abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189199054
Toen zaten ze nog op 1 rijtuig volgens mij
  Moderator maandag 30 september 2019 @ 21:58:33 #153
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189199243
Rolweerstand van staal op staal is 0,0010. Zesje weegt 350 ton. Oftewel 350kg wat je in beweging moet krijgen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 30 september 2019 @ 22:02:09 #154
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189199319
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 21:58 schreef derLudolf het volgende:
Rolweerstand van staal op staal is 0,0010. Zesje weegt 350 ton. Oftewel 350kg wat je in beweging moet krijgen.
Dankjewel. Dat klinkt haalbaar met wat grote sterke kerels.
  Moderator maandag 30 september 2019 @ 22:11:02 #155
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189199505
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 22:02 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Dankjewel. Dat klinkt haalbaar met wat grote sterke kerels.
Dan heb ik even de luchtweerstand en weerstand in de lagers/draaistellen buiten beschouwing gelaten en aangenomen dat het terrein vlak is ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189203199
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 21:58 schreef derLudolf het volgende:
Rolweerstand van staal op staal is 0,0010. Zesje weegt 350 ton. Oftewel 350kg wat je in beweging moet krijgen.
Das wel alleen als er dus geen vierkante wielen zijn!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:12:10 #157
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_189203480
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 17:46 schreef b2py het volgende:
Geen kruisend verkeer voor IC's te The Hague Dutch Rail, hogere frequenties op de metrosporen (hogere reistijd door lagere snelheid?), tariefintegratie en zeggenschap over dienstregeling zonder afhankelijk te zijn van sporen 200km verderop
Je kan hetzelfde bereiken met afgescheiden sprintersporen. Wat voegt het inzetten van smallere voertuigen met een lagere bovenleidingsspanning toe aan deze opsomming?
(Hoge snelheden haal je nauwelijks meer met zo veel extra tussenstops, voor de reistijd zal het weinig uitmaken.)
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:20:16 #158
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_189204539
Het grootste issue is de inpassing op het tunneltraject in Rotterdam. Er is nu de werkwijze dat goederentreinen als veilig worden beschouwd als ze het tunnelspoor van begin tot eind voor zichzelf hebben. Daardoor zitten de buitenste sporen nu al vol met alleen de HSL-treinen en de goederentreinen. De binnenste sporen wikkelen de reizigerstreinen van de oude lijn af. Twee sporen vrijspelen om met metrootjes te spelen levert nogal wat capaciteitsissues op.
pi_189205373
Vorige maand had ik een mailtje ontvangen dat ik een uitcheck verkeerd had gedaan en dat er automatische correctie zou plaatsvinden. Volgens NS was ik naar Almere gereisd ipv Lelystad. Dat klopt volgens mij, en volgens mijn reishistorie ook, maar nu heb ik Lelijkstad-Almere dus twee keer in m'n overzicht, eentje met instaptarief en eentje zonder.

Toen ik telefonisch contact met NS opnam zou het allemaal automatisch geregeld worden en ik hoefde me nergens zorgen over te maken.

Kom op NS, het is maar een beetje data.....
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189212134
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:20 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het grootste issue is de inpassing op het tunneltraject in Rotterdam. Er is nu de werkwijze dat goederentreinen als veilig worden beschouwd als ze het tunnelspoor van begin tot eind voor zichzelf hebben. Daardoor zitten de buitenste sporen nu al vol met alleen de HSL-treinen en de goederentreinen. De binnenste sporen wikkelen de reizigerstreinen van de oude lijn af. Twee sporen vrijspelen om met metrootjes te spelen levert nogal wat capaciteitsissues op.
Welke cargo gaat er eigenlijk door de tunnel? Richting Gouda/Weeps?
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:09:09 #161
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_189213147
Richting Oldenzaal grens en Noord Nederland inderdaad. In theorie kan die eerste groep ook via Elst en kopmaken op Deventer Goederen.. in de praktijk duurt dat langer en kost het meer moeite.
pi_189213543
Ik snap de wens van de RET wel hoor, waarom hebben ze problemen in het stadstedelijke vervoer vanwege issues in Deventer..
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:35:21 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189213551
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 18:34 schreef b2py het volgende:
Ik snap de wens van de RET wel hoor, waarom hebben ze problemen in het stadstedelijke vervoer vanwege issues in Deventer..
wat :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189216729
quote:
Uiteindelijk gaat de Hoekse Lijn in de spits op sommige stukken twaalf keer per uur rijden. Tot 2017 maakten zestienduizend reizigers dagelijks gebruik van de trein. Na een periode van "gewenning" moet dat aantal met 40 procent (tot ruim 22.000 reizigers per dag) zijn gestegen, aldus Unck.
Eerste 'werkdag' Hoekse Lijn:

RETRotterdam twitterde op dinsdag 01-10-2019 om 15:46:07 Op de eerste dag maakten 23.000 reizigers (in- en uitstappers) gebruik van de verlengde metrolijn B (bekend als de Hoekse Lijn). #retrotterdam #aardigonderweg https://t.co/nvoVTtXBLR reageer retweet
Hier en daar vast wat overdreven door mensen die nieuwsgierig zijn maar veelbelovende hoeveelheden
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:35:12 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189223514
Is er al eens iemand recentelijk van of naar Brussel-Luchthaven gereisd? Hoe ligt het station tov de aankomsthal? Staan er genoeg automaten? Kun je daar ook kaartjes naar Roosendaal of Breda uit halen? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189223642
quote:
5s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Is er al eens iemand recentelijk van of naar Brussel-Luchthaven gereisd? Hoe ligt het station tov de aankomsthal? Staan er genoeg automaten? Kun je daar ook kaartjes naar Roosendaal of Breda uit halen? :?
Kaartjes naar Roosendaal sowieso. Breda kun je niet uit Belgische automaten halen, daarvoor zul je langs het loket moeten. Ik zou aanraden om online een ticket te kopen en via je telefoon te scannen, want die NMBS tickets kun je gewoon op je telefoon laten zien en scannen.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 12:20:41 #167
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189224973
Ja die naar Breda kun je zelfs prijzen voor krijgen zonder meteen te boeken, wauw _O_ Dat was tot voor kort echt ON DENK BAAR. Gaat wel goedkomen dit ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 2 oktober 2019 @ 13:54:27 #168
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189226363
Zo te zien maken veel Duitsers er een lang weekend (in Nederland) van omdat het morgen Tag der Deutschen Einheit is:

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 2 oktober 2019 @ 15:34:19 #169
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189227907
quote:
Dinner Train maakt doorstart
’s-Hertogenbosch, 1 oktober 2019

Train Charter Events B.V. heeft overeenstemming bereikt met de curator over een doorstart van Dinner Train die op 6 augustus failliet ging.

Voor het faillissement vertrok de Dinner Train vanuit 37 verschillende steden om haar gasten een 4-gangen menu aan te bieden in samenwerking met een aantal vaste horeca partners.

Op dit moment staan er weer 15 verschillende steden gepland als vertrekpunt. De uitgangspunten van het concept blijven onveranderd. Een rondrit begeleid door een diner. Wel is er gesleuteld aan een aantal aspecten zoals onder andere service, inhoud van het menu en het aantal ritten dat per week gereden gaan worden.

Met de nieuwe eigenaar is een overeenkomst gesloten over alle voorraden, inventaris, intellectueel eigendom en een groot deel van de lopende contracten.

Tim Beltz, bestuurder van Train Charter Events B.V.: “De overname van Dinner Train is een mooie nieuwe stap. Met de aangebrachte wijzigingen aan het concept voorzie ik een verbetering van het concept wat in de basis al erg aantrekkelijk was. Wij hopen dan ook weer veel nieuwe gasten te mogen verwelkomen voor een unieke beleving.“

De doorstart van Dinner Train is niet alleen goed nieuws voor het personeel maar natuurlijk ook voor de consumenten die reeds een ticket of cadeaubon hebben gekocht. Met ingang van vandaag kunnen gasten bij de nieuwe eigenaar hun tickets gebruiken om opnieuw een boekingscode te ontvangen tegen een minimale vergoeding.

