abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 september 2006 @ 13:43:46 #1
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41673229

Welkom in het tweede deel van "Bob gaat naar japan!"

. wat is het grote idee van dit topic?
Nou, ik (bob) ga naar japan, naar alle waarschijnlijkheid volgend jaar, in het eerste topic vroeg ik om wat tips/hints, en al snel waren er goeie discussies op gang gekomen, vandaar dat er een deel 2 van is!

. Naar Japan? hoezo dat dan?
Een droom, passie, lot, noem het maar op.
Ik wil erheen, ik ga erheen, ik wil. (egoistisch? of ambiteus?)

. Wat ga je daar doen dan?
Werken, als leraar (of vertaler) engels/japans.
en wonen.

. Hoe ga je dat doen dan?
Door heel veel moeite te doen, daar ben ik ook bereid toe.
Ik heb alleen maar een mavo(vmbo-tl) diploma.
Ik ben nu bezig met een cursus japans, hierna komt een cursus engels, dat me voorbereid op 't examen voor het 'Certificate of Proficiency in English'
Daarnaast komen ook wat andere papiertjes, daarover later meer, ook op de weblog.

. Weblog?
Dit topic is meer voor discussie over het onderwerp, als je de voorbeidingen wilt lezen, en ook iets wilt leren over Japan (van de cultuur tot de taal, alles wat ik leer post ik!) kom dan eens kijken!
Orealo Goes To Japan!

. Ben je wel goed voorbereid, knul?
Jazeker!
Nu nog niet, maar op het moment van vertrek is alles geregeld, alle papiertjes, visa aanvragen, werk, huis, geld.

:'). Een hele reeks omdat jij zo graag naar japan wilt?
Tja, ja.. maar er valt ook voor jou wat te leren hoor!
En je mening te geven!
Leren doe je vooral op de weblog, daar post ik van elke japanse les die ik doe, samenvattingen, en alle problemen over emigreren worden ook behandeld, het is misschien handig om te lezen als je zelf ook van plan bent te emigreren, ooit.

. Nou succes!
Dankjewel!

[ Bericht 44% gewijzigd door NJ op 14-09-2006 00:08:50 ]
pi_41673353
Cursus Japans dichten heb je in ieder geval al succesvol afgerond zie ik.
Zyggie.
  zondag 10 september 2006 @ 13:50:32 #3
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41673408
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:48 schreef Zyggie het volgende:
Cursus Japans dichten heb je in ieder geval al succesvol afgerond zie ik.
Sorry?
  Moderator zondag 10 september 2006 @ 13:57:53 #4
155227 crew  Guppy
dus
pi_41673601
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:43 schreef Orealo het volgende:
Ik respecteer jullie mening, echt waar.
Maar ik heb nog een jaar.
Het is kort, dat weet ik.
Maar ik ga, over iets langer dan een jaar ga ik.
dat bedoelt ie.

ik wilde je trouwens niet bashen of wat dan ook, maar ik denk gewoon niet dat het verantwoord is om te gaan lesgeven zonder enige opleiding/vaardigheid als leraar. je moet het vak niet onderschatten.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_41673671
Ik vind het ook een overhaast iets! zelf zou ik het niet 1.2.3 doen.

Maar ik ben jou niet, wellicht komt alles goed, hou ons op de hoogte
  zondag 10 september 2006 @ 14:02:43 #6
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41673736
Ik quote mijn sluitpost in het vorige topic nog even:
quote:
Een paar jaar geleden sprak ik in Thailand een Amerikaans-Japans meisje dat in Japan werkte als docente Engels. Zij vertelde dat Japanse kinderen ongelofelijk brutaal en onhandelbaar kunnen zijn, als je niet een heel streng regime in de klas hanteert. De Westerse manier van lesgeven is vaak toch veel softer en communicatiever dan ze daar gewend zijn en met de vrijheid die ze krijgen, kunnen ze gemakkelijk aan de haal gaan.
Het waren echt verhalen in de trant van 'op de tafels dansen en door de ramen naar buiten klimmen'.

