abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 augustus 2006 @ 00:16:36 #1
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40888947
Hoi.

Even een korte inleiding, ik ga naar japan!
Ik heb genoeg van nederland, ik wil niet een weg volgen die iedereen gevolgt heeft (qua studie-werk-huisje boompje beestje - pensioen- dood) of nou, ik doe het wel, maar niet hier.

Ik kan er niet tegen 13 in een dozijn te zijn, maar goed.
Ik ga dus naar japan.
Ik stop met mijn huidige opleiding, ik ga een HBO cursus engels doen, en een cursus japans lezen schrijven en luisteren.

Over een jaar hoop ik genoeg geld bij elkaar gespaart te hebben om te vertrekken, ik ben nu 18 jaar, dus eet nog lekker bij m'n ouders mee.

Als ik er ben, boek ik voor 2 weken een hotel, en ga op zoek naar een goedkoop huis om te huren met het gespaarde geld, dan ga ik op zoek naar een baan voor engels leraar.

Er is daar een schreinend te kort aan engels sprekende mensen, en zodoende ook aan engelse leraren.

Japan lijkt me een geweldig land.

Ik open dit topic om te vragen over hints, tips over het eventueel emigreren naar japan.
pi_40888957
Kitaaaa!

Ik vind het een tof plan. And getting there is half the fun. Succes met het Japans en Engels leren. Het op een rijtje zetten van je prioriteiten, Het dromen van het avontuur dat aankomend is en de weg inslaan waarbij je goed voelt
pi_40889032
gefeliciteerd !
het zoveelste ik-heb-genoeg-van-NL-en-ga-emigreren-maar-heb-geen-flauw-idee-waar-ik-het-over-heb-topic
zonnig Brasil
  donderdag 17 augustus 2006 @ 00:19:25 #4
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40889039
Ik heb een Engelse vriend en die heeft precies hetzelfde gedaan.

Is nu Engels leraar in Japan en heeft 't prima naar z'n zin. Vergeet echter niet dat in Japan de mensen ook boven op elkaar wonen mocht dat de reden zijn.

Maar als je alleen 'genoeg hebt van Nederland' dan, ja wat eigenlijk precies?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 00:31:22 #5
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40889449
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:19 schreef popolon het volgende:
Ik heb een Engelse vriend en die heeft precies hetzelfde gedaan.

Is nu Engels leraar in Japan en heeft 't prima naar z'n zin. Vergeet echter niet dat in Japan de mensen ook boven op elkaar wonen mocht dat de reden zijn.

Maar als je alleen 'genoeg hebt van Nederland' dan, ja wat eigenlijk precies?
Het is niet alleen het genoeg hebben van nederland, het is (waarschijnlijk voor een groter deel) verlangen naar japan.
Nu doe ik MBO multimedia vormgeving, maar dat kap ik dus af voor HBO engels (LOI, met toelatingstest die ik volgens de online testen moet halen) en een cursus japans (lezen schrijven en luisteren).

Zelf ga ik natuurlijk veel lezen over de cultuur etc etc.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 00:31:35 #6
69994 seto
-|||--------|||-
pi_40889456
Klinkt leuk, ik vind Japan ook heel interessant.

Je plan van aanpak lijkt me alleen nogal overhaast bedacht.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  donderdag 17 augustus 2006 @ 00:35:09 #7
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40889586
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:31 schreef seto het volgende:
Klinkt leuk, ik vind Japan ook heel interessant.

Je plan van aanpak lijkt me alleen nogal overhaast bedacht.
Het is het begin idee, maar ik kan het niet meer los laten, gedurende 't jaar gaat alles rustig op z'n plaats vallen.
  Donald Duck held donderdag 17 augustus 2006 @ 00:36:27 #8
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_40889621
Gaaf plan. Dan kun je tenminste Nintendo games veel eerder spelen en hoef je niet te wachten op een westerse release en vertaling!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_40890092
klinkt allemaal heel cewl.. maar verkijk je niet op et japans leren..
  donderdag 17 augustus 2006 @ 00:50:51 #10
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40890109
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:50 schreef toetsel het volgende:
klinkt allemaal heel cewl.. maar verkijk je niet op et japans leren..
Zeker niet!
ik trek er een jaar voor uit!
pi_40890114
Ga je daar ook naar Prozak luisteren
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 00:51:50 #12
69994 seto
-|||--------|||-
pi_40890138
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:50 schreef Orealo het volgende:

[..]

Zeker niet!
ik trek er een jaar voor uit!
Denk niet dat je in een jaar voldoende Japans kunt spreken, vooral niet met zo`n cursusje
Seto is zo ene baas he
pi_40890194
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:51 schreef seto het volgende:

[..]

Denk niet dat je in een jaar voldoende Japans kunt spreken, vooral niet met zo`n cursusje
In 1 jaar kun je toch een goede basis verkrijgen. Plus eenmaal daar gaat het leren van Japans nog harder.

De een wat sneller mss dan de ander. Maar als je gemotiveerd bent. En de doellen die je hebt er mee kunt bereiken. Dan is een jaar voldoende denk ik.
pi_40890202
Ooooh wacht je bent serieus?

De meeste mensen van jouw leeftijd zijn dit soort puberstreken inmiddels wel afgeleerd, maar goed hoor. Je gaat naar Japan, oei,
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_40890233
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:53 schreef Bolter het volgende:
Ooooh wacht je bent serieus?

De meeste mensen van jouw leeftijd zijn dit soort puberstreken inmiddels wel afgeleerd, maar goed hoor. Je gaat naar Japan, oei,
Leuk om te zien dat je zo cynisch bent geworden dat iemand niet eens meer mag dromen over een tof plan wat ook nog eens werkelijkheid kan worden
  donderdag 17 augustus 2006 @ 00:55:41 #16
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40890257
Volgens mij voel je je juist in Japan al snel als 20 ingeblikte tonijn in een dozijn

maar wel een leuk plan natuurlijk.

Alleen waarom niet hier ff een opleiding doen (ipv een 'hbo' cursus Engels) en daarna gaan. je bent nog jong zat.
pi_40890291
Zucht joh, de gehele openingspost straalt er uit dat die jongen er totaal niet over na gedacht heeft. Je mag best dromen, maar door maar gelijk met je "studie" te stoppen en allerlei rare fratsen uit te halen. Dit is zo'n typ die over 3 weken een meisje tegenkomt en dan al niet meer weg wilt.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  donderdag 17 augustus 2006 @ 00:58:21 #18
69994 seto
-|||--------|||-
pi_40890344
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:56 schreef Bolter het volgende:
Zucht joh, de gehele openingspost straalt er uit dat die jongen er totaal niet over na gedacht heeft. Je mag best dromen, maar door maar gelijk met je "studie" te stoppen en allerlei rare fratsen uit te halen. Dit is zo'n typ die over 3 weken een meisje tegenkomt en dan al niet meer weg wilt.
Hij komt inderdaad een beetje over als een type die teveel anime ofzo heeft gekeken.
Seto is zo ene baas he
pi_40890436
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:56 schreef Bolter het volgende:
Dit is zo'n typ die over 3 weken een meisje tegenkomt en dan al niet meer weg wilt.
Liefde is wel tof idd
Maar is dat zo erg? en mss gaat het meisje wel mee. en mss is het meisje na een tijdje weer weg en lonkt japan nog steeds.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 01:03:52 #20
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40890514
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 01:01 schreef outcast_within het volgende:
Maar is dat zo erg? en mss gaat het meisje wel mee. en
nee en nee
  donderdag 17 augustus 2006 @ 01:16:10 #21
69994 seto
-|||--------|||-
pi_40890800
Nouja, als de TS er echt serieus over nadenkt en het hem lukt ben ik erg jaloers op hem
Seto is zo ene baas he
pi_40892031
toevallig. Ik vertrek in februari naar Bali om daar te gaan wonen. Ik ben van plan om samen met een vriend van me een horecagelegenheid te beginnen. Ik ben nu net begonnen met de meeste dingen in orde te maken, maar dat valt allemaal niet mee. Niets houd me meer tegen, maar het is allemaal toch lastiger dan je in eerste instantie bedenkt. Ik weet niet hoe dat allemaal in Japan werkt, maar ik moet bijv. een werkvergunning regelen die je niet zo makkelijk krijgt, ook een visum voor langere tijd wil nog wel problemen opleveren. En dan ben ik nog niet beland bij verzekeringen, huurcontracten, enz enz.
Ben je al wel eens in Japan geweest? Lijkt mij ook geweldig om een keer te zien. Ik hou dit topic wel in de gaten, ik hoop dat het je allemaal lukt.
pi_40892080
Misschien een idee om eerst eens op vakantie te gaan naar Japan? Gelijk emmigreren naar een land is een grote stap, zeker als je een jaar moet sparen en je huidige opleiding gaat afbreken ervoor.

Denk er eerst maar eens goed over na. In japan kan je als je er een beetje europees uitziet wel leuke baantjes krijgen hoor. De broer van een goede vriend van mij ging er heen als model, was geen succes maar kreeg binnen 2 weken tijd 2 hele toffe banen aangeboden
pi_40894412
Ik was eerst ook van plan naar Japan te gaan, en wil dat nog steeds maar begin eerst in een engels sprekend land. Wil wat meer van de wereld zien en wat andere culturen leren kennen, ben van plan naar australie (waar ik diverse contacten heb) een jaartje te werken. Gelijk emigreren lijkt me wel een erg grote stap TS weet je dat zeker? straks vind je het geen butt aan of is het anders als je je voorsteld. Probeer via Japanse ambassade mee te doen met uitwisseling programma (die worden eens per jaar gehouden) dan kan je daar half jaar tot jaar werken! Lijkt me een betere eerste stap. En tot die tijd verdiep je in het japans en ga sparen!!! (levenstandaard is nogal wat duurder in japan)
  donderdag 17 augustus 2006 @ 08:32:15 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_40894440
Hier een site van een mevrouw die hetzelfde gedaan heeft
http://www.amychavez.addr.com/index.html
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')