b2py | woensdag 25 september 2019 @ 16:56 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
dennistd | woensdag 25 september 2019 @ 17:05 |
Bijpassend plaatje voor in de OP: | |
Dr_Flash | woensdag 25 september 2019 @ 19:15 |
Waar gaat NS 2,5 km buffel naartoe slepen eigenlijk? | |
b2py | woensdag 25 september 2019 @ 19:16 |
Tata Steel | |
Peterselieman | woensdag 25 september 2019 @ 19:17 |
Er is op de Houtrakpolder een beetje ruimte, Arnhem goederen misschien en als Onnen ruimte heeft zou dat ook een kandidaat kunnen zijn | |
Janneke141 | woensdag 25 september 2019 @ 19:17 |
Houtrakpolder? Of sloper Koek te Mijdrecht natuurlijk ![]() | |
James1988 | woensdag 25 september 2019 @ 19:38 |
Of in een leeg weiland dumpen in afwachting van sloop als ze denken er nooit meer vanaf te komen? | |
Peter | woensdag 25 september 2019 @ 19:40 |
Afzinken in de Noordzee als natuurlijke koraalriffen? ![]() | |
spectrumanalyser | woensdag 25 september 2019 @ 19:40 |
De Houtrakpolder lijkt mij uitgesloten. Er is recentelijk een spoed-aanbesteding gedaan om het materieel wat nu op dit terrein staat, gesloopt te krijgen. Dit, omdat er in December een grote lichting DDAR terzijde gaat, met als bestemming de Houtrakpolder. | |
Maegrim | woensdag 25 september 2019 @ 19:47 |
ProRail heeft laten weten geen plek voor sloopmat te hebben | |
Peterselieman | woensdag 25 september 2019 @ 19:49 |
Dan blijven de museumlijnen over ![]() | |
spectrumanalyser | woensdag 25 september 2019 @ 20:00 |
Belgen zetten sloop-materieel gewoon ergens in een bos neer. https://www.hln.be/nieuws(...)che-grens~a7e6d0c19/ | |
Peter | woensdag 25 september 2019 @ 20:26 |
Rijdt de Star in de winter? ![]() | |
James1988 | woensdag 25 september 2019 @ 20:31 |
Dat doen ze aan de overkant van de plas, nieuwe Stadlertreinen staan in afwachting van indienststelling geparkeerd op de Mid-Norfolk Railway. ![]() ![]() | |
Peter | woensdag 25 september 2019 @ 20:41 |
De Star heeft nog 6 km spoor over en zoekt juist geld voor het opknappen. Win-Win toch? ![]() | |
b2py | woensdag 25 september 2019 @ 21:21 |
Valt Onnen etc onder ProRail of NS Onderhoud? | |
DeaDLocK2K | woensdag 25 september 2019 @ 21:28 |
Rijdagen zijn afgelopen, stal ze tussen Dieren en Eerbeek ofzo. Dan maar graffity. Arnhem Goederen is ook ruimte zat, er zijn diverse spooraansluitingen bij bedrijven niet in gebruik, Zwolle is per 5 oktober bruikbaar en te zien aan de hoeveelheid spoor nog lang niet vol en er is anders nog wel ruimte voor nog meer dan genoeg opstelsporen wat ook binnen notime gerealiseerd zou kunnen zijn want niet alles wat weggehaald is, is teruggelegd, in Deventer is denk ik ook nog wel een spoor of 2 beschikbaar op een redelijk makkelijk te bewaken terrein. | |
b2py | woensdag 25 september 2019 @ 21:48 |
November volgend jaar 12 dagen HSL dicht Rotterdam - Vage Zwaluwe voor aanbrengen 2,5m hoge transparante windschermen: https://www.treinenweb.nl(...)enweb.nl+-+Nieuws%29 | |
Fixers | donderdag 26 september 2019 @ 07:30 |
Hoe doen de Britten dat eigenlijk? Worden alle treinen op het eiland gebouwd (of gemonteerd uit prefab) of komen ze ook in hun geheel per boot over vanuit Europa? Neem aan dat nieuw materieel niet door de tunnel gesleept wordt. | |
ReisT | donderdag 26 september 2019 @ 08:59 |
Dat verschilt per fabrikant, Alstom, Bombardier en Hitachi hebben fabrieken op het eiland; andere treinen komen per boot (bijvoorbeeld van CAF uit Spanje) of door de tunnel zoals die van Stadler. | |
James1988 | donderdag 26 september 2019 @ 10:52 |
De Desiro Cities van Thameslink zijn allemaal via de Kanaaltunnel afgeleverd. Dat is geen enkel probleem, een Britse trein past volledig binnen het Europese profiel van vrije ruimte. ![]() | |
TjjWester | donderdag 26 september 2019 @ 15:20 |
Hoi Is er iemand die kennis heeft van het traject breisach-freiburg??? In DB planner vind ik alleen bussen, hier rijden toch ook lokale s-bahn treinen?? | |
JDude | donderdag 26 september 2019 @ 15:24 |
Op de kaart zie je dat de spoorlijn een enorme omweg maakt tussen die twee plaatsen. Wellicht is een rechtstreekse bus sneller en krijg je die daarom als resultaat. | |
TjjWester | donderdag 26 september 2019 @ 15:40 |
Ik lees overal dat als je colmar-freiburg wilt bereizen dat je dan met de bus naar breisach moet en met de trein verder naar freiburg. Er schijnt een apart tarief te zijn. | |
dennistd | donderdag 26 september 2019 @ 15:50 |
Ik meen dat ze daar bezig zijn met een groot elektrificatie-project, mogelijk daarom geen treinen maar bussen. Edit: ja dus https://www.sweg.de/html/(...)6tk6sejn9o30qjint08s | |
TjjWester | donderdag 26 september 2019 @ 16:12 |
Aha thanks iedereen. | |
Fred2 | donderdag 26 september 2019 @ 18:15 |
De twee zuidelijke sporen tussen Rotterdam Centraal en Schiedam Centrum bieden sinds het sluiten van de Hoeksche Lijn plek zet ![]() | |
derLudolf | donderdag 26 september 2019 @ 19:04 |
In Zandvoort? ![]() ![]() | |
Fred2 | donderdag 26 september 2019 @ 19:07 |
Paar stickers erop van Red Bull en Jumbo en het is net echt. | |
derLudolf | donderdag 26 september 2019 @ 19:25 |
Nog even de uitlaatdemper er af slopen | |
BLS | donderdag 26 september 2019 @ 21:12 |
http://www.ice-treff.de/index.php?id=581883 DB heeft aanbesteding gepubliceerd voor 90 hogesnelheidstreinen voor 300 km/h, 200 meter lang en in te zetten vanaf december 2022. Ohja, en moet inzetbaar zijn met de Velaro D BR407 (dus goh welk materieel zal dat worden?) De eerste lichting bestaat waarschijnlijk uit 30 stellen die nodig zijn om reizigersgroei als gevolg van de lagere BTW op treinreizen. | |
Peterselieman | donderdag 26 september 2019 @ 23:07 |
Een oepsie voor ziggy en zijn collega's: https://www.oogtv.nl/2019(...)-het-geding-geweest/ Foutje bij Zuidhorn gisteren. Sneltrein van Groningen naar Leeuwarden te laat, waarna er besloten werd om de stoptrein naar Groningen bij Grijpskerk door te sturen naar Zuidhorn. Het doorrijspoor voor de sneltrein werd niet aangepast van 2 naar 1, wat resulteerde in twee stoptreinen voor de rooie aan beide zijden van het station en de sneltrein die niet verder kon langs het perron.
| |
Maegrim | donderdag 26 september 2019 @ 23:17 |
wat een nerd | |
Fred2 | vrijdag 27 september 2019 @ 00:02 |
Toen de Noordelijke Nevenlijnen werden aanbesteed schreeuwden de noordelingen moord en brand dat de dienstverlening veel minder zou worden als de NS zou stoppen met het rijden van de treinen. Maar ze hebben nu een niveau dienstverlening dat ongekend is voor de NS: • Meereizend personeel dat mensen te woord wil staan • Meereizend personeel dat überhaupt beschikt over nuttige informatie • Aansluitende treinen die even wachten op vertraagde reizigers Kunnen we Arriva niet ook in de rest van het land de treinen laten rijden voor zover ze dat nog niet doen? | |
b2py | vrijdag 27 september 2019 @ 08:27 |
Wek je nu de suggestie dat alleen Siemens treinen met de Velaro kunnen koppelen? 😜 | |
Viezze | vrijdag 27 september 2019 @ 08:47 |
Ik snap hem even niet, de trein uit Grijpskerk kan toch langs spoor 2 worden gezet, waardoor de sneltrein door kan naar Grijpskerk? Wat zie ik over het hoofd ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 27 september 2019 @ 09:36 |
Dit schreeuwt om een bron. Ja, want je kan echt niet een uur lang zonder volwassen schoolmeester in je omgeving. Stel je voor dat je je reet moet afvegen "Conducteur!!!??? Ik ben klaahaaaar!!!" en dan blijft het stil. Vandaar die poeplucht natuurlijk! | |
Piles | vrijdag 27 september 2019 @ 10:00 |
Ah, ik was dus niet de enige met die gedachte. | |
BLS | vrijdag 27 september 2019 @ 10:35 |
Oh, alleen maar koppelen met ander materieel zal geen probleem zijn... ![]() Maar dat - ik noem maar iets - een Talgo materieel aanbiedt dat gecombineerd met de Velaro ingezet kan worden is weliswaar niet volledig uitgesloten maar ook niet waarschijnlijk. | |
b2py | vrijdag 27 september 2019 @ 11:44 |
Thalys en Eurostar willen meer naar elkaar groeien, mag ik dat lezen als een fusie? https://www.thalys.com/nl/nl/eurostar-thalys | |
MTL | vrijdag 27 september 2019 @ 12:45 |
Volgens NRC wordt het uiteindelijk inderdaad een fusie: https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-en-thalys-a3974842 | |
Fred2 | vrijdag 27 september 2019 @ 13:03 |
Een kleine greep uit het assortiment bronnen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-top-7398554-a187278 https://www.nrc.nl/nieuws(...)king-7398555-a314950 https://www.nrc.nl/nieuws(...)rden-7426004-a213702 Of kies een andere krant / oplinieblad uit 1998 naar keuze ![]() Dat is wel de redenatie van de 2e kamer die geen treinen wil zonder hoofdconducteur denk ik. De NS houdt vast aan de conducteur onder het mom van "dan kunnen we betere service leveren", maar doorgaans weten conducteurs nog minder dan de NS app en is het reizigers helpen door een aansluitende trein even te laten wachten helemaal uit den boze. | |
GlenSpey | vrijdag 27 september 2019 @ 14:02 |
En je weet dat diezelfde regering de NS afrekent op de prestaties qua punctualiteit? Dus ja, een aansluitende trein even te laten wachten is -doorgaans- uit den boze. Wat overigens niet zegt dat het nooit kan en ook eveneens niet zegt dat het nooit gebeurt. | |
dennistd | vrijdag 27 september 2019 @ 15:42 |
DB was eens niet te laat, maar 43 minuten te vroeg ![]() https://www.hna.de/kassel(...)ehe-zr-13030925.html | |
Peterselieman | vrijdag 27 september 2019 @ 18:04 |
niets, want dat was ook mijn gedachte. Niet ideaal qua huidig spoorgebruik, maar het kan. Instappers moeten dan nog wel even van perron wisselen. Ik weet allen niet hoe het zit met het inleggen van de rijwegen als er stellen aan beide zijden voor de rooie staan. | |
Eix | vrijdag 27 september 2019 @ 19:18 |
"Aan de reiziger in treinstel 4040, die zijn fiets heeft vastgemaakt aan de gele stang van de deur, ik verzoek u vriendelijk deze los te maken. Dit is niet erg handig want zojuist zat uw fiets tussen de deur. Ik herhaal [...]".. ![]() | |
derLudolf | vrijdag 27 september 2019 @ 19:26 |
![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 27 september 2019 @ 21:30 |
Lol wat een gelul. Ik vraag om een bron vanwege een gigantisch generaliserende uitspraak over noorderlingen en je komt met een heel klein en onbelangrijk groepje idioten en een vakbond uit Utrecht. Ja. Noorderlingen. Oh is dat de reden dat ns eraan vast houdt? Nou je bent wel echt extreem goed op de hoogte zeg. Poepoe. | |
Fred2 | vrijdag 27 september 2019 @ 21:55 |
Sorry, ik wist niet dat ik op Somda aan het posten was. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 27 september 2019 @ 22:30 |
Het heeft geen fuck met Somda te maken, als één roodharige je tas jat sluit je niet alle roodharigen op, ook al hebben ze geen ziel. Het is overbodig en vertekent de realiteit. Volgens mij was de bevolking vrij ongeinteresseerd over de verandering namelijk, ik kwam in die tijd heel erg veel in Heerenveen, Leeuwarden en Groningen en hoorde er nooit echt geklaag over. Daadwerkelijk fake news dus. | |
derLudolf | vrijdag 27 september 2019 @ 22:32 |
Doe es lief ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 28 september 2019 @ 10:58 |
Als je vandaag op reis wil kan je de tering krijgen ![]() ![]() Dan maar geen foto's van de twee 23'ers. | |
b2py | zaterdag 28 september 2019 @ 11:00 |
Je had ook naar Deventerror kunnen gaan ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 28 september 2019 @ 11:02 |
Ja maar ik moest sowieso in Amsterdam zijn eigenlijk, maar dat heb ik net verschoven naar volgende week zondag. | |
b2py | zaterdag 28 september 2019 @ 11:06 |
"moet" "verschoven" Wat is dan de moet? :-P En true, is jammer wel maja, als die treinen die bovenleiding maar naar beneden blijven trekken. Of is het de bovenleiding die zo versleten is? | |
derLudolf | zaterdag 28 september 2019 @ 11:10 |
Morgen ook. Er is een meet van een ander forum morgen, maar om 10u in Amsterdam gaat niet lukken. Het wordt toch kut weer dus zo erg vind ik het ook niet. | |
Dr_Flash | zaterdag 28 september 2019 @ 11:17 |
Ik werd er wakker van ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 28 september 2019 @ 11:23 |
Als je een afspraak met iemand maakt om een paar biertjes te gaan drinken dan is dat wel een inspanningsverplichting waard ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 28 september 2019 @ 11:28 |
PICS or it ddn't happen ![]() | |
Fixers | zaterdag 28 september 2019 @ 11:34 |
Er is een stoomtreinrit gaande? Ik hoor hier een stoomfluit (terwijl ik toch bijna een km van het spoor woon...). | |
DeaDLocK2K | zaterdag 28 september 2019 @ 11:36 |
Ja! Even aan de baas vragen of ik z'n foto mag gebruiken. ![]() ![]() | |
spectrumanalyser | zaterdag 28 september 2019 @ 11:50 |
En is er een rit met Mat64 van Den Haag naar Amsterdam Centraal?
| |
Fixers | zaterdag 28 september 2019 @ 12:12 |
Tof, die zal ik dan gehoord hebben. Rijden ze nou allebei onder stoom? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 28 september 2019 @ 12:19 |
Yep. Geen overbodige luxe met 410 meter trein. | |
dennistd | zaterdag 28 september 2019 @ 12:44 |
Nadat de jaarlijkse rit vorig jaar niet door kon gaan organiseerde Westfalendampf dit jaar opnieuw een rit naar Amsterdam. Met een vertrek om 4.36u uit Hamm en een terugkomst om 0.36u een behoorlijk lange rit, die in Duitsland werd afgelegd achter e-loc 110 278 van Centralbahn. In Bad Bentheim werd de tractie gewisseld voor de beide 23'ers van de VSM. Met de 23 071 voorop en de 23 076 als tweede loc komt de trein hier onder nummer 13400 met een vertraging van ongeveer een kwartier over de onderdoorgang Lossersedijk bij De Lutte op weg naar Amsterdam Centraal. | |
Peterselieman | zaterdag 28 september 2019 @ 12:48 |
Dat is echt een behoorlijk lange trein | |
derLudolf | zaterdag 28 september 2019 @ 13:51 |
Ha, ik zag hem al voorbij komen op Flickr ![]() 14 rijtuigen telde ik zo snel. flinke trein. Zit die dan ook helemaal vol? En waarom twee locomotieven? | |
dennistd | zaterdag 28 september 2019 @ 13:59 |
De trein is helemaal uitverkocht ja, er is zelfs nog een extra rijtuig bij gekomen dat ook helemaal vol is gekomen. De twee locs zullen voor de leuk zijn, al was een trein van 14 rijtuigen natuurlijk ook niet gebruikelijk voor een sneltrein in de jaren '50, dus het zal ook wel deels gewoon nodig zijn. | |
Dr_Flash | zaterdag 28 september 2019 @ 14:00 |
welnee man. Gebruikelijk of niet, ons land is zo vlak als een spiegeltje. 1 stoomloc kan makkelijk 14 bakken lucht trekken. | |
derLudolf | zaterdag 28 september 2019 @ 14:09 |
Hoe snel rijdt dat spulletje dan? Gewoon Vmax van de loc? 110 | |
dennistd | zaterdag 28 september 2019 @ 14:12 |
Hij is ingelegd met een maximale snelheid van 90km/h. Ik meen overigens dat de maximale snelheid onder ATB-E maximaal 100km/h is. | |
derLudolf | zaterdag 28 september 2019 @ 14:21 |
Aha. Bij een snelheid van 110 km/u en op vlak terrein kan een 023 max 600 ton trekken Geen idee hoe zwaar deze rijtuigen precies zijn. ICR weegt 41 ton. Wat Duitsers er in zit je dan zo op 47 ton per rijtuig. | |
dennistd | zaterdag 28 september 2019 @ 14:22 |
Maximaal 600 ton lees ik. Een rijtuig weegt al 35-40 ton. Zet daar per rijtuig (12 coupés x 6 personen) 72 Duitsers à 80 kilo bij, dan kom je met 14 rijtuigen toch al snel op die 600 ton. En dan staat er nog niet eens bij hoe lang het duurt tot ie op snelheid is. Dat is natuurlijk op een druk spoorwegnet ook nog van belang. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 28 september 2019 @ 14:29 |
Goed punt, geloofwaardig verhaal. Ik ben wel blij dat dit soort dingen gewoon gebeuren in ieder geval. | |
Dr_Flash | zaterdag 28 september 2019 @ 14:31 |
Waardoor wordt dat beperkt dan? "Regelgeving" telt niet. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 28 september 2019 @ 14:33 |
De typegoedkeuring toch? | |
dennistd | zaterdag 28 september 2019 @ 14:34 |
Die 110km/h of die 600 ton? Ik denk beide gewoon door de technische beperkingen van de loc. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 28 september 2019 @ 14:35 |
Het moet ook allemaal nog betrouwbaar kunnen remmen met die snelheid. | |
Dr_Flash | zaterdag 28 september 2019 @ 14:35 |
Dat vind ik een vergelijkbaar nietig antwoord eigenlijk. "Mag niet." Waarom niet? ![]() ![]() Heeft het te maken met veilige remafstand? Slijtage aan de rails? Of is het ivm lucht- en rolweerstand gewoon de maximale snelheid die de trein met dat vermogen kan ontwikkelen? ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 28 september 2019 @ 14:35 |
Bovendien wil je die locs ook niet maximaal belasten als museumorganisatie | |
dennistd | zaterdag 28 september 2019 @ 14:38 |
Ik ben trouwens in de gewichtsberekening nog iets heel belangrijks vergeten: per coupé gaat er natuurlijk ook nog minstens een krat bier door. Dat is toch nog weer 15 kilo per krat, met laten we zeggen 15 kratten per rijtuig. Dat is met 14 rijtuigen toch ook nog weer even dik 3 ton ![]() | |
Mr_Klaasje | zaterdag 28 september 2019 @ 14:39 |
In de jaren '50 waren locs als de 1100 een ontzettende verbetering door het grote vermogen (voor die tijd). Reken maar dat een grote stomer minder vermogen had dan zo'n loc. Verzin er dan bij dat bijvoorbeeld een VIRM-zesje al een fors hoger vermogen dan een 1100 heeft en het sommetje is compleet. Je kan er wel meer dan 600 ton achter hangen maar dan moet je niet verwachten dat het allemaal snel gaat. | |
Dr_Flash | zaterdag 28 september 2019 @ 14:39 |
WAAROM WIST IK HIER NIKS VAN? ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 28 september 2019 @ 14:41 |
Wait, whut? Jij praat over bier? Watskebeurt? | |
James1988 | zaterdag 28 september 2019 @ 15:13 |
Here you go ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 28 september 2019 @ 15:15 |
![]() ![]() | |
dennistd | zaterdag 28 september 2019 @ 15:45 |
Nou ja, eigenlijk is het natuurlijk ![]() ![]() Maar een trein vol Duitsers kan niet zonder natuurlijk. Denk dat de eerste al wel voor 7u los zijn gegaan... | |
derLudolf | zaterdag 28 september 2019 @ 16:26 |
80kg is ook wel aan de magere kant voor een Duitser ![]() En je vergeet de 85 ton van de extra loc in opzending. | |
dennistd | zaterdag 28 september 2019 @ 16:33 |
Die trekt zelf ook, en moet je dus niet meerekenen | |
derLudolf | zaterdag 28 september 2019 @ 16:40 |
Ah, dacht dat dat dode massa was ![]() | |
Kansenjongere | zaterdag 28 september 2019 @ 17:39 |
Zitten hier toevallig mensen met Traject Vrij waarbij ook opeens geen prijzen meer worden getoond in de Mijn NS reishistorie? Harry van de klantenservice komt niet verder dan het #FakeNews dat de prijzen überhaupt nooit getoond zouden zijn in de reishistorie. | |
James1988 | zaterdag 28 september 2019 @ 17:54 |
Nog een plaatje: een metro naar Hoek van Holland Haven arriveert op het volledig verbouwde Vlaardingen West.![]() Dit station heeft drie sporen, in de toekomst gaat metrolijn A keren op het middenspoor. De spoornummering is een beetje vreemd: het spoor richting HvH is spoor 1, het spoor direct ernaast is spoor 4, en het spoor waar de treinen uit HvH aankomen is spoor 2. 🤨 | |
James1988 | zaterdag 28 september 2019 @ 18:40 |
En dit is wat er nog over is van station Hoek van Holland Strand:![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 28 september 2019 @ 18:45 |
Wel vlak voor de sluiting nog even mooie verse ballast neergelegd zoals het hoort ![]() | |
spectrumanalyser | zaterdag 28 september 2019 @ 19:33 |
wat een verrijking. even een inzamelingsactie opstarten zodat er een pompwagentje kan worden ingezet. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 28 september 2019 @ 19:49 |
Is het niet de bedoeling dat daar straks weer metro's rijden? En dan mogelijk naar een nieuw te bouwen metrostation dat zo'n beetje op het strand ligt in plaats van nog deze 15 minuten lopen. | |
James1988 | zaterdag 28 september 2019 @ 19:51 |
Ja, dat klopt. Media 2021 zou het nieuwe Hoek van Holland Strand moeten worden opgeleverd, waarmee je inderdaad direct aan het strand uitstapt. | |
#ANONIEM | zaterdag 28 september 2019 @ 20:16 |
Wordt nog een duur geintje, de metro komt tussen het oude en het nieuwe station HvH Strand enkelspoor in een tunnelbak te liggen. Zowel vanwege geluidswering als voor het Natura2000 gebied aldaar, al vind ik de laatste reden nogal belachelijk gezien alle zooi die daar al ik de duinen gebouwd is ![]() | |
dennistd | zaterdag 28 september 2019 @ 20:18 |
Maar dit station komt niet weer in gebruik toch? Terwijl er nog best flinke afstand zit tussen Haven en het nieuwe Strand | |
James1988 | zaterdag 28 september 2019 @ 20:19 |
Nee, het oude HvH Strand komt niet terug. Dat de perrons er nog liggen verbaasde me, toen Geerdijk dicht ging werd meteen alles opgeruimd. ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 28 september 2019 @ 20:22 |
Ligt kennelijk niet in de weg. Leeuwarden Achter de Hoven is inmiddels ook opgeruimd | |
Dr_Flash | zaterdag 28 september 2019 @ 21:09 |
Er gaat WEL nog een verlenging naar Strand komen. https://hoekselijn.mrdh.nl/veelgestelde-vragen-overzicht | |
James1988 | zaterdag 28 september 2019 @ 21:13 |
Ik zei ook 'het oude HvH Strand'. Er komt zekersteweten een nieuw station. Wanneer is nog een beetje onduidelijk. De ene bron zegt 'medio 2021', de andere zegt '2022' en weer een ander zegt 'strandseizoen 2022'. De vergunningen zijn rond, al vraag ik me af of dat stikstofverhaal/PAS-uitspraak nog roet in het eten kan gooien? De nieuwe lijn gaat dwars door een Natura2000-gebied. | |
Peterselieman | zaterdag 28 september 2019 @ 21:14 |
Ik las eerder vandaag dat nog niet alle vergunningen rond zijn | |
James1988 | zaterdag 28 september 2019 @ 21:16 |
Ik citeerde treinreiziger.nl:
| |
Dr_Flash | zaterdag 28 september 2019 @ 21:18 |
Gaan ze dat laatste stuk op diesel rijden dan? ![]() Of is alleen de uitstoot van de KROLs voor de aanbouw al te veel? ![]() | |
James1988 | zaterdag 28 september 2019 @ 21:26 |
Nou ja, als je verhalen hoort dat het krijgen van een vergunning voor het verbouwen van een keuken al wordt geweigerd ivm die stikstofuispraak, denk ik dat een paar kilometer aan spoor bouwen in Natura2000-gebied niet zomaar wordt toegekend. ![]() | |
Zilverberk | zaterdag 28 september 2019 @ 21:28 |
Dat gaat om een uitbouw, niet alleen om een keuken. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 28 september 2019 @ 21:45 |
"maar oh jee, de Formule 1 mag niet de dupe worden van de stikstofuitspraak" ![]() ![]() WAT is er MIS met die mensen ![]() | |
derLudolf | zaterdag 28 september 2019 @ 21:48 |
Ze hebben nog geen enkele vergunning in Zandvoort. Ik hoop op zo'n flop. | |
Peter | zaterdag 28 september 2019 @ 21:50 |
Heeft Assen de vergunningen wel ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 28 september 2019 @ 21:52 |
en anders maar niet? ![]() ![]() | |
derLudolf | zaterdag 28 september 2019 @ 21:57 |
Volgens mij niet, maar het ligt omgeven door defensie terrein, das geen Natura 2000 | |
derLudolf | zaterdag 28 september 2019 @ 23:27 |
Gaat er vanuit het Ruhrgebiet geen EC of EN meer naar Praag? Zie alleen een bus vanuit Frankfurt am Main | |
b2py | zondag 29 september 2019 @ 10:08 |
Ze kwamen ergens geld tekort geloof ik, bezuinigingen he | |
#ANONIEM | zondag 29 september 2019 @ 10:31 |
Nee, helaas enkel een EC vanuit Hamburg/Berlijn en ALEX vanuit München. Nachttreinen naar Praag komen alleen vanuit het oosten, met uitzondering van die uit Zürich. Goedkoopste route is overigens zeer waarschijnlijk via Cheb ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2019 10:31:30 ] | |
derLudolf | zondag 29 september 2019 @ 10:39 |
Ik dacht dat die EN vanuit NL nu ergens vanuit het Ruhrgebiet vertrok en dat je vanuit NL met een ICE aansluiting hebt. De snelste optie is nu naar Frankfurt aM en vanaf daar met een bus ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 29 september 2019 @ 11:26 |
DB heeft alle nachtverbindingen zo'n beetje de deur uitgedaan en ÖBB heeft niet alle verbindingen direct weer ingesteld maar ik hoor af en toe over plannen die ambitieuzer zijn dan wat er op het hoogtepunt van DB ooit gereden heeft. | |
derLudolf | zondag 29 september 2019 @ 11:47 |
Aha, dacht dat ÖBB alles had overgenomen. Maar ja, eigenlijk zouden de landen daar werk van moeten maken met alle klimaat maatregelen. | |
DeaDLocK2K | zondag 29 september 2019 @ 11:53 |
Liever niet, ik heb haast. HSLs graag. | |
#ANONIEM | zondag 29 september 2019 @ 11:55 |
twee tientjes route ![]() | |
derLudolf | zondag 29 september 2019 @ 12:01 |
Beide mag ook. HSL zijn meestal vrij stevig geprijsd. | |
DeaDLocK2K | zondag 29 september 2019 @ 12:08 |
Vliegprijzen worden vertekend omdat er bakken met subsidie op zit. Aangezien de vervuiler simpelweg overal voor moet gaan betalen, moet de prijs van vervoer drastisch omhoog in het algemeen. | |
Dr_Flash | zondag 29 september 2019 @ 12:30 |
of de kosten omlaag ![]() | |
derLudolf | zondag 29 september 2019 @ 12:36 |
Als ze de vliegprijzen omhoog gooien gaan politici veel vriendjes van vroeger dwars zitten. Milieu is belangrijk, maar tot op zekere hoogte hè ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 29 september 2019 @ 12:56 |
Ja, dat is alleen niet zo lang meer vol te houden. Het zal moeten. Liever dat dan m'n belastinggeld naar een 67 hoge muur om te voorkomen dat het hele land onder water komt te staan. | |
Dr_Flash | zondag 29 september 2019 @ 12:58 |
Het is wel duidelijk wat jij liever hebt, of ik, maar wij hebben daar geen beslissing in. En een kabinet zit er ook maar voor 4 jaar max. Iedereen kan wel de mond vol hebben over de toekomst, maar hun eigen termijn is toch het belangrijkste. | |
Peterselieman | zondag 29 september 2019 @ 12:58 |
Als er maar lang genoeg druk op komt kunnen aanpassingen opeens wel afgedwongen worden. Zie de gaswinning in Groningen. Plots kan het wel afgebouwd worden. De aardbevingen zullen nog wel enige tijd doorgaan nadat de winning gestopt is. | |
DeaDLocK2K | zondag 29 september 2019 @ 13:03 |
Klopt, maar we hebben wel invloed. Ik denk dat het nog kan dus ik zal er alles aan blijven doen. Als de publieke opinie verwordt tot "het is te laat" of zelfs maar "we hoeven er niet zoveel aan te doen, valt wel mee", dan zijn de gevolgen niet te overzien. Dus zo vandaar. | |
Adrie072 | zondag 29 september 2019 @ 17:25 |
Brand in gloednieuw treinstation Saudi-Arabië DUBAI - Een gloednieuw station voor hogesnelheidstreinen in de kuststad Jeddah in Saudi-Arabië is zondag door een brand gedeeltelijk in de as gelegd. Minstens vijf mensen raakten gewond, zeiden de autoriteiten. Pluimen van zwarte rook rezen nog steeds op vanaf het dak van het station vier uur nadat de brand aan het begin van de middag was uitgebroken. De brandweer bestreed het vuur met behulp van steun uit de lucht. Volgens televisiestation Al-Ekhbariya was de brand op meerdere plekken in het station onder controle. De vijf gewonden werden naar het ziekenhuis vervoerd. Zestien medische teams waren ter plekke aan het werk. De Haramain-spoorlijn met een lengte van 450 kilometer verbindt de twee heiligste steden in de islam, Mekka en Medina, met de stad Jeddah aan de Rode Zee. Het treinstation werd geopend eind 2018 en kostte omgerekend 6,7 miljard euro. Het bouwwerk maakt deel uit van pogingen om de inkomsten uit toerisme te verhogen. Het land probeert zijn afhankelijkheid van de olie-export op die manier te verminderen. https://www.telegraaf.nl/(...)station-saudi-arabie | |
Dr_Flash | maandag 30 september 2019 @ 09:06 |
Liefhebbers van Werkmeuk: Er is een sleepje van Volkerrail op weg naar het oosten. Geen idee of ze naar Zutphen of Almelo gaan trouwens. Maar locje Tim, dan 2 kraantjes, een container, een verblijfwagen en de Obelix achterop. Kijk maar ![]() | |
b2py | maandag 30 september 2019 @ 09:10 |
Niks gezien in Utrecht, daar begint het oosten toch? | |
Dr_Flash | maandag 30 september 2019 @ 09:13 |
Dan zal hij wel op de Veluwe in elkaar gezet zijn he ![]() | |
dennistd | maandag 30 september 2019 @ 10:36 |
Was gisteren aan de westkant van Zwolle aan het werk. | |
derLudolf | maandag 30 september 2019 @ 10:41 |
Daar reed inderdaad niks... Er was een uitje van een ander forum in Amsterdam, maar daar kon ik niet om 10u zijn. Gelukkig was het kut weer dus zo erg was het niet. | |
b2py | maandag 30 september 2019 @ 14:57 |
Vandaar al die autisten in de trein gisteravond | |
Soulfreak | maandag 30 september 2019 @ 15:27 |
Meer klachten hier over op de NS Community https://community.ns.nl/m(...)rie-60468#post412798 Zet anders even jouw klacht daar ook neer, misschien dat er met meer klachten eens wat aangedaan wordt anders dan te zeggen dat je geduld moet hebben. | |
James1988 | maandag 30 september 2019 @ 17:25 |
Toekomstambities van de RET (bron):Daardoor zou het netwerk er zo uit kunnen komen te zien (bron): ![]() Afgaande op dit kaartje zouden sprinters op de route Den Haag - Dordrecht worden vervangen door metro's, komen er een paar stations bij (en wordt Rotterdam Zuid verplaatst)? Wat levert dat precies op? ![]() | |
b2py | maandag 30 september 2019 @ 17:46 |
Geen kruisend verkeer voor IC's te The Hague Dutch Rail, hogere frequenties op de metrosporen (hogere reistijd door lagere snelheid?), tariefintegratie en zeggenschap over dienstregeling zonder afhankelijk te zijn van sporen 200km verderop | |
James1988 | maandag 30 september 2019 @ 18:21 |
![]() Independent Rail Partner is te Nijmegen aan het rangeren met DM'90. Volgens berichten op Somda zouden de treinstellen, die eigenlijk naar Roemenië zouden gaan, nu zo snel mogelijk verplaatst gaan worden naar de Houtrakpolder. Foto: IRP | |
spectrumanalyser | maandag 30 september 2019 @ 18:30 |
De Muller Tanzzug (Müller-Partytour nach Egmond aan Zee) heeft afgelopen weekend weer gereden, en zal komend weekend opnieuw rijden tussen Munster en Alkmaar. | |
Kansenjongere | maandag 30 september 2019 @ 18:42 |
Bedankt, dan is het dus inderdaad een grotere bug bij NS, die ze helaas ook daar ontkennen. Mijn accounts houden het nooit lang uit op het NS-forum. Ik heb er altijd moeite mee als ik word voorgelogen en de klantenservicemedewerkers hebben er vaak moeite mee als je ze erop wijst dat ze onzin verkondigen. | |
Dr_Flash | maandag 30 september 2019 @ 19:05 |
Nou nog de Roemenen laten opdraaien voor het transport. Or well, ze krijgen gewoon het aankoopbedrag niet terug hoop ik. | |
Dr_Flash | maandag 30 september 2019 @ 19:06 |
Trouwens haha Roemenen laten opdraaien. EU-subsidies bedoelde ik. | |
James1988 | maandag 30 september 2019 @ 21:35 |
![]() Ik kwam dit plaatje zojuist weer tegen. Wat was hier het verhaal ook alweer achter? ![]() | |
Peterselieman | maandag 30 september 2019 @ 21:38 |
Gestrand op de stroomloze brug in Alkmaar en naar het station geduwd. Is wel handig dat daar een steunpunt van het onderhoud zit. | |
Zilverberk | maandag 30 september 2019 @ 21:39 |
Intrigerend! ![]() | |
b2py | maandag 30 september 2019 @ 21:39 |
Naar het station is wel de verkeerde kant op :-P | |
Peterselieman | maandag 30 september 2019 @ 21:44 |
klopt. Had het moeten weten, want ik ben laatst nog in Alkmaar geweest | |
b2py | maandag 30 september 2019 @ 21:48 |
Genant | |
James1988 | maandag 30 september 2019 @ 21:49 |
Met beide stroomafnemers onder het stroomloze deel? ![]() | |
b2py | maandag 30 september 2019 @ 21:50 |
Toen zaten ze nog op 1 rijtuig volgens mij | |
derLudolf | maandag 30 september 2019 @ 21:58 |
Rolweerstand van staal op staal is 0,0010. Zesje weegt 350 ton. Oftewel 350kg wat je in beweging moet krijgen. | |
Zilverberk | maandag 30 september 2019 @ 22:02 |
Dankjewel. Dat klinkt haalbaar met wat grote sterke kerels. | |
derLudolf | maandag 30 september 2019 @ 22:11 |
Dan heb ik even de luchtweerstand en weerstand in de lagers/draaistellen buiten beschouwing gelaten en aangenomen dat het terrein vlak is ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:52 |
Das wel alleen als er dus geen vierkante wielen zijn! | |
ReisT | dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:12 |
Je kan hetzelfde bereiken met afgescheiden sprintersporen. Wat voegt het inzetten van smallere voertuigen met een lagere bovenleidingsspanning toe aan deze opsomming? (Hoge snelheden haal je nauwelijks meer met zo veel extra tussenstops, voor de reistijd zal het weinig uitmaken.) | |
Mr_Klaasje | dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:20 |
Het grootste issue is de inpassing op het tunneltraject in Rotterdam. Er is nu de werkwijze dat goederentreinen als veilig worden beschouwd als ze het tunnelspoor van begin tot eind voor zichzelf hebben. Daardoor zitten de buitenste sporen nu al vol met alleen de HSL-treinen en de goederentreinen. De binnenste sporen wikkelen de reizigerstreinen van de oude lijn af. Twee sporen vrijspelen om met metrootjes te spelen levert nogal wat capaciteitsissues op. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:11 |
Vorige maand had ik een mailtje ontvangen dat ik een uitcheck verkeerd had gedaan en dat er automatische correctie zou plaatsvinden. Volgens NS was ik naar Almere gereisd ipv Lelystad. Dat klopt volgens mij, en volgens mijn reishistorie ook, maar nu heb ik Lelijkstad-Almere dus twee keer in m'n overzicht, eentje met instaptarief en eentje zonder. Toen ik telefonisch contact met NS opnam zou het allemaal automatisch geregeld worden en ik hoefde me nergens zorgen over te maken. Kom op NS, het is maar een beetje data..... | |
b2py | dinsdag 1 oktober 2019 @ 17:11 |
Welke cargo gaat er eigenlijk door de tunnel? Richting Gouda/Weeps? | |
Mr_Klaasje | dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:09 |
Richting Oldenzaal grens en Noord Nederland inderdaad. In theorie kan die eerste groep ook via Elst en kopmaken op Deventer Goederen.. in de praktijk duurt dat langer en kost het meer moeite. | |
b2py | dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:34 |
Ik snap de wens van de RET wel hoor, waarom hebben ze problemen in het stadstedelijke vervoer vanwege issues in Deventer.. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:35 |
wat ![]() | |
b2py | dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:13 |
Eerste 'werkdag' Hoekse Lijn: Hier en daar vast wat overdreven door mensen die nieuwsgierig zijn maar veelbelovende hoeveelheden | |
Dr_Flash | woensdag 2 oktober 2019 @ 10:35 |
Is er al eens iemand recentelijk van of naar Brussel-Luchthaven gereisd? Hoe ligt het station tov de aankomsthal? Staan er genoeg automaten? Kun je daar ook kaartjes naar Roosendaal of Breda uit halen? ![]() | |
Sandrvich | woensdag 2 oktober 2019 @ 10:44 |
Kaartjes naar Roosendaal sowieso. Breda kun je niet uit Belgische automaten halen, daarvoor zul je langs het loket moeten. Ik zou aanraden om online een ticket te kopen en via je telefoon te scannen, want die NMBS tickets kun je gewoon op je telefoon laten zien en scannen. | |
Dr_Flash | woensdag 2 oktober 2019 @ 12:20 |
Ja die naar Breda kun je zelfs prijzen voor krijgen zonder meteen te boeken, wauw ![]() ![]() | |
dennistd | woensdag 2 oktober 2019 @ 13:54 |
Zo te zien maken veel Duitsers er een lang weekend (in Nederland) van omdat het morgen Tag der Deutschen Einheit is:![]() | |
James1988 | woensdag 2 oktober 2019 @ 15:34 |
De website van de Dinner Train is ook weer in de lucht, https://dinnertrain.eu/ | |
GlennQuagmire | woensdag 2 oktober 2019 @ 16:01 |
DB wil nog eens 90 ICE's bestellen, deze moeten ook in Nederland, Belgie en Frankrijk kunnen rijden: https://railcolornews.com(...)0-high-speed-trains/ | |
James1988 | woensdag 2 oktober 2019 @ 16:02 |
Nou, daar zullen veel reacties op komen. ![]() | |
b2py | woensdag 2 oktober 2019 @ 17:56 |
Je mag ook gewoon dag van de Duitse Eenheid schrijven hoor. Moffen waren ook alweer overbevolkt op de wegen naar de kust en bij iedere druppel het anker uit. Mafkezen. | |
b2py | woensdag 2 oktober 2019 @ 17:57 |
Is dat hetzelfde bericht als vorige week waarin 30 treinen werden aangekondigd dat nu verhoogd is naar 90? | |
Mr_Klaasje | woensdag 2 oktober 2019 @ 18:01 |
Lees beide berichten opnieuw. Lees dan je eigen bericht en pas aan indien nodig. | |
b2py | woensdag 2 oktober 2019 @ 18:05 |
Que pasa? Zelfde leverantievoorwaarden, 2022 in dienst, koppelbaar met 407. Was slechts een vraag he, 90 of 90+30. Sterker nog, 2 weken terug was een 'intention to tender 30 HST' en nu is de tender daadwerkelijk uitgevraagd met blijkbaar een ophoging van 60. Ook mogelijkheid tot 400 locomotieven trouwens: https://www.railjournal.c(...)-90-high-speed-emus/ | |
Mr_Klaasje | woensdag 2 oktober 2019 @ 18:15 |
Minimaal 30 en maximaal 90. Dat is wat alleen al in het laatste artikel staat. | |
derLudolf | woensdag 2 oktober 2019 @ 18:39 |
400 locs? Voor DB Cargo of blijven ze met getrokken materieel rijden? | |
b2py | woensdag 2 oktober 2019 @ 18:40 |
Niet gespecificeerd in gelinkte artikel | |
derLudolf | woensdag 2 oktober 2019 @ 18:42 |
Een is genoeg ![]() | |
ReisT | woensdag 2 oktober 2019 @ 23:30 |
Dit is niet specifiek?
| |
DeaDLocK2K | woensdag 2 oktober 2019 @ 23:38 |
b2py is een wandelend voorbeeld van dit ![]() ![]() | |
greavy | donderdag 3 oktober 2019 @ 05:59 |
Nu dus in Canada. Gister haalde ik een trein in, en kon ik hem verderop klikken. Vandaag ook weer een trein geklikt. 2 zelfs. Inmiddels al 4000km gereden, en amper halverwege in kilometers, maar de trip zelf zit nu op dag 10 van 42. 1 Oktober 2019 - Tijdens mijn roadtrip door Canada, passeerde ik op de Yellowhead Highway, oftewel Highway 16, deze lange keteltrein. Even verderop was een farmers driveway, en werd een pitstop gemaakt voor een foto. De trein bestond uit 102(!) ketelwagens, ik had het vermoeden lege van ruwe aardolie, gezien de kenmerken op de wagens. 2 Oktober 2019 - Vandaag ging de roadtrip door Canada van Yorkton naar Edmonton, een rit van bijna 900 kilometer. Even kilometers maken, want ik wil morgen (lees, Donderdag 3 oktober) in de Canadese Rockies arriveren. Een heel groot stuk van de route ligt de CP-line parallel aan Highway 16, ook wel de Yellowhead Highway genoemd. In die 900 kilometer moest ik alleen bij 3 steden even van de Highway af omdat die onderbroken is, maar verder knallen maar.. Toen ik bij Wynyard passeerde, zag ik net buiten het dorp een BNSF-loc met lange keteltrein stilstaan, en gezien er maar één loc voor zat even gekeerd. In Wynyard vertrokken deze 7 locs (5 in opzending) net vanaf een zijspoor, dus snel werd 8km verder gereden, maar na een uur nog geen trein. En deze was toch vertrokken, en BNSF stond te wachten (die had ook een draaiende motor en frontjes aan incl personeel). Teruggekeerd naar Wynyard, en daar waren deze 7 locs bezig met rangeren. Men had dus wagens, die over 7 sporen verdeeld stonden, herverdeeld op bestemming. Duidelijk, maar waarom BNSF tussendoor niet weg kon? Geen idee. Dat heet het Canadese treinsysteem, geen touw aan vast te knopen. Namelijk geen dienstregelingen. Hier waren ze net klaar met de eerste vertrekkende trein in de richting van Yorkton, maar in plaats van vertrekken duwden ze de trein naar het "doorgaande" spoor, en werd er naasst het CP-gebouw geparkeerd. Frontjes gingen uit en de machinist stapte af. Volgens een rangeerder die ik even aansprak, zou de trein hier nog minstens 5u staan wachten tot er "ruimte" was. BNSF bleef minstens dezelfde tijd staan. Tevreden na deze klik werd dus weer verder naar Edmonton vertrokken.. 2 Oktober 2019 - Inmiddels alweer een eindje verder gereden, kwam van voren een goederentrein aangereden. Het zonnetje scheen, de trein goed voor de zon. Er werd verderop een U-turn gemaakt op de Highway (een 2-baansweg zonder middenberm), en even verderop kon de trein vastgelegd worden. Helaas een fotowolkje.. Maar dat mag de pret niet drukken. De trein heeft hier 148 (nee, geen grap!) wagens aan de haak... | |
b2py | donderdag 3 oktober 2019 @ 06:15 |
Volgens mij staat er niet of het voor cargo of getrokken materieel is, wat de vraag is. | |
greavy | donderdag 3 oktober 2019 @ 06:25 |
Staat toch DB Cargo? DB Cargo is niet reizigers | |
Eix | donderdag 3 oktober 2019 @ 06:56 |
Tof verslag Greavy.De grap is dat jij telkens staat te tellen en er maar geen einde aan komt. ![]() ![]() | |
b2py | donderdag 3 oktober 2019 @ 07:03 |
Tering het is vroeg | |
DeaDLocK2K | donderdag 3 oktober 2019 @ 12:09 |
Gaaf! Lekker hoor ![]() | |
BLS | donderdag 3 oktober 2019 @ 20:35 |
Vanaf 4 mei 2020 nieuwe directe Railjet Berlijn - Dresden - Praag - Wenen - Graz ![]() https://www.deutschebahn.(...)m-4-Mai-2020-4468454 Nouja, nieuw... Het is eigenlijk de terugkeer van de legendarische "Vindobona" die in de DDR-tijd nog reed met treinstellen serie SVT 18.16. ![]() Door Deutsche Fotothek, CC BY-SA 3.0 de | |
Dr_Flash | donderdag 3 oktober 2019 @ 20:52 |
Fantastisch mooie treinen waren dat ![]() PTA / Treinen topic #205 ![]() [ Bericht 47% gewijzigd door Dr_Flash op 03-10-2019 21:05:44 ] | |
DJMO | donderdag 3 oktober 2019 @ 21:09 |
Logica. Vanaf station hoorn rond acht uur naar alkmaar Noord willen. Dan kun je kiezen om vijftig minuten te wachten op een sprinter, of vijf minuten op de intercity naar Maastricht om op Sloterdijk over te stappen op de intercity naar den helder. Je bent tien minuten later op noord, maar nog ruim op tijd voor de bus naar huis die om 1 over heel en 1 over half vertrekt. Een keer raden wat ik gedaan heb ![]() Klacht: sinds wanneer rijd die kutsprinter nog maar een keer per uur ipv gewoon elk half uur? Of ben ik blind en heb ik ergens iets van een gewijzigde dienstregeling gemist? | |
Janneke141 | donderdag 3 oktober 2019 @ 21:11 |
-verkeerd gelezen- | |
Peterselieman | donderdag 3 oktober 2019 @ 21:14 |
Jouw kennende heb je wortel staan schieten in Hoorn ![]() | |
DJMO | donderdag 3 oktober 2019 @ 21:23 |
Nope, ben via Sloterdijk gegaan. Je denkt toch zeker niet dat ik vijftig minuten in de kou, in het donker ga zitten wachten als ik ook warm en droog in een trein kan zitten? | |
Janneke141 | donderdag 3 oktober 2019 @ 21:32 |
Wat ik zo snel kan vinden is de avondbediening van Hoorn-Heerhugowaard al jaren 1x per uur na acht uur. Zo verbaas ik mij er ook nog steeds over dat je ma t/m za maarliefst vier keer per uur van Nijmegen naar Wijchen kan (of andersom)... maar op zondag slechts één keer. | |
Peterselieman | donderdag 3 oktober 2019 @ 21:34 |
Je gaat toch niet voor je plezier door die tunnel heen? | |
b2py | donderdag 3 oktober 2019 @ 21:42 |
Al sinds het begin der tijden | |
DJMO | donderdag 3 oktober 2019 @ 21:53 |
Dan zal het er aan liggen dat ik nu voor het eerst sinds begin der tijden een avond dienstregeling te pakken had, normaal reis ik altijd rond half zeven terug, en dan gaat ie gewoon nog om het half uur. Mjah, eigen schuld verder, ik had de dienstregeling beter na moeten kijken, in plaats van te vertrouwen op m'n 'ervaring' ![]() | |
DJMO | donderdag 3 oktober 2019 @ 21:54 |
huh? Welke tunnel? zodra ik instap focus ik me op m'n telefoon, om op m'n overstapstation of eindbestemming erachter te komen dat ik er uit moet om vervolgens gehaast m'n zooi bij elkaar te rapen en de trein uit te vluchten, dwars door de stroom instappers heen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 3 oktober 2019 @ 21:55 |
Die in Alkmaar toch? | |
DJMO | donderdag 3 oktober 2019 @ 21:58 |
oh, je bedoelt het voetgangerstunneltje ![]() ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 3 oktober 2019 @ 23:35 |
In theorie wel. In de praktijk zit het stuk Nijmegen-Arnhem zo stampvol met treinen dat ik er overdag niet eens een leegmatrit met 140 km/h tussendoor krijg. Geen optie dus. | |
derLudolf | donderdag 3 oktober 2019 @ 23:41 |
Gaaf spul, ze zijn hard bezig met de restauratie/toelating van een soortgelijk stel zo te lezen https://de.m.wikipedia.org/wiki/DR-Baureihe_VT_18.16 | |
Jappie_Sea | vrijdag 4 oktober 2019 @ 00:23 |
Ik vroeg me af, is er een of andere tool oid waarmee ik de afstand over het spoor kan bereken? alvast bedankt | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 4 oktober 2019 @ 00:25 |
Staat gewoon in de OP he. | |
Jappie_Sea | vrijdag 4 oktober 2019 @ 00:30 |
Dat had ik niet gezien inderdaad, stom. Echter nog steeds niet helemaal wat ik zoek. Het liefst iets voor heel europa, dat je aan de hand van een kaart je route kan uitstippelen. Kan me herinneren dat er hier ooit iets dergelijks is gedeeld | |
James1988 | vrijdag 4 oktober 2019 @ 01:47 |
Here you go: https://brouter.damsy.net/latest/ Linksboven op 'Rail' zetten en pinnetjes plaatsen maar. | |
greavy | vrijdag 4 oktober 2019 @ 04:05 |
heb ze vandaag nog langer gezien, maar niet op de foto. Wel leuk te zien hoor, maar wát een lengte.. Ging de overweg echt nét voor mn neus dicht en stopte de trein ook nog op de overweg zo'n 5 minuten lang.. Voordat die eindelijk weg was, was ik iets van 24 minuten verder, vanaf sluiten tot openen. Trein moest wachten bij een samenkomst van lijnen, zal wel een andere trein eerst voorlangs hebben gemogen. Vandaag in Jasper aangekomen rond het middaguur (werd tijd na bijna 3000km in 3 dagen rijden), dus hier wat dingen bezocht. Morgen ook eea in de planning maar dan combineren met een paar treintjes klikken hier in de bergen. | |
James1988 | vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:11 |
Leuke verhalen, greavy. Jij vermaakt je daar wel zo te zien ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:35 |
Ik heb hier nog een foto van, vanuit een slechte hoek, toen ik hier met b2py met kerst in 2014 of 2015 ofzo was. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:54 |
Kun je nagaan, mijn foto is van januari 2009. Misschien staat hij er nog steeds wel ![]() | |
Peter | vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:44 |
Lijkt op dat treinstel dat vanuit Canada (terug) naar Nederland werd gehaald, Noorlander oid? | |
BLS | vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:56 |
Je bedoelt de Nederlands-Zwitserse TEE die door een Zwitserse club inderdaad weer uit Canada is gehaald en (ruim tien jaar geleden alweer) door de Stichting TEE naar Nederland is gehaald. Vrijwilligers hebben wat aan de trein geklust om deze in elk geval te conserveren en rolvaardig te houden, tot ongenoegen van het bestuur dat zich liever blindstaarde op het bouwen van een motorbak en een eigen spooraansluiting met werkplaats in de achtertuin van de voorzitter, waarna iedereen behalve het bestuur uit de club is geschopt of zelf is opgestapt. Sindsdien staat het stel helaas troosteloos weg te roesten op de Dijksgracht. | |
James1988 | vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:09 |
4 bakken staan op de Dijksgracht, en op de Watergraafsmeer zwerft ook nog een bak rond. ![]() | |
Peter | vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:28 |
Ik las iets over de wens om een Transportmuseum in Lelystad te beginnen en daar iets met de TEE te doen. Dezelfde voorzitter en dezelfde vertraging in iets doen als ik het zo zie.. jammer dat er geen capabele mensen opstaan en het overnemen van die man. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:41 |
Ah, dan weet ik ook weer genoeg ![]() | |
derLudolf | vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:40 |
Dit zo lezende vindt die man zichzelf erg capabel. | |
Peter | vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:48 |
Eerst zien dan geloven. Voorlopig presteren ze niet veel. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:49 |
Ik denk dat er ergens op een van de treinenforums nog wel een citaat van me te vinden is waarin ik dit voorspel ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:54 |
Het opendeurgehalte nadert dan ook een beetje naar de 100 % ![]() | |
James1988 | vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:57 |
Dunning-Kruger, anyone? ![]() | |
b2py | vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:51 |
Fucking toeteren met 160 in de duisternis voor iedere overweg ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 4 oktober 2019 @ 23:22 |
"Is toch waanzin, Bas" Klopt, b2py ![]() | |
greavy | zaterdag 5 oktober 2019 @ 04:05 |
Dat toeteren doen ze ook in Canada, dag en nacht en niet eens een klein toetertje. 3x lang, 1x kort 1x lang, voor elke overweg tenzij anders aangegeven (farmers driveway railroad crossings uitgezonderd, oftewel overpaden naar de akkers van de boeren). Zit nu in Jasper, en hier zit een drukke overweg. Maar ook druk depot van CN, personeelswissels maar ook tanken en dergelijke gebeuren hier. De overweg is soms wel een halfuur aaneen gesloten, wat gevaarlijke situaties had opgeleverd. Nu zit er vrijwel dag en nacht aan beide kanten van het spoor een mannetje die verkeersregelaar is. Die kan de mensen zonder lokale bekendheid dan laten keren, zodat ze 2km verderop door een tunneltje naar de andere kant van het spoor kunnen. Borden ophangen kan ook, zou je denken. Maar dat gebeurt niet. Vandaag ook: overweg gesloten, trein stond stil. Reden? Loks moesten tanken. Je zou denken, je zet de trein dan op een zijspoor, en rangeert met de loks naar de tankplaat. Maar dat is te ingewikkeld. Je stopt gewoon met complete trein naast de tankplaat, en gaat de loks aftanken. Overweg is dan iets meer dan een halfuur gesloten, want pas 5 wagens zijn de overweg over van de 150 of iets dergelijks. | |
greavy | zaterdag 5 oktober 2019 @ 04:17 |
4 Oktober 2019 - Vandaag werd met de auto rond Jasper verkend. Ook daarbij kwam een 'Mountain trail' aan bod. Deze route is alleen te rijden met een SUV met 4-wielaandrijving. Aanhangers en campers ed zijn verboden. Het pad, eigenlijk geen weg te noemen, gaat dwars door de bergen. Ik heb ook zwarte beren vlakbij gezien.. Terugkomende op de foto: Dit pad volgend kom je na een aantal kilometer bij het spoor uit, met prachtig uitzicht erop. Ik heb dus de auto even geparkeerd, en treintjes afgewacht, waaronder deze trein met 145 wagens aan de haak van allemaal soorten. Het einde van de trein is niet op de foto te zien. De trein is hier uit Jasper vertrokken in de richting van Hinton en verder. | |
Adrie072 | zaterdag 5 oktober 2019 @ 09:53 |
Prachtig! | |
Fred2 | zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:50 |
Niemand geeft iets om die trein. De passagiers van toen zijn allang overleden en de jongetjes van toen die droomden om er ooit in te reizen zijn te druk met hun Mat '54, '57 en '64 treinstellen die wél rijden. | |
b2py | zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:03 |
EINDELIJK: https://nieuws.ns.nl/ns-test-automatische-treinpiloot/ Nu de vakbonden nog aan de kant | |
DeaDLocK2K | zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:14 |
De vakbonden zijn het probleem helemaal niet en die kunnen hooguit een paar jaar vertragen. Big whoop. Zolang er overwegen zijn in Nederland zal er geen trein zonder machinist rijden, punt uit. | |
b2py | zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:18 |
Je kan zeggen dat je eilanden krijgt zonder machinist? ![]() Onveilig!! | |
DeaDLocK2K | zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:23 |
Niet zolang: - Er gemengd verkeer is - Perrons niet zijn afgesloten met deuren | |
Eix | zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:35 |
Waarom is dat nodig? ![]() Een computer kan lijkt mij sneller gevaar detecteren en ingrijpen dan een mens. Als je het voertuig maar voorziet van de juiste sensoren. Bij een mens heb je immers altijd te maken met een reactietijd. Dat vraagt natuurlijk wel enorm veel van de techniek. Maar waarom zou op het spoor iedere invloed 'van buiten' afgeschermd moeten worden? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:47 |
Het wordt een vereiste van de veiligheidsjihad. Trouwens, in alle 100% driverless-situaties is dit in de praktijk nu ook zo. Bij computers en met AI heb je evengoed te maken met reactietijd, die behoorlijk oploopt naarmate het aantal inputparameters omhoog gaat. Je hebt geen ongelijk hoor. https://en.wikipedia.org/wiki/NP-hardness hier heeft het mee te maken, het reduceren van het aantal mogelijke incursies om een zo betrouwbaar mogelijke werking van de systemen te garanderen. AI "vrij" treinen laten rijden zijn we nog zeker een jaar of 100 vanaf zonder andere grote doorbraken. En zo ver is AI nog niet ook: https://www.dailymail.co.(...)-car-technology.html | |
DeaDLocK2K | zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:49 |
Ik snap daarom ook niet dat men wil inzetten op de techniek, of erger nog, combinatie van, waarbij een machinist in de cabine zit en ingrijpt. Euh, laat die beste persoon dan gewoon rijden ofzo. | |
Dr_Flash | zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:50 |
combinatie van is niet goed inderdaad. Dan gaan ze op elkaar vertrouwen. Dan gaat het ZEKER mis. | |
b2py | zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:26 |
In Kuala Lumpur viel me op dat de automatische metro’s boven de grond geen deuren hadden en eronder wel. Gemengd verkeer kan je programmeren en deuren kan je aanleggen! | |
James1988 | zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:40 |
ÖBB-chef Matthä over uitbreiding van het nightjet-netwerk:Bron: https://www.wienerzeitung(...)hn-ist-ein-Witz.html | |
Dr_Flash | zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:12 |
zou leuk zijn. Ben benieuwd ![]() | |
derLudolf | zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:01 |
Oh wauw, iemand aan de top die echt verstand heeft van de spoorwegen.
| |
Fred2 | zaterdag 5 oktober 2019 @ 20:44 |
Want machinisten kunnen wel op tijd stoppen ![]() | |
Fred2 | zaterdag 5 oktober 2019 @ 20:51 |
Gemengd verkeer kan prima, we hebben immers al ERTMS en ATB. Dus die trein stopt vanzelf wel als het nodig is. En aangezien treinen niet zelf bepalen op welk spoor ze rijden gaan ze ook niet spontaan naar links of rechts. Spoorwegen gaan ook al vanzelf open en dicht. Dus als het wegverkeer gewoon stopt voor een rood licht is er geen vuiltje aan de lucht. | |
GlenSpey | zaterdag 5 oktober 2019 @ 22:01 |
Als machinist-zijnde hoop ik dat je gelijk hebt. In the end zal het gewoon op een rekensommetje neerkomen. Hoeveel gaat de inbouw van die rotzooi en de sanering van overwegen/aanpassingen van baanstructuren etc. kosten en hoe verhoud dat zich tegenover de winsten die men kan maken na het saneren van enkele duizenden banen. Ja hiep hoi, we mogen straks heel misschien nog een tijdje toezichthoudertje blijven spelen, zo'n zoethoudertje voor een paar jaar om het te kunnen verantwoorden tegenover vakbonden en media tot men er na een paar jaar zogenaamd achterkomt dat dat eigenlijk ook helemaal niet nodig meer is. ''Het werk verdwijnt niet, het veranderd alleen'' ![]() ![]() ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door GlenSpey op 05-10-2019 22:07:48 ] | |
DeaDLocK2K | zaterdag 5 oktober 2019 @ 22:18 |
Ja, maar capaciteit vergroten door middel van extra sporen is goedkoper dan het volledige spoorwegnet (op wat randen na zoals de Noordelijke Nevenlijnen, terwijl het nou verrassend genoeg juist op die lijnen technisch relatief eenvoudig te implementeren zou zijn) aan te passen aan de eisen van automatisch rijden. Er is gewoon geen veiligheidsmarge. Het publiek pikt geen harde kille cijfers, die denken niet logisch na. Je komt er gewoon niet mee weg. | |
Duvel | zondag 6 oktober 2019 @ 09:20 |
Zou dit wel kunnen als je de planregels zou baseren op het uitgangspunt dat alle machinisten gewoon stoppen voor een rood sein? | |
DeGewoneMan | zondag 6 oktober 2019 @ 10:24 |
Waarom zijn machinisten voor overwegen nodig? Met camera's is het ook mogelijk om te zien of de overwegen vrij zijn van verkeer. Bij een seinstoring kan een machinist op afstand de trein op (camera)zicht besturen. Bij vliegtuigen is bediening op afstand ook mogelijk, daar is men van plan om de co-piloot te vervangen door een op afstand. | |
Yreal | zondag 6 oktober 2019 @ 11:54 |
Totaal zinloos zo lang er nog gevlogen mag worden. Van de week weer eens naar frankfurt geboemeld, 5 uur onderweg, wat een ellende. Vliegend ben je er in 50 minuten. | |
Fred2 | zondag 6 oktober 2019 @ 12:08 |
Vandaar dat de Docklands Lightrail zo'n groot fiasco is... Hoeveel "veiligheidsmarge" voegt een machinist toe dan? | |
DeaDLocK2K | zondag 6 oktober 2019 @ 12:09 |
Omdat de complexiteit van alle omgevingsfactoren een klasse AI behelst die er nog niet is. Dat mensen in zwarte kleding in bepaalde weersomstandigheden in meer dan 50% van de gevallen niet gedetecteerd wordt is tekenend voor de issues die er zijn. Dat is ook waar afgesloten perrons geeist gaan worden. De rekencapaciteit is er ook nog niet. | |
Fred2 | zondag 6 oktober 2019 @ 12:12 |
Machinisten zien mensen in zwarte kleding wel en kunnen dan wel op tijd stoppen? | |
DeaDLocK2K | zondag 6 oktober 2019 @ 12:13 |
Net als met automatisch rijden; het gaat hier niet gebeuren op korte termijn zonder dat er een machinist in de cabine blijft, omdat het publiek het eist, omdat het vrij snel een keer mis gaat terwijl het met een mens voorkomen zou kunnen worden, omdat je een datacenter aan rekencapaciteit nodig hebt en altijd een gigantische bandbreedte moet kunnen garanderen. Ik zie het niet zo snel gebeuren. | |
DeaDLocK2K | zondag 6 oktober 2019 @ 12:14 |
Het publiek pikt het niet als een machine zoiets over het hoofd zou zien. En daarnaast wordt de capaciteit van zelfrijdende systemen schromelijk overdreven, vooral die van Tesla, maar ook van andere producenten. | |
Duvel | zondag 6 oktober 2019 @ 12:54 |
In Kopenhagen rijdt de metro volautomatisch, maar dat is een gesloten systeem. Natuurlijk kun je daar best op plekken komen waar je niet hoort, maar dat is dan misschien een Darwinaward waard. | |
James1988 | zondag 6 oktober 2019 @ 13:22 |
De bovengrondse stations hadden naar mijn weten eerst geen poortjes op de perrons, maar hadden sensors om te zien of er iemand van het perron was gevallen. Die leverden echter nogal wat valse meldingen op waardoor er uiteindelijk is besloten om ook daar poortjes te zetten. | |
DeaDLocK2K | zondag 6 oktober 2019 @ 13:27 |
Klopt, en zodra je er niet in 100% van alle complexe situaties op aankan, heb je alsnog evenveel machinisten nodig als dat je treinen wil laten rijden. Denk bijvoorbeeld aan weersomstandigheden zoals een storm in de nacht met hevige regen. Of sneeuw die blijft liggen en dan een wit voertuig ofzo, dat soort dingen blijft een issue. | |
#ANONIEM | zondag 6 oktober 2019 @ 18:13 |
Zijn genoeg uitzonderingen op, onder andere de metro van Nürnberg en de DLR in Londen hebben geen perrondeuren. | |
James1988 | zondag 6 oktober 2019 @ 18:23 |
Op de DLR is nog wel een medewerker aanwezig die verantwoordelijk is voor het vertrekproces. En die ook volledig bevoegd is om de trein handmatig te rijden, mocht dat nodig zijn. | |
Peter | zondag 6 oktober 2019 @ 18:31 |
Scheelt wel weer 1 persoon.. geen HC EN meester in de trein.. | |
James1988 | zondag 6 oktober 2019 @ 18:46 |
Maar als die persoon ziek is / zijn trein mist / staakt, kan de DLR-trein niet rijden. Wat dat betreft heb je eigenlijk het slechtste van twee werelden: je hebt dure automatisering en alsnog een personeelslid. En omdat de stations allemaal zo kort bij elkaar liggen kan hij ook niet echt dienstverlenend bezig zijn omdat hij de hele tijd die deuren moet bedienen. | |
Piles | zondag 6 oktober 2019 @ 19:13 |
Je moet ergens beginnen met innovatie. Het zal nooit in 1 keer perfect zijn. Als je daar op blijft wachten gebeurt er nooit wat. | |
DeaDLocK2K | zondag 6 oktober 2019 @ 19:30 |
Dat kan prima zonder dat het zoveel hoeft te kosten. | |
#ANONIEM | zondag 6 oktober 2019 @ 19:41 |
Is dit echt nodig of is het meer om de vakbonden tegemoet te komen? [ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2019 19:43:21 ] | |
James1988 | zondag 6 oktober 2019 @ 21:07 |
Het is echt nodig. | |
James1988 | zondag 6 oktober 2019 @ 22:24 |
Voorlopige dienstregeling van de nieuwe verbinding Brussel - Wenen:Bron: TreinTramBus Als trekkracht gaat een HLE 18 worden gebruikt, in Aken wordt er een locwissel gedaan. | |
ziggyziggyziggy | zondag 6 oktober 2019 @ 22:24 |
Nee, want het zit vol op basis van blokafstanden, niet op basis van doorschietlengtes. Kortere blokafstanden of zwevende blokken zouden wel helpen, maar uiteindelijk heb je ook daar een maximale capaciteit. | |
dennistd | zondag 6 oktober 2019 @ 22:26 |
Ik zou zeggen dat de overkruisnormen zeker in het geval van Nijmegen ook een boel capaciteit vreten. Maar dat is dus niet zo, valt me mee. | |
dennistd | zondag 6 oktober 2019 @ 22:27 |
Het was vanmiddag heerlijk weer op Rotterdam Alexander ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 6 oktober 2019 @ 22:30 |
We hebben pagina's vol met tabellen met normen, maar denk je dat ik die voor ieder dienstregelpunt erbij pak als ik een trein inleg van Onnen naar Nijmegen? Elke DVL houdt gewoon drie minuten aan, dan zit je bijna altijd goed. | |
derLudolf | zondag 6 oktober 2019 @ 22:39 |
Mooi treintje, waarom al die locs? | |
James1988 | maandag 7 oktober 2019 @ 00:50 |
Vandaag ben ik weer eens een rondje gaan treinen. En omdat ik me stierlijk verveelde en ik nog een dingetje op m'n bucketlist had staan, ben ik naar Münster (Westfalen) afgereisd om vanaf daar de Flixtrain naar Düsseldorf te nemen. Hier een filmpje van binnenkomst van dat ding in Münster (en op de achtergrond een vertrekkende Sonderzug van Centralbahn - ik wist niet dat dat ding kwam, anders had ik daar nog wel een plaatje van gemaakt): Het zijn allemaal dit soort rijtuigen, met compartimenten en een galerij aan de zijkant: ![]() Veel foto's van de trein heb ik verder niet, het ding zat stampvol Duitsers (van alle leeftijden) dus om dan uitgebreid foto's te gaan maken is een beetje lastig. Nadat ik door een paar rijtuigen was gelopen, kwam ik uit in het barrijtuig. Ook dat zat helemaal vol, en de bar is open. Ik weet niet precies wat ze er verkopen, volgens de website van FlixTrain zou het gaat om 'snacks and drinks'. ![]() Foto: metdetreinnaarhetbuitenland.nl Uiteindelijk ben ik maar ergens in een hokje gaan zitten, bij een paar andere mensen. Zo te zien aan de resterende bevestigingsmaterialen, de vreemd geplaatste lampjes en o.a. de teksten over het afsluiten van de deur is het rijtuig waarin ik heb gezeten een oud slaaprijtuig: ![]() ![]() Zoals te zien is op de foto's: het spul is oud en enigszins afgeleefd. Het is schoon, maar er is wel duidelijk te zien dat het spul in een andere tijd is gebouwd. Al met al is mijn beoordeling: grappig om er eens mee te reizen (nostalgisch vooral), maar de enige echte reden die ik me kan bedenken om met FlixTrain te reizen en niet met DB is de prijs. Ik heb m'n kaartje tien minuten voor vertrek gekocht en betaalde ¤ 23, DB vroeg op dat moment ¤ 34 voor een ritje met Intercity. Als je vooraf boekt is de vanafprijs bij DB ¤ 19,90, terwijl dat bij FlixTrain slechts ¤ 4,99 is. | |
James1988 | maandag 7 oktober 2019 @ 01:04 |
Oh, en nog een mooie: Viersen - Mönchengladbach is dicht voor werkzaamheden (vervanging wissels). De RE13 naar Venlo wordt via Krefeld omgeleid, en stopt ook niet in Neuss. De trein die ik naar huis had vertrok met +10 uit Düsseldorf, en kwam met -2 aan in Viersen. Ik had niet verwacht dat er zo veel speling in dat rijpad zou zitten ![]() Vlak voor aankomst in Viersen werd er omgeroepen dat je aldaar kon overstappen op de trein naar Krefeld, waar we zo'n 10 minuten eerder met een noodvaart doorheen waren gereden ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 07-10-2019 01:20:09 ] | |
Duvel | maandag 7 oktober 2019 @ 07:08 |
OK dat is helder. | |
Duvel | maandag 7 oktober 2019 @ 07:11 |
Railexperts is de vervoerder waar de SSN en de VSM dit weekend onder reden. Die 1200 is volgens mij ook van hun. | |
derLudolf | maandag 7 oktober 2019 @ 07:58 |
Lekker veel beenruimte. Heerlijk om daarmee Köln-Berlin te doen ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 7 oktober 2019 @ 17:56 |
Dit al voorbijgekomen? Volgend jaar weer nachttrein naar Amsterdam: https://www.wienerzeitung(...)z.html?em_no_split=1 | |
James1988 | maandag 7 oktober 2019 @ 17:58 |
Ja, eergisteren ofzo ![]() | |
b2py | maandag 7 oktober 2019 @ 18:03 |
Toen lag ie te pitten in zijn trein ![]() Echt al die geile berichten over hoe goed voor klimaat enzo. ding is pas een paar jaar weg ![]() | |
James1988 | maandag 7 oktober 2019 @ 18:11 |
Het Greta-effect ![]() | |
Janneke141 | maandag 7 oktober 2019 @ 18:51 |
https://www.gelderlander.(...)naar-kleef~accd92f5/ Nog even los van de aanwezigheid van linksdraaiende trilkevers op dit stukkie spoor, en óók los van de ongetwijfeld dramatische toestand van het baanlichaam, is stallen langs de verder onbeschermde vrije baan in een buitengebied denk ik niet de beste manier om ze te conserveren voor verkoop ![]() | |
b2py | maandag 7 oktober 2019 @ 18:58 |
Ze zijn al weg toch? En ff een wissel aanleggen, bij ProRail, yeah right. De gemeente mag lappen, dan krabbelen ze wel terug :-P | |
James1988 | maandag 7 oktober 2019 @ 19:00 |
Een extra wissel aanleggen. Eventjes. Ja hoor. ![]() | |
Janneke141 | maandag 7 oktober 2019 @ 19:02 |
En een spoorwegovergang. Maar dat is een detail. | |
b2py | maandag 7 oktober 2019 @ 19:04 |
Havana aan de Waal wil nog wel wat 20 jaar oud materieel, net als Cuba waar je de bussen van NZH de rondjes ziet maken. Lekker hoor | |
Janneke141 | maandag 7 oktober 2019 @ 19:07 |
Afgelopen vrijdag stonden ze er trouwens nog. | |
Peter | maandag 7 oktober 2019 @ 19:12 |
Zet ze dan bij de Star op het baanvak dat toch buiten gebruik is ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 7 oktober 2019 @ 19:15 |
Dat baanvak dat dusdanig slecht is dat het per direct gesloten is vanwege verzakkingsgevaar? Het zijn geen pomplorries maar DM'90.... | |
derLudolf | maandag 7 oktober 2019 @ 19:29 |
Geen idee hoe erg dat is? Dynamisch belasten is wel anders dan statisch natuurlijk. | |
Peter | maandag 7 oktober 2019 @ 20:30 |
Helpt flinke belasting niet bij het stabiliseren van de grond? ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:18 |
Nou ja, ik gok dat we er genoeg over hebben tegenwoordig. ![]() | |
Fred2 | dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:15 |
Oplegwissel ![]() | |
boriq | dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:15 |
Ken nog wel een baanvak wat daar baat bij zou hebben... ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:54 |
Albanië kan ze goed gebruiken ![]() ![]() | |
derLudolf | dinsdag 8 oktober 2019 @ 17:13 |
Op die anderhalve spoorweg die ze daar hebben? | |
Dr_Flash | dinsdag 8 oktober 2019 @ 18:10 |
Treinen met intacte ramen? Zou iets nieuws zijn voor ze ![]() ![]() | |
FRDeventer | dinsdag 8 oktober 2019 @ 18:44 |
6 november start ik als als (aspirant) medewerker V&S ![]() | |
b2py | dinsdag 8 oktober 2019 @ 18:50 |
Die fopbeveiligers met grootheidswaanzin? | |
Sandrvich | dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:15 |
Die GVU driedelige dingen rijden nog, verder zie ik nu vooral Friese en Brabantse bussen, in ieder geval in Tirana. ![]() | |
stavromulabeta | dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:18 |
Ik ben de komende twee dagen met de trein weg. Heeft hier iemand tips waar je tegenwoordig rond Utrecht CS je fiets nog langer dan 24 uur kunt stallen? (En dan bedoel ik een enigszins maatschappelijk aanvaarde plek. Dus niet op de blindengeleidelijn bij Vredenburg ofzo) | |
derLudolf | dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:19 |
Hebben ze geen bewaakte stalling ofzo? Even doosje koeken van de warme bakker meenemen? | |
dennistd | dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:20 |
Gewoon op Centraal, ¤1,25 per 24 uur: https://www.jefietswilnooitmeeranders.nl/utrecht-stationsplein/ | |
stavromulabeta | dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:23 |
Gratis bedoelde ik uiteraard, ik heb niet voor niks een stationsbarrel. Kennelijk zijn alle onbewaakte stallingen opgedoekt. | |
derLudolf | dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:24 |
Las hem vast aan een bovenleidingportaal. | |
Peterselieman | dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:38 |
Alstu: https://www.veiligstallen.nl/utrecht/stallingen Staan zowel gratis als betaalde stallingen in |