Voor meer informatie over de nieuwe planning en de manier waarop de tickets ingewisseld kunnen worden kunt u een e-mail sturen naar: backontrack@dinnertrain.eu
De website van de Dinner Train is ook weer in de lucht, https://dinnertrain.eu/
  woensdag 2 oktober 2019 @ 16:01:08 #170
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_189228292
DB wil nog eens 90 ICE's bestellen, deze moeten ook in Nederland, Belgie en Frankrijk kunnen rijden: https://railcolornews.com(...)0-high-speed-trains/
  woensdag 2 oktober 2019 @ 16:02:36 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189228313
quote:
Another condition is the possibility to couple the new units with existing Class 407 ICE high-speed units to operate as one train. (...) Interested companies shall submit their bids by 18 Oct 2019.
Nou, daar zullen veel reacties op komen. :')
pi_189229980
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 13:54 schreef dennistd het volgende:
Zo te zien maken veel Duitsers er een lang weekend (in Nederland) van omdat het morgen Tag der Deutschen Einheit is:

[ afbeelding ]
Je mag ook gewoon dag van de Duitse Eenheid schrijven hoor.
Moffen waren ook alweer overbevolkt op de wegen naar de kust en bij iedere druppel het anker uit. Mafkezen.
pi_189230002
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:01 schreef GlennQuagmire het volgende:
DB wil nog eens 90 ICE's bestellen, deze moeten ook in Nederland, Belgie en Frankrijk kunnen rijden: https://railcolornews.com(...)0-high-speed-trains/
Is dat hetzelfde bericht als vorige week waarin 30 treinen werden aangekondigd dat nu verhoogd is naar 90?
  woensdag 2 oktober 2019 @ 18:01:29 #174
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_189230054
Lees beide berichten opnieuw. Lees dan je eigen bericht en pas aan indien nodig.
pi_189230103
Que pasa? Zelfde leverantievoorwaarden, 2022 in dienst, koppelbaar met 407. Was slechts een vraag he, 90 of 90+30.
Sterker nog, 2 weken terug was een 'intention to tender 30 HST' en nu is de tender daadwerkelijk uitgevraagd met blijkbaar een ophoging van 60. Ook mogelijkheid tot 400 locomotieven trouwens: https://www.railjournal.c(...)-90-high-speed-emus/
  woensdag 2 oktober 2019 @ 18:15:15 #176
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_189230228
Minimaal 30 en maximaal 90. Dat is wat alleen al in het laatste artikel staat.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 18:39:16 #177
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189230562
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 18:05 schreef b2py het volgende:
Que pasa? Zelfde leverantievoorwaarden, 2022 in dienst, koppelbaar met 407. Was slechts een vraag he, 90 of 90+30.
Sterker nog, 2 weken terug was een 'intention to tender 30 HST' en nu is de tender daadwerkelijk uitgevraagd met blijkbaar een ophoging van 60. Ook mogelijkheid tot 400 locomotieven trouwens: https://www.railjournal.c(...)-90-high-speed-emus/
400 locs? Voor DB Cargo of blijven ze met getrokken materieel rijden?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189230580
Niet gespecificeerd in gelinkte artikel
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 18:42:32 #179
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189230602
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nou, daar zullen veel reacties op komen. :')
Een is genoeg ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 2 oktober 2019 @ 23:30:18 #180
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_189237895
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 18:40 schreef b2py het volgende:
Niet gespecificeerd in gelinkte artikel
Dit is niet specifiek?
quote:
DB Cargo has issued a call for tenders for a framework agreement to supply up to 400 dual-mode locomotives
pi_189238020
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 23:30 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dit is niet specifiek?
[..]

b2py is een wandelend voorbeeld van dit :P ;) <3
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 05:59:38 #182
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_189239689
Nu dus in Canada. Gister haalde ik een trein in, en kon ik hem verderop klikken. Vandaag ook weer een trein geklikt. 2 zelfs. Inmiddels al 4000km gereden, en amper halverwege in kilometers, maar de trip zelf zit nu op dag 10 van 42.

1 Oktober 2019 - Tijdens mijn roadtrip door Canada, passeerde ik op de Yellowhead Highway, oftewel Highway 16, deze lange keteltrein. Even verderop was een farmers driveway, en werd een pitstop gemaakt voor een foto.
De trein bestond uit 102(!) ketelwagens, ik had het vermoeden lege van ruwe aardolie, gezien de kenmerken op de wagens.

2 Oktober 2019 - Vandaag ging de roadtrip door Canada van Yorkton naar Edmonton, een rit van bijna 900 kilometer. Even kilometers maken, want ik wil morgen (lees, Donderdag 3 oktober) in de Canadese Rockies arriveren.
Een heel groot stuk van de route ligt de CP-line parallel aan Highway 16, ook wel de Yellowhead Highway genoemd. In die 900 kilometer moest ik alleen bij 3 steden even van de Highway af omdat die onderbroken is, maar verder knallen maar..
Toen ik bij Wynyard passeerde, zag ik net buiten het dorp een BNSF-loc met lange keteltrein stilstaan, en gezien er maar één loc voor zat even gekeerd. In Wynyard vertrokken deze 7 locs (5 in opzending) net vanaf een zijspoor, dus snel werd 8km verder gereden, maar na een uur nog geen trein. En deze was toch vertrokken, en BNSF stond te wachten (die had ook een draaiende motor en frontjes aan incl personeel). Teruggekeerd naar Wynyard, en daar waren deze 7 locs bezig met rangeren. Men had dus wagens, die over 7 sporen verdeeld stonden, herverdeeld op bestemming. Duidelijk, maar waarom BNSF tussendoor niet weg kon? Geen idee. Dat heet het Canadese treinsysteem, geen touw aan vast te knopen. Namelijk geen dienstregelingen.
Hier waren ze net klaar met de eerste vertrekkende trein in de richting van Yorkton, maar in plaats van vertrekken duwden ze de trein naar het "doorgaande" spoor, en werd er naasst het CP-gebouw geparkeerd. Frontjes gingen uit en de machinist stapte af. Volgens een rangeerder die ik even aansprak, zou de trein hier nog minstens 5u staan wachten tot er "ruimte" was. BNSF bleef minstens dezelfde tijd staan. Tevreden na deze klik werd dus weer verder naar Edmonton vertrokken..

2 Oktober 2019 - Inmiddels alweer een eindje verder gereden, kwam van voren een goederentrein aangereden. Het zonnetje scheen, de trein goed voor de zon. Er werd verderop een U-turn gemaakt op de Highway (een 2-baansweg zonder middenberm), en even verderop kon de trein vastgelegd worden. Helaas een fotowolkje.. Maar dat mag de pret niet drukken.
De trein heeft hier 148 (nee, geen grap!) wagens aan de haak...
pi_189239768
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 23:30 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dit is niet specifiek?
[..]

Volgens mij staat er niet of het voor cargo of getrokken materieel is, wat de vraag is.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 06:25:48 #184
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_189239833
Staat toch DB Cargo?
DB Cargo is niet reizigers
  donderdag 3 oktober 2019 @ 06:56:12 #185
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_189240007
Tof verslag Greavy.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 05:59 schreef greavy het volgende:.
De trein bestond uit 102(!) ketelwagens,

[...]

De trein heeft hier 148 (nee, geen grap!) wagens aan de haak...
De grap is dat jij telkens staat te tellen en er maar geen einde aan komt. :D :P
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_189240049
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 06:25 schreef greavy het volgende:
Staat toch DB Cargo?
DB Cargo is niet reizigers
Tering het is vroeg
pi_189243406
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 05:59 schreef greavy het volgende:
Nu dus in Canada. Gister haalde ik een trein in, en kon ik hem verderop klikken. Vandaag ook weer een trein geklikt. 2 zelfs. Inmiddels al 4000km gereden, en amper halverwege in kilometers, maar de trip zelf zit nu op dag 10 van 42.

[ afbeelding ]
1 Oktober 2019 - Tijdens mijn roadtrip door Canada, passeerde ik op de Yellowhead Highway, oftewel Highway 16, deze lange keteltrein. Even verderop was een farmers driveway, en werd een pitstop gemaakt voor een foto.
De trein bestond uit 102(!) ketelwagens, ik had het vermoeden lege van ruwe aardolie, gezien de kenmerken op de wagens.

