abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 september 2019 @ 21:49:09 #151
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189199029
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2019 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
Gestrand op de stroomloze brug in Alkmaar en naar het station geduwd. Is wel handig dat daar een steunpunt van het onderhoud zit.
Met beide stroomafnemers onder het stroomloze deel? :?
pi_189199054
Toen zaten ze nog op 1 rijtuig volgens mij
  Moderator maandag 30 september 2019 @ 21:58:33 #153
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189199243
Rolweerstand van staal op staal is 0,0010. Zesje weegt 350 ton. Oftewel 350kg wat je in beweging moet krijgen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 30 september 2019 @ 22:02:09 #154
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189199319
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 21:58 schreef derLudolf het volgende:
Rolweerstand van staal op staal is 0,0010. Zesje weegt 350 ton. Oftewel 350kg wat je in beweging moet krijgen.
Dankjewel. Dat klinkt haalbaar met wat grote sterke kerels.
  Moderator maandag 30 september 2019 @ 22:11:02 #155
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189199505
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 22:02 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Dankjewel. Dat klinkt haalbaar met wat grote sterke kerels.
Dan heb ik even de luchtweerstand en weerstand in de lagers/draaistellen buiten beschouwing gelaten en aangenomen dat het terrein vlak is ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189203199
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 21:58 schreef derLudolf het volgende:
Rolweerstand van staal op staal is 0,0010. Zesje weegt 350 ton. Oftewel 350kg wat je in beweging moet krijgen.
Das wel alleen als er dus geen vierkante wielen zijn!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:12:10 #157
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_189203480
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 17:46 schreef b2py het volgende:
Geen kruisend verkeer voor IC's te The Hague Dutch Rail, hogere frequenties op de metrosporen (hogere reistijd door lagere snelheid?), tariefintegratie en zeggenschap over dienstregeling zonder afhankelijk te zijn van sporen 200km verderop
Je kan hetzelfde bereiken met afgescheiden sprintersporen. Wat voegt het inzetten van smallere voertuigen met een lagere bovenleidingsspanning toe aan deze opsomming?
(Hoge snelheden haal je nauwelijks meer met zo veel extra tussenstops, voor de reistijd zal het weinig uitmaken.)
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:20:16 #158
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_189204539
Het grootste issue is de inpassing op het tunneltraject in Rotterdam. Er is nu de werkwijze dat goederentreinen als veilig worden beschouwd als ze het tunnelspoor van begin tot eind voor zichzelf hebben. Daardoor zitten de buitenste sporen nu al vol met alleen de HSL-treinen en de goederentreinen. De binnenste sporen wikkelen de reizigerstreinen van de oude lijn af. Twee sporen vrijspelen om met metrootjes te spelen levert nogal wat capaciteitsissues op.
pi_189205373
Vorige maand had ik een mailtje ontvangen dat ik een uitcheck verkeerd had gedaan en dat er automatische correctie zou plaatsvinden. Volgens NS was ik naar Almere gereisd ipv Lelystad. Dat klopt volgens mij, en volgens mijn reishistorie ook, maar nu heb ik Lelijkstad-Almere dus twee keer in m'n overzicht, eentje met instaptarief en eentje zonder.

Toen ik telefonisch contact met NS opnam zou het allemaal automatisch geregeld worden en ik hoefde me nergens zorgen over te maken.

