abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 september 2006 @ 18:23:39 #1
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41590648

grote Anime/Manga topic deel 30 : Waar het Hart vol van is...

• http://forum.fok.nl/topic/899886 BOB naar Japan!
  • Nu zonder ongeïnspireerde TVP's! . Je kunt maar beter in de hall of fame staan wil je zo'n ongeinspireerde tvp hier neerzetten.
  • Het tofste meeting topic! Het grote animé/manga meeting topic deel 3 we wachten op Ab
  • Japanse real-life series Japanse Series : Deel 1

Anime kapsel van dit topic!

Wat is anime?
    Anime is kortweg een verzamelwoord voor Japanse animatie. Het gaat hier dus om geanimeerde (over het algemeen getekende) films en series, in het Japans gesproken. Anime komt dus in ieder geval uit Japan, alle tekenfilms die daar niet vandaan komen worden over het algemeen geen anime genoemd (uitzonderingen daargelaten).

Wat is manga?
    Manga is de verzamelnaam voor Japanse strips. Manga is vergelijkbaar met onze eigen westerse strips, alleen zijn ze dan in het Japans en is de tekenstijl net zo als bij anime. Ook zijn de boekjes doorgaans in zwart-wit getekend. In Japan is manga veel populairder dan anime, terwijl dit in westerse landen juist omgekeerd is.

Veel anime is afgeleid van manga. Veel series en films zijn eerst bekend geworden door manga, en daarna geanimeerd. Zo is er ook een groep anime die afgeleid is van videogames. Dit is echter lang niet bij alle anime het geval, een groot deel is niet van manga of videogames afgeleid. Het is dus niet terecht anime als 'manga-films' te bestempelen.

]

Ik kan geen Japans. Wat nu?
    Als je geen Japans kunt, is dat zeker geen reden om geen anime te kijken. Om anime toegankelijk te maken voor het westerse publiek, zijn zogenaamde fansub-groups actief. Deze groepen nemen zogenaamde raw-versies, opgenomen van de Japanse televisie, en voorzien deze van ondertitels en het nodige commentaar, alvorens ze te distribueren via internet en p2p-programma's. Deze ondertitelde films en series worden fansubs of gewoon subs genoemd.
    Omdat anime ook in westerse landen op televisie verschijnt, en dan vooral gericht op het jongere publiek
    (denk in Nederland aan Dragonball Z en Pokémon), worden er ook dubbed versies of dubs gemaakt. Dit zijn ingesproken versies, zodat ook kleine kijkertjes die nog niet zo snel de ondertitels kunnen lezen, het fatsoenlijk kunnen volgen. Veel anime fans hebben hier echter problemen mee, omdat het het authentieke van anime wegneemt, namelijk de Japanse taal. Ook gaan er door deze vertalingen bijvoorbeeld veel woordspelingen en grapjes uit het Japanse origineel verloren.

Wat is 'gelicenceerde animé'?
    Als je op zoek gaat naar fansubs van series, gebeurt het nog wel eens dat een fansubgroep ergens in het midden van de serie ineens stopt met fansubben. Dit heeft ermee te maken dat de serie 'gelicenceerd' (licenced) is. Met deze term wordt bedoeld dat de serie is aangekocht door een Amerikaanse uitgever.
    Fansubs zijn in principe illegaal, omdat de copyrights van de Japanse eigenaar geschonden worden. Het schaadt de Japanse eigenaar echter niet als zo'n serie door fansubbers toegankelijk wordt gemaakt voor het westen (er is immers geen westerling die het in zijn hoofd haalt om een serie zonder Engelse ondertiteling uit Japan te importeren). Het idee achter fansubs is om de serie onder de aandacht te krijgen van Amerikaanse uitgevers, zodat je zo'n serie gewoon in Amerika kan gaan kopen. Het is dus zelfs reclame voor de Japanse copyright-houder! Er zijn dan ook zelden problemen tussen fansubgroepen en de Japanse uitgevers.
    Op het moment dat een serie gelicenceerd is (en dus binnenkort in Amerika te zien of te verkrijgen zal zijn), heeft de fansub zijn werk gedaan en houden de fansubbers op met fansubben. Het is dan de bedoeling dat je de serie die je tof vond gaat aanschaffen... Je ziet bij fansubs dan ook vaak de zin "please buy the DVD when it becomes available in your area" of "please buy the DVD to support the series" staan.
    Sites die helpen bij het zoeken naar fansubs hebben vaak als ijzeren regel dat series die in Amerika (verreweg de grootste markt voor animé met Engelstalige ondertiteling) gelicenceerd zijn, van de site worden verwijderd. Hierdoor vallen fansubs duidelijk aan de juiste kant van het grijze gebied tussen legaal en illegaal. Daarom worden fansubs toegestaan, hoewel ze strikt gesproken illegaal zijn.

Wat voor genres zijn er in anime? Wat moet ik kijken?
    Je hebt in anime allerlei soorten en maten. Alle genres die je tegenkomt bij Hollywood-films, heb je ook in anime. Je hebt humorseries (zoals bijv. Chobits) en films, maar ook andere genres zoals actie (bijv. Cowboy Bebop, Bleach), drama (bijv. Grave of the Fireflies), zoetsappige (bijv Kimi Ga Nozomu Eien) , noem maar op. Naast deze gangbare genres zijn er ook nog soorten anime die we niet terugzien in Hollywood-films. Een voorbeeld hiervan is mecha. Mecha-anime gaat ruwweg over grote futuristische robots die met elkaar battlen (bijv. Evangelion en Gundam Wing).
    Kortom, voor elk wat wils. Het hangt helemaal van jouw smaak af wat je wilt gaan kijken.
    Een populair anime op dit moment is, en deze werd in vorige topics ook veelvuldig besproken is Naruto, deze is nog steeds bezig er wordt dus elke week een ep uitgegeven.
    Een andere populaire is Bleach deze word ook veelvuldig besproken door Fok!ers (zie links verder in dit topic). Deze anime loopt nog steeds en is zeer populair.

Enkele anime series die in vorige topic werd besproken zijn: Hellsing, Chobits, 2x2 = Shinobuden, Ah My Goddess, Beck, Mai HiME, Getbackers Mai Otome, Midori no Hibi, grave of fireflies, Ergo Proxy , en Gundam Seed.

Ik vond iets leuk wat zou ik nog meer leuk vinden tip > http://anime-planet.com/animerec/
    Ook kun je kijken wat je medefokkers de leukste anime vonden in:
    Het grote lustrum Anime topic beste serie verkiezing!
    Het grote Animé verkiezingstopic

Het grote Anime/manga Offspring gedeelte (Allemaal anime familie op fok):
    De populariteit van dit topic heeft voor vele kindjes gezorgt. De verkiezings topic hierboven is daar een mooi voorbeeld van. Maar er is meer:
    [Anime] Naruto deeltje 3 (Film 2!) (klaag hier over fillers of meld dat er een nieuwe ep is)
    [ANIME] Bleach 2 : Fillers ahoy! (klaag hier over fillers of meld dat er een nieuwe ep is)
    Densha Otoko (Train man) Kitaaa! Een erg leuke tip van Hopey
    Het grote animé/manga meeting topic deel 2 op naar Leen!
    Japanse cultuur enzo Topic Toon hier je bewondering voor dit vreemde land
    Onigiri's uit Japan Want zeg nou zelf, wie droomt er nou niet van een home-made lunchbox ^_^
    [Anime] [centraal] Meld hier dat er een nieuwe EP uit is
  • En een pagina die eigenlijk niet meer leuk is http://wiki.fok.nl/index.php?title=Animekarakters

Densha Otoko is trouwens live-action (met acteurs. Voor meer info Click

Fanstuff
    Cosplay is jezelf verkleden in een character uit een anime serie. Hieronder zie je een persoon verkleed als een personage uit naruto.

Deze mensen kun je vaak vinden op een soort van Anime beurzen. In nederland vinden deze ook plaats Zie:
    Animecon 2006 : 30th, 1st and 2nd of July
    Abunai 2006 : 27th, 28th and 29th of October (goedkoper )

Leuke intros
    Bleach

Japanse taal
    Als je teveel anime kijkt vallen sommige woorden op.
    Hier een topic waar je je woordjes die je uit anime leert kwijt kunt
    Leuke Japanse woorden. Leer hier gebrekkig Japans Topic

Gevleugelde uitspraken.
    Anime zit er vol mee. Een gevonden? Deelze! .

• Springtime of youth (Lee uit naruto als ie weer eens enthousiast is)
  • Your still xxx years too early to oppose me (Standaard reactie als iemand het tegen je opneemt die er niet klaar voor is. Bijv in: Naruto: Sasuke en Itachi, Midori: seiji en zus)
  • A cowardly love is all about looking for mistakes (Intro Midori No Hibi)

Nog meer bijzaken
    Tof japans muziek programma: hey hey hey
    Qunix dacht er ooit over om met zen allen een anime/manga te maken. Dus als je iets kan meld het (maar verwacht er niet te veel van)

Enkele site's over anime; hier vind je veel info over diverse anime.
    http://www.animenewsnetwork.com/
    http://www.animenfo.com/
    http://www.anipike.com/
    http://www.animenia.be/ (Qunix)
    http://www.anidb.net

Hall of Fame

Almost Otaku/Otome!

Notice van Moderator : Geen links naar download sites!
    Maar PM'en kan altijd ^-^

Over dat download gebeuren.
    Gewoon downloaden die hap, tenzij je portomonee het aankan, of je moet em perse in dolby sexuele 3.92 om je heen geil 3/10 beeld formaat wil hebben met cardboard limited edition box eromheen.
    De feiten over wanneer het welof niet mag vind je hier en wat het betekent wanneer iets gelicenced is hier

Vorige delen
    1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15|16 |17|18 | 19 | 20 | 21 | 22 |23| 24|25| 26 | 27 | 28 | 29

Deze OP staat altijd open voor veranderingen/verbeteringen.
    OP Opa Oma: Hopey >>> OP Papa Outcast_Within >> OP wikki chaos Mschol>> topic start hoer orealo
    >>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Welkom in nummertje 30! .

[ Bericht 1% gewijzigd door Orealo op 07-09-2006 18:40:19 ]
  •   donderdag 7 september 2006 @ 18:24:34 #2
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_41590669
    waarom staan 28 en 29 nog niet in de OP ? mag ik gaan doen zeker..

Maar hoi! welkom op nummer 30!!!
    pi_41590715
    grote Anime/Manga topic deel 29: Puni Puni Poemi!

Foutje.
    En leg die OP eens uit.
    Tvp.
      donderdag 7 september 2006 @ 18:31:52 #4
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_41590847
    Psht nog steeds geen HoF.
    "Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
    pi_41591066
    nummer 30.
    Mijn Kakashi wat doe je.
    pi_41591067
    @Jordy-B: Bedankt voor de tip

the Third is echt heel gaaf, wel pas 10 afleveringen (onderhand misschien al 11), maar je voelt gewoon dat het goed zit
    Fuck you Jane Austen!
    pi_41591129
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 18:42 schreef Boondock_Saint het volgende:
    @Jordy-B: Bedankt voor de tip

the Third is echt heel gaaf, wel pas 10 afleveringen (onderhand misschien al 11), maar je voelt gewoon dat het goed zit
    Ep 11 vanavond maar even kijken.
    pi_41591130
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 18:31 schreef RipCore het volgende:
    ahh nevermind, ben gewoon niet wakker

ik heb net Futakoi binnen van kraga
    vanaaf kijken, eerste anime op me widescreen scherm...

[ Bericht 24% gewijzigd door mschol op 07-09-2006 18:55:13 ]
    pi_41591323
    Naruto suckt nu best wel met al die fillers.
    pi_41591603
    Nog uit het vorige topic:

Op donderdag 7 september 2006 13:53 schreef Qunix het volgende:

Kijk eens aan.......... Dit komt van Dattebayo fansubs.

Op donderdag 7 september 2006 14:42 schreef Qunix het volgende:
    Vandaag is "[YHBT] Naruto 200 Kakashi Gaiden Special [811DB1B5] avi" uit.

Zoals YHBT kennende is het een fake episode... Dit ook dus. Maar ik wist dat, ben wel geintresseerd wat ze uit brengen.

