abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189117127


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
U55..jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
lock.gif MTL, Sloopt wel eens echte treintjes *O*
eye.jpg FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
x.jpg Maegrim Grote Pimpelwasser
UISTR.jpg Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

  Redactie Sport woensdag 25 september 2019 @ 17:05:13 #2
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189117266
Bijpassend plaatje voor in de OP:

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_189119142
Waar gaat NS 2,5 km buffel naartoe slepen eigenlijk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189119168
Tata Steel
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2019 @ 19:17:14 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189119175
Er is op de Houtrakpolder een beetje ruimte, Arnhem goederen misschien en als Onnen ruimte heeft zou dat ook een kandidaat kunnen zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 25 september 2019 @ 19:17:54 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189119182
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar gaat NS 2,5 km buffel naartoe slepen eigenlijk?
Houtrakpolder?

Of sloper Koek te Mijdrecht natuurlijk :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 25 september 2019 @ 19:38:31 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189119471
Of in een leeg weiland dumpen in afwachting van sloop als ze denken er nooit meer vanaf te komen?
pi_189119499
Afzinken in de Noordzee als natuurlijke koraalriffen? :+
dag
pi_189119502
De Houtrakpolder lijkt mij uitgesloten. Er is recentelijk een spoed-aanbesteding gedaan om het materieel wat nu op dit terrein staat, gesloopt te krijgen. Dit, omdat er in December een grote lichting DDAR terzijde gaat, met als bestemming de Houtrakpolder.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_189119590
ProRail heeft laten weten geen plek voor sloopmat te hebben
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2019 @ 19:49:58 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189119625
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:47 schreef Maegrim het volgende:
ProRail heeft laten weten geen plek voor sloopmat te hebben
Dan blijven de museumlijnen over _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189119793
Belgen zetten sloop-materieel gewoon ergens in een bos neer.
https://www.hln.be/nieuws(...)che-grens~a7e6d0c19/
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_189120288
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan blijven de museumlijnen over _O-
Rijdt de Star in de winter? :+
dag
  woensdag 25 september 2019 @ 20:31:26 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189120356
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan blijven de museumlijnen over _O-
Dat doen ze aan de overkant van de plas, nieuwe Stadlertreinen staan in afwachting van indienststelling geparkeerd op de Mid-Norfolk Railway. :)

pi_189120476
De Star heeft nog 6 km spoor over en zoekt juist geld voor het opknappen.
Win-Win toch? :+
dag
pi_189121004
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:47 schreef Maegrim het volgende:
ProRail heeft laten weten geen plek voor sloopmat te hebben
Valt Onnen etc onder ProRail of NS Onderhoud?
pi_189121120
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 21:21 schreef b2py het volgende:

[..]

Valt Onnen etc onder ProRail of NS Onderhoud?
Rijdagen zijn afgelopen, stal ze tussen Dieren en Eerbeek ofzo. Dan maar graffity. Arnhem Goederen is ook ruimte zat, er zijn diverse spooraansluitingen bij bedrijven niet in gebruik, Zwolle is per 5 oktober bruikbaar en te zien aan de hoeveelheid spoor nog lang niet vol en er is anders nog wel ruimte voor nog meer dan genoeg opstelsporen wat ook binnen notime gerealiseerd zou kunnen zijn want niet alles wat weggehaald is, is teruggelegd, in Deventer is denk ik ook nog wel een spoor of 2 beschikbaar op een redelijk makkelijk te bewaken terrein.
Bier.
pi_189121425
November volgend jaar 12 dagen HSL dicht Rotterdam - Vage Zwaluwe voor aanbrengen 2,5m hoge transparante windschermen: https://www.treinenweb.nl(...)enweb.nl+-+Nieuws%29
pi_189124146
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat doen ze aan de overkant van de plas, nieuwe Stadlertreinen staan in afwachting van indienststelling geparkeerd op de Mid-Norfolk Railway. :)

[ afbeelding ]
Hoe doen de Britten dat eigenlijk? Worden alle treinen op het eiland gebouwd (of gemonteerd uit prefab) of komen ze ook in hun geheel per boot over vanuit Europa? Neem aan dat nieuw materieel niet door de tunnel gesleept wordt.
  donderdag 26 september 2019 @ 08:59:25 #20
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_189124752
Dat verschilt per fabrikant, Alstom, Bombardier en Hitachi hebben fabrieken op het eiland; andere treinen komen per boot (bijvoorbeeld van CAF uit Spanje) of door de tunnel zoals die van Stadler.
  donderdag 26 september 2019 @ 10:52:38 #21
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189125987
De Desiro Cities van Thameslink zijn allemaal via de Kanaaltunnel afgeleverd. Dat is geen enkel probleem, een Britse trein past volledig binnen het Europese profiel van vrije ruimte. :)
pi_189129800
Hoi

Is er iemand die kennis heeft van het traject breisach-freiburg??? In DB planner vind ik alleen bussen, hier rijden toch ook lokale s-bahn treinen??
speak only if it improves the silence.
  donderdag 26 september 2019 @ 15:24:51 #23
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_189129853
Op de kaart zie je dat de spoorlijn een enorme omweg maakt tussen die twee plaatsen. Wellicht is een rechtstreekse bus sneller en krijg je die daarom als resultaat.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_189130059
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:24 schreef JDude het volgende:
Op de kaart zie je dat de spoorlijn een enorme omweg maakt tussen die twee plaatsen. Wellicht is een rechtstreekse bus sneller en krijg je die daarom als resultaat.
Ik lees overal dat als je colmar-freiburg wilt bereizen dat je dan met de bus naar breisach moet en met de trein verder naar freiburg. Er schijnt een apart tarief te zijn.
speak only if it improves the silence.
  Redactie Sport donderdag 26 september 2019 @ 15:50:59 #25
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189130217
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:20 schreef TjjWester het volgende:
Hoi

Is er iemand die kennis heeft van het traject breisach-freiburg??? In DB planner vind ik alleen bussen, hier rijden toch ook lokale s-bahn treinen??
Ik meen dat ze daar bezig zijn met een groot elektrificatie-project, mogelijk daarom geen treinen maar bussen.

Edit: ja dus https://www.sweg.de/html/(...)6tk6sejn9o30qjint08s
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_189130566
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:50 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik meen dat ze daar bezig zijn met een groot elektrificatie-project, mogelijk daarom geen treinen maar bussen.

Edit: ja dus https://www.sweg.de/html/(...)6tk6sejn9o30qjint08s
Aha thanks iedereen.
speak only if it improves the silence.
pi_189132442
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar gaat NS 2,5 km buffel naartoe slepen eigenlijk?
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:47 schreef Maegrim het volgende:
ProRail heeft laten weten geen plek voor sloopmat te hebben
De twee zuidelijke sporen tussen Rotterdam Centraal en Schiedam Centrum bieden sinds het sluiten van de Hoeksche Lijn plek zet :Y)
So we just called him Fred too
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 19:04:23 #28
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189133167
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar gaat NS 2,5 km buffel naartoe slepen eigenlijk?
In Zandvoort? :+ Als extra F1 Intercities :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189133225
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In Zandvoort? :+ Als extra F1 Intercities :')
Paar stickers erop van Red Bull en Jumbo en het is net echt.
So we just called him Fred too
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 19:25:40 #30
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189133531
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:07 schreef Cothen het volgende:

[..]

Paar stickers erop van Red Bull en Jumbo en het is net echt.
Nog even de uitlaatdemper er af slopen
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189135462
http://www.ice-treff.de/index.php?id=581883

DB heeft aanbesteding gepubliceerd voor 90 hogesnelheidstreinen voor 300 km/h, 200 meter lang en in te zetten vanaf december 2022. Ohja, en moet inzetbaar zijn met de Velaro D BR407 (dus goh welk materieel zal dat worden?)
De eerste lichting bestaat waarschijnlijk uit 30 stellen die nodig zijn om reizigersgroei als gevolg van de lagere BTW op treinreizen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2019 @ 23:07:54 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189137655
Een oepsie voor ziggy en zijn collega's: https://www.oogtv.nl/2019(...)-het-geding-geweest/

Foutje bij Zuidhorn gisteren. Sneltrein van Groningen naar Leeuwarden te laat, waarna er besloten werd om de stoptrein naar Groningen bij Grijpskerk door te sturen naar Zuidhorn. Het doorrijspoor voor de sneltrein werd niet aangepast van 2 naar 1, wat resulteerde in twee stoptreinen voor de rooie aan beide zijden van het station en de sneltrein die niet verder kon langs het perron.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189137812
wat een nerd
pi_189138450
quote:
De steward is in Buitenpost ingestapt en besloot om vragen van reizigers te beantwoorden. “Ik heb voor u gebeld met de treindienstleiding en ze laten de trein naar Harlingen Haven even wachten zodat u mee kunt”
bron
Toen de Noordelijke Nevenlijnen werden aanbesteed schreeuwden de noordelingen moord en brand dat de dienstverlening veel minder zou worden als de NS zou stoppen met het rijden van de treinen.

Maar ze hebben nu een niveau dienstverlening dat ongekend is voor de NS:
• Meereizend personeel dat mensen te woord wil staan
• Meereizend personeel dat überhaupt beschikt over nuttige informatie
• Aansluitende treinen die even wachten op vertraagde reizigers

Kunnen we Arriva niet ook in de rest van het land de treinen laten rijden voor zover ze dat nog niet doen?
So we just called him Fred too
pi_189139769
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 21:12 schreef BLS het volgende:
http://www.ice-treff.de/index.php?id=581883

DB heeft aanbesteding gepubliceerd voor 90 hogesnelheidstreinen voor 300 km/h, 200 meter lang en in te zetten vanaf december 2022. Ohja, en moet inzetbaar zijn met de Velaro D BR407 (dus goh welk materieel zal dat worden?)
De eerste lichting bestaat waarschijnlijk uit 30 stellen die nodig zijn om reizigersgroei als gevolg van de lagere BTW op treinreizen.
Wek je nu de suggestie dat alleen Siemens treinen met de Velaro kunnen koppelen? 😜
pi_189139888
quote:
11s.gif Op donderdag 26 september 2019 23:07 schreef Peterselieman het volgende:
Een oepsie voor ziggy en zijn collega's: https://www.oogtv.nl/2019(...)-het-geding-geweest/

Foutje bij Zuidhorn gisteren. Sneltrein van Groningen naar Leeuwarden te laat, waarna er besloten werd om de stoptrein naar Groningen bij Grijpskerk door te sturen naar Zuidhorn. Het doorrijspoor voor de sneltrein werd niet aangepast van 2 naar 1, wat resulteerde in twee stoptreinen voor de rooie aan beide zijden van het station en de sneltrein die niet verder kon langs het perron.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap hem even niet, de trein uit Grijpskerk kan toch langs spoor 2 worden gezet, waardoor de sneltrein door kan naar Grijpskerk? Wat zie ik over het hoofd :P
pi_189140303
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 00:02 schreef Cothen het volgende:

[..]

Toen de Noordelijke Nevenlijnen werden aanbesteed schreeuwden de noordelingen moord en brand dat de dienstverlening veel minder zou worden als de NS zou stoppen met het rijden van de treinen.
Dit schreeuwt om een bron.

quote:
Maar ze hebben nu een niveau dienstverlening dat ongekend is voor de NS:
• Meereizend personeel dat mensen te woord wil staan
• Meereizend personeel dat überhaupt beschikt over nuttige informatie
• Aansluitende treinen die even wachten op vertraagde reizigers
Ja, want je kan echt niet een uur lang zonder volwassen schoolmeester in je omgeving. Stel je voor dat je je reet moet afvegen "Conducteur!!!??? Ik ben klaahaaaar!!!" en dan blijft het stil. Vandaar die poeplucht natuurlijk!
Bier.
pi_189140572
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 08:47 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik snap hem even niet, de trein uit Grijpskerk kan toch langs spoor 2 worden gezet, waardoor de sneltrein door kan naar Grijpskerk? Wat zie ik over het hoofd :P
Ah, ik was dus niet de enige met die gedachte.
pi_189140958
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 08:27 schreef b2py het volgende:

[..]

Wek je nu de suggestie dat alleen Siemens treinen met de Velaro kunnen koppelen? 😜
Oh, alleen maar koppelen met ander materieel zal geen probleem zijn... ;)
Maar dat - ik noem maar iets - een Talgo materieel aanbiedt dat gecombineerd met de Velaro ingezet kan worden is weliswaar niet volledig uitgesloten maar ook niet waarschijnlijk.
pi_189141967
Thalys en Eurostar willen meer naar elkaar groeien, mag ik dat lezen als een fusie? https://www.thalys.com/nl/nl/eurostar-thalys
pi_189142873
Volgens NRC wordt het uiteindelijk inderdaad een fusie: https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-en-thalys-a3974842
pi_189143137
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 09:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dit schreeuwt om een bron.
Een kleine greep uit het assortiment bronnen:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-top-7398554-a187278
https://www.nrc.nl/nieuws(...)king-7398555-a314950
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rden-7426004-a213702
Of kies een andere krant / oplinieblad uit 1998 naar keuze ;)

quote:
Ja, want je kan echt niet een uur lang zonder volwassen schoolmeester in je omgeving. Stel je voor dat je je reet moet afvegen "Conducteur!!!??? Ik ben klaahaaaar!!!" en dan blijft het stil. Vandaar die poeplucht natuurlijk!
Dat is wel de redenatie van de 2e kamer die geen treinen wil zonder hoofdconducteur denk ik.

De NS houdt vast aan de conducteur onder het mom van "dan kunnen we betere service leveren", maar doorgaans weten conducteurs nog minder dan de NS app en is het reizigers helpen door een aansluitende trein even te laten wachten helemaal uit den boze.
So we just called him Fred too
pi_189143854
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:03 schreef Cothen het volgende:

[..]

Een kleine greep uit het assortiment bronnen:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-top-7398554-a187278
https://www.nrc.nl/nieuws(...)king-7398555-a314950
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rden-7426004-a213702
Of kies een andere krant / oplinieblad uit 1998 naar keuze ;)
[..]

Dat is wel de redenatie van de 2e kamer die geen treinen wil zonder hoofdconducteur denk ik.

De NS houdt vast aan de conducteur onder het mom van "dan kunnen we betere service leveren", maar doorgaans weten conducteurs nog minder dan de NS app en is het reizigers helpen door een aansluitende trein even te laten wachten helemaal uit den boze.
En je weet dat diezelfde regering de NS afrekent op de prestaties qua punctualiteit? Dus ja, een aansluitende trein even te laten wachten is -doorgaans- uit den boze. Wat overigens niet zegt dat het nooit kan en ook eveneens niet zegt dat het nooit gebeurt.
  Redactie Sport vrijdag 27 september 2019 @ 15:42:18 #44
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189145168
DB was eens niet te laat, maar 43 minuten te vroeg :')

https://www.hna.de/kassel(...)ehe-zr-13030925.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 september 2019 @ 18:04:06 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189146993
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 08:47 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik snap hem even niet, de trein uit Grijpskerk kan toch langs spoor 2 worden gezet, waardoor de sneltrein door kan naar Grijpskerk? Wat zie ik over het hoofd :P
niets, want dat was ook mijn gedachte. Niet ideaal qua huidig spoorgebruik, maar het kan. Instappers moeten dan nog wel even van perron wisselen.

Ik weet allen niet hoe het zit met het inleggen van de rijwegen als er stellen aan beide zijden voor de rooie staan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 27 september 2019 @ 19:18:13 #46
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_189148050
"Aan de reiziger in treinstel 4040, die zijn fiets heeft vastgemaakt aan de gele stang van de deur, ik verzoek u vriendelijk deze los te maken. Dit is niet erg handig want zojuist zat uw fiets tussen de deur. Ik herhaal [...]".. _O-
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Moderator vrijdag 27 september 2019 @ 19:26:05 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189148159
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 19:18 schreef Eix het volgende:
"Aan de reiziger in treinstel 4040, die zijn fiets heeft vastgemaakt aan de gele stang van de deur, ik verzoek u vriendelijk deze los te maken. Dit is niet erg handig want zojuist zat uw fiets tussen de deur. Ik herhaal [...]".. _O-
_O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189150638
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:03 schreef Cothen het volgende:

[..]

Een kleine greep uit het assortiment bronnen:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-top-7398554-a187278
https://www.nrc.nl/nieuws(...)king-7398555-a314950
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rden-7426004-a213702
Of kies een andere krant / oplinieblad uit 1998 naar keuze ;)
[..]

Dat is wel de redenatie van de 2e kamer die geen treinen wil zonder hoofdconducteur denk ik.

De NS houdt vast aan de conducteur onder het mom van "dan kunnen we betere service leveren", maar doorgaans weten conducteurs nog minder dan de NS app en is het reizigers helpen door een aansluitende trein even te laten wachten helemaal uit den boze.
Lol wat een gelul. Ik vraag om een bron vanwege een gigantisch generaliserende uitspraak over noorderlingen en je komt met een heel klein en onbelangrijk groepje idioten en een vakbond uit Utrecht. Ja. Noorderlingen.

Oh is dat de reden dat ns eraan vast houdt? Nou je bent wel echt extreem goed op de hoogte zeg. Poepoe.
Bier.
pi_189151208
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 21:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Lol wat een gelul. Ik vraag om een bron vanwege een gigantisch generaliserende uitspraak over noorderlingen en je komt met een heel klein en onbelangrijk groepje idioten en een vakbond uit Utrecht. Ja. Noorderlingen.

Oh is dat de reden dat ns eraan vast houdt? Nou je bent wel echt extreem goed op de hoogte zeg. Poepoe.
Sorry, ik wist niet dat ik op Somda aan het posten was.
So we just called him Fred too
pi_189151820
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 21:55 schreef Cothen het volgende:

[..]

Sorry, ik wist niet dat ik op Somda aan het posten was.
Het heeft geen fuck met Somda te maken, als één roodharige je tas jat sluit je niet alle roodharigen op, ook al hebben ze geen ziel. Het is overbodig en vertekent de realiteit. Volgens mij was de bevolking vrij ongeinteresseerd over de verandering namelijk, ik kwam in die tijd heel erg veel in Heerenveen, Leeuwarden en Groningen en hoorde er nooit echt geklaag over. Daadwerkelijk fake news dus.
Bier.
  Moderator vrijdag 27 september 2019 @ 22:32:53 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189151852
Doe es lief :*
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189156621
Als je vandaag op reis wil kan je de tering krijgen 8-)


Dan maar geen foto's van de twee 23'ers.
Bier.
pi_189156644
Je had ook naar Deventerror kunnen gaan :Y
pi_189156658
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:00 schreef b2py het volgende:
Je had ook naar Deventerror kunnen gaan :Y
Ja maar ik moest sowieso in Amsterdam zijn eigenlijk, maar dat heb ik net verschoven naar volgende week zondag.
Bier.
pi_189156697
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja maar ik moest sowieso in Amsterdam zijn eigenlijk, maar dat heb ik net verschoven naar volgende week zondag.
"moet" "verschoven"

Wat is dan de moet? :-P

En true, is jammer wel maja, als die treinen die bovenleiding maar naar beneden blijven trekken. Of is het de bovenleiding die zo versleten is?
  Moderator zaterdag 28 september 2019 @ 11:10:58 #56
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189156730
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als je vandaag op reis wil kan je de tering krijgen 8-)
[ afbeelding ]

Dan maar geen foto's van de twee 23'ers.
Morgen ook. Er is een meet van een ander forum morgen, maar om 10u in Amsterdam gaat niet lukken.

Het wordt toch kut weer dus zo erg vind ik het ook niet.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189156785
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:00 schreef b2py het volgende:
Je had ook naar Deventerror kunnen gaan :Y
Ik werd er wakker van :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189156835
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:06 schreef b2py het volgende:

[..]

"moet" "verschoven"

Wat is dan de moet? :-P

En true, is jammer wel maja, als die treinen die bovenleiding maar naar beneden blijven trekken. Of is het de bovenleiding die zo versleten is?
Als je een afspraak met iemand maakt om een paar biertjes te gaan drinken dan is dat wel een inspanningsverplichting waard ;)
Bier.
pi_189156882
quote:
De Hoekse Lijn,de nieuwe metrolijn
tussen Hoek van Holland en Schiedam,is
klaar en gaat vandaag open.De ombouw
van de oude spoorlijn begon in april
2017 en zou vijf maanden duren,maar het
project liep aanzienlijke vertraging op
en de openingsdatum verschoof zes keer.

Het project werd een hoofdpijndossier
voor Rotterdam en kostte D66-wethouder
Langenberg de kop.Oorzaken voor de
vertraging waren een slechte planning
en terugkerende softwareproblemen.

De kosten zijn opgelopen van de begrote
370 miljoen naar zeker 460 miljoen
euro.De verwachting is dat het aantal
reizigers op de lijn met 40% groeit.
PICS or it ddn't happen :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189156937
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als je vandaag op reis wil kan je de tering krijgen 8-)
[ afbeelding ]

Dan maar geen foto's van de twee 23'ers.
Er is een stoomtreinrit gaande? Ik hoor hier een stoomfluit (terwijl ik toch bijna een km van het spoor woon...).
pi_189156960
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:34 schreef Fixers het volgende:

[..]

Er is een stoomtreinrit gaande? Ik hoor hier een stoomfluit (terwijl ik toch bijna een km van het spoor woon...).
Ja! Even aan de baas vragen of ik z'n foto mag gebruiken.



Bier.
pi_189157123
En is er een rit met Mat64 van Den Haag naar Amsterdam Centraal?
quote:
bron: https://treinposities.nl/bijzonderheden
39404
Railexperts Speciale Trein
Vermoedelijk: MAT-64 904
Amsterdam Centraal 12:00
Den Haag HS
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_189157411
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja! Even aan de baas vragen of ik z'n foto mag gebruiken.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Tof, die zal ik dan gehoord hebben. Rijden ze nou allebei onder stoom?
pi_189157533
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:12 schreef Fixers het volgende:

[..]

Tof, die zal ik dan gehoord hebben. Rijden ze nou allebei onder stoom?
Yep. Geen overbodige luxe met 410 meter trein.
Bier.
  Redactie Sport zaterdag 28 september 2019 @ 12:44:46 #65
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189157878
Nadat de jaarlijkse rit vorig jaar niet door kon gaan organiseerde Westfalendampf dit jaar opnieuw een rit naar Amsterdam. Met een vertrek om 4.36u uit Hamm en een terugkomst om 0.36u een behoorlijk lange rit, die in Duitsland werd afgelegd achter e-loc 110 278 van Centralbahn. In Bad Bentheim werd de tractie gewisseld voor de beide 23'ers van de VSM. Met de 23 071 voorop en de 23 076 als tweede loc komt de trein hier onder nummer 13400 met een vertraging van ongeveer een kwartier over de onderdoorgang Lossersedijk bij De Lutte op weg naar Amsterdam Centraal.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 september 2019 @ 12:48:07 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189157914
Dat is echt een behoorlijk lange trein
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zaterdag 28 september 2019 @ 13:51:12 #67
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189158782
Ha, ik zag hem al voorbij komen op Flickr ;)

14 rijtuigen telde ik zo snel. flinke trein. Zit die dan ook helemaal vol? En waarom twee locomotieven?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport zaterdag 28 september 2019 @ 13:59:04 #68
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189158896
De trein is helemaal uitverkocht ja, er is zelfs nog een extra rijtuig bij gekomen dat ook helemaal vol is gekomen.

De twee locs zullen voor de leuk zijn, al was een trein van 14 rijtuigen natuurlijk ook niet gebruikelijk voor een sneltrein in de jaren '50, dus het zal ook wel deels gewoon nodig zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_189158913
welnee man. Gebruikelijk of niet, ons land is zo vlak als een spiegeltje. 1 stoomloc kan makkelijk 14 bakken lucht trekken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zaterdag 28 september 2019 @ 14:09:33 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189159034
Hoe snel rijdt dat spulletje dan? Gewoon Vmax van de loc? 110
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport zaterdag 28 september 2019 @ 14:12:58 #71
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189159081
Hij is ingelegd met een maximale snelheid van 90km/h. Ik meen overigens dat de maximale snelheid onder ATB-E maximaal 100km/h is.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator zaterdag 28 september 2019 @ 14:21:04 #72
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189159253
Aha.
Bij een snelheid van 110 km/u en op vlak terrein kan een 023 max 600 ton trekken

Geen idee hoe zwaar deze rijtuigen precies zijn. ICR weegt 41 ton. Wat Duitsers er in zit je dan zo op 47 ton per rijtuig.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport zaterdag 28 september 2019 @ 14:22:31 #73
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189159277
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:
welnee man. Gebruikelijk of niet, ons land is zo vlak als een spiegeltje. 1 stoomloc kan makkelijk 14 bakken lucht trekken.
Maximaal 600 ton lees ik. Een rijtuig weegt al 35-40 ton. Zet daar per rijtuig (12 coupés x 6 personen) 72 Duitsers ā 80 kilo bij, dan kom je met 14 rijtuigen toch al snel op die 600 ton.

En dan staat er nog niet eens bij hoe lang het duurt tot ie op snelheid is. Dat is natuurlijk op een druk spoorwegnet ook nog van belang.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_189159407
Goed punt, geloofwaardig verhaal. Ik ben wel blij dat dit soort dingen gewoon gebeuren in ieder geval.
Bier.
pi_189159446
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:21 schreef derLudolf het volgende:
Aha.
Bij een snelheid van 110 km/u en op vlak terrein kan een 023 max 600 ton trekken
Waardoor wordt dat beperkt dan? "Regelgeving" telt niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189159484
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waardoor wordt dat beperkt dan? "Regelgeving" telt niet.
De typegoedkeuring toch?
Bier.
  Redactie Sport zaterdag 28 september 2019 @ 14:34:12 #77
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189159503
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waardoor wordt dat beperkt dan? "Regelgeving" telt niet.
Die 110km/h of die 600 ton? Ik denk beide gewoon door de technische beperkingen van de loc.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_189159523
Het moet ook allemaal nog betrouwbaar kunnen remmen met die snelheid.
Bier.
pi_189159525
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

De typegoedkeuring toch?
Dat vind ik een vergelijkbaar nietig antwoord eigenlijk. "Mag niet." Waarom niet? :? "Daarom niet. Omdat papa het zegt." :N

Heeft het te maken met veilige remafstand? Slijtage aan de rails? Of is het ivm lucht- en rolweerstand gewoon de maximale snelheid die de trein met dat vermogen kan ontwikkelen? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 september 2019 @ 14:35:51 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189159533
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

Die 110km/h of die 600 ton? Ik denk beide gewoon door de technische beperkingen van de loc.
Bovendien wil je die locs ook niet maximaal belasten als museumorganisatie
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zaterdag 28 september 2019 @ 14:38:51 #81
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189159586
Ik ben trouwens in de gewichtsberekening nog iets heel belangrijks vergeten: per coupé gaat er natuurlijk ook nog minstens een krat bier door. Dat is toch nog weer 15 kilo per krat, met laten we zeggen 15 kratten per rijtuig. Dat is met 14 rijtuigen toch ook nog weer even dik 3 ton :7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 28 september 2019 @ 14:39:19 #82
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_189159592
In de jaren '50 waren locs als de 1100 een ontzettende verbetering door het grote vermogen (voor die tijd). Reken maar dat een grote stomer minder vermogen had dan zo'n loc. Verzin er dan bij dat bijvoorbeeld een VIRM-zesje al een fors hoger vermogen dan een 1100 heeft en het sommetje is compleet. Je kan er wel meer dan 600 ton achter hangen maar dan moet je niet verwachten dat het allemaal snel gaat.
pi_189159603
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:38 schreef dennistd het volgende:
Ik ben trouwens in de gewichtsberekening nog iets heel belangrijks vergeten: per coupé gaat er natuurlijk ook nog minstens een krat bier door. Dat is toch nog weer 15 kilo per krat, met laten we zeggen 15 kratten per rijtuig. Dat is met 14 rijtuigen toch ook nog weer even dik 3 ton :7
WAAROM WIST IK HIER NIKS VAN? :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 september 2019 @ 14:41:27 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189159622
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:38 schreef dennistd het volgende:
Ik ben trouwens in de gewichtsberekening nog iets heel belangrijks vergeten: per coupé gaat er natuurlijk ook nog minstens een krat bier door. Dat is toch nog weer 15 kilo per krat, met laten we zeggen 15 kratten per rijtuig. Dat is met 14 rijtuigen toch ook nog weer even dik 3 ton :7
Wait, whut? Jij praat over bier? Watskebeurt?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 28 september 2019 @ 15:13:45 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189160019
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

PICS or it ddn't happen :{w
Here you go *O*

pi_189160042
_O_ Eindelijk O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 28 september 2019 @ 15:45:34 #87
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189160503
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Wait, whut? Jij praat over bier? Watskebeurt?
Nou ja, eigenlijk is het natuurlijk :r bier :r

Maar een trein vol Duitsers kan niet zonder natuurlijk. Denk dat de eerste al wel voor 7u los zijn gegaan...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator zaterdag 28 september 2019 @ 16:26:28 #88
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189161055
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:38 schreef dennistd het volgende:
Ik ben trouwens in de gewichtsberekening nog iets heel belangrijks vergeten: per coupé gaat er natuurlijk ook nog minstens een krat bier door. Dat is toch nog weer 15 kilo per krat, met laten we zeggen 15 kratten per rijtuig. Dat is met 14 rijtuigen toch ook nog weer even dik 3 ton :7
80kg is ook wel aan de magere kant voor een Duitser :+

En je vergeet de 85 ton van de extra loc in opzending.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport zaterdag 28 september 2019 @ 16:33:46 #89
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189161145
Die trekt zelf ook, en moet je dus niet meerekenen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator zaterdag 28 september 2019 @ 16:40:41 #90
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189161233
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:33 schreef dennistd het volgende:
Die trekt zelf ook, en moet je dus niet meerekenen
Ah, dacht dat dat dode massa was ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189161935
Zitten hier toevallig mensen met Traject Vrij waarbij ook opeens geen prijzen meer worden getoond in de Mijn NS reishistorie?
Harry van de klantenservice komt niet verder dan het #FakeNews dat de prijzen überhaupt nooit getoond zouden zijn in de reishistorie.
  zaterdag 28 september 2019 @ 17:54:24 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189162075
Nog een plaatje: een metro naar Hoek van Holland Haven arriveert op het volledig verbouwde Vlaardingen West.




Dit station heeft drie sporen, in de toekomst gaat metrolijn A keren op het middenspoor. De spoornummering is een beetje vreemd: het spoor richting HvH is spoor 1, het spoor direct ernaast is spoor 4, en het spoor waar de treinen uit HvH aankomen is spoor 2. 🤨
  zaterdag 28 september 2019 @ 18:40:39 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189162577
En dit is wat er nog over is van station Hoek van Holland Strand:

pi_189162641
Wel vlak voor de sluiting nog even mooie verse ballast neergelegd zoals het hoort :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189163243
wat een verrijking. even een inzamelingsactie opstarten zodat er een pompwagentje kan worden ingezet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_189163409
Is het niet de bedoeling dat daar straks weer metro's rijden? En dan mogelijk naar een nieuw te bouwen metrostation dat zo'n beetje op het strand ligt in plaats van nog deze 15 minuten lopen.
Bier.
  zaterdag 28 september 2019 @ 19:51:54 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189163453
Ja, dat klopt. Media 2021 zou het nieuwe Hoek van Holland Strand moeten worden opgeleverd, waarmee je inderdaad direct aan het strand uitstapt.
pi_189163828
Wordt nog een duur geintje, de metro komt tussen het oude en het nieuwe station HvH Strand enkelspoor in een tunnelbak te liggen. Zowel vanwege geluidswering als voor het Natura2000 gebied aldaar, al vind ik de laatste reden nogal belachelijk gezien alle zooi die daar al ik de duinen gebouwd is :')
  Redactie Sport zaterdag 28 september 2019 @ 20:18:36 #99
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189163872
Maar dit station komt niet weer in gebruik toch? Terwijl er nog best flinke afstand zit tussen Haven en het nieuwe Strand
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 28 september 2019 @ 20:19:31 #100
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189163886
Nee, het oude HvH Strand komt niet terug. Dat de perrons er nog liggen verbaasde me, toen Geerdijk dicht ging werd meteen alles opgeruimd. _O-
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 september 2019 @ 20:22:59 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189163941
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 20:19 schreef James1988 het volgende:
Nee, het oude HvH Strand komt niet terug. Dat de perrons er nog liggen verbaasde me, toen Geerdijk dicht ging werd meteen alles opgeruimd. _O-
Ligt kennelijk niet in de weg.

Leeuwarden Achter de Hoven is inmiddels ook opgeruimd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189164712
Er gaat WEL nog een verlenging naar Strand komen.

quote:
Bij de start van de ombouw (1 april 2017) is het huidige station Hoek van Holland Strand komen te vervallen. Het nieuwe station Strand is onderdeel van de verlenging dat na de ombouw wordt gerealiseerd. Zolang het nieuwe station niet klaar is, doet tijdelijk metrostation Hoek van Holland Haven dienst als eindstation. Dit station wordt gerealiseerd ter plaatse van het oude stationsgebouw bij de Stena Line.
https://hoekselijn.mrdh.nl/veelgestelde-vragen-overzicht
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 28 september 2019 @ 21:13:49 #103
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189164816
quote:
4s.gif Op zaterdag 28 september 2019 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Er gaat WEL nog een verlenging naar Strand komen.
Ik zei ook 'het oude HvH Strand'. Er komt zekersteweten een nieuw station.

Wanneer is nog een beetje onduidelijk. De ene bron zegt 'medio 2021', de andere zegt '2022' en weer een ander zegt 'strandseizoen 2022'.

De vergunningen zijn rond, al vraag ik me af of dat stikstofverhaal/PAS-uitspraak nog roet in het eten kan gooien? De nieuwe lijn gaat dwars door een Natura2000-gebied.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 september 2019 @ 21:14:42 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189164841
Ik las eerder vandaag dat nog niet alle vergunningen rond zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 28 september 2019 @ 21:16:40 #105
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189164895
Ik citeerde treinreiziger.nl:

quote:
Hoek van Holland Strand
Overigens is de lijn nog niet helemaal klaar. In Hoek van Holland wordt nu alleen station Haven in gebruik genomen. De lijn wordt in de badplaats doorgetrokken tot aan het strand. Dat is pas klaar in het strandseizoen van 2022. Unck benadrukt dat het doortrekken van de metro ingewikkeld is. Zo zijn de duinen een beschermd natuurgebied. De benodigde vergunningen zijn er inmiddels allemaal.
pi_189164950
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 21:13 schreef James1988 het volgende:
De vergunningen zijn rond, al vraag ik me af of dat stikstofverhaal/PAS-uitspraak nog roet in het eten kan gooien? De nieuwe lijn gaat dwars door een Natura2000-gebied.
Gaan ze dat laatste stuk op diesel rijden dan? :+

Of is alleen de uitstoot van de KROLs voor de aanbouw al te veel? :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 28 september 2019 @ 21:26:23 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189165271
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 september 2019 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gaan ze dat laatste stuk op diesel rijden dan? :+

Of is alleen de uitstoot van de KROLs voor de aanbouw al te veel? :{
Nou ja, als je verhalen hoort dat het krijgen van een vergunning voor het verbouwen van een keuken al wordt geweigerd ivm die stikstofuispraak, denk ik dat een paar kilometer aan spoor bouwen in Natura2000-gebied niet zomaar wordt toegekend. :P
  zaterdag 28 september 2019 @ 21:28:42 #108
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189165334
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 21:26 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nou ja, als je verhalen hoort dat het krijgen van een vergunning voor het verbouwen van een keuken al wordt geweigerd ivm die stikstofuispraak, denk ik dat een paar kilometer aan spoor bouwen in Natura2000-gebied niet zomaar wordt toegekend. :P
Dat gaat om een uitbouw, niet alleen om een keuken. :{w
pi_189165745
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 21:26 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nou ja, als je verhalen hoort dat het krijgen van een vergunning voor het verbouwen van een keuken al wordt geweigerd ivm die stikstofuispraak, denk ik dat een paar kilometer aan spoor bouwen in Natura2000-gebied niet zomaar wordt toegekend. :P
"maar oh jee, de Formule 1 mag niet de dupe worden van de stikstofuitspraak" :') :r

WAT is er MIS met die mensen :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zaterdag 28 september 2019 @ 21:48:59 #110
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189165837
Ze hebben nog geen enkele vergunning in Zandvoort. Ik hoop op zo'n flop.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189165867
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 21:48 schreef derLudolf het volgende:
Ze hebben nog geen enkele vergunning in Zandvoort. Ik hoop op zo'n flop.
Heeft Assen de vergunningen wel O-) ?
dag
pi_189165895
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 21:50 schreef Peter het volgende:

[..]

Heeft Assen de vergunningen wel O-) ?
en anders maar niet? :? Gaat Nederland ineens dood zonder Formule 1? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zaterdag 28 september 2019 @ 21:57:31 #113
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189165994
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 21:50 schreef Peter het volgende:

[..]

Heeft Assen de vergunningen wel O-) ?
Volgens mij niet, maar het ligt omgeven door defensie terrein, das geen Natura 2000
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 28 september 2019 @ 23:27:02 #114
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189167669
Gaat er vanuit het Ruhrgebiet geen EC of EN meer naar Praag? Zie alleen een bus vanuit Frankfurt am Main
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189170930
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 20:19 schreef James1988 het volgende:
Nee, het oude HvH Strand komt niet terug. Dat de perrons er nog liggen verbaasde me, toen Geerdijk dicht ging werd meteen alles opgeruimd. _O-
Ze kwamen ergens geld tekort geloof ik, bezuinigingen he
pi_189171179
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 23:27 schreef derLudolf het volgende:
Gaat er vanuit het Ruhrgebiet geen EC of EN meer naar Praag? Zie alleen een bus vanuit Frankfurt am Main
Nee, helaas enkel een EC vanuit Hamburg/Berlijn en ALEX vanuit München. Nachttreinen naar Praag komen alleen vanuit het oosten, met uitzondering van die uit Zürich. Goedkoopste route is overigens zeer waarschijnlijk via Cheb :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2019 10:31:30 ]
  Moderator zondag 29 september 2019 @ 10:39:57 #117
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189171298
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 10:31 schreef J.B. het volgende:

[..]

Nee, helaas enkel een EC vanuit Hamburg/Berlijn en ALEX vanuit München. Nachttreinen naar Praag komen alleen vanuit het oosten, met uitzondering van die uit Zürich. Goedkoopste route is overigens zeer waarschijnlijk via Cheb :P
Ik dacht dat die EN vanuit NL nu ergens vanuit het Ruhrgebiet vertrok en dat je vanuit NL met een ICE aansluiting hebt.

De snelste optie is nu naar Frankfurt aM en vanaf daar met een bus :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189171981
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 10:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik dacht dat die EN vanuit NL nu ergens vanuit het Ruhrgebiet vertrok en dat je vanuit NL met een ICE aansluiting hebt.

De snelste optie is nu naar Frankfurt aM en vanaf daar met een bus :')
DB heeft alle nachtverbindingen zo'n beetje de deur uitgedaan en ÖBB heeft niet alle verbindingen direct weer ingesteld maar ik hoor af en toe over plannen die ambitieuzer zijn dan wat er op het hoogtepunt van DB ooit gereden heeft.
Bier.
  Moderator zondag 29 september 2019 @ 11:47:23 #119
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189172303
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 11:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

DB heeft alle nachtverbindingen zo'n beetje de deur uitgedaan en ÖBB heeft niet alle verbindingen direct weer ingesteld maar ik hoor af en toe over plannen die ambitieuzer zijn dan wat er op het hoogtepunt van DB ooit gereden heeft.
Aha, dacht dat ÖBB alles had overgenomen.

Maar ja, eigenlijk zouden de landen daar werk van moeten maken met alle klimaat maatregelen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189172387
Liever niet, ik heb haast. HSLs graag.
Bier.
pi_189172408
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 10:31 schreef J.B. het volgende:

[..]

Nee, helaas enkel een EC vanuit Hamburg/Berlijn en ALEX vanuit München. Nachttreinen naar Praag komen alleen vanuit het oosten, met uitzondering van die uit Zürich. Goedkoopste route is overigens zeer waarschijnlijk via Cheb :P
twee tientjes route _O_
  Moderator zondag 29 september 2019 @ 12:01:06 #122
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189172457
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 11:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Liever niet, ik heb haast. HSLs graag.
Beide mag ook. HSL zijn meestal vrij stevig geprijsd.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189172528
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 12:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Beide mag ook. HSL zijn meestal vrij stevig geprijsd.
Vliegprijzen worden vertekend omdat er bakken met subsidie op zit. Aangezien de vervuiler simpelweg overal voor moet gaan betalen, moet de prijs van vervoer drastisch omhoog in het algemeen.
Bier.
pi_189172852
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 12:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Vliegprijzen worden vertekend omdat er bakken met subsidie op zit. Aangezien de vervuiler simpelweg overal voor moet gaan betalen, moet de prijs van vervoer drastisch omhoog in het algemeen.
of de kosten omlaag :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 29 september 2019 @ 12:36:00 #125
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189172947
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 12:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Vliegprijzen worden vertekend omdat er bakken met subsidie op zit. Aangezien de vervuiler simpelweg overal voor moet gaan betalen, moet de prijs van vervoer drastisch omhoog in het algemeen.
Als ze de vliegprijzen omhoog gooien gaan politici veel vriendjes van vroeger dwars zitten. Milieu is belangrijk, maar tot op zekere hoogte hč ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189173277
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 12:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als ze de vliegprijzen omhoog gooien gaan politici veel vriendjes van vroeger dwars zitten. Milieu is belangrijk, maar tot op zekere hoogte hč ;)
Ja, dat is alleen niet zo lang meer vol te houden. Het zal moeten. Liever dat dan m'n belastinggeld naar een 67 hoge muur om te voorkomen dat het hele land onder water komt te staan.
Bier.
pi_189173340
Het is wel duidelijk wat jij liever hebt, of ik, maar wij hebben daar geen beslissing in. En een kabinet zit er ook maar voor 4 jaar max. Iedereen kan wel de mond vol hebben over de toekomst, maar hun eigen termijn is toch het belangrijkste.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 september 2019 @ 12:58:55 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189173342
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 12:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als ze de vliegprijzen omhoog gooien gaan politici veel vriendjes van vroeger dwars zitten. Milieu is belangrijk, maar tot op zekere hoogte hč ;)
Als er maar lang genoeg druk op komt kunnen aanpassingen opeens wel afgedwongen worden. Zie de gaswinning in Groningen. Plots kan het wel afgebouwd worden.

De aardbevingen zullen nog wel enige tijd doorgaan nadat de winning gestopt is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189173432
quote:
14s.gif Op zondag 29 september 2019 12:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is wel duidelijk wat jij liever hebt, of ik, maar wij hebben daar geen beslissing in. En een kabinet zit er ook maar voor 4 jaar max. Iedereen kan wel de mond vol hebben over de toekomst, maar hun eigen termijn is toch het belangrijkste.
Klopt, maar we hebben wel invloed. Ik denk dat het nog kan dus ik zal er alles aan blijven doen. Als de publieke opinie verwordt tot "het is te laat" of zelfs maar "we hoeven er niet zoveel aan te doen, valt wel mee", dan zijn de gevolgen niet te overzien. Dus zo vandaar.
Bier.
pi_189179476
Brand in gloednieuw treinstation Saudi-Arabië

DUBAI - Een gloednieuw station voor hogesnelheidstreinen in de kuststad Jeddah in Saudi-Arabië is zondag door een brand gedeeltelijk in de as gelegd. Minstens vijf mensen raakten gewond, zeiden de autoriteiten.

Pluimen van zwarte rook rezen nog steeds op vanaf het dak van het station vier uur nadat de brand aan het begin van de middag was uitgebroken. De brandweer bestreed het vuur met behulp van steun uit de lucht. Volgens televisiestation Al-Ekhbariya was de brand op meerdere plekken in het station onder controle. De vijf gewonden werden naar het ziekenhuis vervoerd. Zestien medische teams waren ter plekke aan het werk.