Kom op NS, het is maar een beetje data.....
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189212134
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:20 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het grootste issue is de inpassing op het tunneltraject in Rotterdam. Er is nu de werkwijze dat goederentreinen als veilig worden beschouwd als ze het tunnelspoor van begin tot eind voor zichzelf hebben. Daardoor zitten de buitenste sporen nu al vol met alleen de HSL-treinen en de goederentreinen. De binnenste sporen wikkelen de reizigerstreinen van de oude lijn af. Twee sporen vrijspelen om met metrootjes te spelen levert nogal wat capaciteitsissues op.
Welke cargo gaat er eigenlijk door de tunnel? Richting Gouda/Weeps?
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:09:09 #161
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_189213147
Richting Oldenzaal grens en Noord Nederland inderdaad. In theorie kan die eerste groep ook via Elst en kopmaken op Deventer Goederen.. in de praktijk duurt dat langer en kost het meer moeite.
pi_189213543
Ik snap de wens van de RET wel hoor, waarom hebben ze problemen in het stadstedelijke vervoer vanwege issues in Deventer..
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:35:21 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189213551
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 18:34 schreef b2py het volgende:
Ik snap de wens van de RET wel hoor, waarom hebben ze problemen in het stadstedelijke vervoer vanwege issues in Deventer..
wat :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189216729
quote:
Uiteindelijk gaat de Hoekse Lijn in de spits op sommige stukken twaalf keer per uur rijden. Tot 2017 maakten zestienduizend reizigers dagelijks gebruik van de trein. Na een periode van "gewenning" moet dat aantal met 40 procent (tot ruim 22.000 reizigers per dag) zijn gestegen, aldus Unck.
Eerste 'werkdag' Hoekse Lijn:

RETRotterdam twitterde op dinsdag 01-10-2019 om 15:46:07 Op de eerste dag maakten 23.000 reizigers (in- en uitstappers) gebruik van de verlengde metrolijn B (bekend als de Hoekse Lijn). #retrotterdam #aardigonderweg https://t.co/nvoVTtXBLR reageer retweet
Hier en daar vast wat overdreven door mensen die nieuwsgierig zijn maar veelbelovende hoeveelheden
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:35:12 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189223514
Is er al eens iemand recentelijk van of naar Brussel-Luchthaven gereisd? Hoe ligt het station tov de aankomsthal? Staan er genoeg automaten? Kun je daar ook kaartjes naar Roosendaal of Breda uit halen? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189223642
quote:
5s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Is er al eens iemand recentelijk van of naar Brussel-Luchthaven gereisd? Hoe ligt het station tov de aankomsthal? Staan er genoeg automaten? Kun je daar ook kaartjes naar Roosendaal of Breda uit halen? :?
Kaartjes naar Roosendaal sowieso. Breda kun je niet uit Belgische automaten halen, daarvoor zul je langs het loket moeten. Ik zou aanraden om online een ticket te kopen en via je telefoon te scannen, want die NMBS tickets kun je gewoon op je telefoon laten zien en scannen.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 12:20:41 #167
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189224973
Ja die naar Breda kun je zelfs prijzen voor krijgen zonder meteen te boeken, wauw _O_ Dat was tot voor kort echt ON DENK BAAR. Gaat wel goedkomen dit ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 2 oktober 2019 @ 13:54:27 #168
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189226363
Zo te zien maken veel Duitsers er een lang weekend (in Nederland) van omdat het morgen Tag der Deutschen Einheit is:

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 2 oktober 2019 @ 15:34:19 #169
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189227907
quote:
Dinner Train maakt doorstart
’s-Hertogenbosch, 1 oktober 2019

Train Charter Events B.V. heeft overeenstemming bereikt met de curator over een doorstart van Dinner Train die op 6 augustus failliet ging.

Voor het faillissement vertrok de Dinner Train vanuit 37 verschillende steden om haar gasten een 4-gangen menu aan te bieden in samenwerking met een aantal vaste horeca partners.

Op dit moment staan er weer 15 verschillende steden gepland als vertrekpunt. De uitgangspunten van het concept blijven onveranderd. Een rondrit begeleid door een diner. Wel is er gesleuteld aan een aantal aspecten zoals onder andere service, inhoud van het menu en het aantal ritten dat per week gereden gaan worden.

Met de nieuwe eigenaar is een overeenkomst gesloten over alle voorraden, inventaris, intellectueel eigendom en een groot deel van de lopende contracten.

Tim Beltz, bestuurder van Train Charter Events B.V.: “De overname van Dinner Train is een mooie nieuwe stap. Met de aangebrachte wijzigingen aan het concept voorzie ik een verbetering van het concept wat in de basis al erg aantrekkelijk was. Wij hopen dan ook weer veel nieuwe gasten te mogen verwelkomen voor een unieke beleving.“

De doorstart van Dinner Train is niet alleen goed nieuws voor het personeel maar natuurlijk ook voor de consumenten die reeds een ticket of cadeaubon hebben gekocht. Met ingang van vandaag kunnen gasten bij de nieuwe eigenaar hun tickets gebruiken om opnieuw een boekingscode te ontvangen tegen een minimale vergoeding.

Voor meer informatie over de nieuwe planning en de manier waarop de tickets ingewisseld kunnen worden kunt u een e-mail sturen naar: backontrack@dinnertrain.eu
De website van de Dinner Train is ook weer in de lucht, https://dinnertrain.eu/
  woensdag 2 oktober 2019 @ 16:01:08 #170
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_189228292
DB wil nog eens 90 ICE's bestellen, deze moeten ook in Nederland, Belgie en Frankrijk kunnen rijden: https://railcolornews.com(...)0-high-speed-trains/
  woensdag 2 oktober 2019 @ 16:02:36 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189228313
quote:
Another condition is the possibility to couple the new units with existing Class 407 ICE high-speed units to operate as one train. (...) Interested companies shall submit their bids by 18 Oct 2019.
Nou, daar zullen veel reacties op komen. :')
pi_189229980
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 13:54 schreef dennistd het volgende:
Zo te zien maken veel Duitsers er een lang weekend (in Nederland) van omdat het morgen Tag der Deutschen Einheit is:

[ afbeelding ]
Je mag ook gewoon dag van de Duitse Eenheid schrijven hoor.
Moffen waren ook alweer overbevolkt op de wegen naar de kust en bij iedere druppel het anker uit. Mafkezen.
pi_189230002
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:01 schreef GlennQuagmire het volgende:
DB wil nog eens 90 ICE's bestellen, deze moeten ook in Nederland, Belgie en Frankrijk kunnen rijden: https://railcolornews.com(...)0-high-speed-trains/
Is dat hetzelfde bericht als vorige week waarin 30 treinen werden aangekondigd dat nu verhoogd is naar 90?
  woensdag 2 oktober 2019 @ 18:01:29 #174
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_189230054
Lees beide berichten opnieuw. Lees dan je eigen bericht en pas aan indien nodig.
pi_189230103
Que pasa? Zelfde leverantievoorwaarden, 2022 in dienst, koppelbaar met 407. Was slechts een vraag he, 90 of 90+30.
Sterker nog, 2 weken terug was een 'intention to tender 30 HST' en nu is de tender daadwerkelijk uitgevraagd met blijkbaar een ophoging van 60. Ook mogelijkheid tot 400 locomotieven trouwens: https://www.railjournal.c(...)-90-high-speed-emus/
  woensdag 2 oktober 2019 @ 18:15:15 #176
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_189230228
Minimaal 30 en maximaal 90. Dat is wat alleen al in het laatste artikel staat.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 18:39:16 #177
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189230562
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 18:05 schreef b2py het volgende:
Que pasa? Zelfde leverantievoorwaarden, 2022 in dienst, koppelbaar met 407. Was slechts een vraag he, 90 of 90+30.
Sterker nog, 2 weken terug was een 'intention to tender 30 HST' en nu is de tender daadwerkelijk uitgevraagd met blijkbaar een ophoging van 60. Ook mogelijkheid tot 400 locomotieven trouwens: https://www.railjournal.c(...)-90-high-speed-emus/
400 locs? Voor DB Cargo of blijven ze met getrokken materieel rijden?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189230580
Niet gespecificeerd in gelinkte artikel
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 18:42:32 #179
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189230602
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nou, daar zullen veel reacties op komen. :')
Een is genoeg ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 2 oktober 2019 @ 23:30:18 #180
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_189237895
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 18:40 schreef b2py het volgende:
Niet gespecificeerd in gelinkte artikel
Dit is niet specifiek?
quote:
DB Cargo has issued a call for tenders for a framework agreement to supply up to 400 dual-mode locomotives
pi_189238020
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 23:30 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dit is niet specifiek?
[..]

b2py is een wandelend voorbeeld van dit :P ;) <3
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 05:59:38 #182
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_189239689
Nu dus in Canada. Gister haalde ik een trein in, en kon ik hem verderop klikken. Vandaag ook weer een trein geklikt. 2 zelfs. Inmiddels al 4000km gereden, en amper halverwege in kilometers, maar de trip zelf zit nu op dag 10 van 42.

