quote:
Ik zal het even op drama/romance houden want ik neem aan dat je vooral dat wil zien?
School rumble is net zoiets als fruits baskets. Vrij luchtig verhaal met comedy maar ook romance en een beetje drama. Helaas niet zo heel erg diepgaand.
Chobits: Comedy met romance en drama. De hele serie gaat eigelijk nergens over maar het is toch leuk om te kijken imo. Hoogtepunten zijn toch wel Chi die de hele tijd Chiiiiiii roept of Hideki hentai zegt
![]()
Ai yori aoshi: Dit is denk ik precies waar je naar op zoek bent. Zit genoeg comedy in maar ook romance en drama en het gaat allemaal wat dieper. Het gaat over een jongen die een heel erg traditioneel Japanse vriending krijgt ( vrouwen in Kimono's
![]()
). Er is ook nog een vervolg wat ai yori aoshi enishi heet. In princiepe meer van hetzelfde.
Green Green kan je ook nog kijken al is dat meer gefocussed op comedy en misschien iets minder geschikt voor vrouwen door het nogal hoge ecchi niveau. Maar zelfs de anime haters die ik ken vonden dit leuk dus misschien het kijken waard.
Midori no hibbi ligt je ook wel denk ik want het is kwa opzet hetzelfde als de anime's hierboven.
Love Hina. Romance, drama en comedy, moet je wel gezien hebben eigelijk
![]()
Onegai twins en onegai teacher hoort er ook wel bij. Ook weer comedy, drama, romance.
Dan zijn er ook nog de anime die vooral op drama/romance draaien.
Kimi ga nozomu eien is een anime die je gezien moet hebben. Heel sterk verhaal en ook heel erg deprimerend. Het is maar goed dat het maar 13 eps zijn want als het er meer waren geweest dan word je er zelf ook depresief van zo enorm dramatisch is het verhaal. Zit ook veel romance in.
Saikano moet je ook gezien hebben. Heel goed verhaal en mooie muziek. Zodra je het intro nummer hoort (goed nummer trouwens) word je al depresief en de rest van de muziek maakt het er niet beter op. Al klinkt het wel mooi. Verhaal draait vooral om romance en drama al zit er ook wat actie in door het verhaal. Al draait de actie om drama en niet zozeer om de actie zelf dus dat stoort je niet al te erg denk ik.
De eerte 4 ova's van rurouni kenshin (samurai X) zijn ook heel goed. Veel drama en een sterk verhaal. Speelt zich af in het oude Japan dus ook aardig wat samurai actie.
Shingetsutan Tsukihime is ook goed. Al is het wel iets luchtiger dan de anime's hierboven maar zeker het kijken waard.
Now here then and there. Goed verhaal met vooral drama erin. Helaas ook een beetje actie maar dat is nogal brak uitevoerd maar zeker het kijken wel waard voor het verhaal en het drama.
Dan zijn er ook nog anime die denk ik niet echt iets zijn wat jij in eerste instantie wil zien (weet niet wat je veder leuk vind dus misschien vind je het wel wat) maar toch wel het kijken waard zijn.
Elfen lied ( gore fest maar Nyu is echt geweldig
![]()
)
Princess tutu (serieus, moet je gezien hebben, gaat over ballet in een sprookjes wereld maar toch is het leuk om te kijken al klinkt het compleet crap. Helaas is de anime wel enorm moeilijk te vinden maar ik heb hem ^^).
Noir (drama)
Genshikin (gaat over otaku's, vooral comedy met een beetje romance en drama, imho had er veel meer in het verhaal gezeten dan eruit is gehaald maar toch wel leuk)
Infinite ryvius (vooral drama, kinderen zitten vast in een ruimteschip, om een of andere reden trok deze anime mij heel erg aan).
Serial experiments lain (moeilijk te begrijpen, is vooral denkwerk maar wel heel sterk en wat dramatisch).
Neon genesis evangelion. Of je haat het, of je vind het geweldig. Is vooral drama maar wel in een actie pakket en redelijk wat denkwerk.
De full metal panic series hebben ook redelijk wat drama en romance, al zit het ook weer in een actie pakket. Behalve fumuffo dat is met veel comedy.
Ligt allemaal niet echt in het fruits basket straatje maar misschien kan je er wat mee. Af en toe iets anders is alleen maar beter want steeds hetzelfde genre word je ook snel moe van. Tenminste, ik wel daarom kijk ik ook zo'n beetje alle genres.