abonnement Unibet Coolblue
  maandag 30 september 2019 @ 21:49:09 #151
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189199029
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2019 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
Gestrand op de stroomloze brug in Alkmaar en naar het station geduwd. Is wel handig dat daar een steunpunt van het onderhoud zit.
Met beide stroomafnemers onder het stroomloze deel? :?
pi_189199054
Toen zaten ze nog op 1 rijtuig volgens mij
  Moderator maandag 30 september 2019 @ 21:58:33 #153
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189199243
Rolweerstand van staal op staal is 0,0010. Zesje weegt 350 ton. Oftewel 350kg wat je in beweging moet krijgen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 30 september 2019 @ 22:02:09 #154
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189199319
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 21:58 schreef derLudolf het volgende:
Rolweerstand van staal op staal is 0,0010. Zesje weegt 350 ton. Oftewel 350kg wat je in beweging moet krijgen.
Dankjewel. Dat klinkt haalbaar met wat grote sterke kerels.
  Moderator maandag 30 september 2019 @ 22:11:02 #155
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189199505
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 22:02 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Dankjewel. Dat klinkt haalbaar met wat grote sterke kerels.
Dan heb ik even de luchtweerstand en weerstand in de lagers/draaistellen buiten beschouwing gelaten en aangenomen dat het terrein vlak is ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189203199
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 21:58 schreef derLudolf het volgende:
Rolweerstand van staal op staal is 0,0010. Zesje weegt 350 ton. Oftewel 350kg wat je in beweging moet krijgen.
Das wel alleen als er dus geen vierkante wielen zijn!
Bier.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:12:10 #157
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_189203480
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 17:46 schreef b2py het volgende:
Geen kruisend verkeer voor IC's te The Hague Dutch Rail, hogere frequenties op de metrosporen (hogere reistijd door lagere snelheid?), tariefintegratie en zeggenschap over dienstregeling zonder afhankelijk te zijn van sporen 200km verderop
Je kan hetzelfde bereiken met afgescheiden sprintersporen. Wat voegt het inzetten van smallere voertuigen met een lagere bovenleidingsspanning toe aan deze opsomming?
(Hoge snelheden haal je nauwelijks meer met zo veel extra tussenstops, voor de reistijd zal het weinig uitmaken.)
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:20:16 #158
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_189204539
Het grootste issue is de inpassing op het tunneltraject in Rotterdam. Er is nu de werkwijze dat goederentreinen als veilig worden beschouwd als ze het tunnelspoor van begin tot eind voor zichzelf hebben. Daardoor zitten de buitenste sporen nu al vol met alleen de HSL-treinen en de goederentreinen. De binnenste sporen wikkelen de reizigerstreinen van de oude lijn af. Twee sporen vrijspelen om met metrootjes te spelen levert nogal wat capaciteitsissues op.
pi_189205373
Vorige maand had ik een mailtje ontvangen dat ik een uitcheck verkeerd had gedaan en dat er automatische correctie zou plaatsvinden. Volgens NS was ik naar Almere gereisd ipv Lelystad. Dat klopt volgens mij, en volgens mijn reishistorie ook, maar nu heb ik Lelijkstad-Almere dus twee keer in m'n overzicht, eentje met instaptarief en eentje zonder.

Toen ik telefonisch contact met NS opnam zou het allemaal automatisch geregeld worden en ik hoefde me nergens zorgen over te maken.

Kom op NS, het is maar een beetje data.....
Bier.
pi_189212134
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:20 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het grootste issue is de inpassing op het tunneltraject in Rotterdam. Er is nu de werkwijze dat goederentreinen als veilig worden beschouwd als ze het tunnelspoor van begin tot eind voor zichzelf hebben. Daardoor zitten de buitenste sporen nu al vol met alleen de HSL-treinen en de goederentreinen. De binnenste sporen wikkelen de reizigerstreinen van de oude lijn af. Twee sporen vrijspelen om met metrootjes te spelen levert nogal wat capaciteitsissues op.
Welke cargo gaat er eigenlijk door de tunnel? Richting Gouda/Weeps?
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:09:09 #161
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_189213147
Richting Oldenzaal grens en Noord Nederland inderdaad. In theorie kan die eerste groep ook via Elst en kopmaken op Deventer Goederen.. in de praktijk duurt dat langer en kost het meer moeite.
pi_189213543
Ik snap de wens van de RET wel hoor, waarom hebben ze problemen in het stadstedelijke vervoer vanwege issues in Deventer..
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:35:21 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189213551
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 18:34 schreef b2py het volgende:
Ik snap de wens van de RET wel hoor, waarom hebben ze problemen in het stadstedelijke vervoer vanwege issues in Deventer..
wat :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189216729
quote:
Uiteindelijk gaat de Hoekse Lijn in de spits op sommige stukken twaalf keer per uur rijden. Tot 2017 maakten zestienduizend reizigers dagelijks gebruik van de trein. Na een periode van "gewenning" moet dat aantal met 40 procent (tot ruim 22.000 reizigers per dag) zijn gestegen, aldus Unck.
Eerste 'werkdag' Hoekse Lijn:

