiten over wanneer het welof niet mag vind je hier

Vorige delen
    1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |

Deze OP en (OP plaatje) staat altijd open voor veranderingen/verbeteringen.
    OP gemaakt/bijgewerkt door:
    Hopey
    Outcast_Within
    mschol

[ Bericht 50% gewijzigd door mschol op 08-05-2006 14:40:50 ]
  •   zondag 7 mei 2006 @ 14:50:50 #2
    36832 Eldiablo
    Life sucks... get a helmet!
    pi_37628178
    Sogoi ne !!!
    My mind is leaving, my body follows...
      zondag 7 mei 2006 @ 15:03:34 #3
    51794 Rahl
    Life is just a game we play
    pi_37628516
    de intro van elfen lied is ook gebaseerd op werk van gustav klimt
    'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
    Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
    last.fm
    pi_37628558
    De oude OP

TVP.
      zondag 7 mei 2006 @ 15:06:37 #5
    138244 Champloo
    GODMILJAAR!!
    pi_37628591
    Geef mij maar Cowboy Bebop en Full Metal Alchemist. 2 Super series . En ik moet nog zeer viel zien als ik al die Topics lees
    pi_37628598
    Tvp.
      zondag 7 mei 2006 @ 15:07:42 #7
    3526 Carnager
    Anime, W-LAN & EuroBeat
    pi_37628625
    Deel 15, een mooi aantal alweer...
    Zijn er trouwens nog mensen die afgelopen koninginnedag anime/manga spullen gekocht hebben op vrijmarkten in het land?
    Ciao,
    Carnager
    Volg je geld (biljetten) over de wereld: MoneyTracker.info!! (FOK! topic over EBT)
    pi_37628641
    Geen eens een titel?

Maargoed je hebt wel de moeite genomen om de OP te c/p dus dat stel ik dan wel weer op prijs

Gister eens begonnen aan The Melancholy en ik ben na 2 eps in slaap gedonderd (gebeurd wel vaker de laatste tijd)

De eerste ep is te vaag voor woorden en maar gelukkig wist ik enigzins waar het over ging dankzij de posts in het vorige topic.

Ik moet eerlijk zeggen dat de serie mij nu nog niets doet, maar dat kan mede komen omdat ik het niet zo heb op high school series
    Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
    Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
      zondag 7 mei 2006 @ 15:29:45 #9
    58063 uppie83
    Sousousou
    pi_37629166
    Figuren en andere gasten... ik ben op zoek naar die hele complete soundtrack set van Cowboy Bebop op CD... ja dat grote pakket waar echt alles in zit. Nu kan ik het echter alleen vinden op amazon.com, en daar komt er een shitload aan verzendkosten enzo bij. Daar heb ik dus weinig trek in.

Weet iemand of dit pakket ook ergens dichterbij huis te verkrijgen is?
    ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
      zondag 7 mei 2006 @ 16:25:27 #10
    142116 ThaBrain
    Baka desu ne?
    pi_37630654
    quote:
    Op zondag 7 mei 2006 15:29 schreef uppie83 het volgende:
    Figuren en andere gasten... ik ben op zoek naar die hele complete soundtrack set van Cowboy Bebop op CD... ja dat grote pakket waar echt alles in zit. Nu kan ik het echter alleen vinden op amazon.com, en daar komt er een shitload aan verzendkosten enzo bij. Daar heb ik dus weinig trek in.

ik weet wel een plek waar je deze kan "kopen". Vanuit je luie stoel
    bij elkaar is het iets van 700 mb geloof ik
    pi_37631160
    Zou je niet 'ns de link naar nr 14 in de OP verwerken?
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
    pi_37633209
    quote:
    Op zondag 7 mei 2006 16:40 schreef Jordy-B het volgende:
    Zou je niet 'ns de link naar nr 14 in de OP verwerken?

