abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39868176
Het grote Anime/Manga topic deel 25! Jubileum Editie
Met onder andere:
  • Verkiezingstopic Het grote Animé verkiezingstopic
  • Fok! Anime Meeting Het grote animé/manga meeting topic deel 2 op naar Leen!
  • Uitleg TT gewoon kijken dus
  • Uitbreiding Anime topic familie met: [Anime] [centraal] Meld hier dat er een nieuwe EP uit is
  • En een pagina die jou hulp behoeft http://wiki.fok.nl/index.php?title=Animekarakters
  • Nu zonder ongeinspireerde TVP's!

Wat is anime?
    Anime is kortweg een verzamelwoord voor Japanse animatie. Het gaat hier dus om geanimeerde (over het algemeen getekende) films en series, in het Japans gesproken. Anime komt dus in ieder geval uit Japan, alle tekenfilms die daar niet vandaan komen worden over het algemeen geen anime genoemd (uitzonderingen daargelaten).

Wat is manga?
    Manga is de verzamelnaam voor Japanse strips. Manga is vergelijkbaar met onze eigen westerse strips, alleen zijn ze dan in het Japans en is de tekenstijl net zo als bij anime. Ook zijn de boekjes doorgaans in zwart-wit getekend. In Japan is manga veel populairder dan anime, terwijl dit in westerse landen juist omgekeerd is.

Veel anime is afgeleid van manga. Veel series en films zijn eerst bekend geworden door manga, en daarna geanimeerd. Zo is er ook een groep anime die afgeleid is van videogames. Dit is echter lang niet bij alle anime het geval, een groot deel is niet van manga of videogames afgeleid. Het is dus niet terecht anime als 'manga-films' te bestempelen.

]

Ik kan geen Japans. Wat nu?
    Als je geen Japans kunt, is dat zeker geen reden om geen anime te kijken. Om anime toegankelijk te maken voor het westerse publiek, zijn zogenaamde fansub-groups actief. Deze groepen nemen zogenaamde raw-versies, opgenomen van de Japanse televisie, en voorzien deze van ondertitels en het nodige commentaar, alvorens ze te distribueren via internet en p2p-programma's. Deze ondertitelde films en series worden fansubs of gewoon subs genoemd.
    Omdat anime ook in westerse landen op televisie verschijnt, en dan vooral gericht op het jongere publiek
    (denk in Nederland aan Dragonball Z en Pokémon), worden er ook dubbed versies of dubs gemaakt. Dit zijn ingesproken versies, zodat ook kleine kijkertjes die nog niet zo snel de ondertitels kunnen lezen, het fatsoenlijk kunnen volgen. Veel anime fans hebben hier echter problemen mee, omdat het het authentieke van anime wegneemt, namelijk de Japanse taal. Ook gaan er door deze vertalingen bijvoorbeeld veel woordspelingen en grapjes uit het Japanse origineel verloren.

Wat is 'gelicenceerde animé'?
    Als je op zoek gaat naar fansubs van series, gebeurt het nog wel eens dat een fansubgroep ergens in het midden van de serie ineens stopt met fansubben. Dit heeft ermee te maken dat de serie 'gelicenceerd' (licenced) is. Met deze term wordt bedoeld dat de serie is aangekocht door een Amerikaanse uitgever.
    Fansubs zijn in principe illegaal, omdat de copyrights van de Japanse eigenaar geschonden worden. Het schaadt de Japanse eigenaar echter niet als zo'n serie door fansubbers toegankelijk wordt gemaakt voor het westen (er is immers geen westerling die het in zijn hoofd haalt om een serie zonder Engelse ondertiteling uit Japan te importeren). Het idee achter fansubs is om de serie onder de aandacht te krijgen van Amerikaanse uitgevers, zodat je zo'n serie gewoon in Amerika kan gaan kopen. Het is dus zelfs reclame voor de Japanse copyright-houder! Er zijn dan ook zelden problemen tussen fansubgroepen en de Japanse uitgevers.
    Op het moment dat een serie gelicenceerd is (en dus binnenkort in Amerika te zien of te verkrijgen zal zijn), heeft de fansub zijn werk gedaan en houden de fansubbers op met fansubben. Het is dan de bedoeling dat je de serie die je tof vond gaat aanschaffen... Je ziet bij fansubs dan ook vaak de zin "please buy the DVD when it becomes available in your area" of "please buy the DVD to support the series" staan.
    Sites die helpen bij het zoeken naar fansubs hebben vaak als ijzeren regel dat series die in Amerika (verreweg de grootste markt voor animé met Engelstalige ondertiteling) gelicenceerd zijn, van de site worden verwijderd. Hierdoor vallen fansubs duidelijk aan de juiste kant van het grijze gebied tussen legaal en illegaal. Daarom worden fansubs toegestaan, hoewel ze strikt gesproken illegaal zijn.

