abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189117127


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
U55..jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
lock.gif MTL, Sloopt wel eens echte treintjes *O*
eye.jpg FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
x.jpg Maegrim Grote Pimpelwasser
UISTR.jpg Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

  Redactie Sport woensdag 25 september 2019 @ 17:05:13 #2
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189117266
Bijpassend plaatje voor in de OP:

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_189119142
Waar gaat NS 2,5 km buffel naartoe slepen eigenlijk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189119168
Tata Steel
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2019 @ 19:17:14 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189119175
Er is op de Houtrakpolder een beetje ruimte, Arnhem goederen misschien en als Onnen ruimte heeft zou dat ook een kandidaat kunnen zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 25 september 2019 @ 19:17:54 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189119182
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar gaat NS 2,5 km buffel naartoe slepen eigenlijk?
Houtrakpolder?

Of sloper Koek te Mijdrecht natuurlijk :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 25 september 2019 @ 19:38:31 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189119471
Of in een leeg weiland dumpen in afwachting van sloop als ze denken er nooit meer vanaf te komen?
pi_189119499
Afzinken in de Noordzee als natuurlijke koraalriffen? :+
dag
pi_189119502
De Houtrakpolder lijkt mij uitgesloten. Er is recentelijk een spoed-aanbesteding gedaan om het materieel wat nu op dit terrein staat, gesloopt te krijgen. Dit, omdat er in December een grote lichting DDAR terzijde gaat, met als bestemming de Houtrakpolder.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_189119590
ProRail heeft laten weten geen plek voor sloopmat te hebben
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2019 @ 19:49:58 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189119625
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:47 schreef Maegrim het volgende:
ProRail heeft laten weten geen plek voor sloopmat te hebben
Dan blijven de museumlijnen over _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189119793
Belgen zetten sloop-materieel gewoon ergens in een bos neer.
https://www.hln.be/nieuws(...)che-grens~a7e6d0c19/
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_189120288
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan blijven de museumlijnen over _O-
Rijdt de Star in de winter? :+
dag
  woensdag 25 september 2019 @ 20:31:26 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189120356
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan blijven de museumlijnen over _O-
Dat doen ze aan de overkant van de plas, nieuwe Stadlertreinen staan in afwachting van indienststelling geparkeerd op de Mid-Norfolk Railway. :)

pi_189120476
De Star heeft nog 6 km spoor over en zoekt juist geld voor het opknappen.
Win-Win toch? :+
dag
pi_189121004
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:47 schreef Maegrim het volgende:
ProRail heeft laten weten geen plek voor sloopmat te hebben
Valt Onnen etc onder ProRail of NS Onderhoud?
pi_189121120
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 21:21 schreef b2py het volgende:

[..]

Valt Onnen etc onder ProRail of NS Onderhoud?
Rijdagen zijn afgelopen, stal ze tussen Dieren en Eerbeek ofzo. Dan maar graffity. Arnhem Goederen is ook ruimte zat, er zijn diverse spooraansluitingen bij bedrijven niet in gebruik, Zwolle is per 5 oktober bruikbaar en te zien aan de hoeveelheid spoor nog lang niet vol en er is anders nog wel ruimte voor nog meer dan genoeg opstelsporen wat ook binnen notime gerealiseerd zou kunnen zijn want niet alles wat weggehaald is, is teruggelegd, in Deventer is denk ik ook nog wel een spoor of 2 beschikbaar op een redelijk makkelijk te bewaken terrein.
Bier.
pi_189121425
November volgend jaar 12 dagen HSL dicht Rotterdam - Vage Zwaluwe voor aanbrengen 2,5m hoge transparante windschermen: https://www.treinenweb.nl(...)enweb.nl+-+Nieuws%29
pi_189124146
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat doen ze aan de overkant van de plas, nieuwe Stadlertreinen staan in afwachting van indienststelling geparkeerd op de Mid-Norfolk Railway. :)

[ afbeelding ]
Hoe doen de Britten dat eigenlijk? Worden alle treinen op het eiland gebouwd (of gemonteerd uit prefab) of komen ze ook in hun geheel per boot over vanuit Europa? Neem aan dat nieuw materieel niet door de tunnel gesleept wordt.
  donderdag 26 september 2019 @ 08:59:25 #20
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_189124752
Dat verschilt per fabrikant, Alstom, Bombardier en Hitachi hebben fabrieken op het eiland; andere treinen komen per boot (bijvoorbeeld van CAF uit Spanje) of door de tunnel zoals die van Stadler.
  donderdag 26 september 2019 @ 10:52:38 #21
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189125987
De Desiro Cities van Thameslink zijn allemaal via de Kanaaltunnel afgeleverd. Dat is geen enkel probleem, een Britse trein past volledig binnen het Europese profiel van vrije ruimte. :)
pi_189129800
Hoi

Is er iemand die kennis heeft van het traject breisach-freiburg??? In DB planner vind ik alleen bussen, hier rijden toch ook lokale s-bahn treinen??
speak only if it improves the silence.
  donderdag 26 september 2019 @ 15:24:51 #23
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_189129853
Op de kaart zie je dat de spoorlijn een enorme omweg maakt tussen die twee plaatsen. Wellicht is een rechtstreekse bus sneller en krijg je die daarom als resultaat.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_189130059
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:24 schreef JDude het volgende:
Op de kaart zie je dat de spoorlijn een enorme omweg maakt tussen die twee plaatsen. Wellicht is een rechtstreekse bus sneller en krijg je die daarom als resultaat.
Ik lees overal dat als je colmar-freiburg wilt bereizen dat je dan met de bus naar breisach moet en met de trein verder naar freiburg. Er schijnt een apart tarief te zijn.
speak only if it improves the silence.
  Redactie Sport donderdag 26 september 2019 @ 15:50:59 #25
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189130217
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:20 schreef TjjWester het volgende:
Hoi

Is er iemand die kennis heeft van het traject breisach-freiburg??? In DB planner vind ik alleen bussen, hier rijden toch ook lokale s-bahn treinen??
Ik meen dat ze daar bezig zijn met een groot elektrificatie-project, mogelijk daarom geen treinen maar bussen.

Edit: ja dus https://www.sweg.de/html/(...)6tk6sejn9o30qjint08s
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_189130566
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:50 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik meen dat ze daar bezig zijn met een groot elektrificatie-project, mogelijk daarom geen treinen maar bussen.

Edit: ja dus https://www.sweg.de/html/(...)6tk6sejn9o30qjint08s
Aha thanks iedereen.
speak only if it improves the silence.
pi_189132442
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar gaat NS 2,5 km buffel naartoe slepen eigenlijk?
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:47 schreef Maegrim het volgende:
ProRail heeft laten weten geen plek voor sloopmat te hebben
De twee zuidelijke sporen tussen Rotterdam Centraal en Schiedam Centrum bieden sinds het sluiten van de Hoeksche Lijn plek zet :Y)
So we just called him Fred too
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 19:04:23 #28
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189133167
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar gaat NS 2,5 km buffel naartoe slepen eigenlijk?
In Zandvoort? :+ Als extra F1 Intercities :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189133225
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In Zandvoort? :+ Als extra F1 Intercities :')
Paar stickers erop van Red Bull en Jumbo en het is net echt.
So we just called him Fred too
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 19:25:40 #30
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189133531
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:07 schreef Cothen het volgende:

[..]

Paar stickers erop van Red Bull en Jumbo en het is net echt.
Nog even de uitlaatdemper er af slopen
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189135462
http://www.ice-treff.de/index.php?id=581883

DB heeft aanbesteding gepubliceerd voor 90 hogesnelheidstreinen voor 300 km/h, 200 meter lang en in te zetten vanaf december 2022. Ohja, en moet inzetbaar zijn met de Velaro D BR407 (dus goh welk materieel zal dat worden?)
De eerste lichting bestaat waarschijnlijk uit 30 stellen die nodig zijn om reizigersgroei als gevolg van de lagere BTW op treinreizen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2019 @ 23:07:54 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189137655
Een oepsie voor ziggy en zijn collega's: https://www.oogtv.nl/2019(...)-het-geding-geweest/

Foutje bij Zuidhorn gisteren. Sneltrein van Groningen naar Leeuwarden te laat, waarna er besloten werd om de stoptrein naar Groningen bij Grijpskerk door te sturen naar Zuidhorn. Het doorrijspoor voor de sneltrein werd niet aangepast van 2 naar 1, wat resulteerde in twee stoptreinen voor de rooie aan beide zijden van het station en de sneltrein die niet verder kon langs het perron.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189137812
wat een nerd
pi_189138450
quote:
De steward is in Buitenpost ingestapt en besloot om vragen van reizigers te beantwoorden. “Ik heb voor u gebeld met de treindienstleiding en ze laten de trein naar Harlingen Haven even wachten zodat u mee kunt”
bron
Toen de Noordelijke Nevenlijnen werden aanbesteed schreeuwden de noordelingen moord en brand dat de dienstverlening veel minder zou worden als de NS zou stoppen met het rijden van de treinen.

Maar ze hebben nu een niveau dienstverlening dat ongekend is voor de NS:
• Meereizend personeel dat mensen te woord wil staan
• Meereizend personeel dat überhaupt beschikt over nuttige informatie
• Aansluitende treinen die even wachten op vertraagde reizigers

Kunnen we Arriva niet ook in de rest van het land de treinen laten rijden voor zover ze dat nog niet doen?
So we just called him Fred too
pi_189139769
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 21:12 schreef BLS het volgende:
http://www.ice-treff.de/index.php?id=581883

DB heeft aanbesteding gepubliceerd voor 90 hogesnelheidstreinen voor 300 km/h, 200 meter lang en in te zetten vanaf december 2022. Ohja, en moet inzetbaar zijn met de Velaro D BR407 (dus goh welk materieel zal dat worden?)
De eerste lichting bestaat waarschijnlijk uit 30 stellen die nodig zijn om reizigersgroei als gevolg van de lagere BTW op treinreizen.
Wek je nu de suggestie dat alleen Siemens treinen met de Velaro kunnen koppelen? 😜
pi_189139888
quote:
11s.gif Op donderdag 26 september 2019 23:07 schreef Peterselieman het volgende:
Een oepsie voor ziggy en zijn collega's: https://www.oogtv.nl/2019(...)-het-geding-geweest/

Foutje bij Zuidhorn gisteren. Sneltrein van Groningen naar Leeuwarden te laat, waarna er besloten werd om de stoptrein naar Groningen bij Grijpskerk door te sturen naar Zuidhorn. Het doorrijspoor voor de sneltrein werd niet aangepast van 2 naar 1, wat resulteerde in twee stoptreinen voor de rooie aan beide zijden van het station en de sneltrein die niet verder kon langs het perron.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap hem even niet, de trein uit Grijpskerk kan toch langs spoor 2 worden gezet, waardoor de sneltrein door kan naar Grijpskerk? Wat zie ik over het hoofd :P
pi_189140303
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 00:02 schreef Cothen het volgende:

[..]

Toen de Noordelijke Nevenlijnen werden aanbesteed schreeuwden de noordelingen moord en brand dat de dienstverlening veel minder zou worden als de NS zou stoppen met het rijden van de treinen.
Dit schreeuwt om een bron.

quote:
Maar ze hebben nu een niveau dienstverlening dat ongekend is voor de NS:
• Meereizend personeel dat mensen te woord wil staan
• Meereizend personeel dat überhaupt beschikt over nuttige informatie
• Aansluitende treinen die even wachten op vertraagde reizigers
Ja, want je kan echt niet een uur lang zonder volwassen schoolmeester in je omgeving. Stel je voor dat je je reet moet afvegen "Conducteur!!!??? Ik ben klaahaaaar!!!" en dan blijft het stil. Vandaar die poeplucht natuurlijk!
Bier.
pi_189140572
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 08:47 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik snap hem even niet, de trein uit Grijpskerk kan toch langs spoor 2 worden gezet, waardoor de sneltrein door kan naar Grijpskerk? Wat zie ik over het hoofd :P
Ah, ik was dus niet de enige met die gedachte.
pi_189140958
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 08:27 schreef b2py het volgende:

[..]

Wek je nu de suggestie dat alleen Siemens treinen met de Velaro kunnen koppelen? 😜
Oh, alleen maar koppelen met ander materieel zal geen probleem zijn... ;)
Maar dat - ik noem maar iets - een Talgo materieel aanbiedt dat gecombineerd met de Velaro ingezet kan worden is weliswaar niet volledig uitgesloten maar ook niet waarschijnlijk.
pi_189141967
Thalys en Eurostar willen meer naar elkaar groeien, mag ik dat lezen als een fusie? https://www.thalys.com/nl/nl/eurostar-thalys
pi_189142873
Volgens NRC wordt het uiteindelijk inderdaad een fusie: https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-en-thalys-a3974842
pi_189143137
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 09:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dit schreeuwt om een bron.
Een kleine greep uit het assortiment bronnen:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-top-7398554-a187278
https://www.nrc.nl/nieuws(...)king-7398555-a314950
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rden-7426004-a213702
Of kies een andere krant / oplinieblad uit 1998 naar keuze ;)

quote:
Ja, want je kan echt niet een uur lang zonder volwassen schoolmeester in je omgeving. Stel je voor dat je je reet moet afvegen "Conducteur!!!??? Ik ben klaahaaaar!!!" en dan blijft het stil. Vandaar die poeplucht natuurlijk!
Dat is wel de redenatie van de 2e kamer die geen treinen wil zonder hoofdconducteur denk ik.

De NS houdt vast aan de conducteur onder het mom van "dan kunnen we betere service leveren", maar doorgaans weten conducteurs nog minder dan de NS app en is het reizigers helpen door een aansluitende trein even te laten wachten helemaal uit den boze.
So we just called him Fred too
pi_189143854
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:03 schreef Cothen het volgende:

[..]

Een kleine greep uit het assortiment bronnen:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-top-7398554-a187278
https://www.nrc.nl/nieuws(...)king-7398555-a314950
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rden-7426004-a213702
Of kies een andere krant / oplinieblad uit 1998 naar keuze ;)
[..]

Dat is wel de redenatie van de 2e kamer die geen treinen wil zonder hoofdconducteur denk ik.

De NS houdt vast aan de conducteur onder het mom van "dan kunnen we betere service leveren", maar doorgaans weten conducteurs nog minder dan de NS app en is het reizigers helpen door een aansluitende trein even te laten wachten helemaal uit den boze.
En je weet dat diezelfde regering de NS afrekent op de prestaties qua punctualiteit? Dus ja, een aansluitende trein even te laten wachten is -doorgaans- uit den boze. Wat overigens niet zegt dat het nooit kan en ook eveneens niet zegt dat het nooit gebeurt.
  Redactie Sport vrijdag 27 september 2019 @ 15:42:18 #44
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189145168
DB was eens niet te laat, maar 43 minuten te vroeg :')

https://www.hna.de/kassel(...)ehe-zr-13030925.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 september 2019 @ 18:04:06 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189146993
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 08:47 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik snap hem even niet, de trein uit Grijpskerk kan toch langs spoor 2 worden gezet, waardoor de sneltrein door kan naar Grijpskerk? Wat zie ik over het hoofd :P
niets, want dat was ook mijn gedachte. Niet ideaal qua huidig spoorgebruik, maar het kan. Instappers moeten dan nog wel even van perron wisselen.

Ik weet allen niet hoe het zit met het inleggen van de rijwegen als er stellen aan beide zijden voor de rooie staan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 27 september 2019 @ 19:18:13 #46
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_189148050
"Aan de reiziger in treinstel 4040, die zijn fiets heeft vastgemaakt aan de gele stang van de deur, ik verzoek u vriendelijk deze los te maken. Dit is niet erg handig want zojuist zat uw fiets tussen de deur. Ik herhaal [...]".. _O-
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Moderator vrijdag 27 september 2019 @ 19:26:05 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189148159
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 19:18 schreef Eix het volgende:
"Aan de reiziger in treinstel 4040, die zijn fiets heeft vastgemaakt aan de gele stang van de deur, ik verzoek u vriendelijk deze los te maken. Dit is niet erg handig want zojuist zat uw fiets tussen de deur. Ik herhaal [...]".. _O-
_O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189150638
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:03 schreef Cothen het volgende:

[..]

Een kleine greep uit het assortiment bronnen:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-top-7398554-a187278
https://www.nrc.nl/nieuws(...)king-7398555-a314950
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rden-7426004-a213702
Of kies een andere krant / oplinieblad uit 1998 naar keuze ;)
[..]

Dat is wel de redenatie van de 2e kamer die geen treinen wil zonder hoofdconducteur denk ik.

De NS houdt vast aan de conducteur onder het mom van "dan kunnen we betere service leveren", maar doorgaans weten conducteurs nog minder dan de NS app en is het reizigers helpen door een aansluitende trein even te laten wachten helemaal uit den boze.
Lol wat een gelul. Ik vraag om een bron vanwege een gigantisch generaliserende uitspraak over noorderlingen en je komt met een heel klein en onbelangrijk groepje idioten en een vakbond uit Utrecht. Ja. Noorderlingen.

Oh is dat de reden dat ns eraan vast houdt? Nou je bent wel echt extreem goed op de hoogte zeg. Poepoe.
Bier.
pi_189151208
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 21:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Lol wat een gelul. Ik vraag om een bron vanwege een gigantisch generaliserende uitspraak over noorderlingen en je komt met een heel klein en onbelangrijk groepje idioten en een vakbond uit Utrecht. Ja. Noorderlingen.

Oh is dat de reden dat ns eraan vast houdt? Nou je bent wel echt extreem goed op de hoogte zeg. Poepoe.
Sorry, ik wist niet dat ik op Somda aan het posten was.
So we just called him Fred too
pi_189151820
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 21:55 schreef Cothen het volgende:

[..]

Sorry, ik wist niet dat ik op Somda aan het posten was.
Het heeft geen fuck met Somda te maken, als één roodharige je tas jat sluit je niet alle roodharigen op, ook al hebben ze geen ziel. Het is overbodig en vertekent de realiteit. Volgens mij was de bevolking vrij ongeinteresseerd over de verandering namelijk, ik kwam in die tijd heel erg veel in Heerenveen, Leeuwarden en Groningen en hoorde er nooit echt geklaag over. Daadwerkelijk fake news dus.
Bier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')