[ afbeelding ]
2 Oktober 2019 - Vandaag ging de roadtrip door Canada van Yorkton naar Edmonton, een rit van bijna 900 kilometer. Even kilometers maken, want ik wil morgen (lees, Donderdag 3 oktober) in de Canadese Rockies arriveren.
Een heel groot stuk van de route ligt de CP-line parallel aan Highway 16, ook wel de Yellowhead Highway genoemd. In die 900 kilometer moest ik alleen bij 3 steden even van de Highway af omdat die onderbroken is, maar verder knallen maar..
Toen ik bij Wynyard passeerde, zag ik net buiten het dorp een BNSF-loc met lange keteltrein stilstaan, en gezien er maar één loc voor zat even gekeerd. In Wynyard vertrokken deze 7 locs (5 in opzending) net vanaf een zijspoor, dus snel werd 8km verder gereden, maar na een uur nog geen trein. En deze was toch vertrokken, en BNSF stond te wachten (die had ook een draaiende motor en frontjes aan incl personeel). Teruggekeerd naar Wynyard, en daar waren deze 7 locs bezig met rangeren. Men had dus wagens, die over 7 sporen verdeeld stonden, herverdeeld op bestemming. Duidelijk, maar waarom BNSF tussendoor niet weg kon? Geen idee. Dat heet het Canadese treinsysteem, geen touw aan vast te knopen. Namelijk geen dienstregelingen.
Hier waren ze net klaar met de eerste vertrekkende trein in de richting van Yorkton, maar in plaats van vertrekken duwden ze de trein naar het "doorgaande" spoor, en werd er naasst het CP-gebouw geparkeerd. Frontjes gingen uit en de machinist stapte af. Volgens een rangeerder die ik even aansprak, zou de trein hier nog minstens 5u staan wachten tot er "ruimte" was. BNSF bleef minstens dezelfde tijd staan. Tevreden na deze klik werd dus weer verder naar Edmonton vertrokken..

[ afbeelding ]
2 Oktober 2019 - Inmiddels alweer een eindje verder gereden, kwam van voren een goederentrein aangereden. Het zonnetje scheen, de trein goed voor de zon. Er werd verderop een U-turn gemaakt op de Highway (een 2-baansweg zonder middenberm), en even verderop kon de trein vastgelegd worden. Helaas een fotowolkje.. Maar dat mag de pret niet drukken.
De trein heeft hier 148 (nee, geen grap!) wagens aan de haak...
Gaaf! Lekker hoor :)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 20:35:47 #188
472645 BLS
verbindt.
pi_189252412
Vanaf 4 mei 2020 nieuwe directe Railjet Berlijn - Dresden - Praag - Wenen - Graz ^O^

https://www.deutschebahn.(...)m-4-Mai-2020-4468454

Nouja, nieuw... Het is eigenlijk de terugkeer van de legendarische "Vindobona" die in de DDR-tijd nog reed met treinstellen serie SVT 18.16.


Door Deutsche Fotothek‎, CC BY-SA 3.0 de
pi_189252944
Fantastisch mooie treinen waren dat O+
PTA / Treinen topic #205



[ Bericht 47% gewijzigd door Dr_Flash op 03-10-2019 21:05:44 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 3 oktober 2019 @ 21:09:31 #190
147316 crew  DJMO
#trut
pi_189253521
Logica.
Vanaf station hoorn rond acht uur naar alkmaar Noord willen. Dan kun je kiezen om vijftig minuten te wachten op een sprinter, of vijf minuten op de intercity naar Maastricht om op Sloterdijk over te stappen op de intercity naar den helder. Je bent tien minuten later op noord, maar nog ruim op tijd voor de bus naar huis die om 1 over heel en 1 over half vertrekt.

Een keer raden wat ik gedaan heb :')

Klacht: sinds wanneer rijd die kutsprinter nog maar een keer per uur ipv gewoon elk half uur? Of ben ik blind en heb ik ergens iets van een gewijzigde dienstregeling gemist?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 3 oktober 2019 @ 21:11:23 #191
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189253565
-verkeerd gelezen-
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 oktober 2019 @ 21:14:26 #192
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189253638
Jouw kennende heb je wortel staan schieten in Hoorn _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 3 oktober 2019 @ 21:23:38 #193
147316 crew  DJMO
#trut
pi_189253888
quote:
10s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:14 schreef Peterselieman het volgende:
Jouw kennende heb je wortel staan schieten in Hoorn _O-
Nope, ben via Sloterdijk gegaan. Je denkt toch zeker niet dat ik vijftig minuten in de kou, in het donker ga zitten wachten als ik ook warm en droog in een trein kan zitten?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 3 oktober 2019 @ 21:32:45 #194
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189254150
Wat ik zo snel kan vinden is de avondbediening van Hoorn-Heerhugowaard al jaren 1x per uur na acht uur.

Zo verbaas ik mij er ook nog steeds over dat je ma t/m za maarliefst vier keer per uur van Nijmegen naar Wijchen kan (of andersom)... maar op zondag slechts één keer.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 oktober 2019 @ 21:34:33 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189254200
quote:
99s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:23 schreef DJMO het volgende:

[..]

Nope, ben via Sloterdijk gegaan. Je denkt toch zeker niet dat ik vijftig minuten in de kou, in het donker ga zitten wachten als ik ook warm en droog in een trein kan zitten?
Je gaat toch niet voor je plezier door die tunnel heen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189254514
quote:
99s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:09 schreef DJMO het volgende:
Logica.
Vanaf station hoorn rond acht uur naar alkmaar Noord willen. Dan kun je kiezen om vijftig minuten te wachten op een sprinter, of vijf minuten op de intercity naar Maastricht om op Sloterdijk over te stappen op de intercity naar den helder. Je bent tien minuten later op noord, maar nog ruim op tijd voor de bus naar huis die om 1 over heel en 1 over half vertrekt.

Een keer raden wat ik gedaan heb :')

Klacht: sinds wanneer rijd die kutsprinter nog maar een keer per uur ipv gewoon elk half uur? Of ben ik blind en heb ik ergens iets van een gewijzigde dienstregeling gemist?
Al sinds het begin der tijden
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 3 oktober 2019 @ 21:53:05 #197
147316 crew  DJMO
#trut
pi_189254772
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Al sinds het begin der tijden
Dan zal het er aan liggen dat ik nu voor het eerst sinds begin der tijden een avond dienstregeling te pakken had, normaal reis ik altijd rond half zeven terug, en dan gaat ie gewoon nog om het half uur. Mjah, eigen schuld verder, ik had de dienstregeling beter na moeten kijken, in plaats van te vertrouwen op m'n 'ervaring' :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 3 oktober 2019 @ 21:54:57 #198
147316 crew  DJMO
#trut
pi_189254812
quote:
10s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je gaat toch niet voor je plezier door die tunnel heen?
huh? Welke tunnel? zodra ik instap focus ik me op m'n telefoon, om op m'n overstapstation of eindbestemming erachter te komen dat ik er uit moet om vervolgens gehaast m'n zooi bij elkaar te rapen en de trein uit te vluchten, dwars door de stroom instappers heen _O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 oktober 2019 @ 21:55:38 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189254823
quote:
99s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:54 schreef DJMO het volgende:

[..]

huh? Welke tunnel? zodra ik instap focus ik me op m'n telefoon, om op m'n overstapstation of eindbestemming erachter te komen dat ik er uit moet om vervolgens gehaast m'n zooi bij elkaar te rapen en de trein uit te vluchten, dwars door de stroom instappers heen _O-
Die in Alkmaar toch?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 3 oktober 2019 @ 21:58:12 #200
147316 crew  DJMO
#trut
pi_189254879
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die in Alkmaar toch?
oh, je bedoelt het voetgangerstunneltje _O- ja, als het even kan mijd ik die :P overdag blijf ik gerust zitten tot schagen om vervolgens op de terugweg uit te stappen aan de kant van het busstation; 's avonds rond deze tijd neem ik dat risico liever niet meer ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 3 oktober 2019 @ 23:35:07 #201
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_189256927
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 18:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Richting Oldenzaal grens en Noord Nederland inderdaad. In theorie kan die eerste groep ook via Elst en kopmaken op Deventer Goederen.. in de praktijk duurt dat langer en kost het meer moeite.
In theorie wel. In de praktijk zit het stuk Nijmegen-Arnhem zo stampvol met treinen dat ik er overdag niet eens een leegmatrit met 140 km/h tussendoor krijg. Geen optie dus.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Moderator donderdag 3 oktober 2019 @ 23:41:48 #202
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189257028
quote:
17s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Fantastisch mooie treinen waren dat O+
PTA / Treinen topic #205

