abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 oktober 2019 @ 12:54:41 #251
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_189296603
In Kopenhagen rijdt de metro volautomatisch, maar dat is een gesloten systeem. Natuurlijk kun je daar best op plekken komen waar je niet hoort, maar dat is dan misschien een Darwinaward waard.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 6 oktober 2019 @ 13:22:49 #252
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189297001
De bovengrondse stations hadden naar mijn weten eerst geen poortjes op de perrons, maar hadden sensors om te zien of er iemand van het perron was gevallen. Die leverden echter nogal wat valse meldingen op waardoor er uiteindelijk is besloten om ook daar poortjes te zetten.
pi_189297056
Klopt, en zodra je er niet in 100% van alle complexe situaties op aankan, heb je alsnog evenveel machinisten nodig als dat je treinen wil laten rijden. Denk bijvoorbeeld aan weersomstandigheden zoals een storm in de nacht met hevige regen. Of sneeuw die blijft liggen en dan een wit voertuig ofzo, dat soort dingen blijft een issue.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189302507
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het wordt een vereiste van de veiligheidsjihad. Trouwens, in alle 100% driverless-situaties is dit in de praktijk nu ook zo.
[..]

Zijn genoeg uitzonderingen op, onder andere de metro van Nürnberg en de DLR in Londen hebben geen perrondeuren.
  zondag 6 oktober 2019 @ 18:23:08 #255
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189302646
Op de DLR is nog wel een medewerker aanwezig die verantwoordelijk is voor het vertrekproces. En die ook volledig bevoegd is om de trein handmatig te rijden, mocht dat nodig zijn.
pi_189302787
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 18:23 schreef James1988 het volgende:
Op de DLR is nog wel een medewerker aanwezig die verantwoordelijk is voor het vertrekproces. En die ook volledig bevoegd is om de trein handmatig te rijden, mocht dat nodig zijn.
Scheelt wel weer 1 persoon.. geen HC EN meester in de trein..
dag
  zondag 6 oktober 2019 @ 18:46:09 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189302994
Maar als die persoon ziek is / zijn trein mist / staakt, kan de DLR-trein niet rijden.

Wat dat betreft heb je eigenlijk het slechtste van twee werelden: je hebt dure automatisering en alsnog een personeelslid. En omdat de stations allemaal zo kort bij elkaar liggen kan hij ook niet echt dienstverlenend bezig zijn omdat hij de hele tijd die deuren moet bedienen.
pi_189303322
Je moet ergens beginnen met innovatie. Het zal nooit in 1 keer perfect zijn. Als je daar op blijft wachten gebeurt er nooit wat.
pi_189303531
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 19:13 schreef Piles het volgende:
Je moet ergens beginnen met innovatie. Het zal nooit in 1 keer perfect zijn. Als je daar op blijft wachten gebeurt er nooit wat.
Dat kan prima zonder dat het zoveel hoeft te kosten.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189303741
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 18:23 schreef James1988 het volgende:
Op de DLR is nog wel een medewerker aanwezig die verantwoordelijk is voor het vertrekproces. En die ook volledig bevoegd is om de trein handmatig te rijden, mocht dat nodig zijn.
Is dit echt nodig of is het meer om de vakbonden tegemoet te komen?

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2019 19:43:21 ]
  zondag 6 oktober 2019 @ 21:07:11 #261
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189305689
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 19:41 schreef J.B. het volgende:

[..]

Is dit echt nodig of is het meer om de vakbonden tegemoet te komen?
Het is echt nodig.
  zondag 6 oktober 2019 @ 22:24:27 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189307190
Voorlopige dienstregeling van de nieuwe verbinding Brussel - Wenen:
quote:
Aankomst op maandag en donderdag tussen 10:30 en 11:00 in Brussel, vertrek tussen 18:30 en 19:00 op diezelfde dagen. (...) De trein zal stoppen in Aken, Luik en Brussel-Zuid, misschien ook in Brussel-Noord. Reizigers kunnen kiezen uit slaap-, lig- en zitrijtuigen, 1 rijtuig neemt ook fietsen mee.

Vanaf december 2020 gaat de trein van Wenen iedere dag naar Amsterdam rijden. Brussel krijgt dan doorgaande rijtuigen naar Wenen.
Bron: TreinTramBus

Als trekkracht gaat een HLE 18 worden gebruikt, in Aken wordt er een locwissel gedaan.
  zondag 6 oktober 2019 @ 22:24:49 #263
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_189307195
quote:
5s.gif Op zondag 6 oktober 2019 09:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zou dit wel kunnen als je de planregels zou baseren op het uitgangspunt dat alle machinisten gewoon stoppen voor een rood sein?
Nee, want het zit vol op basis van blokafstanden, niet op basis van doorschietlengtes. Kortere blokafstanden of zwevende blokken zouden wel helpen, maar uiteindelijk heb je ook daar een maximale capaciteit.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport zondag 6 oktober 2019 @ 22:26:39 #264
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189307222
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 22:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nee, want het zit vol op basis van blokafstanden, niet op basis van doorschietlengtes. Kortere blokafstanden of zwevende blokken zouden wel helpen, maar uiteindelijk heb je ook daar een maximale capaciteit.
Ik zou zeggen dat de overkruisnormen zeker in het geval van Nijmegen ook een boel capaciteit vreten. Maar dat is dus niet zo, valt me mee.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 6 oktober 2019 @ 22:27:04 #265
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189307228
Het was vanmiddag heerlijk weer op Rotterdam Alexander :')

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 6 oktober 2019 @ 22:30:44 #266
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_189307282
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 22:26 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat de overkruisnormen zeker in het geval van Nijmegen ook een boel capaciteit vreten. Maar dat is dus niet zo, valt me mee.
We hebben pagina's vol met tabellen met normen, maar denk je dat ik die voor ieder dienstregelpunt erbij pak als ik een trein inleg van Onnen naar Nijmegen? Elke DVL houdt gewoon drie minuten aan, dan zit je bijna altijd goed.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Moderator zondag 6 oktober 2019 @ 22:39:19 #267
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189307422
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 22:27 schreef dennistd het volgende:
Het was vanmiddag heerlijk weer op Rotterdam Alexander :')

Mooi treintje, waarom al die locs?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 7 oktober 2019 @ 00:50:38 #268
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189308599
Vandaag ben ik weer eens een rondje gaan treinen. En omdat ik me stierlijk verveelde en ik nog een dingetje op m'n bucketlist had staan, ben ik naar Münster (Westfalen) afgereisd om vanaf daar de Flixtrain naar Düsseldorf te nemen.

Hier een filmpje van binnenkomst van dat ding in Münster (en op de achtergrond een vertrekkende Sonderzug van Centralbahn - ik wist niet dat dat ding kwam, anders had ik daar nog wel een plaatje van gemaakt):

Het zijn allemaal dit soort rijtuigen, met compartimenten en een galerij aan de zijkant:


Veel foto's van de trein heb ik verder niet, het ding zat stampvol Duitsers (van alle leeftijden) dus om dan uitgebreid foto's te gaan maken is een beetje lastig.

Nadat ik door een paar rijtuigen was gelopen, kwam ik uit in het barrijtuig. Ook dat zat helemaal vol, en de bar is open. Ik weet niet precies wat ze er verkopen, volgens de website van FlixTrain zou het gaat om 'snacks and drinks'.


Foto: metdetreinnaarhetbuitenland.nl

Uiteindelijk ben ik maar ergens in een hokje gaan zitten, bij een paar andere mensen. Zo te zien aan de resterende bevestigingsmaterialen, de vreemd geplaatste lampjes en o.a. de teksten over het afsluiten van de deur is het rijtuig waarin ik heb gezeten een oud slaaprijtuig:





Zoals te zien is op de foto's: het spul is oud en enigszins afgeleefd. Het is schoon, maar er is wel duidelijk te zien dat het spul in een andere tijd is gebouwd.

Al met al is mijn beoordeling: grappig om er eens mee te reizen (nostalgisch vooral), maar de enige echte reden die ik me kan bedenken om met FlixTrain te reizen en niet met DB is de prijs.

Ik heb m'n kaartje tien minuten voor vertrek gekocht en betaalde ¤ 23, DB vroeg op dat moment ¤ 34 voor een ritje met Intercity. Als je vooraf boekt is de vanafprijs bij DB ¤ 19,90, terwijl dat bij FlixTrain slechts ¤ 4,99 is.
  maandag 7 oktober 2019 @ 01:04:20 #269
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189308665
Oh, en nog een mooie:

Viersen - Mönchengladbach is dicht voor werkzaamheden (vervanging wissels). De RE13 naar Venlo wordt via Krefeld omgeleid, en stopt ook niet in Neuss.