1 Oktober 2019 - Tijdens mijn roadtrip door Canada, passeerde ik op de Yellowhead Highway, oftewel Highway 16, deze lange keteltrein. Even verderop was een farmers driveway, en werd een pitstop gemaakt voor een foto.
De trein bestond uit 102(!) ketelwagens, ik had het vermoeden lege van ruwe aardolie, gezien de kenmerken op de wagens.

2 Oktober 2019 - Vandaag ging de roadtrip door Canada van Yorkton naar Edmonton, een rit van bijna 900 kilometer. Even kilometers maken, want ik wil morgen (lees, Donderdag 3 oktober) in de Canadese Rockies arriveren.
Een heel groot stuk van de route ligt de CP-line parallel aan Highway 16, ook wel de Yellowhead Highway genoemd. In die 900 kilometer moest ik alleen bij 3 steden even van de Highway af omdat die onderbroken is, maar verder knallen maar..
Toen ik bij Wynyard passeerde, zag ik net buiten het dorp een BNSF-loc met lange keteltrein stilstaan, en gezien er maar één loc voor zat even gekeerd. In Wynyard vertrokken deze 7 locs (5 in opzending) net vanaf een zijspoor, dus snel werd 8km verder gereden, maar na een uur nog geen trein. En deze was toch vertrokken, en BNSF stond te wachten (die had ook een draaiende motor en frontjes aan incl personeel). Teruggekeerd naar Wynyard, en daar waren deze 7 locs bezig met rangeren. Men had dus wagens, die over 7 sporen verdeeld stonden, herverdeeld op bestemming. Duidelijk, maar waarom BNSF tussendoor niet weg kon? Geen idee. Dat heet het Canadese treinsysteem, geen touw aan vast te knopen. Namelijk geen dienstregelingen.
Hier waren ze net klaar met de eerste vertrekkende trein in de richting van Yorkton, maar in plaats van vertrekken duwden ze de trein naar het "doorgaande" spoor, en werd er naasst het CP-gebouw geparkeerd. Frontjes gingen uit en de machinist stapte af. Volgens een rangeerder die ik even aansprak, zou de trein hier nog minstens 5u staan wachten tot er "ruimte" was. BNSF bleef minstens dezelfde tijd staan. Tevreden na deze klik werd dus weer verder naar Edmonton vertrokken..

2 Oktober 2019 - Inmiddels alweer een eindje verder gereden, kwam van voren een goederentrein aangereden. Het zonnetje scheen, de trein goed voor de zon. Er werd verderop een U-turn gemaakt op de Highway (een 2-baansweg zonder middenberm), en even verderop kon de trein vastgelegd worden. Helaas een fotowolkje.. Maar dat mag de pret niet drukken.
De trein heeft hier 148 (nee, geen grap!) wagens aan de haak...
pi_189239768
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 23:30 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dit is niet specifiek?
[..]

Volgens mij staat er niet of het voor cargo of getrokken materieel is, wat de vraag is.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 06:25:48 #184
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_189239833
Staat toch DB Cargo?
DB Cargo is niet reizigers
  donderdag 3 oktober 2019 @ 06:56:12 #185
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_189240007
Tof verslag Greavy.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 05:59 schreef greavy het volgende:.
De trein bestond uit 102(!) ketelwagens,

[...]

De trein heeft hier 148 (nee, geen grap!) wagens aan de haak...
De grap is dat jij telkens staat te tellen en er maar geen einde aan komt. :D :P
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_189240049
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 06:25 schreef greavy het volgende:
Staat toch DB Cargo?
DB Cargo is niet reizigers
Tering het is vroeg
pi_189243406
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 05:59 schreef greavy het volgende:
Nu dus in Canada. Gister haalde ik een trein in, en kon ik hem verderop klikken. Vandaag ook weer een trein geklikt. 2 zelfs. Inmiddels al 4000km gereden, en amper halverwege in kilometers, maar de trip zelf zit nu op dag 10 van 42.

[ afbeelding ]
1 Oktober 2019 - Tijdens mijn roadtrip door Canada, passeerde ik op de Yellowhead Highway, oftewel Highway 16, deze lange keteltrein. Even verderop was een farmers driveway, en werd een pitstop gemaakt voor een foto.
De trein bestond uit 102(!) ketelwagens, ik had het vermoeden lege van ruwe aardolie, gezien de kenmerken op de wagens.

[ afbeelding ]
2 Oktober 2019 - Vandaag ging de roadtrip door Canada van Yorkton naar Edmonton, een rit van bijna 900 kilometer. Even kilometers maken, want ik wil morgen (lees, Donderdag 3 oktober) in de Canadese Rockies arriveren.
Een heel groot stuk van de route ligt de CP-line parallel aan Highway 16, ook wel de Yellowhead Highway genoemd. In die 900 kilometer moest ik alleen bij 3 steden even van de Highway af omdat die onderbroken is, maar verder knallen maar..
Toen ik bij Wynyard passeerde, zag ik net buiten het dorp een BNSF-loc met lange keteltrein stilstaan, en gezien er maar één loc voor zat even gekeerd. In Wynyard vertrokken deze 7 locs (5 in opzending) net vanaf een zijspoor, dus snel werd 8km verder gereden, maar na een uur nog geen trein. En deze was toch vertrokken, en BNSF stond te wachten (die had ook een draaiende motor en frontjes aan incl personeel). Teruggekeerd naar Wynyard, en daar waren deze 7 locs bezig met rangeren. Men had dus wagens, die over 7 sporen verdeeld stonden, herverdeeld op bestemming. Duidelijk, maar waarom BNSF tussendoor niet weg kon? Geen idee. Dat heet het Canadese treinsysteem, geen touw aan vast te knopen. Namelijk geen dienstregelingen.
Hier waren ze net klaar met de eerste vertrekkende trein in de richting van Yorkton, maar in plaats van vertrekken duwden ze de trein naar het "doorgaande" spoor, en werd er naasst het CP-gebouw geparkeerd. Frontjes gingen uit en de machinist stapte af. Volgens een rangeerder die ik even aansprak, zou de trein hier nog minstens 5u staan wachten tot er "ruimte" was. BNSF bleef minstens dezelfde tijd staan. Tevreden na deze klik werd dus weer verder naar Edmonton vertrokken..

[ afbeelding ]
2 Oktober 2019 - Inmiddels alweer een eindje verder gereden, kwam van voren een goederentrein aangereden. Het zonnetje scheen, de trein goed voor de zon. Er werd verderop een U-turn gemaakt op de Highway (een 2-baansweg zonder middenberm), en even verderop kon de trein vastgelegd worden. Helaas een fotowolkje.. Maar dat mag de pret niet drukken.
De trein heeft hier 148 (nee, geen grap!) wagens aan de haak...
Gaaf! Lekker hoor :)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 20:35:47 #188
472645 BLS
verbindt.
pi_189252412
Vanaf 4 mei 2020 nieuwe directe Railjet Berlijn - Dresden - Praag - Wenen - Graz ^O^

https://www.deutschebahn.(...)m-4-Mai-2020-4468454

Nouja, nieuw... Het is eigenlijk de terugkeer van de legendarische "Vindobona" die in de DDR-tijd nog reed met treinstellen serie SVT 18.16.


Door Deutsche Fotothek‎, CC BY-SA 3.0 de
pi_189252944
Fantastisch mooie treinen waren dat O+
PTA / Treinen topic #205



[ Bericht 47% gewijzigd door Dr_Flash op 03-10-2019 21:05:44 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 3 oktober 2019 @ 21:09:31 #190
147316 crew  DJMO
#trut
pi_189253521
Logica.
Vanaf station hoorn rond acht uur naar alkmaar Noord willen. Dan kun je kiezen om vijftig minuten te wachten op een sprinter, of vijf minuten op de intercity naar Maastricht om op Sloterdijk over te stappen op de intercity naar den helder. Je bent tien minuten later op noord, maar nog ruim op tijd voor de bus naar huis die om 1 over heel en 1 over half vertrekt.