[ afbeelding ]
Gaaf spul, ze zijn hard bezig met de restauratie/toelating van een soortgelijk stel zo te lezen

https://de.m.wikipedia.org/wiki/DR-Baureihe_VT_18.16
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189257555
Ik vroeg me af, is er een of andere tool oid waarmee ik de afstand over het spoor kan bereken? alvast bedankt
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 00:25:48 #204
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_189257573
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 00:23 schreef Jappie_Sea het volgende:
Ik vroeg me af, is er een of andere tool oid waarmee ik de afstand over het spoor kan bereken? alvast bedankt
Staat gewoon in de OP he.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_189257618
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 00:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Staat gewoon in de OP he.
Dat had ik niet gezien inderdaad, stom. Echter nog steeds niet helemaal wat ik zoek. Het liefst iets voor heel europa, dat je aan de hand van een kaart je route kan uitstippelen. Kan me herinneren dat er hier ooit iets dergelijks is gedeeld
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 01:47:16 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189258048
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 00:30 schreef Jappie_Sea het volgende:

[..]

Dat had ik niet gezien inderdaad, stom. Echter nog steeds niet helemaal wat ik zoek. Het liefst iets voor heel europa, dat je aan de hand van een kaart je route kan uitstippelen. Kan me herinneren dat er hier ooit iets dergelijks is gedeeld
Here you go:
https://brouter.damsy.net/latest/

Linksboven op 'Rail' zetten en pinnetjes plaatsen maar.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 04:05:58 #207
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_189258291
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 06:56 schreef Eix het volgende:
Tof verslag Greavy.
[..]

De grap is dat jij telkens staat te tellen en er maar geen einde aan komt. :D :P
heb ze vandaag nog langer gezien, maar niet op de foto. Wel leuk te zien hoor, maar wát een lengte.. Ging de overweg echt nét voor mn neus dicht en stopte de trein ook nog op de overweg zo'n 5 minuten lang.. Voordat die eindelijk weg was, was ik iets van 24 minuten verder, vanaf sluiten tot openen. Trein moest wachten bij een samenkomst van lijnen, zal wel een andere trein eerst voorlangs hebben gemogen.
Vandaag in Jasper aangekomen rond het middaguur (werd tijd na bijna 3000km in 3 dagen rijden), dus hier wat dingen bezocht. Morgen ook eea in de planning maar dan combineren met een paar treintjes klikken hier in de bergen.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:11:03 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189264890
Leuke verhalen, greavy. Jij vermaakt je daar wel zo te zien :D
pi_189265185
quote:
17s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Fantastisch mooie treinen waren dat O+
PTA / Treinen topic #205

[ afbeelding ]
Ik heb hier nog een foto van, vanuit een slechte hoek, toen ik hier met b2py met kerst in 2014 of 2015 ofzo was.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:54:18 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189265491
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 15:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik heb hier nog een foto van, vanuit een slechte hoek, toen ik hier met b2py met kerst in 2014 of 2015 ofzo was.
Kun je nagaan, mijn foto is van januari 2009. Misschien staat hij er nog steeds wel :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189267056
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kun je nagaan, mijn foto is van januari 2009. Misschien staat hij er nog steeds wel :D
Lijkt op dat treinstel dat vanuit Canada (terug) naar Nederland werd gehaald, Noorlander oid?
dag
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:56:27 #212
472645 BLS
verbindt.
pi_189267248
Je bedoelt de Nederlands-Zwitserse TEE die door een Zwitserse club inderdaad weer uit Canada is gehaald en (ruim tien jaar geleden alweer) door de Stichting TEE naar Nederland is gehaald. Vrijwilligers hebben wat aan de trein geklust om deze in elk geval te conserveren en rolvaardig te houden, tot ongenoegen van het bestuur dat zich liever blindstaarde op het bouwen van een motorbak en een eigen spooraansluiting met werkplaats in de achtertuin van de voorzitter, waarna iedereen behalve het bestuur uit de club is geschopt of zelf is opgestapt. Sindsdien staat het stel helaas troosteloos weg te roesten op de Dijksgracht.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:09:57 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189267508
4 bakken staan op de Dijksgracht, en op de Watergraafsmeer zwerft ook nog een bak rond. :')
pi_189267840
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 17:56 schreef BLS het volgende:
Je bedoelt de Nederlands-Zwitserse TEE die door een Zwitserse club inderdaad weer uit Canada is gehaald en (ruim tien jaar geleden alweer) door de Stichting TEE naar Nederland is gehaald. Vrijwilligers hebben wat aan de trein geklust om deze in elk geval te conserveren en rolvaardig te houden, tot ongenoegen van het bestuur dat zich liever blindstaarde op het bouwen van een motorbak en een eigen spooraansluiting met werkplaats in de achtertuin van de voorzitter, waarna iedereen behalve het bestuur uit de club is geschopt of zelf is opgestapt. Sindsdien staat het stel helaas troosteloos weg te roesten op de Dijksgracht.
Ik las iets over de wens om een Transportmuseum in Lelystad te beginnen en daar iets met de TEE te doen. Dezelfde voorzitter en dezelfde vertraging in iets doen als ik het zo zie.. jammer dat er geen capabele mensen opstaan en het overnemen van die man.
dag
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:41:21 #215
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189268053
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 17:56 schreef BLS het volgende:
Je bedoelt de Nederlands-Zwitserse TEE die door een Zwitserse club inderdaad weer uit Canada is gehaald en (ruim tien jaar geleden alweer) door de Stichting TEE naar Nederland is gehaald. Vrijwilligers hebben wat aan de trein geklust om deze in elk geval te conserveren en rolvaardig te houden, tot ongenoegen van het bestuur dat zich liever blindstaarde op het bouwen van een motorbak en een eigen spooraansluiting met werkplaats in de achtertuin van de voorzitter, waarna iedereen behalve het bestuur uit de club is geschopt of zelf is opgestapt. Sindsdien staat het stel helaas troosteloos weg te roesten op de Dijksgracht.
Ah, dan weet ik ook weer genoeg :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:40:50 #216
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189269227
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 18:28 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik las iets over de wens om een Transportmuseum in Lelystad te beginnen en daar iets met de TEE te doen. Dezelfde voorzitter en dezelfde vertraging in iets doen als ik het zo zie.. jammer dat er geen capabele mensen opstaan en het overnemen van die man.
Dit zo lezende vindt die man zichzelf erg capabel.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189269398
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 19:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dit zo lezende vindt die man zichzelf erg capabel.
Eerst zien dan geloven. Voorlopig presteren ze niet veel.
dag
pi_189269423
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 19:48 schreef Peter het volgende:

[..]

Eerst zien dan geloven. Voorlopig presteren ze niet veel.
Ik denk dat er ergens op een van de treinenforums nog wel een citaat van me te vinden is waarin ik dit voorspel 8-)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:54:55 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189269572
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 19:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik denk dat er ergens op een van de treinenforums nog wel een citaat van me te vinden is waarin ik dit voorspel 8-)
Het opendeurgehalte nadert dan ook een beetje naar de 100 % :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:57:08 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189269633
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 19:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dit zo lezende vindt die man zichzelf erg capabel.
Dunning-Kruger, anyone? :P
pi_189270925
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 15:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik heb hier nog een foto van, vanuit een slechte hoek, toen ik hier met b2py met kerst in 2014 of 2015 ofzo was.
Fucking toeteren met 160 in de duisternis voor iedere overweg 8)7
pi_189274593
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 20:51 schreef b2py het volgende:

[..]

Fucking toeteren met 160 in de duisternis voor iedere overweg 8)7
"Is toch waanzin, Bas"
Klopt, b2py :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 04:05:41 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_189277289
Dat toeteren doen ze ook in Canada, dag en nacht en niet eens een klein toetertje. 3x lang, 1x kort 1x lang, voor elke overweg tenzij anders aangegeven (farmers driveway railroad crossings uitgezonderd, oftewel overpaden naar de akkers van de boeren).

Zit nu in Jasper, en hier zit een drukke overweg. Maar ook druk depot van CN, personeelswissels maar ook tanken en dergelijke gebeuren hier.
De overweg is soms wel een halfuur aaneen gesloten, wat gevaarlijke situaties had opgeleverd. Nu zit er vrijwel dag en nacht aan beide kanten van het spoor een mannetje die verkeersregelaar is. Die kan de mensen zonder lokale bekendheid dan laten keren, zodat ze 2km verderop door een tunneltje naar de andere kant van het spoor kunnen. Borden ophangen kan ook, zou je denken. Maar dat gebeurt niet.
Vandaag ook: overweg gesloten, trein stond stil. Reden? Loks moesten tanken. Je zou denken, je zet de trein dan op een zijspoor, en rangeert met de loks naar de tankplaat. Maar dat is te ingewikkeld. Je stopt gewoon met complete trein naast de tankplaat, en gaat de loks aftanken. Overweg is dan iets meer dan een halfuur gesloten, want pas 5 wagens zijn de overweg over van de 150 of iets dergelijks.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 04:17:55 #224
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_189277346
4 Oktober 2019 - Vandaag werd met de auto rond Jasper verkend. Ook daarbij kwam een 'Mountain trail' aan bod. Deze route is alleen te rijden met een SUV met 4-wielaandrijving. Aanhangers en campers ed zijn verboden. Het pad, eigenlijk geen weg te noemen, gaat dwars door de bergen. Ik heb ook zwarte beren vlakbij gezien..
Terugkomende op de foto: Dit pad volgend kom je na een aantal kilometer bij het spoor uit, met prachtig uitzicht erop. Ik heb dus de auto even geparkeerd, en treintjes afgewacht, waaronder deze trein met 145 wagens aan de haak van allemaal soorten. Het einde van de trein is niet op de foto te zien.
De trein is hier uit Jasper vertrokken in de richting van Hinton en verder.
pi_189278791
Prachtig!
pi_189279456
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 18:28 schreef Peter het volgende:
Ik las iets over de wens om een Transportmuseum in Lelystad te beginnen en daar iets met de TEE te doen. Dezelfde voorzitter en dezelfde vertraging in iets doen als ik het zo zie.. jammer dat er geen capabele mensen opstaan en het overnemen van die man.
Niemand geeft iets om die trein. De passagiers van toen zijn allang overleden en de jongetjes van toen die droomden om er ooit in te reizen zijn te druk met hun Mat '54, '57 en '64 treinstellen die wél rijden.
So we just called him Fred too
pi_189279633
EINDELIJK: https://nieuws.ns.nl/ns-test-automatische-treinpiloot/
Nu de vakbonden nog aan de kant
pi_189279778
De vakbonden zijn het probleem helemaal niet en die kunnen hooguit een paar jaar vertragen. Big whoop. Zolang er overwegen zijn in Nederland zal er geen trein zonder machinist rijden, punt uit.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189279841
Je kan zeggen dat je eilanden krijgt zonder machinist? :Y
Onveilig!!
pi_189279923
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:18 schreef b2py het volgende:
Je kan zeggen dat je eilanden krijgt zonder machinist? :Y
Onveilig!!
Niet zolang:
- Er gemengd verkeer is
- Perrons niet zijn afgesloten met deuren
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:35:11 #231
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_189281582
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Niet zolang:
- Perrons niet zijn afgesloten met deuren
Waarom is dat nodig? :?

Een computer kan lijkt mij sneller gevaar detecteren en ingrijpen dan een mens. Als je het voertuig maar voorziet van de juiste sensoren. Bij een mens heb je immers altijd te maken met een reactietijd.

Dat vraagt natuurlijk wel enorm veel van de techniek. Maar waarom zou op het spoor iedere invloed 'van buiten' afgeschermd moeten worden?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_189281740
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:35 schreef Eix het volgende:

[..]

Waarom is dat nodig? :?
Het wordt een vereiste van de veiligheidsjihad. Trouwens, in alle 100% driverless-situaties is dit in de praktijk nu ook zo.

quote:
Een computer kan lijkt mij sneller gevaar detecteren en ingrijpen dan een mens. Als je het voertuig maar voorziet van de juiste sensoren. Bij een mens heb je immers altijd te maken met een reactietijd.
Bij computers en met AI heb je evengoed te maken met reactietijd, die behoorlijk oploopt naarmate het aantal inputparameters omhoog gaat. Je hebt geen ongelijk hoor.

quote:
Dat vraagt natuurlijk wel enorm veel van de techniek. Maar waarom zou op het spoor iedere invloed 'van buiten' afgeschermd moeten worden?
https://en.wikipedia.org/wiki/NP-hardness hier heeft het mee te maken, het reduceren van het aantal mogelijke incursies om een zo betrouwbaar mogelijke werking van de systemen te garanderen.

AI "vrij" treinen laten rijden zijn we nog zeker een jaar of 100 vanaf zonder andere grote doorbraken.

En zo ver is AI nog niet ook: https://www.dailymail.co.(...)-car-technology.html
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189281751
Ik snap daarom ook niet dat men wil inzetten op de techniek, of erger nog, combinatie van, waarbij een machinist in de cabine zit en ingrijpt. Euh, laat die beste persoon dan gewoon rijden ofzo.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:50:04 #234
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189281771
combinatie van is niet goed inderdaad. Dan gaan ze op elkaar vertrouwen. Dan gaat het ZEKER mis.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189282212
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Niet zolang:
- Er gemengd verkeer is
- Perrons niet zijn afgesloten met deuren
In Kuala Lumpur viel me op dat de automatische metro’s boven de grond geen deuren hadden en eronder wel. Gemengd verkeer kan je programmeren en deuren kan je aanleggen!
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:40:40 #236
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189282342
ÖBB-chef Matthä over uitbreiding van het nightjet-netwerk:

quote:
Gibt es schon einen Termin für die Einführung eines Nachtzuges von Wien nach Brüssel bzw. nach Amsterdam?

Wir planen ab Jänner 2020 einen Nightjet nach Brüssel und arbeiten mit Hochdruck daran. Eine Nachtzugverbindung nach Amsterdam soll ein Jahr darauf folgen.
Bron: https://www.wienerzeitung(...)hn-ist-ein-Witz.html
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:12:36 #237
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189283279
zou leuk zijn. Ben benieuwd :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:01:01 #238
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189284939
Oh wauw, iemand aan de top die echt verstand heeft van de spoorwegen.
quote:
Andreas Matthä begann 1982 bei den Österreichischen Bundesbahnen, gleich nach dem Abschluss seiner HTL-Ausbildung (Tiefbau). Dort legte er eine stete Karriere im Bereich Infrastruktur bzw. Bau hin. Nebenbei schloss er an der Fachhochschule Wien einen Magister für Unternehmensführung ab. Seit 2016 ist er der Vorstandsvorsitzender der ÖBB.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189287857
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De vakbonden zijn het probleem helemaal niet en die kunnen hooguit een paar jaar vertragen. Big whoop. Zolang er overwegen zijn in Nederland zal er geen trein zonder machinist rijden, punt uit.
Want machinisten kunnen wel op tijd stoppen :?
So we just called him Fred too
pi_189287990
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Niet zolang:
- Er gemengd verkeer is
- Perrons niet zijn afgesloten met deuren
Gemengd verkeer kan prima, we hebben immers al ERTMS en ATB. Dus die trein stopt vanzelf wel als het nodig is.

En aangezien treinen niet zelf bepalen op welk spoor ze rijden gaan ze ook niet spontaan naar links of rechts.

Spoorwegen gaan ook al vanzelf open en dicht. Dus als het wegverkeer gewoon stopt voor een rood licht is er geen vuiltje aan de lucht.
So we just called him Fred too
pi_189289406
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De vakbonden zijn het probleem helemaal niet en die kunnen hooguit een paar jaar vertragen. Big whoop. Zolang er overwegen zijn in Nederland zal er geen trein zonder machinist rijden, punt uit.
Als machinist-zijnde hoop ik dat je gelijk hebt.

In the end zal het gewoon op een rekensommetje neerkomen. Hoeveel gaat de inbouw van die rotzooi en de sanering van overwegen/aanpassingen van baanstructuren etc. kosten en hoe verhoud dat zich tegenover de winsten die men kan maken na het saneren van enkele duizenden banen. Ja hiep hoi, we mogen straks heel misschien nog een tijdje toezichthoudertje blijven spelen, zo'n zoethoudertje voor een paar jaar om het te kunnen verantwoorden tegenover vakbonden en media tot men er na een paar jaar zogenaamd achterkomt dat dat eigenlijk ook helemaal niet nodig meer is. ''Het werk verdwijnt niet, het veranderd alleen'' :') :') !

:r

[ Bericht 4% gewijzigd door GlenSpey op 05-10-2019 22:07:48 ]
pi_189289673
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 14:26 schreef b2py het volgende:

[..]

In Kuala Lumpur viel me op dat de automatische metro’s boven de grond geen deuren hadden en eronder wel. Gemengd verkeer kan je programmeren en deuren kan je aanleggen!
Ja, maar capaciteit vergroten door middel van extra sporen is goedkoper dan het volledige spoorwegnet (op wat randen na zoals de Noordelijke Nevenlijnen, terwijl het nou verrassend genoeg juist op die lijnen technisch relatief eenvoudig te implementeren zou zijn) aan te passen aan de eisen van automatisch rijden.

Er is gewoon geen veiligheidsmarge. Het publiek pikt geen harde kille cijfers, die denken niet logisch na. Je komt er gewoon niet mee weg.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 6 oktober 2019 @ 09:20:29 #243
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_189294132
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 23:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

In theorie wel. In de praktijk zit het stuk Nijmegen-Arnhem zo stampvol met treinen dat ik er overdag niet eens een leegmatrit met 140 km/h tussendoor krijg. Geen optie dus.
Zou dit wel kunnen als je de planregels zou baseren op het uitgangspunt dat alle machinisten gewoon stoppen voor een rood sein?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_189294779
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De vakbonden zijn het probleem helemaal niet en die kunnen hooguit een paar jaar vertragen. Big whoop. Zolang er overwegen zijn in Nederland zal er geen trein zonder machinist rijden, punt uit.
Waarom zijn machinisten voor overwegen nodig? Met camera's is het ook mogelijk om te zien of de overwegen vrij zijn van verkeer. Bij een seinstoring kan een machinist op afstand de trein op (camera)zicht besturen. Bij vliegtuigen is bediening op afstand ook mogelijk, daar is men van plan om de co-piloot te vervangen door een op afstand.
pi_189295895
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 14:40 schreef James1988 het volgende:
ÖBB-chef Matthä over uitbreiding van het nightjet-netwerk:
[..]

Bron: https://www.wienerzeitung(...)hn-ist-ein-Witz.html
Totaal zinloos zo lang er nog gevlogen mag worden.

Van de week weer eens naar frankfurt geboemeld, 5 uur onderweg, wat een ellende. Vliegend ben je er in 50 minuten.
  zondag 6 oktober 2019 @ 12:08:57 #246
204633 Fred2
Kritisch
pi_189296079
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 22:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Er is gewoon geen veiligheidsmarge. Het publiek pikt geen harde kille cijfers, die denken niet logisch na. Je komt er gewoon niet mee weg.
Vandaar dat de Docklands Lightrail zo'n groot fiasco is...

Hoeveel "veiligheidsmarge" voegt een machinist toe dan?
So we just called him Fred too
pi_189296089
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 10:24 schreef DeGewoneMan het volgende:

[..]

Waarom zijn machinisten voor overwegen nodig? Met camera's is het ook mogelijk om te zien of de overwegen vrij zijn van verkeer. Bij een seinstoring kan een machinist op afstand de trein op (camera)zicht besturen. Bij vliegtuigen is bediening op afstand ook mogelijk, daar is men van plan om de co-piloot te vervangen door een op afstand.
Omdat de complexiteit van alle omgevingsfactoren een klasse AI behelst die er nog niet is. Dat mensen in zwarte kleding in bepaalde weersomstandigheden in meer dan 50% van de gevallen niet gedetecteerd wordt is tekenend voor de issues die er zijn. Dat is ook waar afgesloten perrons geeist gaan worden.

De rekencapaciteit is er ook nog niet.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 6 oktober 2019 @ 12:12:26 #248
204633 Fred2
Kritisch
pi_189296124
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 12:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Omdat de complexiteit van alle omgevingsfactoren een klasse AI behelst die er nog niet is. Dat mensen in zwarte kleding in bepaalde weersomstandigheden in meer dan 50% van de gevallen niet gedetecteerd wordt is tekenend voor de issues die er zijn. Dat is ook waar afgesloten perrons geeist gaan worden.

De rekencapaciteit is er ook nog niet.
Machinisten zien mensen in zwarte kleding wel en kunnen dan wel op tijd stoppen?
So we just called him Fred too
pi_189296132
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 12:08 schreef Cothen het volgende:

[..]

Vandaar dat de Docklands Lightrail zo'n groot fiasco is...

Hoeveel "veiligheidsmarge" voegt een machinist toe dan?
Net als met automatisch rijden; het gaat hier niet gebeuren op korte termijn zonder dat er een machinist in de cabine blijft, omdat het publiek het eist, omdat het vrij snel een keer mis gaat terwijl het met een mens voorkomen zou kunnen worden, omdat je een datacenter aan rekencapaciteit nodig hebt en altijd een gigantische bandbreedte moet kunnen garanderen. Ik zie het niet zo snel gebeuren.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189296144
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 12:12 schreef Cothen het volgende:

[..]

Machinisten zien mensen in zwarte kleding wel en kunnen dan wel op tijd stoppen?
Het publiek pikt het niet als een machine zoiets over het hoofd zou zien. En daarnaast wordt de capaciteit van zelfrijdende systemen schromelijk overdreven, vooral die van Tesla, maar ook van andere producenten.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 6 oktober 2019 @ 12:54:41 #251
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_189296603
In Kopenhagen rijdt de metro volautomatisch, maar dat is een gesloten systeem. Natuurlijk kun je daar best op plekken komen waar je niet hoort, maar dat is dan misschien een Darwinaward waard.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 6 oktober 2019 @ 13:22:49 #252
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189297001
De bovengrondse stations hadden naar mijn weten eerst geen poortjes op de perrons, maar hadden sensors om te zien of er iemand van het perron was gevallen. Die leverden echter nogal wat valse meldingen op waardoor er uiteindelijk is besloten om ook daar poortjes te zetten.
pi_189297056
Klopt, en zodra je er niet in 100% van alle complexe situaties op aankan, heb je alsnog evenveel machinisten nodig als dat je treinen wil laten rijden. Denk bijvoorbeeld aan weersomstandigheden zoals een storm in de nacht met hevige regen. Of sneeuw die blijft liggen en dan een wit voertuig ofzo, dat soort dingen blijft een issue.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189302507
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het wordt een vereiste van de veiligheidsjihad. Trouwens, in alle 100% driverless-situaties is dit in de praktijk nu ook zo.
[..]

Zijn genoeg uitzonderingen op, onder andere de metro van Nürnberg en de DLR in Londen hebben geen perrondeuren.
  zondag 6 oktober 2019 @ 18:23:08 #255
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189302646
Op de DLR is nog wel een medewerker aanwezig die verantwoordelijk is voor het vertrekproces. En die ook volledig bevoegd is om de trein handmatig te rijden, mocht dat nodig zijn.
pi_189302787
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 18:23 schreef James1988 het volgende:
Op de DLR is nog wel een medewerker aanwezig die verantwoordelijk is voor het vertrekproces. En die ook volledig bevoegd is om de trein handmatig te rijden, mocht dat nodig zijn.
Scheelt wel weer 1 persoon.. geen HC EN meester in de trein..
dag
  zondag 6 oktober 2019 @ 18:46:09 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189302994
Maar als die persoon ziek is / zijn trein mist / staakt, kan de DLR-trein niet rijden.