RETRotterdam twitterde op dinsdag 01-10-2019 om 15:46:07 Op de eerste dag maakten 23.000 reizigers (in- en uitstappers) gebruik van de verlengde metrolijn B (bekend als de Hoekse Lijn). #retrotterdam #aardigonderweg https://t.co/nvoVTtXBLR reageer retweet
Hier en daar vast wat overdreven door mensen die nieuwsgierig zijn maar veelbelovende hoeveelheden
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 2 oktober 2019 @ 10:35:12 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189223514
Is er al eens iemand recentelijk van of naar Brussel-Luchthaven gereisd? Hoe ligt het station tov de aankomsthal? Staan er genoeg automaten? Kun je daar ook kaartjes naar Roosendaal of Breda uit halen? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189223642
quote:
5s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Is er al eens iemand recentelijk van of naar Brussel-Luchthaven gereisd? Hoe ligt het station tov de aankomsthal? Staan er genoeg automaten? Kun je daar ook kaartjes naar Roosendaal of Breda uit halen? :?
Kaartjes naar Roosendaal sowieso. Breda kun je niet uit Belgische automaten halen, daarvoor zul je langs het loket moeten. Ik zou aanraden om online een ticket te kopen en via je telefoon te scannen, want die NMBS tickets kun je gewoon op je telefoon laten zien en scannen.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 2 oktober 2019 @ 12:20:41 #167
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189224973
Ja die naar Breda kun je zelfs prijzen voor krijgen zonder meteen te boeken, wauw _O_ Dat was tot voor kort echt ON DENK BAAR. Gaat wel goedkomen dit ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 2 oktober 2019 @ 13:54:27 #168
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189226363
Zo te zien maken veel Duitsers er een lang weekend (in Nederland) van omdat het morgen Tag der Deutschen Einheit is:

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 2 oktober 2019 @ 15:34:19 #169
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189227907
quote:
Dinner Train maakt doorstart
’s-Hertogenbosch, 1 oktober 2019

Train Charter Events B.V. heeft overeenstemming bereikt met de curator over een doorstart van Dinner Train die op 6 augustus failliet ging.

Voor het faillissement vertrok de Dinner Train vanuit 37 verschillende steden om haar gasten een 4-gangen menu aan te bieden in samenwerking met een aantal vaste horeca partners.

Op dit moment staan er weer 15 verschillende steden gepland als vertrekpunt. De uitgangspunten van het concept blijven onveranderd. Een rondrit begeleid door een diner. Wel is er gesleuteld aan een aantal aspecten zoals onder andere service, inhoud van het menu en het aantal ritten dat per week gereden gaan worden.

Met de nieuwe eigenaar is een overeenkomst gesloten over alle voorraden, inventaris, intellectueel eigendom en een groot deel van de lopende contracten.

Tim Beltz, bestuurder van Train Charter Events B.V.: “De overname van Dinner Train is een mooie nieuwe stap. Met de aangebrachte wijzigingen aan het concept voorzie ik een verbetering van het concept wat in de basis al erg aantrekkelijk was. Wij hopen dan ook weer veel nieuwe gasten te mogen verwelkomen voor een unieke beleving.“

De doorstart van Dinner Train is niet alleen goed nieuws voor het personeel maar natuurlijk ook voor de consumenten die reeds een ticket of cadeaubon hebben gekocht. Met ingang van vandaag kunnen gasten bij de nieuwe eigenaar hun tickets gebruiken om opnieuw een boekingscode te ontvangen tegen een minimale vergoeding.

Voor meer informatie over de nieuwe planning en de manier waarop de tickets ingewisseld kunnen worden kunt u een e-mail sturen naar: backontrack@dinnertrain.eu
De website van de Dinner Train is ook weer in de lucht, https://dinnertrain.eu/
  woensdag 2 oktober 2019 @ 16:01:08 #170
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_189228292
DB wil nog eens 90 ICE's bestellen, deze moeten ook in Nederland, Belgie en Frankrijk kunnen rijden: https://railcolornews.com(...)0-high-speed-trains/
  woensdag 2 oktober 2019 @ 16:02:36 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189228313
quote:
Another condition is the possibility to couple the new units with existing Class 407 ICE high-speed units to operate as one train. (...) Interested companies shall submit their bids by 18 Oct 2019.
Nou, daar zullen veel reacties op komen. :')
pi_189229980
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 13:54 schreef dennistd het volgende:
Zo te zien maken veel Duitsers er een lang weekend (in Nederland) van omdat het morgen Tag der Deutschen Einheit is:

[ afbeelding ]
Je mag ook gewoon dag van de Duitse Eenheid schrijven hoor.
Moffen waren ook alweer overbevolkt op de wegen naar de kust en bij iedere druppel het anker uit. Mafkezen.
pi_189230002
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:01 schreef GlennQuagmire het volgende:
DB wil nog eens 90 ICE's bestellen, deze moeten ook in Nederland, Belgie en Frankrijk kunnen rijden: https://railcolornews.com(...)0-high-speed-trains/
Is dat hetzelfde bericht als vorige week waarin 30 treinen werden aangekondigd dat nu verhoogd is naar 90?
  woensdag 2 oktober 2019 @ 18:01:29 #174
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_189230054
Lees beide berichten opnieuw. Lees dan je eigen bericht en pas aan indien nodig.
pi_189230103
Que pasa? Zelfde leverantievoorwaarden, 2022 in dienst, koppelbaar met 407. Was slechts een vraag he, 90 of 90+30.
Sterker nog, 2 weken terug was een 'intention to tender 30 HST' en nu is de tender daadwerkelijk uitgevraagd met blijkbaar een ophoging van 60. Ook mogelijkheid tot 400 locomotieven trouwens: https://www.railjournal.c(...)-90-high-speed-emus/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')