Of je nou in Japan werkt of in de Bijlmer, kinderen zijn kinderen en lesgeven is een vak. Ik vind niet dat je daar nonchalant over moet doen, dat is bijna beledigend voor degenen die het wél serieus nemen.

Iemand die op zijn 18de naar Japan afreist met alleen een bewijs van linguistic proficiency in zijn koffer, zonder kennis of ervaring en met een houding van 'het niveau is daar tóch heel laag, dus moet ik het zeker kunnen', die zou ik niet graag als collega hebben. Verdiep je in de materie en neem je werk serieus. We hebben het hier over onderwijs, niet over aardbeienplukken.
Het is niet de bedoeling om je te bashen, ik geef alleen mijn mening, en daarin ben ik nogal streng.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 10 september 2006 @ 14:02:45 #7
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41673738
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:57 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

dat bedoelt ie.

ik wilde je trouwens niet bashen of wat dan ook, maar ik denk gewoon niet dat het verantwoord is om te gaan lesgeven zonder enige opleiding/vaardigheid als leraar. je moet het vak niet onderschatten.
Dat krijgt dankzij een link in het vorige topic een staartje.

Ik ga er niet heen zonder papiertjes, ik wil laten zien wat ik kan, en omdat ze me niet in de eerste instantie op m'n woord zullen geloven, heb ik papiertjes nodig om dat ze laten zien, welke papiertjes ik allemaal mee ga nemen is nog ff zoeken, maar sowieso Certificate of Proficiency in English, en waarschijnlijk ook het TEFL certificaat, maar dat is nog iets verder uitpluizen.
pi_41673806
k dacht zanger bob
k denk dat het aardig zwaar word in japan
  zondag 10 september 2006 @ 14:05:57 #9
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41673832
quote:
Op zondag 10 september 2006 14:02 schreef Ringo het volgende:
Ik quote mijn sluitpost in het vorige topic nog even:
[..]

Het is niet de bedoeling om je te bashen, ik geef alleen mijn mening, en daarin ben ik nogal streng.
Ik snap dat ja.
Maar ik denk ook niet dat het 1.2.3 ga lukken, zoals in mijn vorige post staat, ga ik er met papier heen, ervaring kan ik niet opdoen in zo'n korte tijd.

Ik ben jou ook heel dankbaar voor je linkjes in het vorige topic, daar ga ik veel aan hebben, en veel ga ik zelf ook nog uitzoeken, ik weet dat het goed voelt.

sinds ik met dit plan gekomen ben merk ik wel dat ik beter in m'n vel zit, en meer gemotiveerd ben om alles te gaan doen, iedereen moet een droom hebben! .
  Moderator zondag 10 september 2006 @ 14:09:05 #10
155227 crew  Guppy
dus
pi_41673936
nee, oke, papiertjes heb je ook wel, maar heb je ook een papiertje voor leraar? alleen engels is denk ik niet genoeg? nogmaals, ik weet het natuurlijk niet zeker, maar het moet natuurlijk geen teleurstelling worden als blijkt dat je toch een lerarenopleiding nodig hebt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_41674192
"Iemand die op zijn 18de naar Japan afreist met alleen een bewijs van linguistic proficiency in zijn koffer, zonder kennis of ervaring en met een houding van 'het niveau is daar tóch heel laag, dus moet ik het zeker kunnen', die zou ik niet graag als collega hebben. Verdiep je in de materie en neem je werk serieus. We hebben het hier over onderwijs, niet over aardbeienplukken."

besef wel dat als jij heel serieus over je vak doet en de kinderen zulke bengels zijn, dan ben jij degene met problemen, niet zij. Dat zie je bijna overal terug. Je moet je op het nivo houden van hun zodat je nog enigszins geaccepteerd wordt naar me idee
pi_41675676
Deze blijft leuk
Orealo heeft hem al, maar ik kon het niet laten.

