Sorry?quote:Op zondag 10 september 2006 13:48 schreef Zyggie het volgende:
Cursus Japans dichten heb je in ieder geval al succesvol afgerond zie ik.
dat bedoelt ie.quote:Op zondag 10 september 2006 13:43 schreef Orealo het volgende:
Ik respecteer jullie mening, echt waar.
Maar ik heb nog een jaar.
Het is kort, dat weet ik.
Maar ik ga, over iets langer dan een jaar ga ik.
Het is niet de bedoeling om je te bashen, ik geef alleen mijn mening, en daarin ben ik nogal streng.quote:Een paar jaar geleden sprak ik in Thailand een Amerikaans-Japans meisje dat in Japan werkte als docente Engels. Zij vertelde dat Japanse kinderen ongelofelijk brutaal en onhandelbaar kunnen zijn, als je niet een heel streng regime in de klas hanteert. De Westerse manier van lesgeven is vaak toch veel softer en communicatiever dan ze daar gewend zijn en met de vrijheid die ze krijgen, kunnen ze gemakkelijk aan de haal gaan.
Het waren echt verhalen in de trant van 'op de tafels dansen en door de ramen naar buiten klimmen'.
Of je nou in Japan werkt of in de Bijlmer, kinderen zijn kinderen en lesgeven is een vak. Ik vind niet dat je daar nonchalant over moet doen, dat is bijna beledigend voor degenen die het wél serieus nemen.
Iemand die op zijn 18de naar Japan afreist met alleen een bewijs van linguistic proficiency in zijn koffer, zonder kennis of ervaring en met een houding van 'het niveau is daar tóch heel laag, dus moet ik het zeker kunnen', die zou ik niet graag als collega hebben. Verdiep je in de materie en neem je werk serieus. We hebben het hier over onderwijs, niet over aardbeienplukken.
Dat krijgt dankzij een link in het vorige topic een staartje.quote:Op zondag 10 september 2006 13:57 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
dat bedoelt ie.
ik wilde je trouwens niet bashen of wat dan ook, maar ik denk gewoon niet dat het verantwoord is om te gaan lesgeven zonder enige opleiding/vaardigheid als leraar. je moet het vak niet onderschatten.
Ik snap dat ja.quote:Op zondag 10 september 2006 14:02 schreef Ringo het volgende:
Ik quote mijn sluitpost in het vorige topic nog even:
[..]
Het is niet de bedoeling om je te bashen, ik geef alleen mijn mening, en daarin ben ik nogal streng.
haha dat is breast girl!quote:Op zondag 10 september 2006 15:12 schreef Crashcat het volgende:
Deze blijft leuk![]()
Orealo heeft hem al, maar ik kon het niet laten.![]()
Amerikaan die in Japan
[afbeelding]
ze mogen daar geen onvoldoendes geven ofzo omdat dat een soort van belediging is en de japanse cultuur is beetje opgesteld om er voor te zorgen dat je een ander niet lullig laat voelen/zich moet schamen etc. Vandaar dat ze ook voornamelijk gewoon mensen laten slagen, alleen om in erg goeie scholen te komen moet je wel echt wat kunnenquote:Op zondag 10 september 2006 15:49 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
haha dat is breast girl!![]()
En als die koters niet willen opletten, boeiend. Uiteindelijk zijn hun degeene die met de problemen zitten en haal jij lekker je geld binnen met niks doen. Schijnt trouwens wel dat die toetsen die ze moeten maken om over te gaan zo idioot simpel zijn dat je ze ook makkelijk kan halen als je helemaal geen reet uitvoert (weet je ook meteen waarom ze dus niet opletten).
Wat betreft je opleiding, anders zeg je toch gewoon dat je half engels bent ofzo? ik betwijfel of het verschil uberhaubt merken als je op een junior of high school komt.
Ik ga sowieso voorafgaand aan m'n virum aanvraag even langs met m'n hele hebben en houden (op afspraak natuurlijk) en kijken hoe en watquote:Op zondag 10 september 2006 18:09 schreef Kill_em_all het volgende:
Orealo kan je bij de ambassade trouwens geen info krijgen over wat voor eisen ze stellen aan engels leraren? lijkt mij dat hun daar wel enigzins een idee van zullen hebben.
Deze subsite van de British Council misschien.quote:Op zondag 10 september 2006 18:09 schreef Kill_em_all het volgende:
Orealo kan je bij de ambassade trouwens geen info krijgen over wat voor eisen ze stellen aan engels leraren? lijkt mij dat hun daar wel enigzins een idee van zullen hebben.
Yep, google heeft nog heel veel leesvoer voor mijquote:Op zondag 10 september 2006 19:05 schreef Brighteyes het volgende:
Een vriendinnetje zit op dit moment in Bangkok en doet daar de opleiding 'teaching English as a foreign language'.
Daar zijn dus echt opleidingen voor om als niet-native speaker die taal aan mensen te gaan leren.
Dat gaat dan dus op de aanwijs/teken/uitbeeld methode. Want idd spreekt zij geen Thais...
Mss is zoiets nog wel een optie voor je voordat je naar Japan gaat. Ze gaan daar vrij diep in op de manier van lesgeven. Goed Engels spreken is bij lange na niet voldoende.
Ik heb deel 1 niet gelezen dus mss ben ik wel heel dubbelop bezig.
Als je googled op 'teaching English as a foreign language' kom je heel veel websites tegen, oa:
www.onlinetefl.com en http://www.bridgelinguatec.com/
Ondertussen vraag ik me af of LIF de juiste plek is voor dit topic. Is niet GC of TRV een betere plek?
Dat mocht toch niet meer?quote:Op zondag 10 september 2006 18:40 schreef SureZal het volgende:
weer een tvp
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |