abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45155512
Aangezien ik nog geen topic hier over heb gezien open ik er wel eentje over.

Vandaag zag ik eerste aflevering en naar mijn mening was het echt gruwelijk.
Het is een mini anime serie met stemmen van oa Samuel L Jackson en Ron Perlman.

Omdat ik pas eerste aflevering heb gezien weet ik niet echt waar het verhaal over gaat wat ik wel weet is dat er 2 bandana's zijn.
De beste vechter heeft bandana nummer 1 en om de beste vechter uit te dagen heb je bandana nummer 2 nodig.

Begin van het verhaal word de vader van Afro Samurai voor zijn ogen vermoord door een cowboy achtige figuur die dan de nummer 1 bandana van zijn vader bemachtigd.
Afro Samurai neemt de nummer 2 bandana over van de slechterik en zint op wraak.

Wat me opviel was de tekenstijl en kleurgebruik.
De figuren zijn beetje lang en dun uitgerekt wat de vecht scenes leuker maakt vind ik.
Veel kleuren zijn er niet veel gebruikt je ziet meerendeel zwart wit en rood maar daarnaast ziet het er nog aantrekkelijk om er naar te kijken.
Tijdens de vechtscenes kan je rekenen op lekkere muziek beats die het kijken nog leuker maken en als ik het goed heb komt het van Wu tang clan.

Ik heb zelf geen idee op welke dag van de week elke aflevering uitkomt.
Wie er wat meer over weet ik hoor het graag

hoi
pi_45158446
Niemand?
hoi
pi_45158609
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_45160254
http://www.afrosamurai.com/

Multimedia en dan zie je voor proefjes
hoi
pi_45187065
Niemand die het kent?
hoi
pi_45188936
Er is net één aflevering van uitgezonden, toch? Ik zal hem vanavond even kijken. Met een beetje geluk worden m'n vooroordelen teruggedraaid.

Oorspronkelijk Japans verhaal en Japanse regie (van de animatie, iig), maar volledig gemaakt voor de Amerikaanse markt. De serie wordt pas na februari (als de Amerikanen de laatste aflevering gezien hebben) uitgebracht in Japan, met de originele Amerikaanse stemmen en ondertiteling. Omgekeerde wereld, dus.
De DVD wordt in Amerika uitgebracht in mei 2007 (uitgever is Funimation). Ergens in de loop van dit jaar komt er ook een Afro Samurai Game uit (door een Japanse spellenmaker)

Ik weet niet zo goed wat ik ervan denken moet. Animé hoort voor mij gewoon Japans gesproken te zijn (heeft er ook mee te maken dat de Amerikaanse nasynchronisatie van animé bijna altijd zwaar beroerd is), maar ze hebben in ieder geval een paar fatsoenlijke acteurs bereid gevonden om het in te spreken... Dat is gelijk al een verschil van dag en nacht.

De serie is te zien via Spiketv.com, maar de afleveringen zijn ook te vinden bij één van de vijf Engelstalige fansubgroepen die deze serie aanbieden. Nou ja, eigenlijk zit er maar één echte fansubgroeb bij. De andere vier hebben afro samurai als enige serie in hun lijstje staan en aan een Amerikaanse serie valt nou eenmaal weinig te subben...

voor uitleg over fansubs en fansubgroepen verwijs ik je door naar de openingspost van Het grote Animé/Mangatopic deel 37 - Strawberry Noodles
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_45192504
Net de eerste aflevering gezien, maar ik vond het niet veel soeps... De tekenstijl is tof, maar behoorlijk anders dan andere animé. De animatie is slordig. Muziek is over het algemeen tof, maar RZA heeft weinig kaas gegeten van soundtracks... Niet meeslepend, ofzo. De stemmen zijn best goed... voor een Amerikaanse serie.

De eerste aflevering draait eigenlijk alleen maar om geweld en hoewel dat goed is uitgevoerd, geef ik meer de voorkeur aan een serie als Samurai Champloo. Heb je iets meer achtergrondverhaal, iets meer normale situaties (ook wat meer comedy, ipv enkel de luidruchtige handlanger die door Jackson vertolkt wordt).

En de combinatie van samuraizwaarden, ouderwetse kleding en een ouderwetse setting met raketwerpers, mobiele telefoons en infraroodcamera's, vind ik wat suf.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_45256612
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:29 schreef Jordy-B het volgende:
Net de eerste aflevering gezien, maar ik vond het niet veel soeps... De tekenstijl is tof, maar behoorlijk anders dan andere animé. De animatie is slordig. Muziek is over het algemeen tof, maar RZA heeft weinig kaas gegeten van soundtracks... Niet meeslepend, ofzo. De stemmen zijn best goed... voor een Amerikaanse serie.