Dit maal kon je zien hoe Naruto langzaam ten einde komt. Je hoort comments die gepost werden aan Dattebayo. Het is inderdaad enorm triest om 3 seizoenen lang fillers uit te zenden die zo enorm slecht waren. Ondertussen zie je de enorme fouten die de loop der tijd zijn gemaakt. Ook is duidelijk te zien hoe Naruto verslechtert is met de tekenstijl.
    Je ziet de manga, hoe Naruto eerst was en hoe het nu is...

Best het kijken waard kan ik melden. Met name de mooie manga tekeningen die er in voor komen

Torrent is te downloaden op de torrentlijst pagina op de dattebayo site

Dus.
    pi_41591620
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 18:51 schreef boyv het volgende:
    Naruto suckt nu best wel met al die fillers.
    Fillers suck.
    Manga rulez.

Dus:

Naruto zonder fillers is tof.
    En mijn voorspelling was dus bijna juist, als ik dat plaatje moet geloven.
    pi_41591682
    Woei, deel 30 al

Honey & Clover begint nu een beetje teveel op KGNE te lijken en dat bedoel ik helaas niet positief. Het is zo jammer dat als je een drama/comedy serie hebt dat je de comedy er langzaam maar zeer zeker uitsloopt en de drama erger en erger maakt.

Bij KGNE had je tenminste geen comedy en dan is het alleen maar drama gebeuren niet zo erg, maar hier begin ik de comedy echt te missen.

Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
    Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
    pi_41592547
    Stelletje slowchatters. Daar ik doe ik heul niet aan mee.
    pi_41594211
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 18:31 schreef RipCore het volgende:
    Ik ben na 10 topics nog niet eens Almost Otaku.
    Ik denk dat ik te weinig spam daarvoor.

Verder wil ik nog even kwijt dat ik "He's my master" (zo foute naam... ) een beetje vind tegenvallen.
    pi_41594945
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 20:31 schreef Koranaga het volgende:

[..]

Verder wil ik nog even kwijt dat ik "He's my master" (zo foute naam... ) een beetje vind tegenvallen.
    ik sta er alleen als wikichaos persoontje (moet eens een goeie gif maken van een scene uit een anime die ik in me plaatje kan zetten )
      donderdag 7 september 2006 @ 20:56:52 #16
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_41595139
    zo, even tvp-en...

Ik ben high school girls aan het kijken en ik kan dat maar met een smiley omschrijven...

Zo fout...
    Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
    MaxiTitan City
      donderdag 7 september 2006 @ 21:23:30 #17
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_41596166
    quote:

[..]

Ik ben bezig vanaf nummer 9 oid, en heb meer gezien dan iedereen die hier post (zover ik weet). Het is niet eerlijk!

En het gaat om kwaliteit, niet kwantiteit!! (wrs daarom nog niet in de HoF )
    "Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
    pi_41596817
    quote:

Daar heb ik 3 eps van gehad en ga er zo eens mee verder.

goed dat ik die slowchat van't vorige topic gemist heb, wtf ging het over
    pi_41596981
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 20:56 schreef MaxiTitan het volgende:
    zo, even tvp-en...

Ik ben high school girls aan het kijken en ik kan dat maar met een smiley omschrijven...

Zo fout...

ik heb net episode 1 gezien van Futakoi:

gaat over een jongen (Nozomi ) die teruggaat naar zijn geboorte plaats waar hij 2 jaar gaat wonen (o.a. voor het toelatingsexamen voor highschool) i.p.v. meegaan met z'n pa.

de stad heeft een legende over een tweeling die verliefd werden op dezelfde man. Deze man kon niet kiezen en koos voor geen van beiden. Deze legende wordt in verband gebracht met het hoge tweelingen geboorte aantal in de stad.

hij hoopt de tweeling te zien die vroeger zijn buren waren
    echter loopt hij op (niet letterlijk) tegen een andere tweeling (de Sakurazuki
    tweeling) die hem aanzien als een "scary" person. dat terwijl hij alleen een portomonnee terug wil geven

aangekomen bij de tempel waar hij 2 jaar blijft wordt hij ontvangen door, jaa je raad het al..
    Een tweeling...
    dit zijn de dochters van de gene bij wie hij verblijft...
    eenmaal goed wel aangekomen komt ook de Ichijou tweeling binnen: Sumireko en Kaoruko; met deze tweeling heeft hij vroeger ooit de (kinderlijke) belofte gemaakt om te gaan trouwen...(dit waren de buren btw...)

en om et nog leuker te maken.
    hij komt in de klas te zitten met de Sakurazuki tweeling Kira & Yura en in de klas naast hem zit de Ichijou tweeling.

links de Sakurazuki tweeling, rechts de Ichijou tweeling en rechts in het midden de lerares van Nozomi & de Sakurazuki tweeling.

volgens mij wordt dit een grappige serie
    pi_41597068

なんだっけ
    pi_41597096
    omdat het haar een beetje onduidelijk is, heb ik op andere kwaliteiten gelet

beat that suckah's! muhahaha
    pi_41597379
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 21:41 schreef mschol het volgende:

[..]

ik heb net episode 1 gezien van Futakoi:

gaat over een jongen (Nozomi ) die teruggaat naar zijn geboorte plaats waar hij 2 jaar gaat wonen (o.a. voor het toelatingsexamen voor highschool) i.p.v. meegaan met z'n pa.

de stad heeft een legende over een tweeling die verliefd werden op dezelfde man. Deze man kon niet kiezen en koos voor geen van beiden. Deze legende wordt in verband gebracht met het hoge tweelingen geboorte aantal in de stad.

hij hoopt de tweeling te zien die vroeger zijn buren waren
    echter loopt hij op (niet letterlijk) tegen een andere tweeling (de Sakurazuki
    tweeling) die hem aanzien als een "scary" person. dat terwijl hij alleen een portomonnee terug wil geven

aangekomen bij de tempel waar hij 2 jaar blijft wordt hij ontvangen door, jaa je raad het al..
    Een tweeling...
    dit zijn de dochters van de gene bij wie hij verblijft...
    eenmaal goed wel aangekomen komt ook de Ichijou tweeling binnen: Sumireko en Kaoruko; met deze tweeling heeft hij vroeger ooit de (kinderlijke) belofte gemaakt om te gaan trouwen...(dit waren de buren btw...)

en om et nog leuker te maken.
    hij komt in de klas te zitten met de Sakurazuki tweeling Kira & Yura en in de klas naast hem zit de Ichijou tweeling.
    [afbeelding]
    links de Sakurazuki tweeling, rechts de Ichijou tweeling en rechts in het midden de lerares van Nozomi & de Sakurazuki tweeling.

volgens mij wordt dit een grappige serie
    futakoi
    je zou er haast dromen van krijgen
    het einde is wel enigszins wat tragisch, dacht ik..het had iig een zwaar gevoel van hier krijgen we nog meer van te horen, maar futakoi opvolger (naam ff kwijt) is compleet anders.

"grapt en grolt nog altijd dat ie sinds anime 16? ofzo aanwezig is en nog niet in hof staat in vergelijking tot andere "
    pi_41597973
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 21:43 schreef Crashcat het volgende:

[afbeelding]
    pi_41598203
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 21:50 schreef koffiegast het volgende:

[..]

futakoi
    je zou er haast dromen van krijgen
    het einde is wel enigszins wat tragisch, dacht ik..het had iig een zwaar gevoel van hier krijgen we nog meer van te horen, maar futakoi opvolger (naam ff kwijt) is compleet anders.
    ROFL
    ik vind em tot nu toe errug grappig..
    pi_41598634
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 21:23 schreef RipCore het volgende:

[..]

Ik ben bezig vanaf nummer 9 oid, en heb meer gezien dan iedereen die hier post (zover ik weet). Het is niet eerlijk!

En het gaat om kwaliteit, niet kwantiteit!! (wrs daarom nog niet in de HoF )
    jankerd!

ik wi slapen

er is gewoon dit seizoen geen ene fuck qua anime gebied. wel jammer, omdat het vorige seizoen een paar leuke series had

[ Bericht 13% gewijzigd door blessed19 op 07-09-2006 22:30:32 ]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')