abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 27 september 2019 @ 22:32:53 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189151852
Doe es lief :*
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189156621
Als je vandaag op reis wil kan je de tering krijgen 8-)


Dan maar geen foto's van de twee 23'ers.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189156644
Je had ook naar Deventerror kunnen gaan :Y
pi_189156658
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:00 schreef b2py het volgende:
Je had ook naar Deventerror kunnen gaan :Y
Ja maar ik moest sowieso in Amsterdam zijn eigenlijk, maar dat heb ik net verschoven naar volgende week zondag.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189156697
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja maar ik moest sowieso in Amsterdam zijn eigenlijk, maar dat heb ik net verschoven naar volgende week zondag.
"moet" "verschoven"

Wat is dan de moet? :-P

En true, is jammer wel maja, als die treinen die bovenleiding maar naar beneden blijven trekken. Of is het de bovenleiding die zo versleten is?
  Moderator zaterdag 28 september 2019 @ 11:10:58 #56
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189156730
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als je vandaag op reis wil kan je de tering krijgen 8-)
[ afbeelding ]

Dan maar geen foto's van de twee 23'ers.
Morgen ook. Er is een meet van een ander forum morgen, maar om 10u in Amsterdam gaat niet lukken.

Het wordt toch kut weer dus zo erg vind ik het ook niet.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189156785
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:00 schreef b2py het volgende:
Je had ook naar Deventerror kunnen gaan :Y
Ik werd er wakker van :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189156835
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:06 schreef b2py het volgende:

[..]

"moet" "verschoven"

Wat is dan de moet? :-P

En true, is jammer wel maja, als die treinen die bovenleiding maar naar beneden blijven trekken. Of is het de bovenleiding die zo versleten is?
Als je een afspraak met iemand maakt om een paar biertjes te gaan drinken dan is dat wel een inspanningsverplichting waard ;)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189156882
quote:
De Hoekse Lijn,de nieuwe metrolijn
tussen Hoek van Holland en Schiedam,is
klaar en gaat vandaag open.De ombouw
van de oude spoorlijn begon in april
2017 en zou vijf maanden duren,maar het
project liep aanzienlijke vertraging op
en de openingsdatum verschoof zes keer.

Het project werd een hoofdpijndossier
voor Rotterdam en kostte D66-wethouder
Langenberg de kop.Oorzaken voor de
vertraging waren een slechte planning
en terugkerende softwareproblemen.

De kosten zijn opgelopen van de begrote
370 miljoen naar zeker 460 miljoen
euro.De verwachting is dat het aantal
reizigers op de lijn met 40% groeit.
PICS or it ddn't happen :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189156937
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als je vandaag op reis wil kan je de tering krijgen 8-)
[ afbeelding ]

Dan maar geen foto's van de twee 23'ers.
Er is een stoomtreinrit gaande? Ik hoor hier een stoomfluit (terwijl ik toch bijna een km van het spoor woon...).
pi_189156960
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:34 schreef Fixers het volgende:

[..]

Er is een stoomtreinrit gaande? Ik hoor hier een stoomfluit (terwijl ik toch bijna een km van het spoor woon...).
Ja! Even aan de baas vragen of ik z'n foto mag gebruiken.



Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189157123
En is er een rit met Mat64 van Den Haag naar Amsterdam Centraal?
quote:
bron: https://treinposities.nl/bijzonderheden
39404
Railexperts Speciale Trein
Vermoedelijk: MAT-64 904
Amsterdam Centraal 12:00
Den Haag HS
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_189157411
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja! Even aan de baas vragen of ik z'n foto mag gebruiken.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Tof, die zal ik dan gehoord hebben. Rijden ze nou allebei onder stoom?
pi_189157533
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:12 schreef Fixers het volgende:

[..]

Tof, die zal ik dan gehoord hebben. Rijden ze nou allebei onder stoom?
Yep. Geen overbodige luxe met 410 meter trein.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport zaterdag 28 september 2019 @ 12:44:46 #65
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189157878
Nadat de jaarlijkse rit vorig jaar niet door kon gaan organiseerde Westfalendampf dit jaar opnieuw een rit naar Amsterdam. Met een vertrek om 4.36u uit Hamm en een terugkomst om 0.36u een behoorlijk lange rit, die in Duitsland werd afgelegd achter e-loc 110 278 van Centralbahn. In Bad Bentheim werd de tractie gewisseld voor de beide 23'ers van de VSM. Met de 23 071 voorop en de 23 076 als tweede loc komt de trein hier onder nummer 13400 met een vertraging van ongeveer een kwartier over de onderdoorgang Lossersedijk bij De Lutte op weg naar Amsterdam Centraal.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 september 2019 @ 12:48:07 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189157914
Dat is echt een behoorlijk lange trein
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zaterdag 28 september 2019 @ 13:51:12 #67
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189158782
Ha, ik zag hem al voorbij komen op Flickr ;)

14 rijtuigen telde ik zo snel. flinke trein. Zit die dan ook helemaal vol? En waarom twee locomotieven?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport zaterdag 28 september 2019 @ 13:59:04 #68
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189158896
De trein is helemaal uitverkocht ja, er is zelfs nog een extra rijtuig bij gekomen dat ook helemaal vol is gekomen.

De twee locs zullen voor de leuk zijn, al was een trein van 14 rijtuigen natuurlijk ook niet gebruikelijk voor een sneltrein in de jaren '50, dus het zal ook wel deels gewoon nodig zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_189158913
welnee man. Gebruikelijk of niet, ons land is zo vlak als een spiegeltje. 1 stoomloc kan makkelijk 14 bakken lucht trekken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zaterdag 28 september 2019 @ 14:09:33 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189159034
Hoe snel rijdt dat spulletje dan? Gewoon Vmax van de loc? 110
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport zaterdag 28 september 2019 @ 14:12:58 #71
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189159081
Hij is ingelegd met een maximale snelheid van 90km/h. Ik meen overigens dat de maximale snelheid onder ATB-E maximaal 100km/h is.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator zaterdag 28 september 2019 @ 14:21:04 #72
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189159253
Aha.
Bij een snelheid van 110 km/u en op vlak terrein kan een 023 max 600 ton trekken

Geen idee hoe zwaar deze rijtuigen precies zijn. ICR weegt 41 ton. Wat Duitsers er in zit je dan zo op 47 ton per rijtuig.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport zaterdag 28 september 2019 @ 14:22:31 #73
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189159277
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:
welnee man. Gebruikelijk of niet, ons land is zo vlak als een spiegeltje. 1 stoomloc kan makkelijk 14 bakken lucht trekken.
Maximaal 600 ton lees ik. Een rijtuig weegt al 35-40 ton. Zet daar per rijtuig (12 coupés x 6 personen) 72 Duitsers à 80 kilo bij, dan kom je met 14 rijtuigen toch al snel op die 600 ton.

En dan staat er nog niet eens bij hoe lang het duurt tot ie op snelheid is. Dat is natuurlijk op een druk spoorwegnet ook nog van belang.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_189159407
Goed punt, geloofwaardig verhaal. Ik ben wel blij dat dit soort dingen gewoon gebeuren in ieder geval.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189159446
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:21 schreef derLudolf het volgende:
Aha.
Bij een snelheid van 110 km/u en op vlak terrein kan een 023 max 600 ton trekken
Waardoor wordt dat beperkt dan? "Regelgeving" telt niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189159484
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waardoor wordt dat beperkt dan? "Regelgeving" telt niet.
De typegoedkeuring toch?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport zaterdag 28 september 2019 @ 14:34:12 #77
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189159503
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waardoor wordt dat beperkt dan? "Regelgeving" telt niet.
Die 110km/h of die 600 ton? Ik denk beide gewoon door de technische beperkingen van de loc.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_189159523
Het moet ook allemaal nog betrouwbaar kunnen remmen met die snelheid.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189159525
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

De typegoedkeuring toch?
Dat vind ik een vergelijkbaar nietig antwoord eigenlijk. "Mag niet." Waarom niet? :? "Daarom niet. Omdat papa het zegt." :N

Heeft het te maken met veilige remafstand? Slijtage aan de rails? Of is het ivm lucht- en rolweerstand gewoon de maximale snelheid die de trein met dat vermogen kan ontwikkelen? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 september 2019 @ 14:35:51 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189159533
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

Die 110km/h of die 600 ton? Ik denk beide gewoon door de technische beperkingen van de loc.
Bovendien wil je die locs ook niet maximaal belasten als museumorganisatie
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zaterdag 28 september 2019 @ 14:38:51 #81
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189159586
Ik ben trouwens in de gewichtsberekening nog iets heel belangrijks vergeten: per coupé gaat er natuurlijk ook nog minstens een krat bier door. Dat is toch nog weer 15 kilo per krat, met laten we zeggen 15 kratten per rijtuig. Dat is met 14 rijtuigen toch ook nog weer even dik 3 ton :7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 28 september 2019 @ 14:39:19 #82
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_189159592
In de jaren '50 waren locs als de 1100 een ontzettende verbetering door het grote vermogen (voor die tijd). Reken maar dat een grote stomer minder vermogen had dan zo'n loc. Verzin er dan bij dat bijvoorbeeld een VIRM-zesje al een fors hoger vermogen dan een 1100 heeft en het sommetje is compleet. Je kan er wel meer dan 600 ton achter hangen maar dan moet je niet verwachten dat het allemaal snel gaat.
pi_189159603
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:38 schreef dennistd het volgende:
Ik ben trouwens in de gewichtsberekening nog iets heel belangrijks vergeten: per coupé gaat er natuurlijk ook nog minstens een krat bier door. Dat is toch nog weer 15 kilo per krat, met laten we zeggen 15 kratten per rijtuig. Dat is met 14 rijtuigen toch ook nog weer even dik 3 ton :7
WAAROM WIST IK HIER NIKS VAN? :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 september 2019 @ 14:41:27 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189159622
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:38 schreef dennistd het volgende:
Ik ben trouwens in de gewichtsberekening nog iets heel belangrijks vergeten: per coupé gaat er natuurlijk ook nog minstens een krat bier door. Dat is toch nog weer 15 kilo per krat, met laten we zeggen 15 kratten per rijtuig. Dat is met 14 rijtuigen toch ook nog weer even dik 3 ton :7
Wait, whut? Jij praat over bier? Watskebeurt?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 28 september 2019 @ 15:13:45 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189160019
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 september 2019 11:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

PICS or it ddn't happen :{w
Here you go *O*

pi_189160042
_O_ Eindelijk O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 28 september 2019 @ 15:45:34 #87
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189160503
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Wait, whut? Jij praat over bier? Watskebeurt?
Nou ja, eigenlijk is het natuurlijk :r bier :r

Maar een trein vol Duitsers kan niet zonder natuurlijk. Denk dat de eerste al wel voor 7u los zijn gegaan...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator zaterdag 28 september 2019 @ 16:26:28 #88
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189161055
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:38 schreef dennistd het volgende:
Ik ben trouwens in de gewichtsberekening nog iets heel belangrijks vergeten: per coupé gaat er natuurlijk ook nog minstens een krat bier door. Dat is toch nog weer 15 kilo per krat, met laten we zeggen 15 kratten per rijtuig. Dat is met 14 rijtuigen toch ook nog weer even dik 3 ton :7
80kg is ook wel aan de magere kant voor een Duitser :+

En je vergeet de 85 ton van de extra loc in opzending.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport zaterdag 28 september 2019 @ 16:33:46 #89
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189161145
Die trekt zelf ook, en moet je dus niet meerekenen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator zaterdag 28 september 2019 @ 16:40:41 #90
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189161233
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:33 schreef dennistd het volgende:
Die trekt zelf ook, en moet je dus niet meerekenen
Ah, dacht dat dat dode massa was ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189161935
Zitten hier toevallig mensen met Traject Vrij waarbij ook opeens geen prijzen meer worden getoond in de Mijn NS reishistorie?
Harry van de klantenservice komt niet verder dan het #FakeNews dat de prijzen überhaupt nooit getoond zouden zijn in de reishistorie.
  zaterdag 28 september 2019 @ 17:54:24 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189162075
Nog een plaatje: een metro naar Hoek van Holland Haven arriveert op het volledig verbouwde Vlaardingen West.




Dit station heeft drie sporen, in de toekomst gaat metrolijn A keren op het middenspoor. De spoornummering is een beetje vreemd: het spoor richting HvH is spoor 1, het spoor direct ernaast is spoor 4, en het spoor waar de treinen uit HvH aankomen is spoor 2. 🤨
  zaterdag 28 september 2019 @ 18:40:39 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189162577
En dit is wat er nog over is van station Hoek van Holland Strand:

pi_189162641
Wel vlak voor de sluiting nog even mooie verse ballast neergelegd zoals het hoort :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189163243
wat een verrijking. even een inzamelingsactie opstarten zodat er een pompwagentje kan worden ingezet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_189163409
Is het niet de bedoeling dat daar straks weer metro's rijden? En dan mogelijk naar een nieuw te bouwen metrostation dat zo'n beetje op het strand ligt in plaats van nog deze 15 minuten lopen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zaterdag 28 september 2019 @ 19:51:54 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189163453
Ja, dat klopt. Media 2021 zou het nieuwe Hoek van Holland Strand moeten worden opgeleverd, waarmee je inderdaad direct aan het strand uitstapt.
pi_189163828
Wordt nog een duur geintje, de metro komt tussen het oude en het nieuwe station HvH Strand enkelspoor in een tunnelbak te liggen. Zowel vanwege geluidswering als voor het Natura2000 gebied aldaar, al vind ik de laatste reden nogal belachelijk gezien alle zooi die daar al ik de duinen gebouwd is :')
  Redactie Sport zaterdag 28 september 2019 @ 20:18:36 #99
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189163872
Maar dit station komt niet weer in gebruik toch? Terwijl er nog best flinke afstand zit tussen Haven en het nieuwe Strand
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 28 september 2019 @ 20:19:31 #100
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189163886
Nee, het oude HvH Strand komt niet terug. Dat de perrons er nog liggen verbaasde me, toen Geerdijk dicht ging werd meteen alles opgeruimd. _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')