abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40170854
Ja... deeltje 26, waar we de meuk opruimen van het jubileumtopic... Met deze keer onder andere:
  • Uitbreiding Anime topic familie met: [Anime] [centraal] Meld hier dat er een nieuwe EP uit is
  • Het grote Animé verkiezingstopic... Stemmen tot de 30e, ongeveer, dus wees er snel bij!
  • En een pagina die jouw hulp behoeft http://wiki.fok.nl/index.php?title=Animekarakters
  • Nu zonder ongeinspireerde TVP's!

Wat is anime?
    Anime is kortweg een verzamelwoord voor Japanse animatie. Het gaat hier dus om geanimeerde (over het algemeen getekende) films en series, in het Japans gesproken. Anime komt dus in ieder geval uit Japan, alle tekenfilms die daar niet vandaan komen worden over het algemeen geen anime genoemd (uitzonderingen daargelaten).

Wat is manga?
    Manga is de verzamelnaam voor Japanse strips. Manga is vergelijkbaar met onze eigen westerse strips, alleen zijn ze dan in het Japans en is de tekenstijl net zo als bij anime. Ook zijn de boekjes doorgaans in zwart-wit getekend. In Japan is manga veel populairder dan anime, terwijl dit in westerse landen juist omgekeerd is.

Veel anime is afgeleid van manga. Veel series en films zijn eerst bekend geworden door manga, en daarna geanimeerd. Zo is er ook een groep anime die afgeleid is van videogames. Dit is echter lang niet bij alle anime het geval, een groot deel is niet van manga of videogames afgeleid. Het is dus niet terecht anime als 'manga-films' te bestempelen.

]

Ik kan geen Japans. Wat nu?
    Als je geen Japans kunt, is dat zeker geen reden om geen anime te kijken. Om anime toegankelijk te maken voor het westerse publiek, zijn zogenaamde fansub-groups actief. Deze groepen nemen zogenaamde raw-versies, opgenomen van de Japanse televisie, en voorzien deze van ondertitels en het nodige commentaar, alvorens ze te distribueren via internet en p2p-programma's. Deze ondertitelde films en series worden fansubs of gewoon subs genoemd.
    Omdat anime ook in westerse landen op televisie verschijnt, en dan vooral gericht op het jongere publiek
    (denk in Nederland aan Dragonball Z en Pokémon), worden er ook dubbed versies of dubs gemaakt. Dit zijn ingesproken versies, zodat ook kleine kijkertjes die nog niet zo snel de ondertitels kunnen lezen, het fatsoenlijk kunnen volgen. Veel anime fans hebben hier echter problemen mee, omdat het het authentieke van anime wegneemt, namelijk de Japanse taal. Ook gaan er door deze vertalingen bijvoorbeeld veel woordspelingen en grapjes uit het Japanse origineel verloren.

Wat is 'gelicenceerde animé'?
    Als je op zoek gaat naar fansubs van series, gebeurt het nog wel eens dat een fansubgroep ergens in het midden van de serie ineens stopt met fansubben. Dit heeft ermee te maken dat de serie 'gelicenceerd' (licenced) is. Met deze term wordt bedoeld dat de serie is aangekocht door een Amerikaanse uitgever.
    Fansubs zijn in principe illegaal, omdat de copyrights van de Japanse eigenaar geschonden worden. Het schaadt de Japanse eigenaar echter niet als zo'n serie door fansubbers toegankelijk wordt gemaakt voor het westen (er is immers geen westerling die het in zijn hoofd haalt om een serie zonder Engelse ondertiteling uit Japan te importeren). Het idee achter fansubs is om de serie onder de aandacht te krijgen van Amerikaanse uitgevers, zodat je zo'n serie gewoon in Amerika kan gaan kopen. Het is dus zelfs reclame voor de Japanse copyright-houder! Er zijn dan ook zelden problemen tussen fansubgroepen en de Japanse uitgevers.
    Op het moment dat een serie gelicenceerd is (en dus binnenkort in Amerika te zien of te verkrijgen zal zijn), heeft de fansub zijn werk gedaan en houden de fansubbers op met fansubben. Het is dan de bedoeling dat je de serie die je tof vond gaat aanschaffen... Je ziet bij fansubs dan ook vaak de zin "please buy the DVD when it becomes available in your area" of "please buy the DVD to support the series" staan.
    Sites die helpen bij het zoeken naar fansubs hebben vaak als ijzeren regel dat series die in Amerika (verreweg de grootste markt voor animé met Engelstalige ondertiteling) gelicenceerd zijn, van de site worden verwijderd. Hierdoor vallen fansubs duidelijk aan de juiste kant van het grijze gebied tussen legaal en illegaal. Daarom worden fansubs toegestaan, hoewel ze strikt gesproken illegaal zijn.

Wat voor genres zijn er in anime? Wat moet ik kijken?
    Je hebt in anime allerlei soorten en maten. Alle genres die je tegenkomt bij Hollywood-films, heb je ook in anime. Je hebt humorseries (zoals bijv. Chobits) en films, maar ook andere genres zoals actie (bijv. Cowboy Bebop, Bleach), drama (bijv. Grave of the Fireflies), zoetsappige (bijv Kimi Ga Nozomu Eien) , noem maar op. Naast deze gangbare genres zijn er ook nog soorten anime die we niet terugzien in Hollywood-films. Een voorbeeld hiervan is mecha. Mecha-anime gaat ruwweg over grote futuristische robots die met elkaar battlen (bijv. Evangelion en Gundam Wing).
    Kortom, voor elk wat wils. Het hangt helemaal van jouw smaak af wat je wilt gaan kijken.
    Een populair anime op dit moment is, en deze werd in vorige topics ook veelvuldig besproken is Naruto, deze is nog steeds bezig er wordt dus elke week een ep uitgegeven.
    Een andere populaire is Bleach deze word ook veelvuldig besproken door Fok!ers (zie links verder in dit topic). Deze anime loopt nog steeds en is zeer populair.

Enkele anime series die in vorige topic werd besproken zijn: Hellsing, Chobits, 2x2 = Shinobuden, Ah My Goddess, Beck, Mai HiME, Getbackers Mai Otome, Midori no Hibi, grave of fireflies, Ergo Proxy , en Gundam Seed.

Ik vond iets leuk wat zou ik nog meer leuk vinden tip > http://anime-planet.com/animerec/
    Ook kun je kijken wat je medefokkers de leukste anime vonden in:
    Het grote lustrum Anime topic beste serie verkiezing!

Het grote Anime/manga Offspring gedeelte (Allemaal anime familie op fok):
    De populariteit van dit topic heeft voor vele kindjes gezorgt. De verkiezings topic hierboven is daar een mooi voorbeeld van. Maar er is meer:
    [Anime] Naruto deeltje 3 (Film 2!) (klaag hier over fillers of meld dat er een nieuwe ep is)
    [ANIME] Bleach 2 : Fillers ahoy! (klaag hier over fillers of meld dat er een nieuwe ep is)
    Densha Otoko (Train man) Kitaaa! Een erg leuke tip van Hopey
    Het grote animé/manga meeting topic deel 2 op naar Leen!
    Japanse cultuur enzo Topic Toon hier je bewondering voor dit vreemde land
    Onigiri's uit Japan Want zeg nou zelf, wie droomt er nou niet van een home-made lunchbox ^_^

Densha Otoko is trouwens live-action (met acteurs. Voor meer info Click

Fanstuff
    Cosplay is jezelf verkleden in een character uit een anime serie. Hieronder zie je een persoon verkleed als een personage uit naruto.

Deze mensen kun je vaak vinden op een soort van Anime beurzen. In nederland vinden deze ook plaats Zie:
    Animecon 2006 : 30th, 1st and 2nd of July
    Abunai 2006 : 27th, 28th and 29th of October (goedkoper )

Leuke intros
    Bleach

Japanse taal
    Als je teveel anime kijkt vallen sommige woorden op.
    Hier een topic waar je je woordjes die je uit anime leert kwijt kunt
    Leuke Japanse woorden. Leer hier gebrekkig Japans Topic

Gevleugelde uitspraken.
    Anime zit er vol mee. Een gevonden? Deelze! .