done
    pi_37633890
    Honey & Clover is binnen

Ben benieuwd
      zondag 7 mei 2006 @ 18:06:00 #14
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_37633906
    zo nieuwe TS
    tvp
    pi_37634429
    Ik ben toch ook wel erg benieuwd naar The Melancholy of Haruhi Suzumiya. Maar ik wacht nog even tot hij helemaal uit is. Ik vind het niet prettig om te wachten op afleveringen en daarnaast heb ik nog tientallen series liggen die ik wil zien. Nu nog de tijd ervoor creëren.
      zondag 7 mei 2006 @ 18:29:59 #16
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_37634445
    Een onverkapte terugvindpost!
    "Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
    pi_37634990
    He? heb je em letterlijk copy paste ? 1 erzat al een titel bij.
    2. de link naar 14 stond er ook al in.

Demmit.

refresh het bestand. Kijk eens of het klopt. En copy paste het alsjeblieft goed.

edit wiki is tof.

Kun je em dus opnieuw copy/pasten? en dan meteen de wikki link plaatsen ipv oude link.

[ Bericht 25% gewijzigd door outcast-within op 07-05-2006 18:59:00 ]
    pi_37636254
    Ga er gewoon lekker grof in zitten editten en maak er weer een normale OP van. Zonder al die overbodige rotzooi als die taalcursus, de hall of fame, gevleugelde uitspraken, etc...
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      zondag 7 mei 2006 @ 19:31:05 #19
    3526 Carnager
    Anime, W-LAN & EuroBeat
    pi_37636399
    Ik vind 't anders een mooie op.
    Zeker voor mensen die niet eerder met anime in aanraking zijn geweest is het heel informatief.
    En als je het allemaal niet wilt lezen, dan scroll je toch omlaag?
    Ciao,
    Carnager
    Volg je geld (biljetten) over de wereld: MoneyTracker.info!! (FOK! topic over EBT)
    pi_37636456
    quote:
    Op zondag 7 mei 2006 19:31 schreef Carnager het volgende:
    Ik vind 't anders een mooie op.
    Zeker voor mensen die niet eerder met anime in aanraking zijn geweest is het heel informatief.
    En als je het allemaal niet wilt lezen, dan scroll je toch omlaag?
    niet in discussie gaan
    nu komt ie straks met allemaal argumenten enzo
    pi_37636505
    quote:
    Op zondag 7 mei 2006 19:27 schreef Jordy-B het volgende:
    Ga er gewoon lekker grof in zitten editten en maak er weer een normale OP van. Zonder al die overbodige rotzooi als die taalcursus, de hall of fame, gevleugelde uitspraken, etc...
    Ik weet niet wat jij doet maar ik heb de OP maar 1x gelezen, je HOEFT niet alles te lezen wat hier staat he
    pi_37636611
    demmit demmit demmit. Waarom kan ik die OP nu niet aanpassen
      zondag 7 mei 2006 @ 19:39:16 #23
    58063 uppie83
    Sousousou
    pi_37636850
    quote:
    Op zondag 7 mei 2006 16:25 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

ik weet wel een plek waar je deze kan "kopen". Vanuit je luie stoel
    bij elkaar is het iets van 700 mb geloof ik
    Nee ik wil em echt op CD bezitten De mp3 versie heb ik wel... maar ik wil het origineel Vandaar ook de vraag of het hier in een winkel te koop is.
    ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
    pi_37636858
    quote:
    Op zondag 7 mei 2006 19:32 schreef outcast-within het volgende:

[..]

niet in discussie gaan
    nu komt ie straks met allemaal argumenten enzo
    Neuh... maar ik vind hem veel te lang... De uitleggende tekst is prima, het Het grote Anime/Manga topic-plaatje is tof, de links naar handige sites en de vorige delen zijn dat eveneens.

Maar die andere meuk moet er gewoon uit, imo.
    pi_37636929
    quote:
    Op zondag 7 mei 2006 15:29 schreef uppie83 het volgende:

had eerder verteld. dan kon die bij mijn amazon pakketje
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')