abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 november 2006 @ 09:30:18 #1
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_43534674

Het Grote Anime/Manga Topic Deel 34 : vrouwlijke kip+outcast ftw!

• BOB naar Japan!
  • BOB naar Japan deel 2!
  • Nu zonder ongeïnspireerde TVP\'s! . Je kunt maar beter in de hall of fame staan wil je zo\'n ongeinspireerde tvp hier neerzetten.
  • Het tofste meeting topic! Het grote anim /manga meeting topic dl 4. LaserQuestGangRape
  • Japanse real-life series Japanse Series : Deel 1

Wat is anime?
    Anime is kortweg een verzamelwoord voor Japanse animatie. Het gaat hier dus om geanimeerde (over het algemeen getekende) films en series, in het Japans gesproken. Anime komt dus in ieder geval uit Japan, alle tekenfilms die daar niet vandaan komen worden over het algemeen geen anime genoemd (uitzonderingen daargelaten).

Wat is manga?
    Manga is de verzamelnaam voor Japanse strips. Manga is vergelijkbaar met onze eigen westerse strips, alleen zijn ze dan in het Japans en is de tekenstijl net zo als bij anime. Ook zijn de boekjes doorgaans in zwart-wit getekend. In Japan is manga veel populairder dan anime, terwijl dit in westerse landen juist omgekeerd is.

Veel anime is afgeleid van manga. Veel series en films zijn eerst bekend geworden door manga, en daarna geanimeerd. Zo is er ook een groep anime die afgeleid is van videogames. Dit is echter lang niet bij alle anime het geval, een groot deel is niet van manga of videogames afgeleid. Het is dus niet terecht anime als \'manga-films\' te bestempelen.

Ik kan geen Japans. Wat nu?
    Als je geen Japans kunt, is dat zeker geen reden om geen anime te kijken. Om anime toegankelijk te maken voor het westerse publiek, zijn zogenaamde fansub-groups actief. Deze groepen nemen zogenaamde raw-versies, opgenomen van de Japanse televisie, en voorzien deze van ondertitels en het nodige commentaar, alvorens ze te distribueren via internet en p2p-programma\'s. Deze ondertitelde films en series worden fansubs of gewoon subs genoemd.
    Omdat anime ook in westerse landen op televisie verschijnt, en dan vooral gericht op het jongere publiek
    (denk in Nederland aan Dragonball Z en Pokémon), worden er ook dubbed versies of dubs gemaakt. Dit zijn ingesproken versies, zodat ook kleine kijkertjes die nog niet zo snel de ondertitels kunnen lezen, het fatsoenlijk kunnen volgen. Veel anime fans hebben hier echter problemen mee, omdat het het authentieke van anime wegneemt, namelijk de Japanse taal. Ook gaan er door deze vertalingen bijvoorbeeld veel woordspelingen en grapjes uit het Japanse origineel verloren.

Wat is \'gelicenceerde animé\'?
    Als je op zoek gaat naar fansubs van series, gebeurt het nog wel eens dat een fansubgroep ergens in het midden van de serie ineens stopt met fansubben. Dit heeft ermee te maken dat de serie \'gelicenceerd\' (licenced) is. Met deze term wordt bedoeld dat de serie is aangekocht door een Amerikaanse uitgever.
    Fansubs zijn in principe illegaal, omdat de copyrights van de Japanse eigenaar geschonden worden. Het schaadt de Japanse eigenaar echter niet als zo\'n serie door fansubbers toegankelijk wordt gemaakt voor het westen (er is immers geen westerling die het in zijn hoofd haalt om een serie zonder Engelse ondertiteling uit Japan te importeren). Het idee achter fansubs is om de serie onder de aandacht te krijgen van Amerikaanse uitgevers, zodat je zo\'n serie gewoon in Amerika kan gaan kopen. Het is dus zelfs reclame voor de Japanse copyright-houder! Er zijn dan ook zelden problemen tussen fansubgroepen en de Japanse uitgevers.
    Op het moment dat een serie gelicenceerd is (en dus binnenkort in Amerika te zien of te verkrijgen zal zijn), heeft de fansub zijn werk gedaan en houden de fansubbers op met fansubben. Het is dan de bedoeling dat je de serie die je tof vond gaat aanschaffen... Je ziet bij fansubs dan ook vaak de zin \"please buy the DVD when it becomes available in your area\" of \"please buy the DVD to support the series\" staan.
    Sites die helpen bij het zoeken naar fansubs hebben vaak als ijzeren regel dat series die in Amerika (verreweg de grootste markt voor animé met Engelstalige ondertiteling) gelicenceerd zijn, van de site worden verwijderd. Hierdoor vallen fansubs duidelijk aan de juiste kant van het grijze gebied tussen legaal en illegaal. Daarom worden fansubs toegestaan, hoewel ze strikt gesproken illegaal zijn.

Wat voor genres zijn er in anime? Wat moet ik kijken?
    Je hebt in anime allerlei soorten en maten. Alle genres die je tegenkomt bij Hollywood-films, heb je ook in anime. Je hebt humorseries (zoals bijv. Chobits) en films, maar ook andere genres zoals actie (bijv. Cowboy Bebop, Bleach), drama (bijv. Grave of the Fireflies), zoetsappige (bijv Kimi Ga Nozomu Eien) , noem maar op. Naast deze gangbare genres zijn er ook nog soorten anime die we niet terugzien in Hollywood-films. Een voorbeeld hiervan is mecha. Mecha-anime gaat ruwweg over grote futuristische robots die met elkaar battlen (bijv. Evangelion en Gundam Wing).
    Kortom, voor elk wat wils. Het hangt helemaal van jouw smaak af wat je wilt gaan kijken.
    Een populair anime op dit moment is, en deze werd in vorige topics ook veelvuldig besproken is Naruto, deze is nog steeds bezig er wordt dus elke week een ep uitgegeven.
    Een andere populaire is Bleach deze word ook veelvuldig besproken door Fok!ers (zie links verder in dit topic). Deze anime loopt nog steeds en is zeer populair.

Enkele anime series die in vorige topic werd besproken zijn: Hellsing, Chobits, 2x2 = Shinobuden, Ah My Goddess, Beck, Mai HiME, Getbackers Mai Otome, Midori no Hibi, grave of fireflies, Ergo Proxy , en Gundam Seed.

Ik vond iets leuk wat zou ik nog meer leuk vinden tip > http://anime-planet.com/animerec/
    Ook kun je kijken wat je medefokkers de leukste anime vonden in:
    Het grote lustrum Anime topic beste serie verkiezing!
    Het grote Animé verkiezingstopic

Het grote Anime/manga Offspring gedeelte (Allemaal anime familie op fok):
    De populariteit van dit topic heeft voor vele kindjes gezorgt. De verkiezings topic hierboven is daar een mooi voorbeeld van. Maar er is meer:
    [Anime] Naruto deeltje 3 (Film 2!) (klaag hier over fillers of meld dat er een nieuwe ep is)
    [ANIME] Bleach 2 : Fillers ahoy! (klaag hier over fillers of meld dat er een nieuwe ep is)
    Densha Otoko (Train man) Kitaaa! Een erg leuke tip van Hopey
    Het grote animé/manga meeting topic deel 2 op naar Leen!
    Japanse cultuur enzo Topic Toon hier je bewondering voor dit vreemde land
    Onigiri\'s uit Japan Want zeg nou zelf, wie droomt er nou niet van een home-made lunchbox ^_^
    [Anime] [centraal] Meld hier dat er een nieuwe EP uit is
  • En een pagina die eigenlijk niet meer leuk is http://wiki.fok.nl/index.php?title=Animekarakters

Densha Otoko is trouwens live-action (met acteurs. Voor meer info Click

Fanstuff
    Cosplay is jezelf verkleden in een character uit een anime serie. Hieronder zie je een persoon verkleed als een personage uit naruto.

