abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189130566
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:50 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik meen dat ze daar bezig zijn met een groot elektrificatie-project, mogelijk daarom geen treinen maar bussen.

Edit: ja dus https://www.sweg.de/html/(...)6tk6sejn9o30qjint08s
Aha thanks iedereen.
speak only if it improves the silence.
pi_189132442
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar gaat NS 2,5 km buffel naartoe slepen eigenlijk?
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:47 schreef Maegrim het volgende:
ProRail heeft laten weten geen plek voor sloopmat te hebben
De twee zuidelijke sporen tussen Rotterdam Centraal en Schiedam Centrum bieden sinds het sluiten van de Hoeksche Lijn plek zet :Y)
So we just called him Fred too
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 19:04:23 #28
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189133167
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar gaat NS 2,5 km buffel naartoe slepen eigenlijk?
In Zandvoort? :+ Als extra F1 Intercities :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189133225
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In Zandvoort? :+ Als extra F1 Intercities :')
Paar stickers erop van Red Bull en Jumbo en het is net echt.
So we just called him Fred too
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 19:25:40 #30
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189133531
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:07 schreef Cothen het volgende:

[..]

Paar stickers erop van Red Bull en Jumbo en het is net echt.
Nog even de uitlaatdemper er af slopen
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189135462
http://www.ice-treff.de/index.php?id=581883

DB heeft aanbesteding gepubliceerd voor 90 hogesnelheidstreinen voor 300 km/h, 200 meter lang en in te zetten vanaf december 2022. Ohja, en moet inzetbaar zijn met de Velaro D BR407 (dus goh welk materieel zal dat worden?)
De eerste lichting bestaat waarschijnlijk uit 30 stellen die nodig zijn om reizigersgroei als gevolg van de lagere BTW op treinreizen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2019 @ 23:07:54 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189137655
Een oepsie voor ziggy en zijn collega's: https://www.oogtv.nl/2019(...)-het-geding-geweest/

Foutje bij Zuidhorn gisteren. Sneltrein van Groningen naar Leeuwarden te laat, waarna er besloten werd om de stoptrein naar Groningen bij Grijpskerk door te sturen naar Zuidhorn. Het doorrijspoor voor de sneltrein werd niet aangepast van 2 naar 1, wat resulteerde in twee stoptreinen voor de rooie aan beide zijden van het station en de sneltrein die niet verder kon langs het perron.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189137812
wat een nerd
pi_189138450
quote:
De steward is in Buitenpost ingestapt en besloot om vragen van reizigers te beantwoorden. “Ik heb voor u gebeld met de treindienstleiding en ze laten de trein naar Harlingen Haven even wachten zodat u mee kunt”
bron
Toen de Noordelijke Nevenlijnen werden aanbesteed schreeuwden de noordelingen moord en brand dat de dienstverlening veel minder zou worden als de NS zou stoppen met het rijden van de treinen.

Maar ze hebben nu een niveau dienstverlening dat ongekend is voor de NS:
• Meereizend personeel dat mensen te woord wil staan
• Meereizend personeel dat überhaupt beschikt over nuttige informatie
• Aansluitende treinen die even wachten op vertraagde reizigers

Kunnen we Arriva niet ook in de rest van het land de treinen laten rijden voor zover ze dat nog niet doen?
So we just called him Fred too
pi_189139769
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 21:12 schreef BLS het volgende:
http://www.ice-treff.de/index.php?id=581883

DB heeft aanbesteding gepubliceerd voor 90 hogesnelheidstreinen voor 300 km/h, 200 meter lang en in te zetten vanaf december 2022. Ohja, en moet inzetbaar zijn met de Velaro D BR407 (dus goh welk materieel zal dat worden?)
De eerste lichting bestaat waarschijnlijk uit 30 stellen die nodig zijn om reizigersgroei als gevolg van de lagere BTW op treinreizen.
Wek je nu de suggestie dat alleen Siemens treinen met de Velaro kunnen koppelen? 😜
pi_189139888
quote:
11s.gif Op donderdag 26 september 2019 23:07 schreef Peterselieman het volgende:
Een oepsie voor ziggy en zijn collega's: https://www.oogtv.nl/2019(...)-het-geding-geweest/

Foutje bij Zuidhorn gisteren. Sneltrein van Groningen naar Leeuwarden te laat, waarna er besloten werd om de stoptrein naar Groningen bij Grijpskerk door te sturen naar Zuidhorn. Het doorrijspoor voor de sneltrein werd niet aangepast van 2 naar 1, wat resulteerde in twee stoptreinen voor de rooie aan beide zijden van het station en de sneltrein die niet verder kon langs het perron.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap hem even niet, de trein uit Grijpskerk kan toch langs spoor 2 worden gezet, waardoor de sneltrein door kan naar Grijpskerk? Wat zie ik over het hoofd :P
pi_189140303
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 00:02 schreef Cothen het volgende:

[..]

Toen de Noordelijke Nevenlijnen werden aanbesteed schreeuwden de noordelingen moord en brand dat de dienstverlening veel minder zou worden als de NS zou stoppen met het rijden van de treinen.
Dit schreeuwt om een bron.

quote:
Maar ze hebben nu een niveau dienstverlening dat ongekend is voor de NS:
• Meereizend personeel dat mensen te woord wil staan
• Meereizend personeel dat überhaupt beschikt over nuttige informatie
• Aansluitende treinen die even wachten op vertraagde reizigers
Ja, want je kan echt niet een uur lang zonder volwassen schoolmeester in je omgeving. Stel je voor dat je je reet moet afvegen "Conducteur!!!??? Ik ben klaahaaaar!!!" en dan blijft het stil. Vandaar die poeplucht natuurlijk!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189140572
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 08:47 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik snap hem even niet, de trein uit Grijpskerk kan toch langs spoor 2 worden gezet, waardoor de sneltrein door kan naar Grijpskerk? Wat zie ik over het hoofd :P
Ah, ik was dus niet de enige met die gedachte.
pi_189140958
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 08:27 schreef b2py het volgende:

[..]

Wek je nu de suggestie dat alleen Siemens treinen met de Velaro kunnen koppelen? 😜
Oh, alleen maar koppelen met ander materieel zal geen probleem zijn... ;)
Maar dat - ik noem maar iets - een Talgo materieel aanbiedt dat gecombineerd met de Velaro ingezet kan worden is weliswaar niet volledig uitgesloten maar ook niet waarschijnlijk.
pi_189141967
Thalys en Eurostar willen meer naar elkaar groeien, mag ik dat lezen als een fusie? https://www.thalys.com/nl/nl/eurostar-thalys
pi_189142873
Volgens NRC wordt het uiteindelijk inderdaad een fusie: https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-en-thalys-a3974842
pi_189143137
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 09:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dit schreeuwt om een bron.
Een kleine greep uit het assortiment bronnen:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-top-7398554-a187278
https://www.nrc.nl/nieuws(...)king-7398555-a314950
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rden-7426004-a213702
Of kies een andere krant / oplinieblad uit 1998 naar keuze ;)

quote:
Ja, want je kan echt niet een uur lang zonder volwassen schoolmeester in je omgeving. Stel je voor dat je je reet moet afvegen "Conducteur!!!??? Ik ben klaahaaaar!!!" en dan blijft het stil. Vandaar die poeplucht natuurlijk!
Dat is wel de redenatie van de 2e kamer die geen treinen wil zonder hoofdconducteur denk ik.

De NS houdt vast aan de conducteur onder het mom van "dan kunnen we betere service leveren", maar doorgaans weten conducteurs nog minder dan de NS app en is het reizigers helpen door een aansluitende trein even te laten wachten helemaal uit den boze.
So we just called him Fred too
pi_189143854
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:03 schreef Cothen het volgende:

[..]

Een kleine greep uit het assortiment bronnen:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-top-7398554-a187278
https://www.nrc.nl/nieuws(...)king-7398555-a314950
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rden-7426004-a213702
Of kies een andere krant / oplinieblad uit 1998 naar keuze ;)
[..]

Dat is wel de redenatie van de 2e kamer die geen treinen wil zonder hoofdconducteur denk ik.

De NS houdt vast aan de conducteur onder het mom van "dan kunnen we betere service leveren", maar doorgaans weten conducteurs nog minder dan de NS app en is het reizigers helpen door een aansluitende trein even te laten wachten helemaal uit den boze.
En je weet dat diezelfde regering de NS afrekent op de prestaties qua punctualiteit? Dus ja, een aansluitende trein even te laten wachten is -doorgaans- uit den boze. Wat overigens niet zegt dat het nooit kan en ook eveneens niet zegt dat het nooit gebeurt.
  Redactie Sport vrijdag 27 september 2019 @ 15:42:18 #44
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189145168
DB was eens niet te laat, maar 43 minuten te vroeg :')

https://www.hna.de/kassel(...)ehe-zr-13030925.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 september 2019 @ 18:04:06 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189146993
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 08:47 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik snap hem even niet, de trein uit Grijpskerk kan toch langs spoor 2 worden gezet, waardoor de sneltrein door kan naar Grijpskerk? Wat zie ik over het hoofd :P
niets, want dat was ook mijn gedachte. Niet ideaal qua huidig spoorgebruik, maar het kan. Instappers moeten dan nog wel even van perron wisselen.

Ik weet allen niet hoe het zit met het inleggen van de rijwegen als er stellen aan beide zijden voor de rooie staan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 27 september 2019 @ 19:18:13 #46
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_189148050
"Aan de reiziger in treinstel 4040, die zijn fiets heeft vastgemaakt aan de gele stang van de deur, ik verzoek u vriendelijk deze los te maken. Dit is niet erg handig want zojuist zat uw fiets tussen de deur. Ik herhaal [...]".. _O-
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Moderator vrijdag 27 september 2019 @ 19:26:05 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189148159
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 19:18 schreef Eix het volgende:
"Aan de reiziger in treinstel 4040, die zijn fiets heeft vastgemaakt aan de gele stang van de deur, ik verzoek u vriendelijk deze los te maken. Dit is niet erg handig want zojuist zat uw fiets tussen de deur. Ik herhaal [...]".. _O-
_O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189150638
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:03 schreef Cothen het volgende:

[..]

Een kleine greep uit het assortiment bronnen:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-top-7398554-a187278
https://www.nrc.nl/nieuws(...)king-7398555-a314950
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rden-7426004-a213702
Of kies een andere krant / oplinieblad uit 1998 naar keuze ;)
[..]

Dat is wel de redenatie van de 2e kamer die geen treinen wil zonder hoofdconducteur denk ik.

De NS houdt vast aan de conducteur onder het mom van "dan kunnen we betere service leveren", maar doorgaans weten conducteurs nog minder dan de NS app en is het reizigers helpen door een aansluitende trein even te laten wachten helemaal uit den boze.
Lol wat een gelul. Ik vraag om een bron vanwege een gigantisch generaliserende uitspraak over noorderlingen en je komt met een heel klein en onbelangrijk groepje idioten en een vakbond uit Utrecht. Ja. Noorderlingen.

Oh is dat de reden dat ns eraan vast houdt? Nou je bent wel echt extreem goed op de hoogte zeg. Poepoe.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189151208
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 21:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Lol wat een gelul. Ik vraag om een bron vanwege een gigantisch generaliserende uitspraak over noorderlingen en je komt met een heel klein en onbelangrijk groepje idioten en een vakbond uit Utrecht. Ja. Noorderlingen.

Oh is dat de reden dat ns eraan vast houdt? Nou je bent wel echt extreem goed op de hoogte zeg. Poepoe.
Sorry, ik wist niet dat ik op Somda aan het posten was.
So we just called him Fred too
pi_189151820
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 21:55 schreef Cothen het volgende:

[..]

Sorry, ik wist niet dat ik op Somda aan het posten was.
Het heeft geen fuck met Somda te maken, als één roodharige je tas jat sluit je niet alle roodharigen op, ook al hebben ze geen ziel. Het is overbodig en vertekent de realiteit. Volgens mij was de bevolking vrij ongeinteresseerd over de verandering namelijk, ik kwam in die tijd heel erg veel in Heerenveen, Leeuwarden en Groningen en hoorde er nooit echt geklaag over. Daadwerkelijk fake news dus.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')