Wat dat betreft heb je eigenlijk het slechtste van twee werelden: je hebt dure automatisering en alsnog een personeelslid. En omdat de stations allemaal zo kort bij elkaar liggen kan hij ook niet echt dienstverlenend bezig zijn omdat hij de hele tijd die deuren moet bedienen.
pi_189303322
Je moet ergens beginnen met innovatie. Het zal nooit in 1 keer perfect zijn. Als je daar op blijft wachten gebeurt er nooit wat.
pi_189303531
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 19:13 schreef Piles het volgende:
Je moet ergens beginnen met innovatie. Het zal nooit in 1 keer perfect zijn. Als je daar op blijft wachten gebeurt er nooit wat.
Dat kan prima zonder dat het zoveel hoeft te kosten.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189303741
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 18:23 schreef James1988 het volgende:
Op de DLR is nog wel een medewerker aanwezig die verantwoordelijk is voor het vertrekproces. En die ook volledig bevoegd is om de trein handmatig te rijden, mocht dat nodig zijn.
Is dit echt nodig of is het meer om de vakbonden tegemoet te komen?

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2019 19:43:21 ]
  zondag 6 oktober 2019 @ 21:07:11 #261
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189305689
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 19:41 schreef J.B. het volgende:

[..]

Is dit echt nodig of is het meer om de vakbonden tegemoet te komen?
Het is echt nodig.
  zondag 6 oktober 2019 @ 22:24:27 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189307190
Voorlopige dienstregeling van de nieuwe verbinding Brussel - Wenen:
quote:
Aankomst op maandag en donderdag tussen 10:30 en 11:00 in Brussel, vertrek tussen 18:30 en 19:00 op diezelfde dagen. (...) De trein zal stoppen in Aken, Luik en Brussel-Zuid, misschien ook in Brussel-Noord. Reizigers kunnen kiezen uit slaap-, lig- en zitrijtuigen, 1 rijtuig neemt ook fietsen mee.

Vanaf december 2020 gaat de trein van Wenen iedere dag naar Amsterdam rijden. Brussel krijgt dan doorgaande rijtuigen naar Wenen.
Bron: TreinTramBus

Als trekkracht gaat een HLE 18 worden gebruikt, in Aken wordt er een locwissel gedaan.
  zondag 6 oktober 2019 @ 22:24:49 #263
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_189307195
quote:
5s.gif Op zondag 6 oktober 2019 09:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zou dit wel kunnen als je de planregels zou baseren op het uitgangspunt dat alle machinisten gewoon stoppen voor een rood sein?
Nee, want het zit vol op basis van blokafstanden, niet op basis van doorschietlengtes. Kortere blokafstanden of zwevende blokken zouden wel helpen, maar uiteindelijk heb je ook daar een maximale capaciteit.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport zondag 6 oktober 2019 @ 22:26:39 #264
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189307222
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 22:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nee, want het zit vol op basis van blokafstanden, niet op basis van doorschietlengtes. Kortere blokafstanden of zwevende blokken zouden wel helpen, maar uiteindelijk heb je ook daar een maximale capaciteit.
Ik zou zeggen dat de overkruisnormen zeker in het geval van Nijmegen ook een boel capaciteit vreten. Maar dat is dus niet zo, valt me mee.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 6 oktober 2019 @ 22:27:04 #265
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189307228
Het was vanmiddag heerlijk weer op Rotterdam Alexander :')

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 6 oktober 2019 @ 22:30:44 #266
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_189307282
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 22:26 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat de overkruisnormen zeker in het geval van Nijmegen ook een boel capaciteit vreten. Maar dat is dus niet zo, valt me mee.
We hebben pagina's vol met tabellen met normen, maar denk je dat ik die voor ieder dienstregelpunt erbij pak als ik een trein inleg van Onnen naar Nijmegen? Elke DVL houdt gewoon drie minuten aan, dan zit je bijna altijd goed.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Moderator zondag 6 oktober 2019 @ 22:39:19 #267
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189307422
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 22:27 schreef dennistd het volgende:
Het was vanmiddag heerlijk weer op Rotterdam Alexander :')

Mooi treintje, waarom al die locs?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 7 oktober 2019 @ 00:50:38 #268
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189308599
Vandaag ben ik weer eens een rondje gaan treinen. En omdat ik me stierlijk verveelde en ik nog een dingetje op m'n bucketlist had staan, ben ik naar Münster (Westfalen) afgereisd om vanaf daar de Flixtrain naar Düsseldorf te nemen.

Hier een filmpje van binnenkomst van dat ding in Münster (en op de achtergrond een vertrekkende Sonderzug van Centralbahn - ik wist niet dat dat ding kwam, anders had ik daar nog wel een plaatje van gemaakt):

Het zijn allemaal dit soort rijtuigen, met compartimenten en een galerij aan de zijkant:


Veel foto's van de trein heb ik verder niet, het ding zat stampvol Duitsers (van alle leeftijden) dus om dan uitgebreid foto's te gaan maken is een beetje lastig.

Nadat ik door een paar rijtuigen was gelopen, kwam ik uit in het barrijtuig. Ook dat zat helemaal vol, en de bar is open. Ik weet niet precies wat ze er verkopen, volgens de website van FlixTrain zou het gaat om 'snacks and drinks'.


Foto: metdetreinnaarhetbuitenland.nl

Uiteindelijk ben ik maar ergens in een hokje gaan zitten, bij een paar andere mensen. Zo te zien aan de resterende bevestigingsmaterialen, de vreemd geplaatste lampjes en o.a. de teksten over het afsluiten van de deur is het rijtuig waarin ik heb gezeten een oud slaaprijtuig:





Zoals te zien is op de foto's: het spul is oud en enigszins afgeleefd. Het is schoon, maar er is wel duidelijk te zien dat het spul in een andere tijd is gebouwd.

Al met al is mijn beoordeling: grappig om er eens mee te reizen (nostalgisch vooral), maar de enige echte reden die ik me kan bedenken om met FlixTrain te reizen en niet met DB is de prijs.

Ik heb m'n kaartje tien minuten voor vertrek gekocht en betaalde ¤ 23, DB vroeg op dat moment ¤ 34 voor een ritje met Intercity. Als je vooraf boekt is de vanafprijs bij DB ¤ 19,90, terwijl dat bij FlixTrain slechts ¤ 4,99 is.
  maandag 7 oktober 2019 @ 01:04:20 #269
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189308665
Oh, en nog een mooie:

Viersen - Mönchengladbach is dicht voor werkzaamheden (vervanging wissels). De RE13 naar Venlo wordt via Krefeld omgeleid, en stopt ook niet in Neuss.

De trein die ik naar huis had vertrok met +10 uit Düsseldorf, en kwam met -2 aan in Viersen. Ik had niet verwacht dat er zo veel speling in dat rijpad zou zitten :o

Vlak voor aankomst in Viersen werd er omgeroepen dat je aldaar kon overstappen op de trein naar Krefeld, waar we zo'n 10 minuten eerder met een noodvaart doorheen waren gereden _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 07-10-2019 01:20:09 ]
  maandag 7 oktober 2019 @ 07:08:50 #270
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_189309681
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 22:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nee, want het zit vol op basis van blokafstanden, niet op basis van doorschietlengtes. Kortere blokafstanden of zwevende blokken zouden wel helpen, maar uiteindelijk heb je ook daar een maximale capaciteit.
OK dat is helder.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 7 oktober 2019 @ 07:11:42 #271
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_189309688
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 22:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Mooi treintje, waarom al die locs?
Railexperts is de vervoerder waar de SSN en de VSM dit weekend onder reden. Die 1200 is volgens mij ook van hun.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 07:58:40 #272
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189309856
quote:
Lekker veel beenruimte. Heerlijk om daarmee Köln-Berlin te doen :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189317673
Dit al voorbijgekomen? Volgend jaar weer nachttrein naar Amsterdam: https://www.wienerzeitung(...)z.html?em_no_split=1
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 7 oktober 2019 @ 17:58:00 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189317693
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 17:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dit al voorbijgekomen? Volgend jaar weer nachttrein naar Amsterdam: https://www.wienerzeitung(...)z.html?em_no_split=1
Ja, eergisteren ofzo :P
pi_189317763
Toen lag ie te pitten in zijn trein :Y

Echt al die geile berichten over hoe goed voor klimaat enzo. ding is pas een paar jaar weg _O-
  maandag 7 oktober 2019 @ 18:11:06 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189317863
Het Greta-effect :P
  maandag 7 oktober 2019 @ 18:51:30 #277
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189318495
quote:
NIJMEGEN - De Nederlandse Spoorwegen (NS) moet de 48 overtallige Buffels stallen op de ongebruikte spoorlijn tussen Nijmegen en Kleef. Dat zegt Maurice Niesten, voorzitter van Vereniging voor Innovatief Euregionaal Vervoer (VIEV): ,,Het is dé ideale oplossing.”

Het probleem: de NS had de oude Buffels - een veel geziene verschijning in de jaren negentig van de vorige eeuw - anderhalf jaar geleden verkocht aan Roemenië. In afwachting van transport staan de treinstellen opgesteld op een rangeerterrein bij station Nijmegen.

De koopovereenkomst met de Roemeense spoorwegen is echter afgeketst en de NS moet snel af van de Buffels. Het rangeerterrein wordt binnenkort volledig op de schop genomen.

Het verhuizen van 48 oude treinstellen - samen bijna drie kilometer lang - is echter een logistieke nachtmerrie. ,,Daarom is stallen op het spoortje naar Kleef dé uitkomst", zegt Niesten. ,,ProRail hoeft alleen maar een extra wissel aan te leggen. Dat hoeft niet veel te kosten. De Buffels kunnen daar de aankomende jaren prima verblijven.”

Slopen van de Buffels - een optie die steeds vaker wordt genoemd - is volgens Niesten eeuwig zonde. ,,Deze treinen kunnen zeker nog 20 jaar mee. Genoeg landen die interesse hebben in dit soort treinen.”

Nog een voordeel, aldus Niesten: ,,Met het oog op een re-activatie van de spoorlijn tussen Nijmegen en Kleef is het goed om alvast een nieuwe wissel te hebben.”

Maarten Bakker, gemeenteraadslid van de VVD, reageert op Twitter positief: ‘Hartstikke goed idee! Ik ben benieuwd naar de reactie van ProRail.’
https://www.gelderlander.(...)naar-kleef~accd92f5/

Nog even los van de aanwezigheid van linksdraaiende trilkevers op dit stukkie spoor, en óók los van de ongetwijfeld dramatische toestand van het baanlichaam, is stallen langs de verder onbeschermde vrije baan in een buitengebied denk ik niet de beste manier om ze te conserveren voor verkoop :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_189318609
Ze zijn al weg toch?
En ff een wissel aanleggen, bij ProRail, yeah right. De gemeente mag lappen, dan krabbelen ze wel terug :-P
  maandag 7 oktober 2019 @ 19:00:32 #279
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189318650
Een extra wissel aanleggen. Eventjes. Ja hoor. :')
  maandag 7 oktober 2019 @ 19:02:30 #280
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189318698
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 19:00 schreef James1988 het volgende:
Een extra wissel aanleggen. Eventjes. Ja hoor. :')
En een spoorwegovergang. Maar dat is een detail.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_189318733
Havana aan de Waal wil nog wel wat 20 jaar oud materieel, net als Cuba waar je de bussen van NZH de rondjes ziet maken. Lekker hoor
  maandag 7 oktober 2019 @ 19:07:27 #282
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189318805
Afgelopen vrijdag stonden ze er trouwens nog.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_189318901
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 18:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

https://www.gelderlander.(...)naar-kleef~accd92f5/

Nog even los van de aanwezigheid van linksdraaiende trilkevers op dit stukkie spoor, en óók los van de ongetwijfeld dramatische toestand van het baanlichaam, is stallen langs de verder onbeschermde vrije baan in een buitengebied denk ik niet de beste manier om ze te conserveren voor verkoop :')
Zet ze dan bij de Star op het baanvak dat toch buiten gebruik is :+ Staat het vast veiliger dan in Nijmegen..
dag
pi_189318965
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 19:12 schreef Peter het volgende:

[..]

Zet ze dan bij de Star op het baanvak dat toch buiten gebruik is :+ Staat het vast veiliger dan in Nijmegen..
Dat baanvak dat dusdanig slecht is dat het per direct gesloten is vanwege verzakkingsgevaar?

Het zijn geen pomplorries maar DM'90....
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 19:29:56 #285
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189319269
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 19:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat baanvak dat dusdanig slecht is dat het per direct gesloten is vanwege verzakkingsgevaar?

Het zijn geen pomplorries maar DM'90....
Geen idee hoe erg dat is? Dynamisch belasten is wel anders dan statisch natuurlijk.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189320602
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 19:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat baanvak dat dusdanig slecht is dat het per direct gesloten is vanwege verzakkingsgevaar?

Het zijn geen pomplorries maar DM'90....
Helpt flinke belasting niet bij het stabiliseren van de grond? O-)
dag
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:18:27 #287
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_189326737
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 19:00 schreef James1988 het volgende:
Een extra wissel aanleggen. Eventjes. Ja hoor. :')
Nou ja, ik gok dat we er genoeg over hebben tegenwoordig. O-)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_189328053
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 19:00 schreef James1988 het volgende:
Een extra wissel aanleggen. Eventjes. Ja hoor. :')
Oplegwissel ^O^
So we just called him Fred too
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:15:05 #289
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_189328855
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 20:30 schreef Peter het volgende:

[..]

Helpt flinke belasting niet bij het stabiliseren van de grond? O-)
Ken nog wel een baanvak wat daar baat bij zou hebben... :+
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:54:16 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189332572
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 19:04 schreef b2py het volgende:
Havana aan de Waal wil nog wel wat 20 jaar oud materieel, net als Cuba waar je de bussen van NZH de rondjes ziet maken. Lekker hoor
Albanië kan ze goed gebruiken :Y Tussen de GVB- en GVU-bussen in :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 17:13:42 #291
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189332879
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Albanië kan ze goed gebruiken :Y Tussen de GVB- en GVU-bussen in :Y
Op die anderhalve spoorweg die ze daar hebben?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 18:10:52 #292
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189333660
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 17:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Op die anderhalve spoorweg die ze daar hebben?
Treinen met intacte ramen? Zou iets nieuws zijn voor ze :) Voor zo lang het duurt dan he :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 18:44:33 #293
354723 FRDeventer
Tututututuuuuu
pi_189334125
6 november start ik als als (aspirant) medewerker V&S :) ben benieuwd of hier nog meer medewerkers V&S rond hangen!
pi_189334238
Die fopbeveiligers met grootheidswaanzin?
pi_189334669
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Albanië kan ze goed gebruiken :Y Tussen de GVB- en GVU-bussen in :Y
Die GVU driedelige dingen rijden nog, verder zie ik nu vooral Friese en Brabantse bussen, in ieder geval in Tirana. :D
pi_189336873
Ik ben de komende twee dagen met de trein weg. Heeft hier iemand tips waar je tegenwoordig rond Utrecht CS je fiets nog langer dan 24 uur kunt stallen?

(En dan bedoel ik een enigszins maatschappelijk aanvaarde plek. Dus niet op de blindengeleidelijn bij Vredenburg ofzo)
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:19:39 #297
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189336917
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 21:18 schreef stavromulabeta het volgende:
k ben de komende twee dagen met de trein weg. Heeft hier iemand tips waar je tegenwoordig rond Utrecht CS je fiets nog langer dan 24 uur k
Hebben ze geen bewaakte stalling ofzo? Even doosje koeken van de warme bakker meenemen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:20:30 #298
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189336939
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_189336999
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 21:20 schreef dennistd het volgende:
Gewoon op Centraal, ¤1,25 per 24 uur: https://www.jefietswilnooitmeeranders.nl/utrecht-stationsplein/
Gratis bedoelde ik uiteraard, ik heb niet voor niks een stationsbarrel. Kennelijk zijn alle onbewaakte stallingen opgedoekt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:24:53 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189337045
Las hem vast aan een bovenleidingportaal.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:38:50 #301
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189337325
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 21:23 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Gratis bedoelde ik uiteraard, ik heb niet voor niks een stationsbarrel. Kennelijk zijn alle onbewaakte stallingen opgedoekt.
Alstu: https://www.veiligstallen.nl/utrecht/stallingen

Staan zowel gratis als betaalde stallingen in
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')