Deze mensen kun je vaak vinden op een soort van Anime beurzen. In nederland vinden deze ook plaats Zie:
    Animecon 2006 : 30th, 1st and 2nd of July
    Abunai 2006 : 27th, 28th and 29th of October (goedkoper )

Leuke intros
    Bleach

Japanse taal
    Als je teveel anime kijkt vallen sommige woorden op.
    Hier een topic waar je je woordjes die je uit anime leert kwijt kunt
    Leuke Japanse woorden. Leer hier gebrekkig Japans Topic

Gevleugelde uitspraken.
    Anime zit er vol mee. Een gevonden? Deelze! .

• Springtime of youth (Lee uit naruto als ie weer eens enthousiast is)
  • Your still xxx years too early to oppose me (Standaard reactie als iemand het tegen je opneemt die er niet klaar voor is. Bijv in: Naruto: Sasuke en Itachi, Midori: seiji en zus)
  • A cowardly love is all about looking for mistakes (Intro Midori No Hibi)

Nog meer bijzaken
    Tof japans muziek programma: hey hey hey
    Qunix dacht er ooit over om met zen allen een anime/manga te maken. Dus als je iets kan meld het (maar verwacht er niet te veel van)

Enkele site\'s over anime; hier vind je veel info over diverse anime.
    http://www.animenewsnetwork.com/
    http://www.animenfo.com/
    http://www.anipike.com/
    http://www.animenia.be/ (Qunix)
    http://www.anidb.net

b]Hall of Fame[/b]

Almost Otaku/Otome!

Notice van Moderator : Geen links naar download sites!
    Maar PM\'en kan altijd ^-^

Over dat download gebeuren.
    Gewoon downloaden die hap, tenzij je portomonee het aankan, of je moet em perse in dolby sexuele 3.92 om je heen geil 3/10 beeld formaat wil hebben met cardboard limited edition box eromheen.
    De feiten over wanneer het welof niet mag vind je hier en wat het betekent wanneer iets gelicenced is hier

Vorige delen
    1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
    20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33

Meeting topics
    Het grote anime/manga meeting topic dl 4. LaserQuestGangRape
    Het grote anime/manga meeting topic deel 3 we wachten op Ab
    Het grote anime/manga meeting topic deel 2 op naar Leen!
    Het grote anime/manga meeting topic

Deze OP staat altijd open voor veranderingen/verbeteringen.
    OP Opa Oma: Hopey >>> OP Papa Outcast_Within >> OP wikki chaos Mschol>> topic start hoer orealo
    >>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

[ Bericht 2% gewijzigd door Orealo op 14-11-2006 22:08:38 ]
  •   dinsdag 14 november 2006 @ 10:09:37 #2
    51794 Rahl
    Life is just a game we play
    pi_43535377
    yay code geass 5 is uit

Eerste gundam seed destiny afkijken
    'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
    Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
    last.fm
    pi_43535422
    pfff, k ben maar weer begonnnen met mijn anime opnieuwe te kijken, k vind Ichigo 100% nog steeds de beste/leukste. k las overigens ergens dat dat ook door een vrouw bedacht/gemaakt was, misschien dat het daardoor komt.
    weet iemand nog een paar van dit soort series?

ik heb al:
    -ichigo 100%
    -love love
    -Inukami
    -love hina
    -Club to death angel Dokuro-chan
    -futari ecchi
    -green green
    -he is my master
    -Iketeru Futari
    -Hanaukyo Maid Tai
    -Midori no hibi

neuh, k ben geen liefhebber van dit genre
    maar volgens mij is het wel schadelijk voor mn sociale vaardigheden aan t worden. k ga net meer anime kijken als k in een dipje zit of geen relatie heb. mijn ideale vriendin:

Satsuki

zijn de fillers van naruto trouwens al afgelopen, of is dat eigenlijk ten dode opgeschreven?
    The fact that Faith moves mountains is wonderful
    but whose mountains does it move and for what reason is more important....
    pi_43536613
    TVP dan maar, en de fillers van Naruto zijn nog niet afgelopen.
      dinsdag 14 november 2006 @ 11:05:26 #5
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_43536650
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 10:11 schreef DropjesLover het volgende:
    pfff, k ben maar weer begonnnen met mijn anime opnieuwe te kijken, k vind Ichigo 100% nog steeds de beste/leukste. k las overigens ergens dat dat ook door een vrouw bedacht/gemaakt was, misschien dat het daardoor komt.
    Verrek, je hebt gelijk. Ichigo 100% is idd een vrouw bedacht, altijd gedacht dat de bedenker een man was.
    quote:
    weet iemand nog een paar van dit soort series?

ik heb al:
    -ichigo 100%

neuh, k ben geen liefhebber van dit genre
    maar volgens mij is het wel schadelijk voor mn sociale vaardigheden aan t worden. k ga net meer anime kijken als k in een dipje zit of geen relatie heb. mijn ideale vriendin:
    [afbeelding]
    Satsuki
    De animeserie Ichigo 100% is echt slap vergeleken met de manga, ook hebben ze de serie serieus vernaggelt door het hele verhaal in 12 eps te proppen plus nog een handje vol OVA's... Jammer, zeer jammer imo... Als je de serie leuk vindt dan ga je de (scanlated) manga helemaal meesterlijk vinden.

Mijn suggestie is dan ook dat je die gaat lezen. Satsuki is anders qua karakter in de manga, agressiever/gewaagder met wat meer dominantie dan in de serie en zo zijn er meerdere verschillen...
    Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
    MaxiTitan City
    pi_43536752
    nog erger?

mwha, de manga vind k eigenlijk niet zo super leuk, k heb liever dat het een filmpje is, dat komt een stuk "echter" over bij mij. anders is t niet veel anders dan suske & wiske.
    los van t feit dat en geen winkel in de buurt heb die ze verkoopt (maar daar is internet voor) en dat k dr niet echt veel geld voor (over) heb, aangezien het vaak bij 1 a 2 keer lezen blijft, net zoals de anime...
    The fact that Faith moves mountains is wonderful
    but whose mountains does it move and for what reason is more important....
    pi_43538137
    quote:
    Op maandag 13 november 2006 20:21 schreef Jordy-B het volgende:
    Ayumi Hamasaki...

Ze is wel schattig, maar het is op haar albums heel irritant dat d'r stem steeds wegvalt. Sowieso een maffe stem, dus gek dat ze zoveel reclames maakt...

Yaguchi Mari doet het voor..
    Kvind ayumi best wel te pruimen maar ze was zo cute in die youtubeclip dat ik het niet kon laten hem te delen. Zelf vind in Anri Kumaki echt heel goed, en Otsuka Ai ook wel
    "Those unforgettable days, for them I live"
    pi_43539042
    Morning Musume Otsuka Ai (alleen de langzamere nummers, geen nummers als Smiley e.d.) Kaoru Amane Shibasaki Kou Yuna Ito Utada Hikaru

Ja, ik luister veel Japanse muziek
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
    pi_43541029
    hehe orealo haalt mijn avatar uit hall of fame ;p terwijl ik hier nu sinds topic 15 ofzo post (langer dan velen)

@ dropjeslover

Ik hou ook van dit soort series, je kunt dit wellicht nog aan de lijst toevoegen:

-amenaideyo (een jongen als monk die met geloof ik 6 andere meisjesmonken missies uitvoerd +ecchi)
    -amenaideyo katsu (zelfde, opvolging ervan)
    -tonagura (grappig+ecchi, nog maar 8 afleveringen tot nu toe uit)
    -high school girls (semi ecchi, gaat over meisjes op de middelbare school en hun 'problemen', zeer lachwekkend en een van de meest foute acties komt er in voor )
    -sumomo mo momo mo (onlangs uit, een ninja meisje is hopeloos verliefd op een 'ex'ninjajongen)
    -mahou negima sensei (oud, harem maar niet zo ecchi, gaat over een 9 jarige tovenaar die op een normale meisjesschool les moet geven)
    -negima (zelfde maar in nieuwe jasje, onlangs uit)
    -Golden Boy (ander soort tekenstijl dan meeste anime, maar zeer leuk en veel ecchi en helaas maar 6 afleveringen)
    -itsudatte my santa (maar 2 afleveringen(in 1) niet echt zo ecchi, gaat over een meisje dat de kerstman moet voorstellen en de jongen probeert te overtuigen van kerst)
    -Ebichu (zeeeeer ecchi en grappig, je moet het gewoon zien )

hopelijk kun je hier wat mee

[ Bericht 39% gewijzigd door koffiegast op 14-11-2006 14:04:55 ]
    pi_43542376
    lijstjes ;'(

is er nou niks boeiends gaande, behalve pumpkin scissors?
    pi_43543268
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 14:24 schreef blessed19 het volgende:
    lijstjes ;'(

Dat ligt er aan wat je natuurlijk qua anime leuk vindt.

Zelf volg ik nu deze series.

Death Note
    D.Gray-man
    Busou Renkin
    Gintama
    Black Blood Brothers
    Pumpkin Scissors
    Super Robot Wars
    Welcome to the NHK
    Black Lagoon 2nd Season
    The Third

En nog een paar andere series waar ik zo niet direct op kan komen.

[ Bericht 3% gewijzigd door torn_Machina op 14-11-2006 14:53:35 ]
    pi_43543481
    ik kijk zelf nu :

tonagura
    death note
    sumomo
    otome wa boku ni koishiteru
    inukami
    zodra er een nieuwe aflevering ervan komt

en live action:
    akihabara @ deep (otaku serie)
      dinsdag 14 november 2006 @ 14:55:11 #13
    94080 VeX-
    HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
    pi_43543557
    *wacht hier de nieuwste bleach ep af*
    Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
      dinsdag 14 november 2006 @ 15:03:33 #14
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_43543860
    Ik volg van de huidige series alleenDeath Note, Black Blood Brothers en Pumpkins Scissors. En Naruto en Bleach als de fillers daar weer voorbij zijn. Verder ben ik eigenlijk meer bezig met het kijken van goude ouden. Nu ben ik bijvoorbeeld bezig met Ergo Proxy.
      dinsdag 14 november 2006 @ 15:11:48 #15
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_43544149

TVP-chu!! Ik kies jou!!!
    pi_43544523
    waar gaat ergo proxy over? Hoor er steeds meer over de laatste tijd
    "Those unforgettable days, for them I live"
      dinsdag 14 november 2006 @ 15:23:30 #17
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_43544525
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 15:11 schreef Sh0g het volgende:
    [afbeelding]

TVP-chu!! Ik kies jou!!!
    ......
    OMFG ........
    tis maar hoever je je cosplay wil doorvoeren denk ik zo ....
    nou ja ik mag niets zeggen eigelijk aangezien ik ook ga cosplayen op animecon
    <---- als hem
      dinsdag 14 november 2006 @ 15:25:27 #18
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_43544578
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 15:23 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

......
    OMFG ........
    tis maar hoever je je cosplay wil doorvoeren denk ik zo ....
    [..]
    ik moest mezelf dan ook van de grond vegen, nadat ik die foto zag
      dinsdag 14 november 2006 @ 15:54:34 #19
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_43545608
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 15:25 schreef Sh0g het volgende:

[..]

ik moest mezelf dan ook van de grond vegen, nadat ik die foto zag
    denk dat de meeste mensen in dit topic zichzelf van de grond moesten schrapen XD
    nee zo erg was het niet op abunai
      dinsdag 14 november 2006 @ 16:10:43 #20
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_43546155
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 15:23 schreef zquing het volgende:
    Het is redelijk ingewikkeld. Het gaat over een toekomst wereld, waarin na een grote klimatologische ramp mensen in een beschermde stad wonen. In die stad leven mensen en androids veilig en gezellig samen. Maar onder een totaal authoritair systeem. Dan is er iets met een monster, Proxy, die van belang is voor het voorbestaan van de stad. Een jongen, Vincent Law, die een connectie lijkt te hebben met die Proxy. Ondertussen is er ook een virus, het the Cogito Virus, waardoor de androids gevoelens en een bewustzijn krijgen en op het moorden slaan.
    pi_43547553
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 15:11 schreef Sh0g het volgende:
    [afbeelding]

TVP-chu!! Ik kies jou!!!

tevens mijn uiterst originele tvp
      dinsdag 14 november 2006 @ 17:04:54 #22
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_43548151
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 11:09 schreef DropjesLover het volgende:
    nog erger?

mwha, de manga vind k eigenlijk niet zo super leuk, k heb liever dat het een filmpje is, dat komt een stuk "echter" over bij mij. anders is t niet veel anders dan suske & wiske.
    los van t feit dat en geen winkel in de buurt heb die ze verkoopt (maar daar is internet voor) en dat k dr niet echt veel geld voor (over) heb, aangezien het vaak bij 1 a 2 keer lezen blijft, net zoals de anime...
    Ik heb het over scanlated manga... Dat is een ingescande (digitale) versie van de manga en door fans vertaald. Deze kan je gewoon downloaden via bittorrent, Yanime heeft de volledige serie af en dat is ook nog eens van goede kwaliteit.

Ik zou het toch maar eens proberen als ik jou was, ik heb ook zo'n houding van beweging en kleur is beter. Maar in het geval van Ichigo 100% moest ik toch een uitzondering maken. Je kan tenslotte ook pas oordelen als je daadwerkelijk de manga hebt gelezen. Ichigo 100% is de eerste manga (zei het scanlated) die ik ooit heb gelezen iig en dat beviel mij zeer goed.

Manga valt in mijn optiek niet te vergelijken met Suske & Wiske, net als bij anime is het toch net anders tov de westerse variant (vind ik dan).

[ Bericht 0% gewijzigd door MaxiTitan op 15-11-2006 11:18:02 ]
    Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
    MaxiTitan City
    pi_43551555
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 14:24 schreef blessed19 het volgende:
    lijstjes ;'(

Ik vind de serie Bartender eigenlijk wel indrukwekkend. Het is een heel rustige serie die draait om de klanten en de bartender van een bijzondere bar: Edenhall.

Waarschijnlijk de meest bijzondere serie van dit seizoen... Moeilijk uit te leggen waar het allemaal over gaat, maar het gaat vooral om drank en cocktails en hun geschiedenis... De aftiteling is live-action en laat je zien hoe je de cocktail bereidt waar de aflevering om draaide (inclusief recept)...
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
    pi_43551957
    en ook humoristische aspecten daarin? ik vond het al zon aparte naam qua serie enzo..
    of die aparte klanten enzoi...beetje egt actie enzo er ook in mmh?
    pi_43552017
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 15:03 schreef Lonewolf2003 het volgende:
    Ik volg van de huidige series alleenDeath Note, Black Blood Brothers en Pumpkins Scissors. En Naruto en Bleach als de fillers daar weer voorbij zijn. Verder ben ik eigenlijk meer bezig met het kijken van goude ouden. Nu ben ik bijvoorbeeld bezig met Ergo Proxy.
    Ergo Proxy is geen gouwe ouwe... Die serie is van dit jaar, man!
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 15:23 schreef zquing het volgende:
    Ik heb het idee dat Ergo Proxy vooral veel bekendheid heeft gekregen omdat het een serie is die in High Definition, met 5.1-geluid op internet verschenen is.
    De serie is een Science Fiction met een beetje I Robot-achtig sfeertje, maar een veel ingewikkelder verhaal.
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')