• Springtime of youth (Lee uit naruto als ie weer eens enthousiast is)
  • Your still xxx years too early to oppose me (Standaard reactie als iemand het tegen je opneemt die er niet klaar voor is. Bijv in: Naruto: Sasuke en Itachi, Midori: seiji en zus)
  • A cowardly love is all about looking for mistakes (Intro Midori No Hibi)

Nog meer bijzaken
    Tof japans muziek programma: hey hey hey
    Qunix dacht er ooit over om met zen allen een anime/manga te maken. Dus als je iets kan meld het (maar verwacht er niet te veel van)

Enkele site's over anime; hier vind je veel info over diverse anime.
    http://www.animenewsnetwork.com/
    http://www.animenfo.com/
    http://www.anipike.com/
    http://www.animenia.be/ (Qunix)

Hall of Fame

Almost Otaku/Otome!

Notice van Moderator : Geen links naar download sites!
    Maar PM'en kan altijd ^-^

Over dat download gebeuren.
    Gewoon downloaden die hap, tenzij je portomonee het aankan, of je moet em perse in dolby sexuele 3.92 om je heen geil 3/10 beeld formaat wil hebben met cardboard limited edition box eromheen.
    De feiten over wanneer het welof niet mag vind je hier en wat het betekent wanneer iets gelicenced is hier

Vorige delen
    1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15|16 |17|18 | 19 | 20 | 21 | 22 |23| 24|25
    Deze OP staat altijd open voor veranderingen/verbeteringen.
    OP Opa Oma: Hopey >>> OP Papa Outcast_Within >> OP wikki chaos Mschol>> topic start hoer orealo
    >>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 26-07-2006 16:52:33 ]
  • Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
    pi_40170933
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 15:23 schreef Jordy-B het volgende:
    Gek genoeg zit de originele eindtune (The Real Folk Blues) niet in die boxset. Hij zit er alleen als live-uitvoering tussen...

De box is verder ook niet compleet, maar absoluut een juweeltje om in de kast te hebben.
    Hmm bestaat er dan een boxset die NOG completer is dan deze? Ik wil namelijk wel het liefst alles in één keer
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 16:05 schreef Frunnikje het volgende:
    Oke, advies nodig. Aangezien Naruto nog immer bezig is met de o zo interessante fillers en Bleach fillers mij ook niet bijzonder kunnen boeien vroeg ik me af of er nog een andere anime is die het waard is om mijn oog op te laten vallen? Tot nu toe alleen Naruto en Bleach gekeken en als het in die richting zit is het geweldig. Iemand tips? Bvd.
    Dragonball ? Inclusief de uitbreidingssets Z en GT

Maar serieus, in de OP staat al een link naar een site waar je kan zoeken naar series die lijken
    op de serie die je hebt bekeken http://anime-planet.com/animerec/

[edit]
    Zie je wel... ik heb geen tvp nodig
    [/edit]
    [edit =2]
    Baai the weej... kom jij ook vrijdag Jordy??? http://forum.fok.nl/topic/869682/4/50
    [/edit =2]
    ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
    pi_40171045
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 16:31 schreef uppie83 het volgende:

[..]

Hmm bestaat er dan een boxset die NOG completer is dan deze? Ik wil namelijk wel het liefst alles in één keer
    Volgens mij niet...

Ik 'heb' zelf de boxset en de best of... Da's redelijk compleet...
    Voor een echt complete collectie vrees ik dat je alle CD's nodig hebt.
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
    pi_40171595
    wie kan mij nog een leuke "magic girl" show aanbevelen (als hier mensen zijn die er naar kijken uiteraard...)
    ik bedoel dus iets als Card captor sakura
      dinsdag 25 juli 2006 @ 16:58:43 #5
    142116 ThaBrain
    Baka desu ne?
    pi_40171837
    nieuw topic

ik moet nog steeds maar eens gaan beginnen aan one piece en hajime no ippo

maar...TOKKO is wel vet op het moment
    pi_40171848
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 16:51 schreef mschol het volgende:
    wie kan mij nog een leuke "magic girl" show aanbevelen (als hier mensen zijn die er naar kijken uiteraard...)
    Bokusatsu Tenshi Dokuro-chan, Ah/Oh My Goddess!, Kiki's Delivery Service (film), Maho Shojo Lyrical Nanoha, Popotan, Princess Tutu, Read Or Die (ROD is niet echt CCS, maar wel Magic Girl),
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    pi_40171873
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 16:58 schreef ThaBrain het volgende:
    nieuw topic

ik moet nog steeds maar eens gaan beginnen aan one piece en hajime no ippo

maar...TOKKO is wel vet op het moment
    TOKKO is zeer vet ja
    pi_40171914
    quote:

[..]

[..]

Dragonball ? Inclusief de uitbreidingssets Z en GT

Maar serieus, in de OP staat al een link naar een site waar je kan zoeken naar series die lijken
    op de serie die je hebt bekeken http://anime-planet.com/animerec/

[edit]
    Zie je wel... ik heb geen tvp nodig
    [/edit]
    [edit =2]
    Baai the weej... kom jij ook vrijdag Jordy??? http://forum.fok.nl/topic/869682/4/50
    [/edit =2]
    Ik kwam er, nadat ik gepost had, inderdaad achter, bedankt Het zal de hitte wel zijn.
    pi_40172001
    quote:
    Baai the weej... kom jij ook vrijdag Jordy??? Het grote animé/manga meeting topic deel 2 op naar Leen!
    Misschien... ik weet nog niet zeker wat ik vrijdag aan werk heb... (ivm de vakanties zijn de roosters vastgelegd, dus ik kan geen vrij vragen.)
    pi_40172465
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 16:59 schreef Qunix het volgende:

[..]

TOKKO is zeer vet ja
    Welke groep subt deze serie vooral? En dan graag in .avi formaat aangezien Oyasumi alleen .mkv subt dacht ik...
    pi_40172523
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 17:18 schreef Frunnikje het volgende:

[..]

Welke groep subt deze serie vooral? En dan graag in .avi formaat aangezien Oyasumi alleen .mkv subt dacht ik...
    Alleen Oyasumi dacht ik.. maar wat is er mis met .mkv?

@Jordy-B Ow die site kende ik niet, hendig

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2006 17:22:04 ]
    pi_40172542
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 17:18 schreef Frunnikje het volgende:

[..]

Zie AniDB.info
    pi_40172572
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 16:59 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Bokusatsu Tenshi Dokuro-chan, komt direct hoger op me to watch lijstje te staan
    Ah/Oh My Goddess!, wel veel over gehoord, nooit gedacht eigenlijk dat het onder dit genre zou vallen
    Kiki's Delivery Service (film), die heb ik zelfs op R2 DVD
    Maho Shojo Lyrical Nanoha, mij onbekend, ga ik info over zoeken
    Popotan, Princess Tutu, mij onbekend, ga ik info over zoeken
    Read Or Die (ROD is niet echt CCS, maar wel Magic Girl), die heb ik ergens op dvd liggen, leek mij iets mindere sesie (desalniettemin ga ik em zeker helemaal kijken
    Thanks voor je input..
    ik heb nu net ook 100 dvdtjes (+10 dvd+rw's) binnen gekregen dus ik kan naar hartelust gaan branden en downloaden en kijken en branden en downloaden en kijken etc..
    pi_40172617
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 17:20 schreef Intronic het volgende:

[..]

Dat ik niet weet hoe je die zooi moet afspelen

* is nogal noob op het gebied van anime kijken, alleen bleach en naruto gezien

Edit: @ Jordy-B; thanks
    pi_40172699
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 17:20 schreef Intronic het volgende:

[..]

mkv is container format waar weinig mensen de juiste codec voor hebben

OST Schoolrumble binnen
    helaas is de OP alleen in korte (TV) versie op OST te vinden
    pi_40172705
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 17:23 schreef Frunnikje het volgende:

[..]