De trein die ik naar huis had vertrok met +10 uit Düsseldorf, en kwam met -2 aan in Viersen. Ik had niet verwacht dat er zo veel speling in dat rijpad zou zitten :o

Vlak voor aankomst in Viersen werd er omgeroepen dat je aldaar kon overstappen op de trein naar Krefeld, waar we zo'n 10 minuten eerder met een noodvaart doorheen waren gereden _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 07-10-2019 01:20:09 ]
  maandag 7 oktober 2019 @ 07:08:50 #270
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_189309681
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 22:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nee, want het zit vol op basis van blokafstanden, niet op basis van doorschietlengtes. Kortere blokafstanden of zwevende blokken zouden wel helpen, maar uiteindelijk heb je ook daar een maximale capaciteit.
OK dat is helder.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 7 oktober 2019 @ 07:11:42 #271
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_189309688
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 22:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Mooi treintje, waarom al die locs?
Railexperts is de vervoerder waar de SSN en de VSM dit weekend onder reden. Die 1200 is volgens mij ook van hun.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 07:58:40 #272
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189309856
quote:
Lekker veel beenruimte. Heerlijk om daarmee Köln-Berlin te doen :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189317673
Dit al voorbijgekomen? Volgend jaar weer nachttrein naar Amsterdam: https://www.wienerzeitung(...)z.html?em_no_split=1
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 7 oktober 2019 @ 17:58:00 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189317693
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 17:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dit al voorbijgekomen? Volgend jaar weer nachttrein naar Amsterdam: https://www.wienerzeitung(...)z.html?em_no_split=1
Ja, eergisteren ofzo :P
pi_189317763
Toen lag ie te pitten in zijn trein :Y

Echt al die geile berichten over hoe goed voor klimaat enzo. ding is pas een paar jaar weg _O-
  maandag 7 oktober 2019 @ 18:11:06 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189317863
Het Greta-effect :P
  maandag 7 oktober 2019 @ 18:51:30 #277
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189318495
quote:
NIJMEGEN - De Nederlandse Spoorwegen (NS) moet de 48 overtallige Buffels stallen op de ongebruikte spoorlijn tussen Nijmegen en Kleef. Dat zegt Maurice Niesten, voorzitter van Vereniging voor Innovatief Euregionaal Vervoer (VIEV): ,,Het is dé ideale oplossing.”

Het probleem: de NS had de oude Buffels - een veel geziene verschijning in de jaren negentig van de vorige eeuw - anderhalf jaar geleden verkocht aan Roemenië. In afwachting van transport staan de treinstellen opgesteld op een rangeerterrein bij station Nijmegen.

De koopovereenkomst met de Roemeense spoorwegen is echter afgeketst en de NS moet snel af van de Buffels. Het rangeerterrein wordt binnenkort volledig op de schop genomen.

Het verhuizen van 48 oude treinstellen - samen bijna drie kilometer lang - is echter een logistieke nachtmerrie. ,,Daarom is stallen op het spoortje naar Kleef dé uitkomst", zegt Niesten. ,,ProRail hoeft alleen maar een extra wissel aan te leggen. Dat hoeft niet veel te kosten. De Buffels kunnen daar de aankomende jaren prima verblijven.”

Slopen van de Buffels - een optie die steeds vaker wordt genoemd - is volgens Niesten eeuwig zonde. ,,Deze treinen kunnen zeker nog 20 jaar mee. Genoeg landen die interesse hebben in dit soort treinen.”

Nog een voordeel, aldus Niesten: ,,Met het oog op een re-activatie van de spoorlijn tussen Nijmegen en Kleef is het goed om alvast een nieuwe wissel te hebben.”

Maarten Bakker, gemeenteraadslid van de VVD, reageert op Twitter positief: ‘Hartstikke goed idee! Ik ben benieuwd naar de reactie van ProRail.’
https://www.gelderlander.(...)naar-kleef~accd92f5/

Nog even los van de aanwezigheid van linksdraaiende trilkevers op dit stukkie spoor, en óók los van de ongetwijfeld dramatische toestand van het baanlichaam, is stallen langs de verder onbeschermde vrije baan in een buitengebied denk ik niet de beste manier om ze te conserveren voor verkoop :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_189318609
Ze zijn al weg toch?
En ff een wissel aanleggen, bij ProRail, yeah right. De gemeente mag lappen, dan krabbelen ze wel terug :-P
  maandag 7 oktober 2019 @ 19:00:32 #279
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189318650
Een extra wissel aanleggen. Eventjes. Ja hoor. :')
  maandag 7 oktober 2019 @ 19:02:30 #280
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189318698
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 19:00 schreef James1988 het volgende:
Een extra wissel aanleggen. Eventjes. Ja hoor. :')
En een spoorwegovergang. Maar dat is een detail.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_189318733
Havana aan de Waal wil nog wel wat 20 jaar oud materieel, net als Cuba waar je de bussen van NZH de rondjes ziet maken. Lekker hoor
  maandag 7 oktober 2019 @ 19:07:27 #282
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189318805
Afgelopen vrijdag stonden ze er trouwens nog.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_189318901
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 18:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

https://www.gelderlander.(...)naar-kleef~accd92f5/

Nog even los van de aanwezigheid van linksdraaiende trilkevers op dit stukkie spoor, en óók los van de ongetwijfeld dramatische toestand van het baanlichaam, is stallen langs de verder onbeschermde vrije baan in een buitengebied denk ik niet de beste manier om ze te conserveren voor verkoop :')
Zet ze dan bij de Star op het baanvak dat toch buiten gebruik is :+ Staat het vast veiliger dan in Nijmegen..
dag
pi_189318965
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 19:12 schreef Peter het volgende:

[..]

Zet ze dan bij de Star op het baanvak dat toch buiten gebruik is :+ Staat het vast veiliger dan in Nijmegen..
Dat baanvak dat dusdanig slecht is dat het per direct gesloten is vanwege verzakkingsgevaar?

Het zijn geen pomplorries maar DM'90....
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 19:29:56 #285
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189319269
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 19:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat baanvak dat dusdanig slecht is dat het per direct gesloten is vanwege verzakkingsgevaar?

Het zijn geen pomplorries maar DM'90....
Geen idee hoe erg dat is? Dynamisch belasten is wel anders dan statisch natuurlijk.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189320602
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 19:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat baanvak dat dusdanig slecht is dat het per direct gesloten is vanwege verzakkingsgevaar?

Het zijn geen pomplorries maar DM'90....
Helpt flinke belasting niet bij het stabiliseren van de grond? O-)
dag
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:18:27 #287
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_189326737
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 19:00 schreef James1988 het volgende:
Een extra wissel aanleggen. Eventjes. Ja hoor. :')
Nou ja, ik gok dat we er genoeg over hebben tegenwoordig. O-)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_189328053
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 19:00 schreef James1988 het volgende:
Een extra wissel aanleggen. Eventjes. Ja hoor. :')
Oplegwissel ^O^
So we just called him Fred too
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:15:05 #289
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_189328855
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 20:30 schreef Peter het volgende:

[..]

Helpt flinke belasting niet bij het stabiliseren van de grond? O-)
Ken nog wel een baanvak wat daar baat bij zou hebben... :+
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:54:16 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189332572
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 19:04 schreef b2py het volgende:
Havana aan de Waal wil nog wel wat 20 jaar oud materieel, net als Cuba waar je de bussen van NZH de rondjes ziet maken. Lekker hoor
Albanië kan ze goed gebruiken :Y Tussen de GVB- en GVU-bussen in :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 17:13:42 #291
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189332879
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Albanië kan ze goed gebruiken :Y Tussen de GVB- en GVU-bussen in :Y
Op die anderhalve spoorweg die ze daar hebben?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 18:10:52 #292
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189333660
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 17:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Op die anderhalve spoorweg die ze daar hebben?
Treinen met intacte ramen? Zou iets nieuws zijn voor ze :) Voor zo lang het duurt dan he :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 18:44:33 #293
354723 FRDeventer
Tututututuuuuu
pi_189334125
6 november start ik als als (aspirant) medewerker V&S :) ben benieuwd of hier nog meer medewerkers V&S rond hangen!
pi_189334238
Die fopbeveiligers met grootheidswaanzin?
pi_189334669
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Albanië kan ze goed gebruiken :Y Tussen de GVB- en GVU-bussen in :Y
Die GVU driedelige dingen rijden nog, verder zie ik nu vooral Friese en Brabantse bussen, in ieder geval in Tirana. :D
pi_189336873
Ik ben de komende twee dagen met de trein weg. Heeft hier iemand tips waar je tegenwoordig rond Utrecht CS je fiets nog langer dan 24 uur kunt stallen?

(En dan bedoel ik een enigszins maatschappelijk aanvaarde plek. Dus niet op de blindengeleidelijn bij Vredenburg ofzo)
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:19:39 #297
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189336917
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 21:18 schreef stavromulabeta het volgende:
k ben de komende twee dagen met de trein weg. Heeft hier iemand tips waar je tegenwoordig rond Utrecht CS je fiets nog langer dan 24 uur k
Hebben ze geen bewaakte stalling ofzo? Even doosje koeken van de warme bakker meenemen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:20:30 #298
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189336939
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_189336999
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 21:20 schreef dennistd het volgende:
Gewoon op Centraal, ¤1,25 per 24 uur: https://www.jefietswilnooitmeeranders.nl/utrecht-stationsplein/
Gratis bedoelde ik uiteraard, ik heb niet voor niks een stationsbarrel. Kennelijk zijn alle onbewaakte stallingen opgedoekt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:24:53 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189337045
Las hem vast aan een bovenleidingportaal.
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')