Een keer raden wat ik gedaan heb :')

Klacht: sinds wanneer rijd die kutsprinter nog maar een keer per uur ipv gewoon elk half uur? Of ben ik blind en heb ik ergens iets van een gewijzigde dienstregeling gemist?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 3 oktober 2019 @ 21:11:23 #191
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189253565
-verkeerd gelezen-
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 oktober 2019 @ 21:14:26 #192
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189253638
Jouw kennende heb je wortel staan schieten in Hoorn _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 3 oktober 2019 @ 21:23:38 #193
147316 crew  DJMO
#trut
pi_189253888
quote:
10s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:14 schreef Peterselieman het volgende:
Jouw kennende heb je wortel staan schieten in Hoorn _O-
Nope, ben via Sloterdijk gegaan. Je denkt toch zeker niet dat ik vijftig minuten in de kou, in het donker ga zitten wachten als ik ook warm en droog in een trein kan zitten?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 3 oktober 2019 @ 21:32:45 #194
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189254150
Wat ik zo snel kan vinden is de avondbediening van Hoorn-Heerhugowaard al jaren 1x per uur na acht uur.

Zo verbaas ik mij er ook nog steeds over dat je ma t/m za maarliefst vier keer per uur van Nijmegen naar Wijchen kan (of andersom)... maar op zondag slechts één keer.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 oktober 2019 @ 21:34:33 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189254200
quote:
99s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:23 schreef DJMO het volgende:

[..]

Nope, ben via Sloterdijk gegaan. Je denkt toch zeker niet dat ik vijftig minuten in de kou, in het donker ga zitten wachten als ik ook warm en droog in een trein kan zitten?
Je gaat toch niet voor je plezier door die tunnel heen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189254514
quote:
99s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:09 schreef DJMO het volgende:
Logica.
Vanaf station hoorn rond acht uur naar alkmaar Noord willen. Dan kun je kiezen om vijftig minuten te wachten op een sprinter, of vijf minuten op de intercity naar Maastricht om op Sloterdijk over te stappen op de intercity naar den helder. Je bent tien minuten later op noord, maar nog ruim op tijd voor de bus naar huis die om 1 over heel en 1 over half vertrekt.

Een keer raden wat ik gedaan heb :')

Klacht: sinds wanneer rijd die kutsprinter nog maar een keer per uur ipv gewoon elk half uur? Of ben ik blind en heb ik ergens iets van een gewijzigde dienstregeling gemist?
Al sinds het begin der tijden
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 3 oktober 2019 @ 21:53:05 #197
147316 crew  DJMO
#trut
pi_189254772
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Al sinds het begin der tijden
Dan zal het er aan liggen dat ik nu voor het eerst sinds begin der tijden een avond dienstregeling te pakken had, normaal reis ik altijd rond half zeven terug, en dan gaat ie gewoon nog om het half uur. Mjah, eigen schuld verder, ik had de dienstregeling beter na moeten kijken, in plaats van te vertrouwen op m'n 'ervaring' :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 3 oktober 2019 @ 21:54:57 #198
147316 crew  DJMO
#trut
pi_189254812
quote:
10s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je gaat toch niet voor je plezier door die tunnel heen?
huh? Welke tunnel? zodra ik instap focus ik me op m'n telefoon, om op m'n overstapstation of eindbestemming erachter te komen dat ik er uit moet om vervolgens gehaast m'n zooi bij elkaar te rapen en de trein uit te vluchten, dwars door de stroom instappers heen _O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 oktober 2019 @ 21:55:38 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189254823
quote:
99s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:54 schreef DJMO het volgende:

[..]

huh? Welke tunnel? zodra ik instap focus ik me op m'n telefoon, om op m'n overstapstation of eindbestemming erachter te komen dat ik er uit moet om vervolgens gehaast m'n zooi bij elkaar te rapen en de trein uit te vluchten, dwars door de stroom instappers heen _O-
Die in Alkmaar toch?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 3 oktober 2019 @ 21:58:12 #200
147316 crew  DJMO
#trut
pi_189254879
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die in Alkmaar toch?
oh, je bedoelt het voetgangerstunneltje _O- ja, als het even kan mijd ik die :P overdag blijf ik gerust zitten tot schagen om vervolgens op de terugweg uit te stappen aan de kant van het busstation; 's avonds rond deze tijd neem ik dat risico liever niet meer ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')