De Haramain-spoorlijn met een lengte van 450 kilometer verbindt de twee heiligste steden in de islam, Mekka en Medina, met de stad Jeddah aan de Rode Zee. Het treinstation werd geopend eind 2018 en kostte omgerekend 6,7 miljard euro. Het bouwwerk maakt deel uit van pogingen om de inkomsten uit toerisme te verhogen. Het land probeert zijn afhankelijkheid van de olie-export op die manier te verminderen.

https://www.telegraaf.nl/(...)station-saudi-arabie
pi_189187392
Liefhebbers van Werkmeuk: Er is een sleepje van Volkerrail op weg naar het oosten. Geen idee of ze naar Zutphen of Almelo gaan trouwens. Maar locje Tim, dan 2 kraantjes, een container, een verblijfwagen en de Obelix achterop. Kijk maar :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189187430
Niks gezien in Utrecht, daar begint het oosten toch?
pi_189187449
Dan zal hij wel op de Veluwe in elkaar gezet zijn he :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 30 september 2019 @ 10:36:06 #134
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189188215
Was gisteren aan de westkant van Zwolle aan het werk.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator maandag 30 september 2019 @ 10:41:05 #135
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189188267
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 10:36 schreef dennistd het volgende:
Was gisteren aan de westkant van Zwolle aan het werk.
Daar reed inderdaad niks... Er was een uitje van een ander forum in Amsterdam, maar daar kon ik niet om 10u zijn.
Gelukkig was het kut weer dus zo erg was het niet.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189191955
Vandaar al die autisten in de trein gisteravond
pi_189192319
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 17:39 schreef Kansenjongere het volgende:
Zitten hier toevallig mensen met Traject Vrij waarbij ook opeens geen prijzen meer worden getoond in de Mijn NS reishistorie?
Harry van de klantenservice komt niet verder dan het #FakeNews dat de prijzen überhaupt nooit getoond zouden zijn in de reishistorie.
Meer klachten hier over op de NS Community
https://community.ns.nl/m(...)rie-60468#post412798
Zet anders even jouw klacht daar ook neer, misschien dat er met meer klachten eens wat aangedaan wordt anders dan te zeggen dat je geduld moet hebben.
  maandag 30 september 2019 @ 17:25:23 #138
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189194048
Toekomstambities van de RET (bron):
quote:
In de loop der jaren is het metronetwerk van de RET steeds verder uitgebreid. In de toekomst wil het vervoersbedrijf gesteund door de gemeente, opdrachtgever MRDH en de Mobiliteitsalliantie ook andere nieuwe verbindingen realiseren: één door Rotterdam Zuid en één op het spoor tussen Dordrecht en Den Haag. Daarnaast pleit het bedrijf voor automatisering van het metronetwerk, om de frequentie te kunnen verhogen. De uitbreidingen zijn nodig om de toenemende vraag vanwege verstedelijking in goede banen te leiden en stad en regio leefbaar te houden.
Daardoor zou het netwerk er zo uit kunnen komen te zien (bron):


Afgaande op dit kaartje zouden sprinters op de route Den Haag - Dordrecht worden vervangen door metro's, komen er een paar stations bij (en wordt Rotterdam Zuid verplaatst)? Wat levert dat precies op? :?
pi_189194430
Geen kruisend verkeer voor IC's te The Hague Dutch Rail, hogere frequenties op de metrosporen (hogere reistijd door lagere snelheid?), tariefintegratie en zeggenschap over dienstregeling zonder afhankelijk te zijn van sporen 200km verderop
  maandag 30 september 2019 @ 18:21:12 #140
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189194950


Independent Rail Partner is te Nijmegen aan het rangeren met DM'90. Volgens berichten op Somda zouden de treinstellen, die eigenlijk naar Roemenië zouden gaan, nu zo snel mogelijk verplaatst gaan worden naar de Houtrakpolder.

Foto: IRP
pi_189195079
De Muller Tanzzug (Müller-Partytour nach Egmond aan Zee) heeft afgelopen weekend weer gereden, en zal komend weekend opnieuw rijden tussen Munster en Alkmaar.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_189195277
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 15:27 schreef Soulfreak het volgende:

[..]

Meer klachten hier over op de NS Community
https://community.ns.nl/m(...)rie-60468#post412798
Zet anders even jouw klacht daar ook neer, misschien dat er met meer klachten eens wat aangedaan wordt anders dan te zeggen dat je geduld moet hebben.
Bedankt, dan is het dus inderdaad een grotere bug bij NS, die ze helaas ook daar ontkennen.
Mijn accounts houden het nooit lang uit op het NS-forum. Ik heb er altijd moeite mee als ik word voorgelogen en de klantenservicemedewerkers hebben er vaak moeite mee als je ze erop wijst dat ze onzin verkondigen.
pi_189195588
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 18:21 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

Independent Rail Partner is te Nijmegen aan het rangeren met DM'90. Volgens berichten op Somda zouden de treinstellen, die eigenlijk naar Roemenië zouden gaan, nu zo snel mogelijk verplaatst gaan worden naar de Houtrakpolder.

Foto: IRP
Nou nog de Roemenen laten opdraaien voor het transport.

Or well, ze krijgen gewoon het aankoopbedrag niet terug hoop ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189195596
Trouwens haha Roemenen laten opdraaien. EU-subsidies bedoelde ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 30 september 2019 @ 21:35:50 #145
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189198723


Ik kwam dit plaatje zojuist weer tegen. Wat was hier het verhaal ook alweer achter? :?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 september 2019 @ 21:38:39 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189198804
Gestrand op de stroomloze brug in Alkmaar en naar het station geduwd. Is wel handig dat daar een steunpunt van het onderhoud zit.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 30 september 2019 @ 21:39:15 #147
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189198821
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 21:35 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

Ik kwam dit plaatje zojuist weer tegen. Wat was hier het verhaal ook alweer achter? :?
Intrigerend! :o
pi_189198830
Naar het station is wel de verkeerde kant op :-P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 september 2019 @ 21:44:05 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189198938
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 21:39 schreef b2py het volgende:
Naar het station is wel de verkeerde kant op :-P
klopt. Had het moeten weten, want ik ben laatst nog in Alkmaar geweest
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189199024
Genant
  maandag 30 september 2019 @ 21:49:09 #151
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189199029
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2019 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
Gestrand op de stroomloze brug in Alkmaar en naar het station geduwd. Is wel handig dat daar een steunpunt van het onderhoud zit.
Met beide stroomafnemers onder het stroomloze deel? :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')