Dat ik niet weet hoe je die zooi moet afspelen

* is nogal noob op het gebied van anime kijken, alleen bleach en naruto gezien

Edit: @ Jordy-B; thanks
    Combined Community Codec Pack
    Media Player Classic

Die bieden downloaden en installeren, kun je als het goed is zowat alle bestanden afspelen die er zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2006 17:28:41 ]
    pi_40172740
    Oh My Goddess gaat over een goeie jongen die op een dag bij de telefoon moet wachten (omdat zijn vriend geen antwoordapparaat heeft). Als hij het telefoontje ontvangen heeft, wil hij de vriend terugbellen, maar draait per ongeluk een verkeerd nummer en wordt verbonden met de Goddess Hotline. Zij sturen de Goddess Belldandy naar hem toe, die hem één wens geeft. Hij wenst dat Belldandy voor altijd bij hem kan blijven en dan begint het gedonder. Romantische comedy.

ROD is een wat serieuze actieserie (er is een OVA en een TV-serie van... de OVA hoor je eerst te kijken) over paperusers: mensen die hun wil kunnen opleggen aan papier en zo papier als wapen kunnen gebruiken.
    pi_40172768
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 17:25 schreef Intronic het volgende:

[..]

http://cccp-project.net/
    http://www.free-codecs.com/download/Media_Player_Classic.htm/

Die bieden downloaden en installeren, kun je als het goed is zowat alle bestanden afspelen die er zijn.
    Gewoon afspelen in VLC...
      dinsdag 25 juli 2006 @ 17:32:04 #19
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_40172890
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 16:51 schreef mschol het volgende:
    Ultra Maniac
    quote:
    Hideo Middle School eighth-grader Ayu Tateishi, as a member of the tennis club, is of course a cool girl who is popular among the girls in the school. Actually, she`s an ordinary girl pretending to be cool, because Kachi-kun of the baseball team likes her.
    She is adored by the transfer student Nina Sakura. Nina actually has a huge secret!? Because she is a young witch who transferred from the magic kingdom. She`s a real witch with a magic computer and a magical treasure box. But this magic always causes big problems!!
    Ik heb er stukjes van gezien en het beviel wel. genre: Comedy, Magic, Romance, School.
      dinsdag 25 juli 2006 @ 17:35:07 #20
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_40172971
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 17:21 schreef mschol het volgende:
    ik heb nu net ook 100 dvdtjes (+10 dvd+rw's) binnen gekregen dus ik kan naar hartelust gaan branden en downloaden en kijken en branden en downloaden en kijken etc..
    that's the spirit
    pi_40173681
    Codec packs blijven altijd een nachtmerrie. Je kan beter proberen of je filmpjes in VLC werken.
    pi_40173942
    Als je er 6 door elkaar heen gooit wel ja.
    pi_40174198
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 18:14 schreef Intronic het volgende:
    ik heb er nu 1 en alleen extra codec voor h264 ondersteuning geinstalleerd
    pi_40174587
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 18:14 schreef Intronic het volgende:
    Zelfs wanneer ik alleen 1 codec pack gebruik zoals cccp dan kom ik altijd dingen tegen die niet goed werken door zo'n pack. Zo was ik bijvoorbeeld bezig met Adobe Premiere en daar kreeg ik geen beeld bij sommige filmpjes die normaal gesproken wel goed werkten. Bij andere filmpjes haperde het geluid weer.

Nee dit lag niet aan Premiere.
      dinsdag 25 juli 2006 @ 18:59:04 #25
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_40175152
    ik heb ook VLC en dat draait inderdaad alles af, maar hij laadt de originele ondertitels niet goed, tenminste niet bij mij. Daarom heb ik Cole2K media pack geinstalleerd.

GunslingerGirl met VLC player

GunslingerGirl in Windows Media Player of BS Player, dankzij Cole2K media pack.

Dan is zo'n codec pack het wel waard. Misschien werkt met windows xp wel beter, maar ik zweer bij windows 2000, ik ga hier niet voor overstappen.
    Overigens heb ik nog nooit problemen gehad met conflicterende codec packs. 3ivx is nu aan het kloten omdat de trial versie is afgelopen, maar dat boeit niet. Cole2k en Win2k all the way
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')