De eerste aflevering draait eigenlijk alleen maar om geweld en hoewel dat goed is uitgevoerd, geef ik meer de voorkeur aan een serie als Samurai Champloo. Heb je iets meer achtergrondverhaal, iets meer normale situaties (ook wat meer comedy, ipv enkel de luidruchtige handlanger die door Jackson vertolkt wordt).

En de combinatie van samuraizwaarden, ouderwetse kleding en een ouderwetse setting met raketwerpers, mobiele telefoons en infraroodcamera's, vind ik wat suf.
Ik vind dit weer eens wat anders en orgineel en ik vind vooral tekenstijl gruwelijk.

Maarja ieder zijn eigen smaak
hoi
pi_45257125
De tekenstijl doet gek genoeg denken aan de animé zoals je die dus in Amerikaanse films ziet. Het stukje in Kill Bill heeft ook zo'n typische stijl.

En alleen al de intro laat je al zien dat het een Amerikaanse serie is (Animé heeft eigenlijk altijd een intro van 1:30m).

Nou ja... ik ben bevooroordeeld.
pi_45266396
ik heb genoeg japanse shit gezien dat in dezelfde stijl gemaakt is
pi_45266431
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 22:13 schreef jimjim1983 het volgende:
ik heb genoeg japanse shit gezien dat in dezelfde stijl gemaakt is
noem één serie.
pi_45266746
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 22:14 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

noem één serie.
Afro Samurai is de enige naam die ik ken
pi_45266976
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 22:21 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Afro Samurai is de enige naam die ik ken

Ik bedoel natuurlijk een andere serie dan Afro Samurai die wel in dezelfde stijl gemaakt is. Volgens mij is het qua stijl de enige in z'n soort. Ik heb even gekeken naar het eerdere werk van de mensen die voor de beelden gezorgd hebben, maar er zit echt niets bij wat er ook maar in de verste verte op lijkt.
pi_45267034
ja en ik zeg dus dat ik die stijl zeker weten al eerder ben tegen gekomen, maar ik volg geen anime series dus ik zou geen namen weten.
had vroeger ook een boek dat lichtelijk in dezelfde stijl was getekend, maar daar weet ik de naam ook niet meer van
pi_45267223
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 22:28 schreef jimjim1983 het volgende:
ja en ik zeg dus dat ik die stijl zeker weten al eerder ben tegen gekomen, maar ik volg geen anime series dus ik zou geen namen weten.
had vroeger ook een boek dat lichtelijk in dezelfde stijl was getekend, maar daar weet ik de naam ook niet meer van
Ik ben wel een soortgelijke stijl tegen gekomen, maar ik kan het me niet van 'echte' animé herinneren (en ik heb behoorlijk wat animé gezien). Eerder iets van de Animatrix, ofzo.
pi_45273786
Afro afro afro afro!

vrijdag 12 januari 2007 @ 03:00:01 #18
145942 Stylez
zoals gewoonelijk
pi_45273909
Eerste aflevering gezien en afgezien van de animatie vond ik het verschrikkelijk.
:7
pi_45274096
Ik ben geen anime-kenner, maar de animatie was idd tof, maar voor de rest was de 1e aflevering niet veel soeps. Ik hoop dat er nog iets moois uit komt, want naar mijn idee moet er met de stem van Samuel L. Jackson voor een samurai, en de soundtrack van RZA er toch echt iets vet uit te halen zijn.
pi_45284981
Samuel L Jackson doet ook de stem van die sidekick toch?
heb t gister gekeken en vond t wel vermakelijk, maar niet echt bijzonder.
  donderdag 1 februari 2007 @ 16:11:51 #21
10881 Gwunnik
TIM the enchanter...
pi_45885985
Ik vond de eerste eps ook niet meesterlijk... vooral de inhoud valt me tegen. Ben wel helemaal fan van de OST, helemaal gemaakt door the RZA. t Klinkt echt zoals de OST van Ghost Dog (iets minder weird, dat wel)... je moet ervan houden, en als je dat doet... vindt je het meesterlijk (iig in mijn geval ).
Ik ben ook zeer te spreken over de tekenstijl... juist dat het allemaal een beetje vaag is, zowel de tekeningen als de animaties... dat geeft het een beetje de aparte sfeer die deze serie onderscheidt van andere anime.
-- There are some who call me...... ... ... 'Tim' ... (!)
  zaterdag 28 april 2007 @ 16:02:42 #22
164682 Hakmet
Leuk he O+
pi_48807870
Een kick van bijna drie maanden voor een lelijke wallpaper van een onmogelijk formaat via imageshack.

lekker.
  zaterdag 28 april 2007 @ 16:17:21 #24
164682 Hakmet
Leuk he O+
pi_48807928
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 16:13 schreef Jordy-B het volgende:
Een kick van bijna drie maanden voor een lelijke wallpaper van een onmogelijk formaat via imageshack.

lekker.
Lelijk?

Hij is alles behalve lelijk

Gewoon opslaan en als achtergrond zetten dan ga je hem mooi vinden
hoi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')