ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
De Houtrakpolder lijkt mij uitgesloten. Er is recentelijk een spoed-aanbesteding gedaan om het materieel wat nu op dit terrein staat, gesloopt te krijgen. Dit, omdat er in December een grote lichting DDAR terzijde gaat, met als bestemming de Houtrakpolder.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Rijdagen zijn afgelopen, stal ze tussen Dieren en Eerbeek ofzo. Dan maar graffity. Arnhem Goederen is ook ruimte zat, er zijn diverse spooraansluitingen bij bedrijven niet in gebruik, Zwolle is per 5 oktober bruikbaar en te zien aan de hoeveelheid spoor nog lang niet vol en er is anders nog wel ruimte voor nog meer dan genoeg opstelsporen wat ook binnen notime gerealiseerd zou kunnen zijn want niet alles wat weggehaald is, is teruggelegd, in Deventer is denk ik ook nog wel een spoor of 2 beschikbaar op een redelijk makkelijk te bewaken terrein.
Hoe doen de Britten dat eigenlijk? Worden alle treinen op het eiland gebouwd (of gemonteerd uit prefab) of komen ze ook in hun geheel per boot over vanuit Europa? Neem aan dat nieuw materieel niet door de tunnel gesleept wordt.
Dat verschilt per fabrikant, Alstom, Bombardier en Hitachi hebben fabrieken op het eiland; andere treinen komen per boot (bijvoorbeeld van CAF uit Spanje) of door de tunnel zoals die van Stadler.
De Desiro Cities van Thameslink zijn allemaal via de Kanaaltunnel afgeleverd. Dat is geen enkel probleem, een Britse trein past volledig binnen het Europese profiel van vrije ruimte.
Op de kaart zie je dat de spoorlijn een enorme omweg maakt tussen die twee plaatsen. Wellicht is een rechtstreekse bus sneller en krijg je die daarom als resultaat.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op donderdag 26 september 2019 15:24 schreef JDude het volgende: Op de kaart zie je dat de spoorlijn een enorme omweg maakt tussen die twee plaatsen. Wellicht is een rechtstreekse bus sneller en krijg je die daarom als resultaat.
Ik lees overal dat als je colmar-freiburg wilt bereizen dat je dan met de bus naar breisach moet en met de trein verder naar freiburg. Er schijnt een apart tarief te zijn.
DB heeft aanbesteding gepubliceerd voor 90 hogesnelheidstreinen voor 300 km/h, 200 meter lang en in te zetten vanaf december 2022. Ohja, en moet inzetbaar zijn met de Velaro D BR407 (dus goh welk materieel zal dat worden?) De eerste lichting bestaat waarschijnlijk uit 30 stellen die nodig zijn om reizigersgroei als gevolg van de lagere BTW op treinreizen.
Foutje bij Zuidhorn gisteren. Sneltrein van Groningen naar Leeuwarden te laat, waarna er besloten werd om de stoptrein naar Groningen bij Grijpskerk door te sturen naar Zuidhorn. Het doorrijspoor voor de sneltrein werd niet aangepast van 2 naar 1, wat resulteerde in twee stoptreinen voor de rooie aan beide zijden van het station en de sneltrein die niet verder kon langs het perron.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De steward is in Buitenpost ingestapt en besloot om vragen van reizigers te beantwoorden. “Ik heb voor u gebeld met de treindienstleiding en ze laten de trein naar Harlingen Haven even wachten zodat u mee kunt” bron
Toen de Noordelijke Nevenlijnen werden aanbesteed schreeuwden de noordelingen moord en brand dat de dienstverlening veel minder zou worden als de NS zou stoppen met het rijden van de treinen.
Maar ze hebben nu een niveau dienstverlening dat ongekend is voor de NS: • Meereizend personeel dat mensen te woord wil staan • Meereizend personeel dat überhaupt beschikt over nuttige informatie • Aansluitende treinen die even wachten op vertraagde reizigers
Kunnen we Arriva niet ook in de rest van het land de treinen laten rijden voor zover ze dat nog niet doen?
DB heeft aanbesteding gepubliceerd voor 90 hogesnelheidstreinen voor 300 km/h, 200 meter lang en in te zetten vanaf december 2022. Ohja, en moet inzetbaar zijn met de Velaro D BR407 (dus goh welk materieel zal dat worden?) De eerste lichting bestaat waarschijnlijk uit 30 stellen die nodig zijn om reizigersgroei als gevolg van de lagere BTW op treinreizen.
Wek je nu de suggestie dat alleen Siemens treinen met de Velaro kunnen koppelen? 😜
Foutje bij Zuidhorn gisteren. Sneltrein van Groningen naar Leeuwarden te laat, waarna er besloten werd om de stoptrein naar Groningen bij Grijpskerk door te sturen naar Zuidhorn. Het doorrijspoor voor de sneltrein werd niet aangepast van 2 naar 1, wat resulteerde in twee stoptreinen voor de rooie aan beide zijden van het station en de sneltrein die niet verder kon langs het perron.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap hem even niet, de trein uit Grijpskerk kan toch langs spoor 2 worden gezet, waardoor de sneltrein door kan naar Grijpskerk? Wat zie ik over het hoofd
Toen de Noordelijke Nevenlijnen werden aanbesteed schreeuwden de noordelingen moord en brand dat de dienstverlening veel minder zou worden als de NS zou stoppen met het rijden van de treinen.
Dit schreeuwt om een bron.
quote:
Maar ze hebben nu een niveau dienstverlening dat ongekend is voor de NS: • Meereizend personeel dat mensen te woord wil staan • Meereizend personeel dat überhaupt beschikt over nuttige informatie • Aansluitende treinen die even wachten op vertraagde reizigers
Ja, want je kan echt niet een uur lang zonder volwassen schoolmeester in je omgeving. Stel je voor dat je je reet moet afvegen "Conducteur!!!??? Ik ben klaahaaaar!!!" en dan blijft het stil. Vandaar die poeplucht natuurlijk!
Ik snap hem even niet, de trein uit Grijpskerk kan toch langs spoor 2 worden gezet, waardoor de sneltrein door kan naar Grijpskerk? Wat zie ik over het hoofd
Wek je nu de suggestie dat alleen Siemens treinen met de Velaro kunnen koppelen? 😜
Oh, alleen maar koppelen met ander materieel zal geen probleem zijn... Maar dat - ik noem maar iets - een Talgo materieel aanbiedt dat gecombineerd met de Velaro ingezet kan worden is weliswaar niet volledig uitgesloten maar ook niet waarschijnlijk.
Ja, want je kan echt niet een uur lang zonder volwassen schoolmeester in je omgeving. Stel je voor dat je je reet moet afvegen "Conducteur!!!??? Ik ben klaahaaaar!!!" en dan blijft het stil. Vandaar die poeplucht natuurlijk!
Dat is wel de redenatie van de 2e kamer die geen treinen wil zonder hoofdconducteur denk ik.
De NS houdt vast aan de conducteur onder het mom van "dan kunnen we betere service leveren", maar doorgaans weten conducteurs nog minder dan de NS app en is het reizigers helpen door een aansluitende trein even te laten wachten helemaal uit den boze.
Dat is wel de redenatie van de 2e kamer die geen treinen wil zonder hoofdconducteur denk ik.
De NS houdt vast aan de conducteur onder het mom van "dan kunnen we betere service leveren", maar doorgaans weten conducteurs nog minder dan de NS app en is het reizigers helpen door een aansluitende trein even te laten wachten helemaal uit den boze.
En je weet dat diezelfde regering de NS afrekent op de prestaties qua punctualiteit? Dus ja, een aansluitende trein even te laten wachten is -doorgaans- uit den boze. Wat overigens niet zegt dat het nooit kan en ook eveneens niet zegt dat het nooit gebeurt.
Ik snap hem even niet, de trein uit Grijpskerk kan toch langs spoor 2 worden gezet, waardoor de sneltrein door kan naar Grijpskerk? Wat zie ik over het hoofd
niets, want dat was ook mijn gedachte. Niet ideaal qua huidig spoorgebruik, maar het kan. Instappers moeten dan nog wel even van perron wisselen.
Ik weet allen niet hoe het zit met het inleggen van de rijwegen als er stellen aan beide zijden voor de rooie staan.
"Aan de reiziger in treinstel 4040, die zijn fiets heeft vastgemaakt aan de gele stang van de deur, ik verzoek u vriendelijk deze los te maken. Dit is niet erg handig want zojuist zat uw fiets tussen de deur. Ik herhaal [...]"..
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Op vrijdag 27 september 2019 19:18 schreef Eix het volgende: "Aan de reiziger in treinstel 4040, die zijn fiets heeft vastgemaakt aan de gele stang van de deur, ik verzoek u vriendelijk deze los te maken. Dit is niet erg handig want zojuist zat uw fiets tussen de deur. Ik herhaal [...]"..
Dat is wel de redenatie van de 2e kamer die geen treinen wil zonder hoofdconducteur denk ik.
De NS houdt vast aan de conducteur onder het mom van "dan kunnen we betere service leveren", maar doorgaans weten conducteurs nog minder dan de NS app en is het reizigers helpen door een aansluitende trein even te laten wachten helemaal uit den boze.
Lol wat een gelul. Ik vraag om een bron vanwege een gigantisch generaliserende uitspraak over noorderlingen en je komt met een heel klein en onbelangrijk groepje idioten en een vakbond uit Utrecht. Ja. Noorderlingen.
Oh is dat de reden dat ns eraan vast houdt? Nou je bent wel echt extreem goed op de hoogte zeg. Poepoe.
Lol wat een gelul. Ik vraag om een bron vanwege een gigantisch generaliserende uitspraak over noorderlingen en je komt met een heel klein en onbelangrijk groepje idioten en een vakbond uit Utrecht. Ja. Noorderlingen.
Oh is dat de reden dat ns eraan vast houdt? Nou je bent wel echt extreem goed op de hoogte zeg. Poepoe.
Sorry, ik wist niet dat ik op Somda aan het posten was.
Sorry, ik wist niet dat ik op Somda aan het posten was.
Het heeft geen fuck met Somda te maken, als één roodharige je tas jat sluit je niet alle roodharigen op, ook al hebben ze geen ziel. Het is overbodig en vertekent de realiteit. Volgens mij was de bevolking vrij ongeinteresseerd over de verandering namelijk, ik kwam in die tijd heel erg veel in Heerenveen, Leeuwarden en Groningen en hoorde er nooit echt geklaag over. Daadwerkelijk fake news dus.
De Hoekse Lijn,de nieuwe metrolijn tussen Hoek van Holland en Schiedam,is klaar en gaat vandaag open.De ombouw van de oude spoorlijn begon in april 2017 en zou vijf maanden duren,maar het project liep aanzienlijke vertraging op en de openingsdatum verschoof zes keer.
Het project werd een hoofdpijndossier voor Rotterdam en kostte D66-wethouder Langenberg de kop.Oorzaken voor de vertraging waren een slechte planning en terugkerende softwareproblemen.
De kosten zijn opgelopen van de begrote 370 miljoen naar zeker 460 miljoen euro.De verwachting is dat het aantal reizigers op de lijn met 40% groeit.
Nadat de jaarlijkse rit vorig jaar niet door kon gaan organiseerde Westfalendampf dit jaar opnieuw een rit naar Amsterdam. Met een vertrek om 4.36u uit Hamm en een terugkomst om 0.36u een behoorlijk lange rit, die in Duitsland werd afgelegd achter e-loc 110 278 van Centralbahn. In Bad Bentheim werd de tractie gewisseld voor de beide 23'ers van de VSM. Met de 23 071 voorop en de 23 076 als tweede loc komt de trein hier onder nummer 13400 met een vertraging van ongeveer een kwartier over de onderdoorgang Lossersedijk bij De Lutte op weg naar Amsterdam Centraal.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De trein is helemaal uitverkocht ja, er is zelfs nog een extra rijtuig bij gekomen dat ook helemaal vol is gekomen.
De twee locs zullen voor de leuk zijn, al was een trein van 14 rijtuigen natuurlijk ook niet gebruikelijk voor een sneltrein in de jaren '50, dus het zal ook wel deels gewoon nodig zijn.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 28 september 2019 14:00 schreef Dr_Flash het volgende: welnee man. Gebruikelijk of niet, ons land is zo vlak als een spiegeltje. 1 stoomloc kan makkelijk 14 bakken lucht trekken.
Maximaal 600 ton lees ik. Een rijtuig weegt al 35-40 ton. Zet daar per rijtuig (12 coupés x 6 personen) 72 Duitsers ā 80 kilo bij, dan kom je met 14 rijtuigen toch al snel op die 600 ton.