Wat voor genres zijn er in anime? Wat moet ik kijken?
    Je hebt in anime allerlei soorten en maten. Alle genres die je tegenkomt bij Hollywood-films, heb je ook in anime. Je hebt humorseries (zoals bijv. Chobits) en films, maar ook andere genres zoals actie (bijv. Cowboy Bebop, Bleach), drama (bijv. Grave of the Fireflies), zoetsappige (bijv Kimi Ga Nozomu Eien) , noem maar op. Naast deze gangbare genres zijn er ook nog soorten anime die we niet terugzien in Hollywood-films. Een voorbeeld hiervan is mecha. Mecha-anime gaat ruwweg over grote futuristische robots die met elkaar battlen (bijv. Evangelion en Gundam Wing).
    Kortom, voor elk wat wils. Het hangt helemaal van jouw smaak af wat je wilt gaan kijken.
    Een populair anime op dit moment is, en deze werd in vorige topics ook veelvuldig besproken is Naruto, deze is nog steeds bezig er wordt dus elke week een ep uitgegeven.
    Een andere populaire is Bleach deze word ook veelvuldig besproken door Fok!ers (zie links verder in dit topic). Deze anime loopt nog steeds en is zeer populair.

Enkele anime series die in vorige topic werd besproken zijn: Hellsing, Chobits, 2x2 = Shinobuden, Ah My Goddess, Beck, Mai HiME, Getbackers Mai Otome, Midori no Hibi, grave of fireflies, Ergo Proxy , en Gundam Seed.

Ik vond iets leuk wat zou ik nog meer leuk vinden tip > http://anime-planet.com/animerec/
    Ook kun je kijken wat je medefokkers de leukste anime vonden in:
    Het grote lustrum Anime topic beste serie verkiezing!

Het grote Anime/manga Offspring gedeelte (Allemaal anime familie op fok):
    De populariteit van dit topic heeft voor vele kindjes gezorgt. De verkiezings topic hierboven is daar een mooi voorbeeld van. Maar er is meer:
    [Anime] Naruto deeltje 3 (Film 2!) (klaag hier over fillers of meld dat er een nieuwe ep is)
    [ANIME] Bleach 2 : Fillers ahoy! (klaag hier over fillers of meld dat er een nieuwe ep is)
    Densha Otoko (Train man) Kitaaa! Een erg leuke tip van Hopey
    Het grote animé/manga meeting topic - Amsterdam De 1ste meet is al geweest (inc loot)
    Japanse cultuur enzo Topic Toon hier je bewondering voor dit vreemde land
    Onigiri's uit Japan Want zeg nou zelf, wie droomt er nou niet van een home-made lunchbox ^_^

Densha Otoko is trouwens live-action (met acteurs. Voor meer info Click

Fanstuff
    Cosplay is jezelf verkleden in een character uit een anime serie. Hieronder zie je een persoon verkleed als een personage uit naruto.

Deze mensen kun je vaak vinden op een soort van Anime beurzen. In nederland vinden deze ook plaats Zie:
    Animecon 2006 : 30th, 1st and 2nd of July
    Abunai 2006 : 27th, 28th and 29th of October (goedkoper )

Leuke intros
    Bleach

Japanse taal
    Als je teveel anime kijkt vallen sommige woorden op.
    Hier een topic waar je je woordjes die je uit anime leert kwijt kunt
    Leuke Japanse woorden. Leer hier gebrekkig Japans Topic

Gevleugelde uitspraken.
    Anime zit er vol mee. Een gevonden? Deelze! .

• Springtime of youth (Lee uit naruto als ie weer eens enthousiast is)
  • Your still xxx years too early to oppose me (Standaard reactie als iemand het tegen je opneemt die er niet klaar voor is. Bijv in: Naruto: Sasuke en Itachi, Midori: seiji en zus)
  • A cowardly love is all about looking for mistakes (Intro Midori No Hibi)

Nog meer bijzaken
    Tof japans muziek programma: hey hey hey
    Qunix dacht er ooit over om met zen allen een anime/manga te maken. Dus als je iets kan meld het (maar verwacht er niet te veel van)

Enkele site's over anime; hier vind je veel info over diverse anime.
    http://www.animenewsnetwork.com/
    http://www.animenfo.com/
    http://www.anipike.com/
    http://www.animenia.be/ (Qunix)

Hall of Fame

Almost Otaku/Otome!

Notice van Moderator : Geen links naar download sites!
    Maar PM'en kan altijd ^-^

Over dat download gebeuren.
    Gewoon downloaden die hap, tenzij je portomonee het aankan, of je moet em perse in dolby sexuele 3.92 om je heen geil 3/10 beeld formaat wil hebben met cardboard limited edition box eromheen.
    De feiten over wanneer het welof niet mag vind je hier en wat het betekent wanneer iets gelicenced is hier

Vorige delen
    1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15|16 |17|18 | 19 | 20 | 21 | 22 |23| 24| 25

Deze OP staat altijd open voor veranderingen/verbeteringen.
    OP Opa Oma: Hopey >>> OP Papa Outcast_Within >> OP wikki chaos Mschol>> topic start hoer orealo
    >>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2006 01:03:50 ]
  • pi_39868365
    Ben nu helemaal verslaafd aan Naruto.
    Maar vandaag heb ik me echt kapot gelachen om de meest sublieme opmerking ooit.
    naruto sakura (de jongen die shadows kan beinvloeden ben even zijn naam kwijt) en een dik klein vatzig ninja hondje.
    gaan achter sasuke aan die op zijn beurt weer achter Gaara aan zit.
    en plots achter in de achtervolging stopt die ninja hond.
    en zegt tegen sakura
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    hoe verzin je dit?

of aan het begin van de missie zegt hij tegen shadow boy.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door CecilBDemented op 18-07-2006 01:44:48 ]
    Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
    pi_39868373
    Juist.. Beter laad dan nooit

Hajime no ippo uit gekeken (nog niet de 2 specials...) TOP serie!

En TOKKO Wat vet
    pi_39868395
    Ben vandaag ook begonnen met TOKKO, eindelijk weer een toffe horror anime
    pi_39868404
    quote:
    Op zondag 16 juli 2006 02:26 schreef CecilBDemented het volgende:
    Ben nu helemaal verslaafd aan Naruto.
    Als Sasuke weg loopt moet je stoppen en wachten tot de fillers voor bij zijn... Want die 5 maanden fillers nu zuigen namelijk hard
    pi_39868605
    tvp
    pi_39870579
    ik heb het zojuist ff opgezocht: Ik post sinds deel vier in het animé topic.

ja, echt waar...
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
    pi_39871014
    quote:
    Op zondag 16 juli 2006 02:13 schreef Intronic het volgende:
  • Nu zonder ongeinspireerde TVP's!
  • helaas mislukt
      zondag 16 juli 2006 @ 10:54:54 #9
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_39871032
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 22:38 schreef SureZal het volgende:

[..]

Ik verveelde me een beetje dus heb ik maar een plaatje gemaakt van de Otaku's.
    Zeg maar wat je ervan vind

[afbeelding]
    Als de 'almost Otaku's' Otaku's worden, zullen de nieuwe avatars aan de rechterkant komen
    Nog steeds niet....
    "Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
    pi_39871816
    quote:
    Op zondag 16 juli 2006 10:54 schreef RipCore het volgende:

[..]

Nog steeds niet....
    Vind hem wel tof gedaan.
    quote:
    Op zondag 16 juli 2006 02:29 schreef Intronic het volgende:
    Ben vandaag ook begonnen met TOKKO, eindelijk weer een toffe horror anime
    Horror? Dat wist ik niet. Nu word ik toch wel nieuwsgierig.

naruto heeft inderdaad leuke stukjes, maar nadat Sasuke weggaat moet je het een lange tijd niet meer gaan kijken tot aflevering 200 ongeveer. Allemaal fillers.. en erger kan gewoon niet. Was eerst ook verslaafd aan Naruto, maar die fillers veranderen gewoon je hele totaal beeld van de serie ..zo zonde. Daarom raad ik je aan ze niet te kijken. Misschien dat ze binnenkort weer de orginele manga gaan volgen, I hope so. Zo niet.. dan ga ik er ook geen rekening meer mee houden en gewoon aan andere langlopende series beginnen. Terwijl ik eerst al die naruto afleveringen in een paar dagen had gezien. Dat maak je nooit meer mee.

Wow Jordy..
    pi_39871863
    Er is een verkiezingstopic geopend, ter ere van dit topic....

Als Zeur en zijn vriendjes doorgaan met het verkutten van dat topic met hun onnodige offtopic reacties en gezeur om kleine foutjes in de lange OP, kunnen jullie de vliegende vinketering krijgen en gaat de verkiezing niet door.
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
    pi_39873526
    Deel 25

Ben nu bezig met de manga van Chobits en Fruits Basket, leuk
    pi_39874285
    die nieuwe opening van strawberry panic begint leuk
    pi_39878220
    TOKKO is horror ja. Veel bloed en geweld

HEERLIJK
    pi_39878275
    Vandaag heb ik eindelijk Saikano afgekeken. En wat een serie was dat zeg.
    Iedereen die wel van een drama/romance anime serie houd moet deze serie gezien hebben vind ik.

http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=914
    pi_39879383
    quote:
    Op zondag 16 juli 2006 11:40 schreef Jordy-B het volgende:
    Er is een verkiezingstopic geopend, ter ere van dit topic....

Als Zeur en zijn vriendjes doorgaan met het verkutten van dat topic met hun onnodige offtopic reacties en gezeur om kleine foutjes in de lange OP, kunnen jullie de vliegende vinketering krijgen en gaat de verkiezing niet door.

Ik zal al ophouden, maar ik raad je serieus aan om zulke lange OP's door iemand anders ff te laten lezen voordat je ze post. Als er een tweede optie ontbreekt met een zin met OF erin dan vind ik dat geen klein foutje meer. Zeker als je dan nog zo nonchalant reageert met 'dit was de laatste offtopic post'. Maargoed, ik lees de OP toch niet meer dus het is je vergeven

Ontopic: Ik ben nu helemaal up to date met Naruto, Bleach en Air Gear en heb Ergo Proxy nog in mijn bijwerk lijstje staan, net zoals Blood +.

Air Gear is toch ook wel een aanrader voor jullie Snelle actie, humor en een klein beetje ecchi.
    Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
    Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
    pi_39879556
    quote:
    Op zondag 16 juli 2006 15:55 schreef Koranaga het volgende:
    Iedereen die wel van een drama/romance anime serie houd moet deze serie gezien hebben vind ik.

ziet er goed uit, wie is de fansubber?
    pi_39880447
    quote:
    Op zondag 16 juli 2006 16:43 schreef Zeurberus het volgende:

[..]

Ik zal al ophouden, maar ik raad je serieus aan om zulke lange OP's door iemand anders ff te laten lezen voordat je ze post. Als er een tweede optie ontbreekt met een zin met OF erin dan vind ik dat geen klein foutje meer. Zeker als je dan nog zo nonchalant reageert met 'dit was de laatste offtopic post'. Maargoed, ik lees de OP toch niet meer dus het is je vergeven

Ontopic: Ik ben nu helemaal up to date met Naruto, Bleach en Air Gear en heb Ergo Proxy nog in mijn bijwerk lijstje staan, net zoals Blood +.

Air Gear is toch ook wel een aanrader voor jullie Snelle actie, humor en een klein beetje ecchi.
    Ik heb het aangepast en het is gewoon een foutje dat hier in de spreektaal geslopen is.

Ik heb nogal veel werk gehad van de OP, het ding tigtig keer doorgelezen en dan ga jij over zo'n foutje lopen mierenneuken en vervolgens ook nog een poll plaatsen als misplaatste poging tot humor? Flikker toch op, man.
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
    pi_39880760
    quote:
    Op zondag 16 juli 2006 17:26 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik heb het aangepast en het is gewoon een foutje dat hier in de spreektaal geslopen is.

Ik heb nogal veel werk gehad van de OP, het ding tigtig keer doorgelezen en dan ga jij over zo'n foutje lopen mierenneuken en vervolgens ook nog een poll plaatsen als misplaatste poging tot humor? Flikker toch op, man.

Een ding is wel zeker na die poll, jij controleerd vanaf nu elke OP die je schrijft (en dat was ook het hele doel erachter).

De rest van de opzet is natuurlijk wel goed he
    pi_39880949
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 23:48 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik zeg wel eens 'lucky' als ik een mazzeltje heb... komt uit één of andere animé...
    Welke series waren dit nu... het is een van de eerste dingen die ik opgepikt heb de "japanse" taal samen met Sank hugh.

Jubileum topic! (is dit nu serieus het eerste pomponnetje?)

waar is de link van het ene topic naar het andere topic? Topic volmaken zonder een link naar het volgende topic en dan niet eens met nuttige info

En waar is het verkiezings topic? Dat is toch wel enigzins waard om bovenaan in dat lijstje opgenoemd te worden...
    pi_39881435
    pff... jongens, houden we het nog wel een beetje gezellig?:{
    pi_39881474
    quote:
    Op zondag 16 juli 2006 18:09 schreef blessed19 het volgende:
    pff... jongens, houden we het nog wel een beetje gezellig?:{
    Natuurlijk houden we het gezellig, ik hou over het 'incident' al op
    pi_39881869
    quote:
    Op zondag 16 juli 2006 17:51 schreef outcast_within het volgende:

Jubileum topic! (is dit nu serieus het eerste pomponnetje?)
    quote:
    Op zondag 16 juli 2006 12:54 schreef sinaasappelsapje het volgende:
    Deel 25

Ben nu bezig met de manga van Chobits en Fruits Basket, leuk
    Nee, ik had het eerste pomponnetje.

Heb net een leeg schrift gepakt, hierin heb ik net even een samenvatting gemaakt van de grammatica die voorkomt in de eerste paar lessen van die cursus japans die ik ergens had gedownload.
    O en de bijbehorende woordenlijsten natuurlijk. Ben er wel even mee bezig geweest, maar het is toch wel handig als je wilt leren en je niet achter de computer kan zitten.
      Moderator / Redactie Sport zondag 16 juli 2006 @ 18:50:18 #24
    92686 crew  borisz
    Keurmeester
    pi_39882428
    hoi hoi
    winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
      zondag 16 juli 2006 @ 18:50:47 #25
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_39882437
    quote:
    Op zondag 16 juli 2006 15:55 schreef Koranaga het volgende:

Oke dan!
    Ik was al een beetje random op zoek naar andere animeseries om te lijken nu het voor mij ook zomervakantie is... Ik ga deze proberen...

tvp
    Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
    MaxiTitan City
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')