Amerikaan die in Japan

なんだっけ
  zondag 10 september 2006 @ 15:30:08 #13
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_41676278
^
Ja, die is geweldig.

Maar wil de TS over een jaartje Engels gaan geven op een school in Japan? Dan heb je ten eerste wel wat meer levenservaring nodig. Het lijkt me sowieso al lastiger serieus genomen te worden als buitenlander en dan heb je ook nog je leeftijd tegen. Als het je lukt is dat wel mooi voor je, denk ik. Maar volgens mij onderschat je het een beetje.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_41676841
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:12 schreef Crashcat het volgende:
Deze blijft leuk
Orealo heeft hem al, maar ik kon het niet laten.

Amerikaan die in Japan

[afbeelding]
haha dat is breast girl!

En als die koters niet willen opletten, boeiend. Uiteindelijk zijn hun degeene die met de problemen zitten en haal jij lekker je geld binnen met niks doen. Schijnt trouwens wel dat die toetsen die ze moeten maken om over te gaan zo idioot simpel zijn dat je ze ook makkelijk kan halen als je helemaal geen reet uitvoert (weet je ook meteen waarom ze dus niet opletten).

Wat betreft je opleiding, anders zeg je toch gewoon dat je half engels bent ofzo? ik betwijfel of het verschil uberhaubt merken als je op een junior of high school komt.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  zondag 10 september 2006 @ 16:37:18 #15
69994 seto
-|||--------|||-
pi_41678557
Deel 2
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_41679305
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:49 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

haha dat is breast girl!

En als die koters niet willen opletten, boeiend. Uiteindelijk zijn hun degeene die met de problemen zitten en haal jij lekker je geld binnen met niks doen. Schijnt trouwens wel dat die toetsen die ze moeten maken om over te gaan zo idioot simpel zijn dat je ze ook makkelijk kan halen als je helemaal geen reet uitvoert (weet je ook meteen waarom ze dus niet opletten).

Wat betreft je opleiding, anders zeg je toch gewoon dat je half engels bent ofzo? ik betwijfel of het verschil uberhaubt merken als je op een junior of high school komt.
ze mogen daar geen onvoldoendes geven ofzo omdat dat een soort van belediging is en de japanse cultuur is beetje opgesteld om er voor te zorgen dat je een ander niet lullig laat voelen/zich moet schamen etc. Vandaar dat ze ook voornamelijk gewoon mensen laten slagen, alleen om in erg goeie scholen te komen moet je wel echt wat kunnen
pi_41681423
Volgens mij geven ze wel degelijk onvoldoendes? de vakken die je slecht doet daar krijg je een schildpad bij geplakt op je rapport. En dat ze veel mensen laten slagen, dat gebeurt hier net zo goed. Als er veel mensen blijven zitten is dat namelijk niet al te beste publiciteit dus ga je gewoon over tenzij je het echt grondig verneukt (geloof me, ik kan het weten, ervaring uit eigen hand helaas )

En ze doen trouwens ook niet echt moeilijk over het voor lul zetten van iemand. Lees die link maar eens, staan dus echt dingen in dat leraren ietswat mollige kinderen recht in hun gezicht zeggen dat ze te dik zijn en daar wat aan moeten doen. Respect & Japan word nogal overdreven heb ik het idee.

Tuurlijk moet je wat kunnen voor een echt goede opleiding, maar dan heb je het over mensen die al 18 en ouder zijn, niet over 12 - 16 jarige waar Orealo bij terecht zal komen, die kunnen gewoon bijna niks.

Orealo kan je bij de ambassade trouwens geen info krijgen over wat voor eisen ze stellen aan engels leraren? lijkt mij dat hun daar wel enigzins een idee van zullen hebben.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  zondag 10 september 2006 @ 18:10:41 #18
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41681473
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:09 schreef Kill_em_all het volgende:

Orealo kan je bij de ambassade trouwens geen info krijgen over wat voor eisen ze stellen aan engels leraren? lijkt mij dat hun daar wel enigzins een idee van zullen hebben.
Ik ga sowieso voorafgaand aan m'n virum aanvraag even langs met m'n hele hebben en houden (op afspraak natuurlijk) en kijken hoe en wat .
  zondag 10 september 2006 @ 18:12:53 #19
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41681539
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:09 schreef Kill_em_all het volgende:
Deze subsite van de British Council misschien.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_41682345
weer een tvp
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
  zondag 10 september 2006 @ 19:01:37 #21
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_41682954
Je onderschat het onderwijs enorm, het is duidelijk dat je nog nooit voor een klas hebt gestaan. De klassen in Nederland zijn nog enorm vrij, en toch "hangen ze in de gordijnen bij een invaller" Moet je nagaan in Japan, waar de scholen enorm strikt zijn, die kinderen nemen jou echt niet serieus.
En hoe wil je het didactisch aanpakken? Je spreekt zelf niet fatsoenlijk Japans, om les te geven moet je toch wel de moedertaal van je leerlingen spreken, zeker wanneer je een taal aan gaat leren.

Verder heb je je volgens mij nog niet goed in de cultuur ingelezen. Hoezo kom je achter dingen uit het Japanse leven via een forum? Dat had je allang uit boeken etc moeten weten! Overigens zitten de curcussen van LOI onder het niveau dat je nodig hebt in het dagelijkse leven

Maar verder veel succes hoor.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  zondag 10 september 2006 @ 19:05:55 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41683087
Een vriendinnetje zit op dit moment in Bangkok en doet daar de opleiding 'teaching English as a foreign language'.
Daar zijn dus echt opleidingen voor om als niet-native speaker die taal aan mensen te gaan leren.
Dat gaat dan dus op de aanwijs/teken/uitbeeld methode. Want idd spreekt zij geen Thais...
Mss is zoiets nog wel een optie voor je voordat je naar Japan gaat. Ze gaan daar vrij diep in op de manier van lesgeven. Goed Engels spreken is bij lange na niet voldoende.

Ik heb deel 1 niet gelezen dus mss ben ik wel heel dubbelop bezig.
Als je googled op 'teaching English as a foreign language' kom je heel veel websites tegen, oa:
www.onlinetefl.com en http://www.bridgelinguatec.com/

Ondertussen vraag ik me af of LIF de juiste plek is voor dit topic. Is niet GC of TRV een betere plek?
  zondag 10 september 2006 @ 19:11:53 #23
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_41683269
quote:
Op zondag 10 september 2006 19:05 schreef Brighteyes het volgende:
Een vriendinnetje zit op dit moment in Bangkok en doet daar de opleiding 'teaching English as a foreign language'.
Daar zijn dus echt opleidingen voor om als niet-native speaker die taal aan mensen te gaan leren.
Dat gaat dan dus op de aanwijs/teken/uitbeeld methode. Want idd spreekt zij geen Thais...
Mss is zoiets nog wel een optie voor je voordat je naar Japan gaat. Ze gaan daar vrij diep in op de manier van lesgeven. Goed Engels spreken is bij lange na niet voldoende.

Ik heb deel 1 niet gelezen dus mss ben ik wel heel dubbelop bezig.
Als je googled op 'teaching English as a foreign language' kom je heel veel websites tegen, oa:
www.onlinetefl.com en http://www.bridgelinguatec.com/

Ondertussen vraag ik me af of LIF de juiste plek is voor dit topic. Is niet GC of TRV een betere plek?
Yep, google heeft nog heel veel leesvoer voor mij .
Ja eigenlijk is TRV beter, maar 't gaat niet zo erg om de reis zelf, maar om het doel, dan is GC denk ik wel beter.
Maar jij hebt ervaring schop 'm maar waar je heen wilt!
  zondag 10 september 2006 @ 19:18:52 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41683508
Zwiepje naar GC dan maar. Ik denk dat het daar beter past.
  zondag 10 september 2006 @ 19:34:41 #25
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_41684007
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:40 schreef SureZal het volgende:
weer een tvp
Dat mocht toch niet meer?

"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')