En dan staat er nog niet eens bij hoe lang het duurt tot ie op snelheid is. Dat is natuurlijk op een druk spoorwegnet ook nog van belang.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat vind ik een vergelijkbaar nietig antwoord eigenlijk. "Mag niet." Waarom niet? "Daarom niet. Omdat papa het zegt."
Heeft het te maken met veilige remafstand? Slijtage aan de rails? Of is het ivm lucht- en rolweerstand gewoon de maximale snelheid die de trein met dat vermogen kan ontwikkelen?
Ik ben trouwens in de gewichtsberekening nog iets heel belangrijks vergeten: per coupé gaat er natuurlijk ook nog minstens een krat bier door. Dat is toch nog weer 15 kilo per krat, met laten we zeggen 15 kratten per rijtuig. Dat is met 14 rijtuigen toch ook nog weer even dik 3 ton
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
In de jaren '50 waren locs als de 1100 een ontzettende verbetering door het grote vermogen (voor die tijd). Reken maar dat een grote stomer minder vermogen had dan zo'n loc. Verzin er dan bij dat bijvoorbeeld een VIRM-zesje al een fors hoger vermogen dan een 1100 heeft en het sommetje is compleet. Je kan er wel meer dan 600 ton achter hangen maar dan moet je niet verwachten dat het allemaal snel gaat.
Op zaterdag 28 september 2019 14:38 schreef dennistd het volgende: Ik ben trouwens in de gewichtsberekening nog iets heel belangrijks vergeten: per coupé gaat er natuurlijk ook nog minstens een krat bier door. Dat is toch nog weer 15 kilo per krat, met laten we zeggen 15 kratten per rijtuig. Dat is met 14 rijtuigen toch ook nog weer even dik 3 ton
Op zaterdag 28 september 2019 14:38 schreef dennistd het volgende: Ik ben trouwens in de gewichtsberekening nog iets heel belangrijks vergeten: per coupé gaat er natuurlijk ook nog minstens een krat bier door. Dat is toch nog weer 15 kilo per krat, met laten we zeggen 15 kratten per rijtuig. Dat is met 14 rijtuigen toch ook nog weer even dik 3 ton
Op zaterdag 28 september 2019 14:38 schreef dennistd het volgende: Ik ben trouwens in de gewichtsberekening nog iets heel belangrijks vergeten: per coupé gaat er natuurlijk ook nog minstens een krat bier door. Dat is toch nog weer 15 kilo per krat, met laten we zeggen 15 kratten per rijtuig. Dat is met 14 rijtuigen toch ook nog weer even dik 3 ton
80kg is ook wel aan de magere kant voor een Duitser
En je vergeet de 85 ton van de extra loc in opzending.
Zitten hier toevallig mensen met Traject Vrij waarbij ook opeens geen prijzen meer worden getoond in de Mijn NS reishistorie? Harry van de klantenservice komt niet verder dan het #FakeNews dat de prijzen überhaupt nooit getoond zouden zijn in de reishistorie.
Nog een plaatje: een metro naar Hoek van Holland Haven arriveert op het volledig verbouwde Vlaardingen West.
Dit station heeft drie sporen, in de toekomst gaat metrolijn A keren op het middenspoor. De spoornummering is een beetje vreemd: het spoor richting HvH is spoor 1, het spoor direct ernaast is spoor 4, en het spoor waar de treinen uit HvH aankomen is spoor 2. 🤨
Is het niet de bedoeling dat daar straks weer metro's rijden? En dan mogelijk naar een nieuw te bouwen metrostation dat zo'n beetje op het strand ligt in plaats van nog deze 15 minuten lopen.
Wordt nog een duur geintje, de metro komt tussen het oude en het nieuwe station HvH Strand enkelspoor in een tunnelbak te liggen. Zowel vanwege geluidswering als voor het Natura2000 gebied aldaar, al vind ik de laatste reden nogal belachelijk gezien alle zooi die daar al ik de duinen gebouwd is
Op zaterdag 28 september 2019 20:19 schreef James1988 het volgende: Nee, het oude HvH Strand komt niet terug. Dat de perrons er nog liggen verbaasde me, toen Geerdijk dicht ging werd meteen alles opgeruimd.
Ligt kennelijk niet in de weg.
Leeuwarden Achter de Hoven is inmiddels ook opgeruimd
Bij de start van de ombouw (1 april 2017) is het huidige station Hoek van Holland Strand komen te vervallen. Het nieuwe station Strand is onderdeel van de verlenging dat na de ombouw wordt gerealiseerd. Zolang het nieuwe station niet klaar is, doet tijdelijk metrostation Hoek van Holland Haven dienst als eindstation. Dit station wordt gerealiseerd ter plaatse van het oude stationsgebouw bij de Stena Line.
Ik zei ook 'het oude HvH Strand'. Er komt zekersteweten een nieuw station.
Wanneer is nog een beetje onduidelijk. De ene bron zegt 'medio 2021', de andere zegt '2022' en weer een ander zegt 'strandseizoen 2022'.
De vergunningen zijn rond, al vraag ik me af of dat stikstofverhaal/PAS-uitspraak nog roet in het eten kan gooien? De nieuwe lijn gaat dwars door een Natura2000-gebied.
Hoek van Holland Strand Overigens is de lijn nog niet helemaal klaar. In Hoek van Holland wordt nu alleen station Haven in gebruik genomen. De lijn wordt in de badplaats doorgetrokken tot aan het strand. Dat is pas klaar in het strandseizoen van 2022. Unck benadrukt dat het doortrekken van de metro ingewikkeld is. Zo zijn de duinen een beschermd natuurgebied. De benodigde vergunningen zijn er inmiddels allemaal.
Op zaterdag 28 september 2019 21:13 schreef James1988 het volgende: De vergunningen zijn rond, al vraag ik me af of dat stikstofverhaal/PAS-uitspraak nog roet in het eten kan gooien? De nieuwe lijn gaat dwars door een Natura2000-gebied.
Gaan ze dat laatste stuk op diesel rijden dan?
Of is alleen de uitstoot van de KROLs voor de aanbouw al te veel?
Of is alleen de uitstoot van de KROLs voor de aanbouw al te veel?
Nou ja, als je verhalen hoort dat het krijgen van een vergunning voor het verbouwen van een keuken al wordt geweigerd ivm die stikstofuispraak, denk ik dat een paar kilometer aan spoor bouwen in Natura2000-gebied niet zomaar wordt toegekend.
Nou ja, als je verhalen hoort dat het krijgen van een vergunning voor het verbouwen van een keuken al wordt geweigerd ivm die stikstofuispraak, denk ik dat een paar kilometer aan spoor bouwen in Natura2000-gebied niet zomaar wordt toegekend.
Dat gaat om een uitbouw, niet alleen om een keuken.
Nou ja, als je verhalen hoort dat het krijgen van een vergunning voor het verbouwen van een keuken al wordt geweigerd ivm die stikstofuispraak, denk ik dat een paar kilometer aan spoor bouwen in Natura2000-gebied niet zomaar wordt toegekend.
"maar oh jee, de Formule 1 mag niet de dupe worden van de stikstofuitspraak"
Op zaterdag 28 september 2019 20:19 schreef James1988 het volgende: Nee, het oude HvH Strand komt niet terug. Dat de perrons er nog liggen verbaasde me, toen Geerdijk dicht ging werd meteen alles opgeruimd.
Ze kwamen ergens geld tekort geloof ik, bezuinigingen he
Op zaterdag 28 september 2019 23:27 schreef derLudolf het volgende: Gaat er vanuit het Ruhrgebiet geen EC of EN meer naar Praag? Zie alleen een bus vanuit Frankfurt am Main
Nee, helaas enkel een EC vanuit Hamburg/Berlijn en ALEX vanuit München. Nachttreinen naar Praag komen alleen vanuit het oosten, met uitzondering van die uit Zürich. Goedkoopste route is overigens zeer waarschijnlijk via Cheb
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2019 10:31:30 ]
Nee, helaas enkel een EC vanuit Hamburg/Berlijn en ALEX vanuit München. Nachttreinen naar Praag komen alleen vanuit het oosten, met uitzondering van die uit Zürich. Goedkoopste route is overigens zeer waarschijnlijk via Cheb
Ik dacht dat die EN vanuit NL nu ergens vanuit het Ruhrgebiet vertrok en dat je vanuit NL met een ICE aansluiting hebt.
De snelste optie is nu naar Frankfurt aM en vanaf daar met een bus
Ik dacht dat die EN vanuit NL nu ergens vanuit het Ruhrgebiet vertrok en dat je vanuit NL met een ICE aansluiting hebt.
De snelste optie is nu naar Frankfurt aM en vanaf daar met een bus
DB heeft alle nachtverbindingen zo'n beetje de deur uitgedaan en ÖBB heeft niet alle verbindingen direct weer ingesteld maar ik hoor af en toe over plannen die ambitieuzer zijn dan wat er op het hoogtepunt van DB ooit gereden heeft.
DB heeft alle nachtverbindingen zo'n beetje de deur uitgedaan en ÖBB heeft niet alle verbindingen direct weer ingesteld maar ik hoor af en toe over plannen die ambitieuzer zijn dan wat er op het hoogtepunt van DB ooit gereden heeft.
Aha, dacht dat ÖBB alles had overgenomen.
Maar ja, eigenlijk zouden de landen daar werk van moeten maken met alle klimaat maatregelen.
Nee, helaas enkel een EC vanuit Hamburg/Berlijn en ALEX vanuit München. Nachttreinen naar Praag komen alleen vanuit het oosten, met uitzondering van die uit Zürich. Goedkoopste route is overigens zeer waarschijnlijk via Cheb
Beide mag ook. HSL zijn meestal vrij stevig geprijsd.
Vliegprijzen worden vertekend omdat er bakken met subsidie op zit. Aangezien de vervuiler simpelweg overal voor moet gaan betalen, moet de prijs van vervoer drastisch omhoog in het algemeen.
Vliegprijzen worden vertekend omdat er bakken met subsidie op zit. Aangezien de vervuiler simpelweg overal voor moet gaan betalen, moet de prijs van vervoer drastisch omhoog in het algemeen.
Vliegprijzen worden vertekend omdat er bakken met subsidie op zit. Aangezien de vervuiler simpelweg overal voor moet gaan betalen, moet de prijs van vervoer drastisch omhoog in het algemeen.
Als ze de vliegprijzen omhoog gooien gaan politici veel vriendjes van vroeger dwars zitten. Milieu is belangrijk, maar tot op zekere hoogte hč
Als ze de vliegprijzen omhoog gooien gaan politici veel vriendjes van vroeger dwars zitten. Milieu is belangrijk, maar tot op zekere hoogte hč
Ja, dat is alleen niet zo lang meer vol te houden. Het zal moeten. Liever dat dan m'n belastinggeld naar een 67 hoge muur om te voorkomen dat het hele land onder water komt te staan.
Het is wel duidelijk wat jij liever hebt, of ik, maar wij hebben daar geen beslissing in. En een kabinet zit er ook maar voor 4 jaar max. Iedereen kan wel de mond vol hebben over de toekomst, maar hun eigen termijn is toch het belangrijkste.
Als ze de vliegprijzen omhoog gooien gaan politici veel vriendjes van vroeger dwars zitten. Milieu is belangrijk, maar tot op zekere hoogte hč
Als er maar lang genoeg druk op komt kunnen aanpassingen opeens wel afgedwongen worden. Zie de gaswinning in Groningen. Plots kan het wel afgebouwd worden.
De aardbevingen zullen nog wel enige tijd doorgaan nadat de winning gestopt is.
Op zondag 29 september 2019 12:58 schreef Dr_Flash het volgende: Het is wel duidelijk wat jij liever hebt, of ik, maar wij hebben daar geen beslissing in. En een kabinet zit er ook maar voor 4 jaar max. Iedereen kan wel de mond vol hebben over de toekomst, maar hun eigen termijn is toch het belangrijkste.
Klopt, maar we hebben wel invloed. Ik denk dat het nog kan dus ik zal er alles aan blijven doen. Als de publieke opinie verwordt tot "het is te laat" of zelfs maar "we hoeven er niet zoveel aan te doen, valt wel mee", dan zijn de gevolgen niet te overzien. Dus zo vandaar.
DUBAI - Een gloednieuw station voor hogesnelheidstreinen in de kuststad Jeddah in Saudi-Arabië is zondag door een brand gedeeltelijk in de as gelegd. Minstens vijf mensen raakten gewond, zeiden de autoriteiten.
Pluimen van zwarte rook rezen nog steeds op vanaf het dak van het station vier uur nadat de brand aan het begin van de middag was uitgebroken. De brandweer bestreed het vuur met behulp van steun uit de lucht. Volgens televisiestation Al-Ekhbariya was de brand op meerdere plekken in het station onder controle. De vijf gewonden werden naar het ziekenhuis vervoerd. Zestien medische teams waren ter plekke aan het werk.
De Haramain-spoorlijn met een lengte van 450 kilometer verbindt de twee heiligste steden in de islam, Mekka en Medina, met de stad Jeddah aan de Rode Zee. Het treinstation werd geopend eind 2018 en kostte omgerekend 6,7 miljard euro. Het bouwwerk maakt deel uit van pogingen om de inkomsten uit toerisme te verhogen. Het land probeert zijn afhankelijkheid van de olie-export op die manier te verminderen.
Liefhebbers van Werkmeuk: Er is een sleepje van Volkerrail op weg naar het oosten. Geen idee of ze naar Zutphen of Almelo gaan trouwens. Maar locje Tim, dan 2 kraantjes, een container, een verblijfwagen en de Obelix achterop. Kijk maar
Daar reed inderdaad niks... Er was een uitje van een ander forum in Amsterdam, maar daar kon ik niet om 10u zijn. Gelukkig was het kut weer dus zo erg was het niet.
Op zaterdag 28 september 2019 17:39 schreef Kansenjongere het volgende: Zitten hier toevallig mensen met Traject Vrij waarbij ook opeens geen prijzen meer worden getoond in de Mijn NS reishistorie? Harry van de klantenservice komt niet verder dan het #FakeNews dat de prijzen überhaupt nooit getoond zouden zijn in de reishistorie.
Meer klachten hier over op de NS Community https://community.ns.nl/m(...)rie-60468#post412798 Zet anders even jouw klacht daar ook neer, misschien dat er met meer klachten eens wat aangedaan wordt anders dan te zeggen dat je geduld moet hebben.
In de loop der jaren is het metronetwerk van de RET steeds verder uitgebreid. In de toekomst wil het vervoersbedrijf gesteund door de gemeente, opdrachtgever MRDH en de Mobiliteitsalliantie ook andere nieuwe verbindingen realiseren: één door Rotterdam Zuid en één op het spoor tussen Dordrecht en Den Haag. Daarnaast pleit het bedrijf voor automatisering van het metronetwerk, om de frequentie te kunnen verhogen. De uitbreidingen zijn nodig om de toenemende vraag vanwege verstedelijking in goede banen te leiden en stad en regio leefbaar te houden.
Daardoor zou het netwerk er zo uit kunnen komen te zien (bron):
Afgaande op dit kaartje zouden sprinters op de route Den Haag - Dordrecht worden vervangen door metro's, komen er een paar stations bij (en wordt Rotterdam Zuid verplaatst)? Wat levert dat precies op?
Geen kruisend verkeer voor IC's te The Hague Dutch Rail, hogere frequenties op de metrosporen (hogere reistijd door lagere snelheid?), tariefintegratie en zeggenschap over dienstregeling zonder afhankelijk te zijn van sporen 200km verderop
Independent Rail Partner is te Nijmegen aan het rangeren met DM'90. Volgens berichten op Somda zouden de treinstellen, die eigenlijk naar Roemenië zouden gaan, nu zo snel mogelijk verplaatst gaan worden naar de Houtrakpolder.
De Muller Tanzzug (Müller-Partytour nach Egmond aan Zee) heeft afgelopen weekend weer gereden, en zal komend weekend opnieuw rijden tussen Munster en Alkmaar.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Meer klachten hier over op de NS Community https://community.ns.nl/m(...)rie-60468#post412798 Zet anders even jouw klacht daar ook neer, misschien dat er met meer klachten eens wat aangedaan wordt anders dan te zeggen dat je geduld moet hebben.
Bedankt, dan is het dus inderdaad een grotere bug bij NS, die ze helaas ook daar ontkennen. Mijn accounts houden het nooit lang uit op het NS-forum. Ik heb er altijd moeite mee als ik word voorgelogen en de klantenservicemedewerkers hebben er vaak moeite mee als je ze erop wijst dat ze onzin verkondigen.
Independent Rail Partner is te Nijmegen aan het rangeren met DM'90. Volgens berichten op Somda zouden de treinstellen, die eigenlijk naar Roemenië zouden gaan, nu zo snel mogelijk verplaatst gaan worden naar de Houtrakpolder.
Op maandag 30 september 2019 21:38 schreef Peterselieman het volgende: Gestrand op de stroomloze brug in Alkmaar en naar het station geduwd. Is wel handig dat daar een steunpunt van het onderhoud zit.
Met beide stroomafnemers onder het stroomloze deel?