abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 oktober 2019 @ 18:15:15 #176
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_189230228
Minimaal 30 en maximaal 90. Dat is wat alleen al in het laatste artikel staat.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 18:39:16 #177
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189230562
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 18:05 schreef b2py het volgende:
Que pasa? Zelfde leverantievoorwaarden, 2022 in dienst, koppelbaar met 407. Was slechts een vraag he, 90 of 90+30.
Sterker nog, 2 weken terug was een 'intention to tender 30 HST' en nu is de tender daadwerkelijk uitgevraagd met blijkbaar een ophoging van 60. Ook mogelijkheid tot 400 locomotieven trouwens: https://www.railjournal.c(...)-90-high-speed-emus/
400 locs? Voor DB Cargo of blijven ze met getrokken materieel rijden?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189230580
Niet gespecificeerd in gelinkte artikel
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 18:42:32 #179
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189230602
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nou, daar zullen veel reacties op komen. :')
Een is genoeg ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 2 oktober 2019 @ 23:30:18 #180
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_189237895
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 18:40 schreef b2py het volgende:
Niet gespecificeerd in gelinkte artikel
Dit is niet specifiek?
quote:
DB Cargo has issued a call for tenders for a framework agreement to supply up to 400 dual-mode locomotives
pi_189238020
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 23:30 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dit is niet specifiek?
[..]

b2py is een wandelend voorbeeld van dit :P ;) <3
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 05:59:38 #182
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_189239689
Nu dus in Canada. Gister haalde ik een trein in, en kon ik hem verderop klikken. Vandaag ook weer een trein geklikt. 2 zelfs. Inmiddels al 4000km gereden, en amper halverwege in kilometers, maar de trip zelf zit nu op dag 10 van 42.

1 Oktober 2019 - Tijdens mijn roadtrip door Canada, passeerde ik op de Yellowhead Highway, oftewel Highway 16, deze lange keteltrein. Even verderop was een farmers driveway, en werd een pitstop gemaakt voor een foto.
De trein bestond uit 102(!) ketelwagens, ik had het vermoeden lege van ruwe aardolie, gezien de kenmerken op de wagens.

2 Oktober 2019 - Vandaag ging de roadtrip door Canada van Yorkton naar Edmonton, een rit van bijna 900 kilometer. Even kilometers maken, want ik wil morgen (lees, Donderdag 3 oktober) in de Canadese Rockies arriveren.
Een heel groot stuk van de route ligt de CP-line parallel aan Highway 16, ook wel de Yellowhead Highway genoemd. In die 900 kilometer moest ik alleen bij 3 steden even van de Highway af omdat die onderbroken is, maar verder knallen maar..
Toen ik bij Wynyard passeerde, zag ik net buiten het dorp een BNSF-loc met lange keteltrein stilstaan, en gezien er maar één loc voor zat even gekeerd. In Wynyard vertrokken deze 7 locs (5 in opzending) net vanaf een zijspoor, dus snel werd 8km verder gereden, maar na een uur nog geen trein. En deze was toch vertrokken, en BNSF stond te wachten (die had ook een draaiende motor en frontjes aan incl personeel). Teruggekeerd naar Wynyard, en daar waren deze 7 locs bezig met rangeren. Men had dus wagens, die over 7 sporen verdeeld stonden, herverdeeld op bestemming. Duidelijk, maar waarom BNSF tussendoor niet weg kon? Geen idee. Dat heet het Canadese treinsysteem, geen touw aan vast te knopen. Namelijk geen dienstregelingen.
Hier waren ze net klaar met de eerste vertrekkende trein in de richting van Yorkton, maar in plaats van vertrekken duwden ze de trein naar het "doorgaande" spoor, en werd er naasst het CP-gebouw geparkeerd. Frontjes gingen uit en de machinist stapte af. Volgens een rangeerder die ik even aansprak, zou de trein hier nog minstens 5u staan wachten tot er "ruimte" was. BNSF bleef minstens dezelfde tijd staan. Tevreden na deze klik werd dus weer verder naar Edmonton vertrokken..

2 Oktober 2019 - Inmiddels alweer een eindje verder gereden, kwam van voren een goederentrein aangereden. Het zonnetje scheen, de trein goed voor de zon. Er werd verderop een U-turn gemaakt op de Highway (een 2-baansweg zonder middenberm), en even verderop kon de trein vastgelegd worden. Helaas een fotowolkje.. Maar dat mag de pret niet drukken.
De trein heeft hier 148 (nee, geen grap!) wagens aan de haak...
pi_189239768
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 23:30 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dit is niet specifiek?
[..]

Volgens mij staat er niet of het voor cargo of getrokken materieel is, wat de vraag is.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 06:25:48 #184
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_189239833
Staat toch DB Cargo?
DB Cargo is niet reizigers
  donderdag 3 oktober 2019 @ 06:56:12 #185
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_189240007
Tof verslag Greavy.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 05:59 schreef greavy het volgende:.
De trein bestond uit 102(!) ketelwagens,

[...]

De trein heeft hier 148 (nee, geen grap!) wagens aan de haak...
De grap is dat jij telkens staat te tellen en er maar geen einde aan komt. :D :P
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_189240049
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 06:25 schreef greavy het volgende:
Staat toch DB Cargo?
DB Cargo is niet reizigers
Tering het is vroeg
pi_189243406
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 05:59 schreef greavy het volgende:
Nu dus in Canada. Gister haalde ik een trein in, en kon ik hem verderop klikken. Vandaag ook weer een trein geklikt. 2 zelfs. Inmiddels al 4000km gereden, en amper halverwege in kilometers, maar de trip zelf zit nu op dag 10 van 42.

[ afbeelding ]
1 Oktober 2019 - Tijdens mijn roadtrip door Canada, passeerde ik op de Yellowhead Highway, oftewel Highway 16, deze lange keteltrein. Even verderop was een farmers driveway, en werd een pitstop gemaakt voor een foto.
De trein bestond uit 102(!) ketelwagens, ik had het vermoeden lege van ruwe aardolie, gezien de kenmerken op de wagens.

[ afbeelding ]
2 Oktober 2019 - Vandaag ging de roadtrip door Canada van Yorkton naar Edmonton, een rit van bijna 900 kilometer. Even kilometers maken, want ik wil morgen (lees, Donderdag 3 oktober) in de Canadese Rockies arriveren.
Een heel groot stuk van de route ligt de CP-line parallel aan Highway 16, ook wel de Yellowhead Highway genoemd. In die 900 kilometer moest ik alleen bij 3 steden even van de Highway af omdat die onderbroken is, maar verder knallen maar..
Toen ik bij Wynyard passeerde, zag ik net buiten het dorp een BNSF-loc met lange keteltrein stilstaan, en gezien er maar één loc voor zat even gekeerd. In Wynyard vertrokken deze 7 locs (5 in opzending) net vanaf een zijspoor, dus snel werd 8km verder gereden, maar na een uur nog geen trein. En deze was toch vertrokken, en BNSF stond te wachten (die had ook een draaiende motor en frontjes aan incl personeel). Teruggekeerd naar Wynyard, en daar waren deze 7 locs bezig met rangeren. Men had dus wagens, die over 7 sporen verdeeld stonden, herverdeeld op bestemming. Duidelijk, maar waarom BNSF tussendoor niet weg kon? Geen idee. Dat heet het Canadese treinsysteem, geen touw aan vast te knopen. Namelijk geen dienstregelingen.
Hier waren ze net klaar met de eerste vertrekkende trein in de richting van Yorkton, maar in plaats van vertrekken duwden ze de trein naar het "doorgaande" spoor, en werd er naasst het CP-gebouw geparkeerd. Frontjes gingen uit en de machinist stapte af. Volgens een rangeerder die ik even aansprak, zou de trein hier nog minstens 5u staan wachten tot er "ruimte" was. BNSF bleef minstens dezelfde tijd staan. Tevreden na deze klik werd dus weer verder naar Edmonton vertrokken..

[ afbeelding ]
2 Oktober 2019 - Inmiddels alweer een eindje verder gereden, kwam van voren een goederentrein aangereden. Het zonnetje scheen, de trein goed voor de zon. Er werd verderop een U-turn gemaakt op de Highway (een 2-baansweg zonder middenberm), en even verderop kon de trein vastgelegd worden. Helaas een fotowolkje.. Maar dat mag de pret niet drukken.
De trein heeft hier 148 (nee, geen grap!) wagens aan de haak...
Gaaf! Lekker hoor :)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 20:35:47 #188
472645 BLS
verbindt.
pi_189252412
Vanaf 4 mei 2020 nieuwe directe Railjet Berlijn - Dresden - Praag - Wenen - Graz ^O^

https://www.deutschebahn.(...)m-4-Mai-2020-4468454

Nouja, nieuw... Het is eigenlijk de terugkeer van de legendarische "Vindobona" die in de DDR-tijd nog reed met treinstellen serie SVT 18.16.


Door Deutsche Fotothek‎, CC BY-SA 3.0 de
pi_189252944
Fantastisch mooie treinen waren dat O+
PTA / Treinen topic #205



[ Bericht 47% gewijzigd door Dr_Flash op 03-10-2019 21:05:44 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 3 oktober 2019 @ 21:09:31 #190
147316 crew  DJMO
#trut
pi_189253521
Logica.
Vanaf station hoorn rond acht uur naar alkmaar Noord willen. Dan kun je kiezen om vijftig minuten te wachten op een sprinter, of vijf minuten op de intercity naar Maastricht om op Sloterdijk over te stappen op de intercity naar den helder. Je bent tien minuten later op noord, maar nog ruim op tijd voor de bus naar huis die om 1 over heel en 1 over half vertrekt.

Een keer raden wat ik gedaan heb :')

Klacht: sinds wanneer rijd die kutsprinter nog maar een keer per uur ipv gewoon elk half uur? Of ben ik blind en heb ik ergens iets van een gewijzigde dienstregeling gemist?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 3 oktober 2019 @ 21:11:23 #191
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189253565
-verkeerd gelezen-
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 oktober 2019 @ 21:14:26 #192
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189253638
Jouw kennende heb je wortel staan schieten in Hoorn _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 3 oktober 2019 @ 21:23:38 #193
147316 crew  DJMO
#trut
pi_189253888
quote:
10s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:14 schreef Peterselieman het volgende:
Jouw kennende heb je wortel staan schieten in Hoorn _O-
Nope, ben via Sloterdijk gegaan. Je denkt toch zeker niet dat ik vijftig minuten in de kou, in het donker ga zitten wachten als ik ook warm en droog in een trein kan zitten?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 3 oktober 2019 @ 21:32:45 #194
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189254150
Wat ik zo snel kan vinden is de avondbediening van Hoorn-Heerhugowaard al jaren 1x per uur na acht uur.

Zo verbaas ik mij er ook nog steeds over dat je ma t/m za maarliefst vier keer per uur van Nijmegen naar Wijchen kan (of andersom)... maar op zondag slechts één keer.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 oktober 2019 @ 21:34:33 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189254200
quote:
99s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:23 schreef DJMO het volgende:

[..]

Nope, ben via Sloterdijk gegaan. Je denkt toch zeker niet dat ik vijftig minuten in de kou, in het donker ga zitten wachten als ik ook warm en droog in een trein kan zitten?
Je gaat toch niet voor je plezier door die tunnel heen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189254514
quote:
99s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:09 schreef DJMO het volgende:
Logica.
Vanaf station hoorn rond acht uur naar alkmaar Noord willen. Dan kun je kiezen om vijftig minuten te wachten op een sprinter, of vijf minuten op de intercity naar Maastricht om op Sloterdijk over te stappen op de intercity naar den helder. Je bent tien minuten later op noord, maar nog ruim op tijd voor de bus naar huis die om 1 over heel en 1 over half vertrekt.

Een keer raden wat ik gedaan heb :')

Klacht: sinds wanneer rijd die kutsprinter nog maar een keer per uur ipv gewoon elk half uur? Of ben ik blind en heb ik ergens iets van een gewijzigde dienstregeling gemist?
Al sinds het begin der tijden
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 3 oktober 2019 @ 21:53:05 #197
147316 crew  DJMO
#trut
pi_189254772
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Al sinds het begin der tijden
Dan zal het er aan liggen dat ik nu voor het eerst sinds begin der tijden een avond dienstregeling te pakken had, normaal reis ik altijd rond half zeven terug, en dan gaat ie gewoon nog om het half uur. Mjah, eigen schuld verder, ik had de dienstregeling beter na moeten kijken, in plaats van te vertrouwen op m'n 'ervaring' :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 3 oktober 2019 @ 21:54:57 #198
147316 crew  DJMO
#trut
pi_189254812
quote:
10s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je gaat toch niet voor je plezier door die tunnel heen?
huh? Welke tunnel? zodra ik instap focus ik me op m'n telefoon, om op m'n overstapstation of eindbestemming erachter te komen dat ik er uit moet om vervolgens gehaast m'n zooi bij elkaar te rapen en de trein uit te vluchten, dwars door de stroom instappers heen _O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 oktober 2019 @ 21:55:38 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189254823
quote:
99s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:54 schreef DJMO het volgende:

[..]

huh? Welke tunnel? zodra ik instap focus ik me op m'n telefoon, om op m'n overstapstation of eindbestemming erachter te komen dat ik er uit moet om vervolgens gehaast m'n zooi bij elkaar te rapen en de trein uit te vluchten, dwars door de stroom instappers heen _O-
Die in Alkmaar toch?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 3 oktober 2019 @ 21:58:12 #200
147316 crew  DJMO
#trut
pi_189254879
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die in Alkmaar toch?
oh, je bedoelt het voetgangerstunneltje _O- ja, als het even kan mijd ik die :P overdag blijf ik gerust zitten tot schagen om vervolgens op de terugweg uit te stappen aan de kant van het busstation; 's avonds rond deze tijd neem ik dat risico liever niet meer ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')