Net als met automatisch rijden; het gaat hier niet gebeuren op korte termijn zonder dat er een machinist in de cabine blijft, omdat het publiek het eist, omdat het vrij snel een keer mis gaat terwijl het met een mens voorkomen zou kunnen worden, omdat je een datacenter aan rekencapaciteit nodig hebt en altijd een gigantische bandbreedte moet kunnen garanderen. Ik zie het niet zo snel gebeuren.quote:Op zondag 6 oktober 2019 12:08 schreef Cothen het volgende:
[..]
Vandaar dat de Docklands Lightrail zo'n groot fiasco is...
Hoeveel "veiligheidsmarge" voegt een machinist toe dan?
Het publiek pikt het niet als een machine zoiets over het hoofd zou zien. En daarnaast wordt de capaciteit van zelfrijdende systemen schromelijk overdreven, vooral die van Tesla, maar ook van andere producenten.quote:Op zondag 6 oktober 2019 12:12 schreef Cothen het volgende:
[..]
Machinisten zien mensen in zwarte kleding wel en kunnen dan wel op tijd stoppen?
Zijn genoeg uitzonderingen op, onder andere de metro van Nürnberg en de DLR in Londen hebben geen perrondeuren.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 13:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het wordt een vereiste van de veiligheidsjihad. Trouwens, in alle 100% driverless-situaties is dit in de praktijk nu ook zo.
[..]
Scheelt wel weer 1 persoon.. geen HC EN meester in de trein..quote:Op zondag 6 oktober 2019 18:23 schreef James1988 het volgende:
Op de DLR is nog wel een medewerker aanwezig die verantwoordelijk is voor het vertrekproces. En die ook volledig bevoegd is om de trein handmatig te rijden, mocht dat nodig zijn.
Dat kan prima zonder dat het zoveel hoeft te kosten.quote:Op zondag 6 oktober 2019 19:13 schreef Piles het volgende:
Je moet ergens beginnen met innovatie. Het zal nooit in 1 keer perfect zijn. Als je daar op blijft wachten gebeurt er nooit wat.
Is dit echt nodig of is het meer om de vakbonden tegemoet te komen?quote:Op zondag 6 oktober 2019 18:23 schreef James1988 het volgende:
Op de DLR is nog wel een medewerker aanwezig die verantwoordelijk is voor het vertrekproces. En die ook volledig bevoegd is om de trein handmatig te rijden, mocht dat nodig zijn.
Het is echt nodig.quote:Op zondag 6 oktober 2019 19:41 schreef J.B. het volgende:
[..]
Is dit echt nodig of is het meer om de vakbonden tegemoet te komen?
Bron: TreinTramBusquote:Aankomst op maandag en donderdag tussen 10:30 en 11:00 in Brussel, vertrek tussen 18:30 en 19:00 op diezelfde dagen. (...) De trein zal stoppen in Aken, Luik en Brussel-Zuid, misschien ook in Brussel-Noord. Reizigers kunnen kiezen uit slaap-, lig- en zitrijtuigen, 1 rijtuig neemt ook fietsen mee.
Vanaf december 2020 gaat de trein van Wenen iedere dag naar Amsterdam rijden. Brussel krijgt dan doorgaande rijtuigen naar Wenen.
Nee, want het zit vol op basis van blokafstanden, niet op basis van doorschietlengtes. Kortere blokafstanden of zwevende blokken zouden wel helpen, maar uiteindelijk heb je ook daar een maximale capaciteit.quote:Op zondag 6 oktober 2019 09:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zou dit wel kunnen als je de planregels zou baseren op het uitgangspunt dat alle machinisten gewoon stoppen voor een rood sein?
Ik zou zeggen dat de overkruisnormen zeker in het geval van Nijmegen ook een boel capaciteit vreten. Maar dat is dus niet zo, valt me mee.quote:Op zondag 6 oktober 2019 22:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee, want het zit vol op basis van blokafstanden, niet op basis van doorschietlengtes. Kortere blokafstanden of zwevende blokken zouden wel helpen, maar uiteindelijk heb je ook daar een maximale capaciteit.
We hebben pagina's vol met tabellen met normen, maar denk je dat ik die voor ieder dienstregelpunt erbij pak als ik een trein inleg van Onnen naar Nijmegen? Elke DVL houdt gewoon drie minuten aan, dan zit je bijna altijd goed.quote:Op zondag 6 oktober 2019 22:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat de overkruisnormen zeker in het geval van Nijmegen ook een boel capaciteit vreten. Maar dat is dus niet zo, valt me mee.
Mooi treintje, waarom al die locs?quote:Op zondag 6 oktober 2019 22:27 schreef dennistd het volgende:
Het was vanmiddag heerlijk weer op Rotterdam Alexander![]()
OK dat is helder.quote:Op zondag 6 oktober 2019 22:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee, want het zit vol op basis van blokafstanden, niet op basis van doorschietlengtes. Kortere blokafstanden of zwevende blokken zouden wel helpen, maar uiteindelijk heb je ook daar een maximale capaciteit.
Railexperts is de vervoerder waar de SSN en de VSM dit weekend onder reden. Die 1200 is volgens mij ook van hun.quote:Op zondag 6 oktober 2019 22:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mooi treintje, waarom al die locs?
Lekker veel beenruimte. Heerlijk om daarmee Köln-Berlin te doenquote:
Ja, eergisteren ofzoquote:Op maandag 7 oktober 2019 17:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dit al voorbijgekomen? Volgend jaar weer nachttrein naar Amsterdam: https://www.wienerzeitung(...)z.html?em_no_split=1
https://www.gelderlander.(...)naar-kleef~accd92f5/quote:NIJMEGEN - De Nederlandse Spoorwegen (NS) moet de 48 overtallige Buffels stallen op de ongebruikte spoorlijn tussen Nijmegen en Kleef. Dat zegt Maurice Niesten, voorzitter van Vereniging voor Innovatief Euregionaal Vervoer (VIEV): ,,Het is dé ideale oplossing.”
Het probleem: de NS had de oude Buffels - een veel geziene verschijning in de jaren negentig van de vorige eeuw - anderhalf jaar geleden verkocht aan Roemenië. In afwachting van transport staan de treinstellen opgesteld op een rangeerterrein bij station Nijmegen.
De koopovereenkomst met de Roemeense spoorwegen is echter afgeketst en de NS moet snel af van de Buffels. Het rangeerterrein wordt binnenkort volledig op de schop genomen.
Het verhuizen van 48 oude treinstellen - samen bijna drie kilometer lang - is echter een logistieke nachtmerrie. ,,Daarom is stallen op het spoortje naar Kleef dé uitkomst", zegt Niesten. ,,ProRail hoeft alleen maar een extra wissel aan te leggen. Dat hoeft niet veel te kosten. De Buffels kunnen daar de aankomende jaren prima verblijven.”
Slopen van de Buffels - een optie die steeds vaker wordt genoemd - is volgens Niesten eeuwig zonde. ,,Deze treinen kunnen zeker nog 20 jaar mee. Genoeg landen die interesse hebben in dit soort treinen.”
Nog een voordeel, aldus Niesten: ,,Met het oog op een re-activatie van de spoorlijn tussen Nijmegen en Kleef is het goed om alvast een nieuwe wissel te hebben.”
Maarten Bakker, gemeenteraadslid van de VVD, reageert op Twitter positief: ‘Hartstikke goed idee! Ik ben benieuwd naar de reactie van ProRail.’
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |