https://www.gelderlander.(...)naar-kleef~accd92f5/quote:NIJMEGEN - De Nederlandse Spoorwegen (NS) moet de 48 overtallige Buffels stallen op de ongebruikte spoorlijn tussen Nijmegen en Kleef. Dat zegt Maurice Niesten, voorzitter van Vereniging voor Innovatief Euregionaal Vervoer (VIEV): ,,Het is dé ideale oplossing.”
Het probleem: de NS had de oude Buffels - een veel geziene verschijning in de jaren negentig van de vorige eeuw - anderhalf jaar geleden verkocht aan Roemenië. In afwachting van transport staan de treinstellen opgesteld op een rangeerterrein bij station Nijmegen.
De koopovereenkomst met de Roemeense spoorwegen is echter afgeketst en de NS moet snel af van de Buffels. Het rangeerterrein wordt binnenkort volledig op de schop genomen.
Het verhuizen van 48 oude treinstellen - samen bijna drie kilometer lang - is echter een logistieke nachtmerrie. ,,Daarom is stallen op het spoortje naar Kleef dé uitkomst", zegt Niesten. ,,ProRail hoeft alleen maar een extra wissel aan te leggen. Dat hoeft niet veel te kosten. De Buffels kunnen daar de aankomende jaren prima verblijven.”
Slopen van de Buffels - een optie die steeds vaker wordt genoemd - is volgens Niesten eeuwig zonde. ,,Deze treinen kunnen zeker nog 20 jaar mee. Genoeg landen die interesse hebben in dit soort treinen.”
Nog een voordeel, aldus Niesten: ,,Met het oog op een re-activatie van de spoorlijn tussen Nijmegen en Kleef is het goed om alvast een nieuwe wissel te hebben.”
Maarten Bakker, gemeenteraadslid van de VVD, reageert op Twitter positief: ‘Hartstikke goed idee! Ik ben benieuwd naar de reactie van ProRail.’
En een spoorwegovergang. Maar dat is een detail.quote:Op maandag 7 oktober 2019 19:00 schreef James1988 het volgende:
Een extra wissel aanleggen. Eventjes. Ja hoor.
Zet ze dan bij de Star op het baanvak dat toch buiten gebruik is Staat het vast veiliger dan in Nijmegen..quote:Op maandag 7 oktober 2019 18:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)naar-kleef~accd92f5/
Nog even los van de aanwezigheid van linksdraaiende trilkevers op dit stukkie spoor, en óók los van de ongetwijfeld dramatische toestand van het baanlichaam, is stallen langs de verder onbeschermde vrije baan in een buitengebied denk ik niet de beste manier om ze te conserveren voor verkoop
Dat baanvak dat dusdanig slecht is dat het per direct gesloten is vanwege verzakkingsgevaar?quote:Op maandag 7 oktober 2019 19:12 schreef Peter het volgende:
[..]
Zet ze dan bij de Star op het baanvak dat toch buiten gebruik is Staat het vast veiliger dan in Nijmegen..
Geen idee hoe erg dat is? Dynamisch belasten is wel anders dan statisch natuurlijk.quote:Op maandag 7 oktober 2019 19:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat baanvak dat dusdanig slecht is dat het per direct gesloten is vanwege verzakkingsgevaar?
Het zijn geen pomplorries maar DM'90....
Helpt flinke belasting niet bij het stabiliseren van de grond?quote:Op maandag 7 oktober 2019 19:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat baanvak dat dusdanig slecht is dat het per direct gesloten is vanwege verzakkingsgevaar?
Het zijn geen pomplorries maar DM'90....
Nou ja, ik gok dat we er genoeg over hebben tegenwoordig.quote:Op maandag 7 oktober 2019 19:00 schreef James1988 het volgende:
Een extra wissel aanleggen. Eventjes. Ja hoor.
Oplegwisselquote:Op maandag 7 oktober 2019 19:00 schreef James1988 het volgende:
Een extra wissel aanleggen. Eventjes. Ja hoor.
Ken nog wel een baanvak wat daar baat bij zou hebben...quote:Op maandag 7 oktober 2019 20:30 schreef Peter het volgende:
[..]
Helpt flinke belasting niet bij het stabiliseren van de grond?
Albanië kan ze goed gebruiken Tussen de GVB- en GVU-bussen inquote:Op maandag 7 oktober 2019 19:04 schreef b2py het volgende:
Havana aan de Waal wil nog wel wat 20 jaar oud materieel, net als Cuba waar je de bussen van NZH de rondjes ziet maken. Lekker hoor
Op die anderhalve spoorweg die ze daar hebben?quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Albanië kan ze goed gebruiken Tussen de GVB- en GVU-bussen in
Treinen met intacte ramen? Zou iets nieuws zijn voor ze Voor zo lang het duurt dan hequote:Op dinsdag 8 oktober 2019 17:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Op die anderhalve spoorweg die ze daar hebben?
Die GVU driedelige dingen rijden nog, verder zie ik nu vooral Friese en Brabantse bussen, in ieder geval in Tirana.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Albanië kan ze goed gebruiken Tussen de GVB- en GVU-bussen in
Hebben ze geen bewaakte stalling ofzo? Even doosje koeken van de warme bakker meenemen?quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 21:18 schreef stavromulabeta het volgende:
k ben de komende twee dagen met de trein weg. Heeft hier iemand tips waar je tegenwoordig rond Utrecht CS je fiets nog langer dan 24 uur k
Gratis bedoelde ik uiteraard, ik heb niet voor niks een stationsbarrel. Kennelijk zijn alle onbewaakte stallingen opgedoekt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 21:20 schreef dennistd het volgende:
Gewoon op Centraal, ¤1,25 per 24 uur: https://www.jefietswilnooitmeeranders.nl/utrecht-stationsplein/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |