abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41182681

Het grote Anime/Manga topic deel 29: Puni Puni Poemy!

• BOB naar Japan!
  • Nu zonder ongeïnspireerde TVP's! . Je kunt maar beter in de hall of fame staan wil je zo'n ongeinspireerde tvp hier neerzetten.
  • Het tofste meeting topic! Het grote animé/manga meeting topic deel 3 we wachten op Ab
  • Japanse real-life series Japanse Series : Deel 1

Wat is anime?
    Anime is kortweg een verzamelwoord voor Japanse animatie. Het gaat hier dus om geanimeerde (over het algemeen getekende) films en series, in het Japans gesproken. Anime komt dus in ieder geval uit Japan, alle tekenfilms die daar niet vandaan komen worden over het algemeen geen anime genoemd (uitzonderingen daargelaten).

Wat is manga?
    Manga is de verzamelnaam voor Japanse strips. Manga is vergelijkbaar met onze eigen westerse strips, alleen zijn ze dan in het Japans en is de tekenstijl net zo als bij anime. Ook zijn de boekjes doorgaans in zwart-wit getekend. In Japan is manga veel populairder dan anime, terwijl dit in westerse landen juist omgekeerd is.

Veel anime is afgeleid van manga. Veel series en films zijn eerst bekend geworden door manga, en daarna geanimeerd. Zo is er ook een groep anime die afgeleid is van videogames. Dit is echter lang niet bij alle anime het geval, een groot deel is niet van manga of videogames afgeleid. Het is dus niet terecht anime als 'manga-films' te bestempelen.

]

Ik kan geen Japans. Wat nu?
    Als je geen Japans kunt, is dat zeker geen reden om geen anime te kijken. Om anime toegankelijk te maken voor het westerse publiek, zijn zogenaamde fansub-groups actief. Deze groepen nemen zogenaamde raw-versies, opgenomen van de Japanse televisie, en voorzien deze van ondertitels en het nodige commentaar, alvorens ze te distribueren via internet en p2p-programma's. Deze ondertitelde films en series worden fansubs of gewoon subs genoemd.
    Omdat anime ook in westerse landen op televisie verschijnt, en dan vooral gericht op het jongere publiek
    (denk in Nederland aan Dragonball Z en Pokémon), worden er ook dubbed versies of dubs gemaakt. Dit zijn ingesproken versies, zodat ook kleine kijkertjes die nog niet zo snel de ondertitels kunnen lezen, het fatsoenlijk kunnen volgen. Veel anime fans hebben hier echter problemen mee, omdat het het authentieke van anime wegneemt, namelijk de Japanse taal. Ook gaan er door deze vertalingen bijvoorbeeld veel woordspelingen en grapjes uit het Japanse origineel verloren.

Wat is 'gelicenceerde animé'?
    Als je op zoek gaat naar fansubs van series, gebeurt het nog wel eens dat een fansubgroep ergens in het midden van de serie ineens stopt met fansubben. Dit heeft ermee te maken dat de serie 'gelicenceerd' (licenced) is. Met deze term wordt bedoeld dat de serie is aangekocht door een Amerikaanse uitgever.
    Fansubs zijn in principe illegaal, omdat de copyrights van de Japanse eigenaar geschonden worden. Het schaadt de Japanse eigenaar echter niet als zo'n serie door fansubbers toegankelijk wordt gemaakt voor het westen (er is immers geen westerling die het in zijn hoofd haalt om een serie zonder Engelse ondertiteling uit Japan te importeren). Het idee achter fansubs is om de serie onder de aandacht te krijgen van Amerikaanse uitgevers, zodat je zo'n serie gewoon in Amerika kan gaan kopen. Het is dus zelfs reclame voor de Japanse copyright-houder! Er zijn dan ook zelden problemen tussen fansubgroepen en de Japanse uitgevers.
    Op het moment dat een serie gelicenceerd is (en dus binnenkort in Amerika te zien of te verkrijgen zal zijn), heeft de fansub zijn werk gedaan en houden de fansubbers op met fansubben. Het is dan de bedoeling dat je de serie die je tof vond gaat aanschaffen... Je ziet bij fansubs dan ook vaak de zin "please buy the DVD when it becomes available in your area" of "please buy the DVD to support the series" staan.
    Sites die helpen bij het zoeken naar fansubs hebben vaak als ijzeren regel dat series die in Amerika (verreweg de grootste markt voor animé met Engelstalige ondertiteling) gelicenceerd zijn, van de site worden verwijderd. Hierdoor vallen fansubs duidelijk aan de juiste kant van het grijze gebied tussen legaal en illegaal. Daarom worden fansubs toegestaan, hoewel ze strikt gesproken illegaal zijn.

Wat voor genres zijn er in anime? Wat moet ik kijken?
    Je hebt in anime allerlei soorten en maten. Alle genres die je tegenkomt bij Hollywood-films, heb je ook in anime. Je hebt humorseries (zoals bijv. Chobits) en films, maar ook andere genres zoals actie (bijv. Cowboy Bebop, Bleach), drama (bijv. Grave of the Fireflies), zoetsappige (bijv Kimi Ga Nozomu Eien) , noem maar op. Naast deze gangbare genres zijn er ook nog soorten anime die we niet terugzien in Hollywood-films. Een voorbeeld hiervan is mecha. Mecha-anime gaat ruwweg over grote futuristische robots die met elkaar battlen (bijv. Evangelion en Gundam Wing).
    Kortom, voor elk wat wils. Het hangt helemaal van jouw smaak af wat je wilt gaan kijken.
    Een populair anime op dit moment is, en deze werd in vorige topics ook veelvuldig besproken is Naruto, deze is nog steeds bezig er wordt dus elke week een ep uitgegeven.
    Een andere populaire is Bleach deze word ook veelvuldig besproken door Fok!ers (zie links verder in dit topic). Deze anime loopt nog steeds en is zeer populair.

Enkele anime series die in vorige topic werd besproken zijn: Hellsing, Chobits, 2x2 = Shinobuden, Ah My Goddess, Beck, Mai HiME, Getbackers Mai Otome, Midori no Hibi, grave of fireflies, Ergo Proxy , en Gundam Seed.

Ik vond iets leuk wat zou ik nog meer leuk vinden tip > http://anime-planet.com/animerec/
    Ook kun je kijken wat je medefokkers de leukste anime vonden in:
    Het grote lustrum Anime topic beste serie verkiezing!
    Het grote Animé verkiezingstopic

Het grote Anime/manga Offspring gedeelte (Allemaal anime familie op fok):
    De populariteit van dit topic heeft voor vele kindjes gezorgt. De verkiezings topic hierboven is daar een mooi voorbeeld van. Maar er is meer:
    [Anime] Naruto deeltje 3 (Film 2!) (klaag hier over fillers of meld dat er een nieuwe ep is)
    [ANIME] Bleach 2 : Fillers ahoy! (klaag hier over fillers of meld dat er een nieuwe ep is)
    Densha Otoko (Train man) Kitaaa! Een erg leuke tip van Hopey
    Het grote animé/manga meeting topic deel 2 op naar Leen!
    Japanse cultuur enzo Topic Toon hier je bewondering voor dit vreemde land
    Onigiri's uit Japan Want zeg nou zelf, wie droomt er nou niet van een home-made lunchbox ^_^
    [Anime] [centraal] Meld hier dat er een nieuwe EP uit is
  • En een pagina die eigenlijk niet meer leuk is http://wiki.fok.nl/index.php?title=Animekarakters

Densha Otoko is trouwens live-action (met acteurs. Voor meer info Click

Fanstuff
    Cosplay is jezelf verkleden in een character uit een anime serie. Hieronder zie je een persoon verkleed als een personage uit naruto.

Deze mensen kun je vaak vinden op een soort van Anime beurzen. In nederland vinden deze ook plaats Zie:
    Animecon 2006 : 30th, 1st and 2nd of July
    Abunai 2006 : 27th, 28th and 29th of October (goedkoper )

Leuke intros
    Bleach

Japanse taal
    Als je teveel anime kijkt vallen sommige woorden op.
    Hier een topic waar je je woordjes die je uit anime leert kwijt kunt
    Leuke Japanse woorden. Leer hier gebrekkig Japans Topic

Gevleugelde uitspraken.
    Anime zit er vol mee. Een gevonden? Deelze! .

• Springtime of youth (Lee uit naruto als ie weer eens enthousiast is)
  • Your still xxx years too early to oppose me (Standaard reactie als iemand het tegen je opneemt die er niet klaar voor is. Bijv in: Naruto: Sasuke en Itachi, Midori: seiji en zus)
  • A cowardly love is all about looking for mistakes (Intro Midori No Hibi)

Nog meer bijzaken
    Tof japans muziek programma: hey hey hey
    Qunix dacht er ooit over om met zen allen een anime/manga te maken. Dus als je iets kan meld het (maar verwacht er niet te veel van)

Enkele site's over anime; hier vind je veel info over diverse anime.
    http://www.animenewsnetwork.com/
    http://www.animenfo.com/
    http://www.anipike.com/
    http://www.animenia.be/ (Qunix)
    http://www.anidb.net

Hall of Fame

Almost Otaku/Otome!

Notice van Moderator : Geen links naar download sites!
    Maar PM'en kan altijd ^-^

Over dat download gebeuren.
    Gewoon downloaden die hap, tenzij je portomonee het aankan, of je moet em perse in dolby sexuele 3.92 om je heen geil 3/10 beeld formaat wil hebben met cardboard limited edition box eromheen.
    De feiten over wanneer het welof niet mag vind je hier en wat het betekent wanneer iets gelicenced is hier

Vorige delen
    1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15|16 |17|18 | 19 | 20 | 21 | 22 |23| 24|25| 26 | 27| 28 |

Deze OP staat altijd open voor veranderingen/verbeteringen.
    OP Opa Oma: Hopey >>> OP Papa Outcast_Within >> OP wikki chaos Mschol>> topic start hoer orealo
    >>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

P.s Kwartet!
  • pi_41182744
    moest je nou perse vol maken...

en puni puni kan ik niet binnen halen
    pi_41184791
    computer stuk... nog steeds... kut met peren...

en ook nog 'ns een tvp...
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
    pi_41187514
    Ben nu bij One Piece 275.

Verkapte tvp jah
    なんだっけ
    pi_41188270
    besloten om gewoon in nl de manga te kaufe :p
    pi_41188594
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 02:42 schreef Crashcat het volgende:
    Ben nu bij One Piece 275.

Verkapte tvp jah
    Nice... Toffe serie hé?
    pi_41188948
    Tijd voor slapies!

Sorry, kan echt niks zinnigs verzinnen op dit brakke tijdstip, ben net thuis.
    pi_41189764
    Puni Puni Poemy? Wat is dat, of is dat heel dom om te vragen.
    pi_41190344
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 09:50 schreef -Strawberry- het volgende:
    Puni Puni Poemy? Wat is dat, of is dat heel dom om te vragen.
    er zijn geen domme vragen

tis een 2 delige serie
    zie:
    http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=865

en voor download zie kragamuffin domain
    pi_41193871
    waar is mijn tvp gebleven?

weet iemand trouwens wanneer een nieuwe third uitkomt?
    pi_41194508
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 13:38 schreef blessed19 het volgende:

Daar wacht ik ook al een tijdje op, het subben zal wel wat minder snel gaan omdat het nog een beetje vakantietijd is. Misschien dat er binnenkort wel een paar eps tegelijk gereleased worden..
    pi_41194965
    quote:

van wie??
    ayu heeft er niet zo lang geleden 1 gereleased
      zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:45:26 #13
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_41195355
    tvp
    Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
    MaxiTitan City
    pi_41197094
    quote:

er scharrelen hier stiekem wel een paar moderators rond, hoor...
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
    pi_41199719
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 16:00 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

er scharrelen hier stiekem wel een paar moderators rond, hoor...
    Kobayashi kobayashi go go go

*kuch Topicreport

pi_41199722
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 14:28 schreef mschol het volgende:

[..]

van wie??
    ayu heeft er niet zo lang geleden 1 gereleased
    FnT subs is bij ep 9.
    pi_41200398
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 17:41 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Kobayashi kobayashi go go go

*kuch Topicreport

[afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    Ziet eruit als een erg humoristische serie.
    Puni Puni Poemy twee delen is weinig. Dus haast nooit zonde van je tijd.
    pi_41202718
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 17:41 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

FnT subs is bij ep 9.
    en dat is ook alweer 2 maand geleden
    pi_41203738
    "Episode 198 of the Japanese Naruto anime series, the latest in the series of a Naruto anime filler plot that has been unravelling for over a year now."

Betekent dat wat ik denk dat het betekent?! [bron = narutofan.com]
    Kon het naruto topic ff niet meer vinden.. dacht er zelfs aan om maar een nieuwe te maken.
      zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:10:18 #20
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_41203813
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 20:07 schreef -Strawberry- het volgende:
    "Episode 198 of the Japanese Naruto anime series, the latest in the series of a Naruto anime filler plot that has been unravelling for over a year now."

Betekent dat wat ik denk dat het betekent?! [bron = narutofan.com]
    Kon het naruto topic ff niet meer vinden.. dacht er zelfs aan om maar een nieuwe te maken.
    Met Latest bedoelen ze niet de laatste, maar de nieuwste.

Het gerucht gaat door de wandelgangen dat ep 200 de laatste filler ep is..
    pi_41205249
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 20:10 schreef Orealo het volgende:

[..]

'Jep deze meneer heeft gelijk, Latest is nieuwste

O en Orealo, als je naar Japan verhuist, kun je me dan een mooi Japans meisje naar Nederland sturen?
      zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:07:18 #22
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_41205432
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 20:59 schreef Champloo het volgende:

[..]

'Jep deze meneer heeft gelijk, Latest is nieuwste

O en Orealo, als je naar Japan verhuist, kun je me dan een mooi Japans meisje naar Nederland sturen?
    Ja, maar ze komt wel met mij mee, maar da's niet erg he? .
    pi_41205483
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 21:07 schreef Orealo het volgende:

[..]

Ja, maar ze komt wel met mij mee, maar da's niet erg he? .
    hmmm, Ik hou niet zo van delen
    pi_41207210
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 20:10 schreef Orealo het volgende:

[..]

Oopsie. Verwarrend soms, Engels & Nederlands. Wishful thinking.
    Maar 200 duurt ook niet meer zo lang, én zo'n vermoeden had ik al een tijdje.
    pi_41207307
    ik kijk wel of ik naruto weer oppak als ze bij 200 zijn...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')